6 Δεκ 2024

Υποβοηθούμενος θάνατος

Υποβοηθούμενος θάνατος

Α. Παπαγιάννης, ιατρός

    Με αφορμή την πρόσφατη υπερψήφιση στη βρετανική Βουλή των Κοινοτήτων του νομοσχεδίου για την ιατρικώς υποβοηθούμενη αυτοκτονία σε περιπτώσεις ανίατης νόσου και το σχετικό δημοσίευμα της ‘Κ’ (5/12), αξίζει να θυμηθούμε και να θυμίσουμε ότι εδώ και δυόμιση χιλιάδες χρόνια ο Ιπποκρατικός όρκος απαγορεύει στους ιατρούς όχι μόνο την χορήγηση θανατηφόρου φαρμάκου, αλλά ακόμη και την συμβουλή για μια τέτοια ενέργεια (στο πρωτότυπο: «Οὐ δώσω οὐδὲ φάρμακον οὐδενὶ αἰτηθεὶς θανάσιμον, οὐδὲ ὑφηγήσομαι ξυμβουλίην τοιήνδε»).

Έμβρυα 6 μηνών «βιώσιμα και χωρίς συγγενείς ανωμαλίες» πωλήθηκαν από κλινική στο πανεπιστήμιο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνιας, UCSD, για να χρησιμοποιηθούν σε επιστημονικές μελέτες

  

Αυτό αποκαλύπτουν πρόσφατα δημόσια έγγραφα

Από την ιστοσελίδα «The Center for Medical Progress»

Έγγραφα που αφορούν ενεργή μελέτη, αποδεικνύουν πως κλινική εκτρώσεων προμηθεύει στο University of California San Diego/ UCSD έμβρυα υγιή, βιώσιμα, ηλικίας έως και 23 εβδομάδων, προερχόμενα από αμβλώσεις «επιλογής». Η πρακτική αποκαλύφθηκε μέσα από δημόσια έγγραφα της Καλιφόρνιας.

ΣΑΝ ΝΤΙΕΓΚΟ, 21 Νοέμβρη—Τα έγγραφα είδαν το φως μετά από αίτημα πρόσβασης στα δημόσια αρχεία της Καλιφόρνιας και δείχνουν ότι η κλινική αμβλώσεων Planned Parenthood προμηθεύει «βιώσιμα, μή ανώμαλα» έμβρυα ηλικίας έως 23 εβδομάδων στο University of California San Diego/ UCSD. Τα έμβρυα προέρχονται από αμβλώσεις που έγιναν στις εγκαταστάσεις της, από επιλογή της μητέρας. Η προμήθεια εμβρύων πραγματοποιείται στα πλαίσια σύμβασης που αφορά πώληση προς το Πανεπιστήμιο «ιδιόκτητου» «εμβρυϊκού υλικού», ενώ για αντάλλαγμα, ως «πολύτιμο αντιστάθμισμα», η επιχείρηση αμβλώσεων θα λάβει οποιεσδήποτε «ευρεσιτεχνίες» ή «πνευματική ιδιοκτησία» αναπτυχθεί μέσα από αυτά τα πειράματα.

Γιατί ο Ντουμένκο υποστήριξε το «Γεωργιανό Μαϊντάν»;

 

Ο Επιφάνιος Ντουμένκο έκανε μια αναπάντεχη δήλωση, καλώντας τους Γεωργιανούς να υποστηρίξουν τις «φιλοευρωπαϊκές» διαδηλώσεις. Αυτή είναι η φωνή ενός εκκλησιαστικού ηγέτη ή ενός πολιτικού;

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ (Κυριακή Ι΄ Λουκά).

 

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ

π. Δημητρίου Μπόκου

Όταν ο Χριστός θεράπευε ασθενείς κατά την ημέρα του Σαββάτου, οι Φαρισαίοι θύμωναν. Τον κατηγορούσαν ότι παραβαίνει τον νόμο του Θεού, που όριζε αργία για το Σάββατο. Έτσι έγινε και με τη θεραπεία της γυναίκας που ήταν συγκύπτουσα, δηλαδή σκυμμένη, κυρτωμένη εντελώς από την αρρώστια της, χωρίς να μπορεί να σηκώσει όρθιο το κεφάλι της. Μα ο Χριστός ανέτρεπε τους συλλογισμούς τους (Κυριακή Ι΄ Λουκά).

Χριστοφόροι ἐργάται εἰς την Ἐκκλησίαν

 

Χριστοφόροι ἐργάται εἰς την Ἐκκλησίαν

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

   Πόσο ἐνδιαφέρον πρέπει νὰ δείχνουν οἱ συνειδητοὶ χριστιανοὶ γιὰ διάφορα θέματα καὶ τρέχοντα προβλήματα τῆς σύγχρονης κοινωνίας; Μήπως ἀρεσκόμαστε νὰ συζητοῦμε γιὰ ὅσα συμβαίνουν στοὺς ἄλλους καὶ ἀφήνουμε στὴν ἄκρη τὰ προσωπικὰ θέματα ποὺ πρέπει νὰ ἀντιμετωπίσουμε, ἀλλὰ καὶ νὰ σταθεροποιήσουμε μερικές μας ἀποφάσεις; 

Η Ποιμαντική Επιστολή του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Χαλεπίου, Εφραίμ Μααλούλι. (αγγλικά και Ελληνικά)

Official Statement from the Metropolitan of Aleppo Pastoral Message from His Eminence, Metropolitan Ephraim Maalouli, Metropolitan of Aleppo, Alexandretta, and Their Dependencies November 30, 2024

5 Δεκ 2024

Ποιοι επέτρεψαν αυτή την αθλιότητα; – Απλά ως «Οθωμανικοί Χρόνοι» αναφέρεται στο μετρό Θεσσαλονίκης η Τουρκοκρατία!

Ποιοι επέτρεψαν αυτή την αθλιότητα; – Απλά ως «Οθωμανικοί Χρόνοι» αναφέρεται στο μετρό Θεσσαλονίκης η Τουρκοκρατία!

 «Ξεπλένουν» τους αιώνες της βάρβαρης οθωμανικής κατοχής - Πώς επέτρεψαν τέτοιο αίσχος οι αρμόδιοι του μετρό και το ΥΠΠΟ;

Συντάκτης: Παντελής Λαμψιώτης

Όλο και περισσότεροι Αμερικανοί γίνονται Ορθόδοξοι Χριστιανοί: Αφήνουν τις «μεταλλαγμένες» εκκλησίες και προτιμούν τις παραδοσιακές αρχές

«Οι άνθρωποι θέλουν κάτι ιστορικό, κάτι που δεν αλλάζει. Θέλουν μια πίστη που είναι χτισμένη πάνω σε βράχο, όχι σε άμμο»

Ο Μπεν Κρίστενσον, μεγαλωμένος σε Αγγλικανική οικογένεια, συμμετείχε τακτικά σε εκκλησιαστικές δραστηριότητες, αλλά πάντα αναζητούσε μια πιο παραδοσιακή και σταθερή πίστη.

«Ὀθωμανικοί Χρόνοι» στό νέο μετρό!

Ὁ σταθμός «Ἁγία Σοφία» στὸ μετρό τῆς Θεσσαλονίκης.

Ἡ ἐπιγραφή-πρόκλησις στόν σταθμό «Ἁγία Σοφία» τοῦ ὑπογείου σιδηροδρόμου τῆς Θεσσαλονίκης – Ἡ τουρκική ἐξωτερική πολιτική θεωρεῖ τήν συμπρωτεύουσα λίκνο τοῦ ὀθωμανισμοῦ καί ἐνθαρρύνει τίς ἐπισκέψεις – Κορίτσια πού παρακολουθοῦν τό μάθημα Κορανίου τῆς ψευδομουφτείας Κομοτηνῆς μετεῖχαν σέ ἐκδρομή καί συνάντηση μέ τόν Τοῦρκο πρόξενο μέ θέμα «Στά χνάρια τοῦ Ἀττατούρκ καί τῶν Ὀθωμανῶν κατακτητῶν»

Κατηχητόπουλο του "Σταυρού": Αγαπητοί μας ιερείς, "για το Χριστό"... δείξτε αγάπη και αφήστε τα πείσματα...!

 

    Αγαπητοί μας ιερείς, "για το Χριστό"... δείξτε αγάπη και αφήστε τα πείσματα...

    Μεγάλο θα είναι το κρίμα των ιερέων αν και μετά από τόσα θεολογικά επιχειρήματα, ιστορικές, αγιογραφικές και εκκλησιολογικές αναφορές, επιμένουν να κρατούν τον Εσταυρωμένο Κύριο της Δόξης μακριά από το Θρόνο Του... Στην αρχή, ίσως είχαν κάποιες επιφυλάξεις και ελαφρυντικά άγνοιας, φόβου κλπ. Τώρα  πλέον μετά από τόσες δημόσιες τοποθετήσεις επισκόπων, ιερέων, μοναχών και λαϊκών αλλά και ιδιωτικές και προσωπικές εκκλήσεις των πιστών χριστιανών, πρέπει να αναλογiστούν το βάρος και την ευθύνη της στάσης τους απέναντι στο Θεό και στο Λαό του Θεού καθώς και στο μέγιστο Σύμβολο της Λυτρωτικής Θυσίας του Θεανθρώπου. Και να σκεφτούν επιτέλους πόσο σκανδαλισμό και διχασμό έχουν επιφέρει μέχρι στιγμής στην τοπική μας Εκκλησία....

Επιτέλους απαλλάξτε τη μεγάλη μας Ελλάδα από το ραγιαδισμό σας! – Σώστε την ελληνορθοδοξία στο Χαλέπι!

Επιτέλους απαλλάξτε τη μεγάλη μας Ελλάδα από το ραγιαδισμό σας! – Σώστε την ελληνορθοδοξία στο Χαλέπι!

Χαλέπι: Οι ελληνορθόδοξοι Ρωμιοί της Συρίας κινδυνεύουν άμεσα, και το «ψευτορωμαίικο» της Αθήνας τους γυρίζει την πλάτη!

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Με τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις, οι ελληνορθόδοξοι Ρωμιοί της Συρίας είναι τουλάχιστον 20.000 ψυχές (και όχι 4.500 όπως αναφέρεται ψευδέστατα), εκ των οποίων πολλοί ζουν στο δοκιμαζόμενο Χαλέπι. Καθαρά ελληνορθόδοξος πληθυσμός, ιστορικά αδέρφια μας και σάρκα από τη σάρκα μας.

Ὁ Διάβολος συγχαίρει γιά τή μετάφραση (Ἐκλογάδιον Ἀρχιεπ. Χριστοδούλου)

  •  Παρακάτω, ἀναφέρουμε ἀποσπάσματα ἀπὸ μιὰ βαρυσήμαντη ἐπιστολὴ τοῦ μοναχοῦ Θεοφίλου Ἁγιορείτου πρὸς τὸν Ἀρχιεπίσκοπο (γιά τό γνωστό Ἐκλογάδιον), δημοσιευθεῖσα στὸ περιοδικό "ΘΕΟΔΡΟΜΙΑ" τ. Ζ' 1, Ἰαν.-Μάρ. 2005.

    Ὁ Διάβολος συγχαίρει γιά τή μετάφραση

    τοῦ Μοναχοῦ Θεοφίλου Αγιορείτου.

    [...]

    Όταν πάντως εγώ ήμουν στο δημοτικό σχολείο, ελάχιστοι πήγαιναν στο Γυμνάσιο· οι περισσότεροι ήσαν μόνον του δημοτικού. Διατί δεν είχε γίνει τότε καμμία προσπάθεια μεταφράσεως; Εγώ δεν άκουγα παράπονα από τους απλούς ανθρώπους ότι δεν καταλαβαίνουν το Ευαγγέλιο. Όλα τα λεγόμενα σήμερα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις των νεωτέρων, διότι δεν θέλουν να γίνουν σωστοί Χριστιανοί. Δεν τους φταίει η γλώσσα· δυσκολεύονται να ακολουθήσουν το Ευαγγέλιο. Βγάλε τις πορνείες και τις κλεψιές από τον Δεκάλογον, καί τότε θα πρέπει να κτίσετε δεκαπλάσιες εκκλησίες δια να χωρέσουν τους «Χριστιανούς». 

    4 Δεκ 2024

    ΝΑΙ ἤ ΟΧΙ στήν μετάφραση τῆς Λειτουργικῆς γλώσσας;

    ΝΑΙ ἤ ΟΧΙ στήν μετάφραση τῆς Λειτουργικῆς γλώσσας;

    τοῦ π. Ἀθανασίου Στ. Λαγουροῦ

    Θεμελιῶδες αἴτημα τῆς «μεταφράσεως» τῶν λειτουργικῶν κειμένων εἶναι ἡ κατανόηση, «οἱ ἄνθρωποι νὰ καταλαβαίνουν στὴν Ἐκκλησία».

    Ἂν καὶ τὸ πρόβλημα τῆς κατανοήσεως τῶν λειτ. κειμένων, κυρίως δὲ τῆς Θ. Λειτουργίας, εἶναι πράγματι κατανοητό, ὅμως δὲν συνιστᾶ «ὅλο» τὸ πρόβλημα. Νὰ μερικὰ εἰλικρινῆ ἐρωτήματα:

    1. Ἄραγε μέχρι ποίου σημείου ἡ μονοδιάστατη κατανόηση μπορεῖ νὰ συνιστᾶ ἀκαταγώνιστη ἀξία ἀπολύτου προτεραιότητος; Σήμερα δηλαδὴ κι ἄλλα πράγματα τοῦ ἀξιακοῦ μας περιβάλλοντος δὲν γίνονται “κατανοητά”, ἀλλὰ αὐτὸ ἄραγε ἀρκεῖ γιὰ τὸν «ἀναπροσδιορισμὸ» ἢ τὴν «μετάφρασή» τους, ὅπως, π.χ. ἡ νηστεία ἢ οἱ ἐκτρώσεις (δηλ. φόνος);

    Κάντε κάτι για τους χριστιανούς στο Χαλέπι!

    Κάντε κάτι για τους χριστιανούς στο Χαλέπι!

    Αληθινοί ζηλωτές, οι Ελληνορθόδοξοι του Λεβάντε κουβαλούν μέσα τους τη φλόγα της πίστης, αλλά και τον μύθο της βυζαντινής κληρονομιάς

    Γιώργος Χαρβαλιάς

    Η εγκατάλειψη τών άκαρπων δημιουργημάτων

    Κατά Αιρέσεων Βιβλίο 4ο: Κεφάλαιο 4.

    Η εγκατάλειψη τών άκαρπων δημιουργημάτων

    Και τα άκαρπα δημιουργήματα τού Θεού είναι

    Αγίου Ειρηναίου τής Λυών (2ος - αρχές 3ου αιώνος).

    Ἀρχιμανδρίτης π. Σωφρόνιος Γραβάνης – Ὁ Μετεωρίτης Ἱεραπόστολος καί ἀκενόδοξος κληρικός

    Ἀρχιμανδρίτης π. Σωφρόνιος Γραβάνης – Ὁ Μετεωρίτης Ἱεραπόστολος καί ἀκενόδοξος κληρικός

    Tοῦ κ. Γεωργίου Μηλίτση, διδασκάλου

    1ον

      Πέτα, πέτα χρυσόφτερη σκέψη, στῆς Σιών τά καμμένα τεμένη, κεῖ που μύρα σκορπάει τ᾽ ἀγέρι καί ἡ αὔρα φυσάει δροσερή …

    Καθισμένοι κάτω ἀπό μιά ἰτιά  στίς ὄχθες τοῦ Εὐφράτη οἱ σκλάβοι ῾Εβραῖοι μακριά ἀπό τήν πατρίδα τους, αἰχμάλωτοι  τοῦ Ναβουχοδονόσορα, μέ πολλή νοσταλγία θυμοῦνται τήν ἀγαπημένη τους πατρίδα καί τραγουδοῦν τόν Νο 136 Ψαλμό τοῦ Δαϋίδ, τοῦ ὁποίου σέ ἐλεύθερη μετάφραση εἶναι οἱ παραπάνω στῖχοι. Τόν ψαλμό αὐτό ἔκανε ὄπερα ὁ διάσημος ᾽Ιταλός μουσικοσυνθέτης Τζουζέπε Βέρντι, πού εἶναι γνωστή μέ τό ὄνομα Ναμποῦκο.

    Τήν ἴδια νοσταλγία αἰσθάνονται πολλοί Τρικαλινοί, φέροντας στό μυαλό τους τή χρυσή ἐποχή τοῦ μακαριστοῦ Μητροπολίτου Τρίκκης καί Σταγῶν κυροῦ Διονυσίου. ᾽Ασφαλῶς ἐνθυμοῦνται τόν ἀείμνηστο Μητροπολίτη νά ὀργώνει τή Μητρόπολή του πότε μέ τό τζίπ ἤ τό αὐτοκίνητο τῆς Μητροπόλεως καί πότε ἔφιππος ἤ πεζοπορῶντας, γιά νά φέρει τό μήνυμα τοῦ Εὐαγγελίου στίς ψυχές τῶν πνευματικῶν του τέκνων.

    Κοινωνικὴ καὶ ἐκκλησιαστικὴ ἐλεεινότης. Ἡ σιωπὴ τῶν ποιμένων.

     

    Κοινωνικὴ καὶ ἐκκλησιαστικὴ ἐλεεινότης. Ἡ σιωπὴ τῶν ποιμένων.

    Γεώργιος Κ. Τζανἀκης. Ἀκρωτήρι Χανίων.

    Ὁ Ἀλέξανδρος Παπαδιαμάντης, ζῶν, μαζὶ μὲ τοὺς ἥρωές του,  «ἐν μέσῳ τῆς κοινωνικῆς καὶ ἐκκλησιαστικῆς ἐλεεινότητος, ἥτις πανταχόθεν μᾶς περιβάλλει...» [1]θέτει τὸ ἐρώτημα καὶ ταυτοχρόνως δίδει τὴν ἀπάντησι:

    «Τίς πταίει; Βεβαίως πρῶτον οἱ ἐπίσκοποι, εἶτα οἱ ἱερεῖς, καὶ τελευταῖος ὁ λαός». ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ [2]

    Έβγαλαν τον Εσταυρωμένο και μνημόνευσαν τον σχισματικό στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου.

     

    σ.σ. Τί ντροπή. Τόσα πνευματικοπαίδια του Αγίου Πορφυρίου εμφανίζονται σε ραδιοφωνικές εκπομπές και στην τηλεόραση για να αδράξουν δόξες και στεφάνους και τώρα που το Μοναστήρι του Αγίου στο Μήλεσι λεηλατείται από Σταυρομάχους και σχισματόφιλους τα πνευματικά του παιδιά είναι άφαντα!

    3 Δεκ 2024

    Η πνευματικότητα των Χριστουγέννων

      

      Αυτή η περίοδος είναι προπαρασκευαστική για τη μεγάλη γιορτή των Χριστουγέννων, του ερχομού του Χριστού στη Γη, της ενσάρκωσης του Υιού του Θεού, που αποστολή Του ήταν να θυσιαστεί για να σώσει την ανθρωπότητα, να τη λυτρώσει από την αμαρτία και τα δεσμά του θανάτου.

       Φαίνεται πως τα παραπάνω αυτονόητα τείνουμε να τα λησμονούμε. Στη δημόσια σφαίρα, τα Χριστούγεννα παρουσιάζονται ως μια υλιστική φιέστα και ως αφορμή για αγορές προϊόντων, ολιγοήμερες διακοπές σε «χειμερινούς προορισμούς» και αδιάκοπη κραιπάλη. Η υλιστική ερμηνεία της γιορτής υπάρχει παντού: σε εκπομπές στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο, σε δημοσιεύματα σε εφημερίδες, περιοδικά, στο διαδίκτυο και στις συζητήσεις στις παρέες.

       Είναι προφανές ότι τούτη η οπτική δεν θίγει τη γιορτή. Η ιερότητα και το μεγαλείο της εμφάνισης του Θεού εν σαρκί δεν πρόκειται να αγγιχτούν από τον χρόνο, δεν χάνουν τη σημασία τους από τις πρόσκαιρες εντυπώσεις και τις μόδες. Οι άνθρωποι θίγουν τον εαυτό τους και -πάνω απ’ όλα- διαταράσσουν τη σχέση τους με τον Θεό όταν επικρατεί εντός τους η πλάνη πως μπορούν και πρέπει να γιορτάσουν τα Χριστούγεννα με ξεφαντώματα και ασύνετο ξόδεμα χρημάτων σε προϊόντα που πιθανότατα δεν χρειάζονται.

    Από το τηρώ, τα διατηρητέα, τις επιτηρήσεις και παρατηρήσεις ώς τα συντηρητικά και τους συντηρητικούς…

     

    Από το τηρώ, τα διατηρητέα, τις επιτηρήσεις και παρατηρήσεις ώς τα συντηρητικά και τους συντηρητικούς…

    της Ευαγγελίας Γ. Μπίτου, φιλολόγου

        Δύο πολύ συχνοί χαρακτηρισμοί με πολιτικό και κοινωνικό περιεχόμενο, «προοδευτικοί» και «συντηρητικοί» - ο πρώτος με θετική σημασία και ο δεύτερος απαξιωτικός -, με προβλημάτισαν σοβαρά. Σε τέτοιους προβληματισμούς η γλώσσα μας, γλώσσα εννοιολογική, φορέας πολιτισμού περίπου τεσσάρων χιλιετιών και μέσον έκφρασης πολύπαθου λαού, βοηθάει σε απαντήσεις. Θέμα αυτού του κειμένου λοιπόν το επίθετο συντηρητικός, παράγωγο του σύνθετου ρήματος συντηρώ (συν+τηρώ), και η ευρύτερη γλωσσική  του οικογένεια.

    Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος. (Γ΄ ΜΕΡΟΣ - τελευταῖο)

    Ἰωάννης Λίτινας

    Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος.

    (μικρὰ συμβολὴ στὸ ἔργο τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Νομοκανονικῶν καὶ Δογματικῶν Ζητημάτων)

    Γ΄ ΜΕΡΟΣ (τελευταῖο)

    Άγιος Ιερομάρτυς Σεραφείμ Επίσκοπος Φαναρίου

    ΑΓΙΟΣ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΦΑΝΑΡΙΟΥ

    ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

          Τους ποταμούς αιμάτων, τα οποία χύθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια των τετρακοσίων χρόνων της τουρκικής δουλείας, είναι εμπλουτισμένα και με το αίμα χιλιάδων κληρικών, όλων των βαθμών. Ένας από αυτούς ο οποίος έδωσε τη ζωή του στην υπηρεσία της ελεθερίας και της ποιμαντικής του συνέπειας είναι και ο άγιος Ιερομάρτυς Σεραφείμ, επίσκοπος Φαναρίου και Νεοχωρίου. Ένας αληθινός και αφοσιωμένος Ιεράρχης και συνάμα ένας φλογερός πατριώτης.

    Εἰδική ̉Αγωγή ἤ Συμπεριληπτική ἐκπαίδευση;

    Εἰδική ̉Αγωγή ἤ Συμπεριληπτική ἐκπαίδευση;

    τοῦ κ. Γεωργίου Μηλίτση, διδασκάλου-Εἰδικοῦ Παιδαγωγοῦ

    ῞Ενα ἐρώτημα πού ἀπσχολεῖ ὁρισμένους γονεῖς ἀλλά καί ἐκπαιδευτικούς εἶναι: Τί πρέπει νά διαλέξουμε γιά τήν ἐκπαίδευση ἑνός μαθητή, πού ἔχει ἀνάγκη ἀπό εἰδικά ἐκπαιδευτικά προγράμματα, τό Εἰδικό Σχολεῖο ἤ τήν Συμπεριληπτική ἐκπαίδευση;

    Μητρόπολη Σύρου: «Πνευματική» μουσική εκδήλωση με βιολί, κιθάρα, πιάνο, φλογέρα και νεανική χορωδία !

     

    Και φυσικά όλα αυτά τα «πνευματικά», όπως τα βαπτίζει η Μητρόπολη Σύρου, πρέπει να συμβούνε μέσα σε Ναό. Κάποια αίθουσα σε ολόκληρο το νησί δεν υπάρχει. Πρέπει να γίνει μέσα στο Ναό η εκδήλωση για να αποϊεροποιήσει τα τελούμενα μέσα σε αυτόν και να διαφθείρει το ποίμνιο.

    Άγιος Νεομάρτυς Αγγελής ο Αργείος εν Χίω

     


    ΑΓΙΟΣ ΝΕΟΜΑΡΤΥΣ ΑΓΓΕΛΗΣ Ο ΑΡΓΕΙΟΣ ΕΝ ΧΙΩ

    ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

          Η πληθώρα των Νεομαρτύρων, οι οποίοι έδωσαν τη μαρτυρία τους για το Χριστό και την επισφράγισαν με το αίμα τους και τη ζωή τους, προέρχονταν από διάφορες κοινωνικές τάξεις. Πολλοί από αυτούς ήταν μορφωμένοι και κατείχαν αξιοζήλευτες θέσει και επικερδή επαγγέλματα. Ένας από αυτούς είναι και ο άγιος Νεομάρτυς Αγγελής ο ιατρός.

         Γεννήθηκε στο Άργος της Πελοποννήσου στα τέλη του 18ου αιώνα. Δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες για την παιδική και νεανική του ζωή. Προφανώς καταγόταν από φτωχή, αλλά ευσεβή οικογένεια, όπου γαλουχήθηκε με τα σωτήρια νάματα της ορθοδόξου χριστιανικής πίστεως. Σπούδασε ιατρός. Για άγνωστους λόγους μετανάστευσε στη Μ. Ασία και εγκαταστάθηκε στο Κουσάντασι, την Έφεσο, όπου ασκούσε το ιατρικό επάγγελμα. Τον διέκρινε η βαθειά πίστη στο Θεό, η προσήλωσή του στην Εκκλησία, η αγάπη του για τις ιερές ακολουθίες και τους ανθρώπους. Ήταν ελεήμων και προσέφερε τις ιατρικές του υπηρεσίες δωρεάν στους φτωχούς. Το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων, που κέρδιζε από το επικερδές επάγγελμά του, το διένειμε στους ενδεείς, τις χήρες και τα ορφανά.

    Μετρό Θεσσαλονίκης: «Woke» πρωθυπουργικά εγκαίνια χωρίς ελληνική σημαία και με «δείγμα» σταυρού

    Μετρό Θεσσαλονίκης: «Woke» πρωθυπουργικά εγκαίνια χωρίς ελληνική σημαία και με «δείγμα» σταυρού

     «Μίνιμαλ» ανθελληνισμός στα εγκαίνια του μετρό - Για άλλη μια φορά έδειξαν πόσο απεχθάνονται την ελληνική σημαία και τον σταυρό της ορθοδοξίας

    Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

    2 Δεκ 2024

    Ευγνωμοσύνης Μνημόνιον

     

        (Κείμενο του μακαριστού πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Κρητικού για τον όσιο Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη σε αφιέρωμα για τον όσιο του περιοδικού «Πειραϊκή Ἐκκλησία»)

      «Μνημονεύετε τῶν ἡγουμένων ἡμῶν, οἵτινες ἐλάλησαν ἡμῖν τόν λόγον τοῦ Θεοῦ, ὧν ἀναθεωροῦντες τήν ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς, μιμεῖσθε τήν πίστιν» (Ἑβρ. ιγ΄ 7).

    Δεῦτε ὑποδεχθῶμεν τὸν Πάπαν ἐν “ἑτέρᾳ” μορφῇ

     

    Δεῦτε ὑποδεχθῶμεν τὸν Πάπαν ἐν “ἑτέρᾳ” μορφῇ

        Γράφει ὁ κ. Λέων Μπράνγκ, Θεολόγος

         Ἤδη ὅσο ζοῦσε ὑπῆρξε πληθώρα ἐκδηλώσεων λατρείας πρὸς τὸν πάπα Πιὸ Θ΄ (1846-1878), τὸν Πάπα ἐκεῖνον, ὁ ὁποῖος στὴν Πρώτη Σύνοδο τοῦ Βατικανοῦ (1870) διακήρυξε τὸ δόγμα γιὰ τὸ παπικὸ ἀλάθητο.  Ὁ ἴδιος ὁ Πάπας θεωρήθηκε ὡς πηγὴ θαυμάτων, δόθηκαν κομμάτια τοῦ ρουχισμοῦ του, ὅπως καὶ τρίχες τῆς κεφαλῆς του γιὰ σκοποὺς θεραπείας. Καὶ μόνο μὲ τὴν εὐλογία του, λέγεται, ὅτι ἐπιτέλεσε θαύματα. 

    2η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΠΡΕΣΠΩΝ ΚΑΙ ΕΟΡΔΑΙΑΣ κ.κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟ

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»

    2η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΠΡΕΣΠΩΝ ΚΑΙ ΕΟΡΔΑΙΑΣ κ.κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟ, ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ ΚΑΚΟΔΟΞΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΟΥ (ΣΤΟ TrueStoryRadio  14/11/2024)

    «Μπορεῖ νὰ γονατίσουν ὅλες οἱ πόλεις, ἀλλὰ ἡ Πτολεμαΐδα…θὰ γίνει κάστρο τοῦ Χριστοῦ» (Πατήρ Αυγουστίνος Καντιώτης)

    Ο επίσκοπος οφείλει να είναι «εις τύπον και τόπον Χριστού», κάτι το οποίο - όπως βεβαιώνει ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος - «δεν είναι δεδομένον αλλά ζητούμενον». Όταν λοιπόν, ο επίσκοπος είναι αιρετικός, μεταβάλλει τον εαυτό του εις τύπον Θηρίου (Ψευδοπροφήτου ή Αντιχρίστου) αλλά και προσβάλει τον τόπο, δηλαδή τόσο τον αγιασμένο ιερό ναό όπου στέκεται και την τοπική ιερά Μητρόπολη που διοικεί όσο και τη σκηνή των εν ουρανοίς Αγίων, δηλαδή ολόκληρη την Εκκλησία.

    Γιατί οδεύει ο δυτικός Χριστιανισμός στην αυτοκαταστροφή του; (Σχόλιο στην πρόσφατη παραίτηση του αγγλικανού «αρχιεπισκόπου»)

    ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

    ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

    Εν Πειραιεί τη 2α Δεκεμβρίου 2024 

    ΓΙΑΤΙ ΟΔΕΥΕΙ Ο ΔΥΤΙΚΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ;

    (Σχόλιο στην πρόσφατη παραίτηση του αγγλικανού «αρχιεπισκόπου»)

          Ο Αγγλικανισμός αποτελεί μια παραπέρα εκτροπή από τον Παπισμό, από τον οποίο αποσκίρτησε το 1534, όχι λόγω διαφωνιών για τις παπικές κακοδοξίες και τις τερατωδίες, αλλά για ιδιοτελείς λόγους. Συγκεκριμένα, να εξυπηρετήσει τον παράνομο δεύτερο γάμο του βασιλιά Ερρίκου Η΄, με την ερωμένη του Άννα Μπολέυν, θέλοντας να χωρίσει την νόμιμη σύζυγό του Αικατερίνη της Αραγωνίας, τον οποίο αρνούνταν ο «Πάπας»!

    Χριστούγεννα: Η πιο φωτεινή μας νύχτα

     

    Χριστούγεννα: Η πιο φωτεινή μας νύχτα

    Παύλος Σαββίδης, Θεολόγος

    Από την ώρα της τραγικής αποστασίας και την αυτονόμησή του από την Τριαδική Εδεμική αγάπη, ο άνθρωπός μας φορτώθηκε όλα τα πάθη’ φτώχυνε, ορφάνεψε, λοξοδρόμησε και γδάρθηκε  σε στράτες αγκαθόσπαρτες γιατί δεν έμεινε εκεί που τον έπλασε και τον τοποθέτησε ο δημιουργός του Χριστός’  ζήτησε άλλο αφεντικό, σκληρό και τύραννο και πήρε ενσυνείδητα το δρόμο της αυτοκαταστροφής με αποτέλεσμα να θολώσει η σκέψη του και βυθίστηκε η καρδιά του σε όλα τα ανομολόγητα πνευματικά και σαρκικά αμαρτήματα.

    Ποιμένες κρατούν «γκλίτσα» χωρίς το ποίμνιον.

     

    Φωτογραφία ἀπὸ τὴν ἐπίσκεψιν τοῦ Μητρ. Σπάρτης Εὐσταθίου (27 Ἰουλίου 2022), εἰς τὸν Πατριάρχην Βαρθολομαῖον, συνοδευομένου ἀπὸ τὸν μετέπειτα Ἐπίσκοπον Λακεδαιμονίας Θεόφιλον.

    Εὐτελίσθη ὁ Μητροπολίτης Σπάρτης καί Μονεμβασίας μέ τάς ὑποδοχάς τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου

    ΠΟΙΜΕΝΕΣ ΚΡΑΤΟΥΝ “ΓΚΛΙΤΣΑ” ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟΝ

     Χριστόδουλος, θῦμα τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου ὑπαιτιότητί του

    Γράφει ὁ κ. Γεώργιος Τραμπούλης, θεολόγος

    Η Μέρκελ και η Ελλάδα

    Η Μέρκελ και η Ελλάδα

    Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

                Η έγκυρη γαλλική εφημερίδα «Le Figaro» το Σάββατο, 23 Νοεμβρίου τρ.έ., αφιερώνει μια σελίδα στο προσφάτως εκδοθέν βιβλίο της πρ. καγκελαρίου της Γερμανίας κας Άγγελας Μέρκελ, που έχει τίτλο «Ελευθερία». Το βιβλίο κυκλοφορείται και στα ελληνικά από τις εκδόσεις «Μεταίχμιο». Από τις 750 σελίδες του βιβλίου η γαλλική εφημερίδα βρήκε ενδιαφέρον να προβάλει τα όσα η Γερμανίδα πρ. πρωθυπουργός αναφέρει για την ελληνική οικονομική κρίση, από το 2010 και μετά. Ο τίτλος του ολοσέλιδου ρεπορτάζ είναι: « “Δεν μπορώ σε καμία περίπτωση να δώσω χρήματα”: Οι εκμυστηρεύσεις της Άγγελας Μέρκελ για την ελληνική κρίση».

                Στα αποσπάσματα, που η “Figaro” αναφέρει, φαίνεται η αντίληψή της κας Μέρκελ για την έννοια του δικαίου αλλά και η εντύπωσή  της από τη συμπεριφορά των Ελλήνων πρωθυπουργών, με τους οποίους είχαν συζητήσεις η ιδία και οι άλλοι Ευρωπαίοι ηγέτες. Με τους Έλληνες πρωθυπουργούς, για την οικονομική κρίση, χρονολογικά ήρθε πρώτα σε  συζητήσεις με τον Γεώργιο Παπανδρέου, τον πολιτικό που, όπως ο κάθε Έλληνας γνωρίζει, εξελέγη με το σύνθημα «λεφτά υπάρχουν». Ενώ λοιπόν ήταν δραματική η οικονομική  κατάσταση στην Ελλάδα και οι Ευρωπαίοι ηγέτες συζητούσαν για την αντιμετώπισή της ο Γ.Α. Παπανδρέου δεν μιλούσε… Γράφει η κα Μέρκελ: «Κατά τη συζήτηση συνειδητοποίησα ότι ο Παπανδρεου δεν είχε πει ακόμη τίποτα, οπότε τον ερώτησα ευθέως: “Εσύ τελικά τί θέλεις;”. Η απάντηση ήταν ότι δεν ήθελε τίποτα, αλλά πως η Ελλάδα βρισκόταν σε πολύ άσχημη κατάσταση»…

    1 Δεκ 2024

    Αρχιμ. Ειρηναίος Βαϊόπουλος: Ο ενθουσιασμός του Πρωτοκλήτου Αγίου Ανδρέου

     

    Ομιλία του Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής  Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Πυργετού Λαρίσης, Αρχιμανδρίτου Ειρηναίου Βαϊοπούλου κατά την Ιερά Αγρυπνία προς τιμήν του Πρωτοκλήτου των Αποστόλων Αγίου Ανδρέου 30/11/24.

    Περί κολλύβων σε μνημόσυνα και εορτές αγίων

       

    Κατεβάστε σε μορφή pdf την εγκύκλιο

    Εν Πάφω τη 24η Νοεμβρίου 2024
    του αγίου Πέτρου Αλεξανδρείας
    Γραφείο κατά των αιρέσεων

    Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μια εσφαλμένη πρακτική στους Ιερούς Ναούς, και έχει να κάνει με την προσκόμιση κολλύβων μέσα σε πλαστικά σκεύη μίας χρήσης. Ως γνωστόν, η συνήθεια αυτή έχει προκύψει κατά το διάστημα του κορονοϊού, ένεκα της φοβίας των πιστών, μήπως μολυνθούν από τα κόλλυβα, όταν αυτά προσφέρονται μέσα από δίσκο. Είναι ανάγκη να ξεκαθαριστούν ορισμένα σημαντικά ζητήματα, που αφορούν πρωτίστως την Ορθόδοξή μας Πίστη.

    Ευθανασία ή Αθανασία; Η ορθόδοξη θέση περί θανάτου.

    Κατεβάστε σε μορφή pdf την εγκύκλιο

    Εν Πάφω τη 28η Νοεμβρίου 2024
    του οσίου ομολογητού Στεφάνου του Νέου
    και των συν αυτώ υπέρ των αγίων εικόνων ομολογησάντων
    Γραφείο κατά των αιρέσεων

    Η προώθηση νομοθεσιών υπέρ της λεγομένης “ευθανασίας”, βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των δυτικών κυβερνήσεων, αφού ολοένα και περισσότερες χώρες της Δύσης υιοθετούν τέτοιους νόμους επιχειρώντας με αυτόν τον τρόπο να την αναγνωρίσουν ως “δικαίωμα”. Σε αυτόν τον κατάλογο χωρών ίσως προστεθεί και η Κύπρος, με τις συζητήσεις για υιοθέτηση τέτοιων αντιχριστιανικών νόμων να βρίσκονται στο προσκήνιο, και ο κίνδυνος να ψηφιστεί η σχετική νομοθεσία από τη Βουλή να είναι υπαρκτός.

    22χρονη Ολλανδή αλλάζει γνώμη το τελευταίο δευτερόλεπτο πριν την ευθανασία της!

    Τώρα δεν θέλει «τίποτα άλλο παρά να ζήσει»!

    Ναυπάκτου Ἰερόθεος. Μιὰ θεολογία ποὺ διασπᾶ τὸ Μυστήριο τοῦ Σταυροῦ, ἀπὸ τὸ Μυστήριο τῆς Δόξης τῆς Ἀναστάσεως, εἶναι μιὰ ψευδο-μόρφωση στὴν Ὀρθόδοξη Θεολογία

     

    Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ.Ἰερόθεος σὲ κήρυγμά του ἀνήμερα τῆς μνήμης τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέα τοῦ Ἀποστόλου καὶ Πρωτοκλήτου, στὸν Ἱερὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέα στὴν Πάτρα, μεταξὺ ἄλλων ἀνέφερε:

    «Ὅσοι διασποῦν αὐτὴν τὴν ἑνότητα μεταξὺ Σταυροῦ καὶ Ἀναστάσεως, δὲν ἀντιλαμβάνονται οὔτε τὸ μυστήριο τῆς Θείας Οἰκονομίας, οὔτε τὸ Μυστήριον τῆς Ἐκκλησίας, οὔτε τὸ Μυστήριον τοῦ Μαρτυρίου τῶν χριστιανῶν ποὺ ἀγαποῦν τὸ Μυστήριον τοῦ Σταυροῦ καὶ τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ.

    Κυριακή ΙΔ΄ Λουκά

     

    ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΔ’ ΛΟΥΚΑ

    ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

        Ἡ παρουσία τοῦ Χριστοῦ στή γῆ εἶναι ἀπό μόνη της, συνεχῆς εὐεργεσία γιά τούς ἀνθρώπους. Ἐν τούτοις, μεταφράζεται σέ αἰώνιο Παράδεισο, ὅταν ὁ Ἰησοῦς πλησιάσει καί κοιτάξει μέ τό γλυκό Του βλέμμα τόν κάθε πονεμένο.

       «Τί θέλεις νά σοῦ κάμω»; ρωτᾶ μέ θεϊκή ἀρχοντιά, ἐκεῖνον πού Τόν ἀναζητᾶ μέ λαχτάρα, πόνο καί ἐλπίδα· «Κύριε, ἵνα ἀναβλέψω». Ἰησοῦ, Ναζωραῖε, Μεσσία· ζητάω τό φῶς πού στεροῦμαι, ὥστε νά ἀτενίσω τό ἅγιον πρόσωπό Σου, τό ἱλαρόν βλέμμα, τή φωτεινή Σου ματιά καί νά βιώσω μυστικά- μυστηριακά τήν κοινωνία μέ τήν θεότητά Σου. Ζητῶ νά ἀποκτήσω, διά Σοῦ, τό φῶς τοῦ σώματος καί τῆς ψυχῆς· νά θεραπευτῶ ἀπό τήν ἀθεράπευτον τύφλωσή μου. Παρακαλῶ νά  ἰδῶ, νά γνωρίσω τήν ὡραιότητα τοῦ παναγίου θεανδρικοῦ προσώπου Σου, νά βιώσω μυστηριακά τόν Παράδεισο ἀπό ἐδῶ στή γῆ, νά συναντηθεῖ ἡ ματιά Σου, μέ τή ματιά μου.

       Αὐτός εἶναι ὁ Παράδεισος, ἁγία γερόντισσα· δηλαδή νά μήν ἀποστρέψει ὁ Μεσσίας τό βλέμμα Του ποτέ ἀπό τό πλάσμα Του· γιατί ἄν, ὅ μή γένοιτο, συμβεῖ αὐτό, τότε, βιώνουμε τήν ἐμπειρία τῆς κολάσεως.

    Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

    Η φωτογραφία μου
    Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com