14 Οκτ 2013

Το τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ, με 12 μέλη του διδακτικού προσωπικού, έχει αναλάβει την εκπαίδευση των ιεροδιδασκάλων ισλαμικής θρησκείας



«ΟΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ»
Εκπαιδεύοντας τους ιεροδιδασκάλους της Θράκης
Με μαθήματα που αφορούν στο ιερό κοράνιο, την απόδοση των εννοιών του, μαθήματα διδακτικής και προσέγγιση ζητημάτων που σχετίζονται με τον αλληλοσεβασμό, την κατανόηση και τη συνύπαρξη άρχισε χθες η εκπαίδευση στην Κομοτηνή
Ρεπορτάζ Δήμητρα Συμεωνίδου 
Με μαθήματα που αφορούν στο ιερό κοράνιο, την απόδοση των εννοιών του, μαθήματα διδακτικής και προσέγγιση ζητημάτων που σχετίζονται με τον αλληλοσεβασμό, την κατανόηση και τη συνύπαρξη, ξεκίνησε τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου στην Κομοτηνή η επιμόρφωση των προσληφθέντων ιεροδιδασκάλων ισλαμικής θρησκείας. Στο αμφιθέατρο του κτιρίου του Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής έγινε η πρώτη συνάντηση, όπου το παρόν έδωσαν ο γενικός γραμματέας Θρησκευμάτων, Γιώργος Καλαντζής, οι μουφτήδες Ξάνθης, Διδυμοτείχου, ο περιφερειακός διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, Σάββας Μελισσόπουλος, ο πρόεδρος του τμήματος Θεολογικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης  Χρυσόστομος Σταμούλης, ο Χασάν Μπαντάουι, επίκουρος καθηγητής Μεσαιωνικής Ιστορίας του Αραβοϊσλαμικού Κόσμου στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και πρόεδρος της επιτροπής η συνέλεξε και επεξεργάστηκε στοιχεία που αφορούν στην αναβάθμιση του θρησκευτικού εκπαιδευτικού συστήματος της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης και την καλύτερη δυνατή και αποτελεσματική εφαρμογή των προβλέψεων του άρθρου 53 «Ιεροδιδάσκαλοι της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης και ενίσχυση της φοίτησης μουσουλμανοπαίδων στα δημόσια σχολεία της Θράκης» του ν.4115/2013 (ΦΕΚ 24/30-1-2013).

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΩΝ ΣΤΟΥΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ
Η επιμόρφωση είναι συνέπεια ενός μεγάλου έργου που ξεκίνησε φέτος και κάλυπτε πολλές πτυχές για τη βελτίωση και αναβάθμιση του επιπέδου του εκπαιδευτικού συστήματος στην Θράκη με σκοπό την σταθερότητα, την ισονομία. 
«Η χώρα μας αποφάσισε να στηρίξει με ένα διαφορετικό τρόπο από ό,τι στο παρελθόν, κατά τη γνώμη μου, πιο ουσιαστικό και σε διαφορετική επιστημονική βάση το ζήτημα της θρησκείας της μουσουλμανικής μειονότητας και βέβαια της θρησκευτικής εκπαίδευσης», ανέφερε ο γενικός γραμματέας Θρησκευμάτων, Γιώργος Καλαντζής και εξήγησε «γι’ αυτό το λόγο αλλάξαμε το νόμο για να εφαρμόσουμε τη λογική οι μουσουλμάνοι για τους μουσουλμάνους. 
Δώσαμε την ευθύνη της επιλογής στους ίδιους τους μουσουλμάνους για τους δασκάλους. Θα υπάρξουν και επόμενα βήματα διότι είναι ζήτημα θρησκευτικών ελευθεριών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων  η πραγματική, ειλικρινής, ουσιαστική και συνεχής υποστήριξη στα ζητήματα που συγκροτούν τη μειονότητα ως μειονότητα, δηλαδή τη θρησκεία της». 
«Εάν αυτά τα σεμινάρια και τα νέα σας καθήκοντα σταθούν στο επίπεδο που είχαν μέχρι τώρα τη διαδικασία αυτή πραγματικά θα έχουμε πετύχει όλοι  και θα έχουμε ενεργήσει με βάση το σύνταγμα και τις υποχρεώσεις να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή θεολογικά εκπαίδευση στους μαθητές αλλά και στους πολίτες αυτής της περιοχής κάτι που μέχρι τώρα δεν υπήρχε στη σωστή του διάσταση, είπε στο χαιρετισμό του ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης. 
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΑΠΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ
Η επιμόρφωση είναι χωρισμένη σε τομείς. Ο πρώτος αφορά στο ιερό κοράνιο και την απόδοση των εννοιών του. Ο δεύτερος αφορά ζητήματα διδακτικής και υπάρχει και μία τρίτη ενότητα που συνδέεται με το κοράνιο και επιχειρεί να προσεγγίσει ζητήματα αλληλοσεβασμού, κατανόησης και συνύπαρξης. Άλλωστε, όπως τόνισε ο κ. Καλαντζής, «αυτό που έχουμε στη Θράκη και είναι πολύτιμο όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για ολόκληρη την Ευρώπη είναι ότι το μοντέλο πετυχημένης συμβίωσης χριστιανών και μουσουλμάνων, παρά τα όποια λάθη ή αβλεψίες έχουν γίνει, τα οποία άλλωστε είναι και ανθρώπινα». Η επιμόρφωση περιλαμβάνει ουσιαστικά την αποσαφήνιση του λόγου της διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευμάτων μέσα στα δημόσια σχολεία. 
Έτσι οι δάσκαλοι θα έχουν μία σαφή εικόνα για το ρόλο που θα παίξουν μέσα στο σχολείο, τόνισε ο κ. Μπαντάουι. Την εκπαίδευση έχει αναλάβει το τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ, με 12 μέλη του διδακτικού προσωπικού. Θα διαρκέσει πέντε μέρες και συνολικά 45 ώρες και στη συνέχεια θα κριθεί, ανάλογα με τι ανάγκες που θα προκύψουν, αν θα συνεχιστεί ή όχι.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΜΟΥΦΤΗΔΕΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Όσον αφορά στις διαδικασίες πρόσληψης των ιεροδιδασκάλων, οι πίνακες θα κυρωθούν από το υπουργείο αυτήν την εβδομάδα. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα, ότι, «μετά θα αρχίσει η υπογραφή των συμβάσεων μεταξύ των ιεροδιδασκάλων και του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης στον οποίο έχει μεταβιβαστεί το δικαίωμα υπογραφής εκ μέρους του υπουργού. Από εκεί και πέρα οι μουφτήδες καθορίζουν τα υπόλοιπα και για το θέμα των σχολείων θα τα κανονίσει ο περιφερειακός διευθυντής σε συνεργασία με τους διευθυντές. Η κεντρική υπηρεσία του υπουργείου δεν εμπλέκεται, όπως δεν εμπλεκόμαστε και που πηγαίνουν οι ιερείς. Δεν έχουν καμία σχέση με εμάς και είναι θέμα των μητροπολιτών. Αντίστοιχα και οι μουφτήδες αποφασίζουν για αυτά τα ζητήματα».  Οι συμβάσεις που θα υπογραφούν θα έχουν διάρκεια 8 μήνες. 

Χρόνος,1/10/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com