Στρογγυλή Τράπεζα στο Κισινάου της Μολδαβίας
για τη
Σύνοδο της Κρήτης 12/07/2016. Συμμετείχαν ο π. Θεόδωρος Ζήσης,
ο καθηγητής Δημήτριος
Τσελεγγίδης, ο μοναχός Σεραφείμ και ο
π. Ματθαίος Vulcanescu.
Δείτε και:
-Ανοικτή επιστολή Αγιορειτών Πατέρων
πρός την Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους γιά Διακοπή μνημοσύνου του Πατριάρχη
Βαρθολομαίου.
Η κακόδοξη θεωρία περί "μολυσμού" και "συγκοινωνούντων δοχείων" πρέπει να καταδικαστεί δημόσια και από τους αντιοικουμενιστές θεολόγους.
ΑπάντησηΔιαγραφή«... Οἱ Ἱεροὶ Κανόνες παρέχουν δικαίωμα παύσεως μνημοσύνου τοὖ αἱρετικᾶς διδασκαλίας κηρύσσοντος Ἐπισκόπου ἡ Πατριάρχου. Δὲν παρέχουν ὅμως δικαίωμα παύσεως μνημοσύνου καὶ ἐκείνων, οἱ ὁποῖοι, Ὀρθόδοξοι ὄντες, ἀνέχονται αὐτόν. Μεγάλη προσοχὴ εἰς τὸ σημεῖον τοὖτο! Ὀφείλομεν νὰ διακρίνωμεν μεταξὺ τῶν δύο καταστάσεων: Ἄλλο ὁ κηρύσσων αἱρετικὰ φρονήματα καὶ ἄλλο ὃ Ὀρθοδόξως φρονῶν καὶ διδάσκων, ἀλλὰ, κατ' οἰκονομίαν, ἀνεχόμενος τὸν πρῶτον καὶ κοινωνῶν μετ' αὐτοὖ....». (Γέροντας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος)
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι σε καμία περίπτωση κακόδοξη η "θεωρία" των "συγκοινωνούντων δοχείων" αντιθέτως δείχνει την υποχρέωση που έχουμε όλοι μας (κλήρος και λαός) στο να φυλάτουμε την πίστη μας. Αν ο επίσκοπος είναι κακόδοξος ωφείλουμε να μην τον ακολουθήσουμε στην κακοδοξία (κλήρος και λαός).
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ορθοδοξία δεν είναι παπισμός, εκτόςκαι αν από τους πολλούς διαλόγους στο Παγκόσμιο συμβούλιο Εκκλησιών έχουν αρχίσει να τα μπαιρδεύουν.
Ο πνευματικός μολυσμός από την κοινωνία της αιρέσεως, είναι αποτέλεσμα παραβάσεων των Ιερών Κανόνων της Ορθοδόξου Εκκλησίας, που απαγορεύουν ρητώς την συμπροσευχή με αιρετικούς, πολύ περισσότερο δε την μετοχή μυστηρίων. Τούτο σημαίνει ανώνυμε αδελφέ(πρώτο σχόλιο) ότι πρέπει πρώτα νά χαρακτηρισθούν αυτοί οι κανόνες κακόδοξοι και οι οικουμενικές σύνοδοι των αγίων Πατέρων ληστρικές. Πότε θα αντιληφθείτε ότι οι πνευματικοί σας σάς παραπλανούν με λογικοφανείς θεωρίες, που δέν έχουν καμμία σχέση με την πράξη των ομολογητών αγίων. Των αγίων που διώχθηκαν, φυλακίσθηκαν, μαρτύρησαν, ακριβώς γιά να μήν παραβούν τούς ίδιους κανόνες, φοβούμενοι τον μολυσμό της αιρέσεως περισσότερο από τα μαρτύρια. Εάν δεν γνωρίζετε αυτά τα πράγματα, φαίνεται πως δεν τα γνωρίζετε, τούλάχιστον μήν αποφαίνεσθε, γιατί είναι ζητήματα ζωής και θανάτου.
ΑπάντησηΔιαγραφή