«Ο ελληνικός λαός είναι ατίθασος και γι’ αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθιά στις πολιτιστικές του ρίζες. Τότε ίσως συνετισθεί. Εννοώ δηλαδή να πλήξουμε την γλώσσα, τη θρησκεία, τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε κάθε δυνατότητά του να αναπτυχθεί, να διακριθεί, να επικρατήσει, για να μη μας παρενοχλεί στα Βαλκάνια, κλπ., κλπ…». (Χένρι Κίσινγκερ, Ουάσιγκτον, 1994)
Την αφαίρεση της Ιστορίας από τον κορμό της υποχρεωτικής διδασκαλίας στη Β' και Γ' Λυκείου και τη μετατροπή τόσο αυτής όσο και των Θρησκευτικών σε μαθήματα επιλογής, προτείνει το υπουργείο Παιδείας για τις αλλαγές στο Νέο Λύκειο. Αφού δεν έχουν καταφέρει, παρά τις αλλαγές που έχουν κάνει στα βιβλία ιστορίας, να αλλάξουν εντελώς την ιστορία που διδασκόμαστε, αποφάσισαν να την καταργήσουν από τις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πιο ακριβώς είναι το πρόβλημα των παραγόντων του υπουργείου, με την Ελληνική Ιστορία και τα θρησκευτικά, αλλά η εμμονή τους, είτε να τα παραχαράξουν, είτε να τα καταργήσουν, φαίνεται να είναι ένα μόνιμο σύμπτωμα, τόσο… συμπτωματικά ευθυγραμμισμένο με την παραπάνω γνωστή προσταγή του Κίσινγκερ…
Σύμφωνα με την τελική μέχρι στιγμής πρόταση του υπουργείου, το μάθημα εντάσσεται σε μία ομάδα μαθημάτων κάτω από την ονομασία "Αρχαιογνωσία", ενώ η διδασκαλία της περιορίζεται στην "Αρχαία Ιστορία" και την "Ιστορία των ιδεών". Η ιστορία της Ευρώπης εντάσσεται στην ομάδα των Κοινωνικών Επιστημών.
Η Νεότερη Ιστορία δεν υπάρχει στο πρόγραμμα, ενώ στην πρώτη Λυκείου η Ιστορία παραμένει υποχρεωτικό μάθημα με 3 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα.
Σύμφωνα με την πρόταση, μειώνεται ο αριθμός γνωστικών αντικειμένων, αλλά αυξάνονται οι διδακτικές ώρες. Στην Α΄ Λυκείου από 32 σε 34, στη Β΄ Λυκείου από 34 σε 35 και στην Γ΄ Λυκείου από 31 σε 33.
Σε μάθημα επιλογής μετατρέπονται και τα Θρησκευτικά, ενώ η Πληροφορική δεν θα υπάρχει, αφού οι Νέες Τεχνολογίες θα υπάρχουν καθόλη τη διάρκεια του σχολικού βίου.
Πιο συγκεκριμένα, η Επιτροπή προτείνει:
• Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας κατά 2 ώρες.
• Ενίσχυση της αγγλικής, υποχρεωτική και στις 3 τάξεις του Λυκείου 3 ώρες την εβδομάδα.
• Μείωση του αριθμού των γνωστικών αντικειμένων τα οποία εντάσσονται σε ομάδες μαθημάτων με βάση το περιεχόμενό τους.
• Καθιέρωση περισότερων μαθημάτων επιλογής και λιγότερων υποχρεωτικών στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου.
• Την εισαγωγή δύο επιπέδων στη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων. Το βασικό και το υψηλό ανάλογα με τις δυνατότητες του μαθητή.
• Την εισαγωγή νέων μαθημάτων με τον τίτλο «Τέχνη και πολιτισμός» καθώς επίσης των «Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών».
• Αύξηση των επιλογών στις ξένες γλώσσες.
• Εισαγωγή των Νέων Τεχνολογιών σε όλη τη διάρκεια του μαθητικού βίου.
• Αλλάζει ριζικά το μοντέλο διδασκαλίας με την εφαρμογή της συνεργατικής μεθόδου.
• Εισάγεται η ερευνητική εργασία την οποία θα κάνει ο μαθητής σε συνεργασία με κάποιον καθηγητή. Η εργασία θα είναι ελεύθερης θεματικής και θα πραγματοποιείται με συγκεκριμένη διαδικασία.
Σημειώνεται πάντως πως τον περασμένο Οκτώβριο, η υφυπουργός παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, δήλωνε, “στόχος του Υπουργείου είναι η αναβάθμιση της διδασκαλίας της Ιστορίας”, ενώ λίγες ημέρες μετά, ο επίσης υφυπουργός, Γιάννης Πανάρετος, δήλωνε: “Είμαστε περήφανοι για την Ιστορία μας και γι’ αυτό θα παραμείνει κεντρικό αντικείμενο στην εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου