Κύπριοι φοιτητές στην Κωνσταντινούπολη
Συμμετοχή σε διαπολιτισμικές εκδηλώσεις και σεμινάρια
Από το συνέδριο στο Ζωγράφειο Λύκειο της Ελληνικής Ομογένειας.
Δεκαπέντε Κύπριοι φοιτητές πήραν μέρος σε διαπολιτισμικές εκδηλώσεις και σεμινάρια, που έγιναν στην Κωνσταντινούπολη, από το Ινστιτούτο Ιστορικών Μελετών για την Ειρήνη, του οποίου διευθύντρια είναι η δρ Αρετή Δημοσθένους. Στη διοργάνωση αυτή συμμετείχαν επίσης 25 φοιτητές από τρία Πανεπιστήμια της Κωνσταντινούπολης, καθώς και οι μαθητές του Ζωγραφείου Λυκείου. Τους Κύπριους φοιτητές δέχθηκε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο οποίος ευχήθηκε σύντομα να επέλθει ειρηνική επίλυση του Κυπριακού. Επίσης, απηύθυνε στους νέους ευχές για ένα μέλλον με διαπολιτισμική αρμονία, πνευματική πρόοδο και ανεκτικότητα στη διαφορετικότητα με πρότυπο τον Θεό-Πατέρα ο οποίος «αγάπη εστί».
Στο Πανεπιστήμιο του Βοσπόρου οι Κύπριοι φοιτητές συμμετείχαν σε σεμινάριο με θέμα «Η Τουρκία σήμερα και το μέλλον των νέων», το οποίο διηύθυνε ο καθηγητής του Τμήματος Κοινωνιολογίας Faruk Βirtek. Στο σεμινάριο αυτό συζητήθηκαν μεταξύ άλλων το Κυπριακό, το Μεσανατολικό και οι καινούργιες τάσεις στην εξωτερική πολιτική της Τουρκίας.
Η δρ Αρετή Δημοσθένους ανέφερε στον «Φ» ότι ο καθηγητής Βirtek, του οποίου ο κ. Αhmet Davutoglou υπήρξε μαθητής, τόνισε ότι «η στροφή της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής προς την Παλαιστίνη ενδεχομένως να μην είναι η ορθότερη και να οδηγήσει την Τουρκία σε περιπέτειες». Σύμφωνα με τον ίδιο καθηγητή σήμερα η Τουρκία δίνει χέρι φιλίας στους Άραβες και τους Ιρανούς, πράγμα που δεν συνέβαινε προηγουμένως. «Το Ισλάμ δεν θα πρέπει να αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην πολιτική εξέλιξη», υποστήριξε.
Στο Πανεπιστήμιο του Υildizο καθηγητής του Τμήματος Πολιτικών και Διεθνών Σχέσεων ΜehmetΗacisalihoglu διηύθυνε σεμινάριο με θέμα «Η Ένταξη της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση».
Όπως ανέφερε η δρ Δημοσθένους τονίσθηκαν τα πλεονεκτήματα από μια πιθανή ένταξη της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι Τούρκοι φοιτητές του Πανεπιστημίου Υildizεξέφρασαν την πεποίθηση πως η διαφορά πίστης δεν πρέπει να είναι καθοριστικός παράγοντας για παραγνώριση της κοινής βαλκανικής κληρονομιάς πολλών Ευρωπαϊκών Κρατών με εκείνην της Τουρκίας. Η απόκτηση βίζας για επίσκεψη στην Κύπρο ήταν ένα ακόμη θέμα που συζητήθηκε.
Στο Πανεπιστήμιο Ιstanbul, ένα από τα παραδοσιακά πανεπιστήμια της Πόλης, περίμενε τους Κύπριους φοιτητές η καθηγήτρια Sylvia Τiryaki, διευθύντρια του GlobalΡoliticalΤrendsCenter, μιας από τις καλύτερες «δεξαμενές σκέψης» της Κωνσταντινούπολης.
Στο πανεπιστήμιο αυτό οργανώθηκε ημερίδα με θέμα: «Προβλήματα στην εξωτερική τουρκική πολιτική» και αναλύθηκαν από μέλη του ερευνητικού Κέντρου το Μεσανατολικό, Κυπριακό, Κουρδικό, οι σχέσεις με το Ιράν και την Αμερική.
Στο ιστορικό Ζωγράφειο Λύκειο της Ελληνικής ομογένειας οργανώθηκε συνέδριο με το επίκαιρο θέμα: «Πολιτισμός της Πόλης και Διαπολιτισμικότητα στην Ευρώπη: Πρακτικές Μορφές Σύγχρονης Διαπολιτισμικής Διδασκαλίας».
Επικράτησε η διαπίστωση πως σήμερα, στην παγκοσμιοποιημένη εποχή μας, οι κοινοτικές ομάδες δεν χάνουν την ταυτότητά τους.
Τουναντίον, η διαπολιτισμική εκπαίδευση ενδυναμώνει την εθνική ταυτότητα των ανθρώπων προσφέροντάς τους τη δυνατότητα για χρήση της λεγόμενης πολυσχιδούς ταυτότητας. Στη πολυπολιτισμική εποχή μας οι διαφορετικές ταυτότητες συνυπάρχουν αρμονικά στο ίδιο πρόσωπο.
Ο διευθυντής του Ζωγραφείου Λυκείου Γιάννης Δερμιτζόγλου χαιρέτισε το συνέδριο με την ευχή «Οι φίλοι και οι επισκέπτες του Ζωγραφείου από την Ελλάδα και την Κύπρο ολοένα να αυξάνονται».
Καταλήγοντας, η δρ Αρετή Δημοσθένους σημείωσε ότι το Ινστιτούτο Ιστορικών Μελετών για την Ειρήνη «στοχεύει σε μια νέα εποχή, κατά την οποία θα πραγματοποιούνται επισκέψεις Κυπρίων φοιτητών και καθηγητών σε τουρκικά ανώτερα ιδρύματα με στόχο τη γνωριμία και την ορθή αξιολόγηση της γείτονος, η οποία πέρα της πληθυσμιακής υπεροχής, χαρακτηρίζεται από άγνωστες σε εμάς τους Έλληνες πολιτικές, κοινωνικές και θρησκευτικές πτυχές».
Διαπολιτισμική διδασκαλία
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ το οποίο απασχόλησε το συνέδριο ήταν η εύρεση των πρακτικών μορφών κατάλληλης Διαπολιτισμικής Διδασκαλίας σε χώρες όπως η Τουρκία, η Ελλάδα και η Κύπρος. Βασικό συμπέρασμα από το συνέδριο στο Ζωγράφειο Λύκειο είναι , επεσήμανε η δρ Δημοσθένους, το έξης: «Η Σύγχρονη Διαπολιτισμική Διδασκαλία πρέπει να είναι συγκριτική. Να χρησιμοποιεί τη συγκριτική μέθοδο έτσι ώστε στο ίδιο μάθημα να γίνεται ταυτόχρονη παρουσίαση τοποθετήσεων διαφορετικών πολιτισμικών ομάδων.
Για παράδειγμα, διδάσκοντας στη λογοτεχνία ποιήματα διαπρεπών Ελλήνων ποιητών, εάν ανάμεσα στους μαθητές υπάρχουν και Τούρκοι μαθητές, θα πρέπει να διδαχθούν και ποιήματα διαπρεπών Τούρκων ποιητών. Ή ακόμη ένα παράδειγμα: Διδάσκοντας στην Ιστορία το κεφάλαιο για τον Βασίλειο Β’ τον Βουλγαροκτόνο (976-1025), εάν στην τάξη υπάρχουν παιδιά εργατών από τη Βουλγαρία, ίσως να πρέπει να ευρεθεί και να διδαχθεί και κάποιο μάθημα το οποίο να παρουσιάζει κάποιο Βούλγαρο νικητή ή να προσαρμοσθεί κάπως η ορολογία “Βουλγαροκτόνος” σε κάποια άλλη λιγότερο επιθετική λέξη».
«Φιλελεύθερος» του Α. Βικέτου -28/06/2010
ΣΧΟΛΙΟ ΑΚΤΙΝΩΝ
Το λένε ξεκάθαρα, «Η Σύγχρονη Διαπολιτισμική Διδασκαλία πρέπει να είναι συγκριτική. Να χρησιμοποιεί τη συγκριτική μέθοδο έτσι ώστε στο ίδιο μάθημα να γίνεται ταυτόχρονη παρουσίαση τοποθετήσεων διαφορετικών πολιτισμικών ομάδων». Μάλιστα τα δυο παραδείγματα με τους Τούρκους ποιητές και τον Βασίλειο Β’ τον Βουλγαροκτόνο είναι ενδεικτικά των προθέσεων.
Μήπως όμως όλα αυτά μας προετοιμάζουν για καινούργιες αλλαγές στο περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων ;
Δυστυχώς αιχμαλωτιστήκαμε σε μοντέρνες δήθεν θεωρίες περί πολυπολιτισμικότητας και προσπαθούμε να γκρεμίσουμε τα πάντα με διαφορετικές κάθε φορά ονομασίες.
Με διάφορες δικαιολογίες κατά καιρούς αλλοιώθηκε το περιεχόμενο των Θρησκευτικών , της Ιστορίας και των Νέων Ελλήνικών.
Η συντριπτική πλειοψηφία όμως των Ελλήνων και Κυπρίων εκπαιδευτικών, αλλά και της ελληνοκυπριακής κοινωνίας, αντιτίθεται στις σπασμωδικές αυτές ενέργειες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου