Πυρετωδώς εργάζονται οι Επιτροπές που έχουν οριστεί για την ετοιμασία των αναλυτικών προγραμμάτων, αν και οι εξ Ελλάδος ακαδημαϊκοί πληρώνουν μόνοι τους τα εισιτήριά τους, αφού το κονδύλι για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση παραμένει σταυρωμένο!
Μπορεί η πρώτη φάση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης να ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, με τη διαδικασία για την ετοιμασία των νέων αναλυτικών προγραμμάτων ανά μάθημα να προχωρεί ομαλά, ωστόσο, δυσοίωνα σημάδια χρωματίζουν το προσκήνιο. Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στις Επιτροπές που έχουν συσταθεί για την ετοιμασία των νέων αναλυτικών προγραμμάτων, από την Ελλάδα αλλά και εκτός Λευκωσίας, καλύπτουν οι ίδιοι τα έξοδα μετακίνησής τους, αφού το κονδύλι για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση παραμένει σταυρωμένο.
Οι εξ Ελλάδος εκπαιδευτικοί χαίρουν άκρας εκτίμησης και σεβασμού από την εκπαιδευτική κοινότητα και ορισμένοι μάλιστα είναι κορυφαίοι στον τομέα τους. Κι όμως πληρώνουν οι ίδιοι τα εισιτήριά τους, αφού το Υπουργείο Οικονομικών δεν «ελευθέρωσε» ακόμη το υφιστάμενο κονδύλι. Ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα σε περίπτωση που έστω και ένας ακαδημαϊκός αποφασίσει ότι δεν θα συνεχίσει τη διαδικασία για το λόγο αυτό; Στην Κύπρο βρίσκονται αυτές τις μέρες τρεις Ελλαδίτες ακαδημαϊκοί, οι οποίοι απαρτίζουν την εξαμελή Επιτροπή, η οποία θα αποτελέσει την ασφαλιστική δικλίδα της ποιότητας της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Πρόκειται για τους Αλέξη Δημαρά, ιστορικό, Στυλιανό Νεγρεπόντη, μαθηματικό και Κωνσταντίνο Τσουκαλά, κοινωνιολόγο, οι οποίοι επισκέφθηκαν χθες με τον επικεφαλής της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης Γεώργιο Τσιάκαλο, το Παγκύπριο Γυμνάσιο στη Λευκωσία.
Ο Δημήτρης Λυπουρλής, ο οποίος θα ασχοληθεί με τα Αρχαία Ελληνικά και θέματα Αρχαιογνωσίας, ο Χρίστος Ζερεφός, που θα ασχοληθεί με τις φυσικές επιστήμες και ο Κώστας Κρίμπας, καθηγητής Βιολογίας, δεν ήταν παρόντες.
Ο ρόλος
Οι εξ Ελλάδος εκπαιδευτικοί χαίρουν άκρας εκτίμησης και σεβασμού από την εκπαιδευτική κοινότητα και ορισμένοι μάλιστα είναι κορυφαίοι στον τομέα τους. Κι όμως πληρώνουν οι ίδιοι τα εισιτήριά τους, αφού το Υπουργείο Οικονομικών δεν «ελευθέρωσε» ακόμη το υφιστάμενο κονδύλι. Ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα σε περίπτωση που έστω και ένας ακαδημαϊκός αποφασίσει ότι δεν θα συνεχίσει τη διαδικασία για το λόγο αυτό; Στην Κύπρο βρίσκονται αυτές τις μέρες τρεις Ελλαδίτες ακαδημαϊκοί, οι οποίοι απαρτίζουν την εξαμελή Επιτροπή, η οποία θα αποτελέσει την ασφαλιστική δικλίδα της ποιότητας της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Πρόκειται για τους Αλέξη Δημαρά, ιστορικό, Στυλιανό Νεγρεπόντη, μαθηματικό και Κωνσταντίνο Τσουκαλά, κοινωνιολόγο, οι οποίοι επισκέφθηκαν χθες με τον επικεφαλής της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης Γεώργιο Τσιάκαλο, το Παγκύπριο Γυμνάσιο στη Λευκωσία.
Ο Δημήτρης Λυπουρλής, ο οποίος θα ασχοληθεί με τα Αρχαία Ελληνικά και θέματα Αρχαιογνωσίας, ο Χρίστος Ζερεφός, που θα ασχοληθεί με τις φυσικές επιστήμες και ο Κώστας Κρίμπας, καθηγητής Βιολογίας, δεν ήταν παρόντες.
Ο ρόλος
Οι έξι ακαδημαϊκοί θα έχουν την ευθύνη της παρακολούθησης και επίβλεψης της δουλειάς των Επιτροπών που έχουν συσταθεί ανά μάθημα. Θα συνεργάζονται με τις ειδικές επιτροπές ανά γνωστικό αντικείμενο, δίνοντας κατευθυντήριες γραμμές, ενώ θα ελέγχουν τη δουλειά που θα διεκπεραιώνουν τα μέλη των Επιτροπών. Νοικοκυρεμένα, προσεκτικά και καθόλου βιαστικά θα προχωρήσουν οι ακαδημαϊκοί, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα γίνει κάποιο λάθος, όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της Επιτροπής για τον εκσυγχρονισμό των αναλυτικών προγραμμάτων Γιώργος Τσιάκαλος, ο οποίος εξέφρασε μάλιστα τη βεβαιότητα ότι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στην Κύπρο θα πετύχει.«Είναι άνθρωποι που έχουν άποψη για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και ο καθένας χωριστά για το δικό του γνωστικό αντικείμενο», ανέφερε ο κ. Τσάκαλος, προσθέτοντας ότι ο κ. Τσουκαλάς θα ασχοληθεί με τα θέματα που έχουν σχέση με την ιδιότητα του πολίτη και τις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες. Ο κ. Δημαράς, ο οποίος ασχολήθηκε με τα αίτια για τα οποία απέτυχαν οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα, μπορεί να συμβάλει θετικά, ώστε να μη γίνουν τα ίδια λάθη και στην Κύπρο, όπως εξήγησε ο κ. Τσιάκαλος.
Οι λόγοι της αποτυχίας
Οι λόγοι της αποτυχίας
Σύμφωνα με τον κοινωνιολόγο Κωνσταντίνο Τσουκαλά, τρεις είναι οι λόγοι για τους οποίους εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις δεν πετυχαίνουν. «Είτε γιατί δεν τις σηκώνει η κοινωνία, είτε δεν υπάρχει βούληση μεταρρύθμισης, είτε διότι δεν υπάρχουν χρήματα. Εδώ απ’ ό,τι φαίνεται και απ' ό,τι μπόρεσα να καταλάβω, δεν συντρέχει καμία από αυτές τις περιπτώσεις», ανέφερε ο κ. Τσουκαλάς. Επεσήμανε δε ότι η Κύπρος είναι μικρή χώρα και σε μια τέτοια χώρα είναι πιο εφικτό και πιο εύκολο να προχωρήσει κανείς σε μεταρρυθμίσεις χωρίς έντονες δυσκολίες, δυσλειτουργίες και αντιφάσεις, χαρακτηρίζοντάς την εκτός από αναγκαία και ιστορικά εφικτή.
ΠΕΡΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Ο ΛΟΓΟΣ
«Κανείς δεν θα θυσιάσει το σύνολο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης»
Η κατάρτιση του νέου αναλυτικού προγράμματος για το μάθημα της Ιστορίας θα γίνει ταυτόχρονα με τα υπόλοιπα μαθήματα, όπως διευκρίνισε ο Πρόεδρος της Επιτροπής για τον εκσυγχρονισμό των αναλυτικών προγραμμάτων Γιώργος Τσιάκαλος. «Κανείς δεν θα θυσιάσει το σύνολο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης προκαλώντας αλλοιώσεις. Εάν αυτό ήταν το πρόβλημα, θα ήμουν πρόθυμος να εξαιρεθεί η Ιστορία από την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, ώστε να μη φοβάται κανείς», είπε ο Γεώργιος Τσιάκαλος, σημειώνοντας ότι επικεφαλής της Επιτροπής για την Ιστορία είναι ο Ιωάννης Χασιώτης, με τον οποίο συμφώνησαν στο να ληφθούν υπόψη οι ευαισθησίες που υπάρχουν. Οι ανησυχίες που έχουν εκφρασθεί δεν θεμελιώνονται σε πραγματικά γεγονότα, όπως είπε ο κ. Τσιάκαλος, διαβεβαιώνοντας ότι η Ιστορία δεν θα αλλάξει, ενώ η διδασκαλία της θα γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να λαμβάνονται υπόψη όλες οι ευαισθησίες που υπάρχουν στην κυπριακή κοινωνία. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής για τον εκσυγχρονισμό των αναλυτικών προγραμμάτων πρόσθεσε ότι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση δεν γίνεται για να αλλάξει κανείς τα προγράμματα σπουδών σε τέτοιου είδους αντικείμενα, όπως είναι η Ιστορία. Επανέλαβε δε, ότι η Κύπρος από τη μια έχει τις περισσότερες ώρες διδασκαλίας, ξοδεύει τα περισσότερα χρήματα και καλύτερα καταρτισμένους εκπαιδευτικούς στην Ευρώπη, και από την άλλη είναι τελευταία σε διεθνείς έρευνες, τονίζοντας ότι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι υπεύθυνη για να γιατρέψει αυτό το μεγάλο εκπαιδευτικό σκάνδαλο.«Η συζήτηση για την Ιστορία δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να παρεμποδίσει την αναγκαία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, τόσο για τους κατοίκους της Κύπρου όσο και για την επιβίωση της χώρας», κατέληξε ο κ. Τσιάκαλος.
Ο ιστορικός Αλέξης Δημαράς τόνισε ότι ζητούμενο είναι να βρεθεί ο τρόπος διδασκαλίας της Ιστορίας, ώστε τα παιδιά να πληροφορούνται την αλήθεια.
Ο μαθηματικός Στυλιανός Νεγρεπόντης εξέφρασε την απογοήτευσή του γιατί σχεδόν όλο το ενδιαφέρον, όπως είπε, επικεντρώνεται στο θέμα της Ιστορίας, σημειώνοντας ότι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι πολύ σημαντική και καθόλου απλή. Στην Ελλάδα, όπως είπε ο κ. Νεγρεπόντης, αυτές οι διαδικασίες απέτυχαν επανειλημμένως, αναφέροντας ότι ίσως θα έπρεπε να δοθεί περισσότερη έμφαση σε άλλα θέματα, εκτός της Ιστορίας, καθώς οι προϋποθέσεις για να γίνει μια καλή δουλειά είναι πολύ καλές. Το αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης στην Κύπρο, πρόσθεσε ο κ. Νεγρεπόντης, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και ως πρότυπο για την Ελλάδα
Πηγή: «Σημερινή»
Πηγή: «Σημερινή»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου