13 Ιαν 2010

Τον Μαΐο η επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου στη Ρωσία


Στις 20 Μαΐου 2010, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος έχει προγραμματιστεί να φτάσει στη Ρωσία για επίσημη επίσκεψη. Σε συνέντευξη Τύπου στη Μόσχα την Τρίτη, ο Αρχιεπίσκοπος του Volokolamsk , Ιλαρίωνας Alfeyev, επικεφαλής του Τμήματος Εξωτερικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας , δήλωσε ότι Πατριάρχης Βαρθολομαίος, μεταξύ άλλων, προτίθεται να επισκεφθεί τη Μόσχα, Αγία Πετρούπολη, Vladimir, και Suzdal.
O Αρχιεπίσκοπος Ιλαρίωνας στις αρχές Απριλίου θα επισκεφθεί την Κωνσταντινούπολη για να συμμετάσχει στη συνάντηση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Θρησκευτικών ηγετών, αλλά και να παρακολουθήσει συναυλία εκκλησιαστικής μουσικής στο μουσείο ναό της Αγίας Ειρήνης, όπου θα παραστεί και ο Οικουμενικός Πατριάρχης.
O Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσιών κ. Κύριλλος, τον Ιούλιο του 2009, πραγματοποίησε την πρώτη επίσημη επίσκεψη του ως Προκαθήμενος στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, κατά τη διάρκεια της επίσημης υποδοχής στη Αίθουσα του Θρόνου στο Φανάρι μεταξύ άλλων είχε αναφέρει: «Σας τείνομεν δεξιάν ειλικρινούς αγάπης και ανυποκρίτου φιλαδελφίας! Είμεθα έτοιμοι να συνεργασθώμεν μαζί Σας, εις τα πλαίσια της κανονικής τάξεως και των απ’ αιώνος ιερών εκκλησιαστικών θεσμίων και σεβασμίων παραδόσεων, εν ευθύτητι καρδίας κατενώπιον Θεού, δια το καλόν όχι μόνον των δύο Εκκλησιών ημών, αλλά και της καθόλου Ορθοδοξίας και όλου του Χριστιανικού κόσμου».
Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος επεσήμανε επίσης ότι τα "σύννεφα" που από καιρό σε καιρό προέκυψαν στις σχέσεις μεταξύ των δύο «αδελφών Εκκλησιών», αλλά ότι ήταν μόνο "προσωρινά" και "γρήγορα διαχέονταν".
Τόνισε ακόμη ότι "κανείς δεν μπορεί να μας στερήσει την ενότητα που έχουμε στο κοινό δισκοπότηρο".
Πηγή:http://www.interfax-religion.ru/?act=news&div=33710 http://www.interfax-religion.ru/?act=news&div=33710

4 σχόλια:

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

«Σας τείνομεν δεξιάν ειλικρινούς αγάπης και ανυποκρίτου φιλαδελφίας! Είμεθα έτοιμοι να συνεργασθώμεν μαζί Σας, εις τα πλαίσια της κανονικής τάξεως και των απ’ αιώνος ιερών εκκλησιαστικών θεσμίων και σεβασμίων παραδόσεων, εν ευθύτητι καρδίας κατενώπιον Θεού, δια το καλόν όχι μόνον των δύο Εκκλησιών ημών, αλλά και της καθόλου Ορθοδοξίας και όλου του Χριστιανικού κόσμου»

Έτι δε λέγομεν ημίν

«θά πρέπει νά συντελέσωµεν ὅλοι στήν προώθηση τῶν πνευµατικῶν ἀρχῶν τοῦ οἰκουµενισµοῦ…»

σχολιαστής δε συνεπλήρου:

«...ίνα γίνωμεν έν μετά πάντων των εις Θεόν πιστευόντων ου μην αλλά και των δαιμόνων. Τις γαρ οίδεν ανθρώπων τα του ανθρώπου ει μη το πνεύμα του ανθρώπου το εν αυτώ; Όθεν, δεύτε πάντες τας χείρας κροτήσωμεν και άνω σχώμεν τας καρδίας εν πνεύματι πανθεϊστικώ».

Και για την υπογραφή:

Τάδε λέγει, εις τα πλαίσια της κανονικής τάξεως και των απ’ αιώνος ιερών εκκλησιαστικών θεσμίων,

Σχολιαστής ο βλάσφημος.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Και ως προς το "Σχολιαστής ο βλάσφημος" βλέπε :

http://aktines.blogspot.com/2010/01/blog-post_9898.html

Ανώνυμος είπε...

Δεν έχουν άδικο όσοι είπαν ότι ασεβείτε άθελα σας στα ιερά κείμενα.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Εγώ είμαι άθελα ασεβής, αυτοί όμως είναι ηθελημένα, εσκεμμένα και ενσυνείδτα ασεβείς. Ή μη δεν είναι;

Ω, ναί! Και δεν πρέπει να κατακρίνωμεν : "Είμεθα έτοιμοι να συνεργασθώμεν μαζί Σας, εις τα πλαίσια της κανονικής τάξεως και των απ’ αιώνος ιερών εκκλησιαστικών θεσμίων και σεβασμίων παραδόσεων, εν ευθύτητι καρδίας κατενώπιον Θεού".
Σημ. Τα απ΄ αιώνος είναι τα της σήμερον (: η σήμερον ως αύριον ως χθές). Το "χθες" είναι "το αύριον". Και πώς να μην είναι;

Στο blog «Αναστάσιος» υπάρχει αυτό το μικρό "διαμάντι" του κ. Δ. Μαυρόπουλου, θέμα του «Δόγμα και αντικειμενική αλήθεια». Διαβάστε:

"Η λέξη δόγμα προέρχεται από το δοκείν και κατ' ουσίαν το δόγμα (όχι η λέξη πλέον, αφού το δόγμα ταυτίζεται με τη λέξη) δέν παραπέμπει σ' αυτό που υπάρχει, αλλά σ' αυτό που φαίνεται. Είναι το φαινόμενο των υπαρκτών και όχι το νοούμενο, το όντως υπάρχον".

Μυρίζει Δοκητισμός (: αυτό που φαίνεται, δεν είναι αυτό που υπάρχει) αλλά πάμε παρακάτω,

"Τα δόγματα ποτέ δέν κλείνουν. Κάθε φορά που προσβάλλεται το γεγονός τής Σωτηρίας, η εκκλησία ως ευχαριστιακό σώμα μπορεί να διατυπώνει δόγματα, την εμπειρία της, αυτό πού ζεί. Καί μπορεί να την διατυπώνει με διαφορετική ορολογία σε κάθε εποχή, ανάλογα με την σημαντική πού έχουν οι λέξεις και οι έννοιες"

Δεν μας λέει όμως πότε "προσβάλλεται το γεγονός της Σωτηρίας". Έστω, οπότε τώρα που ανοίγουν οι λέξεις και οι έννοιες, "εις τα πλαίσια της κανονικής τάξεως και των απ’ αιώνος ιερών εκκλησιαστικών θεσμίων και σεβασμίων παραδόσεων", μπορούμε να διαμορφώσουμε και το Σύμβολο της Νικαίας και θα λέμε:

Πρώτο απ΄ όλα το "Πιστεύω εις το Άγιον Πνεύμα κλπ. το εκ του Πατρός και του Υιού εκπορευόμενο", και μετά το " Εις Ένα Θεόν, Πατέρα, παντοκράτορα" κλπ. Έτσι θέλει το πνεύμα του πάπα, που είναι και αντιπρόσωπος του Πνεύματος. Γιατί, δεν είναι; Μάλιστα και αλάθητος! Κι αυτός λοιπόν ο κ. Δ Μαυρόπουλος κάνει το ίδιο. Του το είπε το πνεύμα του πάπα, στον οποίον το είπε το άγιον Πνεύμα. Δηλαδή ότι εκπορεύται και εκ του Υιού! Γιατί λοιπόν να μην εκπορεύεται "ανοικτά" και από τον κ. Δ Μαυρόπολο, ώστε να προηγείται πάντων;

Ποιός είναι τώρα ο "άθελα ασεβής"; Εγώ ή οι άλλοι;

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com