ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΛΙΑΚΟΥ-ΦΙΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΡΙΟΦΙΛΙ ΤΩΝ
ΑΓΩΝΙΣΤΏΝ ΤΟΥ ’21;
Μέσα στις σαρωτικές αλλαγές που προτείνει το νέο
δίδυμο του «Εθνικού διαλόγου για την παιδεία» είναι η κατάργηση των εθνικών
συμβόλων και χαρακτηριστικών από την δημόσια παιδεία – η ιστορία ως μάθημα, η
προσευχή ως έκφραση, οι παρελάσεις στις εθνικές επετείους ως μνήμη συλλογική….
Δεν γνωρίζουμε αν οσονούπω με νέο νόμο του κυρ-Φίλη θα υποχρεωθούν οι δάσκαλοι
να κατεβάσουν/ κάψουν/εξαφανίσουν και τυχόν φωτογραφίες με τους αγωνιστές του
’21 κρατώντας καριοφίλι… Προς το παρόν πάντως στο στόχαστρο του υπουργού
«Παιδείας» είναι η ιστορία, η προσευχή και οι πανελλαδικές εξετάσεις. Μην
εκπλαγείτε αν σε λίγο βγούν εκτός νόμου και σχολικής τάξης και οι εικόνες των αγίων,
καθότι μια νέα «ιδιαιτερότητα» αναδύεται στην πολυπολιτισμική κοινωνία μας, η
εικονοφοβία, που απαιτεί και αυτή, στο νέο πλαίσιο «ανθρωπισμού», τη θεσμική
της κατοχύρωση.
Να δείτε που οι άοκνοι εργάτες του εθνομηδενισμού και της
«ανοιχτής (δηλαδή, που μπάζει από παντού) κοινωνίας» θα προτείνουν και επισήμως, «αρμοδίως», την
κατάργηση των ιερών εικόνων αγίων της Εκκλησίας από τις τάξεις, ίσως σε μια
απέλπιδα προσπάθεια να σβήσουν την αγιοτόκο Ελλάδα από τη μνήμη των Ελλήνων και
από τον «χάρτη» του νέου σχολείου που θέλουν να χτίσουν πάνω στα ερείπια της
εθνικής παιδείας και – θάθελαν! - του
Ορθόδοξου Πολιτισμού.
Διαβάσαμε
στις ειδήσεις σήμερα, ότι στο στόχαστρο Φίλη-Λιάκου είναι η κατάργηση, από τα
σχολεία, της προσευχής και των παρελάσεων και γενικώς των εθνικών χαρακτηριστικών
του εκπαιδευτικού συστήματος, που μόνον την κατά το Σύνταγμα οφειλόμενη εθνική
παιδεία δεν προσφέρει έτσι όπως το κατάντησε η σαρωτική νεό-κοπη (όπως λέμε «πονάει
χέρι, κόψει χέρι») πολιτική του υπουργείου α-Παιδείας. Πόσο άστοχο ή πόσο καλά στοχευμένο μπορεί να
είναι αυτό το νεόκοπο στόχαστρο;
Πολύ!
Όπως πολύ εύστοχο είναι και το τελευταίο σκίτσο του γνωστού σκιτσογράφου και
αιχμηρού πολιτικού σχολιαστή Αρκά.
Το dreamteam «ΛιάκουΦίλη» προτείνει αλλαγές τύπου
οδοστρωτήρα και για την εισαγωγή των μαθητών στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα,
με γνώμονα κάποιους συντελεστές· μάλιστα ένας εξ αυτών φέρει το χαρακτηριστικό,
για την αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι, των ιθυνόντων της Παιδείας, όνομα
«συντελεστής βαρύτητας»!
Εμείς
δεν είμαστε αρμόδιοι να σχολιάσουμε τη νέα «εργαλειοθήκη» που προτείνει η λεγόμενη
Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία και θα οδηγεί τους χωρίς πανελλαδικές
εξετάσεις εισακτέους φοιτητές σε «συνδυαστικά πτυχία» με βάση κάποια credits, με το σύστημα «major minor» και λοιπά σούπερ αγγλόφωνα μοντέλα·
ούτε και την εφαρμοστικότητα ή μη του διετούς λυκείου που προτείνουν, την
κατάργηση των πανελλαδικών- οι ειδικοί της εκπαιδευτικής κοινότητας έχουν τον
λόγο επί της ουσίας.
Όμως
έχουμε υποχρέωση να εκφράσουμε τη γνώμη μας, ως πολίτες αυτής της χώρας, που
λέγεται Ελλάδα κι έχει ιστορία μακρά και συνεχή και αληθινά βαρυσήμαντη για όλη
την Ευρώπη, γι’ αυτό δεν χρειάζεται συντελεστές βαρύτητας για να αποτιμηθεί στη
συλλογική μας αυτοσυνειδησία! Μία ιστορία που έχει «γράψει» με ανεξίτηλα
γράμματα στις καρδιές των περισσοτέρων Ελλήνων και Ελληνίδων επί γενεές γενεών,
με αγώνες και θυσίες για την Πίστη και για την πατρίδα και τον λαό, με νικηφόρο
πνευματικό καριοφίλι, είτε σας αρέσει είτε όχι, κύριοι Λιάκο-Φίλη. ΄Ηλθατε τώρα
εσείς, να γκρεμίσετε όλη αυτήν την κοσμοθεωρία του Ελληνισμού, για να χτίσετε
νέα «ήθη», μια νέα διχαστική νοοτροπία απάτριδων, αθέων, μηδενιστών ιδιωτών που
πολεμούν οτιδήποτε έχει σχέση με την κοινή Παράδοση, με αντίτιμο ένα θολό «πολυσυλλεκτικό»
new deal και για την κοινωνία μας; Θέλετε να
υποχρεώσετε, μέσα από προσχηματικό διάλογο για την παιδεία», τη νέα γενιά να
ξηλώσει από τον νου και την καρδιά της όλη τη συλλογική πατρογονική μνήμη και
την εθνική αυτοσυνειδησία; Αναλαμβάνετε εσείς του «εθνικού διαλόγου για την
παιδεία» την πολιτική και ηθική ευθύνη για την επιχειρούμενη
γενοκτονία-εθνοκάθαρση μνήμης στην οποία υποχρεώνονται τα παιδιά και οι νέοι, η
νέα γενιά της πατρίδας μας/σας. Αλήθεια, ποιά πατρίδα υπηρετείτε όταν πάτε να
καταργήσετε με δήθεν δημοκρατικό τρόπο ο,τι εθνικό και ιερό - πίστη, πατρίδα,
ιστορία, σημαία, γλώσσα- βρήκατε στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης; Όσο για
την εσωτερική κατεδάφιση, που αφορά τον πυρήνα της διδακτέας ύλης της άλλοτε
εθνικής παιδείας, είναι φανερό: χτίζετε το «ανοιχτό σχολείο» μιας κατ’ όνομα
μόνον «ανοιχτής κοινωνίας», που εθελοτυφλεί με κλειστά μάτια στο ιστορικό
παρελθόν και οδεύει (χωρίς να προοδεύει! ) χειραγωγούμενη από τυφλούς οδηγούς σε
ένα άδηλο μέλλον…
Στις
μέρες μας επιχειρείται μια βεβήλωση «ιστορική», που έχει πρωταρχικό στόχο το
ανθρώπινο πρόσωπο, τον ίδιο τον άνθρωπο, ως αυταξία. Γιατί σε τι άλλο, παρά σε
παρωδία ή τραγωδία, θέλουν να μετατρέψουν οι ταγοί του Υπουργείου το ιερό έργο
της παιδαγωγικής διαδικασίας, όταν αδημονούν να αποπροσωποποιηθεί ο ρόλος του δασκάλου
και αυτός να καταστεί, με το όραμα της «τηλε-εκπαίδευσης», μια εικονική φιγούρα
μιας μακρινής τηλε-πραγματικότητας - με
την οποία φυσικά το παιδί, ο μαθητής δεν θα έχει απτή προσωπική σχέση.
Επείγονται,
όπως διαβάσαμε στην κοινή ανακοίνωση Λιάκου-Φίλη: «…να
αναπτυχθούν επιτέλους υποδομές σύγχρονης τελε-εκπαίδευσης». Συγκεκριμένα
η «Επιτροπή» προτείνει να μη λειτουργούν τμήματα μαθητών αν δεν υπάρχουν το
λιγότερο είκοσι άτομα στην τάξη… Γιατί; Μην μας πείτε, ότι επιλέγεται αυτό το
σύστημα «εξορθολογισμού» απλώς γιατί είναι πιο ευέλικτο και εφικτό.. .Ο
θρίαμβος του εξορθολογισμού σας μπορεί να οδηγήσει σε πανωλεθρία τις
διαπροσωπικές ανθρώπινες σχέσεις στο «ανοιχτό» σχολείο σας. Πανωλεθρίαμβος δηλαδή….
βέβαια, δεν ξέρουμε αν στο νέο προτεινόμενο σύστημά σας οι μεταφράσεις τέτοιων
λέξεων - νεολογισμών, θα αποτελέσουν σοβαρό πρόβλημα κατανόησης, καθότι επιβάλλεται
ως υποχρεωτικό μάθημα η αγγλική...
Με
βάση τα συμφραζόμενα της «ευρωπαϊκής» μαθησιακής κουλτούρας που οραματίζονται, η
φιλοσοφική συνείδηση και όχι η
κοινωνική-ιστορική, των μαθητών έχει αξία: αφήνουν απ’ έξω οι άσοφοι τα σοφά
διδάγματα της ιστορίας και της αρχαίας ελληνικής, ως προαιρετικά μαθήματα, λές
και δεν είναι αυτά ο ουσιώδης κορμός μιας επαρκούς κοινωνικής αυτοσυνειδησίας
των νέων. Τι σόϊ φιλοσοφική συνείδηση θα χτίσουν στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία
που εξαπλώνουν ανά την Ελλάδα, στα τετραετή γυμνάσια και τα διετή λύκεια που
καθιερώνουν, με λιγότερα μαθήματα, υποχρεωτικά αγγλικά, χωρίς ουσιαστική γνώση
όμως της ελληνικής γλώσσας του ελληνικού Πολιτισμού;. Πάντως όχι… από σόϊ ρωμέϊκη συνείδηση! αυτό το
«πάντως όχι..» είναι στο στόχαστρο και
αποτελεί το μείζον θέμα κύριοι του Υπουργείου Παιδείας: έχετε ηθική ευθύνη να το
θέσετε σε ανοιχτή δημόσια διαβούλευση, σε όλη την κοινωνία - ποια εθνική
ταυτότητα και παιδεία επιθυμούν οι Έλληνες… Δεν αρκούν οι προσχηματικές συζητήσεις
στις λεγόμενες «επιτροπές
κοινωνικού και εθνικού διαλόγου», όταν το ελληνικό πνεύμα του λαού
μας οδηγείται σε αργό θάνατο ή αυτοκτονία– πρόκειται για έγκλημα υπαρξιακών
διαστάσεων, για καθαρή γενοκοτονία, έστω και αν εσείς κύριε Φίλη την πείτε
εθνοκάθαρση….
1 σχόλιο:
Η ΧΟΥΝΤΑ ΦΙΛΗ ΛΙΑΚΟΥ ,ΟΙ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΙ, ΑΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 16 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΛΕΕΙ
Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική , πνευματική επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων , την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
Δημοσίευση σχολίου