18 Απρ 2020

Ο Ιησούς Χριστός ως αντιτυπικός Πασχάλιος Αμνός και η αίρεση των ψευδομαρτύρων του Ιεχωβά

Πάσχα και πασχάλιος Αμνός - Επί ασπαλάθων
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΩΣ ΑΝΤΙΤΥΠΙΚΟΣ ΠΑΣΧΑΛΙΟΣ ΑΜΝΟΣ ΚΑΙ Η ΑΙΡΕΣΗ ΤΩΝ ΨΕΥΔΟΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ
Ο Ιησούς Χριστός είναι ο αντιτυπικός Πασχάλιος  Αμνός. Οι Ισραηλίτες σύμφωνα με το Νομικό Πάσχα που εόρταζαν έσφαζαν και έτρωγαν έναν Αμνό. Ο Αμνός αυτός συμβόλιζε τον Ιησού Χριστό και την θυσία του.

«Είπε δὲ Κύριος πρὸς Μωυσῆν καὶ ᾿Ααρὼν ἐν γῇ Αἰγύπτου λέγων. ὁ μὴν οὗτος ὑμῖν ἀρχὴ μηνῶν, πρῶτός ἐστιν ὑμῖν ἐν τοῖς μησὶ τοῦ ἐνιαυτοῦ.  λάλησον πρὸς πᾶσαν συναγωγὴν υἱῶν ᾿Ισραὴλ λέγων· τῇ δεκάτῃ τοῦ μηνὸς τούτου λαβέτωσαν ἕκαστος πρόβατον κατ᾿ οἴκους πατριῶν, ἕκαστος πρόβατον κατ᾿ οἰκίαν.  ἐὰν δὲ ὀλιγοστοὶ ὦσιν ἐν τῇ οἰκίᾳ, ὥστε μὴ εἶναι ἱκανοὺς εἰς πρόβατον, συλλήψεται μεθ᾿ ἑαυτοῦ τὸν γείτονα τὸν πλησίον αὐτοῦ κατὰ ἀριθμὸν ψυχῶν· ἕκαστος τὸ ἀρκοῦν αὐτῷ συναριθμήσεται εἰς πρόβατον.  πρόβατον τέλειον, ἄρσεν, ἐνιαύσιον ἔσται ὑμῖν· ἀπὸ τῶν ἀρνῶν καὶ τῶν ἐρίφων λήψεσθε. καὶ ἔσται ὑμῖν διατετηρημένον ἕως τῆς τεσσαρεσκαιδεκάτης τοῦ μηνὸς τούτου, καὶ σφάξουσιν αὐτὸ πᾶν τὸ πλῆθος συναγωγῆς υἱῶν ᾿Ισραὴλ πρὸς ἑσπέραν.  καὶ λήψονται ἀπὸ τοῦ αἵματος καὶ θήσουσιν ἐπὶ τῶν δύο σταθμῶν καὶ ἐπὶ τὴν φλιὰν ἐν τοῖς οἴκοις, ἐν οἷς ἐὰν φάγωσιν αὐτὰ ἐν αὐτοῖς, καὶ φάγονται τὰ κρέα τῇ νυκτὶ ταύτῃ· ὀπτὰ πυρὶ καὶ ἄζυμα ἐπὶ πικρίδων ἔδονται.  οὐκ ἔδεσθε ἀπ᾿ αὐτῶν ὠμὸν οὐδὲ ἡψημένον ἐν ὕδατι, ἀλλ᾿ ἢ ὀπτὰ πυρί, κεφαλὴν σὺν τοῖς ποσὶ καὶ τοῖς ἐνδοσθίοις.  οὐκ ἀπολείψετε ἀπ᾿ αὐτοῦ ἕως πρωΐ καὶ ὀστοῦν οὐ συντρίψετε ἀπ᾿ αὐτοῦ» Έξοδος 12:1-10.
« Τῇ ἐπαύριον βλέπει ὁ ᾿Ιωάννης τὸν ᾿Ιησοῦν ἐρχόμενον πρὸς αὐτὸν καὶ λέγει· ἴδε ὁ ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ ὁ αἴρων τὴν ἁμαρτίαν τοῦ κόσμου…. καὶ ἐμβλέψας τῷ ᾿Ιησοῦ περιπατοῦντι λέγει· ἴδε ὁ ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ» Ιωάννης 1:29,36.
« ἡ δὲ περιοχὴ τῆς γραφῆς ἣν ἀνεγίνωσκεν ἦν αὕτη· ὡς πρόβατον ἐπὶ σφαγὴν ἤχθη· καὶ ὡς ἀμνὸς ἐναντίον τοῦ κείροντος αὐτὸν ἄφωνος, οὕτως οὐκ ἀνοίγει τὸ στόμα αὐτοῦ.   ἐν τῇ ταπεινώσει αὐτοῦ ἡ κρίσις αὐτοῦ ἤρθη· τὴν δὲ γενεὰν αὐτοῦ τίς διηγήσεται; ὅτι αἴρεται ἀπὸ τῆς γῆς ἡ ζωὴ αὐτοῦ» Πράξεις 8: 32-33  (Βλέπε και Ησαϊας 53:7).
«ὡς ἀμνοῦ ἀμώμου καὶ ἀσπίλου Χριστοῦ» Α Πέτρου 1:19.
« ἐπὶ δὲ τὸν ᾿Ιησοῦν ἐλθόντες ὡς εἶδον αὐτὸν ἤδη τεθνηκότα, οὐ κατέαξαν αὐτοῦ τὰ σκέλη ἀλλ' εἷς τῶν στρατιωτῶν λόγχῃ αὐτοῦ τὴν πλευρὰν ἔνυξε, καὶ εὐθέως ἐξῆλθεν αἷμα καὶ ὕδωρ.  καὶ ὁ ἑωρακὼς μεμαρτύρηκε, καὶ ἀληθινὴ αὐτοῦ ἐστιν ἡ μαρτυρία, κἀκεῖνος οἶδεν ὅτι ἀληθῆ λέγει, ἵνα καὶ ὑμεῖς πιστεύσητε.   ἐγένετο γὰρ ταῦτα, ἵνα ἡ γραφὴ πληρωθῇ, ὀστοῦν οὐ συντριβήσεται αὐτοῦ.   καὶ πάλιν ἑτέρα γραφὴ λέγει· ὄψονται εἰς ὃν ἐξεκέντησαν» Ιωάννης 19:33-37.
Ο Θεός είχε διατάξει τους Ισραηλίτες να τρώγουν τον Πασχάλιο Αμνό χωρίς να σπάσουν ούτε ένα οστό ! Αυτό φάνταζε τότε σαν μία παραξενιά του Θεού. Υπό το φώς της Καινής Διαθήκης τα πάντα εξηγούνται. Ο Νομικός Πασχάλιος Αμνός ήταν τύπος – σύμβολο του Ιησού. Ο Ιησούς Χριστός είναι ο Αντίτυπος – αυτό που συμβόλιζε ο τύπος.
Ο Χριστός θυσιάστηκε την 14η ημέρα του πρώτου Εβραϊκού μήνα (Νισάν/ Αβίβ). Ο Πασχάλιος Αμνός σφάζονταν επίσης την 14η ημέρα του πρώτου Εβραϊκού μήνα. Ο Χριστός δηλαδή θυσιάστηκε την ώρα που στον Ναό θυσιάζονταν οι Πασχάλιοι Αμνοί του Νομικού Πάσχα.
Επίσης ο Ιησούς Χριστός ως αντιτυπικός Πασχάλιος  Αμνός είχε εισέλθει στην  Ιερουσαλήμ την 10ην ημέραν του μηνός Νισάν – τότε δηλαδή που οι Ισραηλίτες ελάμβαναν τον αρσενικό  Πασχάλιο Αμνό και τον διατηρούσαν στην οικία τους μέχρι την ημέρα της σφαγής αυτού (14η Νισάν). Ο Χριστός εξεπλήρωσε τον Τύπο (Πασχάλιος Αμνός). Ας τα δούμε όμως τα γεγονότα αυτά αναλυτικότερα.
« ἦν δὲ παρασκευὴ τοῦ πάσχα, ὥρα δὲ ὡσεὶ ἕκτη· καὶ λέγει τοῖς ᾿Ιουδαίοις· ἴδε ὁ βασιλεὺς ὑμῶν.   οἱ δὲ ἐκραύγασαν· ἆρον ἆρον, σταύρωσον αὐτόν. λέγει αὐτοῖς ὁ Πιλᾶτος· τὸν βασιλέα ὑμῶν σταυρώσω; ἀπεκρίθησαν οἱ ἀρχιερεῖς· οὐκ ἔχομεν βασιλέα εἰ μὴ Καίσαρα.   τότε οὖν παρέδωκεν αὐτὸν αὐτοῖς ἵνα σταυρωθῇ» Ιωάννης 19:14-16.
Ο Χριστός εσταυρώθη «παρασκευὴ τοῦ πάσχα» δηλαδή την ημέρα της ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ (παρασκευής) του Πάσχα. Την ημέρα που σφαγιάζονταν ο Πασχάλιος Αμνός. Ο Πασχάλιος Αμνός θυσιάζονταν το απόγευμα και  τρώγονταν μετά την δύση του Ηλίου δηλαδή την ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ. Η ημέρα αλλάζει για τους Εβραίους με την Δύση του Ηλίου. Επειδή λοιπόν τον Αμνό τον έσφαζαν την 14η Νισάν και τον έτρωγαν την 15η Νισάν γιαυτό η 14η Νισάν ονομάζονταν ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ.
Οι ψευδομάρτυρες του Ιεχωβά ισχυρίζονται ότι η 14η Νισάν κατά την οποία πέθανε ο Ιησούς δεν είναι η ημέρα ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ (παρασκευής) του Πάσχα αλλά η ημέρα  του Νομικού Πάσχα η οποία εκείνη την χρονιά συνέπεσε με την ημέρα  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ παραμονή Σαββάτου. Εκμεταλλεύεται η Σκοπιά το γεγονός ότι πράγματι εκείνη την χρονιά συνέπεσε η  «παρασκευὴ τοῦ πάσχα» δηλαδή η ημέρα της ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ (παρασκευής) του Πάσχα ημέρα Παρασκευή ! Ποία είναι η αλήθεια ; Η Παρασκευή εκείνη, ήταν   η ημέρα που  έτρωγαν το Πάσχα και απλώς συνέπεσε να είναι η παραμονή του Σαββάτου ; Ή η ημέρα της παρασκευής (προετοιμασίας) του Πάσχα που το έτρωγαν την επομένη ;  Τα στοιχεία που θα παραθέσουμε κατόπιν είναι πολύ διαφωτιστικά. Πριν όμως παραθέσουμε τα στοιχεία αυτά πρέπει να εξηγήσουμε το γιατί η εταιρία Σκοπιά των Χιλιαστών προπαγανδίζει  ότι το Νομικό Πάσχα το έτρωγαν 14η Νισάν.
Οι αιρετικοί Χιλιαστές διδάσκουν ότι ο Χριστός εόρτασε Νομικό Πάσχα στην αρχή της 14ης Νισάν μετά την δύση του Ηλίου  (θυμίζουμε ότι με την δύση του Ηλίου ξεκινούσε η Εβραϊκή ημέρα), και την ίδια ημέρα πέθανε. Έτσι σύμφωνα με την Χιλιαστική διδασκαλία ο Χριστός και Νομικό Πάσχα εόρτασε (χρησιμοποιώντας ΑΖΥΜΑ όπως προβλέπει ο Νόμος ) και πέθανε την ίδια ημέρα που θυσιάζονταν οι Πασχάλιοι Αμνοί ως αντιτυπικός πασχάλιος Αμνός ! Το ζήτημα δηλαδή είναι να δικαιολογήσει η Σκοπιά την χρήση Αζύμου άρτου κατά την εορτή της «Ανάμνησης» την οποία επιτελεί ! Τα στοιχεία που θα παραθέσουμε ευθύς αμέσως ανατρέπουν την διδασκαλία αυτή.
1) Το πρώτο λάθος που κάνουν οι Χιλιαστές και ανατρέπουν τον Χριστό ως αντιτυπικό Αμνό είναι το εξής : Διδάσκουν ότι ο Χριστός έφαγε Νομικό Πάσχα στην αρχή της 14ης Νισάν και πέθανε αργότερα το απόγευμα πριν το τέλος της ημέρας ! Αυτό σημαίνει ότι δέχονται ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΩΡΑ ΣΦΑΓΗΣ των Πασχαλίων Αμνών και ΘΥΣΙΑΣ του Ιησού Χριστού !
Αντίθετα η Ορθόδοξη άποψη που λέγει ότι ο Χριστός δεν έφαγε Νομικό Πάσχα στο τελευταίο του δείπνο, (συνεπώς δεν έγινε χρήση Αζύμου άρτου, διότι το Νομικό Πάσχα τρώγονταν την 15η Νισάν όταν ο Ιησούς ήταν στον τάφο), δεν αναιρεί τον ρόλο του Χριστού ως αντιτυπικού Αμνού διότι τον παρουσιάζει να πεθαίνει το απόγευμα της 14ης Νισάν την ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ  ΩΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΘΥΣΙΑ ΤΩΝ ΠΑΣΧΑΛΙΩΝ ΑΜΝΩΝ ΣΤΟΝ ΝΑΟ ! Οι Πασχάλιοι Αμνοί θυσιάζονταν το απόγευμα της 14ης Νισάν και τρώγονταν μετά την δύση αφού πλέον είχε ξεκινήσει η 15η Νισάν.
2) Λέγει η  Αγία Γραφή :
«  ᾿Ιησοῦς οὖν οὐκέτι παρρησίᾳ περιεπάτει ἐν τοῖς ᾿Ιουδαίοις, ἀλλὰ ἀπῆλθεν ἐκεῖθεν εἰς τὴν χώραν ἐγγὺς τῆς ἐρήμου, εἰς ᾿Εφραὶμ λεγομένην πόλιν, κἀκεῖ διέτριβε μετὰ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ.   ἦν δὲ ἐγγὺς τὸ πάσχα τῶν ᾿Ιουδαίων» Ιωάννης 11:54-55.
«Ο οὖν ᾿Ιησοῦς πρὸ ἓξ ἡμερῶν τοῦ πάσχα ἦλθεν εἰς Βηθανίαν, ὅπου ἦν Λάζαρος ὁ τεθνηκώς, ὃν ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν.   ἐποίησαν οὖν αὐτῷ δεῖπνον ἐκεῖ, καὶ ἡ Μάρθα διηκόνει· ὁ δὲ Λάζαρος εἷς ἦν τῶν ἀνακειμένων σὺν αὐτῷ…..   ῎Εγνω οὖν ὄχλος πολὺς ἐκ τῶν ᾿Ιουδαίων ὅτι ἐκεῖ ἐστι, καὶ ἦλθον οὐ διὰ τὸν ᾿Ιησοῦν μόνον, ἀλλ' ἵνα καὶ τὸν Λάζαρον ἴδωσιν ὃν ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν…….. Τῇ ἐπαύριον ὄχλος πολὺς ὁ ἐλθὼν εἰς τὴν ἑορτήν, ἀκούσαντες ὅτι ἔρχεται ᾿Ιησοῦς εἰς ῾Ιεροσόλυμα,   ἔλαβον τὰ βαΐα τῶν φοινίκων καὶ ἐξῆλθον εἰς ὑπάντησιν αὐτῷ, καὶ ἔκραζον· ὡσαννά, εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου, ὁ βασιλεὺς τοῦ ᾿Ισραήλ.» Ιωάννης 12:1-2,9,12-13.
Σύμφωνα με τα εκτεθέντα χωρία ο Ιησούς «πρὸ ἓξ ἡμερῶν τοῦ πάσχα ἦλθεν εἰς Βηθανίαν» και «Τῇ ἐπαύριον ….. ἔρχεται ᾿Ιησοῦς εἰς ῾Ιεροσόλυμα » . Δηλαδή έξι ημέρες πριν το Πάσχα ο Ιησούς ήλθε στην Βηθανία και την επομένη ημέρα έκανε την θριαμβευτική του είσοδο στην Ιερουσαλήμ. Θα εξετάσουμε τώρα τις δύο απόψεις περί Νομικού Πάσχα υπό το πρίσμα αυτών των εδαφίων και όχι μόνο.
Χιλιαστική  διδασκαλία : Βρώση Πάσχα την 14η Νισάν (ημέρα Παρασκευή).
Άρα 6 ημέρες πριν έχουμε ΣΑΒΒΑΤΟ !
14 ΝΙΣΑΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (θυσία  Πασχαλίων Αμνών - ΠΑΣΧΑ -Σταύρωση Ιησού  σε διαφορετική ώρα από την θυσία των Αμνών !)
13 ΝΙΣΑΝ ΠΕΜΠΤΗ
12 ΝΙΣΑΝ ΤΕΤΑΡΤΗ
11 ΝΙΣΑΝ ΤΡΙΤΗ
10 ΝΙΣΑΝ ΔΕΥΤΕΡΑ (προμήθεια Πασχαλίου Αμνού)
9 ΝΙΣΑΝ   ΚΥΡΙΑΚΗ ( Ημέρα εισόδου στην Ιερουσαλήμ του Ιησού σε άλλη ημερομηνία από την προμήθεια Πασχαλίου Αμνού ! )
8 ΝΙΣΑΝ   ΣΑΒΒΑΤΟ (6η μέρα πριν το Πάσχα)
Δηλαδή οι ψευδομάρτυρες του Ιεχωβά και άλλοι αζυμίτες αιρετικοί, παρουσιάζουν τον Ιησού Χριστό να έρχεται στην Βηθανία σε ημέρα αργίας (Σάββατο), να έρχονται επίσης την ίδια ημέρα να τον δουν  «ὄχλος πολὺς ἐκ τῶν ᾿Ιουδαίων» (που βρέθηκε ο πολύς όχλος στην Βηθανία ; Προφανώς ήρθαν και από την διπλανή Ιερουσαλήμ, η οποία όμως βρίσκονταν σε απόσταση μεγαλύτερη  της επιτρεπομένης να διανυθεί Σαββάτο !), επίσης «ἡ Μάρθα διηκόνει» σε ημέρα αργίας ! Την επομένη δε ημέρα που ο Ιησούς εισέρχεται στην Ιερουσαλήμ είναι  η 9η Νισάν και όχι η 10η Νισάν που ο Πασχάλιος Αμνός λαμβάνονταν από τους Ισραηλίτες για να θυσιαστεί την 14η Νισάν ! Και στο θέμα δηλαδή της ημερομηνίας εισόδου του Ιησού στην Ιερουσαλήμ οι αιρετικοί αναιρούν τον ρόλο του Χριστού ως αντιτυπικού Αμνού !!!
«καθήσεσθε ἕκαστος εἰς τοὺς οἴκους ὑμῶν, μηδεὶς ἐκπορευέσθω ἐκ τοῦ τόπου αὐτοῦ τῇ ἡμέρᾳ τῇ ἑβδόμῃ» Έξοδος 16: 29.
« ἓξ ἡμέρας ποιήσεις ἔργα, τῇ δὲ ἡμέρᾳ τῇ ἑβδόμῃ σάββατα ἀνάπαυσις κλητὴ ἁγία τῷ Κυρίῳ· πᾶν ἔργον οὐ ποιήσεις, σάββατά ἐστι τῷ Κυρίῳ ἐν πάσῃ κατοικίᾳ ὑμῶν» Λευϊτικόν 23:3.
« Μὴ νομίσητε ὅτι ἦλθον καταλῦσαι τὸν νόμον ἢ τοὺς προφήτας· οὐκ ἦλθον καταλῦσαι, ἀλλὰ πληρῶσαι» Ματθαίος 5:17.
« ἦν δὲ ἡ Βηθανία ἐγγὺς τῶν ῾Ιεροσολύμων ὡς ἀπὸ σταδίων δεκαπέντε» Ιωάννης 11:18.
« Τότε ὑπέστρεψαν εἰς ῾Ιερουσαλὴμ ἀπὸ ὄρους τοῦ καλουμένου ἐλαιῶνος, ὅ ἔστιν ἐγγὺς ῾Ιερουσαλήμ, σαββάτου ἔχον ὁδόν» Πράξεις 1:12.
Το όρος των Ελαιών το οποίο έχει «σαββάτου  ὁδόν» από την Ιερουσαλήμ, βρίσκεται ακόμη πιο κοντά από την Βηθανία. Για την ακρίβεια το όρος των Ελαιών βρίσκεται ανάμεσα στην Ιερουσαλήμ και την Βηθανία. Η δε πόλη ᾿Εφραὶμ από την οποία ο Ιησούς πήγε στην Βηθανία είναι  πολύ μακριά!
Βιβλική διδασκαλία :
Βρώση Πάσχα την 15η Νισάν (ημέρα Σάββατο).
14η Νισάν = ημέρα προετοιμασίας του Πάσχα – «παρασκευὴ τοῦ πάσχα» Ιωάννης 19:14 (ημέρα Παρασκευή).
Άρα 6 ημέρες πριν έχουμε Κυριακή.
15 ΝΙΣΑΝ ΣΑΒΒΑΤΟ (ΠΑΣΧΑ)
14 ΝΙΣΑΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ( ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΠΑΣΧΑ- Σταύρωση Ιησού –θυσία  Πασχαλίων Αμνών)
13 ΝΙΣΑΝ ΠΕΜΠΤΗ
12 ΝΙΣΑΝ ΤΕΤΑΡΤΗ
11 ΝΙΣΑΝ ΤΡΙΤΗ
10 ΝΙΣΑΝ ΔΕΥΤΕΡΑ ( Ημέρα εισόδου Ιησού στην Ιερουσαλήμ – προμήθεια Πασχαλίων Αμνών)
9 ΝΙΣΑΝ   ΚΥΡΙΑΚΗ  (6η μέρα πριν το Πάσχα )
Σύμφωνα με την Βιβλική ερμηνεία ο Ιησούς ως αντιτυπικός Πασχάλιος Αμνός, εισέρχεται στην Ιερουσαλήμ την 10η Νισάν (ημέρα προμήθειας του Πασχαλίου Αμνού), Σταυρώνεται το απόγευμα της 14ης Νισάν (την ίδια ώρα που στον Ναό θυσιάζονταν οι Πασχάλιοι Αμνοί), και ουδεμία παράβαση του Σαββάτου έχουμε !
Άρα ο Ιησούς δεν έφαγε Νομικό Πάσχα στο τελευταίο του δείπνο και συνεπώς δεν έκανε χρήση Αζύμου άρτου όπως λέγουν οι ψευδομάρτυρες του Ιεχωβά και άλλοι αιρετικοί !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου