Νεωτεριστές Θεολόγοι και Υπουργείο Παιδείας αλλοιώνουν το
χριστιανικό μάθημα των Θρησκευτικών
ή
Βρείτε τις διαφορές!
Η
επιχειρούμενη ριζική αλλαγή του περιεχομένου του μαθήματος των Θρησκευτικών στα
Δημοτικά και Γυμνάσια (ήδη ετοιμάζεται αλλαγή και στα Λύκεια) είναι αποτέλεσμα
στενής συνεργασίας νεωτεριστών Θεολόγων, μελών κυρίως του συνδέσμου ΚΑΙΡΟΣ και
της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Η μετατροπή του μέχρι σήμερα διδασκόμενου
χριστιανικού μαθήματος σε ένα μάθημα θρησκειολογικό – συγκρητιστικό μέσω των
νέων προγραμμάτων σπουδών προκάλεσε την αντίδραση όχι μόνο πολλών Θεολόγων αλλά
ακόμη και Βουλευτών που με Ερωτήσεις στη Βουλή ζητούν σχετική πληροφόρηση...
Στις δύο από τις τρεις σχετικές Ερωτήσεις που
κατατέθηκαν το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει ακόμη απαντήσει. Στη μία όμως εξ
αυτών, την Ερώτηση του βουλευτή της Νέας
Δημοκρατίας Νίκου Νικολόπουλου υπήρξε έγγραφη απάντηση, η οποία
φέρει την υπογραφή της Υφυπουργού Παιδείας Εύης Χριστοφιλοπούλου. Το κείμενο της Υφυπουργού δεν
δίνει
καμία ουσιαστική και σαφή απάντηση στα ερωτήματα που ο βουλευτής είχε θέσει
αλλά αποτελεί γενικόλογη εξαγγελία για την αλλαγή του περιεχομένου του
μαθήματος.
Η
προσεκτικότερη όμως μελέτη του κειμένου της Απάντησης της υφυπουργού Εύης
Χριστοφιλοπούλου αποκαλύπτει την στενότατη συνεργασία μεταξύ της πολιτικής
ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και νεωτεριστών θεολόγων για την υλοποίηση της
αλλαγής του χαρακτήρα του θρησκευτικού μαθήματος. Το κείμενο της απάντησης
παραθέτει κατά λέξη θέσεις για το μάθημα των Θρησκευτικών που έχει διατυπώσει
εδώ και καιρό ο Σύμβουλος Θεολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Σταύρος Γιαγκάζογλου.
Με κόκκινα γράμματα παραθέτουμε αποσπάσματα της
Απάντησης της Εύης Χριστοφιλοπούλου.
Με πράσινα γράμματα παραθέτουμε αποσπάσματα του
άρθρου του Σταύρου Γιαγκάζογλου «Τα Θρησκευτικά και το ζήτημα της απαλλαγής. Δυνατότητες και προϋποθέσεις
για μία εναλλακτική προσέγγιση του θρησκευτικού μαθήματος» (δείτε το ΕΔΩ).
Κάντε
τις συγκρίσεις και βγάλτε τα συμπεράσματά σας:
Τα Θρησκευτικά σήμερα τείνουν σταθερά να είναι ένα μάθημα ανοικτό
και ανεκτικό προς τις άλλες χριστιανικές ομολογίες αλλά και τις άλλες θρησκείες
με γνωσιακό και παιδαγωγικό χαρακτήρα.
(Το μάθημα των Θρησκευτικών) τείνει σταθερά να είναι ένα μάθημα
ανοικτό, πλουραλιστικό και ανεκτικό προς τις άλλες χριστιανικές ομολογίες αλλά
και τις άλλες θρησκείες με γνωσιακό και παιδαγωγικό χαρακτήρα.
Η θρησκευτική αγωγή στο Νέο Σχολείο όχι μόνο δεν παραβιάζει την
θρησκευτική ελευθερία κανενός μαθητή, αλλά αντίθετα, απευθύνεται και ενδιαφέρει
όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως ομολογίας ή θρησκεύματος.
Μετά την τυπική αλλαγή του θεσμικού πλαισίου του μαθήματος, η
θρησκευτική αγωγή δεν θα συνιστά παραβίαση της θρησκευτικής ελευθερίας κανενός
μαθητή. Αντίθετα, θα απευθύνεται και θα ενδιαφέρει όλους τους μαθητές,
ανεξαρτήτως ομολογίας ή θρησκεύματος.
Όσα
επίσης αναφέρει η Υφυπουργός περί «θρησκευτικού γραμματισμού των μαθητών»,
«κριτικής εκπαίδευσης» και για «το άνοιγμα γνωριμίας με τις θρησκείες
του κόσμου» είναι θέσεις των ίδιων νεωτεριστών Θεολόγων οι οποίες με τη
σύμφωνη γνώμη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας έχουν ήδη
συμπεριληφθεί στο νέο πρόγραμμα σπουδών.
Δείτε
και:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου