Ελάχιστη έως καθόλου βελτίωση παρουσίασαν τα αποτελέσματα των φετινών παγκύπριων εξετάσεων, που δόθηκαν στη δημοσιότητα στις 23 του μήνα. Ιδιαίτερη ανησυχία, πάντως, εκφράζεται για το μάθημα των Νέων Ελληνικών, ο μέσος όρος του οποίου ήταν φέτος 9,95, ενώ πέρσι κυμάνθηκε στο 9,53.
Πάντως, ο υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Αντρέας Δημητρίου, σε πρόσφατες δηλώσεις του στη «Σ», εμφανίζεται καθησυχαστικός ως προς το αποτέλεσμα, διαβεβαιώνοντας ότι παρόμοια αποτελέσματα παρουσιάζονται στις πλείστες ευρωπαϊκές χώρες, σε σχέση με τη μητρική γλώσσα. Ο υπουργός Παιδείας, αφού διέψευσε τα περί αποτυχίας των παιδιών, υπογράμμισε ότι δεν πρέπει να βγαίνουν λανθασμένα συμπεράσματα.
Πρόβλημα γλωσσικής επικοινωνίας
«Κάθε χρόνο επαναλαμβάνουμε τα ίδια», ήταν η αρχική δήλωση του προέδρου του Συνδέσμου Ελλήνων Φιλολόγων Δημήτρη Ταλιαδώρου, όταν κλήθηκε να σχολιάσει το φετινό μέσο όρο στο μάθημα των Νέων Ελληνικών. «Αυτός ο μέσος όρος παρουσιάζει ένα πρόβλημα», πρόσθεσε, για να εξηγήσει ότι αυτό προκύπτει επειδή «ανάμεσα στα εξεταζόμενα παιδιά, περιλαμβάνονται μαθητές που θέλουν απλά να περάσουν και τα παιδιά που ενδιαφέρονται για πρόσβαση στα πανεπιστήμια. Άρα είναι μια ανάμεικτη κατάσταση και δεν υπάρχει μια ομοιομορφία. Δεν στοχεύουν όλοι το ίδιο και δεν προσπαθούν το ίδιο», ανέφερε.
Ο κ. Ταλιαδώρος υπογράμμισε ότι «οι μέσοι όροι των τελευταίων χρόνων αναδεικνύουν ότι υπάρχει πρόβλημα γλωσσικής επικοινωνίας των μαθητών μας», για το οποίο, όπως είπε,«δεν έχει ληφθεί ουσιαστικά κανένα μέτρο». Πρόσθεσε ότι «είναι απαράδεκτο οι μαθητές να έχουν στη μητρική τους γλώσσα, μέσο όρο κάτω από τη βάση».
Να συγκρίνουμε όμοια πράγματα
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Φιλολόγων κ. Ταλιαδώρος κάλεσε το Υπουργείο Παιδείας να συστήσει μια επιστημονική επιτροπή με την εμπλοκή όλων των ενδιαφερομένων, για να προχωρήσει σε τεχνοκρατική ανάλυση των στοιχείων. Δηλαδή, όπως είπε, «να κατατάξει τους μαθητές που ήταν για πρόσβαση και τους μαθητές για απλή απόλυση. Πρέπει, δηλαδή, να συγκρίνουμε όμοια πράγματα. Από 'κεί και πέρα θα μπορέσουμε να βγάλουμε ακριβή συμπεράσματα στο πού έγκειται το πρόβλημα», επεσήμανε.
Ο κ. Ταλιαδώρος υπενθύμισε ότι ο Σύνδεσμος Ελλήνων Φιλολόγων πρότεινε την εργαστηριοποίηση του μαθήματος των Νέων Ελληνικών. «Δηλαδή», ανέφερε, «να δοθεί η δυνατότητα στον εκπαιδευτικό, να εργαστεί με μια εξειδικευμένη διδασκαλία με πιο μικρό αριθμό μαθητών, ώστε να γίνεται μια αμεσότερη εμπλοκή του μαθητή με τη γλώσσα. Και όταν κάνει λάθη ο μαθητής, να έχει το χρόνο ο εκπαιδευτικός να τον διορθώσει».
Φταίει το σύστημα της παπαγαλίας
Η πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Ελένη Σεμελίδου ανέφερε ότι «από τον μέσο όρο δεν μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα, γιατί το μάθημα των Νέων Ελληνικών το δίνουν όλοι οι μαθητές, είτε για πρόσβαση σε ανώτερα ιδρύματα, είτε για απόλυση». Πρόσθεσε ότι «σαν οργάνωση κάθε χρόνο επισημαίνουμε διάφορα που πρέπει να γίνουν για να βελτιωθεί η βαθμολογία». Η κ. Σεμελίδου εξήγησε ότι «πρέπει να ληφθεί υπόψη στα αναλυτικά προγράμματα και η ελληνική γλώσσα. Επίσης, πρέπει να συνεχίσουν οι συζητήσεις για το σύστημα πρόσβασης των παιδιών στα ανώτερα ιδρύματα, θέμα που αφέθηκε στην άκρη».
Ερωτηθείσα ποιοι είναι οι παράγοντες για το χαμηλό μέσο όρο στα Νέα Ελληνικά, δήλωσε ότι «αυτοί είναι πάρα πολλοί και η μη εργαστηριοποίηση της ελληνικής γλώσσας, είναι ένας από αυτούς». Όπως είπε, «οι μαθητές διδάσκονται ανεπαρκώς τη Νέα και την Αρχαία Ελληνική. Χρειάζεται πιο άμεση εμπλοκή των μαθητών στην εκμάθηση της γλώσσας, κάτι που πρέπει να αρχίσει από την αρχή, δηλαδή, ακόμη και από το νηπιαγωγείο». Πρόσθεσε ότι «η εκμάθηση δεν είναι επαρκής και γι' αυτό φταίει το σύστημα. Από την πλευρά τους οι καθηγητές κάνουν αυτό που τους λέει το σύστημα, γεγονός που ακυρώνει τους ίδιους τους καθηγητές μέσα στην τάξη». Όπως εξήγησε η πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, «ο μαθητής ακόμα και στα Νέα Ελληνικά, δυστυχώς, παπαγαλίζει κάποια πράγματα».
Ανάλυση-μελέτη των αποτελεσμάτων
«Έχουμε δει τα αποτελέσματα και είναι παρόμοια με τα περσινά. Τα κακά αποτελέσματα δεν μπορούν να μη μας ανησυχούν», δήλωσε ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Γονέων της Μέσης Εκπαίδευσης Στέφανος Στεφάνου. «Θεωρούμε ότι είναι κακό αποτέλεσμα και επαναλαμβάνεται τα τελευταία χρόνια, όμως υπάρχουν και κάποια ελαφρυντικά για το αποτέλεσμα», είπε. Εξήγησε ότι υπάρχει μια μερίδα μαθητών που δίνουν κενά τα γραπτά και δεν ενδιαφέρονται για πρόσβαση σε ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα, με αποτέλεσμα να γράφουν όσο χρειάζεται για να περάσουν». Ο κ. Στεφάνου σημείωσε ότι «ίσως αυτό να είναι ένας από τους λόγους που καταλήγουμε σε αυτόν το μέσο όρο. Ο τρόπος διδασκαλίας, ο τρόπος βαθμολόγησης, τα θέματα που μπαίνουν στις εξετάσεις, κάποια από αυτά ή και συνδυασμός τους, πιθανόν να ευθύνονται για το χαμηλό αποτέλεσμα στο μάθημα των Ελληνικών».
Ο πρόεδρος των γονέων δεν παρέλειψε να θέσει τη δική τους πρόταση, ότι δηλαδή «χρειάζεται οπωσδήποτε να γίνει μια ανάλυση-μελέτη για το πώς φτάνουμε κάθε φορά σε τέτοια αποτελέσματα. Ξεκαθάρισε ότι «παρόλ' αυτά, ο μέσος όρος δεν δείχνει με ακρίβεια τις γνώσεις των παιδιών στο αντικείμενο» και ότι «δεν εφησυχάζουμε ως γονείς».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου