Πρέπει να νοιάζει τον χριστιανό εάν και πότε θα πάρουμε την Πόλη;
Αρχιμ.
Παύλος Παπαδόπουλος
«Ου γαρ έχομεν ώδε μένουσαν πόλιν,
αλλά την μέλλουσαν επιζητούμεν»διαβάζουμε στην προς
Εβραίους επιστολή και διαπιστώνουμε ότι ο Χριστιανός δεν μπορεί να συνδέεται με
κάποια επίγεια πόλη και πατρίδα παρα μόνο να στρέφεται προς την πόλη πού θα
εμφανιστεί σε χρόνο μελλοντικό.
Σε
ποια πόλη λοιπόν αναφέρεται εδώ το ιερό κείμενο; Στην «Άνω Ιερουσαλήμ» -στην
Βασιλεία του Θεού - όπου εκεί οι ουρανοπολίτες θα έχουν την αιώνια θαλπωρή της
ελευθερίας από την αμαρτία- της αγάπης του Θεού- της πληρότητας του είναι τους.
Είναι
φοβερή η εμμονή όμως κάποιων χριστιανών να διαστρέφουν το Ορθόδοξο φρόνημα. Και
αναφέρομαι στο ότι πολλοί χριστιανοί -και δυστυχώς και ιερείς- επιμένουν
να ασχολούνται μόνο με το εάν και πότε οι χριστιανοί θα πάρουμε την Πόλη ή πότε
θα αφανίσουμε τους Τούρκους και όλα αυτά τα παρόμοια τα οποία δεν μπορώ να
καταλάβω στο πως μας προάγουν πνευματικά!
Το
εάν οι Έλληνες πάρουμε την Κων/πολη ή όχι δεν νομίζω να μας επηρεάζει
πνευματικά. Το εάν χαιρόμαστε όταν ακούμε για κάποια «προφητεία» που μιλά για
αφανισμό των Τούρκων σίγουρα δεν μας προάγει πνευματικά μιας και ακόμα και
αυτοί είναι συνάνθρωποί μας για τους οποίους θα πρέπει να προσευχόμαστε και όχι
να θέλουμε την «τιμωρία» τους, σύμφωνα βέβαια με το αλάνθαστο στόμα του Κυρίου
μας που μας προτρέπει «αγάπα τον πλησίον σου ως σεαυτόν» (Ματθ. 19,
19-20) ,και αλλού πάλι ο Κύριος λέγει : «Εγώ όμως σας λέγω, Αγαπάτε
τους εχθρούς σας, ευλογείτε εκείνους, οίτινες σας καταρώνται, ευεργετείτε
εκείνους, οίτινες σας μισούσι, και προσεύχεσθε υπέρ εκείνων, οίτινες σας
βλάπτουσι και σας κατατρέχουσι...»(Ματθαίος 5,44).
Δεν
λέγει αγάπα τον Έλληνα ή τον πατριώτη σου ή αυτόν που σε αγαπά. Αλλά λέγει
αγάπα τον συνάνθρωπό σου, όποιος και να είναι αυτός ακόμα και ο εχθρός
σου!
Ο
Θεός όμως τελικά σύμφωνα με όλους αυτούς τους συνομοσιολάγνους-
ονειροπόλους- γεροντολάτρες χριστιανούς (που μόνο χριστιανοί δεν είναι μιας και
ξεχνούν τα λόγια και την ζωή του ίδιου του Χριστού μας )είναι ένας Θεός όχι
αγάπης αλλά μίσους-μνησικακίας έχοντας τα δικά μας ανθρώπινα κριτήρια
«δικαιοσύνης».
Είναι
όντως τραγικό να καθόμαστε να ασχολούμαστε συνεχώς με το τι είπε ο τάδε
γέροντας ή το τάδε ασκητής για το μέλλον της πατρίδας μας και δεν ασχολούμαστε σχεδόν καθόλου με το τι
είπε ο ίδιος ο Χριστός για όλους μας, το τι είπαν οι Θεοφόροι Πατέρες για το
πώς πρέπει να ζούμε αυτά τα λίγα χρόνια επίγειας ζωής μας.
Είναι
ξεκάθαρο ότι μετά την Δευτέρα Έλευση του Κυρίου μας θα πάψει η Ιστορία, θα
πάψει ο Πολιτισμός, θα πάψουν οι πατρίδες, τα ανθρώπινα σύνορα, τα εθνικά
νομίσματα και όλα αυτά τα ανθρώπινα κατασκευάσματα τα οποία υπόκεινται στην
φθορά.
Ποιο
λοιπόν είναι το νόημα να ζούμε με την ελπίδα να πάρουμε την Πόλη και να μην
ζούμε με την Ελπίδα να ζήσουμε Αιωνίως μέσα στην Βασιλεία του Θεού;
Γιατί
να αναζητούμε να γίνουμε κάτοχοι λίγης γης και όχι της Χάριτος του Αγίου
Πνεύματος; Γιατί να αναλωνόμαστε στο να βρίσκουμε αντίχριστους ή συνομωσίες και
να μην αναζητούμε να γνωρίσουμε τον Χριστό; Διότι εάν Τον είχαμε γνωρίσει
σίγουρα δεν θα μας ενδιέφεραν όλα αυτά.
Το
θέμα είναι ότι όλα αυτά «πουλάνε» και αρέσουν στον κόσμο. Το τι είπε δηλαδή ο
γέροντας Παΐσιος για την Κων/πολη και για τους Τούρκους ή το εάν
γεννήθηκε ο αντίχριστος ή όχι λες και κρίνεται η πνευματική μου πρόοδος από όλα
αυτά.
Οι
σύγχρονοι άγιοι γέροντες μπορεί να μίλησαν και γι’ αυτά τα ζητήματα
αλλά κυρίως μίλησαν για πνευματικά θέματα στα οποία πρέπει να εστιάσουμε την
προσοχή μας εάν όντως θέλουμε να επιτύχουμε τον σκοπό ύπαρξή μας που είναι όχι
να επεκτείνουμε τα σύνορα της επίγειας πατρίδος μας αλλά να γίνουμε πολίτες της
Βασιλείας του Θεού, όχι να γνωρίσουμε τον Αντίχριστο αλλά τον Χριστό!
Θα
κλείσω με τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο ο οποίος σε μία ομιλία του νουθετεί
και ερωτά τους χριστιανούς: «Ας
φροντίσουμε να γίνουμε πολίτες της«άνω πόλεως». Μέχρι πότε θα μένουμε στην
εξορία»;
Όντως
μέχρι πότε αδελφοί θα ασχολούμαστε με δευτερεύοντα ζητήματα;
Μέχρι
πότε θα ζητούμε από τον Θεό μας χώμα ενώ αυτός μας δίνει Πνεύμα;
Αρχιμ. Παύλος
Παπαδόπουλος - Με παρρησία…/ Ι. Μ. Βεροίας
6 σχόλια:
Το να πάρουμε την Πόλιν είναι Ιερόν Καθήκον κάθε Έλληνος και δη Ορθοδόξου διότι είναι αδύνατον να χωρέσει εις τον νουν του ότι τινές εκ των βαρβάρων συνεχίζουν να μαγαρίζουν και βεβηλώνουν τα Άγια υπακούοντας εις το "μη δίδετε τα Άγια τοις κυσί". Επιζητούμε την Άνω Ιερουσαλήμ και ορθώς, υπακούοντας εις το "ουκ επ' άρτω μόνο ζήσεται ο άνθρωπος". Αυτό δε σημαίνει ότι ο άνθρωπος ζει και δίχως καθόλου "άρτο"! Το να "πάρουμε την Πόλιν" δε σημαίνει κατά ανάγκην ότι πρέπει να αφανισθούν οι Τούρκοι και ουδείς εκ των Χριστιανών επιθυμεί τούτο. Το αν ή όχι θα αφανισθούν οι Τούρκοι ένεκα της βαρβαρότητας και των εγκλημάτων οίτινα διέπραξαν εις το παρελθόν αλλά συνεχίζουν να διαπράττουν και εις το παρόν, τούτο είναι εις την κρίσιν του Αγίου Θεού και όχι εις την ημών κρίσιν. Η Ορθοδοξία εις τους σκοτεινούς χρόνους της μαύρης σκλαβιάς δεν διετηρήθη αναζητώντας την "επουράνιαν Ιερουσαλήμ", αλλά με το "πάλιν με χρόνους και καιρούς πάλι δικιά μας θα 'ναι". Η σημερινή εποχή αν και φαινομενικώς δείχνει περισσοτέρως "ελευθέρα" εν τούτοις είναι χειροτέρα και των μαύρων εκείνων χρόνων. Εις τον νουν του απλού Ορθοδόξου και Έλληνος η προσδοκία της απελευθερώσεως της Πόλεως των Πόλεων συντηρεί και την προσδοκία της Άνω Ιερουσαλήμ. Είναι ανεπίτρεπτον δια οιονδήποτε να στέκεται ασυγκίνητος και αδιάφορος όταν αντικρίζει "τα μάρμαρα της Πόλεως". Τα δημώδη άσματα μαρτυρούν αυτόν τον πόθο και την λαχτάρα δια την Πόλιν της Παναγίας τα οποία άδουμε συχνάκις και εις τας ημέρας ημών. Με το ίδιο σκεπτικό ας αδιαφορήσουμε και δια το Άγιον Όρος, να αφήσουμε να λάβουν χώρα τας ιδέας κάποιας τέως ευρωβουλευτού να εισέλθουν εις Αυτό γυναίκας, να γίνουν τουριστικές επιχειρήσεις και άλλα τινά διότι οι Χριστιανοί επιζητούμε την...Άνω Ιερουσαλήμ! Είναι σίγουρο ότι θα ελεγχθούμε από την Ιστορία και τον Άγιον Τριαδικόν Θεόν εάν στεκόμεθα αδιάφοροι εις τα σύμβολα τα οποία μας Αγίασαν και συνεχίζουν να μας Αγιάζουν. Διαφορετικά ο Ισαπόστολος Μέγας Άγιος της Αγίας Εκκλησίας ημών Μέγας Κωνσταντίνος ο οποίος εώρακε τον Τίμιον και Ζωοποιόν Σταυρόν προ της μάχης με τον Μαξέντιον με την Θείαν Προτροπήν "Εν Τούτω Νίκα" ήταν και αυτός "εις άθλιος συνομοσιολάγνος – ονειροπόλος και γεροντολάγνος εθνικιστής και μισάνθρωπος" - Θεέ μου ήμαρτον δια την σκέψιν! Το δε Μέγα Τροπάριον της Αγίας ημών Εκκλησίας "νίκας τοις Βασιλεύσι κατά βαρβάρων δωρούμενος" το οποία έψαλαν τόσοι Άγιοι της Εκκλησίας ημών αλλά και συνεχίζουν να ψάλουν Αρχιερείς, Ηγούμενοι και Πνευματικοί Άνθρωποι τι σημαίνει ότι όλοι αυτοί ήτο και είναι μισάνθρωποι; (Ήμαρτον!) Όσον αφορά τον Άγιον Χρυσόστομον θα ήταν καλύτερα να σιωπήσουν όσοι τόσο επιπόλαια τον επικαλούνται διότι εις το έργον του "Κατά Ιουδαίων" κατακεραυνώνει την συμπεριφοράν και στάσιν των τότε Ιουδαίων έναντι των Χριστιανών. Μήπως και ο Άγιος Μέγας Χρυσόστομος ήτο μισάνθρωπος; (Ήμαρτον!) Τελειώνοντας, η αγαπολογία και αγαπομανία εκ της οποίας νοσούν βαρέως ορισμένοι "σύγχρονοι" χριστιανοί είναι παρακλάδι του οικουμενισμού και έχει καλλιεργηθεί και επιβληθεί εκ της νέας τάξεως και παγκοσμιοποιήσεως. Ούτοι, οι της νέας τάξεως δηλαδή, θέλουν τους Χριστιανούς καρπαζοεισπράκτορας και οπαδούς του "σφάξε με αγά μου ώστε να αγιάσω". Θέλουν τους χριστιανούς μαλακούς, ευνουχισμένους και άβουλους, απολύτως αμετόχους εις το Ιστορικόν γίγνεσθαι, αφήνοντας κενόν γήπεδον εις την νέαν τάξιν και εις τον διάβολον να πράττει ό,τι θέλει! Όμως όπως είχε τονίσει και ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, ανεξαρτήτως εάν τα ετήρησε και ο ίδιος ή όχι, 1ον, ο Χριστιανός δεν είναι καρρπαζοεισπράκτορας και 2ον, δεν λησμονούμε τας Πατρίδας ημών, άτινες και καλούνται "αλησμόνηται".
@Το εάν χαιρόμαστε όταν ακούμε για κάποια «προφητεία» που μιλά για αφανισμό των Τούρκων σίγουρα δεν μας προάγει πνευματικά μιας και ακόμα και αυτοί είναι συνάνθρωποί μας για τους οποίους θα πρέπει να προσευχόμαστε και όχι να θέλουμε την «τιμωρία» τους, σύμφωνα βέβαια με το αλάνθαστο στόμα του Κυρίου μας που μας προτρέπει «αγάπα τον πλησίον σου ως σεαυτόν» (Ματθ. 19, 19-20) ,και αλλού πάλι ο Κύριος λέγει : «Εγώ όμως σας λέγω, Αγαπάτε τους εχθρούς σας, ευλογείτε εκείνους, οίτινες σας καταρώνται, ευεργετείτε εκείνους, οίτινες σας μισούσι, και προσεύχεσθε υπέρ εκείνων, οίτινες σας βλάπτουσι και σας κατατρέχουσι...»(Ματθαίος 5,44).
Αν ο Κύριος δίδαξε αγάπη χωρίς δικαιοσύνη,τότε δεν θα μας ενημέρωνε για την ύπαρξη αιωνίου κολάσεως.
Σύμφωνα με τον "θεολόγο" θα αγαπώ τους Τούρκους, θα προσεύχομαι να τους ευημερεί, πολλαπλασιάζει και καταστήσει ισχυρούς να αποκτήσουν και το υπόλοιπο της Ελλάδος (τι μας χρειάζεται; εμείς έχουμε μέλλουσα Πόλη..), μην ξεχάσουμε να τους βοηθήσει η αγάπη μας στην ανέγερση πολλών τζαμιών σε όλη την Ελλάδα ίνα δοξάζεται το "Άγιο" Κοράνι τους ...
Εύγε στύλοι της Ορθοδοξίας. Αποδεικνύεται με την συμπεριφορά σας ότι ο Χριστιανισμός είναι για εσάς μία ιδεολογία με την οποία βρήκατε την ευκαιρία να κρίνεται τους άλλους.
Κρίμα διότι είστε περισσότερο Έλληνες παρά Χριστιανοί. Είστε δήθεν "καθαροί" όπως οι Φαρισαίοι αλλά χωρίς αγάπη.
Κυριαρχεί μέσα σας ο ζήλος και όχι η φιλανθρωπία. Κυριαρχεί μέσα σας η μνησικακία και όχι η ειρήνη.
Κανένας ναός και κανένας τόπος δεν είναι άγιος από μόνος του. Έγιναν ιερά και άγια όλα αυτά τα προσκυνήματα επειδή εκεί χύθηκαν δάκρυα μετανοίας, ιδρώτες από ασκητικούς αγώνες, καθαγιάστικαν μέσω των Μυστηρίων. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι εάν χάσουμε αυτά τα "ιερά μέρη" ότι επηρεαζόμαστε και στην πνευματική μας ζωή.
Οι Τουρκοι έκαναν μεγάλο κακό στους Έλληνες όπως όλοι μας οι άνθρωποι κάναμε και κάνουμε "κακό" στον ίδιο τον Θεό με την ζωή και τα έργα μας. Ευτυχώς όμως ο Θεός μας δεν σκέφτεται σαν εσάς. Δίοτι μάλλον ο δικός μου Θεός-ο Θεός δηλ. των Πατέρων της Εκκλησίας- ο Θεός των Οσίων και των Μαρτύρων είναι άλλος από αυτόν τον δικό σας.
Γιατί ο Θεός μου αγάπη εστί.....ο δικός σας;
Παύλος
"Πρόσθες αὐτοῖς κακά, Κύριε, πρόσθες κακά τοῖς ἐνδόξοις τῆς γῆς"(Ησ 26, 15). Αναρωτιέμαι πώς οι αγαπολόγοι και οι ωραιολόγοι θεολόγοι θα εξηγήσουν το παραπάνω χωρίο καθώς και πολλά άλλα της Γραφής. Αν έχουμε φθάσει σε επίπεδα αγιότητας παρόμοια με του Αββά Ισαάκ, τότε εντάξει. Άν όμως όχι τότε μήπως συνδέουμε την αγάπη με τη δειλία που δυστυχώς διακατέχει τους νεοέλληνες από το 74 και εντεύθεν; Είμαστε σύζυγοι γυναικών που βιάστηκαν μπροστά στα μάτια τους τον φρικτό εκείνο Ιούλιο από τους Τούρκους; Ή μήπως χριστιανοί του καναπέ και του στοχασμού; Σαφώς και η Εκκλησία γνωρίζει να αγαπά αλλά και να μάχεται. Ξέρει σε ποιόν Θεό πιστεύει. Πιστεύει στο Θεό του Αββά Ισαάκ αλλά και του Μακρυγιάννη, στο Θεό του Ιωάννου του Θεολόγου αλλά και του Ιησού του Ναυή, που όταν βλέπει έθνη να χάνουν την ανθρωπιά τους, τα καταστρέφει. Να δώσει ο Θεός να πάρουμε κάτι από το βαθύτερο νόημα αλλά και το ρεαλισμό της πίστης μας.
Ο/Η Ανώνυμος είπε... 20 Ιουλίου 2012 1:07 μ.μ
Αγαπητέ Παύλο, οι μισές αλήθειες είναι χειρότερες και απο ψέμματα. Δυστυχώς εδώ και αρκετα χρόνια στα πλαίσια της αποδόμησης κάθε έννοιας και αξίας, υπάρχει μια ενορχηστρωμένη προσπάθεια να ταυτίσουν τον ελληνικό πατριωτισμό με τα εθνικιστικά κίνηματα του 19ου αι, τον διαφωτισμό και την Γαλλική επανάσταση και εδώ μάλλον μπερδεύσαι και συ. Τα εθνικιστικά κινήματα της ευρώπης δεν έχουν σχεδόν κανένα σημείο επαφής με την θρησκεία (και αυτό βέβαια μια άλλη συζήτηση). Αντίθετα ο ελληνικός πατριωτισμος καισυγκεκριμένα ο ελληνορθόδοξος πατριωτισμός, η ρωμηοσύνη μας δηλαδη, έχει την πίστη του ως βασικό στοιχείο και όχι απο τον 19ο αι, αλλά απο την εποχή των Μακεδόνων, των Κομνηνών και των Λασκαριδών. Και αυτό βέβαια αγαπήτε Παύλο δεν έγινε ξαφνικά αλλά μέσα απο μια όσμωση αιώνων. Η καρδιά μας, η ψυχή μας δεν είναι ο ελλαδισμός αλλά η Ρωμηοσύνη. Αυτοί που χαράξανε τα (δυσανάλογα των θυσιών)σύνορα της πατρίδας μας, για μας χωρίς εμάς στόχευσαν ακριβώς σ'αυτο που είπες... Κρίμα διότι είστε περισσότερο Έλληνες παρά Χριστιανοί....Υπάρχει και η αντίθετη που λέει είστε Χρίστιανοί και όχι Έλληνες και οι δυο απόψεις όμως απλώς είναι οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος
Μπράβο π.Παύλε, επιτέλους κάποιος να τα πεί!!!!!! Αυτή είναι η αλήθεια όπως την αναλύεται στο κείμενο, από εκεί και πέρα αφήστε τους προφητολάτρες να φωνάζουν.
Και πάλι μπράβο.
Δημοσίευση σχολίου