20 Μαρ 2014

Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος, Στον απόηχο της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών

Свеправославно сабрање у Цариграду
Στον απόηχο της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών
          Η Σύναξη των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών πραγματοποιήθηκε στο Φανάρι από τις 6 έως και τις 9 Μαρτίου και ανήκει πλέον στο παρελθόν. Για τη Σύναξη, που είχε ελάχιστη κάλυψη από τα διεθνή και τα εθνικά ΜΜΕ, εκδόθηκαν στις 9 Μαρτίου Ανακοινωθέν και Μήνυμα. Στο Ανακοινωθέν σημειώνεται ότι «απεφασίσθη όπως επιταχυνομένης της προπαρασκευής της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, συγκληθή αύτη υπό του Οικουμενικού Πατριάρχου και υπό την προεδρίαν αυτού εν Κωνσταντινουπόλει εντός του έτους 2016». Στο Μήνυμα αναφέρονται στοιχεία, που δεν αναφέρονται στο Ανακοινωθέν. Πρώτον επιβεβαιώνεται η «αφοσίωση» των Προκαθημένων «στην έννοια της συνοδικότητος». Δεύτερον τονίζεται ότι όλες οι αποφάσεις και σε όλα τα στάδια έως την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, η οποία, πλην απροόπτου, θα συγκληθεί το 2016 στην Κωνσταντινούπολη, «θα λαμβάνωνται καθ’ ομοφωνίαν». Και τρίτον ότι η Σύνοδος  θα προεδρεύεται από τον Οικουμενικό Πατριάρχη και  οι άλλοι Προκαθήμενοι θα κάθονται « εκ δεξιών και εξ ευωνύμων Αυτού».
  
          Σε δηλώσεις επί της ουσίας της Συνάξεως προέβησαν σε ρωσικά ΜΜΕ ο  Πατριάρχης Μόσχας κ. Κύριλλος και ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ κ. Ιλαρίων,  πρόεδρος  του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου  Μόσχας. Αυτές έχουν το ενδιαφέρον τους, γιατί εκφράζουν την εκ μέρους του Πατριαρχείου της Μόσχας αντιμετώπιση της πορείας καθώς και της ίδιας της  Πανορθόδοξης Συνόδου.
Ο κ. Κύριλλος μιλώντας στον ανταποκριτή του Ρωσικού τηλεοπτικού Σταθμού VGTRK στην Κωνσταντινούπολη επί των αποφάσεων της Συνάξεως σημειώνει :
          Πρώτον ότι το Μήνυμα των Προκαθημένων περιλαμβάνει «πολύ σπουδαία σημεία για την κατάσταση στην Ουκρανία», μεταξύ των οποίων την έκκληση να μην εμπλέκονται στα εκκλησιαστικά θέματα στρατιωτικές και πολιτικές δυνάμεις και τη θέση ότι μόνον η  κανονικότητα είναι αρχή της αποκαταστάσεως της ενότητας της Εκκλησίας της Ουκρανίας.
          Δεύτερον  ότι  η Σύνοδος του 2016 «δεν είναι Οικουμενική, όπως πιστεύουν ορισμένοι, αλλά Σύνοδος των Ορθοδόξων Εκκλησιών». Αυτό υποδηλώνει υποβάθμιση της «Αγίας και Μεγάλης Συνόδου», όπως την θεωρεί το Φανάρι.
          Τρίτον ότι στην Πανορθόδοξη Σύνοδο η κάθε τοπική Εκκλησία θα έχει μία μόνο ψήφο και ότι αυτή θα εκφράζει «την κοινή γνώμη συμπάσης της Ιεραρχίας, του ιερού κληρου και του λαού της».
          Τέταρτον, ότι  στην Πανορθόδοξη Σύνοδο κάθε Εκκλησία θα εκπροσωπείται από 24 Επισκόπους και όσες δεν διαθέτουν αυτό τον αριθμό Επισκόπων, θα εκπροσωπούνται από όλους τους Ιεράρχες τους. Και
          Πέμπτον, ότι όλες οι αποφάσεις έως και την Πανορθόδοξη Σύνοδο θα λαμβάνονται ομόφωνα.   
          Ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ μιλώντας στον ίδιο Ρώσο ανταποκριτή τονίζει: «Επιμείναμε στην εφαρμογή της αρχής της ομοφωνίας και μόνο με τον όρο του σεβασμού αυτής δεχθήκαμε να συμμετάσχουμε στη Σύνοδο. Εκφράζουμε την ικανοποίησή μας, διότι πετύχαμε τη λήψη της σχετικής αποφάσεως». Επίσης σημειώνει την ικανοποίηση της Ρωσικής Εκκλησίας διότι «της Συνόδου θα προεδρεύει ο πρώτος μεταξύ ίσων Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, αλλά πλαισιούμενος από τους Προκαθημενους των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών». Και προσθέτει εμφαντικά: « Συνεπώς η εξωτερική εικόνα της Πανορθοδόξου Συνόδου δεν θα θυμίζει τη Σύνοδο των Ρωμαιοκαθολικών, της οποίας επικεφαλής είναι ο Πάπας και οι υπόλοιποι Επίσκοποι κάθονται κάτω στην αίθουσα, αλλά θα αντανακλά την Ορθόδοξη περί Εκκλησίας διδασκαλία, σύμφωνα με την οποία επικεφαλής των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών είναι οι ισότιμοι Προκαθήμενοι: Πατριάρχες, Μητροπολίτες και Αρχιεπίσκοποι». Σημειώνει ακόμη ότι δεν νομίζει ότι «η Σύνοδος θα λάβει αποφάσεις οι οποίες θα επηρεάσουν ουσιαστικά τη ζωή της Ρωσικής και των άλλων Εκκλησιών», και ότι δεν αναμένει «επαναστάσεις» και «μεγάλες αλλαγές». Τέλος υπογραμμίζει ότι η ομοφωνία αποκλείει «κάθε δυνατότητα εκδηλώσεως στη Σύνοδο των εντελώς καινοφανών τάσεων και τη λήψη απρόσμενων αποφάσεων».  
          Οι αποφάσεις της Συνάξεως και οι δηλώσεις του Πατριάρχου Μόσχας και του Μητροπολίτου Βολοκολάμσκ  δημιουργούν το εύλογο όσο και βασικό ερώτημα αν με τις τιθέμενες προϋποθέσεις θα μπορέσει τελικά να πραγματοποιηθεί η Πανορθόδοξη Σύνοδος.  Μητροπολίτης που συμμετέσχε στη Σύναξη μας εξέφρασε τη σχετική  απαισιοδοξία του. Επίσης παράγουν σοβαρά εκκλησιολογικά και κανονικά ζητήματα.  Πρώτον η ομοφωνία είναι κάτι το πρωτόγνωρο σε Εκκλησιαστικές Συνόδους. Ο κανόνας είναι « η ψήφος των πλειόνων κρατείτω». Πρέπει να σημειωθεί ότι ο Μητροπολίτης Περγάμου κ. Ιωάννης έχει ενθέρμως υποστηρίξει την αρχή των κατά πλειονοψηφία αποφάσεων. Υπάρχει βεβαίως ένα ζήτημα, ότι στις Οικουμενικές Συνόδους προσκαλούντο όλοι οι εν ενεργεία και επαρχιούχοι Επίσκοποι, ανεξάρτητα από το πόσοι θα μπορούσαν τελικά να προσέλθουν. Αν προσκαλούντο όλοι οι Επίσκοποι η Ρωσική Εκκλησία θα είχε περισσότερους από όλες τις άλλες Εκκλησίες μαζί και θα έθετε το ζήτημα ότι πολλοί από τους Μητροπολίτες των πρεσβυγενών Πατριαρχείων δεν είναι επαρχιούχοι. 
          Δεύτερον η μία ψήφος ανά Αυτοκέφαλη Εκκλησία καταργεί την ευθύνη για την οικουμενική Εκκλησία του κάθε Επισκόπου. Η ομοφωνία των Εκκλησιών και η αφωνία των Επισκόπων, πλην του Προκαθημένου τους, φαλκιδεύει το Συνοδικό σύστημα και προωθεί από το παράθυρο το παπικό. Και αν η Ρωσική Εκκλησία διεκδίκησε και πέτυχε  ο Κωνσταντινουπόλεως να δεχθεί ότι είναι «πρώτος μεταξύ ίσων», παράλληλα προωθεί το «πρώτος χωρίς ίσον» στους Προκαθημένους των τοπικών Εκκλησιών έναντι των Συνεπισκόπων τους. 
          Tρίτον  υποβαθμίζεται η Πανορθόδοξη Σύνοδος με τη δήλωση του Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ,  ότι οι όποιες αποφάσεις της δεν θα επηρεάσουν τη ζωή των Εκκλησιών. Αν είναι έτσι τότε ευλόγως τίθεται το ερώτημα γιατί να πραγματοποιηθεί η Σύνοδος; Μόνο για να δείξει την ενότητά της και την αλληλεγγύη της στους διωκόμενους Ορθοδόξους Χριστιανούς της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής; Στα χίλια τριακόσια περίπου χρόνια που έχει να συγκληθεί Σύνοδος των Ορθοδόξων δεν έχουν δημιουργηθεί ζητήματα που να απασχολούν την πνευματική τους ζωή, την καθημερινότητά τους; Σημειώνεται ότι τα δίπτυχα, η απονομή της αυτοκεφαλίας και αυτονομίας, η διαποίμανση της διασποράς και άλλα παρόμοια ζητήματα είναι σημαντικά, αλλά σε επίπεδο διοικούσας Εκκλησίας. Τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι  κληρικοί,  πλην των Επισκόπων, και οι  λαϊκοί δεν βρίσκονται στον κατάλογο των θεμάτων της Πανορθόδοξης...  
          Από τα αποτελέσματα της Συνάξεως των Προκαθημένων φαίνεται ότι η Ρωσική Εκκλησία πέτυχε να περάσουν όλα τα ζητήματα που έθεσε  στο Φανάρι μάλλον εκβιαστικά  και ο Πατριάρχης Μόσχας εξέφρασε την ικανοποίησή του γι’ αυτό. Το Φανάρι επέλεξε να ενδώσει στις απαιτήσεις της Μόσχας για να μην διαταράξει την προς τα έξω εμφάνιση της ενότητας της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Το μέλλον θα δείξει αν έπραξε σωστά.- 

2 σχόλια:

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Γ. Ν. Παπαθανασόπουλος
Tρίτον υποβαθμίζεται η Πανορθόδοξη Σύνοδος με τη δήλωση του Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ, ότι οι όποιες αποφάσεις της δεν θα επηρεάσουν τη ζωή των Εκκλησιών.

κυπριανός χ
Με τον ίδιο τρόπο κατά τον οποίο υποβαθμίζεται η Πανορθόδοξη Σύνοδος με τη δήλωση του Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ, υποβαθμίζεται και η ομοφωνία των Εκκλησιών - αφωνία των Επισκόπων - πλην του Προκαθημένου τους.

Η φαλκίδευση στο Συνοδικό σύστημα και η προώθηση από το παράθυρο παπικών προτύπων, γίνεται εμφανής στο εδάφιο 8 του Συνοδικού Μηνύματος. Δεν γνωρίζω αν άλλα γράφει η Ανακοίνωση και άλλα το Μήνυμα.

Τι γράφει το Μήνυμα, παράγραφος 8, διαβάστε στο

http://greekamericannewsagency.blogspot.gr/2014/03/06-09-2014.html

όπου ξεκαθαρίζει ότι : "8 Ζώμεν εντός ενός κόσμου, όπου η πολυπολιτισμικότης και ο πλουραλισμός συνιστούν αναπόφευκτον πραγματικότητα και συνεχώς μεταβαλλομένην. Έχομεν επίγνωσιν του γεγονότος ότι ουδέν θέμα της εποχής μας δύναται να θεωρηθή ή επιλυθή άνευ αναφοράς εις το παγκόσμιον, καθώς και ότι οιαδήτις πόλωσις μεταξύ τοπικού και παγκοσμίου καταλήγει εις αλλοίωσιν του ορθοδόξου φρονήματος".

Ο αναγνώστης θα καταλάβει από αυτά ότι "οιαδήτις πόλωσις μεταξύ τοπικού και παγκοσμίου, καταλήγει εις αλλοίωσιν του ορθοδόξου φρονήματος". Οπότε, αναγκαίο καθίσταται ο "πρώτος άνευ ίσων" να εναρμονίζει το ορθόδοξο, ή άλλο, φρόνημα με αναφορά στο παγκόσμιο γίγνεσθαι. Ποιοι και πώς το διαμορφώνουν δεν το γνωρίζουμε. Το γνωρίζουν όμως οι προκαθήμενοι νομίζοντας ότι απευθύνονται σε άλογα ζώα. Απευθύνονται σε λογική ποίμνη και το λησμονούν.

Με απλά λόγια, η παράγραφος 8 λέει ότι : "Οιαδήτις" πόλωση μεταξύ της εν Χριστώ δικαιοσύνης και της κατά κόσμον διαρκώς μεταβαλλόμενης πραγματικότητας, όπου τα facts (γεγονότα) άλλοτε άλλως εκτιμώνται, διαστρέφονται, ή εντελώς αγνοούνταιι, καταλήγουν "εις αλλοίωσιν του ορθοδόξου φρονήματος"!

Επομένως, καθίσταται επιβεβλημένη η ύπαρξη μιας αυθεντίας, η οποία ανερχόμενη εις αγία τινά έδρα, θα ορθοτομεί τον λόγο της εκκλησιαστικής - και πάσης άλλης - αγιοπνευματικής κλπ. εικασίας. Η των πλειόνων ψήφος θα εκταμιεύει τις αποφάσεις της από τράπεζα εμπιστοσύνης στο άγιο πνεύμα.

Ανώνυμος είπε...

Η ενότητα της Εκκλησίας βοιούται, δεν αποφασίζεται. Η ιδέα της εκδόσεως εντολής περί της κοινής απολαύσεως χαράς, και ο εορτασμός της εντελταλθείσης χαράς, ορίζεται μόνο σε σχιζοφρενές περιβαλλόν, άγευστον της χαράς του Κυρίου.
Η ενότητα της Εκκλησίας, ορίζεται "εν μία καρδία", με την από κοινού ευλαβή αποδοχή και ευσεβή τήρηση , των ρημάτων του Θεού Πατρός, των δοθέντων ημίν δι΄ Υιού, εν τη μαρτυρία του του Πνεύματος του αγίου, και με την ΟΜΟΦΡΟΝΑ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΟΜΟΠΙΣΤΟ ΑΛΛΗΛΩΝ παρουσία των, ενώπιον του κοινού αγίου Ποτηρίου , της θείας ευχαριστίας, ΕΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΩ ΕΤΕΡΟΠΙΣΤΩΝ και δεν διατυμπανίζεται εγγράφως.
Και μετά για ποιά ενότητα και με ποιούς θα συζητήσουν ως τύποις Ορθόδοξοι, όταν κάποιοι τουλάχιστον από αυτούς, έχουν και ομολογούν ευθαρσως, ετέρα πίστι και έτερο ευαγγελίο του παραδωθεντός υπό του Κυρίου και των αγίων Αποστόλων Του , δια των θεοφόρων Πατέρων της Εκκλησίας?
Το να δεχθεί ο όποιος Ορθοδόξος, ως έγκυρο το βάπτισμα των αιρετικών λατίνων, αυτό συνιστά , άρνηση του λόγου και της εντολής του Κυρίου, άρνηση του λόγου και της εντολής των αγίων Αποστόλων, άρνηση του λόγου και της εντολής των θεοφόρων πατέρων της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Ακόμη και όλοι οι Ορθοδόξοι, που θα μαζευθούν σε μια μελλοντική σύνοδο, έχουν ως διακριτικό γνώρισμα της πιστέως των,την αποδοχή του βαπτίσματος και της ιερωσύνης των λατίνων,θα ευρευθούν σε ευθεία αντίθεση, με την όλη, μία ,αγία, καθολική και αποστολική Εκκλησία, την χειμαζομένη από αυτούς επί της γης, και την δοξάζουσα , ΙΣΟΣΘΕΝΩΣ ΚΑΙ ΤΡΙΣΑΓΙΩΣ τον Κύριο, ύπερθεν και κάτωθεν του Ουρανού.
Το να φέρει κάποιος Ορθόδοξος αδελφός μας και ποιμήν μας,επί της κεφαλής του, επισκοπική μήτρα, και να κρατά την πατερίτσα του, δεν το κάνει Ορθόδοξο, ιδίως όταν επιτρέπει αιρετικούς να συν-ιερουργήσουν και να συμπροσευχηθούν μαζί του, εν αποδοχή της αιρέσεως των , και του κακεκτύπου βαπτίσματος των, ως εγκύρου.
Αυτός , με την ομολογία ετέρας πίστεως, προφανώς ΤΟΝ ΖΩΝΤΑ ΘΕΟ ΕΜΠΑΙΖΕΙ και την αγιαν Εκκλησιαν Του.
Ο θλιβερός λατινόφρων Βέκκος Ιωάννης ο ΙΑ’, ήταν όντως Οικουμενικός Πατριάρχης Κωσταντινουπόλεως.
Ο ΜΑΚΑΡΙΤΗΣ ΟΜΩΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΕΚΚΟΣ Δ Ε Ν Ε Ι Ν Α Ι ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ, διότι , όταν ζούσε επί της γης, είχε διαλέξει να ομολογεί , ετέρα πίστι.
Η αντίθεση σε αυτόν, δεν είναι ανυπακοή, αλλά ευσέβεια. Το να είναι κάποιος κληρικός της Ορθοδόξου Εκκλησίας, αυτό δεν τον κάνει αυτομάτως και Ορθόδοξο.
Η Ορθοδοξία όλων μας, κρίνεται εκ της ορθής ομολογίας της πίστεως και της ορθοπραξίας εν αγάπη Κυρίου.
Η πνευματική κοινωνία με αιρετικούς, που επιμένουν στην καθύβριση του Κυρίου του Θεού, αρνούμενοι να δεχθούν τον λόγο και την εντολήν Του, συνιστά εφ΄ εαυτής, άρνηση Θεου. Είναι φοβερό, να έχει ο ποιμένας ,άλλη πίστη και άλλη ομολογία, από το Ορθόδοξο ποίμνιο του.
Και είναι κομιστής αλλοτρίας πίστεως και αλλοτρίου ευαγγελίου, όταν ομολογεί ο καθείς παρατρεχάμενος , ως Ορθοδοξο πιστη, την Περγάμημειο πλάνη περί του τίνος θελητού θεού πατρός, της διαβαθμισμένης και ηθελημένης υπάρξεως, τριαδικής ετερότητος, και τον Υιόν, μεσολαβητήν καθ΄ οιοανδήπωτε τρόπον, πέραν εκ του Πατρός και μόνον αιτιάσεως , επί της αϊδίου εκπορεύσεως του αγίου Πνεύματος.
Αυτοί, οι άγευστοι και αθεολόγητοι, θα πρέπει να «κάτσουν να μάθουν», τι το Πνευμα το αγιον λέγει στην Εκκλήσια, και όχι τι λέγει το πνεύμα της αποστασίας, και να μας το «τσαμπουνανε» ως θέσφατο, υποχρεωτικής αποδοχής ,επι τω Δαμοκλείω σπάθη του Βέκκου.
Ευελπίστως, έχουμε ακόμα καιρό μετανοίας.
Το σχίσμα είναι οτι το χειρότερο μπορεί να συμβεί στην μία αγία καθολικη και αποστολική Εκκλησία.

Αρκετοί, δεν θα συνομολογήσουμε την Οικουμενιστική αίρεση, και προφανώς θα καταδιωχθούμε, όταν εν τω ελέει του Θεού, όλοι μας, ομόπιστοι της Εκκλησίας, θα μπορούσαμε να ζητούμε το έλεος του Κυρίου για τις προσωπικές μας αμαρτίες και για τους «εμμόνως εν αιρέσει», εργαζόμενοι ΕΥΣΕΒΩΣ μετ΄ αυτών των αιρετικών.

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com