Εὐτυχῶς, ὁ
Ἀρχηγός καί Πρῶτος τῆς Ἐκκλησίας δέν εἶναι θνητός!
Ὁ στόχος πού ἔθεσε γιά τό νέο πολιτικό ἔτος ὁ ἀρχιεπίσκοπος Ἐλπιδοφόρος, εἶναι ὄντως ὁ ὡραιότερος, ἁγιοπνευματικός: «Αὐτὸ τὸ ἔτος, ἂς ὑποσχεθοῦμε στὸν ἑαυτό μας κάτι διαφορετικό, ἀκολουθώντας τὸ παράδειγμα τοῦ μεγάλου Βασιλείου ἀπὸ τὴν Καισάρεια τῆς Καππαδοκίας. Ἂς γίνουμε θεοφόροι, κινούμενοι πρὸς τὴ θέωση, παρὰ τὴν ἀναξιότητα καὶ τὶς ἀδυναμίες μας.»[1]. Προκαλεῖ ἐντύπωση ἡ ρήση αὐτή, ἑνός ἀνθρώπου πού ὅλα αὐτά τά χρόνια ἔχει κατασκανδαλίσει τόν πιστό λαό τοῦ Θεοῦ, φροντίζοντας ἐπιμελλῶς νά πραγματοποιηθοῦν «μέχρι κεραίας» οἱ μιαροί στόχοι τῆς παναιρέσως τοῦ οἰκουμενισμοῦ. Μήπως μετανόησε ἤ εἶναι ἡ συνηθισμένη διγλωσσία τῶν οἰκουμενιστῶν; (Ἄλλωστε, ὁ ἀρχέκακος ὄφις ἔχει διχαλωτή γλῶσσα!)
Τό ἐρώτημα εἶναι: δύναται νά θεωθεῖ ὁ ἄνθρωπος ἐκτός
τῆς Ἐκκλησίας; Ὄχι, θά ἀπαντοῦσε ὁ μακαριστός Γέροντας Γεώργιος Καψάνης, Ἡ
Ἐκκλησία εἶναι ὁ χῶρος τῆς θεώσεως τοῦ ἀνθρώπου: «Ὅσοι θέλουν νὰ ἑνωθοῦν
μὲ τὸν Χριστὸ καὶ διὰ τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ μὲ τὸν Θεὸ Πατέρα γνωρίζουν ὅτι αὐτὴ ἡ
ἕνωσις γίνεται στὸ σῶμα τοῦ Χριστοῦ, ποὺ εἶναι ἡ ἁγία μας Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία.
... Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία μας ὅμως εἶναι ὁ ἀνεπανάληπτος, μοναδικὸς χῶρος τῆς
κοινωνίας τοῦ Θεοῦ μὲ τὸν ἄνθρωπο, τῆς θεώσεως τοῦ ἀνθρώπου. Μόνο μέσα στὴν
Ἐκκλησία ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ νὰ γίνει θεός, πουθενὰ ἀλλοῦ.»[2]. Τό
ἴδιο λέγει καί ὁ Ἅγιος Γέροντας Αὐγουστῖνος μέ ἄλλα λόγια: «ἡ Ἐκκλησία
εἶνε τὸ ἐργαστήριο τῆς ἁγιότητος»[3]!
Πῶς λοιπόν, αὐτός ὁ ἐνίοτε κουστουμοφόρος μέ τό περιποιημένο
γένι, ἀπό τή μιά ὁμιλεῖ γιά Μέγα Βασίλειο καί θέωση, δηλώνει ὅτι «ὁ
Οἰκουμενικός μας Πατριάρχης ἁγωνίζεται ... νὰ διαφυλάξει τὴν Ὀρθοδοξία καὶ τὴν
παράδοση τοῦ Γένους μας»[4] καί ἀπό τήν ἄλλη, ὅτι «ὅλες οἱ
θρησκεῖες εἶναι μυριάδες μονοπάτια πού ὁδηγοῦν σέ ἕναν Θεό»![5]
ἤ ὅτι «ἡ οἰκουμενικὴ δέσμευση (σ.γρ. δηλ. ἡ οἰκουμενιστική δέσμευση)
βρίσκεται στὴν καρδιὰ τοῦ τί σημαίνει νὰ εἶσαι Χριστιανός»[6];
Πῶς ταιριάζει τά ἀταίριαστα; Προφανῶς διότι εἶναι πιστός ἀκόλουθος τοῦ «πρώτου
χωρίς ἴσους»[7]! Διότι εἶναι στρατευμένος ἀπό τόν «Δεσπότη καί
αὐθέντη» του, γι’ αὐτό καί τόν ἐγκωμιάζει σέ κάθε εὐκαιρία ἴσως περισσότερο[8]
καί ἀπό τόν ἴδιο τόν Χριστό, «ἵνα τῷ στρατολογήσαντι ἀρέσῃ»[9].
Διότι, ὅπως σαφέστατα λέγει γιά τόν «Πρῶτο τῆς Οἰκουμένης»: «Θά μπορούσαμε
νά μιλήσουμε γιά τό ἔργο του στόν οἰκουμενικό τομέα, τό ὁποῖο ἐπαινεῖ
ὁ Olivier Clément, σημειώνοντας τά ἑξῆς: “Ὁ Οἰκουμενισμός, γιά
τόν Βαρθολομαῖο Α΄, δέν εἶναι πολυτέλεια, εἶναι καθῆκον. Τοῦ ἀρέσει νά
ἀναφέρεται στήν ἀδιαίρετη Ἐκκλησία, πνευματική μήτρα τῆς Εὐρώπης, ὅπου
ἑνώνονταν ἤ συνεργάζονταν ἡ Ἀνατολή καί ἡ Δύση”»[10]! Αὐτό εἶναι
τό μεγάλο πρόβλημα καί ταυτόχρονα ἡ ἀπάντηση στό προηγηθέν ἐρώτημα: ὁ
Οἰκουμενισμός! Οἱ δουλεύοντες γιά τόν Οἰκουμενισμό τά χωροῦν καί τά ταιριάζουν
ὅλα! Διότι «Ὁ Οἰκουμενισμός δέν πιστεύει, ὅτι κἄπου ὑπάρχει ἡ
Ἀλήθεια, οὔτε ἐνδιαφέρεται γιά τήν Ἀλήθεια. Γι’ αὐτό καί δέν ψάχνει νά τήν βρῆ.
Ὁ Οἰκουμενισμός δέν πιστεύει, ὅτι ὑπάρχει ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, ἡ ΜΙΑ, ἡ
ΑΓΙΑ, καί ἡ ΑΛΑΝΘΑΣΤΟΣ, ἡ διαπυρουμένη ἀπό τό Πνεῦμα τό Ἅγιο. Δέν πιστεύει ὅτι
ὑπάρχει τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ καί ἡ Νύμφη τοῦ Χριστοῦ. Οὔτε στόν Χριστό πιστεύει,
οὔτε στό Πνεῦμα τό Ἅγιο. Ὅταν ὁ Οἰκουμενισμός λέγη ‘‘Μία Ἐκκλησία’’ δέν ἐννοεῖ
Μία καί ἡ Ἀλήθεια, Μία καί ἡ Διδασκαλία, Μία ἡ Λειτουργική καί Πνευματική ζωή.
Ἀλλά ἐννοεῖ μία ὑπεράνω Ἐκκλησιῶν ‘‘Ἐκκλησία’’ καί μία ὑπεράνω θρησκειῶν
Θρησκεία. Μία χωρίς δόγματα καί χωρίς Ἀλήθειαν ‘‘Ἐκκλησία’’. Μέ ἄλλα λόγια ὁ
Οἰκουμενισμός εἶναι ἡ τελεία ἄρνησις καί τό πλῆρες ξεθεμελίωμα τῆς Ἐκκλησίας
τοῦ Χριστοῦ.»[11].
Σέ εἰσήγησή του[12] στήν Ἱ. Μ. Ἁγ. Ἀντωνίου
τῆς Ἀριζόνα, ὁ ἀρχιεπ. Ἐλπιδοφόρος, μετά ἀπό μία ὀρθοδοξότατη «πραγματεία» περί
τοῦ μοναχισμοῦ, καί πρίν τό κλείσιμό της, μέσα σέ ἄλλα, εἶπε καί τά ἑξῆς: «Ἐνίοτε,
ἀνθρωπίνως, ἴσως νὰ λυπούμαστε ἢ καὶ νὰ διαφωνοῦμε μὲ κάποιες ἀποφάσεις ἢ
ἐνέργειες τοῦ Πατριάρχου μας. Νὰ νομίζουμε ὅτι κάνει λάθη. Ἡ Ἐκκλησία ὅμως δὲν
κάνει λάθη. Τὸ Οἰκουμενικό μας Πατριαρχεῖο εἶναι ἡ Ἐκκλησία μας καὶ Ἐκκλησία
εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Χριστὸς εἰς τοὺς αἰώνας.»[13]. Δυνατός
γρίφος! Ὅλα ὅσα ἀποδίδουμε στόν Πατριάρχη ὡς λάθη, στήν πραγματικότητα δέν
εἶναι· νομίζουμε ὅτι εἶναι. Στήν πραγματικότητα εἶναι ἐνέργειες πού δέν
κατανοοῦμε! Τό λάθος εἶναι καθαρά δικό μας, πού νομίζουμε ὅτι ὁ Πατριάρχης
δύναται νά κάνει λάθη! Ὁ Πατριάρχης δέν κάνει λάθη, διότι ἡ Ἐκκλησία δέν κάνει
λάθη! Ὁ Πατριάρχης καί ἡ Ἐκκλησία εἶναι ταυτόσημες ἔννοιες! Ἡ Ἐκκλησία
εἶναι ἀλάνθαστη, τό ἴδιο καί ὁ Πατριάρχης, εἶναι ἀλάνθαστος! Ἀπό ἐδῶ καί πέρα
ἀρχίζουν νά χάνονται οἱ συλλογισμοί μας: Ἕνας ἄνθρωπος (θνητός) προσδιορίζει
τήν Ἐκκλησία ἤ ἕνας τόπος (μεταβλητός) τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο; Τό
Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο εἶναι ἡ Ἐκκλησία καί ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὁ Χριστός,
ἄρα...; Εὐτυχῶς, ὁ δικός μας Ἀρχηγός καί Πρῶτος τῆς Ἐκκλησίας μας, Κύριος
Ἰησοῦς Χριστός, δέν εἶναι θνητός καί δέν ἀναγκαζόμαστε νά πονοκεφαλιάζουμε μέ
τούς γρίφους τοῦ Ἀμερικῆς!
[1] «Ἀρχιεπισκοπικὴ
Ἐγκύκλιος γιὰ τὸ Νέο Ἔτος 2023», https://www.goarch.org/-/archiepiscopal-encyclical-new-year-2023
[2] Ἀρχιμ. Γεωργίου,
Καθηγουμένου Ἱερᾶς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου, Ἁγίου Ὄρους, «Ἡ θέωσις ὡς σκοπὸς τῆς
ζωῆς τοῦ ἀνθρώπου», Ἐκδ. Ἱ.Μ. Ὁσίου Γρηγορίου Ἁγίου Ὄρους.
[3] Φυλλάδιον «Κυριακή - Σύντομον Κήρυγμα», Συντάκτης (+) ἐπίσκοπος
Αὐγουστῖνος Καντιώτης, «Στό ἐργαστήρι τῆς ἁγιότητος», 8 Ἰανουαρίου 2023.
[4] [4] Ἱερὰ
Ἀρχιεπισκοπὴ Ἀμερικῆς, «Εἰσήγησις Σεβ. Ἀρχιεπισκόπου Ἀμερικῆς κ. Ἐλπιδοφόρου»,
2α Μοναστικὴ Σύναξις Ἀριζόνα, Ἱ. Μονὴ Ἁγίου Ἀντωνίου, 17 Δεκεμβρίου 2022, https://www.goarch.org/-/12-17-2022-address-archbishop-elpidophoros-second-monastic-synaxis
[5] Γραφεῖο ἐπί τῶν
Αἱρέσεων καί τῶν Παραθρησκειῶν (ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ), «ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ
ΑΝΑΣΚΕΥΗ ΠΡΩΤΟΦΑΝΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟΥ ΛΑΘΟΥΣ», https://orthodoxostypos.gr/%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CE%B3%CF%87%CE%BF%CF%83-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%B7-%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%86%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%83-%CE%B5%CF%80%CE%B9/
[6] «Σεβ. Ἀμερικῆς: ‘‘ὁ
γνήσιος οἰκουμενισμὸς δὲν παίρνει τίποτε δεδομένο’’!», https://orthodoxostypos.gr/%CF%83%CE%B5%CE%B2-%E1%BC%80%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BA%E1%BF%86%CF%82-%E1%BD%81-%CE%B3%CE%BD%CE%AE%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%BF%E1%BC%B0%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CF%83/
[7] «Γιά τόν ἱεράρχη τοῦ
Φαναρίου ὑπάρχει σωτηρία χωρίς τόν Χριστό!», https://spzh.news/gr/zashhita-very/81377-net-spasenija-bez-khrista-no-ijerarkh-fanara-utverzhdajet-obratnoje
[8] «Ἀμερικῆς
Ἐλπιδοφόρος: ''Ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος ὑπερέβη κάθε
προσδοκία''», https://www.romfea.gr/oikoumeniko-patriarxeio-ts/arxiepiskopi-amerikis/37572-amerikis-elpidoforos-o-oikoumenikos-patriarxis-bartholomaios-uperebi-kathe-prosdokia
[9] Τιμόθεον Β΄ 2, 4
[10] «Ἀμερικῆς
Ἐλπιδοφόρος: ''Ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος ὑπερέβη κάθε
προσδοκία''», https://www.romfea.gr/oikoumeniko-patriarxeio-ts/arxiepiskopi-amerikis/37572-amerikis-elpidoforos-o-oikoumenikos-patriarxis-bartholomaios-uperebi-kathe-prosdokia
[11] Ἀρχιμ. Χαραλάμπους
Βασιλοπούλου, «Ἡ Ἀποκάλυψις Ἐξηγημένη (Τό κατά δύναμιν)», Τόμος 1ος,
Ἐκδ. «ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ».
[12] Ἱερὰ Ἀρχιεπισκοπὴ
Ἀμερικῆς, «Εἰσήγησις Σεβ. Ἀρχιεπισκόπου Ἀμερικῆς κ. Ἐλπιδοφόρου», 2α Μοναστικὴ
Σύναξις Ἀριζόνα, Ἱ. Μονὴ Ἁγίου Ἀντωνίου, 17 Δεκεμβρίου 2022, https://www.goarch.org/-/12-17-2022-address-archbishop-elpidophoros-second-monastic-synaxis
[13] Ὅ.π.
Ο Ελπιδοφορος Αμερικης, εχει συνομολογησει την πατριαρχικα υποστηριζομενη αιρεση σε ιεραρχικα τεταγμενο πολυθεο ειδωλο της Αγιας Τριαδας, το οποιο ΔΕΝ ενουται επι της θειας ουσιας, οπως διδαξε ο Ζηζιουλας με πατριαρχικη επιβραβευση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην ειδωλολατρικη σε ψευδη θεο κακοδοξια του Ελπιφορου Αμερικης μεταξυ αλλων ανατρεπουν ο μεγας Βασιλειος και ο αγιος Συμεων ο νεος θεολογος υποδεικνυοντας οτι Ο Ελπιδοφορος και οι συνομολογουντες την φαναριωτικη πλανη του καιρου μας ομολογουν καποιο θεο δικης τους κοπης για να επιβαλλουν πατριαρχικο πρωτειο εξουσιας στην "καθ΄ημας ανατολη"
Ο Περγαμου Ιωαννης ο δασκαλος του Ελπιδοφορου με καταφρονηση της Αποστολικης πιστης και της αγιας γραφης, κακοδοξει αντορθοδοξη οδο θεωσεως με αρνηση της μετοχης στις ακτιστες ενεργειες και διδαση της θεωσεως των ανθρωπων στην υποσταση του μονογενους.
Ο αγιος Αποστολος Πετρος θετει απαραβατα την αληθεια του Χριστου επι της θεωσεως των ανθρωπων, " δι᾿ ὧν τὰ τίμια ἡμῖν καὶ μέγιστα ἐπαγγέλματα δεδώρηται, ἵνα διὰ τούτων γένησθε θείας κοινωνοὶ φύσεως ἀποφυγόντες τῆς ἐν κόσμῳ ἐν ἐπιθυμίᾳ φθορᾶς." Β΄Πετρ. 1,4
Προφανως ο Ελπιδοφορος και ο Ζηζιουλας γνωριζουν την αληθεια του Χριστου ασφαλεστερα του αγιου Αποστολου Πετρου
«Εἰς τὴν γλῶσσαν τῶν Πατέρων αὐτό λέγεται θέωσις, πού σημαίνει μετοχήν ὄχι εἰς τήν φύσιν ἤ τήν οὐσίαν τοῦ Θεοῦ, ἀλλά εἰς τήν προσωπικήν τοῦ ὕπαρξιν » Μητρ. Περγάμου Ιωάννης Ζηζιόυλας, «Από το προσωπείον εις το πρόσωπον. Η συμβολή τῆς πατερικής θεολογίας εις τήν έννοιαν τοῦ προσώπου», ανάτυπον εκ τοῦ τόμου Χαριστήρια εις τιμήν τοῦ Μητροπολίτου γέροντος Χαλκηδόνος Μελίτωνος, Έκδοση, Πατριαρχικόν Ίδρυμα Πατερικών Μελετών, Θεσσαλονίκη 1977, σελιδα 308
Επειδη ομως το φαναριωτικο "ντερτι" ειναι το παπικο πρωτειο εξουσιας, το οποιο προσπαθουν να θεμελειωσουν σε μια αιρεση που προσχηματικα προβαλλουν ως ορθοδοξη θεολογια....
(Συνεχιζεται)
Η κακοδοξια του Ελιδοφορου:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ἡ ἄρνηση ἀναγνωρίσεως πρωτείου τινός στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, ἑνός πρωτείου τό ὁποῖο δέν μπορεῖ νά ἐνσαρκώσει παρά κά_ποιος Πρῶτος – τοὐτέστι κάποιος Ἐπίσκοπος, ὁ ὁποῖος ἔχει τό προνόμιο νά εἶναι ὁ πρῶτος μεταξύ τῶν ἀδελφῶν του Ἐπισκόπων – συνιστᾷ αἵρεση. Εἶναι ἀπαράδεκτο αὐτό πού συνήθως λέγεται ὅτι ἡ ἑνότητα μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων διασφαλίζεται εἴτε ὑπό μιᾶς κοινῆς πίστεως καί λα_τρείας εἴτε ὑπό τοῦ θεσμοῦ τῆς Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Καί οἱ δύο αὐ_τοί παράγοντες εἶναι ἀπρόσωποι, ἐνῷ στήν ὀρθόδοξη θεολογία μας ἡ ἀρχή τῆς ἑνότητάς μας εἶναι πάντοτε ἕνα πρόσωπο. Πράγματι, ὅπως στό ἐπίπεδο τῆς Ἁγίας Τριάδος ἡ ἀρχή τῆς ἑνότητας δέν εἶναι ἡ θεία οὐσία, ἀλλά τό πρόσωπο τοῦ Πατρός (ἡ «μοναρχία» τοῦ Πατρός), ἔτσι καί στό ἐκκλησιολογικό ἐπίπεδο, στήν τοπική ἐκκλησία, τό σημεῖο τῆς ἑνότητας δέν εἶναι τό πρεσβυτέριο ἤ ἡ κοινή λατρεία τῶν χριαστιανῶν, ἀλλά τό πρόσωπο τοῦ Ἐπισκόπου. Ἑπομένως, ἐπί πανορθοδόξου ἐπιπέδου ἡ ἀρχή τῆς ἑνότητας δέν μπορεῖ νά στηρίζεται ἐπί μιᾶς ἰδέας ἤ ἑνός θεσμοῦ, ἀλλά πρέπει νά εἶναι κάποιο πρόσωπο, ἄν βέβαια θέλουμε νά παραμείνουμε συνεπεῖς στή θεολογία μας» «Οἱ προκλήσεις γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία στην Αμερικη καὶ ὁ ρόλος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου» Διάλεξη στο Ι. Παρέκκλησιο της Θεολογικής Σχολής του Τιμίου Σταυρού Βοστώνης, 16 Μαρτιου 2009. Πανοσ. Αρχιμ. κ.κ Ελπιδοφόρου Λαμπριανίδη, Ἐπίσκεψις 698:25, 31-03-2009
“ἐνδοτριαδικὴν πραγματικότητα, τὴν πραγματικὴν πηγὴν παντός πρωτείου”
Primus sine paribus, Απάντησις εις το περὶ πρωτείου κείμενον τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας τοῦ Ελπιδοφόρου Λαμπρυνιάδου, Μητροπολίτου Προύσης, Καθηγητου τῆς Θεολογικής Σχολής τοῦ Α. Π. Θ., http://fanarion.blogspot.com/2014/01/blog-post_4707.html
(Συνεχιζεται)
Η θεολογια της Ορθοδοξιας:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Τά γάρ ἀεί ἡνωμένα καί ἀεί ὡσαύτως ὄντα, ἀλλήλων πρῶτα εἶναι οὐ δύνανται. Εἰ δέ πρῶτον βούλει σύ τόν Πατέρα εἰπεῖν τοῦ Υἱοῦ, ὡς ἐξ αὐτοῦ γεννηθέντος, καί κατά τοῦτο μᾶλλον καί μείζονα, λέγω σοι κἀγώ πρῶτον εἶναι τοῦ Πατρός τόν Υἱόν· εἰ μή γάρ οὗτος ἐγεννήθη, οὐκ ἄν πατήρ ὁ Πατήρ ὠνομάζετο. Εἰ δέ προτάσσεις ὅλως τοῦ Υἱοῦ τόν Πατέρα καί πρῶτον αὐτόν ὡς αἴτιον τῆς τοῦ Υἱοῦ γεννήσεως ὀνομάζεις, καί τό εἶναι τοῦ Υἱοῦ αἴτιον ἀποβάλλομαι. Ὑπόνοιαν γάρ παρέχεις ὅτι οὐκ ἦν ὁ Υἱός πρό τοῦ γεννηθῆναι, καί θέλων ἐγεννήθη ἤ μή θέλων, καί θέλοντος τοῦ Πατρός ἤ μή θέλοντος, καί ἔγνω ὅτι ἐγεννήθη καί πῶς ἤ οὐδαμῶς." αγίου Συμεώνος του νέου θεολόγου, Θεολογικός πρὠτος, ΕΠΕ ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ 19Β, 26
«Τοιγαροῦν καί οὐχ ὡς διαιροῦντες τό ἄτμητον τῆς ὁλικῆς ἑνάδος, τρισί θεοῖς καί οὐχ ἑνί τόν ὕμνον προσφέρομεν, ἀλλ᾿ ὡς ἐν τῷ Πατρί τόν Υἱόν καί τό Πνεῦμα, ἐν δέ τῷ Υἱῷ τό Πνεῦμα καί τόν Πατέρα, ἐν δέ τῷ Πνεύματι τόν Πατέρα προσκυνοῦντες καί τόν Υἱόν· ἅ καί μίαν φύσιν δοξάζομεν μιᾶς τρισυποτάτου θεότητος, ὁμοούσιον, ὁμοδύναμον, αὐτοδύναμον, παντοδύναμον, αὐτοθέλητον, συναΐδιον, συνάναρχον, ὑπερούσιον, ἀσύγχυτόν τε καί ἀδιαίρετον. Οὐ γάρ ἄλλο καί ἄλλο καί ἄλλο ἑτέρας καί ἑτέρας φύσεως, τήν μή τεμνομένην ἑνάδα τε καί θεότητα διαιροῦντες, φρονοῦμεν, εἰς ἐκφύλους ἀλλοτριότητας ἀσυνέτως ἐκκλίνοντες, ἀλλ᾿ ἕνα ταῦτα Θεόν ἀδιαιρέτως ταῖς ὑποστάσεσι διαιρούμενον καί ἀσυγχύτως τῇ ἑνότητι τῆς μιᾶς οὐσίας ἑνούμενον ἔγνωμεν, ὅλον ἐν ταῖς ὑποστάσεσιν ἑνιζόμενον καί ὅλον ἐν τῇ ὑπερουσίῳ ἑνάδι τρισσούμενον· τόν αὐτόν τρία τοῖς προσώποις καί ἕν τῇ ἑνότητι τῆς οὐσίας εἴτε φύσεως χρή λέγειν.» αγίου Συμεώνος του νέου θεολόγου, Βιβλος θεολογικων, ΕΠΕ ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ 19Β ,88
"εἰ οὕτω τὸ κοινὸν τῆς οὐσίας λαμβάνοιτο, δεχόμεθα· καὶ ἡμέτερον εἶναι τὸ δόγμα φήσομεν.Κατὰ τοῦτο γὰρ καὶ θεότης μία· δηλονότι κατὰ τὸν τῆς οὐσίας λόγον τῆς ἑνότητος νοουμένης, ὥστε ἀριθμῷ μὲν τὴν διαφορὰν ὑπάρχειν, καὶ ταῖς ἰδιότησι ταῖς χαρακτηριζούσαις ἑκάτερον· ἐν δὲ τῷ λόγῳ τῆς θεότητος τὴν ἑνότητα θεωρεῖσθαι." Μέγας Βασίλειος,PG 29,556B
Πορφυριος Παναγιωτης Βρετταρος
Γη του Πυρος
Ποσο απωθητικη η εικονα αυτων των προτεσταντιζοντων κ δηθεν ορθοδοξων κληρικων με τα γενακια κ τα κουστουμια!!! Αλλα κ των αλλων με την ορθοδοξη περιβολη κ τα προτεσταντικα η παπικα φρονηματα... Το ερωτημα ειναι γιατι δεν πανε να καταταχθουν στην προτεσταντικη η παπικη εκκλησια να μας αφησουν ησυχους; τους εχουμε πλεον βαρεθει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Άγιος Σοφρώνιος του Έσσεξ έχει καταγγείλει ευθαρσώς προ 30 ετών την ύπαρξη ΝΕΟΠΑΠΙΚΗΣ ΑΙΡΕΣΗΣ που κηρύττει το Φανάρι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί δεν τα λέμε αυτά;