Την ίδια στιγμή που σύσσωμη η Ελληνική κοινωνία περνάει μέσα απο το σόκ της οικονομικής κρίσης, την ίδια στιγμή που η εθνική συνοχή είναι όσο ποτέ άλλοτε απαραίτητη, την ίδια στιγμή η Ελληνική κυβέρνηση "ανάβει πράσινο φώς" για την ανέγερση μουσουλμανικού τεμένους στον Βοτανικό.( Hellas on the Web)
Στην περιοχή του Βοτανικού "Ναυτικό Οχυρό", το οποίο απέχει περίπου
Το σχέδιο προβλέπει επίσης την τοποθέτηση ενός ιμάμη που θα αμείβεται από το Ελληνικό Δημόσιο, αλλά προβλέπεται επίσης ότι η κάθε μουσουλμανική κοινότητα θα έχει το δικαίωμα να φέρει τον δικό της θρησκευτικό λειτουργό. (Εγκληματικότητα)
Το υψηλό βέβαια κόστος, το οποίο καθυστερούσε την ανέγερση επί κυβερνήσεως ΝΔ (είχαν ακουστεί ποσά ύψους μέχρι και 10 εκατ ευρώ) δε φαίνεται να στέκεται εμπόδιο στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, που εν μέσω οικονομικής κρίσης και περικοπών ακόμη και στον αέρα που αναπνέουμε, βρίσκει παρόλα αυτά τα χρήματα για κατασκευή μουσουλμανικού τεμένους και νεκροταφείου.( Hellas on the Web)
«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που θα γίνει επιτέλους ένας επίσημος χώρος. Θα είναι ένα σημαντικό βήμα για την ανεμπόδιστη άσκηση των θρησκευτικών μας καθηκόντων», δηλώνει στην «Κ» ο κ. Ναΐμ Ελγαντούρ, πρόεδρος της Μουσουλμανικής Ενωσης Ελλάδος.
Ηδη τους τελευταίους μήνες είχαν πυκνώσει οι συσκέψεις για το ζήτημα με τη συμμετοχή των συναρμόδιων φορέων δηλαδή των υπουργείων Παιδείας, Εσωτερικών, Εξωτερικών, του δήμου Αθηναίων, του ΓΕΝ και του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας. Οπως αποφασίστηκε σε σύσκεψη το Τέμενος θα ανεγερθεί σε έκταση 17 στρεμμάτων στην περιοχή του Βοτανικού, όπου σήμερα βρίσκονται οι εγκαταστάσεις του Κέντρου Συντήρησης Αυτοκινήτων Ναυτικού. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό από τη στιγμή που θα ολοκληρωθούν όλες οι νομικές διαδικασίες παραχώρησης της χρήσης του χώρου στο υπουργείο Παιδείας, θα απαιτηθούν περίπου 6 έως 12 μήνες για τη μετεγκατάσταση των υπηρεσιών του Πολεμικού Ναυτικού.
Το Τέμενος θα ανεγερθεί με δαπάνη του ελληνικού Δημοσίου μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Σύμφωνα με τον σχετικό νόμο που προώθησε το 2006 η τότε υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου, το κτίσμα του Τεμένους θα πρέπει να είναι σύμφωνο με τους όρους και τους περιορισμούς δόμησης της περιοχής. Σύμφωνα με τους ισχύοντες, ο στεγασμένος χώρος προβλέπεται να είναι 839 τ.μ., θα έχει είσοδο από την Ιερά Οδό μέσω της Οδού Ασυρμάτου, ενώ θα συνορεύει με τον Ιερό Ναό του Αγίου Χριστοφόρου.
Το ζήτημα ανέγερσης Τεμένους στην Αθήνα τέθηκε για πρώτη φορά στα τέλη της δεκαετίας του ’30. Η συζήτηση ξεχάστηκε με το ξέσπασμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Μετά τη μεταπολίτευση και ιδιαιτέρως τη δεκαετία του ’80 το ζήτημα τέθηκε εκ νέου από πρέσβεις μουσουλμανικών κρατών. Στα μέσα της δεκαετίας του ’90 το θέμα απασχόλησε και πάλι την τότε κυβέρνηση. Οι διαβουλεύσεις μεταξύ των ενδιαφερομένων οδήγησαν το 2000 στην ψήφιση του νόμου 2833 που προέβλεπε την ανέγερση Τεμένους και Ισλαμικού Πολιτιστικού Κέντρου με χρηματοδότηση από τη Σαουδική Αραβία. Για τον σκοπό αυτό η Πολιτεία παραχώρησε έκταση στην Παιανία αλλά βρέθηκε αντιμέτωπη με τους κατοίκους της περιοχής αλλά και τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο που δεν συμφωνούσε η πρώτη εικόνα των ταξιδιωτών στην Ελλάδα από το αεροδρόμιο να είναι ένας μουσουλμανικός μιναρές.
Καθώς η επίλυση του ζητήματος δεν προχωρούσε, αίσθηση προκάλεσε η πρόταση της τότε δημάρχου Αθηναίων, κ. Μπακογιάννη, που πρότεινε την επαναλειτουργία του τζαμιού στο Mοναστηράκι, που σήμερα φιλοξενεί το Mουσείο Λαϊκής Tέχνης. Τελικά, ύστερα από «ζυμώσεις» στο εσωτερικό της κυβέρνησης της Ν.Δ. προωθήθηκε η λύση του Βοτανικού. Συνεργάτες της πρώην υπουργού Εξωτερικών εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την απόφαση να προχωρήσει η διαδικασία ανέγερσης του Τεμένους. «Η κ. Μπακογιάννη πάντοτε ήταν υπέρ της δημιουργίας Τζαμιού. Διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην επιλογή του χώρου καθώς και στην απεμπλοκή του ζητήματος από την “προστασία” ξένων συμφερόντων» δηλώνουν στην «Κ» συνεργάτες της πρώην υπουργού. Το 2006 η υπουργός Παιδείας κ. Μ. Γιαννάκου παρουσίασε τον σημερινό νόμο που προβλέπει την ανέγερση Τεμένους με έξοδα της Ελληνικής Πολιτείας. («Καθημερινή» 02/05/2010)
12 σχόλια:
Ένας Ανώνυμος βλάκας, όπως είναι όλοι οι ανώνυμοι του διαδικτύου, έγραψε το ακόλουθο σχόλιο :
"Όπως εμείς ΘΕΛΟΥΜΕ να έχουμε
ορθόδοξους ναούς σε όλη την υφήλιο,έτσι και οι
μουσουλμάνοι θέλουν κι αυτοί να έχουν το λατρευ-
τικό τους χώρο και πρέπει να το ανεχθούμε!"
Δεν συγκρατήθηκα, του απάντησα ως εξής :
Εμείς δικαιούμαστε και να θέλουμε, και να έχουμε, ναούς σε όλη την υφήλιο. Δεν υπήρξαμε ποτέ δυνάστες κανενός. Κανέναν δεν κατακτήσαμε, δεν υποδουλώσαμε, δεν σφαγιάσαμε.
Μπορεί να γίνει καμιά σύγκριση μεταξύ ημών και εκείνων που, και μας υποδούλωσαν, και μας κατέσφαξαν και προσπάθησαν να μας αλλαξοπιστήσουν; Έχουν κάνει την Αγία Σοφία στην Κων/πολη μουσείο και στην κατεχόμενη Κύπρο έχουν ρημάξει όλους τους ιερούς ναούς οι πιστοί του Αλλάχ.
Δεν αφήνουμε τις σαχλαμάρες, λέω εγώ, και να κυττάξουμε να προασπίσουμε την πίστη μας; Το τζαμί μας έλλειψε για να πούμε ευχαριστώ στον Αλλάχ;
Όλοι οι ανώνυμοι του διαδικτύου είναι βλάκες;
Σα δεν ντρέπεσαι λίγο να κατακρίνεις τους πάντες κ.Χριστουδουλίδη!
Εκεί σε κατάντησε ο σχισματικός παλαιοημερολογιτισμός;
Γ.
Εσύ ο "άσχιστος" Ανώνυμος Γ(ου) γιατί δεν μας λες ποιος είσαι; Να αναθαρρήσουν και οι υπόλοιποι άσχιστοι.
Γιατί δεν δημοσιεύετε το σχόλιο μου; Τί άδικες παρεμβάσεις στον διάλογο που διεξάγουμε είναι αυτές;
Ντροπή σας.
Γ.
Ανώνυμε φίλε Γ
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
Προσπερνώ το «ντροπή σας» που γράφεις.
Θα ήταν πολύ καλύτερο στο διάλογο που όπως λες διεξάγεις να μη χρησιμοποιείς χαρακτηρισμούς.
Από την πλευρά μας δεν υπάρχει πρόβλημα να δημοσιευθούν κάποιες απόψεις σου επώνυμα.
Μια και είσαι όμως ανώνυμος να αποφεύγεις τους χαρακτηρισμούς. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να πεί κάποιος αυτό που θέλει.
Νομίζω πως δεν είχε κάτι μεμπτό η απάντηση που καταχωνιάσατε.
Αν είχε πειτε συγκεκριμένα τί το μεμπτό είχε;
Και εν πάσει περιπτώσει αφήστε τις ανοησίες άλλων περι ανωνυμίες. Και εσείς ανώνυμοι είστε και όμως ασκείτε κριτική σε επώνυμα πρόσωπα.
Δεν ειναι κακό αυτό.
Γ.
Προς ανώνυμο Γ
Το τελευταίο σχόλιο σου δείχνει πόσο εύκολος είσαι στους χαρακτηρισμούς.
Μας χαρακτηρίζεις ανόητους επειδή σου είπαμε τι πρέπει να κάνεις. Επαναλαμβάνω, μια και είσαι ανώνυμος και θέλεις να παραμείνεις, καλό είναι να αποφεύγεις τους χαρακτηρισμούς. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να πεί κάποιος αυτό που θέλει.
Όποιος έχει συγκεκριμένη ηλεκτρονική διεύθυνση
(ηλεκτρονικό αποτύπωμα)ουσιαστικά δεν είναι ανώνυμος.
Όχι κάνετε λάθος δεν σας είπα ανόητους. Ξαναδιαβάστε πιο προσεκτικά τί γράφω. Είναι πάντως δείγμα της επιπολαιότητας σας και αυτό.
Η τρελλο-βρωμο γρια που υποστηρίζει ο Χριστοδουλίδης με τις αισχρές και βλάσφημες απόψεις στην οποία αναφερόμουν στο σχόλιο που καταχωνιάσατε μήπως είναι επώνυμη;
Τώρα για την τελευταία σας πρόταση.Κανείς δεν είναι ουσιαστικά ανώνυμος με την έννοια που γράφετε. Ούτε ο σχολιογράφος.
Γ.
Προς ανώνυμο Γ
Εξακολουθείς να δείχνεις ότι δεν καταλαβαίνεις.
1) Δηλαδή όταν γράφεις τα «αφήστε τις ανοησίες άλλων περι ανωνυμίας» και «δείγμα της επιπολαιότητάς σας και αυτό» δεν σημαίνουν ότι μας είπες ανόητους και επιπόλαιους;
2) Κατάλαβες λάθος ο σχολιογράφος είναι ανώνυμος σε σχέση με κάποιον που έχει γνωστό imail.
Επαναλαμβάνω, μια και είσαι ανώνυμος και θέλεις να παραμείνεις(δικαίωμα σεβαστό), καλό είναι να αποφεύγεις τους χαρακτηρισμούς. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να πεί κάποιος αυτό που θέλει.
Προς Ακτίνες
Εξακολουθείτε να δείχνετε ότι δεν καταλαβαίνετε.
1)Όταν σας είπα μόνο ότι "αφήστε τις ανοησίες άλλων περι ανωνυμίας" εσείς είπατε "Μας χαρακτηρίζεις ανόητους"! Αν αυτό καταλαβαίνετε τότε δεν έχω να πω κάτι άλλο.
2)Ο ανώνυμος σχολιογράφος δείχνει το ίδιο την ταυτοτητά του όσο και ο ανώνυμος blogger που έχει ένα αόριστο εμαιλ aktinesblogspot@gmail.gr. Και οι δύο δεν φαίνονται καθόλου απο το κοινό αλλά αφήνουν τα ίδια ηλεκτρονικά ίχνη.
Οι χαρακτηρισμοί πρέπει να αφήνονται ελεύθερα τοσο σε ανωνυμους όσο και σε επώνυμους. Διαφορετικά είναι μεγάλη αδικία.
Οι χαρακτηρισμοί αν είναι δίκαιοι όσο σκληροί και αν είναι πρέπει να επιτρέπονται. Αλλιώς δεν είναι διάλογος αλλά ο επώνυμος θα βρίζει άδικα και αντιχριστιανικά όποιον ανώνυμο δεν του αρέσει επειδή κρίνει τις βρωμοαπόψεις του.
Γ.
Προς ανώνυμο Γ
Επαναλαμβάνω, μια και θέλεις να παραμείνεις ανώνυμος (δικαίωμα σεβαστό), καλό είναι να αποφεύγεις τους χαρακτηρισμούς.
Αφού γράφεις ότι ο « ανώνυμος σχολιογράφος δείχνει το ίδιο την ταυτοτητά του όσο και ο ανώνυμος blogger που έχει ένα αόριστο εμαιλ» τότε γράψε από εδώ και πέρα μόνο με το imail σου.
Έκανα λάθος, για εδω ήταν το σχόλιο που άφησα αλλού, οπότε σβήστε το απο εκεί.
Εντάξει φίλοι,
απο εδω και πέρα για να ξεπεράσετε τις ιδέες αυτές που έχετε θα γράφω με το εμαιλ μου.
Με τιμή
Γ.
anonumusg@gmail.com
(Eίστε ευχαριστημένοι ;)
Δημοσίευση σχολίου