Η προαγωγή του θρησκευτικού οικουμενισμού, μέσω του μαθήματος
θρησκευτικών
΄Οσοι ασχολούμαστε με το θέμα, γνωρίζουμε ότι ο Θρησκευτικός Οικουμενισμός επιτυγχάνει το σκοπό του, μέσω του θρησκευτικού συγκρητισμού.
H αλλοίωση του
περιεχομένου στο μάθημα θρησκευτικών, είναι πραγματικότητα. Δεν αφορά μόνο τους
μαθητές του Γυμνασίου, αλλά και τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου από την
Γ΄τάξη. Ήδη από την Γ΄ τάξη του
Δημοτικού οι μικροί μαθητές, πριν καλά-καλά γνωρίσουν τη χριστιανική
Πίστη, αρχίζουν να μαθαίνουν για τα ξένα θρησκεύματα με τρόπο συγκρητιστικό. Με
το θρησκειολογικό, συγκρητιστικό
μάθημα ήδη από το Δημοτικό σχολείο, οικοδομείται ο πολίτης της Νέας Εποχής και
καλλιεργείται η πανθρησκειακή συνείδηση.
Οι
συντάκτες του προγράμματος από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, για το
μάθημα θρησκευτικών, σημειώνουν ότι ‘’η σχολικὴ θρησκευτική εκπαίδευση θα
πρέπει να υπερβεί πρακτικές μονοφωνίας και αντιλήψεις αποκλειστικότητας’’.
Γι᾿ αυτό αποδοκιμάζουν τη μορφή ενός Μαθήματος Θρησκευτικών που στοχεύει αποκλειστικά
σε μία μόνο ιδιαίτερη, θρησκευτικὴ παράδοση. Και παρόλο που γίνεται αποδεκτό ότι,
υπάρχουν διαφορές γύρω από τις θρησκείες που δεν είναι προς το παρόν εύκολο να
γεφυρωθούν, εντούτοις αναγνωρίζουν ότι ‘’οι θρησκείες είναι πηγή ελπίδας για
σωτηρία’’. Ισχυρίζονται πως, όλες οι θρησκείες δίνουν ελπίδα για σωτηρία! Γι᾿ αυτό
προτείνουν στους μαθητές να τις γνωρίσουν όλες! Ισλαμισμό, Ιουδαϊσμό, Ινδουϊσμό,
Ταοϊσμό, Κομφουκιανισμό, Βουδισμό. Και μάλιστα όχι μία-μία χωριστά, αλλά
ταυτόχρονα από κοινού με την Ορθόδοξη Πίστη, σαν να πρόκειται για μία και μόνη
θρησκεία!
Εξαιτίας
του ανωτέρω προγράμματος, η ΄Ενωση Θεολόγων Βορείου Ελλάδος σε επιστολή της προς
τον Αρχιεπίσκοπο και την Ιερά Σύνοδο τόνιζε ότι, ‘’Σύμφωνα με στοιχειώδεις
αρχὲς παιδαγωγικής, που υποστηρίζουν μεγάλοι παιδαγωγοί, όπως ο Piaget, ο Bruner,
ο Vygotsky, ο Αusubel κ.α, τα παιδιὰ αυτής της ηλικίας δεν μποροῦν να αντιληφθοῦν
τους όρους, το περιεχόμενο και τη δι-δασκαλία τόσων άλλων θρησκειῶν ταυτόχρονα,
με αποτέλεσμα να οδηγούνται σε θρησκευτικὴ σύγχυση και συνακόλουθα σε θρησκευτικὸ
μηδενισμό’’.
Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας μας έχει διαμαρτυρηθεί επανειλημμένα για
την απαράδεκτη ύλη του μαθήματος θρησκευτικών, και ενώ παίρνει διαβεβαιώσεις
από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, τα βιβλία παραμένουν περίπου τα
ίδια. Από πλευράς του Υπουργείου δεν γίνονται εκείνες οι αλλαγές που επιθυμεί η
Εκκλησία.
Αξίζει να αναφέρουμε
τη διαμαρτυρία ενός εκπαιδευτικού, για να καταλάβουμε πόσο επικίνδυνη έχει
γίνει η εκπαίδευση στο
μάθημα των θρησκευτικών.
Απόσπασμα από άρθρο του διαδικτύου ‘’Διαμαρτυρία ενός εκπαιδευτικού, για
τις επισκέψεις σε συναγωγές’’ /
16.5.2012
Σήμερα 10-5-2012, τό Σχολεῖο
μου πραγματοποίησε «ἐκπαιδευτική» ἐπίσκεψη τῆς Α’ Τάξης στά πλαίσια τοῦ
μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν, στήν Ἰουδαϊκή Συναγωγή τῆς Θεσσαλονίκης καί θά ἐπακολουθήσει
τήν ἐπόμενη βδομάδα ἐπίσκεψη καί τῆς Β’ Τάξεως. Αὐτές οἱ ἐπισκέψεις ξεκίνησαν
νά πραγματοποιοῦνται τά τελευταῖα χρόνια ἀπό τά Δημοτικά, ἀλλά ἀκόμη καί ἀπό
τήν Θεολογική Σχολή τοῦ Α.Π.Θ. Τό Ὑπουργεῖο Παιδείας καί μέ εὐθύνη τοῦ
Παιδαγωγικοῦ Ἰνστιτούτου τά τελευταῖα χρόνια, μετατρέπει ὡς γνωστόν τό μάθημα τῶν
Θρησκευτικῶν ἀπό Ὀρθόδοξο Χριστιανικό, σέ θρησκειολογικό, προβάλλοντας ὅλες τις
θρησκεῖες ὡς «σωστές» καί «ἀθῶες» κι ὄχι ὡς αἱρετικές καί ἀντίχριστες,
δημιουργώντας στά μυαλά καί στίς ψυχές τῶν ἀνυποψίαστων μαθητῶν, ἕναν ἀχανή ὠκεανό
ἐπιτρε-πόμενων ψευδοπίστεων, ἀπό τίς ὁποῖες κάποια στιγμή κοντινή ἤ μακρινή, θά
κάνουν προσωπική ἐπιλογή της ζωῆς τους !
Αξίζει επίσης να παραθέσω μέρος της
διδασκαλίας του μαθήματος θρησκευτικών, από την Α΄ Γυμνασίου, που καθιερώθηκε
το 2012 :
1. Ιουδαϊσμός
- Η ιδιαίτερη σχέση των πιστών με τις Ιερές
Γραφές : Τορά, Προφήτες, Ταλμούδ.
- Συγκέντρωση φωτογραφικού υλικού από τη σύγχρονη εβραϊκή ζωή (ανάγνωση Τορά,
Μπατ Μιτσβά, Τείχος Δακρύων κ.ά.)
- Επίσκεψη σε Συναγωγή. Συζήτηση
με τον ραβίνο
- Οργάνωση επίσκεψης στο Εβραϊκό Μουσείο
Ελλάδος ή αυτό της Θεσσαλονίκης
2. Iουδαϊσμός
– Ισλάμ
- Μπαίνοντας σε μια συναγωγή / σ’ένα
τζαμί (προσανατολισμός,
σχήμα, χώροι, επίπλωση, φωτισμός, διακόσμηση)
- Οι μαθητές αναζητούν παροιμιώδεις φράσεις από
τον Ιουδαϊσμό και το Ισλάμ, οι οποίες χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητά μας
- Xώροι λατρείας
στις μονοθεϊστικές θρησκείες
- Γνωριμία με την τέχνη του Ιουδαϊσμού. Συναντήσεις Χριστιανισμού-Ισλάμ
- ΄Εργο : Δημιουργούμε έναν οδηγό γνωριμίας με τόπους λατρείας των τριών
μεγάλων μονοθεϊστικών θρησκειών
3. Ινδουϊσμός : Ναός της
Μινάκσι, Μπεναρές (προσκύνημα), λουτρό στον Γάγγη, ο Σίβα ως Ναταρά-για, ιερές
αγελάδες, ιεροτελεστίες, Μαντάλα
4. Βουδισμός : Αγάλματα του Βούδα, παγόδες, μοναστήρια του
Θιβέτ, κάψιμο λιβανιού
5. Ταοϊσμός : Άγαλμα του Λάο Τσε στην
Κίνα, το γιν και το γιανκ, ο μεγαλύτερος θρησκευτικός κα-νόνας στον κόσμο
6. Κομφουκιανισμός : Ναοί
στην Κίνα. Πρόσωπα, αξίες
7. Ομαδική διδασκαλία μέσω χρήσης εκπαιδευτικού λογισμικού, με θέμα
πρόσωπα και αξίες στις θρησκείες της μακρινής Ανατολής
Μετά από όλα αυτά, δεν πρέπει να απορούμε
γιατί οι μαθητές δεν έχουν καμία αξιόλογη, ορθόδοξη χριστιανική κατάρτιση. Η
μόνη λύση είναι, η Ιερά Σύνοδος, τα θρησκευτικά σωματεία και οι θεολόγοι της
χώρας μας να πιέσουν έντονα το Υπουργείο Παιδείας και θρησκευμάτων, ώστε να
αλλάξουν ριζικά τα βιβλία θρησκευτικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου