Μέτρα κατά τις βίας στα σχολεία από το Υπ. Παιδείας
11/11/2008
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ένα θέμα είναι η παιδική βία και η εφηβική βία κι όλα αυτά τα πράγματα. Πιστεύετε ότι τα γήπεδα είναι ένας χώρος όπου τα παιδιά εν πάση περιπτώσει θα πάρουν τα κατάλληλα μαθήματα; Εγώ δεν έχω και πολύ μεγάλη σχέση με τα αθλητικά, αλλά έχω δει σημεία και τέρατα. Δηλαδή δε θα πήγαινα το παιδί μου εύκολα σε ένα γήπεδο εν πάση περιπτώσει, παρά το γεγονός ότι το θεωρώ ότι θα έπρεπε να το πηγαίνω το παιδί μου εύκολα εκεί.
11/11/2008
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ένα θέμα είναι η παιδική βία και η εφηβική βία κι όλα αυτά τα πράγματα. Πιστεύετε ότι τα γήπεδα είναι ένας χώρος όπου τα παιδιά εν πάση περιπτώσει θα πάρουν τα κατάλληλα μαθήματα; Εγώ δεν έχω και πολύ μεγάλη σχέση με τα αθλητικά, αλλά έχω δει σημεία και τέρατα. Δηλαδή δε θα πήγαινα το παιδί μου εύκολα σε ένα γήπεδο εν πάση περιπτώσει, παρά το γεγονός ότι το θεωρώ ότι θα έπρεπε να το πηγαίνω το παιδί μου εύκολα εκεί.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η βία της νέας γενιάς, η παιδική εγκληματικότητα και η παιδική παραβατικότητα είναι ένα από τα σημεία που προσελκύουν το ενδιαφέρον της πολιτικής μας και στα οποία θα εκδηλώσουμε πρωτοβουλίες το επόμενο διάστημα.
Οι πρωτοβουλίες δεν είναι μόνο διαγνωστικές, δηλαδή να εντοπίζουμε το θέμα και να το περιγράφουμε, αλλά αφορούν και τη θεραπεία του, δηλαδή, πώς μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε στην πράξη. Θα σας πω λοιπόν ότι γίνεται μία πρωτοβουλία από το Υπουργείο για την αξιοποίηση των επιστημόνων της ψυχολογίας-παιδοψυχολογίας σε κάθε σχολική μονάδα προκειμένου να παρέχονται αντίστοιχες υπηρεσίες, ότι θα υπάρξει δηλαδή μέριμνα από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ψυχολόγοι και παιδοψυχολόγοι να καλύπτουν τις ανάγκες των σχολικών μονάδων. Όταν θα είμαστε έτοιμοι θα σας ανακοινώσουμε τον τρόπο με τον οποίον θα παρέχονται αυτές οι υπηρεσίες.
Τρίτον, έχουμε ήδη σχεδιάσει μέσα στα νέα αναλυτικά προγράμματα τα οποία αρχίζουν να συζητούνται τώρα την ειδική μέριμνα ώστε το παιδί να διαπαιδαγωγείται και έναντι αυτών των φαινομένων. Έχουμε σκεφθεί ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να μην παρασύρονται οι νέοι σε τέτοιου είδους αντιδράσεις θα πρέπει να γίνεται η σωστή τους ενημέρωση και από το διαδίκτυο.
Γι΄ αυτό και έχουμε πάρει μέτρα: κόμβοι που χρησιμοποιούνται στο σχολικό δίκτυο, που είναι το ισχυρότερο ηλεκτρονικό δίκτυο στη χώρα μας, να αξιοποιούν το ασφαλές διαδίκτυο, και να εκτοπίζουν τον νέο που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο και τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή από τόπους που παρασύρουν σε τέτοιου είδους φαινόμενα ή παραπληροφορούν διαφθείροντας νεανικές συνειδήσεις.
Σε αυτή την κατεύθυνση είναι προσανατολισμένο και το πρόγραμμα «goneis.gr», που δεν περιορίζει μόνο την ενημέρωση στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ούτως ή άλλως εκπαιδεύονται αυτή τη στιγμή και επιμορφώνονται και ήδη 90 χιλιάδες έχουν επιμορφωθεί το διάστημα που διανύσαμε μέχρι τώρα, αλλά το προεκτείνει και στους γονείς, οι οποίοι στο σπίτι μπορούν να συνεχίσουν τη φροντίδα του δασκάλου προστατεύοντας το παιδί τους από κακή πληροφόρηση, που μπορεί να προέλθει μέσα από τις νέες τεχνολογίες.
Τέλος, παρακολουθούμε με ανησυχία το φαινόμενο της έξαρσης της σχολικής βίας από σχολικούς ή εξωσχολικούς παράγοντες, αλλά πάντοτε σε χώρους εκπαιδευτικούς, και μελετούμε την ανάληψη κάποιων πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων σε συνεργασία με τη συντεταγμένη Πολιτεία.
Υπάρχουν τέτοιου είδους εξάρσεις φαινομένων σε κάποιες περιπτώσεις καταλήψεων δυστυχώς κυρίως από τους σχολικούς παράγοντες, θεωρούμε όμως ότι θα πρέπει κι αυτές να αντιμετωπισθούν και θα γίνει αυτό με μία σειρά πρωτοβουλιών που θα αναπτυχθούν από το Υπουργείο το επόμενο διάστημα.
Τέλος, να ευχαριστήσω όλους εκείνους τους Αθλητικούς Συλλόγους και τα Ποδοσφαιρικά Σωματεία της χώρας, που δίπλα στις άλλες δραστηριότητές τους
αναπτύσσουν τις Ακαδημίες Ποδοσφαίρου όπου δείχνουν κατά κάποιο τρόπο τον τρόπο τον οποίον κι εμείς τον μιμούμαστε μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα, και αναδεικνύουν τον αθλητισμό ως μία μέθοδο όχι απλά ανάπτυξης των ολυμπιακών αρχών και αξιών, αλλά και εκτόνωσης της νεανικής ενεργητικότητας.
αναπτύσσουν τις Ακαδημίες Ποδοσφαίρου όπου δείχνουν κατά κάποιο τρόπο τον τρόπο τον οποίον κι εμείς τον μιμούμαστε μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα, και αναδεικνύουν τον αθλητισμό ως μία μέθοδο όχι απλά ανάπτυξης των ολυμπιακών αρχών και αξιών, αλλά και εκτόνωσης της νεανικής ενεργητικότητας.
Ένα από τα μέτρα που εμείς σκεφτόμαστε συμπληρωματικά με αυτή τη λογική να κάνουμε, είναι να μετεξελίξουμε τους «αυλοχώρους» όπου υπάρχουν σε αθλοχώρους προσβάσιμους για τα παιδιά της γειτονιάς την ώρα που το σχολείο δε θα λειτουργεί.
Έχουμε συζητήσει ήδη με το Υπουργείο Αθλητισμού τη σχετική πρωτοβουλία, αυτή τη στιγμή οι Επιτροπές μας κινητοποιούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση που έχει την επιμέλεια συντήρησης των χώρων να προχωρήσει σε αντίστοιχη συντήρηση και μετά θα εκδηλωθεί η πρωτοβουλία.
Πηγή:http://www.esos.gr/news/49/stilianidis-via-11-11-2008.htm
ΣΧΟΛΙΟ :
Καλά όλα αυτά, αλλά αληθινά πιστεύουν κάποιοι ότι λύνεται το σοβαρό πρόβλημα της βίας ;
Τα σχολεία της Αμερικής και όλων των δυτικών κοινωνιών είναι γεμάτα ψυχολόγους και παιδοψυχολόγους, λύθηκε το πρόβλημα ;
Η καταπολέμηση της βίας κυρίως μπορεί να γίνει με τη δημιουργία σωστών προσωπικοτήτων. Ποια πρότυπα ζωής προσφέρονται μέσα από τα σχολικά βιβλία ;
Οι τρεις εγκύκλιοι για το μάθημα των Θρησκευτικών δεν δείχνουν ότι η υπεύθυνη πολιτεία παραβλέπει την προσφορά των θεολόγων και της Εκκλησίας στην διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών;
«Το πρόβλημα είναι πρωτίστως θεσμικό, δηλαδή πρωταρχικά πολιτικό. Τη βία στα σχολεία την ευνοεί (αν δεν τη γέννησε) συγκεκριμένη εκπαιδευτική πολιτική. Η πολιτική αυτή είναι εφαρμογή συγκεκριμένης ιδεολογίας ή, σωστότερα, πιθηκισμός ιδεολογημάτων «εκσυγχρονιστικού» μηδενισμού. Γι’ αυτό και μόνο με ριζικά διαφορετικές εκπαιδευτικές στοχεύσεις, αντίπαλες του «εκσυγχρονιστικού» μηδενισμού παιδαγωγικές αρχές, μπορούν να αρθρωθούν πολιτικά προγράμματα και να τολμηθούν θεσμικά μέτρα ικανά να αναχαιτίσουν ή και να εξαλείψουν τον εφιάλτη της βίας στον μαθητόκοσμο»(http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1319204_18/06/2006_187919)
Πηγή:http://www.esos.gr/news/49/stilianidis-via-11-11-2008.htm
ΣΧΟΛΙΟ :
Καλά όλα αυτά, αλλά αληθινά πιστεύουν κάποιοι ότι λύνεται το σοβαρό πρόβλημα της βίας ;
Τα σχολεία της Αμερικής και όλων των δυτικών κοινωνιών είναι γεμάτα ψυχολόγους και παιδοψυχολόγους, λύθηκε το πρόβλημα ;
Η καταπολέμηση της βίας κυρίως μπορεί να γίνει με τη δημιουργία σωστών προσωπικοτήτων. Ποια πρότυπα ζωής προσφέρονται μέσα από τα σχολικά βιβλία ;
Οι τρεις εγκύκλιοι για το μάθημα των Θρησκευτικών δεν δείχνουν ότι η υπεύθυνη πολιτεία παραβλέπει την προσφορά των θεολόγων και της Εκκλησίας στην διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών;
«Το πρόβλημα είναι πρωτίστως θεσμικό, δηλαδή πρωταρχικά πολιτικό. Τη βία στα σχολεία την ευνοεί (αν δεν τη γέννησε) συγκεκριμένη εκπαιδευτική πολιτική. Η πολιτική αυτή είναι εφαρμογή συγκεκριμένης ιδεολογίας ή, σωστότερα, πιθηκισμός ιδεολογημάτων «εκσυγχρονιστικού» μηδενισμού. Γι’ αυτό και μόνο με ριζικά διαφορετικές εκπαιδευτικές στοχεύσεις, αντίπαλες του «εκσυγχρονιστικού» μηδενισμού παιδαγωγικές αρχές, μπορούν να αρθρωθούν πολιτικά προγράμματα και να τολμηθούν θεσμικά μέτρα ικανά να αναχαιτίσουν ή και να εξαλείψουν τον εφιάλτη της βίας στον μαθητόκοσμο»(http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1319204_18/06/2006_187919)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου