«Η αθηναϊκή κοινωνία σχεδόν στο σύνολό της περιέβαλλε τους δούλους με στοργή και η κάθε οικογένεια, στους κόλπους της οποίας υπηρετούσαν, τους θεωρούσαν μέλη τους» (Αρχαία Ιστορία Α' Γυμνασίου, σελ. 75) Στην συνέχεια υπάρχει απόσπασμα από τα Πολιτικά του Αριστοτέλη στο οποίο αναφέρεται γιατί «η δουλεία είναι δίκαιη» και η ερώτηση: «τι σας κάνει εντύπωση στο κείμενο του Αριστοτέλη;» Οι μαθητές δηλαδή καλούνται να απαντήσουν ότι οι δούλοι στην Αθήνα ...καλοπερνούσαν.Μάλιστα στο βιβλίο του εκπαιδευτικού επιχειρείται να τεκμηριωθεί η παραπάνω άποψη λέγοντας ότι : «είχε τη δυνατότητα να συμμετάσχει σε πολλές λατρευτικές εκδηλώσεις, στα Ελευσίνια μυστήρια, δεν είχε ο κύριός του δικαίωμα ζωής και θανάτου επάνω του. Στην ύπαιθρο η ζωή του δε διαφέρει σε τίποτε από το βίο του μικροκαλλιεργητή. Μόνο αυτός που εργάζεται στις υπόγειες στοές του Λαυρίου αντιμετωπίζει άθλιες συνθήκες» (βιβλίο του εκπαιδευτικού σελ. 72).
Προσέξτε το εξώφυλλο του βιβλίου, παρουσιάζει ένα κόκορα πάνω σε μια σπασμένη αρχαία κολώνα. Το «ενός κοκόρου γνώση» σε πλήρη εφαρμογή. Μάλιστα είναι ένας ο κόκορας, για να μην ισχύσει το «όπου λαλούν πολλοί κοκόροι, αργεί να ξημερώσει».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου