Υποβάθμιση των Θρησκευτικών και στα Μουσικά σχολεία
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου
Δεν χάνει ευκαιρία η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για την προώθηση του σχεδίου υποβάθμισης του μαθήματος των Θρησκευτικών. Κάθε αλλαγή στα ωρολόγια προγράμματα συνοδεύεται από μείωση των ωρών διδασκαλίας των Θρησκευτικών ή σε κάποιες περιπτώσεις από την μετατροπή τους σε μάθημα επιλογής. Μετά την πολύπλευρη υποβάθμιση του μαθήματος στο Νέο Λύκειο με τη μετατροπή του σε μονόωρο στη Β΄ Λυκείου και σε επιλογής στη Γ΄ τάξη, έρχεται τώρα και νέα υποβάθμιση του μαθήματος στα Μουσικά σχολεία.
Σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα που δημοσιεύτηκε στις 4 Αυγούστου 2011 στη «Διαύγεια» και φέρει την υπογραφή της Υφυπουργού Παιδείας Εύης Χριστοφιλοπούλου τα Θρησκευτικά παραμένουν υποβαθμισμένα και θα διδάσκονται ως μονόωρο μάθημα σε όλες τις τάξεις των Μουσικών Γυμνασίων... Μετατρέπονται επίσης σε μονόωρο μάθημα και σε όλες τις τάξεις των Μουσικών Λυκείων. Με τη ρύθμιση αυτή χάνεται μία ώρα Θρησκευτικών στην Α΄ Μουσικού Λυκείου όπου το μάθημα από δίωρο γίνεται μονόωρο και άλλη μία στη Β΄ Λυκείου όπου συμβαίνει το ίδιο. Την ίδια μάλιστα στιγμή στη Γ΄ Γυμνασίου καταργείται το μάθημα μουσικής παιδείας «Υμνολογία» αλλά και στη Γ΄ Λυκείου δεν υπάρχει μετά τις νέες ρυθμίσεις το μάθημα της «Βυζαντινής Ελληνικής Μουσικής». Πρόκειται για υλοποίηση προγράμματος αποχριστιανοποίησης των Μουσικών σχολείων στα οποία πλέον θα υπάρχει μονόωρο μάθημα Θρησκευτικών σε όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου.
Με τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο τους τελευταίους μήνες το μάθημα των Θρησκευτικών γίνεται μονόωρο σε πολλές τάξεις πολλών ειδών σχολείων. Μονόωρο θρησκευτικό μάθημα θα διδάσκεται πλέον: στην Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου, στην Α΄ και Β΄ τάξη ΕΠΑΛ, στην Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη των Μουσικών Γυμνασίων, στην Α΄, Β΄και Γ΄ τάξη των Μουσικών Λυκείων. Και όλα αυτά τη στιγμή που η ίδια η Υπουργός Παιδείας αλλά και όλοι όσοι ασχολούνται με την παιδαγωγική επιστήμη αναγνωρίζουν ότι στο σύγχρονο σχολείο δεν πρέπει να υπάρχουν μονόωρα μαθήματα!
Είναι σαφές ότι η μονόωρη διδασκαλία του θρησκευτικού μαθήματος είναι ένα μεγάλο βήμα στο δρόμο προς την πλήρη κατάργησή του από τα ελληνικά σχολεία. Το χειρότερο από όλα είναι ότι ο εκκλησιαστικός και θεολογικός κόσμος, εκτός ολίγων εξαιρέσεων, παρακολουθεί μάλλον αδιάφορα τον σταδιακό αποχριστιανισμό και αφελληνισμό της παιδείας μας χωρίς να δείχνει πρόθεση ή πράξεις αντίστασης. Η ανοχή όμως απέναντι σε τέτοιες κυβερνητικές αποφάσεις και πρακτικές σημαίνει συνενοχή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου