Η ΑΦΑΙΡΕΣΙΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΛΩΝ
ΑΠΟ ΤΑΣ ΣΧΟΛΙΚΑΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΑΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ
Ἦλθεν ἡ ὥρα νὰ ἀγωνισθῶμεν κατὰ τὸ ἡρωϊκὸν πνεῦμα τῶν ἀρχαίων μαρτύρων
Ἡ ἀπόφαση τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Δικαστηρίου Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων, τὸν Ὀκτώβριο τοῦ 2009, ἡ ὁποία ἀπαγορεύει τὴν παρουσία τῶν Σταυρῶν στὶς σχολικὲς αἴθουσες τῆς Ἰταλίας, ἔφερε σειρὰ ἀπὸ ἀντιδράσεις καὶ συζητήσεις γύρω ἀπὸ αὐτὸ τὸ θέμα. Τὴν ὑπόθεση ἔφερε στὸ Εὐρωπαϊκὸ Δικαστήριο Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων, μὲ τὴν σχετικὴ ὑπ᾽ ἀριθμὸν 30814|2006 προσφυγή της, ἡ Σόιλε Λάουτσι Ἀλμπερτίν, Ἰταλίδα Φινλανδικῆς καταγωγῆς. Τὰ παιδιά της Ντατάικο καὶ Σάμι Ἀλμπερτίν, 11 καὶ 13 ἐτῶν ἀντίστοιχα, πήγαιναν σχολεῖο στὴν πόλη Τέρμε Ἄμπανο, κοντὰ στὴν Πάδοβα, ὅπου στὶς σχολικὲς αἴθουσες ὑπῆρχαν Σταυροί. Ἡ Λάουτσι ζήτησε ἀπὸ τὴ Διεύθυνση τοῦ σχολείου νὰ ἀφαιρέσει τοὺς Σταυρούς, διότι ἡ παρουσία τους, ὑποστήριξε, εἶναι ἀντίθετη πρὸς τὸν κοσμικὸ χαρακτήρα τοῦ Ἰταλικοῦ κράτους. Ἡ διεύθυνση τοῦ σχολείου ἀρνήθηκε καὶ ἡ Λάουτσι προσέφυγε στὸ Εὐρωπαϊκὸ Δικαστήριο Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων. Στὴν προσφυγή της αὐτὴ , ἐπικαλέστηκε καὶ σχετικὴ ἀπόφαση τοῦ ἀντίστοιχου Ἰταλικοῦ Ἀρείου Πάγου, ἡ ὁποία ἀπαγόρευε τὴν ἀνάρτηση θρησκευτικῶν συμβόλων στὰ σχολεῖα, ὅταν αὐτὰ χρησιμοποιοῦνται ὡς ἐκλογικὰ κέντρα. Μὲ τὴν ὁμόφωνη ἀπόφαση τοῦ Ε.Δ. Α.Δ. ἡ Λάουτσι δικαιώθηκε, καθὼς τὸ Εὐρωδικαστήριο καταδίκασε τὴν Ἰταλία γιὰ παραβίαση τοῦ ἄρθρου 2 τοῦ πρόσθετου πρωτοκόλλου τῆς Εὐρωπαϊκῆς Σύμβασης Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων (δικαίωμα ἐκπαίδευσης σύμφωνα μὲ τὶς θρησκευτικὲς καὶ φιλοσοφικὲς πεποιθήσεις τῶν γονέων) σὲ συνδυασμὸ μὲ τὸ ἄρθρο 9 τῆς Ε.Σ. Δ.Α., πού ἀφορᾶ τὴν θρησκευτικὴ ἐλευθερία. Ἡ ἀπόφαση βασίζεται στὴν θρησκευτικὴ οὐδετερότητα τοῦ κράτους, μέσα στὸ πλαίσιο τῆς ὑποχρεωτικῆς δημόσιας παιδείας καὶ στὸν σεβασμὸ τοῦ πλουραλισμοῦ στὴν ἐκπαίδευση, στοιχεῖο ἀπαραίτητο σὲ μιὰ δημοκρατικὴ κοινωνία. Ἐπίσης ἐπιδίκασε στὴν Σόιλε Λάουτσι Ἀλμπερτὶν καὶ τὸ ποσὸ τῶν 5.000 εὐρὼ γιὰ ἠθικὴ βλάβη.
Σύμφωνα μὲ τὸ σκεπτικὸ τῆς ἀπόφασης «τὸ κράτος εἶναι δεσμευμένο στὴ θρησκευτικὴ οὐδετερότητα μέσα στὸ πλαίσιο τῆς ὑποχρεωτικῆς δημόσιας παιδείας. Ἡ παρουσία στὰ μαθήματα δὲν προϋποθέτει τὴ θρησκευτικὴ πίστη καὶ ἡ δημόσια παιδεία πρέπει νὰ καλλιεργεῖ στοὺς μαθητὲς τὴν κριτικὴ σκέψη». Τὸ σκεπτικὸ τῆς ἀπόφασης ἀποτελεῖ ἕνα σημαντικὸ βῆμα πρὸς τὴν πλήρη ἐκκοσμίκευση τῆς ἐκπαιδευτικῆς διαδικασίας καὶ τὴν ἀμερόληπτη θρησκευτικὰ λειτουργία τοῦ κράτους, τὸ ὁποῖο θὰ ὀφείλει νὰ λάβει ὑπόψη του τὴν πολυπολιτισμικὴ συγκρότηση τῶν σύγχρονων κοινωνιῶν. Ἐπιπρόσθετα θεωρεῖ ὅτι ἡ ἀνάρτηση Θρησκευτικῶν συμβόλων, συνιστᾶ παραβίαση τῶν δικαιωμάτων τῶν γονέων νὰ δίνουν στὰ παιδιά τους τὴν ἐκπαίδευση, ποὺ ἐπιθυμοῦν, σύμφωνα μὲ τὶς πεποιθήσεις τους, ἐνῶ θεωρεῖ ἀκόμη ὅτι ἀποτελεῖ καὶ παραβίαση τῆς ἀνεξιθρησκείας. Ἡ παρουσία τοῦ Σταυροῦ στὶς σχολικὲς αἴθουσες, μπορεῖ νὰ ἑρμηνευθεῖ ἀπὸ τοὺς μαθητὲς ὡς θρησκευτικὸ σύμβολο. Αὐτὸ κατὰ τὴν ἀπόφαση θὰ μποροῦσε νὰ εἶναι ἐνθαρρυντικὸ γιὰ τοὺς θρήσκους μαθητές, ὅμως εἶναι ἐνοχλητικὸ γιὰ τοὺς μαθητές, ποὺ ἀνήκουν σὲ ἄλλες θρησκευτικὲς μειονότητες ἢ εἶναι ἄθεοι.
Ἡ ἀπόφαση αὐτὴ θεωρεῖται ἄκρως προκλητικὴ γιὰ ὅλο τὸν Χριστιανικὸ κόσμο τῆς Εὐρώπης. Εἶναι χαρακτηριστικὸ ὅτι τὸ 84% τοῦ Ἰταλικοῦ λαοῦ, σύμφωνα μὲ σχετικὲς δημοσκοπήσεις, ἐπιθυμεῖ νὰ ὑπάρχει ὁ Σταυρός, σὲ ὅλες τὶς σχολικὲς αἴθουσες τῆς χώρας. Οἱ δὲ πολιτικοὶ τῆς Ἰταλίας, τόσο ἀπὸ τὴν Κυβέρνηση ὅσο καὶ ἀπὸ τὴν Ἀντιπολίτευση, ὁμόφωνα ἀντέδρασαν ἐναντίον τῆς ἀπόφασης αὐτῆς.
Ἄραγε ποιοὺς ἐξυπηρετεῖ ἡ ἐν λόγῳ ἀπόφαση; Τὴν μειονότητα τῶν πολιτῶν, χωρὶς νὰ λαμβάνουν ὑπόψη τους τὴ μεγάλη πλειονότητα αὐτῶν; Ζοῦμε ἀναμφισβήτητα σὲ μιὰ κοινωνία πολυπολιτισμικότητας καὶ θρησκευτικοῦ πλουραλισμοῦ. Στὴ Δημοκρατία ἔχουν δικαιώματα ὄχι μόνο οἱ μειοψηφίες, ἀλλὰ καὶ οἱ πλειονότητες. Δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ συλλογιστεῖ κανείς, οἱ μειονότητες νὰ ὑπερέχουν καὶ νὰ ἐπικρατοῦν τῶν πλειονοτήτων. Οἱ πλειοψηφίες παντοῦ διαμορφώνουν τὶς συνθῆκες (μὲ σεβασμὸ στὶς μειοψηφίες) καὶ οἱ μειοψηφίες συνυπάρχουν. Αὐτὸ εἶναι Δημοκρατία, τὸ ἀντίθετο εἶναι ἡ δικτατορία τῶν μειονοτήτων, εἶναι ἕνας ἰδιότυπος Φασισμός. Ὁ Χριστιανισμὸς ἀναγνωρίζει τὸ δικαίωμα τοῦ κάθε ἀνθρώπου νὰ ἔχει τὴν δική του πίστη, ἀρκεῖ νὰ ἀποδεχτεῖ καὶ ὁ ἄλλος τὸ δικαίωμα πίστης τῶν Χριστιανῶν.
Μετὰ τὴ δημοσίευση τῆς ἀπόφασης τοῦ Εὐρωπ. Δικαστηρίου Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων, μὲ τὴν ὁποία ἀπαγορεύεται ἡ παρουσία τῶν Σταυρῶν στὶς σχολικὲς αἴθουσες τῆς Ἰταλίας, δόθηκε ἡ ἀφορμὴ σὲ συγκεκριμένους πολιτικούς, δημοσιογράφους καὶ σὲ ὁρισμένους ἀπὸ ἐκείνους, ποὺ δὲν ἀναπαύονται στὴν ἀλήθεια τῆς Ὀρθοδ. Ἐκκλησίας, νὰ ξεκινήσουν ἕναν ἀνηλεῆ πόλεμο κατὰ τῆς Ἐκκλησίας. Ἔτσι ἐπιδιώκουν (αὐτοὶ οἱ ἀνίδεοι καὶ ἀνυποψίαστοι μὲ τὴν Ὀρθόδοξη πίστη), νὰ ἐπιφέρουν μέγα πλῆγμα στὴν Ἐκκλησία, τόσο ἐπικοινωνιακὰ ὅσο καὶ κυρίως πνευματικά, ἀφοῦ προσπαθοῦν νὰ ἀπαξιώσουν καὶ νὰ ἀμφισβητήσουν τὸ μήνυμα τῆς ἀλήθειας, ποὺ στέλνει σὲ κάθε ἄνθρωπο ἡ Ἐκκλησία. Πρωτίστως στοχεύουν στὴν ἀμφισβήτηση τῆς ἀξίας τῶν Θρησκευτικῶν συμβόλων καὶ μάλιστα τῆς μακραίωνης Ἑλληνορθόδοξης παράδοσης, τὴν ὁποία ἰδιαιτέρως ἀγαπᾶ καὶ σέβεται ὁ Ἑλληνικὸς λαός. Καὶ αὐτὸ γίνεται εἴτε διότι κάποιοι θέλουν νὰ ἀναπαύσουν τὴν συνείδησή τους γιὰ τὸν τρόπο ζωῆς τους καὶ τὴν ἔλλειψη οὐσιαστικῆς πνευματικῆς σχέσης μὲ τὸν Θεό, εἴτε διότι πολλοὶ ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι συνειδητὰ ἄθεοι καὶ θεωροῦν ὅτι μὲ ἀφορμὴ τὴν ὑπόθεση αὐτή, ἔχουν τὴν εὐκαιρία νὰ ἐκδηλώσουν καὶ νὰ τεκμηριώσουν τὴν ἐχθρότητά τους ἀπέναντι στὴν Ἐκκλησία, παρασύροντας ἔτσι τὸν Ἑλληνικὸ λαό, πιστεύοντας ἐπιπροσθέτως ὅτι μποροῦν νὰ περιορίσουν καὶ νὰ βάλουν στὸ περιθώριο τόσο τὴ φωνὴ τῆς Ἐκκλησίας, ὅσο καὶ τὴν ἐπιρροή, ποὺ μπορεῖ νὰ ἔχει αὐτὴ στοὺς πιστοὺς Χριστιανούς.
Αὐτοὶ λοιπὸν οἱ γνωστοὶ – ἄγνωστοι, ποὺ ἐπιδιώκουν τὴν ἀφαίρεση τῶν θρησκευτικῶν συμβόλων ἀπὸ σχολεῖα καὶ Δικαστήρια, εἶναι ὅλοι αὐτοὶ, ποὺ χρόνια τώρα, μέσα ἀπὸ τὴν δῆθεν προσπάθειά τους νὰ προστατεύσουν τὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα τῶν μειονοτήτων, ἔχουν ἱδρύσει Μὴ Κυβερνητικὲς Ὀργανώσεις, Ἑνώσεις ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων, Παρατηρητήρια, ἀλλὰ καὶ κόμματα (Ἑλληνικὴ Ἕνωση Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων – Ἕνωση Οὐμανιστῶν Ἑλλάδας (ΕΝΩ.ΟΥΜ .Ε.) –Ἑλληνικὸ Παρατηρητήριο τῶν Συμφωνιῶν τοῦ Ἑλσίνκι (ΕΠΣΕ) – Οἰκολόγοι Πράσινοι– Ἀριστερὰ κόμματα), ἑνώνουν τὶς δυνάμεις τους, στὸν ἀγώνα ἀποχριστιανοποίησης τῶν Ἑλληνικῶν σχολείων, προκειμένου νὰ χτυπήσουν τὴν Ἐκκλησία καὶ τὴν Ὀρθοδοξία, μὲ τὴ λογικὴ τῆς ὑπεράσπισης τῶν μειονοτήτων. Δὲν λαμβάνουν ὑπόψη τους τὸ Σύνταγμα τῆς Ἑλλάδος, ὅπου σαφῶς ἀναφέρεται πὼς ἡ ἀνάπτυξη τῆς θρησκευτικῆς συνείδησης εἶναι χρέος τοῦ κράτους. Διατρανώνουν δὲ ὅτι οἱ ἴδιοι εἶναι ἄθεοι, ἄθρησκοι, ἄεθνοι καὶ ἀπάτριδες. Ὅλοι αὐτοὶ οἱ «κοινωνικοὶ φορεῖς», οἱ ὁποῖοι διαμαρτύρονται γιὰ δῆθεν διακρίσεις στὸν χῶρο τῆς κοινωνίας μὲ θρησκευτικὸ προσανατολισμό, ξεχνοῦν ὅτι ἡ ἴδια ἡ κοινωνικὴ ζωὴ βασίζεται σὲ μιὰ εὐρύτερη ἀντίληψη περὶ τῆς ζωῆς τῆς ἴδιας τῆς κοινωνίας, ἡ ὁποία δὲν εἶναι ἁπλὰ κοινωνική, ἀλλὰ εἶναι ἠθική, πνευματική, πολιτιστικὴ καὶ θρησκευτική. Ἡ ἀπομάκρυνση τῶν ἱερῶν εἰκόνων ἀπὸ τὶς σχολικὲς καὶ δικαστικὲς αἴθουσες θὰ μποροῦσε νὰ θεωρηθεῖ συνέχεια τῆς Εἰκονομαχίας. Ἆραγε ὑπάρχει κάποιο σχέδιο γιὰ τὴν ἀποχριστιανοποίηση καὶ ἀποεθνοποίηση τῆς πατρίδας μας, τὴν κατάργηση τῆς ταυτότητάς μας καὶ λήθη τῆς Ἑλληνορθόδοξης παράδοσης; Μήπως δὲν εἶναι σύμφωνα μὲ τὸ ἄρθρο 3 τοῦ Συντάγματος, ἐπικρατοῦσα στὴν Ἑλλάδα θρησκεία αὐτὴ τῆς Ἀνατολικῆς Ὀρθόδ. Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ;
Ἡ ἀνάρτηση τῶν εἰκόνων καὶ τοῦ Σταυροῦ ὡς θρησκευτικοῦ συμβόλου, ἀλλὰ καὶ ὡς ἐθνικοῦ συμβόλου, στὴν Ἑλλάδα ἔχει ἐπικρατήσει ἐθιμικῶς ἐδῶ καὶ αἰῶνες. Οἱ εἰκόνες τοποθετοῦνται σὲ περίοπτη θέση, τόσο στὶς σχολικὲς ὅσο καὶ στὶς δικαστικὲς αἴθουσες, διότι ἔχουν πέρα ἀπὸ τὴν λατρευτική τους ἀξία, διδακτικὸ καὶ παιδαγωγικὸ χαρακτήρα. Ἡ ἱστορία τους εἶναι ἐπίσης συνυφασμένη μὲ γεγονότα κρίσιμα καὶ μοναδικὰ στὴν Ἱστορία τοῦ Ἔθνους μας. Ἡ Ἑλληνικὴ Ἐπανάσταση ξεκίνησε μὲ σύμβολο – ἔμβλημα τὸ λάβαρο, τὸ ὁποῖο σώζεται μέχρι σήμερα, διαφυλάττεται καὶ ἀποτελεῖ σημεῖο ἀναφορᾶς τῆς Ἱστορίας τοῦ Ἔθνους μας. Ἡ Ἑλληνικὴ σημαία, τὸ ἐθνικό μας σύμβολο, φέρει στὸ κέντρο τὸν Τίμιο Σταυρό. Μήπως θὰ φτάσει τὸ θράσος τους νὰ ἀξιώσουν τὴν ἐξαφάνισή του καὶ ἀπὸ τὴν Ἑλληνικὴ σημαία; Κάθε εἰκόνα τοῦ Κυρίου, ἀποτελεῖ ἀπὸ μόνη της μαρτυρία τῆς πίστης μας ὅτι ὁ Χριστός, ὁ ἐνανθρωπήσας Θεός, εἶναι ὁ μόνος ἀληθινὸς Θεὸς καὶ Σωτήρας ἡμῶν τῶν ἀνθρώπων καὶ ὅτι εἶναι ὁ ἕνας καὶ μοναδικὸς Θεός, ποὺ ἐμπιστευόμαστε. Ἡ συνήθεια αὐτὴ ἐδῶ καὶ αἰῶνες, εἶναι στενὰ συνδεδεμένη μὲ τὴν πνευματικὴ καλλιέργεια τῶν Ἑλλήνων, τὴν διαχρονικὴ Ἱστορία τους καὶ τὴν εὐαισθησία τους σχετικὰ μὲ τὰ θρησκευτικὰ σύμβολα. Εἶναι αὐτὸ ποὺ ὀνομάζουμε «θρησκευτικὴ παράδοση», ἡ ὁποία ἐδῶ καὶ αἰῶνες δὲν ἐνοχλοῦσε κανέναν. Αὐτὴ ἡ παράδοση ἔχει ἱστορία δύο χιλιάδων χρόνων, δὲν δημιουργήθηκε ἀπὸ τὴν μιὰ μέρα στὴν ἄλλη. Χρειάστηκε νὰ περάσουν περίπου 20 αἰῶνες, νὰ δοθοῦν μάχες, νὰ χυθεῖ μαρτυρικὸ αἷμα, νὰ συνέλθουν Οἰκουμενικοὶ Σύνοδοι, νὰ θεολογήσουν πλῆθος ἁγίων πατέρων, νὰ τὴν ἐγκρίνει ἡ συνείδηση ἑκατομμυρίων ἀνθρώπων, ἕως ὅτου διαμορφωθεῖ καὶ γίνει κοινὴ πίστη ὅλων ἡμῶν. Γιὰ τὸ λόγο αὐτὸν ἀπὸ πολλῶν ἐτῶν σὲ ὅλη τὴν Ἑλλάδα ἔχουν δοθεῖ ὀνομασίες ἁγίων σὲ συνοικίες, χωριά, πόλεις ἀλλὰ καὶ στοὺς δρόμους, ποὺ ἔχουν ὀνόματα ἁγίων. Θὰ δοῦμε ἴσως στὰ ἑπόμενα βήματά τους, νὰ ἀξιώνουν τὴ μετονομασία ὅλων αὐτῶν, ὅπως ἔγινε παλαιότερα, ποὺ θέλανε κάποιοι νὰ μετονομάσουν τὴν ὁδὸ Ἁγίου Δημητρίου σὲ ὁδὸ Κεμὰλ Ἀτατούρκ;
Νὰ σημειώσουμε ὅτι ἡ παρουσία τῶν θρησκευτικῶν συμβόλων στοὺς δημόσιους χώρους, δὲν εἶναι ἕνα «ἀτύχημα» τῆς Ἰταλίας καὶ τῆς Ἑλλάδας. Ὅλοι οἱ λαοὶ ποὺ σέβονται τὴν παράδοσή τους, τὸ ἔπραξαν καὶ τὸ ἐπιτρέπουν χωρὶς προβλήματα. Μὲ ἀφορμὴ δὲ τὴν παραπάνω δικαστικὴ ἀπόφαση στὴν Ἰταλία, οἱ ὑπεύθυνοι τῆς Κυβέρνησης τῆς Πολωνίας, δήλωσαν ὅτι, ἐὰν θὰ ὑπάρξει παρόμοια ἀπόφαση γιὰ τὴν χώρα τους, δὲν θὰ τὴν ἐφαρμόσουν μὲ ὁποιοδήποτε κόστος. Στὴν Ρουμανία ἐπίσης, παρὰ τὸ γεγονὸς ὅτι οἱ κοινωνικοὶ φορεῖς ἄσκησαν μεγάλη πίεση στὴν ἡγεσία τοῦ Ὑπ. Παιδείας, προκειμένου νὰ πάρει ἀπόφαση περὶ ἀπαγόρευσης τῶν θρησκευτικῶν συμβόλων, ἡ πίεση αὐτὴ διαλύθηκε, ὅταν ἔστειλαν ἐπισήμως τὴν ἀνακοίνωση γιὰ ὑποστήριξη τῶν θρησκευτικῶν συμβόλων ὅλοι οἱ θρησκευτικοὶ φορεῖς, ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο Ρουμανίας μέχρι καὶ τὶς κοινότητες τῶν Ρωμαιοκαθολικῶν, τῶν Μουσουλμάνων καὶ τῶν Ἑβραίων.
Μὲ μεγάλη ἀνησυχία καὶ σκεπτικισμὸ παρακολουθοῦμε ὅλοι οἱ ἐνσυνείδητοι Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ τῆς πατρίδας μας, τὰ τεκταινόμενα σχετικὰ μὲ τὴν ἀφαίρεση θρησκευτικῶν συμβόλων ἀπὸ τὶς σχολικὲς καὶ δικαστικὲς αἴθουσες. Ἐκεῖνο ποὺ παρατηροῦμε εἶναι ἕνας καταιγισμὸς ἐχθρικῶν ἐπιθέσεων κατὰ τῶν θρησκευτικῶν συμβόλων τοῦ Χριστιανισμοῦ (εἰκόνων, σταυρῶν καὶ Εὐαγγελίου). Εἶναι γεγο νὸς ὅτι γιὰ τοὺς περισσότερους ἀνθρώπους τῆς χώρας μας ὑπάρχει ἔντονος σκανδαλισμὸς ἀπὸ αὐτά, ποὺ καθημερινῶς βλέπουν τὸ φῶς τῆς δημοσιότητας στὰ Μ.Μ.Ε., γιὰ δὲ τοὺς ὑπόλοιπους ἔντονος σκεπτικισμός, ἀπορία, ἀνησυχία καὶ ἀγωνία γιὰ τὴν περαιτέρω ἐξέλιξη τῆς ὑπόθεσης αὐτῆς.
Πρέπει κάποια στιγμὴ οἱ ἄνθρωποι, ποὺ ἔχουν τὴν εὐθύνη διακυβέρνησης τῆς χώρας, νὰ καταλάβουν μιὰ γιὰ πάντα ὅτι ἡ πρόοδος τοῦ τόπου, ἡ ἔξοδος ἀπὸ τὴν δύσκο λη οἰκονομικὴ καὶ πνευματικὴ κατάσταση, ποὺ βρισκόμαστε, καὶ ἡ εὐημερία τῶν Ἑλλήνων πολιτῶν θὰ ἐξαρτηθεῖ ἀπὸ τὴν στάση, ποὺ παίρνουμε καὶ θὰ πάρουμε ἀπέναντι στὸ Θεὸ καὶ τὴν Ἐκκλησία του. Εἶ ναι καιρὸς νὰ δώσουμε μὲ θάρρος ὅλοι μας τὴν ὁμολογία καὶ τὴν μαρτυρία τοῦ Χριστοῦ. Νὰ ἀφυπνιστοῦμε καὶ νὰ ἀγωνιστοῦμε, κατὰ τὸ ἡρωικὸ πνεῦμα τῶν ἀρχαίων μαρτύρων.
Οἱ συνυπογράφοντες
Νικόλαος Μόσχος, Δικηγόρος – Θεολόγος.
Μιχαὴλ Βρεττός, Ὁμ. Καθηγητὴς Πανεπιστημίου.
Σταῦρος Κουμεντάκης, Δικηγόρος.
Ἀλέξανδρος Κωφοκώτσιος, Ἰατρός.
Πέτρος Ζουρδούμης, Οἰκονομολόγος.
Ἀλέξης Τσιμενίδης, Ἐπιχειρηματίας.
Ἕλενα Κολτσάκη, Δ.Ν. Δικηγόρος.
Λάμπρος Τάτσιος, Δικηγόρος.
Χαράλαμπος Καζαντζής, Ὀδοντίατρος.
Αἰκατερίνη Ἀναστασιάδου, Συμβολαιογράφος.
Βασίλειος Τούλιας, Καθηγητὴς Μαθηματικός.
Πηγή: «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ» ΑΡ. ΦΥΛ. 1828 – 23/04/2010 – από: http://pmeletios.com
28 σχόλια:
" Εἶναι καιρὸς νὰ δώσουμε μὲ θάρρος ὅλοι μας τὴν ὁμολογία καὶ τὴν μαρτυρία τοῦ Χριστοῦ. Νὰ ἀφυπνιστοῦμε καὶ νὰ ἀγωνιστοῦμε, κατὰ τὸ ἡρωικὸ πνεῦμα τῶν ἀρχαίων μαρτύρων."
Σύμφωνοι, καιρός να δώσουμε την ομολογία και την μαρτυρία του Χριστού. Ναι, αλλά πώς, στιγμή κατά την οποία αυτοί που "έχουν το μαχαίρι, έχουν και το πεπόνι", όπως λέει ο λαός.
Δεν γνωρίζω πώς αυτό μπορούμε να το κάνουμε όταν βρεθούμε μπλεγμένοι με τη δικαιοσύνη "τους".
Αλλά με την παιδεία "τους", που είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθήσουμε για να μάθουν γράμματα τα παιδιά μας, μια είναι η λύση. Να δηλώσουν οι γονείς άθεοι και να μην επιτρέπουν στα παιδιά τους να παρακολουθούν τα αντίχριστα, και δήθεν χριστιανικά, θρησκευτικά του παιδαγωγικού ινστιτούτου.
Να φροντίσουν οι γονείς να αναθέσουν αυτό το μάθημα σε άλλους. Θα μου πείτε ποιούς; Θα μας δώσει την πληροφορία ο Κύριος, αρκεί να το ζητήσουμε. Υπάρχουν άξιοι λευΐτες, θα τους βρούμε.
TI EKANAN OI AΓΙΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΣΕ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ:
Π.ΤΡΙΚΑΜΗΝΑΣ ΠΕΡΙ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ
1. http://www.youtube.com/watch?v=FCCsJ8AnCVA&feature=related
2. http://www.youtube.com/watch?v=5tE6XlA8Ps0
Με τις αισχρότητες που υποστηρίζεις και φιλοξενείς Χριστοδουλίδη δεν θα πετύχεις κάτι.
Λες και αντι-λες.
Γ.
Κύριε Ανώνυμε Γ(ου)
Δεν συνηθίζω να αλληλογραφώ με ανθρώπους οι οποίοι χρησιμοποιούν τη νοηματική γλώσσα των αφορισμών.
Αν έχετε κάτι να πείτε, γράφτε το καθαρά.
"που θέλανε κάποιοι να μετονομάσουν την οδο αγίου Δημητρίου σε οδό Κεμάλ Ατατούρκ"
δηλαδη οι ανθέλληνες Οικολόγοι-Πράσινοι. Έτσι για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους.
Αναστάσιος
Χριστοδουλίδη το έχω γράψει ξεκάθαρα και θα το βλέπατε σε απάντηση μου στο άλλο σας σχόλια, αν η ΑΔΙΚΗ λογοκρισία των Ακτίνων δεν σας έκοβε το σχόλιο για την προσβληθήτε ίσως! Ντροπή.
Γ.
Δεν γνωρίζω τι έγραψες. Μπορώ όμως να υποθέσω, από αυτά τα λίγα που γράφεις και με την ευχέρεια της ανωνυμίας που σου παρέχει το διαδίκτυο, ότι θεωρείς το ιστολόγιο κάτι σαν αρένα του Κολοσσαίου.
Αν προσεβλήθης επειδή αποκάλεσα βλάκες όλους τους Ανώνυμους, ποιος ο ρόλος ο δικός σου; Σου ανέθεσαν να τους υπερασπιστείς; Ο βαρύς, το δέχομαι, δικός μου χαρακτηρισμός απευθύνεται αόριστα σε πρόσωπα απρόσωπα, σε κουκουλοφόρους του διαδικτύου, όπως αόριστοι και κουκουλωμένοι είναι όλοι όσοι υπογράφουν Ανώνυμοι.
Αν θέλεις να σου ζητήσω συγγνώμη γράψε ολογράφως το όνομά σου και όχι ένα σκέτο Γ(ου). Φρόντισε και υποστήριξε τις αιτιάσεις σου με τρόπο λογικό, ανθρώπινο και όχι με λεκτικούς γηπεδικούς χουλιγκανισμούς.
κ. Χριστοδουλίδη, θα σας παρακαλούσαμε να σοβαρευθείτε λίγο και να σταματήσετε να καταφέρεστε εναντίον των ανωνύμων συνολικά, διότι δεν είστε σε ...γήπεδο...
Αναστάσιος
Αγαπητέ Αναστάσιε,
Τα γήπεδα μας αποβλάκωσαν.Όποιος επώνυμα σχολιάζει κρίνεται αισχρός και ξεδιάντροπος και όποιος Ανώνυμα τον ανακαλεί στην τάξη της ευπρέπειας, είναι ο ηθικός και ο ευσταλής (μεταφορικά).
Η ανωνυμία κάνει παρέα με την ευγένεια και η επωνυμία με τη ξεδιαντροπιά!
Όλα "τούμπα" , γήπεδα και τηλεοπτικά διδάγματα.
Ας αφήσει τους άδικους και ανούσιους λεονταρισμούς ο κ.Κ.Χριστοδουλίδης γιατί γελοιοποιείται εντελώς ο ίδιος.
Φαίδων
Ούτε η επωνυμία ούτε ανωνυμία συνδέεται απαραίτητα με την ευγένεια ή την αγένεια.
Υπάρχουν αγενείς επώνυμοι και ευγενείς ανώνυμοι.
Ας μην παραλογιζόμαστε κ.Χριστοδουλίδη.
Χριστόφορος
Αγαπητέ κύριε Φαίδων,
Εσείς που δεν είστε γελών λέων, μήπως έχετε κάποια άλλη πρόταση;
Μετά τιμής
ΚΧ
Αγαπητέ Χριστοφόρε,
"Ούτε η επωνυμία ούτε ανωνυμία συνδέεται απαραίτητα με την ευγένεια ή την αγένεια."
Εγώ πάλι γιατί να νομίζω ότι η ευγένεια έχει απαραιτήτως όνομα; Μήπως είναι κι αυτό προσωπικό δεδομένο και δεν το πήρα είδηση;
Το μήνυμα σου κ.Κ.Χ. (03 Μαΐου 2010 2:28 μ.μ.) επιβεβαίωσε το σχόλιο μου...
Φαίδων
Εντάξει φίλοι,
απο εδω και πέρα για να ξεπεράσετε τις ιδέες αυτές που έχετε θα γράφω με το εμαιλ μου.
Με τιμή
Γ.
anonumusg@gmail.com
(Eίστε ευχαριστημένοι ;)
Χριστοδουλίδη άφησε τους λεκτικούς γηπεδικούς χουλιγκανισμούς και τις δικαιολογήσεις στην αισχρόγρια και προσπάθησε με λογικά και ορθόδοξα επιχειρήματα να απαντήσεις στο ερώτημα: Γιατί δεν αγανάκτεις
με τις αισχρές και βλάσφημες απόψεις τις βρωμόγριας;
Γ.
"Εγώ πάλι γιατί να νομίζω ότι η ευγένεια έχει απαραιτήτως όνομα;"
Και εγώ γιατί καλούμαι να απαντήσω για τον λόγο που έχει ο καθένας στο κεφάλι εσφαλμένες απόψεις; Εγώ φταίω που το νομίζει;
Χριστόφορος
Αποκαλείς αισχρό έναν άνθρωπο, μια γυναίκα, που τη γνωρίζεις μόνο μέσα από τα γραπτά της. Και όχι μόνο αυτό. Σε ξένο και φιλόξενο ιστοχώρο, μάλιστα δε, σε θέμα εντελώς άσχετο. Με καλείς και με προκαλείς, κατηγορώντας με ότι υποστηρίζω αισχρότητες. Δηλαδή, αισχρός κι εγώ αφού μάλιστα τις φιλοξενώ. Και ακόμη,ότι λέω και ξελέω.
Άν αυτά που γράφεις δεν αποτελούν χαρακτηρισμούς, και μάλιστα δριμείς, αν επίσης αυτά δεν αποτελούν δείγμα πλήρους αδυναμίας απλής διατύπωσης ενός στοιχειώδους ,έστω, λεκτικού σχήματος, τότε δεν ξέρω τι άλλο μπορώ να προσκομίσω για να δείξω ότι κάθε προσπάθεια τυπικής ανταλλαγής απόψεων θα ήταν μάταιη και εντελώς άσκοπη.
Εν πάση περιπτώσει, γράψε σε ποιο σημείο, στο αρχικό σχόλιο που κατέθεσα, διαπιστώνεις να λέω και να ξελέω. Τι αισχρό βλέπεις σε αυτά; Και τελικά, τι νομίζεις ότι θέλω να πετύχω.
Παρεμπιπτόντως, αν νομίζεις ότι όσοι γράφουν στο διαδίκτυο "κάτι θέλουν να πετύχουν", δεν θα ήταν άδικο να σε κατηγορήσουν και εσένα ότι προσπαθείς να σπιλώσεις ανθρώπους που ούτε τους ξέρεις, αλλά και δεν μπορείς να καταλάβεις αυτά που γράφουν.
Αν έχεις κάτι να μου πεις, θα σε παρακαλούσα να απευθύνθείς σε μένα και στα συγκεκριμένα ερωτήματα που έθεσα. Γριές και γέροι δεν με αφορούν.
Χριστοδουλίδη δεν έχω άδικο που λέω ότι δεν ξέρεις τι λες. Ντροπή σου για τις λογικές ασυναρτησίες σου και την αδυναμία κατανόησης απλών πραγμάτων επειδή ίσως δεν σε συμφέρουν.
Απο που να αρχίσω και που να τελειώσω; Ας σχολιάσω μερικά γελοιά που γράφεις.
1."Αποκαλείς αισχρό έναν άνθρωπο, μια γυναίκα, που τη γνωρίζεις μόνο μέσα από τα γραπτά της".
Ένας που γράφει συστηματικά αισχρά δεν χαρακτηρίζεται ως αισχρός; Πώς χαρακτηρίζεται σεμνός;
2.Δεν σε είπα αισχρό αλλά ότι υποστηρίζεις αισχρότητες και την αισχρόγρια.
3. Το δείγμα πλήρους αδυναμίας απλής διατύπωσης ενός στοιχειώδους ,έστω, λεκτικού σχήματος, βρίσκεται στα ΔΙΚΑ ΣΟΥ γραπτά.
4. Το αρχικό σχόλιο που κατέθεσες ήταν εντάξει. Και ακριβώς επειδή ήταν εντάξει την στιγμή που δικαιολογείς την αισχρόγρια και την υποστηρίζεις, δείχνει την αντιφασή σου, ότι λες και αντι-λες. Αυτό εννοούσα με το λες και αντι-λες. Πώς υποστηρίζεις τον Χριστιανισμό εδώ την στιγμή που υποστηρίζεις τις αντιχριστιανικές αισχρότητες της βρωμοαισχρόγριας;
5. Το ίδιο περίπου νόημα είχε και το "δεν θα πετύχεις κάτι" που έγραψα αρχικά. Όταν υποστηρίζεις αισχρότητες δεν πετυχαίνεις τίποτα. Δεν αναφερόταν στα κίνητρα σου αλλά ήταν συμπερασματική διαπίστωση δική μου.
6."Γριές και γέροι δεν με αφορούν".
Όταν κάνεις τα τυφλά μάτια στις αισχρότητες γράφουν οι αισχρόγριες τότε σε αφορούν και είσαι συνένοχος και υπόλογος και δίνεις το δικαίωμα να κρίνεσαι και εσύ για αυτές τις αισχροβλάσφημες απόψεις της βρωμογριας.
Γ.
Tίτλος του θέματος για τον οποίο κατέθεσα το αρχικό μου σχόλιο είναι η αφαίρεση των θρησκευτικών συμβόλων από τις σχολικές και τις δικαστικές αίθουσες. Δηλαδή, η απεξάρτση και ο αποχρωματισμός της γνώσης και του δικαίου από το θρησκευτικό στοιχείο που εμπεριέχουν αυτά τα δυο πράγματα.
Οι εξουσιαστές - παγκόσμιοι κυβερνήτες, μια χούφτα ιδιοτελείς άνθρωποι, προσπαθούν να μας φτιάξουν σύμμορφους με τα σχέδια που έχουν στο μυαλό τους. Δηλαδή άθρησκους - ή όχι πιστούς σε ό,τι μέχρι τώρα σεβόμαστε. Συνάμα δε, θέλουν να είμαστε και δίκαιοι. Το χριστιανικό σύμβολο είναι κατ΄ αυτούς πηγή της αδικίας.
Θέλουν να μας μεταδώσουν γνώση αλλά δεν ξέρουν τί σημαίνει μαθητεία και προσπαθούν να εμπεδώσουν τη δικαιοσύνη τους χωρίς να ξέρουν τι εστι χριστιανοσύνη.
Κατέθεσα μια πρόταση και οι σχολιαστές, αντί να πουν κι αυτοί τα δικά τους, ένας βρήκε να πει ότι με λεονταρισμούς σαν τους δικούς μου γελοιοποιούμαι και ένας άλλος άδραξε την ευκαιρία να βγάλει τα απωθημένα του για κάποια "βρωμόγρια αισχροβλάσφημη". Με τη φόρα που είχε σκόνταψε και σε μένα.
Το διαδίκτυο θα μπορούσε να αποτελέσει πηγή επεξεργασίας ιδεών και εύρεση μιας κοινά αποδεκτής συνισταμένης για δράση απέναντι στα τεκταινόμενα μιας πρακτικής πανάθλιας που επείγεται να εγκαθιδρύσει την αμάθεια και την αδικία με το περιτύλιγμα της γνώσης και του δικαίου. Θα μπορούσε ακόμη να μικρύνει τον κόσμο των απόψεων. Αλλά δεν έχει αυτό το στόχο. Σκοπός του είναι να αναδείξει το χάος, το μέγα χάσμα που υπάρχει ανάμεσά μας : "μεταξύ ημών και υμών μέγα χάσμα εστήρικται".
Οδυνηρή επαλήθευση τούτου είναι αυτά που έγραψαν οι
προμαχούντες της μαθήσεως και της δικαιοσύνης χριστιανοί σχολιαστές. Χωρίς παρενθέσεις, θαυμαστικά και ερωτηματικά, η τελευταία παράγραφος.
Αφού δεν έχεις τί να πεις σ' αυτά που σε κατατρόπωσε ο Γ. τώρα αλλάζεις θέμα κάνοντας τον ανήξερο και το στρέφεις στο πρώτο σου σχόλιο και στο θέμα της ανάρτησης.
Μπορεί όμως ένας που υποθάλπει αισχρότητες να μιλάει για Χριστιανισμό, χριστιανικά σύμβολα και δικαιοσύνη;
Η πέμπτη φάλαγγα, αγαπητές ΑΚΤΙΝΕΣ, μήπως μπορείτε να με πληροφορήσετε τι ήταν και τι σημαίνει;
Άσχετο φυσικά το ερώτημα, αλλά ζούμε στην εποχή της ασχετοσύνης και καλό είναι να εμπλουτίζουμε τις γνώσεις μας.
Ζητώ και πάλι συγγνώμη για το άτοπο του ερωτήματος.
Χριστοδουλίδη γιατί όταν έχεις λερωμένη την φωλιά σου κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις και διαστρέφεις την πραγματικότητα;
Οι ανούσιοι λεονταρισμοί σου δεν έγιναν στο πρώτο σχόλιο σου αλλά στο βλαμμένο και παρανοϊκό σχόλιο σου που καθυβρίζει ως βλάκες όλους τους ανώνυμους (02 Μαΐου 2010 9:51 μ.μ.).
Φαίδων
Κύριε Χριστοδουλίδη
Στο ερώτημά σας απάντά η Εγκυκλοπαίδεια.
Πέμπτη φάλαγγα ονομάζεται η εντός μιας πολιορκούμενης πόλης ή εμπόλεμης χώρας εκδηλωθείσα προπαγάνδα επ΄ ωφελεία του εχθρού. Το είδος αυτό της προπαγάνδας μπορεί να είναι είτε εγχώριο (εσωτερική), είτε εξωτερική (εκ του εχθρού) και εκδηλώνεται με διασπορά ψευδών ειδήσεων (ραδιοφωνικές ανακοινώσεις ή έντυπες - φέιγ-βολάν) μέχρι και δολιοφθορές.
Ο όρος τέθηκε σε χρήση για πρώτη φορά κατά τον Ισπανικό εμφύλιο πόλεμο (1937-1939) όταν στη πολιορκία της Μαδρίτης εκτός από τις τέσσερις φάλαγγες του στρατού που έκαναν την επίθεση κατά της πόλης, υπήρχε και εντός αυτής σημαντική μερίδα πληθυσμού υπέρ των πολιορκητών η οποία και υπέσκαπτε τη θέση των υπερασπιστών.
Στην Ελλάδα ο όρος έχει χρησιμοποιηθεί πολλές φορές σε πολιτικούς λόγους.
Αντιπαρέρχομαι την γελοία σου απάντηση και την αλλαγή θέματος Χριστοδουλίδη.
Και μένω στο τελευταίο σου ερώτημα προς τις ΑΚΤΙΝΕΣ.
Αν υπονοείς κάτι πονηρό Χριστοδουλίδη εναντίον αυτών που ελέγχουν τα στραβά σου, να ξέρεις ότι επιστρέφει στα μούτρα σου.
Γ.
Κύριε Χριστοδουλίδη η αλήθεια είναι ότι διαπράττετε μεγάλο σφάλμα και αδικία αν εννοείτε πεμπτοφαλαγγίτες όσους στηλιτεύουν την ασυνέπεια σας.
Και στο απώτερο παρελθόν, στο παρόν ιστολόγιο, αν θυμάστε, σας είχα επισημάνει και εγώ κάποιες βλάσφημες εκφράσεις που χρησιμοποιείσατε εδώ. Μην νομίζετε πως είστε αλάθητος και μην καταφέρεστε εναντίον των άλλων συκοφαντώντας τους.
Αυτά ισχύουν αν υπονοείτε πεμπτοφαλαγγίτες όσους επισημαίνουν τα σφάλματα σας.
Χριστόφορος
"περι καλου εργου ου λιθαζομεν σε αλλα περι βλασφημιας και οτι συ ανθρωπος ων ποιεις σεαυτον θεον"
Βλάσφημος κρίθηκε ο Χριστός. Όσοι ακολούθησαν το παράδειγμα που άφησαν οι Εβραίοι κρίθηκαν κι αυτοί. Η Εκκλησία τους ονόμασε αιρετικούς. Διότι αν έμεναν, αν επικρατούσαν, θα εξόντωναν κάθε άλλο που θα ήταν αντίθετος με την υποκρισία και την ψευτιά τους. Για να συνταχθούν με τον Ζωοδότη, υποτίθεται.
Βλασφημία είναι να ανοίγεις τα μάτια ενός τυφλού από γεννήσεως και να σε κατηγορούν ότι είσαι Διάβολος.
Βλασφημία είναι να σκοτώνεις ένα μισοπεθαμένο και να λες ότι θεραπεύεις κάποιον άλλο.
Δεν νομίζω, μετά από αυτά, ότι μπορώ να διεκδικήσω τον τίτλο "βλάσφημος". Του αιρετικού, ίσως, αρκεί αυτοί που με κατηγορούν να καταθέσουν έγκυρα δικαιολογητικά. Αλλά δεν το κάνουν και δεν θα το κάνουν. Η πείρα τους έχει διδάξει και : "Οι ομοιότητες μας ενώνουν, οι διαφορές μας χωρίζουν". Ο Διάβολος δεν συμπαθεί τις διαφορές.
Την αλήθεια την πετάξαμε στα σκουπίδια ακόμη και όταν αγωνιζόμαστε να την στηρίξουμε ή να την φανερώσουμε.
Οι ορθόδοξοι καλά θα κάνουμε να ψαχτούμε, αν νομίζουμε ότι τασσσόμαστε με το μέρος της. Διότι χωρίς να το καταλάβουμε μπορεί εύκολα να πέσουμε στην παγίδα της πέμπτης φάλαγγας. Είναι έξυπνη, καιροφυλακτεί.
Μαθήματα ανάγνωσης δεν παραδίδω. Αυτά που έγραψα δεν απευθύνονται, όπως λέμε, προσωπικά.
Άνθρωποι της 5ης φάλαγγας είναι όσοι υποστηρίζουν αισχρούς και αισχροτητες και μετα κόπτονται δήθεν για την υπεράσπιση του Χριστιανισμού.
Ο νοών νοείτω...
Γ.
Δημοσίευση σχολίου