31 Μαρ 2024

«Φώτισον ἡμῶν τό σκότος»…

 Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς, τον συνόδευαν Αγγελικές ψαλμωδίες… - Ιερός Ναός  Αγίου Σώστη Νέας Σμύρνης

"ΦΩΤΙΣΟΝ ΗΜΩΝ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ"...

Νεκτάριος Δαπέργολας

   Συνέχεια τῆς Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας σήμερα, σέ μία ἡμέρα ἀφιερωμένη στή μνήμη ἐνός τεράστιου Ἁγίου, πού πέντε ἀκριβῶς αἰῶνες μετά τή λήξη τῆς Εἰκονομαχίας καί τόν Μέγα Φώτιο, ἐπανασυνόψισε μέ τή ζωή καί τή διδασκαλία του ὁλόκληρη τή μακρά ἀσκητική παράδοση τῆς πατερικῆς θεοψίας καί μαζί ὅλον τόν ἀγώνα ἐναντίον τῶν αἱρέσεων.

    Καί φυσικά ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς εἶναι ἴσως ὁ κατεξοχήν ἐπίκαιρος ἐκκλησιαστικός Πατέρας, ὄχι μόνο ἐπειδή τά κείμενά του ἀποτελοῦν γενικότερα συντριπτικό κόλαφο γιά τούς σημερινούς ἀγαπούληδες τῆς οἰκουμενιστικῆς μεταπατερικῆς ἀνοσιουργίας, ἀλλά καί εἰδικότερα ἐπειδή ἀκριβῶς ἦταν ἐκεῖνος πού κατενίκησε τόν δυσώνυμο βαρλααμισμό (βλάσφημη κακοδοξία πού κατέχει κεντρική θέση μέσα στήν παπική παναίρεση καί πού μέ τόσο ἀνατριχιαστικό τρόπο ἐνέσκηψε καί πάλι τά τελευταῖα χρόνια ταλαιπωρώντας τήν Ἐκκλησία, μέ ἀφορμή τό πανδημικό ψευδαφήγημα). Πόσο θλιβερά παρανοϊκό ἦταν ἀλήθεια νά βλέπεις ἀνθρώπους νά προσέρχονται εἰδικά σάν σήμερα στούς ναούς, γιά νά ἑορτάσουν ἕναν τέτοιο Ἅγιο μασκοφοροῦντες (καί τρέμοντες μήπως κολλήσουν κανένα…μικρόβιο ἀπό τό ἀντίδωρο, ἀπό τό χέρι τοῦ παπᾶ ἤ ἀπό τόν ἀσπασμό τῶν ἱερῶν εἰκόνων)! Καί ἀσφαλῶς πόσο χαρακτηριστικό μνημεῖο θράσους γιά ὅλους ἐκείνους τούς λυκοποιμένες καί λοιπούς ἐπαγγελματίες θολολόγους πού τό διέπραξαν ἐν πλήρει συνειδότι (χωρίς ὅμως αὐτό φυσικά νά σημαίνει ὅτι καί γιά τήν ἄγνοια ἤ σύγχυση καί τῶν ὑπολοίπων ὑπάρχουν ἄλλοθι καί δικαιολογίες)!

Οθόνες και εφηβεία: Πώς τα κινητά «χάλασαν» τους εγκεφάλους των παιδιών

othones kai efiveia pos ta kinita xalasan tous egkefalous ton paidion 01

Μικρά παιδιά ασχολούνται με κινητά σε κατάστημα ηλεκτρονικών ειδών - AP Photo/Hye Soo Nah

Και αν φύγει ο Ερντογάν το πρόβλημα με την Τουρκία θα παραμείνει

 

Και αν φύγει ο Ερντογάν το πρόβλημα με την Τουρκία θα παραμείνει

Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων – Αρθρογράφος

    Οι δημοτικές εκλογές της 31ης Μαρτίου στην Τουρκία καθιστούν επίκαιρα δύο ερωτήματα:

1. Αν θα μπορέσει ο Τούρκος Πρόεδρος να κερδίσει μέσω του δικού του υποψηφίου την Κωνσταντινούπολη.

2. Αν πράγματι φτάνουμε στο τέλος της περιόδου Ερντογάν, όπως ο ίδιος άφησε να εννοηθεί.

Πειραιώς Σεραφείμ: Οι Ορθόδοξοι δεν παύουμε την αρίθμηση των Οικουμενικών Συνόδων στην Ζ΄ (7η) Αγία και Οικουμενική Σύνοδο του έτους 787 μ.Χ.

Εορτασμός Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά και Θ΄ Οικουμενικής Συνόδου στην Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς. 

Εορτασμός Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά και Θ΄ Οικουμενικής Συνόδου στην Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς.

Την Κυριακή 31η του μηνός Μαρτίου 2024 ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς κ.κ. Σεραφείμ ιερούργησε εις τον Ιερόν Ναόν Αγίου Νείλου Πειραιώς κατά την Β΄ Κυριακή Νηστειών τιμώντας την εόρτιον μνήμην του εν Αγίοις Πατρός ημών Γρηγορίου Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης του Παλαμά και τους θεοφόρους Πατέρες της Ενάτης Οικουμενικής Συνόδου.

Οι Ορθόδοξοι δεν παύουμε την αρίθμηση των Οικουμενικών Συνόδων στην Ζ΄ (7η) Αγία και Οικουμενική Σύνοδο του έτους 787 μ.Χ. κατά των αιρετικών και χριστιανοκατηγόρων εικονομάχων, αλλά αριθμούμε ως Αγίες και Οικουμενικές  άλλες δύο Συνόδους : α) την επί Μεγάλου Φωτίου Σύνοδο των ετών 879-880 μ.Χ., η οποία είναι η Η΄ (8η) Αγία Οικουμενική Σύνοδος και β) την επί αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης, Σύνοδο του έτους 1351 μ.Χ., η οποία είναι η Θ΄ (9η) Αγία Οικουμενική Σύνοδος.

Ὑποσχέσεις δίχως ἔργα

 

Ὑποσχέσεις δίχως ἔργα

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

     Πολλὲς φορὲς διερωτῶνται οἱ κοσμικοὶ ἄνθρωποι, γιατί ὁ λαός μας βρίσκεται σὲ διαρκῆ ἀναστάτωση καὶ σύγχυση, τὴν ὥρα ποὺ καθημερινὰ διαφημίζονται ἐπιστημονικὲς ἐπιτυχίες, τεχνολογικὰ «θαύματα», ἀλλὰ καὶ «ἀποτελεσματικὲς» συνταγὲς εὐτυχίας. Προφανῶς κάτι βασικὸ λείπει ποὺ δὲν τὸ γνωρίζει ὁ λαὸς ἢ δὲν τὸ βλέπει, γιατί εἶναι θαμπωμένος ἀπὸ τὶς προβαλλόμενες ἔγχρωμες εἰκόνες καὶ τὰ ἐκτυφλωτικὰ πολύχρωμα φῶτα. Τὴν ἀρνητικὴ ἀτμόσφαιρα τροφοδοτοῦν καὶ συν­εχῶς ἐπιδεινώνουν ἡ τηλεόραση, τὸ διαδίκτυο, οἱ ἐφημερίδες καὶ τὰ ποικίλα ἔντυπα. Ὅλα αὐτὰ εἶναι φῶτα κοσμικοῦ ἐντυπωσιασμοῦ καὶ μέσα ἄγριας ἐκμετάλλευσης τοῦ λαοῦ ἀπὸ τοὺς ἐπιτήδειους, οἱ ὁποῖοι στοχεύουν στὴν αὔξηση τοῦ πλούτου τους καὶ ἀδιαφοροῦν παντελῶς γιὰ τὴν ἐξαχρείωση τῶν ἀνθρώπων.

Ενορία στην Σουηδία γιορτάζει Πάσχα μαζί με τους παπικούς!

 

Το ιστορικό τηλεγράφημα του μακαριστού Ελευθερουπόλεως Αμβροσίου με το οποίο αναγγέλει στην τότε Ιερά Σύνοδο τη διακοπή μνημοσύνου του τότε Πατριάρχη Αθηναγόρα

Αποτέλεσμα εικόνας για Ελευθερουπόλεως Αμβροσίου
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΕΩΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΑΓΓΕΛΕΙ ΣΤΗΝ ΤΟΤΕ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ ΤΟΥ ΤΟΤΕ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ
"Μετά πικρίας ανέγνωμεν βλασφήμους δηλώσεις Οικουμενικού Πατριάρχου Αθηναγόρα καταχωρησθείσας εις απογευματινήν εφημερίδα Αθηνών δι ών εδονήθησαν θεμέλια Ορθοδόξου Χριστιανικής πίστεως. Η κατά της Ορθοδοξίας επίθεσις και δη ακριβώς μίαν εβδομάδα προ της πρώτης Κυριακής νηστειών, καθ ήν τα πλήθη των Ορθοδόξων εορτάζουν τον θρίαμβον της Οροδοξίας κατά πασών των αιρέσεων, υπήρξε καθ όλας τας ενδείξεις προμελετημένη και επίβουλος.
Το Φανάριον, όπερ μέχρι και της προχθές απετέλει ένδοξον έπαλξιν των υπέρ της Ορθοδοξίας ατρύτων αγώνων, οι ηγέται του οποίου σθεναρώς ηγωνίσθησαν και εθυσιάσθησαν υπέρ της πανσέπτου Ορθοδοξίας, σήμερον με επικεφαλής τον Οικουμενικόν Πατριάρχην και τινας ευαρίθμους ομόφρονας αυτώ κληρικούς, εξεστράτευσε διά να την πλήξη θανασίμως.

Ο καταποντισμός του Εθνικού Θεάτρου

ΚΑΤΑΠΟΝΤΙΣΜΟΣ - του Βασίλη Βηλαρά :: TicketServices.gr 

Ο καταποντισμός του Εθνικού Θεάτρου

Χαράλαμπος Άνδραλης

Είναι ιστορικά αποδεδειγμένο ότι ο ηθικός καταποντισμός των λαών, επιφέρει και τον πραγματικό καταποντισμό τους. Μετά τη μαύρη μέρα της καθιέρωσης του σοδομιτικού γάμου, η επίθεση της ΛΟΑΤΚΙ προπαγάνδας, εντείνεται, πλέον όχι μόνο με χορηγίες των ιδρυμάτων του Τζ. Σόρος, ξένων πρεσβειών και πολυεθνικών εταιρειών, όπως συνέβαινε στο πρόσφατο παρελθόν, αλλά και με χρήματα του ελληνικού λαού από κρατικούς φορείς.

Στα πλαίσια της εκπαίδευσης στο λοατκισμό, το Εθνικό Θέατρο, το οποίο εποπτεύεται κατά το νόμο από το Υπουργείο Πολιτισμού και λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, παρουσιάζει ένα έργο με τίτλο «καταποντισμός»[1], του σκηνοθέτη Βασίλη Βηλαρά[2], (βλ. ίδρυμα Ωνάση). «Τα πρόσωπα της παράστασης επισκέπτονται την gay Ελλάδα της Μεταπολίτευσης και μεταφέρουν τις επιθυμίες, τις σκέψεις και τις αγωνίες των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων εκείνης της περιόδου»[3].

30 Μαρ 2024

Πολλοὶ οἱ ἀδικοῦντες, οὐδεὶς ὅμως ὁ ἀδικούμενος

 

ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

Πολλοὶ οἱ ἀδικοῦντες, οὐδεὶς ὅμως ὁ ἀδικούμενος

  «Ἐγὼ δὲ λέγω ὑµῖν µὴ ἀντιστῆναι τῷ πονηρῷ· ἀλλ’ ὅστις σε ραπίσει ἐπὶ τὴν δεξιὰν σιαγόνα, στρέψον αὐτῷ καὶ τὴν ἄλλην·». (Δηλ.: Ἐγὼ ὅµως σᾶς λέγω νὰ µὴ προβάλετε ἀντίστασιν εἰς τὸν πονηρόν, ποὺ χρησιµοποιεῖ ὡς ὄργανόν του ἐκεῖνον ποὺ σᾶς βλάπτει· ἀλλ’ ὅποιος σὲ ραπίσῃ εἰς τὸ δεξιὸν µέρος τῆς σιαγόνος, στρέψον εἰς αὐτὸν καὶ τὸ ἄλλο µέρος, διὰ νὰ ραπίσῃ καὶ τοῦτο).

Κυριακή Β΄ Νηστειών

ΚΥΡΙΑΚΗ Β’ ΝΗΣΤΕΙΩΝ

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

Ἡ δημιουργική καί σωστική πρόνοια τοῦ Θεοῦ· ἡ πρόοδος τῆς Ἀκτίστου Χάριτος τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ πρός τόν κόσμο, φώτισε τίς καρδιές τῶν τεσσάρων πιστῶν ἀνθρώπων, ὥστε νά συλλάβουν καί νά ὁλοκληρώσουν τό σωτηριῶδες αὐτό σχέδιο βοηθείας, ὡς πρός τόν παράλυτο ἀδελφό τους.

Ησυχασμός: Η κορυφαία έκφραση της ορθοδόξου πνευματικότητας

ΗΣΥΧΑΣΜΟΣ: Η ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

     Η λέξη Ησυχασμός παράγεται από το ρήμα ησυχάζω που σημαίνει βρίσκομαι σε κατάσταση σιγής, ηρεμίας και αυτογνωσίας. Ο ησυχαστής μοναχός, αλλά και λαϊκός, πλημμυρισμένος από θείο έρωτα, προσπαθεί να αποβάλλει κάθε κοσμική ενασχόληση και σκέψη, αποζητά την ησυχία και επικεντρώνεται στη μνήμη του Θεού, λέγοντας αδιάλειπτα την νοερά προσευχή «Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησον με τον αμαρτωλό». 

Αντιμάχονται την περί της Θείας Χάριτος διδασκαλία του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά

 

Αντιμάχονται την περί της Θείας Χάριτος διδασκαλία του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά

Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Είναι θλιβερό να προβάλλεται από Αγιορείτικη Μονή, ότι ‘’ο ανθρώπινος νους είναι υπεράνω της Θείας Χάριτος’’ και να μην αποτολμάται οποιαδήποτε ανασκευή. Το επίσης λυπηρό είναι, να προβάλλεται ο γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός, ο διδάξας την κακοδοξία αυτή, ως δήθεν ο ακριβής κάτοχος της Πατερικής ορολογίας και θεολογίας.

Στην Κύπρο πρόσφατα έγιναν τα εγκαίνια της πατρικής οικίας του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού σε χωριό της Επαρχίας Πάφου. Η υπερβολική προβολή που του γίνεται, αποτελεί εμπόδιο στην ανασκευή όσων κακοδοξιών δίδαξε. 

 Δεν θα ακολουθήσουμε αυτούς οι οποίοι θεωρούν τη στάση της Μονής αυτής για τη Σύνοδο της Κρήτης, ως δήθεν συνηγορούσαν στην αγιοκατάταξη του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, γιατί αυτό αποτελεί  μικρότητα.  Δυστυχώς δεν είναι εύκολο να προβεί κανείς  σε οποιαδήποτε ανασκευή των όσων κακοδοξιών δίδαξε ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός, καθότι ο συρφετός υπερπροβολής του στο διαδίκτυο  κυρίως, δεν αφήνει τέτοια περιθώρια. 

Άνδρας παντρεύτηκε σιαμαία και την δίδυμη αδερφή της - Βίντεο και φωτογραφίες

abby 

Οι δίδυμες αδερφές μοιράζονται το ίδιο σώμα και δηλώνουν έτοιμες να κάνουν παιδί...

Οι σιαμαίες Abby και Brittany Hensel έγιναν διάσημες πριν αρκετά χρόνια όταν εμφανίστηκαν αρχικά στην Όπρα, το 1996 και αργότερα απέκτησαν το δικό τους ριάλιτι. 

Αντιμετώπιση των ασθενειών και απόκτηση της θείας Χάρης

 

Άγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης (1906-1901).

Αντιμετώπιση των ασθενειών και απόκτηση της θείας Χάρης

 (Επιμέλεια Στέλιος Κούκος)

Πολλή ωφέλεια έχομε απ’ τις ασθένειες, αρκεί να τις υπομένομε χωρίς γογγυσμό και να δοξάζομε τον Θεό, ζητώντας το έλεός Του.

Οι ασθένειες μάς βγάζουν σε καλό, όταν τις υπομένομε αγόγγυστα, παρακαλώντας τον Θεό να μας συγχωρήσει τις αμαρτίες και δοξάζοντας το όνομά Του.

Όταν αρρωστήσομε, το θέμα δεν είναι να μην πάρομε φάρμακα ή να πάμε να προσευχηθούμε στον Άγιο Νεκτάριο.

Όταν είμαστε άρρωστοι ξέρετε τι πρέπει να κάνομε; Να παρακαλάμε τον Θεό να συγχωρήσει τις αμαρτίες μας. Κι ο Θεός επειδή θα τον παρακαλάμε πονεμένοι και ταπεινωμένοι, θα μας συγχωρήσει τις αμαρτίες και θα μας κάνει καλά και στο σώμα.

Αλλά προσέξτε! Να μην προσεύχεστε με υστεροβουλία, να μη λέτε, «Θεέ μου, συγχώρησε τις αμαρτίες μου», και το μυαλό σας να είναι προσκολλημένο στη σωματική σας ασθένεια. Μια τέτοια προσευχή δεν θα έχει αποτέλεσμα.

Σιωπᾶ ἡ Ἱερά Σύνοδος διά τά ἐν Περιστερίῳ!

 

 Πνευματικὴ ἡγεσία, πάει καιρὸς ποὺ θέλω νὰ σοῦ μιλήσω. Θέλω νὰ σοῦ ἐκφράσω τὰ αἰσθήματά μου, θέλω πολλὰ νὰ σὲ ρωτήσω…

Ἀπάντησις πρὸς τὴν «Καθολικὴ» διά τόν ἑορτασμόν τοῦ Πάσχα

 

Τὸ Γραφεῖον Τύπου τῆς «Ἱ. Συνόδου Καθολικῆς Ἱεραρχίας Ἑλλάδος» ἐξέδωσε δελτίον τύπου σχετικῶς μὲ τὴν ἡμερομηνιακὴν διαφορὰν εἰς τὸ ἑορτασμὸν τοῦ Πάσχα μεταξὺ Ἀνατολῆς καὶ Δύσεως, ὅπου μεταξὺ ἄλλων ἀναφέρει, ὡς ἀναγράφεται εἰς τὴν ἐφημερίδα «Καθολικὴ» τῆς 23ης Φεβρουαρίου 2024:

Ο Ρόμπερτ Άμστερνταμ ζητά την γνώμη του Οικουμενικό Πατριάρχη για τον νόμο 8371

robert12 

Ανοιχτή επιστολή αναφερόμενος στον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, εξέδωσε ο διάσημος Αμερικανός δικηγόρος και λομπίστας Ρόμπερτ Άμστερνταμ ο οποίος υπερασπίζεται τα συμφέροντα της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Ο αμερικανός δικηγόρος στην επιστολή του ζητά την γνώμη του Οικουμενικού Πατριάρχη σχετικά με το νομοσχέδιο 8371 της ουκρανικής Βουλής, με το οποίο ανοίγει ο δρόμος για την απαγόρευση της ορθοδόξου εκκλησίας της Ουκρανίας στην χώρα.

«Παρά την υπόσχεση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου να σεβαστεί όλα τα ουκρανικά ορθόδοξα δόγματα και να προωθήσει ένα οικοσύστημα αμοιβαίας κατανόησης κατά την παραχώρηση του Τόμου στη νεοσύστατη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας, η απόφασή του τελικά να γίνει αυτό άνοιξε το κουτί της Πανδώρας. Η σιωπή σχετικά με την ολοένα και κλιμακούμενη κατάσταση έχει καταστήσει την Εκκλησία της Ουκρανίας στόχο μιας βίαιης και απεριόριστης εκστρατείας εκφοβισμού που διεξάγεται από τις ουκρανικές αρχές» αναφέρει μεταξύ άλλων κ. Άμστερνταμ.

Επιστρατεύουν κληρικούς δια της βίας στον Ουκρανικό στρατό

oukrania stratos1 

Η Ιερά Μητρόπολη Χουστ που βρίσκεται στην Δυτική Ουκρανία με ανακοίνωσή της στις 27 Μαρτίου 2024, τονίζει την αναγκαστική επιστράτευση δύο κληρικών της στις Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας, σε αντίθεση με τους νομικούς λόγους για απαλλαγή από τη στρατιωτική θητεία.

29 Μαρ 2024

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΓΟΤΘΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΝΑΩΝ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΤΡΟΜΟΣ, ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΙΣΜΟΣ & ΑΡΡΩΣΤΟΣ ΜΥΣΤΙΚΙΣΜΟΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗ ΝΗΨΗ

 

Ιερομάρτυς Ιλαρίων Τρόϊτσκι

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΓΟΤΘΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΝΑΩΝ:

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΤΡΟΜΟΣ, ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΙΣΜΟΣ &

ΑΡΡΩΣΤΟΣ ΜΥΣΤΙΚΙΣΜΟΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗ ΝΗΨΗ

Κυριακή Β΄ Νηστειών – Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος για τη θεραπεία του παραλυτικού της Καπερναούμ

 

ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ[:Μάρκ. 2,1-12]

Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΚΑΠΕΡΝΑΟΥΜ

   «Καὶ ἐμβὰς εἰς τὸ πλοῖον διεπέρασε, καὶ ἦλθεν εἰς τὴν ἰδίαν πόλιν. Καὶ ἰδοὺ προσήνεγκαν αὐτῷ παραλυτικὸν ἐπὶ κλίνης βεβλημένον. Καὶ ἰδὼν ὁ Ἰησοῦς τὴν πίστιν αὐτῶν, εἶπε τῷ παραλυτικῷ· ‘’Θάρσει, τέκνον, ἀφέωνταί σου αἱ ἁμαρτίαι’’(: και αφού μπήκε σε ένα πλοίο, πέρασε στην απέναντι όχθη της λίμνης, και ήλθε στη δική Του πόλη, την Καπερναούμ. Τότε Του έφεραν έναν παράλυτο, που τον είχαν βάλει πάνω σ’ ένα κρεβάτι. Και καθώς ο Ιησούς είδε την πίστη που είχε και ο παράλυτος κι εκείνοι που τον μετέφεραν, είπε στον παράλυτο, ο οποίος ανησυχούσε και φοβόταν μήπως οι αμαρτίες του γίνουν εμπόδιο στη θεραπεία του: ‘’Έχε θάρρος, παιδί μου˙ έχουν συγχωρηθεί οι αμαρτίες σου’’)»[Ματθ.9,1-2]

      Δική Του πόλη εδώ ονομάζει την Καπερναούμ· διότι άλλη μεν Τον έφερε στον κόσμο, η Βηθλεέμ, άλλη Τον ανέθρεψε, η Ναζαρέτ, και άλλη Τον είχε διαρκώς κάτοικό της, η Καπερναούμ.[πρβ.Ματθ.4,13: «Ἀκούσας δὲ ὁ Ἰησοῦς ὅτι Ἰωάννης παρεδόθη, ἀνεχώρησεν εἰς τὴν Γαλιλαίαν. καὶ καταλιπὼν τὴν Ναζαρὲτ ἐλθὼν κατῴκησεν εἰς Καπερναοὺμ τὴν παραθαλασσίαν ἐν ὁρίοις Ζαβουλὼν καὶ Νεφθαλείμ(:όταν άκουσε ο Ιησούς ότι ο Ιωάννης παραδόθηκε στη φυλακή απ’ τον βασιλιά Αντίπα, αναχώρησε και πήγε στη Γαλιλαία. Κι αφού άφησε τη Ναζαρέτ, πήγε και κατοίκησε στην Καπερναούμ, η οποία ήταν κτισμένη κοντά στη λίμνη της Γαλιλαίας, στα σύνορα των φυλών Ζαβουλών και Νεφθαλείμ)» και Ματθ.4,17: «Ἀπὸ τότε ἤρξατο ὁ Ἰησοῦς κηρύσσειν καὶ λέγειν· μετανοεῖτε· ἤγγικε γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν(:από τότε άρχισε ο Ιησούς να κηρύττει συστηματικά και να λέει: ‘’Μετανοείτε, διότι πλησίασαν οι ημέρες που ο Μεσσίας θα εγκαθιδρύσει και στη γη τη βασιλεία των ουρανών με τη νέα, πνευματική, άγια και ουράνια ζωή, η οποία θα μεταδίδεται μέσα στην Εκκλησία Του’’)»].

Κυριακή Β΄ Νηστειών ( Αγ. Γρηγορίου Παλαμά)- Ἐκκλησιαζόμεθα μὲ συναίσθησι; (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

Ἐκκλησιαζόμεθα μὲ συναίσθησι;
Θὰ προσπαθήσω νὰ σᾶς πῶ λίγα ἁπλᾶ λόγια μὲ τρόπο ποὺ ὅλοι νὰ μὲ καταλάβετε. Ὅταν, ἀγαπητοί μου, βρισκόμαστε στὸ ναό, ἐκτελοῦμε τὴν ἐν τολὴ τοῦ Κυρίου «Ἓξ ἡμέρας ἐργᾷ καὶ ποιήσεις πάντα τὰ ἔργα σου· τῇ δὲ ἡμέρᾳ τῇ ἑβδόμῃ σάββατα Κυρίῳ τῷ Θεῷ σου» (Ἔξ. 20,9)· 

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, η θεολογία του και η σημασία αυτής.

 

ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

«Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ,

Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΥΤΗΣ»

    [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 22-3-1981]     - Β45                                        

     Σήμερα η Εκκλησία μας, αγαπητοί μου, δευτέρα Κυριακή των Νηστειών, εορτάζει τη μνήμη του μεγάλου πατρός και θεολόγου του 14ου αιώνος, του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης.

    Εάν η Κυριακή της Ορθοδοξίας, που εορτάσαμε την περασμένην Κυριακήν, είναι η εορτή κατά την οποίαν οι Πατέρες της Εκκλησίας μας, στην 7η Οικουμενική Σύνοδο έδειξαν ότι ο Υιός του Θεού αληθινά έγινε άνθρωπος, για να θεωθεί ο άνθρωπος, αυτό με τη σημερινή Κυριακή και την προβολή του μεγάλου προσώπου και αγίου, του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, που δεν είναι βεβαίως σήμερα η κανονική του μνήμη, αλλά η προβολή του, ως θεολόγου και μαχητού υπέρ της Ορθοδοξίας, με τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά έγινε αυτό πολύ σαφές· διότι ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ηγωνίσθη ως μοναχός και ως επίσκοπος, ακριβώς να δείξει ότι είναι δυνατόν αυτό να γίνει.

    Ποιο; Αυτό που η 7η Οικουμενική Σύνοδος ήδη είχε θεμελιώσει: ότι ὁ Λόγος σὰρξ ἐγένετο ἵνα ἡ σάρξ γένηται λόγος. Αυτό που όλοι οι Πατέρες της  Εκκλησίας μας, σε μια ολοσύμφωνη γραμμή ετήρησαν μέσα στη διαδρομή της Εκκλησίας: ότι ο Θεός έγινε άνθρωπος, για να γίνει ο άνθρωπος Θεός. Και δύο μεγάλες Οικουμενικές Σύνοδοι, που έγιναν στην Κωνσταντινούπολη το 1341 και το 1351, κατοχύρωσαν αυτήν την μεγάλη αλήθεια. Είναι οι τελευταίες μεγάλες Σύνοδοι που έγιναν στην Κωνσταντινούπολη, που έγιναν στην Ανατολή, 100 χρόνια πριν πέσει η Κωνσταντινούπολις και η Ανατολή πια βρίσκεται κάτω από την κυριαρχία αλλοθρήσκων. Αλλά όμως, θείω Πνεύματι, έγιναν αυτές οι δύο Σύνοδοι και ενεφανίσθη αυτός ο Άγιος μεγάλος πατήρ, ο οποίος και  προκάλεσε τας Συνόδους, σημειώσατέ το αυτό, εξ αφορμής της Δύσεως, η οποία υπεστήριζε τα εναντία, στο πρόσωπο του Βαρλαάμ, ότι δεν είναι δυνατόν ο άνθρωπος να φθάσει στη θέωση, και θα δούμε τι ακριβώς σημαίνει αυτό, ο άγιος αυτός πατήρ που τόσο ηγωνίσθη, με τας Συνόδους αυτάς έθεσαν το θεμέλιον της Ανατολής, της Ορθοδόξου Ανατολικής Θεολογίας,ώστε όταν θα ήρχοντο τα μεγάλα κύματα της Δύσεως να την καταποντίσουν, αυτή να είναι θεμελιωμένη.

Ο άγιος Νέος Ιερομάρτυς Ζαχαρίας Μητροπολίτης Κορίνθου [30.3.1684]

Αποτέλεσμα εικόνας για Ιερομάρτυς Ζαχαρίας Μητροπολίτης Κορίνθου

Ο Άγιος Νέος Ιερομάρτυς Ζαχαρίας Μητροπολίτης Κορίνθου [30.3.1684]
“Δέχου στεφάνους εκ Θεού Ζαχαρία,
Ως Iεράρχης και αθλητής Kυρίου”.
ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΝ ΒΕΝΕΤΟΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΠΟΛΕΜΩΝ: Στο ξεκίνημα του λεγομένου 6ου Τουρκοβενετικού πολέμου (1684–1699), στη διάρκεια του οποίου η Πελοπόννησος, η Αίγινα, η Πρέβεζα κι η Λευκάδα άλλαξαν προσωρινά τύραννο, περνώντας από τη βαρβαρότητα των Οθωμανών, στη κυριαρχία της Παπόφιλης “Γαληνοτάτης Δημοκρατίας”, ένα περιστατικό συγκλόνισε το χριστιανικό κόσμο της Ορθοδόξου Κορίνθου.
Η ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ: Εκείνη, λοιπόν την εποχή, ο Επίσκοπος της Ορθοδόξου Εκκλησίας Κορίνθου, ο Ζαχαρίας, συκοφαντήθηκε από τους Τούρκους ότι συνεργαζόταν με τους Ενετούς, κατά την εκστρατεία του Ενετικού στρατού και στόλου υπό τον Μοροζίνη στην Νότια παράκτια Ελλάδα, για την απελευθέρωση των Ελλήνων. Μάλιστα βρέθηκε και συκοφάντης που έλεγε ότι ο Επίσκοπος είχε κρυφή αλληλογραφία για το σκοπό αυτό με τους Λατίνους. Μ’ αυτή την πρόφαση όρμησε ο βάρβαρος μωαμεθανικός όχλος στη Μητρόπολη και σαν ανήμερα θηρία άρπαξαν τον αρχιερέα του Θεού και σιδηροδέσμιο, δέρνοντας και σπρώχνοντας, τον έφεραν στον δικαστή.

Νά μαλακώσουν οἱ καρδιές μας

 Ιερά Μητρόπολη Μάνης | Flickr

Νά μαλακώσουν οἱ καρδιές μας

- Τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Μάνης κ. Χρυσοστόμου Γ'

  Καρδιές ὑπό πνευματική ἔννοια. Ἀλλά πώς ἔχουν γίνει ἔτσι οἱ καρδιές μας; Σκληροκάρδιες, λίθινες, παγωμένες. Μέ αἰσθήματα ἀντιπάθειας, κακίας, ἐχθρότητας πρός τόν πλησίον. Εἶναι ἀλήθεια ὅτι, συσσωρεύονται οἱ καταγγελίες, οἱ μηνύσεις, οἱ ἀντιπαλότητες, οἱ ἀντεκδικήσεις, οἱ ὕβρεις. Ἡ ἀγάπη ἔχει ἐξαφανισθεῖ. Τό φιλάνθρωπον ἔχει ἐξοριστεῖ. Τό συμπαθές ἔχει σβηστεῖ. Καί ἀπό κοντά ἡ συνείδηση ταραγμένη καί ἡ θλίψη ν' ἀνεβαίνει καί νά ἐγκαθίσταται στό θρόνο τῆς καρδιᾶς.

    Ὅμως, δέν μπορεῖ νά συνεχίζεται πρός τόν κατήφορο αὐτή ἡ κατάσταση. Χρειάζεται μία πνευματική ἀνάβαση. Ἀνάβαση καρδιῶν. Καί αὐτό θά γίνει ὅταν μαλακώσουν οἱ καρδιές μας. Πῶς θά γίνει αὐτό;

   Τό πρῶτον κατόρθωμα, εἶναι ἡ αὐτογνωσία. Πράγματι, εἶναι ἐξόχως σημαντική ἡ γνώση τοῦ εἶναι μας. Ὅσον γνωρίζουμε τόν ἑαυτόν μας, τόσο μαλακώνει ἡ καρδιά μας. Ἔτσι καταλαβαίνουμε ὅ,τι μόνοι μας φύγαμε ἀπό τόν Παράδεισο καί τώρα τόν νοσταλγοῦμε. Ἀλλά, ὡστόσο, ἔχουμε τήν δυναμική τῆς ἐπανόδου. Μέ τό «γνῶθι σεαυτόν», θά συνειδητοποιοῦμε συνεχῶς, ὅτι δέν μπορεῖ, νά μένουμε στή σκληροκαρδία, στά διανοήματα καί τίς ἁμαρτωλές πράξεις. Θά νοιώσουμε ὅτι εἴμαστε «γῆ» καί «πηλός» καί «χῶμα», ὡς πρός τά ἰδιώματα τῆς ἀνθρώπινης φύσης καί ὅτι εἴμαστε φθαρτοί καί παροδικοί στήν μάταιη τούτη ζωή. Ἡ διαπίστωση δέ, τοῦ Ἰώβ θἆναι συνεχῶς μπροστά μας, ὅτι «πᾶς...βροτός εἰς γῆν ἀπελεύσεται, ὅθεν καί ἐπλάσθη» (Ἰώβ, 34,15), ἀλλά καί τό ψαλμικόν θά μᾶς ὑπενθυμίζει ὅτι «ἄνθρωπος, ὡσεί χόρτος αἱ ἡμέραι αὐτοῦ˙ ὡσεί ἄνθος τοῦ ἀγροῦ, οὕτως ἐξανθήσει» (Ψ. 103,15). Ἄν λοιπόν, ἀποκτήσουμε τήν αὐτογνωσία, τότε, τό σκληρόν τῆς καρδίας, ἀρχίζει νά χάνεται καί ἡ θεώρηση τοῦ βίου μας εἶναι ἐντελῶς διαφορετική.

Παραλειπόμενα - Ειδήσεις – σχόλια της επικαιρότητας (Α΄ Μέρος)

 

Παραλειπόμενα - Ειδήσεις – σχόλια της επικαιρότητας

Α΄ Μέρος

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Σήμερα στο γραπτό μου δεν θα σας απασχολήσω με ένα θέμα, αλλά με το πρώτο μέρος από παραλειπόμενα, ειδήσεις και σχόλια της επικαιρότητας.

Παραλειπόμενα του εορτασμού της 25ης Μαρτίου στην Αθήνα

… Επικίνδυνοι οι αγωνιστές

 

… Επικίνδυνοι οι αγωνιστές

Του Γιώργου Χατζηδημητρίου

  Αρχές Σεπτέμβρη, στις εκλογές του 1996, οι δημοσιογράφοι που καλύπταμε την εκστρατεία του Σημίτη τον ακολουθήσαμε αυθημερόν στη Χίο. Από κει, μ’ ένα Σινούκ, πεταχτήκαμε για μια πολιτική αρπαχτή απέναντι, στα Ψαρά.

πρ. Καλαβρύτων Αμβρόσιος προς Μεσσηνίας Χρυσόστομο: «Μή πλανᾶσθε καί μή παρασύρετε εἰς τήν πλάνην τά πιστά τῆς Ἐκκλησίας τέκνα!»

 

Λιμὴν ἡμῖν, γενοῦ, Δέσποινα

 

Λιμὴν ἡμῖν, γενοῦ, Δέσποινα

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

«Λιμὴν ἡμῖν γενοῦ θαλαττεύσουσι, καὶ ὁρμητήριον, ἐν τπελάγει τῶν θλίψεων καὶ τῶν σκανδάλων πάντων τοῦ πολεμήτορος». Μὲ τὰ λόγια αὐτὰ ἀπευθύνεται ὁ ὑμνογράφος τοῦ Κανόνος τῶν Χαιρετισμῶν στὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο (3ο τροπάριο ΣΤ’ ὠδῆς) καὶ τὴν προσκαλεῖ καὶ τὴν παρακαλεῖ νὰ γίνῃ τὸ λιμάνι μας καὶ τὸ ὁρμητήριό μας, τὸ ἀσφαλές μας καταφύγιο στὶς θλίψεις καὶ στὶς συμφορὲς τοῦ βίου μας.

28 Μαρ 2024

Γερμανία: Οι ειδικοί είχαν προειδοποιήσει ότι οι εγκλεισμοί (lockdowns) θα προκαλούσαν περισσότερη ζημία παρά όφελος

Μπορεί να είναι εικόνα 3 άτομα και κείμενο 

Γερμανία: Οι ειδικοί είχαν προειδοποιήσει ότι οι εγκλεισμοί (lockdowns) θα προκαλούσαν περισσότερη ζημία παρά όφελος

Γράφει ο Καλλιντέρης Νικόδημος

     Στη Γερμανία, όπου υπάρχει από κάποιους επιμονή για την εύρεση της αλήθειας για τα συμβάντα της δυστοπικής περιόδου του κορωνοϊού, είχαμε προσφάτως δια μιας μακρόσυρτης δικαστικής διαδικασίας αποκαλύψεις που κλονίζουν συθέμελα τη νομιμότητα των σκληρών και αυταρχικών μέτρων που ελήφθησαν.

Ανθελληνικό παραλήρημα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: «Καταστρέψτε την Ελλάδα»! – Αυτούς θέλετε να κάνετε «γονείς»;

 Ανθελληνικό παραλήρημα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: «Καταστρέψτε την Ελλάδα»! – Αυτούς θέλετε να κάνετε «γονείς»;

Ανθελληνικό παραλήρημα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: «Καταστρέψτε την Ελλάδα»! – Αυτούς θέλετε να κάνετε «γονείς»;

 «DESTROY GREECE» φώναξαν οι «queer» πρωταγωνιστές του ντοκιμαντέρ «Αvant - Drag» - Κοιτίδα βλασφημίας το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - Πως η αμερικανοκίνητη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα προωθεί τη παγκοσμιοποίηση και τον σατανισμό

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Ο άγιος Μάρκος Αρεθουσίων και οι συν αυτώ

Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ ΑΡΕΘΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝ ΑΥΤΩ
       Μια από τις ηρωικότερες χρονικές περιόδους της Εκκλησίας μας είναι η, σύντομη ευτυχώς, βασιλεία του Ιουλιανού του Παραβάτη (361-363), κατά την οποία αναδείχτηκαν πλήθος ομολογητών και μαρτύρων. Η απέλπιδα προσπάθεια του ανεδαφικού νεαρού, άπειρου και θρησκομανή αυτοκράτορα να νεκραναστήσει την θνήσκουσα αρχαία ειδωλολατρική εθνική θρησκεία, τον οδήγησε σε πράξεις ανείπωτης θηριωδίας κατά των Χριστιανών. Χιλιάδες Χριστιανοί μάρτυρες έχυσαν το αίμα τους και έδωσαν τη ζωή τους τη φοβερή εκείνη περίοδο.
       Ένας από αυτούς είναι και ο άγιος Μάρκος, επίσκοπος Αρεθουσίων και οι συν αυτώ, Κύριλλος ο διάκονος, αγνώστων ονομάτων ιερωμένοι και νεαρές παρθένες, οι οποίοι μαρτύρησαν και συνεορτάζουν την ίδια ημέρα, στις 29 Μαρτίου.
       Ο άγιος Μάρκος έζησε τον 4ο αιώνα, τα χρόνια του Μ. Κωνσταντίνου (312-337, του Κωνστάντιου (337-361) και Ιουλιανού (361-363). Δε γνωρίζουμε δυστυχώς τίποτε για την πρότερη ζωή του. Εκλέχτηκε και χειροτονήθηκε επίσκοπος Αρεθουσίων, η οποία βρισκόταν στα ανατολικά της Θεσσαλονίκης, προφανώς για την ευσέβειά του και το ζήλο του για την Εκκλησία. Φαίνεται ότι άσκησε την επισκοπική του διακονία με συνέπεια και γι’ αυτό απέκτησε τη φήμη του δυναμικού επισκόπου. 

Tροπολογίες στο Σύνταγμα της Γεωργίας: Αυστηρή απαγόρευση κοινωνικής δραστηριότητας ομοφυλόφιλων

 

Τυφλίδα.

 Συνταγματικές τροπολογίες για τις οικογενειακές αξίες και την προστασία των ανηλίκων έχει ετοιμάσει το κόμμα «Γεωργιανό Όνειρο», σημειώνει το κανάλι «1» της Γεωργίας.

Εκτός ελέγχου η νεανική βία

Οι σκηνές που διαδραματίζονται στα σχολεία αλλά και στις γειτονιές των ελληνικών πόλεων θυμίζουν στιγμιότυπα από ταινίες βίας, αλλά, δυστυχώς, είναι αληθινές. Χθες, προστέθηκε ακόμα ένας κρίκος στην αλυσίδα της παρακμής που έχει παγιδέψει τη νεολαία. Δεκαεννιάχρονος από τη Γεωργία εισέβαλε σε γυμνάσιο στην Κυψέλη, χτύπησε με σφυρί 18χρονο μαθητή από τη Νιγηρία και μαχαίρωσε τον διευθυντή του σχολείου. Η είδηση, σε αυτήν την περίπτωση, είναι ταυτόχρονα και ένα σχόλιο για το πόσο ανέφικτος είναι ο στόχος της αρμονικής συνύπαρξης ετερόκλητων πληθυσμιακών συνόλων σε μια κοινωνία.

Σχολεία: Φθορά και σιωπηλή παραίτηση: Τι εξομολογείται μια δασκάλα

 

Σχολεία-Εντατικοποίηση, τοξικό περιβάλλον, έλλειψη νοήματος: Μέχρι πότε οι εκπαιδευτικοί θα «αδειάζονται» σωματικά και ψυχικά;

Πριν λίγο καιρό το alfavita.gr αποκάλυψε ότι μέσα σε τρεις μήνες έχουμε πολλές δεκάδες απαλλαγές στελεχών εκπαίδευσης από τα καθήκοντά τους και ακόμη περισσότερες άδειες άνευ αποδοχών με ταυτόχρονη αναζήτηση άλλης επαγγελματικής στέγης εκπαιδευτικών, ακόμα και στο εξωτερικό.

27 Μαρ 2024

Η Κυριακή της Ορθοδοξίας έδειξε ψυχρότητα

Τι γιορτάζουμε την Κυριακή της Ορθοδοξίας | Dogma 

Η Κυριακή της Ορθοδοξίας έδειξε ψυχρότητα

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

            Ψυχρές είναι πλέον οι σχέσεις μεταξύ των Μητροπολιτών – μελών της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος και της Προέδρου της Δημοκρατίας, του πρωθυπουργού, των μελών της Κυβέρνησης και των μελών του Κοινοβουλίου, που εψήφισαν τον Νόμο για τον «γάμο» των ομοφυλοφίλων. Απόδειξη τα όσα συνέβησαν κατά την Κυριακή της Ορθοδοξίας.

Ἀποκοιμίζουν τοὺς Χριστιανούς…

 

Ἀποκοιμίζουν τοὺς Χριστιανούς…

Καρανίκας Παναγιώτης

       Σέβ. Μεσσηνίας πρὸ ὀλίγων ἡμερῶν δήλωσε: «Μὲ τὴν ἀπόφασή της αὐτή, οὔτε ὑποκίνησε στάσεις, οὔτε προκάλεσε ἔριδες, οὔτε δημιούργησε διχαστικὲς τάσεις’, ἀντίθετα μὲ τρόπο ἤρεμο καὶ συνεκτικὸ εἶπε αὐτὸ τὸ ὁποῖο ἔπρεπε νὰ πεῖ. Αὐτὸ ἐπανέλαβε καὶ στὸ ἀνακοινωθέν της. Δὲν προέτρεψε σὲ συλλαλητήρια, δὲν ἀποφάσισε γιὰ δημοψηφίσματα, δὲν ἀφόρισε κανένα καὶ οὔτε θὰ τὸ κάνει ποτέ. Στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία δὲ χωροῦν οἱ πόλεμοι καὶ ἡ διχοστασίες, ὅποτε μάλιστα τὶς υἱοθέτησε, ἐκείνη ζημιώθηκε. Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκ­κλησία κανένα δὲν ἀποκλείει, ἐὰν ὁ ἴδιος ὁ ἄνθρωπος δὲν ἀποκλειστεῖ ἀπὸ μόνος του. Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μὲ πνεῦμα κατανόησης καὶ ἀποδοχῆς δέχεται τὸν καθένα, ἀκόμη καὶ τὸν ἁμαρτωλὸ καὶ τὴν πόρνη, χωρὶς νὰ ἀποδέχεται ὅμως καὶ τὴν ἁμαρτία. Πάντα περιμένει τὴν ἐν μετανοίᾳ ἐπάνοδο τῶν πεπτωκότων γι’ αὐτὸ καὶ τονίζει ὅτι τὸν ἐρχόμενον οὐ μὴ ἐκβάλω ἔξω! Οἱ ὁποιεσδήποτε, λοιπόν, ἀκραῖες ἐνέργειες ἀποκλεισμοῦ, ἀφορισμοῦ καὶ ἀποβολῆς δὲν ἔχουν θέση μέσα στὴν Ἐκκλησία. Ἀπαιτεῖται νὰ πρυτανεύουν πάντα ἡ ἀγάπη, ἡ κατανόηση καὶ ἡ καταλλαγή. Ἡ ψυχραιμία καὶ τὸ μέτρο καὶ ὄχι οἱ ἀκρότητες. Δὲν πρέπει νὰ μᾶς διαφεύγει ὅτι ὁ ἀναμάρτητος πρῶτος τὸ λίθο βαλέτω. Αὐτὸς εἶναι ὁ λόγος τοῦ Χριστοῦ σ’ ἐκείνους ποὺ λιθοβολοῦσαν μία πόρνη γυναίκα».

Ο Άγιος Διονύσιος ο Ελεήμων (μέσα του 15ου αι.-1510) 28.3, μητροπολίτης Λαρίσης

 ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Ο ΕΛΕΗΜΩΝ | ΓΑΛΙΛΑΙΑ

Ο Άγιος Διονύσιος ο Ελεήμων (μέσα του 15ου αι.-1510) 28.3, μητροπολίτης Λαρίσης

Του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου, δασκάλου 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Για τον άγιο Διονύσιο τον Ελεήμονα, μητροπολίτη Λαρίσης και κτήτορα της μονής Αγίου Νικολάου Αναπαυσά των Μετεώρων, δεν διασώζονται αγιολογικά κείμενα, ακολουθίες, συναξάρια ή βίος, ούτε σημειώνεται πουθενά ημερομηνία εορτασμού της μνήμης του. Συνεπώς δεν έχουμε αναλυτικές πληροφορίες για τη ζωή και τη δράση του. Εικονίζεται σε τοιχογραφία του 1627 στο αριστερό κλίτος του ναού των Αγίων Αναργύρων Τρικάλων, όπου κατά χρονολογική σειρά από αριστερά προς τα δεξιά τοιχογραφούνται επτά «άγιοι αρχιεπίσκοποι Λαρίσης»: ο άγιος Θωμάς ο Γοριανίτης (1264-1273), ο άγιος Κυπριανός ο Θαυματουργός (Οκτ. του 1318), ο άγιος Αντώνιος ο Λογιώτατος και Νέος Θεολόγος (Ιουν. 1340 – 21 Μαρτ. 1362), ο άγιος Βησσαρίων ο Πρώην (στα 1489 -90 μετατέθηκε από την Επισκοπή Δημητριάδος στη μητρόπολη Λαρίσης), ο άγιος Διονύσιος ο Ελεήμων, ο άγιος Μάρκος ο Ησυχαστής (1499 – τέλη 1526 0 αρχές 1527) και ο άγιος Βησσαρίων του Σωτήρος (πρόκειται για γνωστό μητροπολίτη Βησσαρίωνα Β’, ιδρυτή και κτήτορα της μονής του Σωτήρος των Μεγάλων Πυλών, της γνωστής ως μονής Δουσίκου, ο οποίος αρχιεράτευσε στη Λάρισα από Μάρτ. 1527-13 Σεπτ. 1540). Οι επτά παραπάνω μητροπολίτες, με την ίδια ακριβώς σειρά, αναφέρονται στον ογκώδη κώδικα, υπ’ αριθμ. 59 της μονής Δουσίκου Τρικάλων, που είναι το «βρέβιον» ή ο «ιερός κώδιξ» του μοναστηρίου: Αρχιερείς Λαρισαίοι πόσοι αγίασαν. Αναφέρονται επίσης και στον κώδικα 76 της ίδιας μονής: ''Ιδού σημειώ τους αγίους αρχιεπισκόπους Λαρίσης''. Ο ιερομόναχος της μονής Δουσίκου Χατζή – Γεράσιμος μας πληροφορεί επιπλέον ότι οι επτά «άγιοι αρχιεπίσκοποι» Λαρίσης ήταν τοιχογραφημένοι και στον παλαιό μητροπολιτικό ναό των Τρικάλων, του Αγίου Στεφάνου, ο οποίος κάηκε στα τέλη του περασμένου αιώνα.