Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, προανήγγειλε περιορισμό της διδακτέας ύλης και καινούργια σχολικά βιβλία.
Ο κ. Σπηλιωτόπουλος, μιλώντας σε ειδική εκδήλωση, υπογράμμισε: «Στο πλαίσιο της συνεργασίας μου με όλους τους φορείς, που άπτονται των αρμοδιοτήτων του υπουργείου Παιδείας, η επίσκεψή μου στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο δεν είναι μόνο συμβολικής, αλλά και ουσιαστικής, σημασίας. Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην επίτευξη του στόχου μας για την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, της αλλαγής του τρόπου προσέγγισης της εκπαιδευτικής κοινότητας και γενικότερα της εδραίωσης μιας ποιοτικότερης Παιδείας στη χώρα μας. Άλλωστε, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο είναι αυτό που σε μεγάλο βαθμό θα κληθεί να υλοποιήσει κάποιες από τις πλέον σημαντικές προτάσεις του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο πλαίσιο του Εθνικού διαλόγου για την Παιδεία. Θέλω με τη σημερινή ευκαιρία να τονίσω ότι αν και κινούμαστε σε δύσκολες συνθήκες έχουμε υποχρέωση να υπερβούμε τα εμπόδια και την οικονομική δυσπραγία και να προχωρήσουμε μπροστά. Να ανακόψουμε τον κύκλο των χαμένων ευκαιριών. Η κατάσταση στην Παιδεία δεν αντέχει άλλες αναβολές και μεταθέσεις. Αυτή είναι η αλήθεια. Ήδη από τον Ιανουάριο στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο είναι σε εξέλιξη θέματα, τα οποία άπτονται και με το θέμα του εθνικού διαλόγου, όπως:
- Ο επανασχεδιασμός της ερευνητικής διαδικασίας για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού υλικού της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Μιλάμε για την αξιολόγηση των βιβλίων.
- Η μελέτη για τον προσδιορισμό του «στοιχειώδους περιεχομένου της γνώσης», με στόχο τον περιορισμό της διδακτέας ύλης στα ουσιώδη, κάτι που αποτελεί στόχο του διαλόγου για την Παιδεία. Άλλωστε, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο συμμετέχει ενεργά σε αυτή τη διαδικασία και με συγκεκριμένες προτάσεις και με επιμέρους επιτροπές, οι οποίες μελετούν και εξελίσσουν τα θέματα.
- Με έμφαση στην αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και στη στήριξη των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) και των Ευαίσθητων Κοινωνικών Ομάδων (ΕΚΟ) σε συνδυασμό με τις σχετικές προτάσεις του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ), προχωρούμε στη σχετική αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
-Σχεδιάζονται, παράλληλα, επιμορφωτικά προγράμματα εκπαιδευτικών, που αφορούν την εισαγωγική επιμόρφωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και προσωρινών αναπληρωτών, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σχετικά με την ενσωμάτωση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και πιλοτικές εφαρμογές εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τηλεδιασκέψεων με σχολικούς συμβούλους, σχολικές μονάδες κ.λπ. Άλλο μεγάλο ζήτημα, που απασχολεί το Ινστιτούτο, είναι τα σχολικά βιβλία. Η δημιουργία, δηλαδή, ελκυστικών και άρτιων από επιστημονική άποψη σχολικών βιβλίων, που θα φέρνουν στους μαθητές το μήνυμα της ενεργής κατάκτησης της γνώσης και θα τους ωθούν στην αυτενέργεια. Παράλληλα, η δημιουργία επιμορφωτικού υλικού για δάσκαλους και καθηγητές με σκοπό την κινητοποίηση τους ενδιαφέροντός τους και την βελτίωση της διδασκαλίας τους σύμφωνα με τις σύγχρονες διδακτικές αντιλήψεις. Επίσης, δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στον επαγγελματικό προσανατολισμό και στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση σε συνεργασία με την ΓΣΕΕ, την ΑΔΕΔΥ και τα Επιμελητήρια, προκειμένου να συνδεθεί με πρακτικό τρόπο η επιλογή του κλάδου σπουδών με την αγορά εργασίας και τις δυνατότητες, που αυτή παρέχει».
=================================
Στα νέα αναλυτικά προγράμματα, που θα αποτελέσουν οδηγό για τα καινούργια σχολικά βιβλία, θα εστιάσει η επόμενη συνεδρίαση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις 11 Μαΐου.
Θετικό κατ΄αρχήν το πρώτο σχέδιο του Υπουργού,ο οποίος φέρεται διατεθειμένος να προχωρήσει στην αντικατάσταση των σχολικών εγχειριδίων που παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα. Tο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, σύμφωνα με την εφ. Απογευματινή σχεδιάζει το ξαναγράψιμο όλων των σχολικών βιβλίων Δημοτικού και Γυμνασίου και εξαρχής τη συγγραφή των βιβλίων του Λυκείου έως το 2013 (βλέπε…ΕΣΠΑ). Τα βιβλία του Δημοτικού και του Γυμνασίου (με χρηματοδότηση από το ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ/ Γ΄ ΚΠΣ…) έχουν ηλικία μόλις δυο-τριών χρόνων, με κάποια να μην έχουν εκδοθεί ακόμα(!) και με την αξιολόγησή τους να μην έχει γίνει μέχρι σήμερα. Τα βιβλία του Λυκείου(με χρηματοδότηση από το ΕΠΕΑΕΚ Ι /Β΄ ΚΠΣ) ,αν και παλαιότερα δεν έχουν κι ούτε πρόκειται να αξιολογηθούν.Η δουλειά συνεχίζεται ακατάπαυστα με παραγωγή άχρηστων βιβλίων.
Πιστεύουμε όμως ότι πρώτα πρέπει να γίνει αντικατάσταση όλων των υπεύθυνων για τα σημερινά βιβλία . Δεν πρέπει τα ίδια πρόσωπα να ξαναγράψουν ή να επιλέξουν συγγραφείς .
Δυστυχώς δεν παρέχουμε παιδεία με αρχές και αξίες, με ελπίδα και πρότυπα.
Μπανάνες
-
*Οι δημοπρασίες έργων ‘τέχνης’ και άλλων παραδόξων αντικειμένων μας έχουν
δώσει κατά καιρούς τροφή για σχολιασμό και περίσκεψη σχετικά με το
αισθητικό γο...
Πριν από 21 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου