Άγιο Όρος-14 Δεκεμβρίου 2011- Άρχισε το προσκύνημα
του Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα, Προέδρου του Τμήματος Εξωτερικών
Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας στο Άγιο Όρος.
Το βράδυ της πρώτης
ημέρας στο Άγιο Όρος, ο όμιλος προσκυνητών με επικεφαλής τον
Μητροπολίτη Ιλαρίωνα έφτασε στην Ιερά Μονή Ιβήρων, όπου έγινε δεκτός από τον
Ηγούμενο και αδελφούς της Μονής.
Οι
προσκυνητές είχαν μια εκτεταμένη συζήτηση για πνευματικά θέματα με τον Προηγούμενο της Ιεράς
Μονής Ιβήρων Γέροντα Βασίλειο Ιβηρήτη. Στη συζήτηση συμμετείχε και ο νυν
Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Ιβήρων Αρχιμανδρίτης Ναθαναήλ.
Ο
Αρχιμανδρίτης Βασίλειος εξεθεσε τις σκέψεις του σχετικά με την αποδοχή του
θρησκευτικού συναισθήματος, το οποίο χαρακτηρίζει το ρωσικό πολιτισμό και τη
ρωσική πνευματική παράδοση. Ένα από τα θέματα της συναντήσεως ήταν εκείνο της
επιδράσεως του Οσίου Ισαάκ του Σύρου στο συγγραφικό έργο του Ντοστογιέφσκυ. Σύμφωνα
με τον Γέροντα Βασίλειο «ο Ντοστογιέφσκυ ήταν ένας απλός σχολιαστής του Ισαάκ
του Σύρου».
Για
το θέμα του διαχριστιανικού διαλόγου ο π. Βασίλειος διατύπωσε τη σκέψη ότι ο
σκοπός της συμμετοχής ενός Ορθόδοξου στο διάλογο δεν συνίσταται στην επικράτηση
στον εχθρό, αλλά στη μαρτυρία για την εσωτερική ελευθερία του Ορθοδόξου
χριστιανού καθώς και για την πίστη και την αγάπη του. Έτσι προς τεκμηρίωση των ως
άνω επικαλέσθηκε τον πατέρα Γεώργιο Φλορόφκσυ: «Ο θεολογικός διάλογος είναι
μαρτυρία πίστεως και όχι η διαλεκτική ιδεών».(Митрополит Волоколамский Иларион
прибыл на Святую Гору Афон)
2 σχόλια:
Ποιοι, είπατε, ότι συζήτησαν; Ο Βολοκολάμσκ Ιλαρίων με τον αρχιμ. Βασίλειο Γοντικάκη;
Λαμπρά! Η ελληνική έκδοση της σύγχρονης (και εκσυγχρονισμένης) Ορθοδοξίας με την υπερακοντίζουσαν αυτήν αισθητική ορθοδοξία - των ορατορίων, του Ντοστιφιέφσκυ και άλλων.
Εδώ ήρθαμε, πάμε να φύγουμε.
Σχετικό και αυτό :
Τα πνευματικά αισθητήρια αμφοτέρων τα έχει διαφθείρει η παγκοσμιοποίηση (οικουνμενισμός). Αν υπήρχαν, εμείς θα είμαστε Ορθόδοξοι, αλλά θα ήταν και οι Ρώσοι, τους οποίους δεν "γιάτρεψε" ο Ντοστογιέφσκυ. Ο Τουργκένιεφ τον νίκησε, ο Διαφωτισμός επικράτησε.
"Ουδέν εν τη νοήσει ό μη πρότερον εν τη αισθήσει", αλλά με ανύπαρκτα ή κίβδηλα τα πνευματικά (= εν τη νοήσει) αισθητήρια.
Δημοσίευση σχολίου