Με γραπτό μήνυμα που διαβάστηκε από τον Αρχιεπίσκοπο Θυατείρων και Μ. Βρετανίας Νικήτα, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος «χαιρέτισε» την ενθρόνιση του νέου προκαθήμενου της Κυπριακής Ορθόδοξης Εκκλησίας, καλώντας τον να δώσει τον εαυτό του στην εκκλησία, «στον κοινό αγώνα για την προστασία της πίστεως στην παρούσα εποχή».
Απευθυνόμενος στον νέο Αρχιεπίσκοπο της Κύπρου ως
«πολυαγαπημένε και πολυτιμότατε αδελφέ και συλλείτουργε», ο Οικουμενικός
Πατριάρχης στο μήνυμα του επισήμανε ότι εκλαμβάνει «με βαθιά συγκίνηση και
δίκαιη χαρά» την ανάδειξη του νέου Αρχιεπίσκοπου της Κύπρου.
Στο μήνυμά του, ο Οικουμενικός Πατριάρχης
πραγματοποιεί αναφορά «με βαθιά συγκίνηση» στον τέως Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο
τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι αυτός «έπεσε στη γη, για να δώσει πολλούς καρπούς
στη Βασιλεία του Θεού».
Σύμφωνα με τον Οικουμενικό Πατριάρχη ο νέος
Αρχιεπίσκοπος καλείται να συνεχίσει το έργο του Χρυσοστόμου «ως
Προκαθήμενος πλέον, φορέας της νίκης της Ανάστασης, γεννώντας
και μαθαίνοντας τον Χριστό στις καρδιές του κλήρου και του λαού».
«Αναλαμβάνετε τους Πρωθιεραρχικούς οίακας μιας εκ
των ιστορικοτέρων Εκκλησιών του κόσμου, υπέρ της οποίας η
Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως με στοργή αγωνίστηκε, προστάτευσε
και στήριξε, όπως θα συνεχίσει να το πράττει», αναφέρει στο μήνυμα του ο
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο οποίος απευθυνόμενος στο νέο
Αρχιεπίσκοπο προσθέτει ότι «καλείσθε και εσείς να γίνετε φορέας αυτής
της Παραδόσεως, αποδεδειγμένα, όχι μόνο με λόγια, αλλά και με έργα και πράξεις,
ως θεραπευτής της εκκλησιολογικά ορθής γνώμης της Ορθοδόξου Εκκλησίας, να
δώσετε τον εαυτό σας στην Εκκλησία, στον κοινό αγώνα για την προστασία της
πίστεως στην παρούσα εποχή, καθώς αυτή κλονίζεται, όχι τόσο λόγω των
διαφορετικών δογματικών πεποιθήσεων, αλλά λόγω του “νέου δόγματος” του έθνους
και της καινοφανούς εκκλησιολογίας της αιρέσεως του εθνοφυλετισμού».
Στη συνέχεια σημειώνει ότι «ο αγώνας
μας είναι επίμονος και σοβαρός, καθώς όσοι έχουν κοσμικά
συμφέροντα από μια τέτοια αλλοίωση προβάλλουν τις κινήσεις μας ως δήθεν
ανορθόδοξους και εξαπατούν τους πιστούς χριστιανούς με τρόπο
εντελώς συκοφαντικό και άδικο».
«Εσείς και εμείς όμως δεν το πράττουμε αυτό.
Διαπιστώσαμε ξανά το γενναιόφρον εκκλησιαστικό σας ήθος. Έχουμε την ελπίδα, ή
καλύτερα την βεβαιότητα, ότι στο πρόσωπό σας βρήκαμε έναν θερμό
συναντιλήπτορα», αναφέρει.
«Από την Πανάγια Πατριαρχική Εκκλησία του Αγίου
Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου του Τροπαιοφόρου, του ουράνιου προστάτη μας,
αποδεχόμενοι ανεπιφύλακτα την θεόπνευστη, με κανονικές ψήφους, εκλογή σας για
την οποία σας συγχαίρουμε θερμά, και γράφουμε το όνομά σας στα Δίπτυχα της
Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας μας ως Αρχιεπίσκοπο Νέας Ιουστινιανής και πάσης
Κύπρου και κατασπαζόμαστε αδελφικά το πρόσωπό σας και επικαλούμαστε τη Σοφία,
την Ειρήνη και την Δύναμη στην Πρωθιεραρχική σας πορεία που αρχίζει»,
καταλήγει.
Πηγή: ΚΥΠΕ
" Στον κοινό αγώνα για την προστασία της πίστεως στην παρούσα εποχή, καθώς αυτή κλονίζεται, όχι τόσο λόγω των διαφορετικών δογματικών πεποιθήσεων, αλλά λόγω του “νέου δόγματος” του έθνους και της καινοφανούς εκκλησιολογίας της αιρέσεως του εθνοφυλετισμού».
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα περί προστασίας της πίστεως, εξελθόντα του έρκους των οδόντων του συγκεκριμένου πατριάρχου, προκαλούν τουλάχιστον θυμηδία. Είναι γνωστή η "συνεισφορά"του κ.Βαρθολομαίου στην ιερή υπόθεση της προστασίας της πατρώας Πίστεως ...
Από κει και πέρα η υπερέξαρση και υπερεκτίμηση του εθνοφυλετισμού εν σχέσει προς τις διαφορετικές δογματικές πεποιθήσεις και απαράδεκτη είναι και εξυπηρετική Φαναριώτικων σκοπιμοτήτων.
Η πιστη της Ορθοδοξιας και οι φαναριωτικες σκοπιμοτητες (μεσα απο καποια αλλη πιστη)
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην 9 Ἰουνίου 2022 στο Βαλουκλη ο Βαρθολομαιος απαρνηθηκαι ότι Ο Κυριος εθεσε και η β΄ αγια και οικουμενικη εθεσπισαι με υπακοη Κυριου.
Ο Κυριος είναι ο εν θειω δικαιω πρωτος με εξουσια, και ορισε οποιος θελει να πρωτος , αυτος να είναι πρωτος ως του χωρις εξουσια διακονου, και να μην είναι πρωτος με εξουσια όπως εξουσιαζουν οι αρχοντες των εθνων.
Ο Αποστολος Πετρος είναι σαφεστατος, στο αποκλεισμο αναγκαστικης αρχης επι του ποιμνιου όπως ισχυει με τους κοσμικους αρχοντες.
Ο Βαρθολομαιος με την αρνηση του πρωτειου τιμης απαιτει την αναγνωρησι σε αυτόν πρωτειου εξουσιας, και αυτο εκ θειου δικαιου όπως μας λεγουν τα φερεφωνα του στο Φαναρι , το οποιο πρωτειο εξουσιας με θειο δικαιο προκυπτει από το ειδωλο της Αγιας Τριαδας που λανσαρει ο Περγαμου Ιωαννης με τον Σηλυβριας Μαξιμο.
Ἐδόθη μοι πᾶσα ἐξουσία ἐν οὐρανῷ καί ἐπί γῆς Ματθ. 28, 18,#
ὁ δὲ ᾿Ιησοῦς προσκαλεσάμενος αὐτοὺς λέγει αὐτοῖς· οἴδατε ὅτι οἱ δοκοῦντες ἄρχειν τῶν ἐθνῶν κατακυριεύουσιν αὐτῶν καὶ οἱ μεγάλοι αὐτῶν κατεξουσιάζουσιν αὐτῶν· οὐχ οὕτω δὲ ἔσται ἐν ὑμῖν, ἀλλ᾿ ὃς ἐὰν θέλῃ γενέσθαι μέγας ἐν ὑμῖν, ἔσται ὑμῶν διάκονος, καὶ ὃς ἐὰν θέλῃ ὑμῶν γενέσθαι πρῶτος, ἔσται πάντων δοῦλος· Μαρκ. 10, 42-44,#
ὁ δὲ εἶπεν αὐτοῖς· οἱ βασιλεῖς τῶν ἐθνῶν κυριεύουσιν αὐτῶν, καὶ οἱ ἐξουσιάζοντες αὐτῶν εὐεργέται καλοῦνται· ὑμεῖς δὲ οὐχ οὕτως, ἀλλ᾿ ὁ μείζων ἐν ὑμῖν γινέσθω ὡς ὁ νεώτερος, καὶ ὁ ἡγούμενος ὡς ὁ διακονῶν. τίς γὰρ μείζων, ὁ ἀνακείμενος ἢ ὁ διακονῶν; οὐχὶ ὁ ἀνακείμενος; ἐγὼ δέ εἰμι ἐν μέσῳ ὑμῶν ὡς ὁ διακονῶν. Λουκ. 22, 25-27,#
καὶ αὐτός ἐστιν ἡ κεφαλὴ τοῦ σώματος, τῆς ἐκκλησίας· ὅς ἐστιν ἀρχή, πρωτότοκος ἐκ τῶν νεκρῶν, ἵνα γένηται ἐν πᾶσιν αὐτὸς πρωτεύων ὅτι ἐν αὐτῷ εὐδόκησε πᾶν τὸ πλήρωμα κατοικῆσαι Κολ α΄, 18-19,#
ποιμάνατε τὸ ἐν ὑμῖν ποίμνιον τοῦ Θεοῦ, ἐπισκοποῦντες μὴ ἀναγκαστῶς, ἀλλ' ἑκουσίως, μηδὲ αἰσχροκερδῶς, ἀλλὰ προθύμως, μηδ' ὡς κατακυριεύοντες τῶν κλήρων, ἀλλὰ τύποι γινόμενοι τοῦ ποιμνίου· καὶ φανερωθέντος τοῦ ἀρχιποίμενος κομιεῖσθε τὸν ἀμαράντινον τῆς δόξης στέφανον. Α Πετρ. 5, 2-4,#
ὁ δὲ μείζων ὑμῶν ἔσται ὑμῶν διάκονος. ὅστις δὲ ὑψώσει ἑαυτὸν ταπεινωθήσεται, καὶ ὅστις ταπεινώσει ἑαυτὸν ὑψωθήσεται. Ματθ. 23:11,#
καὶ καθίσας ἐφώνησε τοὺς δώδεκα καὶ λέγει αὐτοῖς· εἴ τις θέλει πρῶτος εἶναι, ἔσται πάντων ἔσχατος καὶ πάντων διάκονος. καὶ λαβὼν παιδίον ἔστησεν αὐτὸ ἐν μέσῳ αὐτῶν, καὶ ἐναγκαλισάμενος αὐτὸ εἶπεν αὐτοῖς· Μάρκ. 9:35,#
οὐχ οὕτω δὲ ἔσται ἐν ὑμῖν, ἀλλ᾿ ὃς ἐὰν θέλῃ γενέσθαι μέγας ἐν ὑμῖν, ἔσται ὑμῶν διάκονος, καὶ ὃς ἐὰν θέλῃ ὑμῶν γενέσθαι πρῶτος, ἔσται πάντων δοῦλος·καὶ γὰρ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου οὐκ ἦλθε διακονηθῆναι, ἀλλὰ διακονῆσαι, καὶ δοῦναι τὴν ψυχὴν αὐτοῦ λύτρον ἀντὶ πολλῶν. Μάρκ. 10:43,#
ὑμεῖς δὲ οὐχ οὕτως, ἀλλ᾿ ὁ μείζων ἐν ὑμῖν γινέσθω ὡς ὁ νεώτερος, καὶ ὁ ἡγούμενος ὡς ὁ διακονῶν. τίς γὰρ μείζων, ὁ ἀνακείμενος ἢ ὁ διακονῶν; οὐχὶ ὁ ἀνακείμενος; ἐγὼ δέ εἰμι ἐν μέσῳ ὑμῶν ὡς ὁ διακονῶν. Λουκ. 22:27,#
Κανών Γ' Β΄ Οικουμενικής Συνόδου Τὸν μέν τοι Κωνσταντινουπόλεως ἐπίσκοπον ἔχειν τὰ πρεσβεῖα τῆς τιμῆς μετὰ τὸν τῆς Ῥώμης ἐπίσκοπον, διὰ τὸ εἶναι αὐτὴν νέαν Ῥώμην.,#
Τό πρωτεῖο ὑπάρχει jure divino στήν Ἐκκλησία ὅπως ἐπισημαίνει ὁ Μητροπολίτης Περγάμου. Καί ἡ συμβολή τοῦ Μητροπολίτη Περγάμου στήν ὀρθόδοξη ἐκκλησιολογία εἶναι μεγάλη, διότι συνέβαλε, μέ ὀρθή καί ἐμπράγματη ἐπιχειρηματολογία, στήν μετάβαση ἀπό μιά λανθασμένη κατανόηση τοῦ πρωτείου ὡς ἁπλοῦ πρωτείου τιμῆς, σέ μιά αὐθεντική κατανόησή του, ὡς πρωτείου δηλαδή, τό ὁποῖο ἐμπεριέχει πραγματική ἐξουσία, καί ἀσκεῖται σέ συνοδικό πάντοτε πλαίσιο, καί τό ὁποῖο ὑπάρχει πάντα θείω δικαίω.
Μητρ. Μητρ. Σηλυβρίας Μάξιμος (Βγενόπουλος), Ἡ Εὐχαριστιακή Ἐκκλησιολογία τοῦ Μητροπολίτη Περγάμου Ἰωάννη Δ. Ζηζιούλα καί τό ζήτημα τοῦ πρωτείου. " Πρόσωπο, Ευχαριστία και Βασιλεία τοῦ Θεού σε ορθόδοξη και οικουμενική προοπτική. Σύναξις Εὐχαριστίας πρὸς τιμὴν τοῦ Μητροπολίτη Περγάμου Ἰωάννη Δ. Ζηζιούλα. ». Εκδοτικη Δημητριαδος,Βολος 2016, σελ 108
Πορφυριος Παναγιωρης Βρετταρος
Tiera del fuego.
Θλιβεροι κ οι δυο, Κωνσταντινουπολεως κ Κυπρου. Α, κ ο δικος μας, ο αφωνος ιχθυς Ιερωνυμος...
ΑπάντησηΔιαγραφή