7 Αυγ 2013

Κριτήρια μοριοδότησης για να μείνουν στην εκπαίδευση οι φθηνότεροι, αυτοί που στοιχίζουν λιγότερο στο κράτος.



Σώζων εαυτόν σωθήτω
Αλληλοσπαραγμό μεταξύ καθηγητών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, φέρνει ο νέος τρόπος μοριοδότησης των εκπαιδευτικών. Ο «πόλεμος» μεταξύ συναδέλφων έχει ήδη ξεσπάσει στο Διαδίκτυο και φαίνεται να αποκτά διαστάσεις.
 ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ελένη Χάνου
 Το ζήτημα της διάσπασης των καθηγητών που έχουν βγει σε διαθεσιμότητα, τέθηκε επί τάπητος τόσο στην προχθεσινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, όσο και στη χθεσινή συνέντευξη τύπου των εκπαιδευτικών.

Μηνύματα ενότητας έστειλαν οι καθηγητές, απέναντι στη λογική του «σώζων εαυτόν σωθήτω» που φαίνεται να ισχύει.
Νέο σύστημα μοριοδότησης
Οι εκπαιδευτικοί που βγήκαν σε διαθεσιμότητα, έχουν να αντιμετωπίσουν εκτός από την απειλή της απόλυσης και το νέο σύστημα μοριοδότησής τους. Η μοριοδότησή τους θα αποτελέσει άλλωστε το εισιτήριο για την τοποθέτησή τους σε θέση εργασία, εάν και εφόσον υπάρχει διαθέσιμη.
«Πρόκειται για μια νέα βόμβα που έρχεται αυτή τη φορά από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και ονομάζεται «Βαθμολογούμενα κριτήρια για την αποτίμηση προσόντων των υπαλλήλων που τίθενται σε διαθεσιμότητα», ανέφερε η σε διαθεσιμότητα καθηγήτρια νοσηλευτικής, Αγάπη Κουτσοκώστα, στη χθεσινή συνέντευξη τύπου.
Σύμφωνα με το νέο διάταγμα, ο εκπαιδευτικός που τίθεται σε διαθεσιμότητα και είχε διοριστεί με το σύστημα της επετηρίδας μοριοδοτείται με πέντε μόρια. Ο εκπαιδευτικός που διορίστηκε μέσω ΑΣΕΠ παίρνει 30 μόρια. Τέσσερα μόρια δίνονται στους εκπαιδευτικούς με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών και επτά σε όσους κατέχουν διδακτορικό.
«Κουρελόχαρτα» τα διδακτορικά
Το διάταγμα για τη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών έχει ήδη διαιρέσει τους καθηγητές που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, ανάλογα με τα προσόντα του καθενός. Κι αυτό γιατί μεταπτυχιακά και διδακτορικά παίρνουν τα λιγότερα μόρια, ενώ την ίδια ώρα φαίνεται να μετρά περισσότερο η εισαγωγή στη δημόσια εκπαίδευση μέσω ΑΣΕΠ.
Σύμφωνα με την κ. Κουτσοκώστα, ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ εφαρμόστηκε στους εκπαιδευτικούς από το 1997 και μετά. Η μεγάλη μάζα όμως των εκπαιδευτικών έχει διοριστεί με το σύστημα της επετηρίδας.
Η πριμοδότηση με 30 μόρια των καθηγητών που διορίστηκαν μέσα από τη γραπτή δοκιμασία του ΑΣΕΠ έναντι εκείνων που μπήκαν στην εκπαίδευση με επετηρίδα, αποτελεί ουσιαστικά διακριτική μεταχείριση υπέρ των διορισμένων μέσω ΑΣΕΠ. 
«Ενας εκπαιδευτικός που είναι για παράδειγμα διορισμένος πριν το 1997 που ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δεν υπήρχε και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου θα συγκεντρώσει κατά μέγιστο 16 μόρια και θα υπολείπεται 14 μόρια από έναν εκπαιδευτικό που απλώς συμμετείχε στο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Γιατί αυτό; Για να μείνουν στην εκπαίδευση οι καλύτεροι, που αξιολογήθηκαν με γραπτό διαγωνισμό; Όχι βέβαια. Γίνεται για να μείνουν στην εκπαίδευση οι φθηνότεροι, αυτοί που στοιχίζουν λιγότερο στο κράτος. Καλή εκπαίδευση όμως δεν είναι η φθηνή εκπαίδευση», τόνισε στη χθεσινή συνέντευξη τύπου η κ. Κουτσοκώστα.
Διαίρει και βασίλευε
Η τακτική του «διαίρει και βασίλευε» φαίνεται ότι βρήκε έδαφος στους καθηγητές που ήδη βρίσκονται σε διαθεσιμότητα.
Τις τελευταίες ημέρες μαίνεται… διαδικτυακός πόλεμος με αφορμή τη μοριοδότηση. Οι αντικρουόμενες θέσεις εκπαιδευτικών δεν έχουν αφήσει αδιάφορο το συνδικαλιστικό κίνημα, που στέλνει μηνύματα ενότητας.
«Το δόλωμα του Υπουργείου είναι η κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και ο εφησυχασμός όσων προσωρινά τη… γλιτώνουν και συνεπώς δεν έχουν κανένα λόγο να αγωνιστούν. Είναι καιρός να γίνει κατανοητό ότι όλα μας αφορούν όλους και ότι αυτό που συμβαίνει σήμερα στους άλλους θα συμβεί και σε εμάς», ανέφερε η κ. Κουτσοκώστα.
Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδα 7/08/2013
Δείτε και:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com