30 Απρ 2012

Απόστολος Β. Νικολαΐδης, Θεολογικά και ηθικά ζητήματα ως προς την Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή και τις Μεταμοσχεύσεις


ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΗΘΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ
ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΗΘΟΥΜΕΝΗ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ
Ἀποστόλου Β. Νικολαΐδη
Καθηγητῆ τῆς Κοινωνιολογίας τῆς Θρησκείας καί τῆς Κοινωνικῆς Ἠθικῆς στό Πανεπιστήμιο Ἀθηνῶν
Θέλω καταρχήν νά σᾶς ευχαριστήσω γιά τήν πρόσκληση νά μετάσχω ὡς εἰσηγητής  σ’ αὐτή τήν πολύ ένδιαφέρουσα Ἡμερίδα ἐκπροσωπώντας τήν Ἐπιτροπή Βιοηθικῆς τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Ἄκουσα μέ προσοχή τούς προλαλήσαντες καί θά ἔχω τήν εὐκαιρία νά τοποθετηθῶ ἀπό πλευρᾶς Χριστιανικῆς Ἠθικῆς σέ δύο Κεφάλαια τῆς Βιοηθικῆς, αὐτό τῆς Ὑποβοηθούμενης Ἀναπαραγωγῆς καί τό ἄλλο τῶν Μεταμοσχεύσεων. Θέλω νά σημειώσω για λόγους δεοντολογίας, ὅτι ὅσα θά ἀκολουθήσουν εἶναι εἰλημμένα ἀπό τό Βιβλίο μου ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΕΣΗ ΣΤΗ ΓΕΝΕΤΙΚΗ, ἐκδ. Γρηγόρη, Ἀθήνα 2006, σ. 155 ἑξ. καί 200 ἑξ.   

Το απίστευτο παρασκήνιο με Πούτιν - Παπαδήμο


Τι οδήγησε στην ακύρωση της επίσκεψης.
Οι όροι (!) που έθεσε η ελληνική κυβέρνηση στον Πούτιν.
Οι αρμόδιοι του ρωσογερμανικού «Φοντ Ενέργκια» έμειναν άναυδοι παραλαμβάνοντας όχι επίσημη απάντηση του ελληνικού κράτους στην πρόταση που υπέβαλαν, για την ιδιωτικοποίηση του ελληνικού δικτύου μεταφοράς ενέργειας, αλλά ένα γράμμα της εταιρείας Rothschild and Sons, χωρίς καλά-καλά ημερομηνία και άλλα τυπικά στοιχεία, με το οποίο απερρίπτετο, για τυπικούς λόγους, η πρότασή τους! Οι Ρότσιλντ ενεργούσαν από κοινού με την UBS, ως σύμβουλοι ιδιωτικοποιήσεων της “ελληνικής” “κυβέρνησης”. To Φοντ Ενέργκια έσπευσε να προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και στο Βερολίνο, που κινητοποίησε τον Ράιχενμπαχ.

Απόσπασμα από τον Εσπερινό της Αγάπης (2012) στο Φανάρι

Απόσπασμα από τον φετινό Εσπερινό της Αγάπης (2012) που τελέστηκε στο Φανάρι . Γύρω στο 3:55΄ βλέπετε έναν παπικό κληρικό - αφού διάβασε το Ευαγγέλιο στο Ιταλικά - να μπαίνει μέσα στο Ιερό και μάλιστα από την Ωραία Πύλη (!), ενδεδυμένος με τα άμφιά του. Στη συνέχεια, το Ευαγγέλιο διαβάζεται αρμενιστί από έναν Αρμένιο κληρικό (;), ο οποίος φοράει γραβάτα. Ο ίδιος επίσης μπαίνει μέσα στο Ιερό.....   (Βίντεο  youtube.com/ )

Επίσκεψη του Μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεου στον Επίσκοπο των ΡΚαθολικών Σύρου προκειμένου να τον συγχαρεί για τη συμπλήρωση 50 χρόνων “ιερατείας” του.

dscn4062
Διαβάζουμε στην ιστοσελίδα της Ι. Μητροπόλεως Σύρου ότι : Σήμερα το απόγευμα,(Κυριακή 29/04/2012) ο Σεβ. Ποιμενάρχης κ. Δωρόθεος Β' επέστρεψε στην ΕΡΜΟΥΠΟΛΗ και επεσκέφθη τον Σεβ. Επίσκοπο των ΡΚαθολικών Σύρου κ. Φραγκίσκο Παπαμανώλη, προκειμένου να τον συγχαρεί για τη συμπλήρωση 50 χρόνων ιερατείας του. (foto : Ιωάννης Ρουσσουνέλος)

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Κυριακή των Μυροφόρων.

Κήρυγμα π. Θεοδώρου Ζήση στο Αποστολικό ανάγνωσμα (Πράξ. ς΄ 1-7). Εκφων. (29/4/2012)
Ιερά Μονή Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου/  & simeronwordpress/

Το ορθόδοξο μάθημα θρησκευτικών στο επίκεντρο των συναντήσεων στη Βουλγαρία του Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλου


Σε ανακοίνωσή του το Τμήμα Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, αναφέρει : Συνάντηση με την Πρόεδρο της Εθνοσυνέλευσης της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας κα Τσέτσκα Τσάτσεβα πραγματοποίησε κατά την επίσκεψή του στα Γραφεία αυτού του κρατικού θεσμού στις 28 Απριλίου 2012 ο Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσιών Κύριλλος.
Από τη βουλγαρική πλευρά παραβρέθηκαν οι Μητροπολίτες Βίντεν Δομετιανός, Βάρνα και Βελίκαγια Πρεσλάβα Κύριλλος, Λοβτσάν Γαβριήλ, ο Επίσκοπος Στομπίου Ναούμ, ο Επικεφαλής της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Εθνοσυνέλευσης στη Διακοινοβουλευτική Συνέλευση της Ορθοδοξίας κ. Βόλεν Σίντερωφ, ο Πρόεδρος της Επιτροπής ανθρωπίνων δικαιωμάτων, θρησκειών, καταγγελιών και αναφορών των πολιτών κ. Γιόρνταν Μπακάλωφ.

Παπική πασχαλινή παιδική «Λειτουργία» με κούνελο


Αυστρία - Παπική πασχαλινή παιδική «Λειτουργία» με κουνέλι στην πόλη Hartberg. Ο κατήφορος της γελοιότητας δεν έχει τέλος. Δείτε φωτογραφίες.

Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος για την προσηλυτιστικὴ δράση της «Άφθονης Ζωής» στην Παλλήνη και το Πικέρμι


Πρωτ. 405
Ἀριθμ. Διεκπ. 269                                                               Σπάτα, 27 Ἀπριλίου 2012

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 75Η

Πρὸς 
Τοὺς Εὐσεβεῖς Χριστιανοὺς
Τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Ἀγαπητοί μου Χριστιανοί,
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Μὲ τὴ βοήθεια τοῦ Θεοῦ ἑορτάσαμε καὶ φέτος τὶς μεγάλες μέρες τοῦ σωτηρίου Πάθους καὶ τῆς ἐνδόξου Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου μας.

Περί της προβολής μιας βλάσφημης ταινίας ατό το Mega channel


ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΜΙΑΣ ΒΛΑΣΦΗΜΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
Κυριακή των Μυροφόρων σήμερα και το άθεο τηλεοπτικό κατεστημένο έχει προγραμματίσει την προβολή της βλάσφημης ταινίας The Da Vinci Code, που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Dan Brown. Στο βιβλίο αυτό και συνακόλουθα στην ταινία επαναλαμβάνεται το ανιστόρητο ψεύδος, ότι ο Χριστός ήταν παντρεμένος με την Μαρία την Μαγδαληνή. Ο γάμος αυτός μάλιστα είχε καρποφορήσει, σύμφωνα με τον μύθο, και απόγονοι του Χριστού ζούσαν στη δυτική Ευρώπη.
Δείξαμε σε άλλη μελέτη μας για τους Γνωστικούς, ότι ο μύθος αυτός ήταν γνωστικής προέλευσης και είχε διατηρηθεί στους διάδοχους κύκλους των Καθαρών τον Μεσαίωνα. Σε κάποιες περιπτώσεις είχε υιοθετηθεί από την φεουδαρχική αριστοκρατία για να στηρίξει το γαλαζοαίματο αυτής και την φυλετική ανωτερότητάς της.   

Επιστολή Μητροπολίτου Ηλείας προς το Μητροπολίτη Ισπανίας σχετικά με την προσευχή εις τον Άγιο Ιούδα τον Θαδδαίο


Προς Τον Σεβ. Μητροπολίτην Ισπανίας και Πορτογαλίας Κύριον κύριον ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΝ
Σεβασμιώτατε άγιε Ισπανίας κ. Πολύκαρπε,
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ,
Η δε δύναμις, το φως και η χαρά της Αναστάσεως να πλημμυρίζουν πάντοτε Σε, την Διακονία σου, τους Κληρικούς και πάντας τους χριστιανούς της Μητροπόλεώς σου.
Αδελφέ άγιε Ισπανίας, έλαβα την από 3-4-2012 απαντητικήν επιστολήν σου και ουδόλως ικανοποιήθην. Διότι αποδοχή τοιούτων ευχών παραχαράσσει το αληθινό νόημα της ορθοδόξου προσευχής και εθίζει τους χριστιανούς μας σε μαγικού τύπου προσευχές, όπερ θεωρώ απαράδεκτo. Όσον αφορά στο γραφόμενόν σου, ότι ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Βαρθολομαίος Αρσενίου είναι «παραδοσιακός Κληρικός και καλός επιστήμονας» δεν αμφιβάλλω. Όμως οι καρποί των έργων του δείχνουν, ότι δεν είναι καλός θεολόγος ούτε καλός διδάσκαλος της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας και Ποιμένας, αφού το δικό μας κήρυγμα δεν είναι «εν σοφία λόγου», αλλά σταυρού, αποσκοπεί δε κυρίως και προ παντός στην λύτρωσι, στην σωτηρία και στον αγιασμόν των ανθρώπων και δευτερευόντως στην ικανοποίησι άλλων αιτημάτων μας. Ειδικώτερα σου γνωρίζω τα εξής·

Μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης, Μικρή κατήχηση


Μικρή κατήχηση
Γράφει ο μοναχός Μωυσής, αγιορείτης
Στους καιρούς μας, παρά τα όσα δεινά, υπάρχουν άνθρωποι που ζητούν την αλήθεια, τη γνήσια Ορθοδοξία, για να ξεδιψάσουν πνευματικά.
Επιθυμούν με λαχτάρα και φιλότιμο να γνωρίσουν την ακρίβεια της αλήθειας, της ζωντανής πίστεως και του βάθους τους. Δεν πρόκειται για σχολαστική ανάλυση των αληθειών της πίστεως, αλλά για κάθαρση του εσώτερου ανθρώπου. Είναι μια θεραπευτική μέθοδος, την οποία χρησιμοποιεί η Εκκλησία για να θεραπεύσει τον πεσμένο άνθρωπο, για να τον οδηγήσει στον αγιασμό και τη θέωση. Αυτός είναι ο σκοπός του ανθρώπου αλλά και ο στόχος της Εκκλησίας.
Στις παρελθούσες εορτές ήταν κατάμεστες οι εκκλησίες. Στο Άγιον Όρος εισήλθαν τη Μεγάλη Εβδομάδα πέντε χιλιάδες άνδρες. Η πίστη ζει. Πίστη είναι το πρώτο βήμα για να πλησιάσουμε στον Θεό. Δίχως την πίστη είναι αδύνατον να γνωρίσουμε τον Θεό. Χρειάζεται θεία φώτιση για να γνωρίσει κανείς τα μυστήρια του Θεού.

Πρωτοπρ. Βασίλειος Ι. Καλλιακμάνης, Η επικαιρότητα του προφητικού λόγου


Η επικαιρότητα του προφητικού λόγου
Γράφει ο π. Βασίλειος Ι. Καλλιακμάνης
α) Στον δρόμο προς τους Εμμαούς ο Αναστημένος Κύριος ερμήνευε στους σκυθρωπούς μαθητές Λουκά και Κλεόπα τις προρρήσεις των προφητών για το πρόσωπό του.
Εκείνοι όμως, απογοητευμένοι από τη φαινομενική ήττα του διδασκάλου τους και το σκάνδαλο του σταυρού, δεν μπορούσαν να καταλάβουν τα λόγια Του. Δεν υποψιάζονταν καν την παρουσία Του. Οπότε τους λέγει: "Ανόητοι, που η καρδιά σας αργεί να πιστέψει σε όσα είπαν οι προφήτες. Αυτά δεν έπρεπε να πάθει ο Μεσσίας για να δοξασθεί;" Και αρχίζοντας από τα βιβλία του Μωυσή και των προφητών, τους εξήγησε όσα αναφέρονταν σε όλες τις Γραφές για τον εαυτό του (Λουκ. 24, 25-27).

Κυριακή των Μυροφόρων – «Τολμήσας εισήλθε προς Πιλάτον και ητήσατο τω σώμα του Ιησού»


Αποστολικό Ανάγνωσμα: Πραξ. στ΄ 1-7
Ευαγγελικό Ανάγνωσμα: Μαρκ. ε΄ 43-ιστ΄8
 «Τολμήσας εισήλθε προς Πιλάτον και ητήσατο τω σώμα του Ιησού»  (Μαρκ. ιε΄43).
Παρά το ότι βρισκόμαστε στη δεύτερη Κυριακή μετά από το Πάσχα και το γεγονός της Αναστάσεως του Κυρίου, εν τούτοις το σημερινό ευαγγέλιο ξεκινά από τα δραματικά γεγονότα της Μεγάλης εκείνης Παρασκευής για να μας τονίσει το σημαντικό ρόλο που διαδραμάτισαν τότε κάποια πρόσωπα, όπως ο Ιωσήφ, ο Νικόδημος, η Μαρία η Μαγδαληνή, η Μαρία η μητέρα του Ιακώβου και η Σαλώμη.
Η σημερινή Κυριακή, που είναι η Κυριακή των Μυροφόρων, σκοπό έχει να τιμήσει τα πιο πάνω πρόσωπα, άνδρες και γυναίκες, για την τόλμη και το σημαντικό ρόλο πουδιαδραμάτισαν τις κρίσιμες εκείνες ώρες, τόσο ατομικά, όσο και ομαδικά. Επειδή δε, τόσο οι άντρες, όσο και οι γυναίκες προσήλθαν με αρώματα, με μύρα, για τούτο και η σημερινή Κυριακή από την πράξη τους ονομάστηκε Κυριακή των Μυροφόρων.

28 Απρ 2012

Αφίσα της Μητροπόλεως Πλόβντιβ (Φιλιππούπολη) παρουσιάζει τον Πατριάρχη Βουλγαρίας συνομήλικο του Πατριάρχη Μόσχας


Ο Πατριάρχης Βουλγαρίας είναι ο γηραιότερος (98 ετών) Προκαθήμενος  τοπικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Κατά τη διάρκεια της επισκέψεώς του στη Βουλγαρία ο  Πατριάρχης Μόσχας  Κύριλλος θα επισκεφθεί  τη Σόφια και το Πλόβντιβ (Φιλιππούπολη). Για την επίσκεψη των Προκαθημένων Μόσχας και Βουλγαρίας η Ιερά Μητρόπολη Πλόβντιβ (Φιλιππούπολη) εξέδωσε αφίσα που παρουσιάζει τον Πατριάρχη Βουλγαρίας συνομήλικο του Πατριάρχη Μόσχας (66 ετών). Η αφίσα γράφει «Καλώς ήρθατε Αγιώτατοι Πατριάρχες» «Ιερά Μητρόπολη Πλόβντιβ». Ακολουθούν κάποιες πρόσφατες φωτογραφίες του Πατριάρχη Βουλγαρίας Μάξιμου.

Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς, Οι Μυροφόρες γυναίκες φορείς του αγγέλματος της Ανάστασης


Το ευαγγέλιο της Κυριακής τωμ Μυροφόρων αναφέρεται στη φροντίδα που έδειξαν για το θάνατο του Αθάνατου οι γυναίκες εκείνες που η διδασκαλία του Χριστού τους έδωσε ζωή.
Τότε «ελθών Ιωσήφ ο από Αριμαθαίας, ευσχήμων βουλευτής, ως και αυτός ην προσδεχόμενος την βασιλείαν του Θεού, τολμήσας είσηλθεν προς Πιλάτον και ητήσατο το σώμα του Ιησού» (Μάρκ. ιε΄ 43). Υπήρχε κι άλλος ένας μεγάλος άνδρας που είχε έρθει από την Αριμαθαία στο όρος Εφραίμ. Αυτός ήταν ο προφήτης Σαμουήλ. Ο Ιωσήφ αναφέρεται κι από τους τέσσερις ευαγγελιστές, κυρίως σε όσα σχετίζονται με την ταφή του Κυρίου Ιησού. Ο Ιωάννης τον αποκαλεί κρυφό μαθητή του Ιησού (ιθ’ 38). Ο Λουκάς τον ονομάζει άνδρα «αγαθό και δίκαιο» (κγ’ 50), ο Ματθαίος πλούσιο (κζ’ 57). Ο ευαγγελιστής δεν ονομάζει πλούσιο τον Ιωσήφ από ματαιότητα, για να δείξει πως ο Κύριος ανάμεσα στους μαθητές Του είχε και πλούσιους, αλλά για να καταλάβουμε πως μπορούσε εκείνος να πάρει το σώμα του Ιησού από τον Πιλάτο. Ένας φτωχός και άσημος άνθρωπος δε θα ήταν δυνατό να πλησιάσει τον Πιλάτο, εκπρόσωπο της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.

Ο άγιος απόστολος Ιάκωβος, αδελφός του αγίου Ιωάννου του Θεολόγου


Ο άγιος απόστολος Ιάκωβος, αδελφός του αγίου Ιωάννου του Θεολόγου
Tου Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Δορμπαράκη
«Ο άγιος Ιάκωβος ήταν υιός του Ζεβεδαίου και αδελφός του Ιωάννου του Θεολόγου. Μετά από την κλήση του Ανδρέου και του Πέτρου, προσκλήθηκε από τον ίδιο τον Σωτήρα μαζί με τον αδελφό του να μαθητεύσουν σ᾽ Εκείνον.  Αυτοί αμέσως και τον πατέρα και το πλοίο, και μ᾽ έναν λόγο τα πάντα άφησαν και ακολούθησαν τον Κύριο. Και τόσο πολύ αγάπησε αυτούς ο Κύριος, ώστε στον μεν ένα να χαρίσει την ανάκληση πάνω στο στήθος Του (την ώρα του Μυστικού Δείπνου), στον δε άλλον να πιει το ποτήριο που ο Ίδιος ήπιε. Ο άγιοι Ιάκωβος και Ιωάννης επέδειξαν τέτοιον ζήλο υπέρ του Χριστού, ώστε να θελήσουν να κατεβάσουν φωτιά από τον Ουρανό και να καταστρέψουν τους απίστους. Κι ίσως και θα το έκαναν, αν δεν τους εμπόδιζε η αγαθότητα Εκείνου. Γι᾽ αυτό λοιπόν ο Κύριος έπαιρνε αυτούς και τον Κορυφαίο Πέτρο πάντοτε στις προσευχές Του και στις άλλες οικονομίες Του, μυσταγωγώντας τους στα υψηλότερα και μυστικότερα από τα δόγματα. Αυτόν τον μακάριο Ιάκωβο, μετά από το Πάθος και την Ανάληψη του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, επειδή δεν άντεχε ο Ηρώδης να μιλάει με θάρρος και να εξαγγέλλει το σωτήριο κήρυγμα, τον συνέλαβε και τον φόνευσε με μαχαίρι, δεύτερον αυτόν μετά τον Στέφανο τον μάρτυρα, στέλνοντάς τον έτσι στον Δεσπότη Χριστό».

Η Κυριακή των Μυροφόρων στο βιβλίο των θρησκευτικών Ε΄Δημοτικού του 1976


Οι Μυροφόρες στον τάφο του Κυρίου

Εισαγωγή
Στὴν καρδιὰ τῆς κάθε γυναίκας λάμπει σὰν πετράδι ἀτίμητο ἡ ἀγάπη, ἡ ἁγνὴ ἀγάπη. Αὐτὴ τὴν σπρώχνει νὰ προσφέρη ὑπηρεσίες μεγάλες σὰ μητέρα, σὰ σύζυγος, σὰν ἀδερφή, σὰ χριστιανή.
Ἡ γυναίκα λιγοστεύει τὴ σκληρότητα τοῦ ἄντρα καὶ τὴ μαλακώνει. Αὐτὴ χύνει βάλσαμο παρηγοριᾶς στοὺς πικραμένους. Ὁ λόγος της, φωνὴ ἀγγελική. Τὸ χέρι της, ξέρει ν’ ἀγγίζη μὲ βελουδένια μαλακότητα ὅλες τὶς πληγές. Τὸ στοργικό της χαμόγελο χαρίζει τὴν ἐλπίδα.
«Ἀδερφὴ» στὸν πόλεμο, ἀλλὰ «ἀδερφὴ» καὶ στὴν εἰρήνη πλάι στὸ κρεβάτι τοῦ πόνου. Καὶ πρὸ παντὸς μάνα. Ἀπὸ ἐδῶ πηγάζει ὅλη ἡ ἀγάπη της, ὅλη ἡ λαχτάρα της, ὅλος ὁ πόνος της, ὅλη ἡ δύναμη καὶ τὸ μεγαλεῖο τῖς ψυχῆς της.

Πατριάρχης Μόσχας: “Η σημερινή κοινωνία,…έχει ανάγκη από τη διαφύλαξη της ιστορικής μνήμης για τις χριστιανικές καταβολές του Ευρωπαϊκού πολιτισμού”


Επίσκεψη στο Πατριαρχείο Βουλγαρίας πραγματοποιεί ο Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσιών Κύριλλος. Κατά τη διάρκεια των συνομιλιών οι Πατριάρχες  Κύριλλος και Μάξιμος συζήτησαν τις προοπτικές διεύρυνησης της συνεργασίας των δυο Εκκλησιών στους τομείς της θεολογικής κατάρτισης και του προσκυνήματος. Επίσης εθίγησαν θέματα  κοινού Ορθόδοξου ενδιαφέροντος. Οι Προκαθήμενοι αντάλλαξαν απόψεις επί των βασικών αρχών της διορθόδοξης συνεργασίας και ειδικότερα στα πλαίσια της προετοιμασίας της Πανορθοδόξου Συνόδου.

Αποφάσεις του Δ.Σ του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος (26/04/2012)


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ- 26/04/2012
Συνήλθε σήμερα την 26η Απριλίου το Δ.Σ του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος και μετά από διαλογική συζήτηση αποφάσισε τα εξής:
• Να αποστείλει επιστολή προς την Ιερά Σύνοδο στην οποία θα εκφράζει την πικρία των μελών του Δ.Σ. δια την απουσία εκπροσώπου των άμεσα ενδιαφερομένων, που είναι οι Εφημέριοι, στην ψήφιση του νέου Κανονισμού, περί Εφημερίων και διακόνων.  
• Να ζητήσει, μετά από τις φήμες για διακοπή της μισθοδοσίας των Κληρικών της πατρίδος μας, από τα πολιτικά κόμματα, να τοποθετηθούν για το θέμα αυτό και ποιες είναι οι προθέσεις τους σε περίπτωση εκλογής τους στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.

Τα οστά των πεσόντων


Τα οστά των πεσόντων
Tου Σταυρου Τζιμα
Δεν είναι πολλές, ούτε θετικές, οι εξελίξεις στα ανοιχτά θέματα με τους γείτονες, σε μια περίοδο κατά την οποία η θέση της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής και της διπλωματίας μας διεθνώς, κυρίως στον βαλκανικό περίγυρο, όπου έχουμε μπόλικο «τραχανά απλωμένο», εμφανίζεται εξασθενημένη.
Οι πληροφορίες ότι Τίρανα και Αθήνα κατέληξαν σε οριστική συμφωνία στο θέμα των νεκροταφείων για τους Ελληνες στρατιώτες που σκοτώθηκαν στα αλβανικά βουνά, πολεμώντας το 1940-41 τους Ιταλούς, μονάχα στις καλές ειδήσεις πρέπει να καταχωρισθεί.

Κυριακή των Μυροφόρων –«Λατρεία –Κήρυγμα-Φιλανθρωπία » (Αποστολικό Ανάγνωσμα)


Αποστολικό Ανάγνωσμα: Πραξ. στ΄ 1-7
«Λατρεία –Κήρυγμα-Φιλανθρωπία »
Ἀδελφοί μου, Χριστός Ἀνέστη!
Ἡ ζωή τῆς πρώτης Χριστιανικῆς κοινότητος στά Ἱεροσόλυμα ἐκτυλίσσετο γύρω ἀπό τρεῖς ἄξονες α-τήν λατρεία τοῦ Θεοῦ καί τήν προσευχή β-τήν διακονία τοῦ λόγου καί τό κήρυγμα, γ-τήν φιλανθρωπία καί τήν ἄσκηση τῆς ἀγάπης. Αὐτό συμπεραίνεται ἀπό τήν ἀνάγνωση τῶν Πράξεων τῶν Ἀποστόλων καί μάλιστα ἀπό τό περιστατικό πού ἀκούσαμε σήμερα. Ἔτσι προσδιορίζονται τά πλαίσια τῆς χριστιανικῆ ζωῆς τήν ὁποία πρέπει κι ἐμεῖς νά ζοῦμε. Ἄς τά δοῦμε ἀναλυτικότερα.
1. Ἡ λατρεία τοῦ Θεοῦ καί προσευχή.

Κυριακή των Μυροφόρων – Οι ανδρείοι (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)


Οἱ ἀνδρεῖοι

(Ομιλία του †Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

«Ἐλθὼν Ἰωσὴφ ὁ ἀπὸ Ἀριμαθαίας, εὐσχήμων βουλευτής, ὃς καὶ  αὐτὸς  ἦν  προσδεχόμενος τὴν βασιλείαν  τοῦ  Θεοῦ, τολμήσας  εἰσῆλθε πρὸς  Πιλᾶτον καὶ ᾐτήσατο τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ» (Μᾶρκ. 15,43)
Θὰ ἔπρεπε, ἀγαπητοί μου, πάντοτε νὰ ἐξοικονομοῦμε χρόνο, ἐν ἀνάγκῃ νὰ κλέβουμε ὧρες κι ἀπὸ τὸ φαγητὸ κι ἀπὸ τὸν ὕπνο μας,γιὰ νὰ μελετοῦμε τὸ ἱερὸ Εὐαγγέλιο. Τότε μαζὶ μὲ τὸ Δαυῒδ θὰ λέγαμε κ᾽ ἐμεῖς· «Ὡς γλυκέα  τῷ λάρυγγί μου τὰ λόγιά σου, ὑπὲρ μέλι τῷ στόματί μου. Ἀπὸ τῶν ἐντολῶν σου συνῆκα· διὰ τοῦτο ἐμίσησα πᾶσαν ὁδὸν ἀδικίας»(Ψαλμ. 118,103-104).

Κυριακή των Μυροφόρων - Αναστάσεως μαρτυρία


(Mάρκ. ιε΄ 43-47, ιστ΄ 1-8)  (Πράξ. στ΄ 1-7) 
Αναστάσεως μαρτυρία
“Ηγόρασαν αρώματα  ίνα ελθούσαι αλείψωσιν αυτόν”
Xριστός Ανέστη.  
H Εκκλησία μας παρουσιάζει σήμερα τα πρόσωπα εκείνα που συνδέονται με μια μαρτυρία ζωής για τη Σταυρική Θυσία και την Ανάσταση του Κυρίου. Έχουμε πρώτα τα πρόσωπα του ευσχήμονα βουλευτή Ιωσήφ του από Αριμαθαίας και του Νικόδημου που ήταν κρυφός μαθητής του Χριστού. Έπειτα, τρεις άγιες γυναικείες μορφές, η Μαρία η Μαγδαληνή, η Μαρία η μητέρα του Ιακώβου και η Σαλώμη, η μητέρα των υιών του Ζεβεδαίου, του Ιωάννου και του Ιακώβου.        
Όλες αυτές οι μορφές που παρελαύνουν μέσα από τη διήγηση του Ευαγγελίου υπήρξαν μάρτυρες, ο Ιωσήφ και ο Νικόδημος της ταφής και οι Μυροφόρες της Αναστάσεως. Για τις τελευταίες, ο ιερός συναξαριστής σημειώνει: «Η του Θεού Εκκλησία ταύτας παρέλαβεν εορτάζειν: α) ως ιδούσας πρώτας Χριστόν εκ νεκρών, β) τοις πάσι καταγγειλάσας το σωτήριον κήρυγμα και γ) την κατά Χριστόν πολιτείαν μετελθούσαν αρίστως και μαθητευθείσαις Χριστώ».

Στα πλαίσια του πανθρησκειακού Οικουμενισμού η δωρεά Κορανίου


ΕΠΙΝΟΗΣΗ ΔΑΙΜΟΝΙΚΗ
ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΥΝ ΤΟ ΚΟΡΑΝΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΛΛΑΧ ΑΝΤΙ ΝΑ ΚΗΡΥΤΤΟΥΝ ΧΡΙΣΤΟΝ
Στὴν ἀπίθανη περίπτωση ποὺ Ὀρθόδοξος πιστὸς θὰ δώριζε ἐπίσημα ἕνα «Κοράνιο» σὲ κάποιο πρόσωπο, αὐτὸ θὰ τὸ ἔκανε μόνο ἀπὸ ἄγνοια τοῦ περιεχομένου τοῦ Κορανίου. Καὶ ἀσφαλῶς, ὁ μὲν ἐξομολόγος του θὰ τὸν συμβούλευε νὰ μὴ τὸ ἐπαναλάβει, ὁ δὲ τοπικὸς ἐπίσκοπος θὰ καυτηρίαζε αὐτήν του τὴν πράξη, πιθανῶς δὲ και νὰ τὸν ἐπιτιμοῦσε.

27 Απρ 2012

Κυριακή των Μυροφόρων - Πρότυπα ευσεβείας και Θείας Αγάπης (Μητροπολίτου Κυθήρων Σεραφείμ)


Πρότυπα εὐσεβείας καί Θείας Ἀγάπης
«Λίαν πρωΐ, Μυροφόροι ἔδραμον,
πρός τό μνῆμά Σου θρηνολογοῦσαι...»
(Ἀναστάσιμος Ὕμνος) 
          Μετά τήν ἔνδοξη Ἀνάστασι τοῦ Σωτῆρος μας Χριστοῦ, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, καί μετά τήν Δεσποτική ἑορτή τῆς ψηλαφήσεως τοῦ Ἀπ. Θωμᾶ καί τήν τρανή ὁμολογία του, ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία, Τρίτη Κυριακή ἀπό τό Πάσχα, τιμᾶ τά ἱερά πρόσωπα τῶν ἁγίων Μυροφόρων Γυναικῶν καί τῶν ἁγίων Ἀνδρῶν Ἰωσήφ, τοῦ εὐσχήμονος βουλευτοῦ τοῦ ἐξ Ἀριμαθείας, καί τοῦ Νικοδήμου, νυκτερινοῦ μαθητοῦ τοῦ Κυρίου.
          Οἱ πρῶτες διακρίνονταν γιά τήν βαθειά τους εὐσέβεια πρός τόν Θεῖο Διδάσκαλο, τήν ὁλοπρόθυμη διακονία, πού τοῦ προσέφεραν ξοδεύοντας ἀπό τά ὑπάρχοντά τους, καί γιά τήν ἀφοσίωσι καί αὐταπάρνησί τους. Οἱ δύο ἄνδρες, ἦταν καί αὐτοί πιστοί καί ἀφοσιωμένοι σ' Ἐκεῖνον. Ὁ Ἰωσήφ, ὡς μέλος τοῦ Ἰουδαϊκοῦ συνεδρίου διεφώνησε μέ ὅλους τούς ἄλλους καί δέν κατεδίκασε σέ θάνατο τόν Ἰησοῦ Χριστό. Ἀντίθετα, μέ τόλμη ἐπεσκέφθη τόν Πιλᾶτο, παρακαλώντας τον, μετά τήν σταύρωσι καί τόν θάνατο τοῦ Ἰησοῦ νά τοῦ δώση τήν ἄδεια τοῦ ἐνταφιασμοῦ τοῦ γλυκυτάτου Θείου Διδασκάλου. Καί ὁ  Νικόδημος, πού ἐμαθήτευε ἐν καιρῷ νυκτός στόν Χριστό, ἐβοήθησε καί συμπαραστάθηκε στό ἱερό διακόνημα τῆς Ταφῆς τοῦ Δεσπότου Χριστοῦ.

Μολδαβία- Παρουσιάσθηκαν τα νέα σχολικά εγχειρίδια του ορθοδόξου μαθήματος των Θρησκευτικών.


Δείτε και:-Μολδαβία –Σχολικά βιβλία Θρησκευτικών με βάση την Ορθόδοξη χριστιανική θρησκεία

Ημερίδα  Διευθυντών και Συμβούλων Εκπαίδευσης
Παρουσιάσθηκαν στο Κισινάου (πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη της Μολδαβίας.) τα νέα σχολικά εγχειρίδια του ορθοδόξου μαθήματος των Θρησκευτικών για το νέο ακαδημαϊκό έτος 2012-2013.
Στην ομιλία του ο  π. Pavel (Παύλος)  Borşevschi, ιερέας του Αγίου Δημητρίου στο Κισινάου, μίλησε για τις  μεθόδους διδασκαλίας των θρησκευτικών στα σχολεία αλλά και για τις στρατηγικές και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν περαιτέρω ώστε να ενισχύσουν την προσπάθεια. Ο  π. Pavel,  μίλησε για τον ενθουσιασμό των καθηγητών αλλά και των μαθητών για το  ορθόδοξο μάθημα Θρησκευτικών πράγμα που δείχνει την ελπίδα ότι αυτές οι προσπάθειες για τη νέα γενιά δεν είναι μάταιες.
Με την ευκαιρία της συνάντησης πραγματοποιήθηκε και έκθεση των νέων βιβλίων του  μαθήματος των Θρησκευτικών. (Δείτε φωτογραφίες από την εκδήλωση)

Κυριακή των Μυροφόρων – Εύχρηστοι διάκονοι στο έργο της Εκκλησίας (Αποστολικό Ανάγνωσμα)


Αποστολικό Ανάγνωσμα: Πραξ. στ΄ 1-7
ΕΥΧΡΗΣΤΟΙ ΔΙΑΚΟΝΟΙ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
«Επισκέψασθε , ἀδελφοί, ἄνδρας ἐξ ὑμῶν
μαρτυρουμένους ἑπτά,  πλήρεις Πνεύματος ῾Αγίου καὶ σοφίας»
Τὸ σημερινὸ Ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα ἀπὸ τὶς «Πράξεις τῶν Ἀποστόλων» μᾶς μεταφέρει στὴν ἱερὴ καὶ ἐνθουσιώδη ἀτμόσφαιρα τῶν πρώτων χριστιανικῶν χρόνων καὶ μᾶς περιγράφει ἕνα πράγματι ἀξιοσημείωτο περιστατικό: τὴν ἐκλογὴ τῶν ἑπτὰ διακόνων.Ὅταν δηλαδὴ οἱ ἅγιοι Ἀπόστολοι διαπίστωσαν ὅτι λόγῳ τοῦ αὐξανόμενου ἀριθμοῦ τῶν μελῶν τῆς Ἐκκλησίας δὲν ἦταν δυνατὸν νὰ διακονοῦν στὸ ἔργο τῆς λατρείας καὶ τοῦ κηρύγματος καὶ παράλληλα νὰ φροντίζουν γιὰ τὴν καθημερινὴ σίτιση τῶν χριστιανῶν στὰ κοινὰ γεύματα ἢ δεῖπνα, ποὺ συνήθιζαν τότε νὰ προσφέρουν, ἀποφάσισαν νὰ συγκαλέσουν ὅλους τοὺς πιστοὺς τῆς Ἐκκλησίας τῶν Ἱεροσολύμων καὶ νὰ ἐκλέξουν ἑπτὰ κατάλληλους ἄνδρες, γιὰ νὰ τοὺς ἀναθέσουν τὸ ὑπεύθυνο αὐτὸ ἔργο.

Ήταν ο Μελχισεδέκ Έλληνας;


Στους νεογνωστικούς και νεοπαγανιστικούς κύκλους κυκλοφορεί η πληροφορία, ότι ο Μελχισεδέκ ήταν Έλληνας. Το θέμα εξηγεί ο άγιος Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης στην επιστολή ξα’ Προς Αμμώνιο. Ας δούμε τι λέει:
«Ρώτησες, γιατί ο Παύλος είπε “Δόξα δέ καί τιμή καί εἰρήνη παντί τῷ ἐργαζομένῳ τό ἀγαθόν, Ἰουδαίῳ τε πρῶτον καί Ἕλληνι» (Ρωμ. 2.10) και δεν ανέφερε πουθενά τον Χριστιανό. Γνώρισε λοιπόν, ότι ο Παύλος μιλούσε για τους πριν από την ένσαρκη έλευση του Χριστού. Γιατί δεν ζούσε τότε ακόμα στα χρόνια της χάριτος. Και Έλληνες εδώ δεν εννοεί τους ειδωλολάτρες, αλλά τους ευσεβείς, οι οποίοι ζούσαν με τον έμφυτο νόμο, οι οποίοι, χωρίς τις ιουδαϊκές νομοθετικές διατάξεις, εφάρμοζαν όλα όσα απέβλεπαν στην ευσέβεια, όπως ήταν ο Μελχισεδέκ, ο Ιώβ, ο Κορνήλιος». (Επιστολές βιβλίον δ’, επιστολή ξα’, Ισιδώρου Πηλουσιώτου Άπαντα, εκδόσεις Γρηγόριος ο Παλαμάς, Θεσσαλονίκη 2000, τόμος 4 σσ. 109-11, μετάφραση Π. Παπαευαγγέλου).

Την Τετάρτη συνέρχεται η Δ.Ι.Σ. για το μήνα Μάιο


Την Τετάρτη συνέρχεται η Δ.Ι.Σ.
Συνέρχεται από την Τετάρτη 2 έως και την Παρασκευή 4 Μαΐου 2012 η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, της 155ης Συνοδικής Περιόδου, για να ασχοληθεί με θέματα της Ημερησίας Διατάξεως.
Εκ της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος

Αρχιμ. Σαράντης Σαράντος, Τι; Πως; Ποιούς θα ψηφίσουμε;


Τί; Πῶς;  Ποιούς θά ψηφίσουμε;
25-4-2012
Ἀρχιμ.  Σαράντης Σαράντος, ἐφημέριος Ἱ.Ν.Κοιμήσεως Θεοτόκου Ἀμαρουσίου
Ἐπί τέλους μέσα στό «δημοκρατικό καθεστώς» πού ζοῦμε ὁρίστηκε ἡμερομηνία ἐκλογῶν, ἡ 6η Μαΐου, ἡμέρα Κυριακή.  Ἡ περίοδος πού διανύουμε εἶναι Ἀναστάσιμη.  Ἀσφαλῶς τί­ποτα δέν εἶναι τυχαῖο, ὑποστηρίζει ὁ Ἅγιος Μακάριος ὁ Αἰγύπτιος. 
 Μέσα στήν τεσσαρακονθήμερη ἀναστάσιμη περίοδο ἐμεῖς οἱ ὀρ­θόδοξοι πιστοί διακατεχόμενοι ἀπό τό μοναδικό, παγκόσμιο, δια­χρονικό γεγονός τῆς Ἀναστάσεως τοῦ θεανθρώπου Κυρίου, θά προσέλθουμε στίς κάλπες γιά νά ψηφίσουμε χωρίς φόβο, πάθος καί ἰδιοτέλεια.  
Αὐτές οἱ ἐκλογές ἀπαιτοῦν ἀπό ὅλους μας ἰδιαιτέρα σύνεση καί διάκριση, ἀφοῦ καλούμαστε νά ἐκλέξουμε ἐκπροσώπους μας μέ ξεχωριστή ἀγάπη στούς Ἕλληνες πολῖτες, ἀδιάφθορους, ἔντιμους, φιλοπάτριδες, μέ ἐγνωσμένη, εἰ δυνα­τόν, ὀρθόδοξη φιλοθεΐα καί θυσιαστική φιλανθρωπία.  Ἀνθρώπους μέ ἁπλῆ ἀνθρωπιά πρός τούς ξένους καί μέ ἀκέραιο σεβασμό στήν ὑπερτρισχιλιετῆ ἱστορία τῆς χώρας μας, πού καταξιώθηκε ἀπό τούς ἐξαίρετους θεανθρώπινους θησαυρούς τῆς ὀρθοδόξου πίστεως καί ζωῆς τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς και Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας μας.

Η επιστολή του Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής Δαμασκηνού για τη συμπεριφορά της Ελληνικής Πολιτείας.


Δείτε και: -Λουκέτο στη Μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής επειδή τελεί «εν διωγμώ»

Στην επιστολή, του  Μητροπολίτη Δαμασκηνού, αναφέρονται τα εξής:
«Εν συνεχεία της επισυναπτομένης εν αντιγράφω ημετέρας επιστολής διαμαρτυρίας, υπ’ αριθμ. 252/9/42012, επί της οποίας ουδεμίας ετύχομεν απαντήσεως, και επειδή ουδεμία ενέργεια ικανοποιήσεως των αιτημάτων της καθ’ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως διά την έγκρισιν της μελέτης και ένταξιν του έργου ανεγέρσεως μονίμων εγκαταστάσεων των κατασκηνώσεων αυτάς εις την περιοχήν Προσκυνητών Ν. Ροδόπης εγένετο, συνεχισθείσης ούτω της επί πενταετίαν τακτικής αδιαφορίας και αρνητικής στάσεως έναντι της Τοπικής Εκκλησίας πάντων των αρμοδίων, διαμαρτυρόμεθα εντόνως.

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Γένεσις και εξέλιξις της πατρομαχικής μεταπατερικότητας (1ον)


ΓΕΝΕΣΙΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΙΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΟΜΑΧΙΚΗΣ ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑΣ (1ον)
Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Θεοδώρου Ζήση
Προλεγόμενα
Τό κείμενο πού ἀκολουθεῖ ἀποτελεῖ τήν ἐκτενῆ μορφή..τῆς εἰσηγήσεως πού ἑτοιμάσαμε να ἀνακοινώσουμε στήν ἐπιστημονική θεολογική ἡμερίδα πού ὀργάνωσε ἡ Ἱερά Μητρόπολη Πειραιῶς στίς 15 Φεβρουαρίου τρέχοντος ἔτους (2012) στό Στάδιο Εἰρήνης καί Φιλίας μέ θέμα: «Πατερική Θεολογία καί μεταπατερικη αἵρεση». Ἡ ἡμερίδα ἔτυχε ἐνθουσιώδους ὑποδοχῆς ἀπό ἕνα πλῆθος δύο χιλιάδων περίπου (2.000) πιστῶν Ὀρθοδόξων, οἱ ὁποῖοι καταχειροκρότησαν καί ἐπευφήμησαν ἐν πρώτοις τόν σχόντα τήν ἰδέα καί τήν πρωτοβουλία τῆς ὀργανώσεως, νέο ὁμολογητή τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως, σεβασμιώτατο μητροπολίτη Πειραιῶς κ. Σεραφείμ, ὡς και τούς πέντε εἰσηγητάς τῆς ἡμερίδος καί τούς δύο προέδρους τῶν ἐπί μέρους συνεδριῶν.

26 Απρ 2012

Λουκέτο στη Μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής επειδή τελεί «εν διωγμώ»


ΛΑΒΡΟΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ

Λουκέτο στη μητρόπολη επειδή τελεί «εν διωγμώ»


Αιτία η μη έγκριση μελέτης και ένταξης του έργου ανέγερσης μόνιμων κατασκηνώσεων στην περιοχή των Προσκυνητών Μαρώνειας
«Κηρύσσουμε την Μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής εν διωγμώ και καλούμε τους πάντες να αναλάβουν τις  ευθύνες τους και να ενεργήσουν το εθνικό καθήκον τους». Με αυτή τη φράση, καταλήγει το κείμενο διαμαρτυρίας, του μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Δαμασκηνού, με αποδέκτες τον πρωθυπουργό της χώρας Λουκά Παπαδήμο, τον πρόεδρο της βουλής Φίλιππο Πετσάνλικο, τον υπουργό Περιβάλλοντος Γιώργο Παπακωνσταντίνου, τους αρχηγούς των κομμάτων, τον γενικό γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης Θύμιο Σώκο και τον περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Άρη Γιαννακίδη. 

Φυτώριο αθεΐας;


ΦΥΤΩΡΙΟ ΑΘΕΪΑΣ;
Πρὶν ἀπὸ 170 χρόνια ὁ ἀγωνιστὴς στρατηγὸς Μακρυγιάννης, ζώντας τὸ δράμα τῆς μετὰ τὴ μεγάλη ἐπανάσταση τοῦ 1821 Ἑλλάδας ἔγραφε: «Κάθε ἄνθρωπος πρέπει νὰ λυπᾶται καὶ νὰ κλαίγῃ, ὅτι τρελλαθήκαμεν μικροὶ καὶ μεγάλοι... Θέ, τί λέπομεν εἰς τὶς ἡμέρες μας!» Εἶχε δίκιο. Καὶ τί δὲν ἔβλεπε! Τοὺς πολιτικοὺς νὰ ἀλληλοτρώγονται, τοὺς μισσιοναρίους νὰ εἰσορμοῦν στὴν Ἑλλάδα καὶ τὸν Nεοέλληλα λόγιο, φιλόσοφο, διαφωτιστὴ κληρικὸ Θεόφιλο Καΐρη (1784-1853) νὰ ἀναπτύσσει, ἐπηρεασμένος ἀπὸ τοὺς Γάλλους δεϊστές, τὴ «Θεοσέβεια», μιὰ προσωπικὴ θρησκεία. Μιὰ μονοθεϊστικὴ διδασκαλία μὲ δικές της τελετὲς λατρείας καὶ ἀναφορὲς στὴν ἰσότητα καὶ τὴν ἐλευθερία τοῦ ἀτόμου. Ἔβλεπε τὸν κληρικὸ Θεόκλητο Φαρμακίδη νὰ ὑπερασπίζεται τὸν Καΐρη, ὁ ὁποῖος τελικὰ καθαιρέθηκε καὶ ἐξορίστηκε τὸ 1839, γιὰ νὰ τὸν ἐπαναφέρει ὅμως ὁ Κωλέττης τὸ 1843. Γιὰ τὸν Κωλέττη ὁ Μακρυγιάννης γράφει ὅτι μαζὶ μὲ τὴ «συντροφιά» του «ἔκαμεν μεγάλα Λάθη ἐναντίον τῆς πατρίδος του καὶ τῆς θρησκείας του». Τόσο, ὥστε «τὸ ἔθνος ἀφανίστη ὅλως διόλου καὶ ἡ θρησκεία ἐκκλησία εἰς τὴν πρωτεύουσαν δὲν εἶναι καὶ μᾶς γελᾶνε ὅλος ὁ κόσμος». Ἐγώ, κηρύσσει ὁ γενναῖος στρατηγός, «ὅταν μοῦ πειράζουν πατρίδα καὶ θρησκεία μου, θὰ μιλήσω, θὰ ’νεργήσω, κι ὅ,τι θέλουν ἂς μοῦ κάμουν».

Γνωμοδότηση για τους φοιτητές που ζητούν εξαίρεση από την τελετή ορκωμοσίας για λόγους θρησκευτικής συνείδησης


Εφόσον για τη λήψη έγγραφου τίτλου του πτυχίου προβλέπεται από το νλόμο καθομολόγηση ενώπιον των αρμοδίων πανεπιστημιακών αρχών , κάθε απόφοιτος υποχρεούται σε αυτήν. Επιτρέπεται, όμως , απόφοιτος που δεν επίθυμεί θρησκευτικό όρκο, να δώσει αντίστοιχη προσωπική διαβεβαίωση με επίκληση της τιμής και της συνείδησής του, μη υποχρεούμενος σε αποκάλυψη των όποιων θρησκευτικών πεποιθήσεών του.
Την παραπάνω ατομική γνωμοδότηση εξέδωσε το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους σε ερώτημα του Πανεπιστημίου Αθηνών σχετικά με τη δυνατότητα εξαίρεσης ή μη από την υποχρέωση συμμετοχής στην τελετή ορκωμοσίας για τη λήψη του πτυχίου αποφοίτου, επικαλουμένου λόγους θρησκευτικής συνείδησης.

Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος, Πενήντα λόγοι διαφωνίας με το νέο πρόγραμμα των Θρησκευτικών.


Πενήντα λόγοι διαφωνίας με το νέο πρόγραμμα των Θρησκευτικών
Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
            Πενήντα λόγους διαφωνίας έχουμε με το νέο πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου! Τα μέλη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων μπορεί να είχαν όλη την καλή διάθεση να εκπονήσουν ένα σωστό πρόγραμμα, όμως αποδεικνύεται ότι αυτή δεν φτάνει. Η παράθεση των πενήντα λόγων διαφωνίας μας ίσως είναι κουραστική, αλλά θεωρούμε ότι είναι απαραίτητη για μια νηφάλια συζήτηση επί ενός σοβαρότατου ζητήματος, όπως είναι το θρησκευτικό βίωμα  των μαθητών των σχολείων της χώρας μας. Τηρείται η σειρά του κειμένου, προηγείται το πρωτότυπο ( με bold ) και έπεται το σχόλιο μας.

Αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Τιμόθεος: «Οι άρχοντες πρέπει να είναι χριστιανοί ορθόδοξοι»


«Οι άρχοντες πρέπει να είναι χριστιανοί ορθόδοξοι»
Τὸ κείμενο ποὺ ἀκολουθεῖ εἶναι τὸ κύριο ἄρθρο τοῦ περιοδικοῦ «Ἀναγέννησις» τὸν Σεπτέμβριο τοῦ 1963, γραμμένο ἀπὸ τὸν τότε μητροπολίτη Γορτύνης καὶ Ἀρκαδίας κ. Τιμόθεο, μετέπειτα Ἀρχιεπίσκοπο Κρήτης, μὲ τὸν τίτλο «Ἐκλογές». 
 Παραθέτουμε τὸ κείμενο χαρακτηριστικὰ ἐπίκαιρο καὶ σήμερα:
 Τὸ σοβαρότερο γεγονὸς σὲ μία χώρα εἶναι ἡ ἐκλογὴ τῶν ἀρχόντων ποὺ θὰ τὴν κυβερνήσουν.
Οἱ λαοὶ ἀκολουθοῦν τοὺς ἀρχηγοὺς των, τοὺς ὁποίους ἀγαποῦν καὶ μιμοῦνται. Δὲν εἶναι δύσκολο νὰ ἀντιληφθεῖ κανεὶς τὴν τεράστια σημασία ποὺ ἔχει ἡ ἐκλογὴ καλῶν ἢ κακῶν ἀρχόντων. Ὅμως ὀλίγοι σκέπτονται στὰ σοβαρὰ τὴν ἀξία τῆς ψήφου των καὶ τὴν εὐθύνη των ἀπέναντι Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων, τὴν ὥρα ποὺ ψηφίζουν.

Κυριακή των Μυροφόρων –“Ιωσήφ o από Αριμαθαίας...τολμήσας εισήλθε πρoς Πιλάτον καί ητήσατο το σώμα του Ιησού”


“Ιωσήφ ὁ ἀπό ᾽Αριμαθαίας...τολμήσας εἰσῆλθε πρός Πιλᾶτον καί ᾐτήσατο τό σῶμα τοῦ ᾽Ιησοῦ” (Μάρκ. 15, 43)
Tου Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Δορμπαράκη
᾽Από τά πρόσωπα πού κυριαρχοῦν στό εὐαγγέλιο τῆς Κυριακῆς τῶν Μυροφόρων εἶναι ὁ ᾽Ιωσήφ ὁ ἀπό ᾽Αριμαθαίας, ὁ ὁποῖος προβάλλεται μέ τό κυριαρχικό γνώρισμά του, τῆς τόλμης, μέ τήν ὁποία κατώρθωσε γιά τήν ἐποχή ἐκείνη τό ἀκατόρθωτο: νά πάει στόν Πιλᾶτο καί νά ζητήσει καί νά ἀποκτήσει τό νεκρό σῶμα τοῦ ᾽Ιησοῦ, τό ὁποῖο βεβαίως στή συνέχεια μέ τή βοήθεια καί ἄλλων τό ἐκήδευσε. Συνιστᾶ δέ ἰδίως γιά τή σημερινή ἐποχή ἡ τόλμη του αὐτή κατεξοχήν παράδειγμα καί πρότυπο, ἀφοῦ αὐτό πού διαπιστώνουμε συνήθως, δυστυχῶς στούς περισσοτέρους μας ἤ ἔστω σ᾽ ἕνα μεγάλο μέρος τοῦ πληθυσμοῦ μας, εἶναι ἡ ἀτολμία καί ἡ δειλία, καρποί, ἀπ᾽ ὅ,τι θά φανεῖ καί στή συνέχεια, τῆς ἐλλείψεως τῆς παρουσίας τοῦ ἁγίου Πνεύματος στή ζωή μας. Μέ ἄλλα λόγια ἡ ἔλλειψη τόλμης ἀποκαλύπτει τήν ὀλιγοπιστία ἤ καί τήν ἀπιστία ἀκόμη πολλῶν ἀπό ἐμᾶς τούς Χριστιανούς καί συνεπῶς ἡ κατάσταση αὐτή καθιστᾶ περισσότερο ἀπό ἀναγκαία τήν ἀναφορά μας στήν τόλμη τοῦ ἁγίου ᾽Ιωσήφ.