Την Κυριακή 6 Ιουνίου 2010 γιορτάστηκε στην Κέρκυρα η Ρωμαιοκαθολική πανήγυρη της Αγίας Δωρεάς.Το απόγευμα, στην πορεία προς την Πλατεία του Αγίου Ιακώβου συμμετείχε η πομπή, με το Ρωμαιοκαθολικό Αρχιεπίσκοπο, τους εφημερίους, που κατέφθασαν στην Κέρκυρα από την Ιταλία, τη Μάλτα και άλλα μέρη της Ελλάδας, και τους ιερείς της Ιεράς Μητροπόλεως Κερκύρας, τους οποίους απέστειλε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης κ. Νεκτάριος ως εκπροσώπους του.
Στην Πλατεία μπροστά στο Ρωμαιοκαθολικό Μητροπολιτικό Ναό και σε ειδική εξέδρα που είχε στηθεί, ο Ρωμαιοκαθολικός Αρχιεπίσκοπος απηύθυνε δέηση. Έπειτα, αφού διαβάστηκε το ένατο κεφάλαιο από το Ευαγγέλιο του Λουκά, που αφορούσε τον πολλαπλασιασμό των άρτων, εξήγηθηκε στους πιστούς το θέμα της φετινής πανηγύρεως της Αγίας Δωρεάς, το οποίο ήταν «Εσείς δώστε τους να φάνε». Ακολούθησε η ανάγνωση του χαιρετισμού του Μητροπολίτη Κερκύρας κ. Νεκταρίου από τον εκπρόσωπό του.
Μήνυμα του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτη Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων Νεκταρίου
Αρ. Πρωτ. 183
Κέρκυρα, 3 Ιουνίου 2010
Σεβασμιώτατον Αρχιεπίσκοπον
των εν Κερκύρα Ρωμαιοκαθολικών
κ. Ιωάννην Σπιτέρην
Ενταύθα
Σεβασμιώτατε Αρχιεπίσκοπε των εν Κερκύρα Ρωμαιοκαθολικών κ. Ιωάννη,
Η ετήσια λιτανεία της Αγίας Δωρεάς δίδει την δυνατότητα στις θρησκευτικές κοινότητες του νησιού μας να συμπροβληματιστούν σχετικά με την ουσία της χριστιανικής μαρτυρίας στον σύγχρονο κόσμο. Είναι άραγε η χριστιανική πίστη ένα ατομικό γεγονός, μία υπόθεση του καθενός ανθρώπου η οποία εδράζεται στην σκέψη του και αποτελεί την αφετηρία για να εξασφαλίσει την αιώνια ζωή ή είναι ένα γεγονός κοινωνίας τόσο με τον Θεό όσο και με τον συνάνθρωπο, η οποία σώζει και την προσωπική υπόσταση του καθενός;
Αν η πρώτη πρόταση είναι η απάντηση, τότε η χριστιανική πίστη γίνεται ιδέα, αντίληψη, επιχείρημα που εγκλωβίζει τον άνθρωπο στον εαυτό του και τον καθιστά δημιουργό και συντηρητή ενός πολιτισμού στον οποίο ακόμη και η αιωνιότητα είναι αμφίβολη υπόθεση του ενός. Αν η απάντηση είναι η δεύτερη πρόταση, τότε η χριστιανική πίστη αποτελεί την μοναδική οδό στην δίψα του ανθρώπου για γνήσιες σχέσεις, για αγάπη, για δικαιοσύνη. Τότε ο άνθρωπος προσθέτει, σε ό,τι παρέλαβε, το δικό του πρόσωπο και δεν ζητά την αιωνιότητα μόνο για τον εαυτό του, αλλά για όλους.
Για την Ορθόδοξη Θεολογία η Θεία Ευχαριστία αποτελεί τον τρόπο με τον οποίο υπάρχει η Εκκλησία στον κόσμο. Και αυτός ο τρόπος αναδεικνύει το ήθος της κοινωνίας με τον Θεό. Ο Χριστός προσφέρει και προσφέρεται, δίδει τον Εαυτό Του ως δώρο του κόσμου στο Θεό και προσφέρεται ως δώρο του Θεού στον κόσμο. Αυτή η προσφορά γίνεται για όλους τους ανθρώπους «ο Άρτος της ζωής» (Ιωάν. 6,48), Τον οποίο όποιος κοινωνεί, ενώνεται με τον Θεό και τον συνάνθρωπο και αγωνίζεται στην οδό για ένα νέο τρόπο και ήθος: της υπερβάσεως του εαυτού, της αληθινής αγάπης, της καινούριας ζωής, στην οποία «ουκ ένι Έλλην και Ιουδαίος..., βάρβαρος, Σκύθης, δούλος, ελεύθερος, αλλά τα πάντα και εν πάσι Χριστός» (Κολοσ. 3,11).
Εάν ως χριστιανοί θέλουμε σήμερα να καταθέσουμε ουσιαστική μαρτυρία στον κόσμο μας, τότε οφείλουμε να βρούμε στην καθημερινότητά μας το αληθινό νόημα της Θείας Ευχαριστίας. Να συναντηθούμε στις ενορίες μας ως πρόσωπα και όχι ως περαστικοί προσκυνητές. Να αντλήσουμε δύναμη από την κοινωνία με τον Χριστό και να μεταφέρουμε τον τρόπο της αγάπης στον κόσμο. Να αντισταθούμε τελικά στην μετατροπή της χριστιανικής μας πίστεως σε ιδέα, ατομοκεντρισμό και ευτυχία του ενός.
Ζούμε σε εποχή μεγάλης κρίσεως, η οποία πρωτίστως είναι πνευματική. Η ελπίδα του ανθρώπου να βρει νόημα στη ζωή του δεν μπορεί να είναι ούτε τα υλικά αγαθά ούτε οι ηδονές του βίου, ούτε τα κάθε λογής δικαιώματα. Η ελπίδα πηγάζει από την επιστροφή στο ήθος του προσώπου, το οποίο αγαπά και μοιράζεται, προσφέρει και προσφέρεται. Αυτή είναι η οδός της πίστεως και αυτή ας είναι η μαρτυρία όλων μας.
Θέλω να ευχηθώ τόσο σε εσάς όσο και σε όλη την κοινότητα των εν Κερκύρα Ρωμαιοκαθολικών χρόνια πολλά! Η εποχή μας έχει ανάγκη την χριστιανική πίστη και ο καθένας μας ας δίδει τον καλύτερο εαυτό του!
Μετ’ ευχών και αγάπης Χριστού,
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
✝Ο ΚΕΡΚΥΡΑΣ, ΠΑΞΩΝ & ΔΙΑΠΟΝΤΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ
Δείτε το σχετικό βίντεο από 2.40΄κ.ε
2 σχόλια:
ΕΝΑΣ ΚΑΚΟΔΟΞΟΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ
"Η ελπίδα πηγάζει από την επιστροφή στο ήθος του προσώπου (...) εάν ως χριστιανοί θέλουμε σήμερα να καταθέσουμε ουσιαστική μαρτυρία στον κόσμο μας, τότε οφείλουμε να βρούμε στην καθημερινότητά μας το αληθινό νόημα της Θείας Ευχαριστίας. Να συναντηθούμε στις ενορίες μας ως πρόσωπα και όχι ως περαστικοί προσκυνητές.", ήταν ο χαιρετισμός που απηύθυνε ο Μητροπολίτης Κερκύρας και Παξών κατά την συμμετοχή του στην παπική πανήγυρη της Αγίας Δωρεάς, που τελέσθηκε εκεί.
Ούτε καν λόγος για μετάνοια. Κούφια λόγια μόνο για την αγάπη, για το πρόσωπο, για το ήθος και ακόμη πιο "κουφά" περί "ατομικού γεγονότος της χριστιανικής πίστεως που εγκλωβίζει τον άνθρωπο στον εαυτό του". Οι γνωστές κακόδοξες και κακόφημες νεοορθόδοξες αερολογίες για επιστροφή στο "ήθος του προσώπου" και όχι στο ήθος της μετανοίας.
Όλοι όσοι μιλούν για αγάπη, για κοινωνία με τον Θεό, για ήθος, για πρόσωπο, για υπέρβαση του εαυτού μας κλπ., αντιστέκονται σθεναρά στην μετατροπή της χριστιανικής μας πίστεως σε ιδέα, ατομοκεντρισμό και ευτυχία του ενός. Αντιστέκονται δηλαδή σε αυτό που ήδη έχουν κάνει οι ίδιοι!!! Θεωρούν αυτονόητο ότι πάντες, αλλά και οι ίδιοι, διατελούν εν μετανοία και εξαπατούν το ποίμνιο ευχόμενοι "να συναντηθούν στις ενορίες ως πρόσωπα και όχι ως περαστικοί προσκυνητές".
Κατόπιν τούτου πήραμε και το μάθημα: Τα πρόσωπα να συναντώνται, οι απρόσωποι περαστικοί να φεύγουν. Φύγαμε, πάμε αλλού να προσκυνήσουμε, το προσωπείο του πάπα ας το αφήσουμε για τις ενορίες.
"Αναστήτω ο Θεός και διασκορπισθήτωσαν οι εχθροί αυτού και φευγέτωσαν από προσώπου Αυτού οι μισούντες Αυτόν"
Θα ήταν καλύτερα να μας έλεγε για προσωπεία και όχι για πρόσωπα ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος.
Συνηθισμενη εικονα, τη συναντας
και σε αλλα μερη της Ελλαδας που υπαρχουν Καθολικοι.
Το ερωτημα που θετω ειναι:
Πως περιμενετε απο τον απλο ορθοδοξο λαο να μην εκκλησιαζεται σε καθολικους ναους
(συμβαινει εντονα στην Ελλαδα,ψαξτε το) οταν μαζικα πλεον ορθοδοξοι ιεραρχες και ιερεις
καμαρωνουν στην Αγια Δωρεα;
Οταν γινονται σε μαζικο πια φαινομενο μικτοι γαμοι;
Τι θα πειτε αδελφοι μου στις μεικτες οικογενειες, να μην πηγαινουν σε καθολικο ναο;
Πως να αφησει ενας καθολικος
την ομορφη παραδοση του οταν
ορθοδοξοι ιερεις δειχνουν να εχουν αναγνωρισει εστω εμμεσα τα
καθολικα μυστηρια;
Δημοσίευση σχολίου