15 Φεβ 2011

Αντίστροφη μέτρηση για ιστορία-θρησκευτικά! Έτοιμο σε 2 μήνες το σχέδιο για το Νέο Λύκειο.

Σε δύο μήνες θα έχουν κριθεί όλα, όσον αφορά τα προαιρετικά και τα υποχρεωτικά μαθήματα στο λύκειο, αφού μέχρι τον Απρίλιο θα είναι έτοιμο το σχέδιο για το… «Νέο Λύκειο» που θέλει να δημιουργήσει το Υπουργείο Παιδείας, από την επόμενη σχολικη χρονιά. Τότε θα μάθουμε, αν το νέο σύστημα που σχεδιάζεται, έρχεται να αντικαταστήσει απλώς τον κίνδυνο της "παπαγαλίας" με την βεβαιότητα... της περίληψης, ή της "μη μάθησης" για κάποια μαθήματα και για ποια.

Τον χρόνο ολοκλήρωσης του σχεδιασμού επιβεβαίωσε και ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κλήμης Ναυρίδης, ο οποίος, σε ειδική εκδήλωση, έδωσε πρόγευση των αλλαγών που προετοιμάζονται.

Όπως είπε ο κ. Ναυρίδης, ο σημερινός τρόπος διδασκαλίας… σε δύο μήνες θα θεωρείται πλέον ξεπερασμένος!

«Οι μαθητές θα πρέπει να αρχίσουν να μυούνται σε ερευνητικές διαδικασίες και διεργασίες», εξήγησε. «Δηλαδή, θα μάθουν να διατυπώνουν τα ερωτήματα, να προσδιορίζουν τα προβλήματα και να μεθοδεύουν διερευνήσεις. Επιπλέον, να αναζητούν απαντήσεις στα προβλήματα, που έχουν τεθεί, να αναζητούν και να αξιοποιούν ερευνητικά εργαλεία, να αναλύουν και να συνθέτουν δεδομένα».

Η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου έχει αναφερθεί πολλές φορές στην αλλαγή του σημερινού τύπου λυκείου, συνδυάζοντάς την με την αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Με δεδομένο μάλιστα το χαρακτηριστικό των «υποχρεωτικών» και «προαιρετικών» μαθημάτων που θέλει να εισάγει η υπουργός με το νέο σύστημα, η μεγάλη… «μάχη» δίνεται ακριβώς στο θέμα αυτό: ποια μαθήματα θα είναι υποχρεωτικά και ποια προαιρετικά. Η κόντρα αυτή, άλλωστε, είχε ήδη και το πρώτο της «θύμα», την πρώην ειδική γραμματέα του Υπουργείου, Θάλεια Δραγώνα, που προωθούσε την άποψη να είναι το μάθημα της ιστορίας προαιρετικό. Από την άλλη, σε συναγερμό βρίσκεται και η Εκκλησία, έναντι του ενδεχομένου να καταστεί προαιρετικό το μάθημα των θρησκευτικών.

Σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες, όμως, ο προσανατολισμός του υπουργείου προς τα υποχρεωτικά και επιλεγόμενα μαθήματα, με μικρότερο όγκο ύλης –αλλά μεγαλύτερη εξειδίκευση- στην γ΄ λυκείου, τελεί εν ισχύ.

Οι επιφυλάξεις που διατυπώνονται από πολλούς καθηγητές, πάντως, είναι πως όποιο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και αν υιοθετηθεί, δεν θα επιτύχει, αν δεν υπάρξουν ουσιαστικές αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τονίζουν επίσης, ότι το δυσκολότερο έργο του σχεδιασμού μίας τέτοιας αλλαγής, όπως αυτής που μελετάται για το λύκειο, θα είναι να αντιμετωπιστούν μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες.

Ο κ. Ναυρίδης, από την πλευρά του, υπογράμμισε επίσης ότι "θα δοθεί έμφαση στις γενικές ικανότητες, που θα πρέπει να αποκτήσουν οι μαθητές".

Ο ίδιος πρόσθεσε πως όλοι οι μαθητές, όταν ολοκληρώνουν την υποχρεωτική εκπαίδευση, να πρέπει να είναι "σε ικανοποιητικό βαθμό εγγράμματοι στην ελληνική και στις ξένες γλώσσες, στις επιστήμες, στα μαθηματικά, στις νέες τεχνολογίες, στον πολιτισμό, στις τέχνες και στη θρησκεία τους ταυτόχρονα". (σ.σ.: Ποιος ορίζει όμως... τον ικανοποιητικό βαθμό;)

Πρόσθεσε επίσης, ότι ζητούμενο είναι η "ουσιαστική γνώση για την ιστορική κοινωνική, οικονομική και πολιτική συγκρότηση της κοινωνίας μας" (σ.σ.: και πάλι, ποια κριτήρια ορίζουν την "ουσιαστική" γνώση;)

pressanews.gr/&Itemid=145

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ το ανδράκι δεν κάνει η κυρα θαμώνας της λέσχης Bildeberg;;

Αναστάσιος

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com