Μαζί με την Ελλάδα στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Αποφασίστηκε συγκρότηση μικτής επιτροπής
Η επίσκεψη της υπουργού Παιδείας της Ελλάδας Άννας Διαμαντοπούλου στην Κύπρο έφερε νέες βάσεις συνεργασίας για θέματα εκπαίδευσης.
ΝΙΚΟΣ ΤΟΡΝΑΡΙΤΗΣ
Η επένδυση στην παιδεία είναι η επένδυση για το μέλλον
Κύπρος και Ελλάδα συντονίζουν τα βήματά τους στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Η επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης της Ελλάδας Άννας Διαμαντοπούλου είναι η πρώτη επίσημη που πραγματοποιεί και επέλεξε συμβολικά και ουσιαστικά, όπως είπε, να την πραγματοποιήσει στην Κύπρο.
Ουσιαστικές, γόνιμες και μεστές σε αποφάσεις οι συνομιλίες με τον ομόλογο της Υπουργό Παιδείας της Κύπρου Αντρέα Δημητρίου και τον πρόεδρο της Επιτροπής Παιδείας Νίκο Τορναρίτη. Η Άννα Διαμαντοπούλου μίλησε χωρίς σημειώσεις, αλλά άγγιξε την ουσία των προβλημάτων, αποσπώντας το θερμό χειροκρότημα των Κυπρίων βουλευτών μελών της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής. Προηγήθηκε η ανταλλαγή δώρων με τον Πρόεδρο της Βουλής που της χάρισε ασημένιο ομοίωμα του καραβιού της Κερύνειας που συμβολίζει την ενότητα του εθνικού χώρου. Όπως μέσα στους αιώνες ήταν ενωμένος ο εθνικός χώρος, έτσι η Ελληνική γλώσσα και ο πολιτισμός συγκροτούν και σήμερα το έθνος. Η Άννα Διαμαντοπούλου εξήγησε ότι ο κόσμος αλλάζει και η παιδεία πρέπει να αποκτήσει τα σύγχρονα εργαλεία για να είναι αποδοτική. Η διά βίου μόρφωση επιβάλλεται για να καλύψει τις κοινωνικές ανάγκες σε μια κοινωνία που θα επικοινωνεί σε ψηλό επίπεδο με τη σωστή χρήση των όρων και με την ευγένεια και την καλλιέργεια που απαιτεί η ελληνική παιδεία και ορθή χρήση της γλώσσας.
Η Υπουργός Παιδείας της Ελλάδας δήλωσε συγκινημένη για την υποδοχή που έτυχε στην Κύπρο. Τη διαφορετική όψη του ιδίου νομίσματος που λέγεται ελληνική πατρίδα είπε εύστοχα ο Γεώργιος Τάσου, καταθέτοντας την άποψη του ΔΗΣΥ στις επαφές.
Κοινός βηματισμός
Η Ελλάδα και η Κύπρος ως μέλη της ευρωπαϊκής οικογένειας μπορούν να προχωρήσουν στην αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος, δήλωσε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής των Αντιπροσώπων Νίκος Τορναρίτης, καλωσορίζοντας στην Επιτροπή Παιδείας την Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων της Ελλάδας Άννα Διαμαντοπούλου.Ο κ. Τορναρίτης είπε ότι όλοι συμφωνούν πως «η επένδυση στην παιδεία είναι επένδυση για το μέλλον».
Απευθυνόμενος προς την κ. Διαμαντοπούλου, ο κ. Τορναρίτης είπε ότι σήμερα, ως Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στην κυβέρνηση Παπανδρέου, η κ. Διαμαντοπούλου έχει αναλάβει ένα σημαντικό έργο, να συγχρονίσει τα βήματα της παιδείας με εκείνα των πιο προηγμένων κρατών.Ανέφερε ότι Ελλάδα και Κύπρος τίθενται σήμερα μπροστά σε μια κοινή πρόκληση: να μεταρρυθμίσουν τα εκπαιδευτικά τους συστήματα. «Επιχειρούμε να θέσουμε πάνω σε νέες βάσεις τα εκπαιδευτικά συστήματά μας», είπε.
Ο κ. Τορναρίτης υπενθύμισε ότι η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής των Αντιπροσώπων και η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων του Ελληνικού Κοινοβουλίου έχουν πραγματοποιήσει συναντήσεις, σε Αθήνα και Λευκωσία, όπου έθεσαν τις βάσεις για στενή συνεργασία και συμφώνησαν ότι μαζί θα πρέπει να αναμορφώσουμε το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και να πολλαπλασιάσουν τα κοινά ερευνητικά προγράμματα μεταξύ των ανωτάτων ιδρυμάτων, «για να επιτύχουμε μεγαλύτερη ανταλλαγή τεχνογνωσίας και να επεκτείνουμε την κοινή δράση σε ευρωπαϊκά προγράμματα», είπε.
Εξετάζουν αποφόρτωση της διδακτέας ύλης
Ανάμεσα στα θέματα στα οποία συμφώνησαν οι δύο επιτροπές είναι να δοθεί ένα νέο περιεχόμενο στην εκπαίδευση, να εξευρεθούν τρόποι αποσύνδεσης του Λυκείου από την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, γιατί το σημερινό σύστημα τροφοδοτεί την παραπαιδεία και να στραφούν σε μια νέα πολυπρισματική προσέγγιση στη μάθηση.Επίσης, συμφώνησαν να εξετάσουν την αποφόρτωση της διδακτέας ύλης, ως ανάγκη για αποσυμπίεση του μυαλού των μαθητών από τις μεγάλες ποσότητες -συχνά ξεπερασμένων- γνώσεων και να εργαστούν μεθοδικά για την κατάρτιση και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Ο κ. Τορναρίτης είπε ότι τέθηκαν επίσης σε θεσμικό επίπεδο προς την Κυβέρνηση της Ελλάδας σημαντικά εκκρεμούντα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Κύπριοι φοιτητές, αλλά και οι απόφοιτοι ελλαδικών ανώτατων σχολών, τα οποία θα συζητήσει με την κ. Διαμαντοπούλου, όπως την κατάργηση του δικαιώματος μετεγγραφής παιδιών από πολύτεκνες οικογένειες.
Είναι άδικο, είπε, το ένα παιδί πολύτεκνης οικογένειας να φοιτά στη Θεσσαλονίκη, το άλλο στα Ιωάννινα, το άλλο στην Κομοτηνή και το άλλο στην Πάτρα. Η Άννα Διαμαντοπούλου απάντησε ότι γίνονται προσπάθειες για σωστή αντιμετώπιση του προβλήματος, ώστε να μην αδειάζουν τα πανεπιστήμια της επαρχίας και να έχουν υπερπληθυσμό φοιτητών τα πανεπιστήμια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ο Νίκος Τορναρίτης έθεσε ακόμη αιτήματα που αφορούν τη στέγαση Κυπρίων φοιτητών σε φοιτητικές εστίες και θέματα που αφορούν τα αεροπορικά ναύλα σε συνδυασμό με την αναγνώριση της φοιτητικής ιδιότητας.
Η συνάντηση των δυο Υπουργών
Το θέμα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης στην Κύπρο και στην Ελλάδα βρέθηκε στο επίκεντρο της χθεσινής συνάντησης μεταξύ του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού Ανδρέα Δημητρίου και της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων της Ελλάδας Άννας Διαμαντοπούλου.
Σε δηλώσεις στο πλαίσιο κοινής διάσκεψης Τύπου, στο Υπουργείο Παιδείας, ο κ. Δημητρίου είπε ότι «είχαμε μια εξαιρετικά παραγωγική συζήτηση για πολλά θέματα», σημειώνοντας ότι «η συζήτηση επικεντρώθηκε, κυρίως, στο θέμα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που βρίσκεται σε εξέλιξη και στις δύο χώρες». «Κάναμε μια εκτενή ενημέρωση για όλα τα μέτωπα κατά μήκος των οποίων επιχειρούμε την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στην Κύπρο και δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη μεταρρύθμιση των αναλυτικών προγραμμάτων», πρόσθεσε.
Είπε, επίσης, ότι ο Πρόεδρος της Επιτροπής για τον εκσυγχρονισμό των αναλυτικών προγραμμάτων, Γιώργος Τσιάκαλος, προέβη σε ενημέρωση «ως προς το πού φτάσαμε», επισημαίνοντας ότι «είναι γνωστό ότι έχουν παραδοθεί τα αναλυτικά προγράμματα και είμαστε στην τελική φάση της συγγραφής του ενιαίου κειμένου για όλα τα μαθήματα».
Θα διασφαλίσουν το συντονισμό
Ο κ. Δημητρίου ανέφερε ακόμη ότι «συμφωνήσαμε με την κ. Διαμαντοπούλου στη συγκρότηση μιας μεικτής επιτροπής, η οποία θα παρακολουθεί τη διαδικασία και στις δύο χώρες και θα διασφαλίζει το συντονισμό, αλλά και επίσης στην παραγωγή νέου υλικού, που θα πραγματώνει τα αναλυτικά προγράμματα».
Επιπρόσθετα, ανέφερε ότι «έχουμε συμφωνήσει ότι σύντομα θα προχωρήσουμε σε μια ανανέωση του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας για τα θέματα της παιδείας», σημειώνοντας, παράλληλα, ότι «μέσα στα πλαίσια αυτά έγινε μια συζήτηση κάποιων θεμάτων τα οποία μας απασχολούν».
Όπως είπε, και σε ό,τι αφορά αυτά τα θέματα υπήρξε συμφωνία όπως υποβληθούν προτάσεις από κάποιες υπηρεσιακές επιτροπές.
«Είμαι ευτυχής για την επίσκεψη και προσβλέπω στη συνεργασία μεταξύ της Ελλάδας και της Κύπρου σε όλα αυτά τα πολύ σημαντικά μέτωπα που θα επιτρέψουν τον εκσυγχρονισμό της παιδείας μας», τόνισε.
«Μας ενώνει η γλώσσα και ο πολιτισμός»
Η κ. Διαμαντοπούλου ανέφερε ότι «η νέα πολιτική είναι ότι στο Υπουργείο Παιδείας ενσωματώνονται όλες οι μεγάλες στρατηγικές διά βίου μάθησης που είναι ένας από τους βασικούς στόχους της Λισαβόνας, αλλά και όλο το χαρτοφυλάκιο της έρευνας και τεχνολογίας».
Είπε ακόμη ότι «η επίσκεψη αυτή έχει και ουσιαστικό και συμβολικό χαρακτήρα», προσθέτοντας ότι «χαίρομαι πολύ που ξεκινώ από την Κύπρο, όπου στο χώρο της παιδείας είναι η πιο στενή συνεργασία, μας ενώνει πάνω απ’ όλα η γλώσσα και ο πολιτισμός, βασικοί άξονες της παιδείας».
Σημείωσε ότι η επίσκεψη γίνεται και για ουσιαστικούς λόγους, «γιατί οι αλλαγές και οι μεταρρυθμίσεις που έχει ξεκινήσει ο Υπουργός και το Υπουργείο Παιδείας είναι προς τη σύγχρονη κατεύθυνση που όλες οι ευρωπαϊκές χώρες αυτή τη στιγμή έχουν ολοκληρώσει ή βρίσκονται στη διαδικασία και είναι η ουσιαστική αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων και των παιδαγωγικών μεθόδων». «Χωρίς αυτή την αλλαγή καμιά άλλη αλλαγή δεν μπορεί να αποδώσει», επισήμανε, και πρόσθεσε ότι «πρόκειται για μια μακροχρόνια διαδικασία και βεβαίως έχουμε δυνατότητα αμοιβαίου οφέλους από τη δουλειά που έχει γίνει και στις δύο χώρες». Ανέφερε ακόμη ότι «συζητήσαμε τα επιμέρους ζητήματα που αφορούν Κυπρίους και Ελλαδίτες φοιτητές για τα Πανεπιστήμια και της Ελλάδας και της Κύπρου, αλλά και το θέμα του μνημονίου συνεργασίας, το οποίο θα ανανεωθεί μέσα στο 2010». «Συμφωνούμε και οι δύο ότι είναι πολλά τα θέματα, τα οποία μπορούν και πρέπει να προστεθούν ώστε η συνεργασία να γίνει όσο γίνεται πιο αποδοτική», συμπλήρωσε.
Ερωτηθείς κατά πόσο θεωρεί ότι το μάθημα των Θρησκευτικών θα πρέπει να γίνει προαιρετικό από υποχρεωτικό, η κ. Διαμαντοπούλου είπε ότι «τουλάχιστον στη δική μας ανάλυση δεν έχουμε ακόμη μπει σ’ αυτό το θέμα και υπάρχουν πολλές συζητήσεις που αφορούν τη δυνατότητα επιλογής για τα παιδιά που δεν θέλουν να έχουν ένα μάθημα με ομολογιακά και κατηχητικά χαρακτηριστικά, κυρίως, βεβαίως, παιδιά που προέρχονται από άλλα δόγματα».
Πηγή:sigmalive
Μπανάνες
-
*Οι δημοπρασίες έργων ‘τέχνης’ και άλλων παραδόξων αντικειμένων μας έχουν
δώσει κατά καιρούς τροφή για σχολιασμό και περίσκεψη σχετικά με το
αισθητικό γο...
Πριν από 1 ημέρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου