22 Νοε 2024

Το δέσιμο (Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά).

 

ΤΟ ΔΕΣΙΜΟ

π. Δημητρίου Μπόκου

    Ένας πλούσιος νεανίσκος, στο άκουσμα της προτροπής του Χριστού να απαρνηθεί τα πλούτη του, να πουλήσει τα υπάρχοντά του και να τα μοιράσει στους φτωχούς και μετά να ακολουθήσει τον Χριστό, «περίλυπος εγένετο· ην γαρ πλούσιος σφόδρα». Βλέποντας ο Χριστός τη μεγάλη στενοχώρια του νεαρού, επισήμανε στους ακροατές του ότι είναι πιο εύκολο να περάσει καμήλα από τρύπα βελόνας, παρά να μπει πλούσιος στη Βασιλεία του Θεού (Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά).

     Τρομερή η κουβέντα του Χριστού! Οι ακροατές του εξεπλάγησαν. Ποιος είναι δυνατόν να σωθεί; είπαν. Φαίνεται μεν αδύνατο αυτό σε σας, είπε ο Χριστός, μα ο Θεός μπορεί να μεταβάλει τα πράγματα. Μπορεί να αλλάξει το φρόνημα και των πλουσίων ακόμα. Γιατί το πρόβλημα δεν τοποθετείται από τον Χριστό ακριβώς στον πλούτο, αλλά στη φοβερή υποδούλωση της ψυχής από την επιθυμία απόκτησής του και κατοχής του. Η επιθυμία αυτή καταργεί το όριο μεταξύ του σωστού και του λάθους, το άριστο μέτρο που οφείλει να έχει σε όλα ο άνθρωπος.

    Συνήθως ο Χριστιανός πλούσιος ξεγελάει τον εαυτό του, λέγοντας ότι θέλει πολλά λεφτά, για να μπορεί να βοηθάει τάχα περισσότερο τους φτωχούς. Κάνοντας μερικές φιλανθρωπίες, επαναπαύεται. Αποκοιμίζει έτσι τη συνείδησή του, δικαιολογεί το πάθος του για απεριόριστη απόκτηση αγαθών, «αεί προσλαμβάνειν ζητών. Τοιαύτη γαρ η του πλουτείν νόσος», το να μην έχει όριο στο να ζητάει περισσότερα.

Ἀναγκαία ἡ σύζευξις ἤθους καί δόγματος

 

Ἀναγκαία ἡ σύζευξις ἤθους καί δόγματος

     Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

  Μεγάλη σύγχυση ἐπικρατεῖ σὲ πολλοὺς χριστιανούς, οἱ ὁποῖοι δὲν ἀγωνίζονται γιὰ νὰ συμφωνεῖ ὁ τρόπος τῆς ζωῆς τους μὲ τὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας. Θεωρητικὰ τὴ δέχονται, ἀλλὰ δὲν τὴν τηροῦν! Στὴν πραγματικότητα εἶναι μόνο κατ’ ὄνομα χριστιανοί. Τὴν πίστη τους τὴν περιορίζουν σὲ μερικὲς ἐντολὲς καὶ ἀδιαφοροῦν γιὰ τὴν πνευματικὴ ζωή, δηλαδὴ τὴν τήρηση ὅλων τῶν ἐντολῶν τοῦ Εὐαγγελίου. Καθετὶ ποὺ ἐμποδίζει τὴν ἱκανοποίηση τῶν παθῶν τους τὸ ἀπορρίπτουν μὲ τὴν ἀδιαφορία τους. Συχνὰ διαστρεβλώνουν τὸ νόημα τῶν ἐντολῶν, γιὰ νὰ τὶς προσαρμόσουν στὰ μέτρα τους.

  Ὑπάρχει ἐπίσης καί μιά κατηγορία χριστιανῶν ποὺ γνωρίζουν τὴν ὀρθότητα τῆς διδασκαλίας τοῦ Χριστοῦ, τὴν προβάλλουν, ἀλλὰ ὑστεροῦν στὴν τήρησή της. Σ’ αὐτὴ τὴν κατηγορία ἀνήκουν καὶ πολλοὶ κληρικοὶ καὶ θεολόγοι. Καὶ αὐτὸ εἶναι πολὺ ἀνησυχητικὸ γιὰ τὴ δική τους σωτηρία, ἀλλὰ καὶ γιὰ ἐκείνους ποὺ τοὺς παρακολουθοῦν.

  Μόνη της ἡ θεωρία δὲν ὁδηγεῖ στὴ σωτηρία. Ὅπως καὶ μόνη της ἡ πράξη, χωρὶς ὀρθὴ διδασκαλία, δὲν ἔχει καμία ἀξία. Χρειάζονται καὶ τὰ δύο νὰ ὑπάρχουν, γιὰ νὰ εἶναι ὁ ἄνθρωπος συνειδητὸς χριστιανός. Τὴν ἀλήθεια αὐτή, δυστυχῶς ἀγνοοῦν ἢ παραθεωροῦν οἱ περισσότεροι ἄνθρωποι μὲ ἀποτέλεσμα ἡ Ἐκκλησία νὰ μὴ ἔχει ἱκανὰ στελέχη γιὰ τὸ ποιμαντικό της ἔργο.

21 Νοε 2024

Ἀπάντηση στὸν π.Δημήτριο Ἀθανασίου γιὰ τὶς τοποθετήσεις του περὶ τῶν ἀντιδρώντων πιστῶν γιὰ τὸ θέμα τοῦ Ἐσταυρωμένου/Σταυροῦ

 

Ἀπάντηση στὸν π.Δημήτριο Ἀθανασίου γιὰ τὶς τοποθετήσεις του [1]   περὶ τῶν ἀντιδρώντων πιστῶν γιὰ τὸ θέμα τοῦ Ἐσταυρωμένου/Σταυροῦ

Παναγιώτης Σαρρὴς,  Θεολόγος - Οἰκονομολόγος

π.Δημήτριε,

   Μὲ μεγάλη λύπη βλέπουμε ἕναν ἱερέα/ποιμένα, ἕναν χριστιανό, ἕναν ἀγωνιστὴ στὰ θέματα πίστεως νὰ γράφει κείμενα μὲ τέτοιο ὕφος ἀπέναντι σὲ ἄλλους χριστιανούς, ἀδελφούς, πιστοὺς ποὺ ὁμολογοῦν, ἀγωνίζονται γιὰ τὴν ὀρθόδοξη πίστη καὶ γι’αυτό λοιδοροῦνται, χλευάζονται, δέχονται ποικιλόμορφο πόλεμο καθημερινὰ καὶ διὰ ζώσης (μὴ ξεχνᾶτε ὀτι διαμένουν, κινοῦνται καὶ ἐργάζονται στὴν περιοχὴ τοῦ προβλήματος σὲ μιὰ πόλη ποὺ διατηρεῖ ἀκόμα τὸ "περιβάλλον τῆς γειτονιᾶς").

ΠΕΡΙ ΑΙΡΕΣΕΩΝ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Θ. ΚΟΚΟΡΗΣ (+)

ΠΕΡΙ ΑΙΡΕΣΕΩΝ

Γενικά

Ανέκαθεν υπήρχαν και τώρα υπάρχουν πολλές θρησκείες και πολλά θρησκεύματα. Όλα ανεξαιρέτως είναι ανθρώπινα κατα­σκευάσματα κομμένα στα μέτρα των ανθρωπίνων αδυναμιών. Υπάρχει όμως μια εξ αποκαλύψεως  πίστις η οποία δεν είναι παράγωγο ανθρωπίνης επινοίας, σκέψεως ή νοησιαρχικό προϊόν, αλλ’ αυτός ο Θεός απεκάλυψε παλαιότατα δι’ αγγέλων και προφητών, κατά δε τους εσχάτους καιρούς δια του Υιού του Ιησού Χριστού. Τούτο δε αναφέρει ο απ. Παύλος στην προς Εβραίους κεφ.α’ 1-2.

Επιστολή της ΠΕΘ προς τον Υπουργό Παιδείας για την πρόσληψη Θεολόγων κατά τη Γ΄ φάση αναπληρωτών

 

Αθήνα, 21 Νοεμβρίου 2024

Αρ. Πρωτ.: 159

Προς
Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
α) Υπουργό κ. Κυριάκο Πιερρακάκη
β) Διεύθυνση Εκπαιδευτικού Προσωπικού

ΘΕΜΑ: Πρόσληψη Αναπληρωτών Θεολόγων κατά την Γ΄ Φάση προσλήψεων

Αξιότιμε κ.Υπουργέ,

Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας παρακαλέσουμε, όπως το ταχύτερο δυνατό καλύψετε τα κενά που παρατηρούνται στη στελέχωση θέσεων θεολόγων στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το ζήτημα αυτό, πέρα από τις προφανείς λειτουργικές δυσκολίες, επηρεάζει άμεσα την ποιότητα της θρησκευτικής εκπαίδευσης αλλά και τη διαμόρφωση της ηθικής και πνευματικής αγωγής των μαθητών.

Άγιος Άνθιμος Μητροπολίτης Αθηνών και Ευρίπου, ο νέος ομολογητής.

194 Damask 1
ΑΓΙΟΣ ΑΝΘΙΜΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΙΠΟΥ Ο ΝΕΟΣ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού
        Η Φραγκοκρατία (1204 – 1489) είναι μια σκοτεινή και συνάμα τραγική εποχή για την Εκκλησία και το Γένος μας. Οι βάρβαροι Φράγκοι, αιρετικοί χριστιανοί, παρακινούμενοι και χρηματοδοτούμενοι από τον αιρετικό παπισμό, ο οποίος είχε μεταλλαχτεί σε εγκόσμιο οργανισμό, στράφηκαν στην Ορθόδοξη Ανατολή και με τις γνωστές σταυροφορίες, ιδιαίτερα την Δ΄ Σταυροφορία (1204), κατέλυσαν με απίστευτη βία το βυζαντινό κράτος. Έργο τους ήταν, με διωγμούς, να επιβάλλουν την παπική εξουσία και τις δυτικές κακοδοξίες στους ορθοδόξους πιστούς. Την εποχή αυτή αναδείχτηκαν αρκετοί άγιοι ομολογητές, οι οποίοι αντέδρασαν στην παπική βία και έδωσαν τη ζωή τους για την Ορθόδοξη Πίστη. Ένας από αυτούς είναι και ο άγιος Άνθιμος Μητροπολίτης Αθηνών και Ευρίπου, ο ομολογητής.

Ο απόλυτος εξευτελισμός της τέχνης στη Δύση: Ο οίκος Sotheby’s πούλησε μια κολλημένη μπανάνα για 6,2 εκατ. δολάρια!

Ο απόλυτος εξευτελισμός της τέχνης στη Δύση: Ο οίκος Sotheby’s πούλησε μια κολλημένη μπανάνα για 6,2 εκατ. δολάρια!

Ιλιγγιώδη ποσά δίνονται για γελοία έργα «τέχνης», ενώ οι λαοί δυστυχούν - Ποιος είναι ο αγοραστής της «χρυσής» μπανάνας

Συντάκτης: Παντελής Λαμψιώτης

Πυρηνική απειλή: Ο πλανήτης κρατά την ανάσα του, αλλά από μετάνοια στην Ελλάδα τίποτα!

Πυρηνική απειλή: Ο πλανήτης κρατά την ανάσα του, αλλά από μετάνοια στην Ελλάδα τίποτα!

Τα αγωνιώδη λόγια του Φώτη Κόντογλου για το πυρηνικό ολοκαύτωμα που αποφεύχθηκε το 1962, μοιάζουν άκρως επίκαιρα σήμερα

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Η ομαλή ψυχοσωματική ανάπτυξη του παιδιού

 

Η ομαλή ψυχοσωματική ανάπτυξη του παιδιού

Αρχιμ. Κυρίλλου Κωστοπούλου, Ιεροκήρυκος Ι. Μ. Πατρών-Δρος Θεολογίας

  Ο Ευαγγελιστής Λουκάς μας λέγει: «Και Ιησούς προέκοπτεν σοφία και ηλικία και χα-ριτι παρά Θεώ και ανθρώποις» (Λουκ. 2, 52). Εξ αυτού του χωρίου δραττόμεθα της ευκαιρίας να γράψουμε ορισμένες σκέψεις για την ψυχοσωματική ανάπτυξη του παιδιού μέσα στην οικογένεια, η οποία είναι και το πρώτο περιβάλλον του, αλλά και η πρώτη κοινωνία.

   Η προσοχή των γονέων πρέπει να είναι υψηλή από την εμβρυική ακόμη περίοδο, διότι το έμβρυο «άμα τη συλλήψει» είναι άνθρωπος – πρόσωπο, αφού έχει ψυχή και σώμα. Η επιστήμη έχει αποδείξει ότι από τον πρώτο μήνα ξεχωρίζουν στο έμβρυο το στόμα, η μύτη, τα αυτιά, τα μάτια. Από αυτό συμπεραίνεται ότι δεν έχει καμία εξουσία επ᾽ αυτού ο γιατρός, αλλ᾽ ούτε και αυτή η μητέρα του. Για τον λόγο αυτό είναι απαράδεκτες οι εκτρώσεις. Ακόμη οι ψυχοσωματικές αντιδράσεις και καταστάσεις της κυοφορούσης έχουν άμεση αρνητική επίδραση στο έμβρυο. Το αλκοόλ και το τσιγάρο, η άτακτη ζωή και η νευρικότητα της μητέρας θα επιδράσουν αρνητικά στο παιδί. Εξ αιτίας αυτών γεννώνται παιδιά νευρικά, με νοητική υστέρηση κ.ο.κ.. Άρα μεγάλη σημασία έχει η εκκλησιαστική ζωή, κυρίως της μητέρας, για την ομαλή ανάπτυξη του βρέφους.

Τα Εισόδια της Θεοτόκου - Ερμηνεία της Αποστολικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο.

ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ [:Εβρ.9,1-7]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

                   [:Υπομνηματισμός των εδαφίων Εβρ.9,1-14]

    «Εἶχε μὲν οὖν καὶ ἡ πρώτη σκηνὴ δικαιώματα λατρείας τό τε Ἅγιον κοσμικόν· σκηνὴ γὰρ κατεσκευάσθη ἡ πρώτη, ἐν ᾗ ἥ τε λυχνία καὶ ἡ τράπεζα καὶ ἡ πρόθεσις τῶν ἄρτων, ἥτις λέγεται Ἅγια. μετὰ δὲ τὸ δεύτερον καταπέτασμα σκηνὴ ἡ λεγομένη Ἅγια Ἁγίων, χρυσοῦν ἔχουσα θυμιατήριον καὶ τὴν κιβωτὸν τῆς διαθήκης περικεκαλυμμένην πάντοθεν χρυσίῳ, ἐν ᾗ στάμνος χρυσῆ ἔχουσα τὸ μάννα καὶ ἡ ῥάβδος Ἀαρὼν ἡ βλαστήσασα καὶ αἱ πλάκες τῆς διαθήκης, ὑπεράνω δὲ αὐτῆς Χερουβὶμ δόξης κατασκιάζοντα τὸ ἱλαστήριον· περὶ ὧν οὐκ ἔστι νῦν λέγειν κατὰ μέρος

Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά – Ομιλία στα Εισόδια της Θεοτόκου

 

Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά

ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΑ ΑΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ

ΤΗΣ ΠΑΝΥΠΕΡΑΓΝΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΜΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

      Εάν το  δέντρο αναγνωρίζεται από τον καρπό και το καλό δέντρο παράγει επίσης καλό καρπό[βλ. Ματθ.7,16: «Ἀπὸ τῶν καρπῶν αὐτῶν ἐπιγνώσεσθε αὐτούς. μήτι συλλέγουσιν ἀπὸ ἀκανθῶν σταφυλὴν ἢ ἀπὸ τριβόλων σῦκα;(: Από τη διαγωγή τους και τα έργα τους, που σαν καρπό παράγουν, θα τους μάθετε καλά. Μήπως μαζεύουν από τα αγκάθια σταφύλια ή από τους αγκαθωτούς θάμνους σύκα;)» 

20 Νοε 2024

Εισόδια της Θεοτόκου- Η νοητή περιστερά (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

Ἡ νοητὴ περιστερὰ
«…Ἡ περιστερὰ ἡ ἀμόλυντος… ἐν σκηνώματι ἁγίῳ κατοικεῖν ᾑρε- τίσατο» (ᾠδὴ γ΄, β΄ καν. Εἰσοδ., δ΄ τροπ.). «Ἡ …ἁγνὴ περιστερὰ προσηνέχθη κατοικεῖν ἐν τῷ οἴκῳ τοῦ Θεοῦ…» (ᾠδὴ στ΄, β΄ καν. Εἰσοδ., γ΄ τροπ.
Σήμερα, ἀγαπητοί μου, 21 Νοεμβρίου εἶνε μεγάλη θεομητορικὴ ἑορτή· ἡ Ἐκκλησία μας ἑορτάζει τὰ Εἰσόδια τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου.

Λατινογενής η Λειτουργική Μεταρρύθμισις (Αρχιμ. Νικοδήμου Μπαρούση)

Λατινογενής ἡ Λειτουργική Μεταρρύθμισις

Ἀρχιμανδρίτου Νικοδήμου Μπαρούση,
ἡγουμένου Ἱερᾶς Μονῆς Παναγίας Χρυσοποδαριτίσσης-Νεζερῶν, ( 250 08 Πάτραι)

    Παρα τήν ηπιότητα μέ τήν οποίαν εκφράζονται κάποτε οι οπαδοί της λειτουργικής μεταρρυθμίσεως, το κίνημά τους φαίνεται διατεθειμένο νά προχωρήση σταθερά, αποφασισμένο, όσον είναι δυνατόν, νά καινοτομήση. Αυτό ίσως, κατ’ αρχήν, θά ημπορούσε νά μή θεωρηθή οπωσδήποτε αρνητικό, αλλ’ όμως, προκειμένου νά υπάρξη διάλογος, πρέπει νά προηγηθή ειλικρινής ενημέρωσι.

   Σέ άρθρο, πού εδημοσιεύθη προσφάτως εις έγκριτο εκκλησιαστική εφημερίδα, γραμμένο υπό γνωστού τέως λυκειάρχου, ενθέρμου φιλενωτικού καί θιασώτου τής λειτουργικής μεταρρυθμίσεως, γίνεται προσπάθεια νά απαλλαγή τό κίνημα αυτό από τις δυτικές, λατινικές καταβολές του. Όμως, τόσον ένας αείμνηστος καθηγητής της Θεολογίας, ο «πρωτοπόρος καί βασικός σκαπανέας τού λειτουργικού μας πλούτου», κατά τήν έκφρασι τού ιδίου τού ανωτέρω αρθρογράφου, όσον και ένας διακεκριμένος ρώσσος πρωτοπρεσβύτερος λειτουργιολόγος, τόν διαψεύδουν. (Εις τό παρόν κείμενο δέν αναφερόμεθα ονομαστικώς εις πρόσωπα, έχοντες ώς σκοπό νά μη κρίνωμε αύτά καθ’ εαυτά τα πρόσωπα, αλλά τις συγκεκριμένες απόψεις τους. Διά τούτο καί παραλείπονται οι σχετικές παραπομπές).

Θεολογικό σχόλιο στην εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου

«ΣΗΜΕΡΟΝ ΤΩ ΝΑΩ ΠΡΟΣΑΓΕΤΑΙ Η ΠΑΝΑΜΩΜΟΣ ΠΑΡΘΕΝΟΣ»
(Αφιέρωμα στην εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου)
 ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - καθηγητού       
       Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου είναι μια σημαντική θεομητορική εορτή, την οποία εορτάζουν με σεβασμό και λαμπρότητα οι ορθόδοξοι πιστοί σε όλο τον κόσμο. Καθιερώθηκε γύρω στον 6ο αιώνα στην Ιερουσαλήμ με βάση την αρχαία παράδοση της Εκκλησίας μας. Ο άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων (634-638) κάνει λόγο στα γραπτά του για την εορτή αυτή. Στην Κωνσταντινούπολη καθιερώθηκε γύρω στα τέλη του Ζ΄ ή τις αρχές του Η΄ αιώνα. Κατ’ αυτήν εορτάζεται το γεγονός της εισόδου της Παναγίας μας στο Ναό του Σολομώντος, όταν ήταν τριών ετών.
     Βεβαίως δεν υπάρχουν βιβλικές μαρτυρίες για το γεγονός αυτό. Πληροφορίες αντλούμε από την παράδοση της Εκκλησίας μας, η οποία διέσωσε πάμπολλα γεγονότα, τα οποία δεν ιστορούνται στα Ιερά Ευαγγέλια. Επί τη ευκαιρία θα θέλαμε να τονίσουμε για μια ακόμα φορά πως τα Ευαγγέλια δεν είναι ιστορικά κείμενα με την αυστηρή έννοια του όρου, αλλά είναι κατά κύριο λόγο ιεραποστολικά κείμενα, τα οποία γράφηκαν για να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένες ιεραποστολικές και ποιμαντικές ανάγκες της αρχαίας Εκκλησίας. Έτσι, λοιπόν, έμεινε έξω από τις ευαγγελικές διηγήσεις το μεγαλύτερο μέρος της επί γης παρουσίας του Κυρίου και της ζωής των άλλων ιερών προσώπων, που σχετίζονται με το έργο της σωτηρίας. Αντίθετα, μέρος αυτών των πληροφοριών διέσωσε η Ιερά Παράδοση, η οποία είναι, όπως γνωρίζουμε, ισόκυρη με την αγία Γραφή.

Πάντα προκλητικά ἀδιάφοροι καί σιωπηλοί μπροστά στόν διωγμό τῆς Ὀρθοδοξίας στήν Οὐκρανία

Πάντα προκλητικά ἀδιάφοροι καί σιωπηλοί μπροστά στόν διωγμό τῆς  Ὀρθοδοξίας στήν Οὐκρανία

Νεκτάριος Δαπέργολας

    Στήν Οὐκρανία συνεχίζεται πάντα ὁ ἀνελέητος διωγμός τῶν Ὀρθοδόξων ἀπό τό οὐκρανοναζιστικό σκυλολόϊ καί τούς ἀντίχριστους ψευτοπαπᾶδες του. Τά ὅσα εἴδαμε πρόσφατα μέ τόν ἐμβληματικό μητροπολίτη Μπάντσεν Λογγίνο νά καταρρέει ἀπό καρδιακή προσβολή μέσα στό ψευτοδικαστήριο τοῦ καθεστῶτος Ζελένσκι, πρόσθεσαν ἕνα ἀκόμη θλιβερό κρίκο στήν αἱματηρή ἁλυσίδα. Λίγες μέρες μόλις μετά τήν αἱματηρή ἐπίθεση μέσα στόν καθεδρικό ναό τοῦ Τσερκάσι, ἐν ὥρᾳ Θείας Λειτουργίας, καί τόν ξυλοδαρμό τοῦ τοπικοῦ ἐπισκόπου Θεοδοσίου (γράψαμε γιά τό συμβάν σέ παλαιότερο κείμενο).

Κρυμμένα μηνύματα στην Αγία Σοφία (Φωτο)

 agia-sofia

Κρυμμένα μηνύματα στην Αγία Σοφία Photos

Γράφει ο Βασίλης Ξεσφίγγης

Ένας μύθος λέει, πως όταν ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός ανέθεσε στους αρχιτέκτονες Ανθέμιο από τις Τράλλεις και Ισίδωρο από τη Μίλητο να χτίσουν την Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη, αυτοί δεν μπορούσαν να βρουν ένα σχέδιο ικανό που να ικανοποιεί τις απαιτήσεις του εγχειρήματος.

“Δυστυχώς επτωχεύσαμεν”

Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος

“Δυστυχώς επτωχεύσαμεν”

    Η παραπάνω φράση ειπώθηκε από τα χείλη του τότε (1893) Κυβερνήτη της χώρας Χαρίλαο Τρικούπη και αφορούσε σε οικονομικά μεγέθη. Σήμερα, περίπου 130 χρόνια μετά, και πάλι μπορούμε να αναφωνήσουμε εκ του ασφαλούς:  δυστυχώς και πάλιν επτωχεύσαμεν! Και αυτή τη φορά σε όλους τους τομείς της χώρας, της οικογένειας, της κοινωνίας.

Ανακοίνωση διαμαρτυρίας για την επίσκεψη του πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Μητρόπολη Περιστερίου.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

Συντονιστικὴ Ἐπιτροπὴ Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου ἐκφράζοντας τὴν ἐπιθυμία τοῦ πιστοῦ λαοῦ νὰ δηλώσει τὴν δυσαρέσκειά του ἀπέναντι στὶς συνεχιζόμενες οἰκουμενιστικές καὶ σχισματικὲς δράσεις τοῦ Οἰκ.Πατριάρχη Βαρθολομαίου, μὲ ἀποκορύφωμα τὸν προγραμματισμό κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα 2025 μέ τούς αἱρετικούς παπικούς, ἀλλά καί τήν τιμητικὴ του ἐπίσκεψη στόν Μητροπολίτη Περιστερίου πού ἐμμένει στήν σκανδαλώδη ἀποβολή τοῦ Ἐσταυρωμένου, ἀποφάσισε τὴν

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος-Τα Εισόδια της Θεοτόκου. Το γεγονός της εορτής και τα εξ αυτού συμπεράσματα.

 

ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

« ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ  ΚΑΙ ΤΑ ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ»

 [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 21-11-1982]                                             

«Την θεόπαιδα Παρθένον  καί Θεοτόκον ἐν ναῷ Κυρίου προσαγομένην εὐσεβῶς ἀνευφημήσωμεν…»

     Σήμερα, αγαπητοί μου, η Εκκλησία μας γιορτάζει την Είσοδον της Υπεραγίας Θεοτόκου εις τον ναόν του Σολομώντος, εις τα Άγια των Αγίων. Είναι γνωστό ότι οι γονείς της Υπεραγίας Θεοτόκου, Ιωακείμ και Άννα, ήσαν στείροι. Δηλαδή δεν έκαναν παιδιά. Και είχαν φθάσει σε μία προχωρημένη ηλικία, και παιδί δεν είχαν. Επειδή δε εθεωρείτο όνειδος, κυρίως εις την γυναίκα που δεν έκανε παιδιά, γι’ αυτό τον λόγο νυχθημερόν παρακαλούσαν τον Κύριο να τους δώσει ένα παιδί. Και ο Κύριος εισήκουσε την προσευχή τους. Και τους έδωκε ένα κορίτσι. Την Υπεραγίαν Θεοτόκον. Και στις προσευχές τους μέσα, είχαν τάξει εις τον Θεόν να προσφέρουν το παιδί εις τον ναόν. Ό,τι δηλαδή είχε κάνει παλιότερα η Άννα, η γυναίκα του Ελκανά, η δεύτερη γυναίκα του Ελκανά, που δεν είχε παιδιά, κι εκεί παρακαλούσε τον  Θεό, στον ναό να της δώσει παιδί. Διότι η άλλη γυναίκα είχε πολλά παιδιά, και ησθάνετο πολύ δύσκολα, ησθάνετο όνειδος, όπως σας είπα, ντροπή· γι’ αυτόν τον λόγο, παρακαλούσε θερμά τον Θεό, και είπε: «Θεέ μου, δώσε μου ένα παιδί, και θα Σου το αφιερώσω». Και πράγματι, έκανε τον Σαμουήλ. Και τριών ετών τον έφερε εις τον ναόν και τον αφιέρωσε τότε επί αρχιερέως Ηλί. Και έμενε εις τον ναόν. Εκεί εκοιμάτο, εκεί έτρωγε, εκεί έμενε ο Σαμουήλ.

Τα Εισόδια της Θεοτόκου. (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

Τὰ περιττὰ καὶ τὸ ἀναγκαῖο
«Μάρθα Μάρθα, μεριμνᾷς καὶ τυρβάζῃ περὶ πολλά· ἑνὸς δέ ἐστι χρεία» (Λουκ. 10,41-42)
Θὰ σᾶς παρακαλέσω, ἀγαπητοί μου, νὰ κάνετε ὑπομονὴ ν᾽ ἀκούσετε λίγα λόγια ἀπὸ ἕνα γέροντα ἐπίσκοπο σὲ πολὺ ἁπλῆ γλῶσσα, ἀλλ᾽ ἀπὸ μιὰ καρδιὰ ποὺ πιστεύει στὸ Θεό.

19 Νοε 2024

«Σας διαβεβαιώνω, ότι δεν θα περάση η γενεά αυτή, πριν γίνουν όλα αυτά»

ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

«Σας διαβεβαιώνω, ότι δεν θα περάση η γενεά αυτή, πριν γίνουν όλα αυτά»

Ματθ. 24, 32-51

«Από την συκιά να καταλάβετε την παραβολήν. Όταν ο κλάδος της γίνη πλέον απαλός και βλαστήσουν τα φύλ­λα, καταλαβαίνετε ότι πλησιάζει το θέρος. Έτσι και σεις, όταν ιδήτε όλα αυτά, να γνωρίζετε ότι είναι πλησίον, εις την πόρτα».

Το κύμα αντιχριστιανισμού ορθώνεται ακόμα πελώριο στην Ευρώπη: Έκθεση κατέγραψε 2.400 εγκλήματα μίσους κατά των Χριστιανών το 2023

Το κύμα αντιχριστιανισμού ορθώνεται ακόμα πελώριο στην Ευρώπη: Έκθεση κατέγραψε 2.400 εγκλήματα μίσους κατά των Χριστιανών το 2023

Μια έκθεση - σοκ, αποκαλύπτει το αντιχριστιανικό μίσος - Επιθέσεις, εμπρησμοί, βανδαλισμοί, περιορισμοί δικαιωμάτων και κοινωνικές διακρίσεις

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Ὁ Πατριάρχης θά ἀποτολμήση ἐπίσκεψιν εἰς Ἱ. Μ. Περιστερίου;

 

Εἶχε ἐπιχειρηθεῖ κατὰ τὸν μήνα Ἀπρίλιο τρέχοντος ἔτους ἐπίσκεψη τοῦ Πατρ. Βαρθολομαίου, ὕστερα ἀπὸ πρόσκληση τοῦ Μητρ. Περιστερίου Γρηγορίου. Τότε, πῆραν φωτιὰ τὰ μέσα ἐνημέρωσης (Ὀρθόδοξος Τύπος καὶ διαδίκτυο) καὶ τὸ μήνυμα ἐστάλη καὶ πρὸς τὸν Ἐπίσκοπο Περιστερίου καὶ πρὸς τὸ Πατριαρχεῖο ὅτι, δηλαδή, γιὰ τὸν πιστὸ λαὸ τοῦ Περιστερίου ὁ Πατριάρχης εἶναι ἀνεπιθύμητος στὴν πόλη τοῦ Περιστερίου καὶ γιὰ πολλοὺς ἄλλους λόγους, ἀλλὰ ἰδιαίτερα γιὰ τὸν λόγο ὅτι δὲν εἶναι δυνατόν, ἐνῶ ὁ Ἐσταυρωμένος εὑρίσκεται σέ… ἔξωση ἀπὸ τὴν  Ἁγία Τράπεζα ὅλων τῶν ἱερῶν Ναῶν τοῦ Περιστερίου, ἐκεῖνος (ὁ Πατριάρχης), νὰ γίνεται δεκτὸς «μετὰ Βαΐων καὶ κλάδων» στὴν πόλη τοῦ Περιστερίου καὶ μάλιστα νά… «εὐλογήσει»τὴν ἀσεβέστατη πράξη τοῦ Ἐπισκόπου! Θεωρήθηκε τότε, καὶ φυσικὰ καὶ σήμερα θεωρεῖται (ἐὰν ἀποτολμηθεῖ ἡ ἐπίσκεψη αὐτὴ) προσβλητικὴ γιὰ τὸν πιστὸ λαὸ τοῦ Περιστερίου.

  Ἔγινε τότε γνωστὴ ἡ προετοιμασία τοῦ πιστοῦ λαοῦ γιὰ μία «θερμὴ» ὑποδοχὴ τοῦ Πατριάρχου. Ἐγράφη δὲ σὲ πύρινο ἄρθρο τοῦ Ὀρθοδόξου Τύπου τῆς 5/4/24 μεταξὺ ἄλλων: «Ἡ παρουσία τοῦ Πατριάρχου δὲν μπορεῖ νὰ θεωρηθεῖ ὅτι σκοπὸ ἔχει καί… νὰ ««εὐλογηθεῖ» ἡ καθόλα ἀσεβὴς πράξη τοῦ Μητροπολίτου Γρηγορίου νὰ ἀφαιρέσει τὸν Ἐσταυρωμένο, ἐὰν ὁ πιστὸς λαὸς προχωρήσει σὲ ἀντιδράσεις καὶ ἀποδοκιμασίες, κάτι τὸ ὁποῖο φημολογεῖται, ποιὸς θὰ φέρει τὶς εὐθύνες; Ὁ λαός, ὁ Μητροπολίτης ἢ ὁ Πατριάρχης;».

18 Νοε 2024

ΟΙ ΒΑΘΥΤΕΡΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΒΙΑΣ (Μια διαφορετική προσέγγιση του ανησυχητικού αυτού φαινομένου)

 

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 18η Νοεμβρίου 2024

ΟΙ ΒΑΘΥΤΕΡΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

(Μια διαφορετική προσέγγιση του ανησυχητικού αυτού φαινομένου)

      Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει στις μέρες μας η ελληνική κοινωνία, όπως και η παγκόσμια, είναι η βία ανάμεσα στα ανήλικα παιδιά. Τελευταία, δεν υπάρχει δελτίο ειδήσεων στα ΜΜΕ που να μην αναφέρεται τουλάχιστον μια περίπτωση βιαιοπραγίας ανάμεσα σε ανηλίκους. 

ΓΙΑΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΟΤΙ ΟΥΤΕ Ο ΥΙΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ Β’ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ;

ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

ΓΙΑΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΟΤΙ ΟΥΤΕ Ο ΥΙΟΣ  ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ Β’ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ;

«Δια την ημέρα δε εκείνη και την ώραν κανείς δεν γνωρίζει τίποτε, ούτε οι άγγελοι των ουρανών, παρά μό­νον ο Πατήρ μου».

Μαθητικοί ἀγῶνες λογομαχίας ὑπέρ ἤ κατά τῆς ὁμοφυλοφιλίας!

Τί περιλαμβάνεται στίς ἔντυπες ὁδηγίες τοῦ «Πολύχρωμου Σχολείου» πρός τούς καθηγητές καί τί ἀπεκαλύφθη κατά τήν διάρκεια τοῦ κοινοβουλευτικοῦ ἐλέγχου στήν Βουλή μεταξύ τῆς ὑφυπουργοῦ Παιδείας Ζέττας Μακρῆ καί τοῦ Προέδρου τῆς «Νίκης» Δημήτρη Νατσιοῦ – Σέ παράταξη οἱ μαθητές ἀναλύουν τίς ἀπόψεις τους μέσα στίς τάξεις!

ΠΡΟΧΘΕΣ ὁ Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τόν διάλογο μέ τόν Γάλλο διανοητή Πασκάλ Μπρυκνέρ, γιά πρώτη φορά, ἀποστασιοποιήθηκε ἀπό τήν woke ἀτζέντα καί μίλησε γιά τήν «τυραννία τῶν μειονοτήτων». Εἶναι λοιπόν ἡ κατάλληλη στιγμή νά κάνει τό ἅλμα καί νά ἀποσύρει τίς προβλέψεις τῆς Κυβερνήσεώς του γιά τό λεγόμενο «Πολύχρωμο Σχολεῖο», τό ὁποῖο προβλέπει ἐξωφρενικούς διαλόγους ἀντιπαραθέσεως μεταξύ τῶν μαθητῶν γιά ἀντικείμενα ὅπως ἡ ὁμοφυλοφιλία καί προάγει ἔτσι τόν διχασμό μεταξύ τῶν μαθητῶν.

Τίς ἐξωφρενικές αὐτές προβλέψεις τοῦ «Πολύχρωμου Σχολείου» κατήγγειλε κατά τήν διάρκεια κοινοβουλευτικοῦ ἐλέγχου ὁ Πρόεδρος τῆς «Νίκης» Δημήτρης Νατσιός μέ τήν ἁρμοδία ὑφυπουργό Ζέττα Μακρῆ νά ψελλίζει ὅτι αὐτές οἱ εἰσηγήσεις δέν ἔχουν (ἀκόμη) ἐφαρμοσθεῖ στά σχολεῖα, παραδεχομένη ὅμως ὅτι πρόκειται γιά εἰσηγήσεις τοῦ Ἰνστιτούτου Ἐκπαιδευτικῆς Πολιτικῆς.

Μπορεί η άμβλωση να είναι υγειονομική φροντίδα ή δικαίωμα;

Μπορεί η άμβλωση να είναι υγειονομική φροντίδα ή δικαίωμα;

 Ποιο πρόβλημα υγείας «φροντίζει» η άμβλωση; Σε ποιους αναγνωρίζει δικαιώματα; Ποιοι απολαμβάνουν την «ασφάλειά» της και με ποιους τρόπους;

ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΖΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ!

 

«Ζῶ δέ οὐκέτι ἐγώ, ζῆ δέ ἐν ἐμοί Χριστός» (Γαλ. 2,20)

   Πρέπει να απεγκλωβιστούμε από την εικόνα που μας έχει δημιουργήσει και μας δημιουργεί ο κόσμος για το τι είμαστε οι άνθρωποι. Γιατί είναι μία εικόνα αλλοιωμένη από την αμαρτία του πεσμένου σ’ αυτήν κόσμου – «ο κόσμος όλος εν τω πονηρώ κείται». Κόσμος και χριστιανός βρίσκονται κατά τον λόγο του Θεού σε αντιθετική κατάσταση, δεν μπορούν να συνυπάρξουν: «όποιος θέλει να είναι φίλος του κόσμου γίνεται εχθρός του Θεού». Κι εννοείται ότι μιλάμε όχι για τον κόσμο ως δημιουργία του Θεού, αὐτόν στον οποίο ψαύουμε αδιάκοπα τις ενέργειες Εκείνου που μας οδηγούν σε δοξολογική διάθεση απέναντί Του˙ μιλάμε για τον κόσμο που απομακρύνθηκε από τον Θεό, από τον κόσμο που θέλησε να διαγράψει τον Δημιουργό του και γι’ αυτό υποδουλώθηκε στα πάθη και τις διαστροφές του, αποπνέοντας έτσι διαρκώς τη θανατίλα ενός πτώματος! Διότι ο Θεός είναι η Ζωή!

    Και ποια εικόνα περί ανθρώπου δημιουργεί ο κόσμος της αμαρτίας; Του αυτοθεοποιημένου όντος που φτάνει στο σημείο να πιστεύει ότι πέραν αυτού δεν υφίσταται τίποτε άλλο – μία «επανάληψη» της στάσης του πρώτου εκείνου αγγέλου, του εωσφόρου, ο οποίος χωρίς καμία λογική πίστεψε ότι αυτός είναι ο θεός, γι' αυτό και η πτώση του, πτώση θανάτου, υπήρξε φοβερή και παταγώδης και χωρίς επιστροφή! «Εθεώρουν τον σατανάν ως αστραπήν εκ του Ουρανού πεσόντα» (ο Κύριος). Οπότε τα γνωρίσματα του «πτώματος» αυτού ανθρώπου  είναι ένας δαιμονικός εγωισμός, μία εχθρική τοποθέτηση μέχρι εξουδενώσεως και εξαφανίσεως απέναντι στον συνάνθρωπό του – εκτός κι αν τον εξυπηρετεί στα συμφέροντά του! -, μία κατακτητική στάση απέναντι στην ίδια τη φύση, την οποία θεωρεί ως την «πηγή» για να ικανοποιεί τις άμετρες και παράλογες ορμές και επιθυμίες του. «Κι επειδή δεν θέλησαν οι άνθρωποι να έχουν τον Θεό με επίγνωση, τους παρέδωσε Αυτός σε αδόκιμο (πλανεμένο) νου, ώστε να πράττουν στη ζωή τους όσα δεν πρέπει» (απ. Παύλος).

Υποβοηθούμενη αυτοκτονία: Η θανατηφόρα πρακτική διεκδικεί την νομιμότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο

    

Οι βουλευτές στο Ηνωμένο Βασίλειο καλούνται να αποφασίσουν στις 29 Νοεμβρίου, εάν το να δίνεις σε κάποιον δηλητήριο για να αυτοκτονήσει είναι θεμιτή πράξη

Λάθη ή Ασεβείς διδασκαλίες του μητροπολίτη Περιστερίου Γρηγορίου, κατά τον εορτασμό της Αγίας Παρασκευής της Επιβατινής Πτολεμαΐδας;

 Λάθη ή Ασεβείς διδασκαλίες του μητροπολίτη Περιστερίου Γρηγορίου, κατά τον εορτασμό της Αγίας Παρασκευής της Επιβατινής Πτολεμαΐδας;

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΙΩΤΕΣ

«ΤΟ ΖΩΗΡΟΤΕΡΟΝ ΕΜΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΟΥ ΑΓΑΠΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ», Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

Πρωτοφανεῖς ὕβρεις κατὰ ἀντιοικουμενιστῶν Ἁγίων ἀπὸ ἐπίδοξον νεαρὸν κληρικόν!

 

 ΛΕΓΕΤΑΙ π. Ἰωσὴφ Κουτσούρης, εἶναι νεαρὸς κληρικὸς τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν καὶ μᾶς «ἔκανε τὴν τιμὴ» νὰ τὸν γνωρίσουμε, στὴν προσπάθειά του νὰ μᾶς «διαφωτίσει», ὅτι ὁ Οἰκουμενισμὸς δὲν εἶναι αἵρεση, ὅτι δὲν ὑπάρχει στὴν οὐσία,  ἀλλὰ βρίσκεται στὰ ἀρρωστημένα μυαλὰ τῶν ἀντιοικουμενιστῶν!

"Η woke κουλτούρα είναι κακό πράγμα αλλά ευτυχώς δεν υπάρχει στην Ελλάδα". Είναι όμως, πράγματι έτσι ;

woke κουλτούρα είναι κακό πράγμα αλλά ευτυχώς δεν υπάρχει στην Ελλάδα", μας είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Είναι όμως πράγματι έτσι; Είναι η woke κουλτούρα μια ιδιαιτερότητα των αγγλοσαξωνικών χωρών που δεν έχει φτάσει στην χώρα μας; Aς δούμε μερικά παραδείγματα από τα τελευταία χρόνια... 

17 Νοε 2024

Η «Λειτουργική Κίνησις» της Δύσεως και ο Οικουμενισμός (Ἀρχιμ. Νικόδημος Μπαρούσης)

 Ἡ «Λειτουργική Κίνησις» τῆς Δύσεως καί ὁ Οἰκουμενισμός 1

Ἀρχιμανδρίτου Νικοδήμου,
ἡγουμένου Ἱερᾶς Μονῆς Παναγίας Χρυσοποδαριτίσσης-Νεζερῶν, ( 250 08 Πάτραι)

Εἰσήγησις ἐκφωνηθεῖσα εἰς τὸ Διορθόδοξο Θεολογικὸ Συνέδριο: «Οἰκουμενισμός. (Γένεση-Προσδοκίες-Διαψεύσεις)», τὸ ὁποῖον διωργανώθη εἰς τὴν Θεσσσαλονίκην, τὴν 20-24 Σεπτεμβρίου 2004, ὑπὸ τῆς «Ἑταιρείας Ὀρθοδόξων Σπουδῶν».

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

      Οἱ συνέπειες τῆς Γαλλικῆς Ἐπαναστάσεως ἦσαν ὀλέθριες διὰ τὸν Χριστιανισμὸ τῆς Δύσεως. Ἡ Δυτικὴ Ἐκκλησία 2 ἐδιώχθη ἀπηνῶς, καὶ χίλια περίπου μοναστήρια ἐξηφανίσθησαν μεταξὺ τῶν ἐτῶν 1789-1815 3. Γι’ αὐτὸ οἱ περισσότεροι ἐκπρόσωποι τοῦ Ρωμαιοκαθολικισμοῦ ἐτάχθησαν ὑπὲρ τῆς ἐνισχύσεως τῆς ὀργανωτικότητος τῆς Ἐκκλησίας των πρὸς ἀντιμετώπισι τῆς πολιτειακῆς ἀπειλῆς. Δηλαδὴ ἀντέταξαν εἰς τὴν καλῶς ὀργανωμένη ἐχθρικὴ πολιτεία μίαν ἐξ ἴσου καλῶς ὀργανωμένη ἐκκλησιαστικὴ διοίκησι, πολέμησαν τὸν κόσμο μὲ τὰ ἴδια του τὰ ὅπλα, προσηρμόσθησαν εἰς τὶς κοσμικὲς ἀπαιτήσεις τῆς ἐποχῆς των, διὰ νὰ διασώσουν τὴν Ἐκκλησία, ὡς ἐνόμιζον· ἀλλὰ τοῦτο εἶχε ὡς ἀποτέλεσμα νὰ ὁδηγήσουν τοὺς πιστοὺς εἰς μίαν ἐκκοσμικευμένη περὶ Ἐκκλησίας ἀντίληψιν.

Αρχιμ. Ειρηναίος Βαϊόπουλος: Η κλήση και η απάντηση του Ευαγγελιστού Ματθαίου

 

Λίγα λόγια του  Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής  Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Πυργετού Λαρίσης, Αρχιμανδρίτου Ειρηναίου Βαϊοπούλου στην Ιερά Αγρυπνία προς τιμήν του Αγίου ενδόξου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Ματθαίου (16/11/24).

Ο Ερντογάν επικεντρώνεται σε τρίτη θητεία, Κουρδικό και Κυπριακό

Ο Ερντογάν επικεντρώνεται σε τρίτη θητεία, Κουρδικό και Κυπριακό

Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων – Αρθρογράφος 

Στις 6 Νοεμβρίου στο Μπισκέκ της Κιργιζίας, συνεκλήθη η Διάσκεψη των ηγετών του Οργανισμού Τουρκογενών Κρατών (Organization of Turkic States). Στη Σύνοδο συμμετείχαν ως παρατηρητές ο Πρωθυπουργός της Ουγγαρίας Βίκτορ Όρμπαν και ο ψευδοπρόεδρος των Τουρκοκυπρίων Ερσίν Τατάρ. Στο τέλος των εργασιών ο Οργανισμός απένειμε στον Όρμπαν το Παράσημο της Ανώτατης Τιμής του Τουρκικού Κόσμου. Παράλληλα ο Τούρκος Πρόεδρος Ερντογάν μοίρασε στους συνέδρους ένα αναμνηστικό νόμισμα της Τουρκικής Δημοκρατίας, στο οποίο απεικονίζονταν οι σημαίες των 5 μελών (Τουρκία, Αζερμπαϊτζάν, Καζακστάν, Ουζμπεκιστάν, Κιργιζία) και των δύο παρατηρητών: Ουγγαρίας και ψευδοκράτους, το οποίο αναφέρεται ως «Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου».

Τὸ πρωτεῖον τῆς Ρώμης καὶ τῆς Κωνσταντινουπόλεως

 

Τὸ πρωτεῖον τῆς Ρώμης καὶ τῆς Κωνσταντινουπόλεως

Γράφει ὁ κ. Λέων Μπράνγκ, θεολόγος

  Ἡ Παγκόσμια Σύνοδος τῶν Ἐπισκόπων εἶναι ἕνα ὄργανο ποὺ δημιουργήθηκε τὸ 1965 ἀπὸ τὸν Πάπα Παῦλο ΣΤ΄ καὶ ἔχει σκοπὸ συμβουλευτικὸ γιὰ τὸν ποντίφικα τῆς Ρώμης. Οἱ ἀποφάσεις λαμβάνονται στὶς συνεδριάσεις τοῦ σώματος τῶν ἐπισκόπων μὲ πλειοψηφία τῶν 2/3 καὶ ἀποβλέπουν στὸν ἐκσυγχρονισμὸ τῆς Ἐκκλησίας καὶ στὴ πιὸ γόνιμη σχέση της μὲ τὸν σημερινὸ κόσμο. Στὴ συνέχεια ὑποβάλλονται στὸν Πάπα, ὁ ὁποῖος μπορεῖ ἢ νὰ τὶς ἐπικυρώσει ἢ νὰ τὶς ἀπορρίψει μέσῳ  μετασυνοδικῆς προτροπῆς. Οἱ προτροπὲς αὐτὲς δὲν ἔχουν δογματικὸ χαρακτήρα, ἀλλὰ ἐπιδιώκουν νὰ ἐνθαρρύνουν τοὺς πιστοὺς γιὰ μία δραστηριότητα ἢ πρὸς ἀπόκτηση κάποιας ἀρετῆς.

Περί του διαχριστιανικού συγκρητισμού του καλουμένου ‘’οικουμενισμού αίματος’’

Περί του διαχριστιανικού συγκρητισμού του καλουμένου ‘’οικουμενισμού αίματος’’

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Oι Παπικοί προέβαλαν και προβάλουν  τον καλούμενο από αυτούς ‘’οικουμενισμό αίματος’’.  Αυτό γίνεται στα πλαίσια του διαχριστιανικού συγκρητιστικού οικουμενισμού.  Να θυμίσουμε αυτό το οποίο ανεφέρετο στις 12 Οκτωβρίου 2016 στο διαδικτυακό ιστότοπο www.va (Vatican Radio), όπου ο Πάπας Φραγκίσκος μίλησε για οικουμενισμό αίματος.

Ο ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΝΑ ΣΥΓΚΑΛΕΣΗ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΣΥΝΑΞΙΝ

«Τὸ πρόβλημα εἶναι ὅτι ὁ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως δὲν ἀκολουθεῖ τὸν Χριστόν!»

Ο ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΝΑ ΣΥΓΚΑΛΕΣΗ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΣΥΝΑΞΙΝ

 «Οἱ Ὀρθόδοξοι Προκαθήμενοι νὰ συγκεντρωθοῦν εἰς τὸ Ἀμμὰν τῆς Ἰορδανίας, διὰ νὰ ἐξετάσουν τὴν κρίσιμον καὶ δραματικὴν κατάστασιν, εἰς τὴν ὁποίαν ἔχει περιέλθει ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία καὶ νὰ ἀναζητήσουν λύσεις».

 Γράφει ὁ κ. Διογένης Δ. Βαλαβανίδης, πρόεδρος Κέντρου Προστασίας τῆς Χριστιανικῆς Ταυτότητας»

Κυριακή Θ' Λουκά – Ο Ιερός Χρυσόστομος για το ψυχοφθόρο πάθος της πλεονεξίας

 

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΨΥΧΟΦΘΟΡΟ ΠΑΘΟΣ  ΤΗΣ ΠΛΕΟΝΕΞΙΑΣ

   Έχεις λίγα χρήματα και ζητάς πολλά. Έχεις πολλά και ονειρεύεσαι περισσότερα. Όσα κι αν έχεις, δεν είσαι ικανοποιημένος. Γιατί άφησες την πλεονεξία να σε αιχμαλωτίσει, άνθρωπέ μου; Δεν ξέρεις ότι σε άλλους θα μείνουν το χρυσάφι και το ασήμι, ενώ σε εσένα οι κατάρες και οι κατηγόριες; Δεν αντιλαμβάνεσαι ότι θα σε καταδιώκουν αμείλικτα, και σε τούτη τη ζωή και στην άλλη, τα δάκρυα, οι βαρυγκώμιες και οι αναστεναγμοί του φτωχού που εξουθένωσες, του συνεργάτη που αδίκησες, του δουλευτή που εκμεταλλεύτηκες, του οφειλέτη που φυλάκισες; Όταν όλοι οι ζημιωμένοι από σένα θα παρουσιαστούν μαζί σου στο φοβερό δικαστήριο του Χριστού, τι θα πεις στον αδέκαστο Κριτή, μην έχοντας μάλιστα κανένα συνήγορο για να σε υπερασπίσει;

Κυριακή Θ΄ Λουκά – Ο άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας για την παραβολή του άφρονος πλουσίου

 

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκά 12,16-21]

Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΦΡΟΝΟΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥ

  «Εἶπεν δὲ πρὸς αὐτούς, ῾Ορᾶτε καὶ φυλάσσεσθε ἀπὸ πάσης πλεονεξίας, ὅτι οὐκ ἐν τῷ περισσεύειν τινὶ ἡ ζωὴ αὐτοῦ ἐστιν ἐκ τῶν ὑπαρχόντων αὐτῷ(:Και είπε σε όσους τον άκουγαν: ‘’Να προσέχετε και να προφυλάγεστε από κάθε είδος πλεονεξίας. Η πλεονεξία δεν μπορεί καθόλου να κάνει τη ζωή σας άνετη και χαρούμενη· διότι η ζωή του ανθρώπου δεν εξαρτάται από τα περίσσια πλούτη του και δεν διατηρείται από τα υπάρχοντά του. Τα πολλά του πλούτη δεν μπορούν να του εξασφαλίσουν τη μακροζωία και την ευχάριστη ζωή’’)»[Λουκ.12,16].

ΣΕΙΣΜΟΙ καὶ ATHOS attraction

 

ΣΕΙΣΜΟΙ καὶ ATHOS attraction

 π.Διονύσιος Ταμπάκης

 "ΟΣΟ ΜΑΣ ΠΛΗΓΩΝΟΥΝ ,τόσο μας πορώνουν"

Ἐπανελάμβανε μὲ θρίαμβο ,πρὶν χρόνιας, ἕνας πιστὸς ὀπαδὸς τῆς ΑΕΚ καὶ πιστεύω πὼς τὰ λόγια αὐτὰ ταιριάζουν γάντι σὲ ἐμᾶς τοὺς ἀνωνύμους ἢ ἐπωνύμους ρομαντικοὺς τοῦ πάλαι ποτὲ Ἁγίου Ὅρους.

Τὸ γνώριζες πὼς τὸ πεζουλάκι σίμα ἀκριβῶς ἀπὸ τὴν βρύση στὴν πλατεῖα των Καρεῶν μὰ καὶ τὸ ἄλλο δίπλα ἀπὸ τὴν πόρτα του ξυλόφουρνου, τὸ’χαν γιὰ νὰ ἀποβιβάζονται, ἀπὸ σεβασμὸ στὸν τόπο , οἱ Καλόγηροι ἐρχόμενοι στὸ χῶρο τοῦ Πρωτάτου;

Καθὼς ἐπίσης πὼς ἔπρεπε οἱ Μοναχοὶ νὰ φοροῦνε τὸ ἐξώρασό τους διαβαίνοντας ἀπὸ αὐτὸν τὸν ἱερὸ χῶρο τῆς Παναγίας της Ἐφόρου τοῦ Ἁγίου Ὅρους ,ἀλλὰ καὶ πὼς ἀπαγορεύονταν νὰ ἀκουμπᾶνε ἐκεῖ οἱ διαβάτες τὴν μαγκούρα τους στὴν γῆ ,παρὰ μονάχα ὁ πρῶτος τοῦ Ἁγίου Ὅρους ὡς ἐκπρόσωπος τῆς Παναγίας της Πρωταίτισσας;

Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, Κυριακή Θ΄ Λουκά

Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ - ΚΥΡΙΑΚΗ Θ' ΛΟΥΚΑ (17-11-2024)

Στο Κοσσυφοπέδιο απορρίπτουν την «woke κουλτούρα» στα σχολεία

 

Ο ένας μετά τον άλλον, οι δήμοι του Κοσσυφοπεδίου, απορρίπτουν τη χρήση του εγχειριδίου για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση που προωθεί η κυβέρνηση του Αλμπίν Κούρτι για να συγχρονιστεί με την ‘woke κουλτούρα’ της δυτικής Ευρώπης.

Είναι «νεκρή» η Βόρεια Ήπειρος;

Είναι «νεκρή» η Βόρεια Ήπειρος;

Βαγγέλης Παπαχρήστος

Η Βόρεια Ήπειρος είναι αναπόσπαστο κομμάτι της Ηπείρου.  Ήπειρος = Αρχέγονος Ελλάς, γράφει ο Κλαύδιος Πτολεμαίος  (2ος αι. μ. Χ.), ενώ ο Αριστοτέλης την Ήπειρο την αποκαλεί «Ελλάδα την αρχαίαν».

Το κάθε κράτος, ακόμα και η  κάθε περιοχή έχουν την ιστορία τους. Και η Βόρειος Ήπειρος έχει την ιστορία της. Μια ιστορία που απορρέει από τους αγώνες και τις θυσίες, για να κρατήσουμε ζωντανή την πίστη και την γλώσσα, τα ήθη και έθιμα, το είναι μας.  Και η ιστορία αυτή είναι πολύτομη. Είναι μια ιστορία αρχαία, ένδοξη που έγινε πλατινένια. Το αποδεικνύουν οι πανάρχαιες εκκλησίες και τα μοναστήρια. Τα αξιοθέατα αρχαιολογικά μνημεία και τα ευρήματα των χιλιετιών. Τα πλούσια λαογραφικά σύμμικτα, τα τραγούδια, οι ενδυμασίες, τα ήθη και έθιμα, οι παραδόσεις. Οι θρυλικοί Καπετάνιοι και Οπλαρχηγοί. Οι ένδοξοι αγώνες και τα ανδραγαθήματα, να κρατήσουν το χώρο αδούλωτο κι ελεύθερο. Άλλο που η τύχη δεν ήταν μαζί τους. Άλλο που το πλούσιο αυτό μέρος της Ηπείρου ήταν πάντα ένα πιόνι στην σκακιέρα των μεγάλων καρχαριών.

Να γιατί ο αγώνας για τον χώρο αυτόν μετατράπηκε σε δάκρυ στον εδώ Ελληνισμό, όπως κάλλιστα το περιγράφει και ο αείμνηστος Αντώνης Φούσας στο βιβλίο του: «Βόρειος Ήπειρος- Το δάκρυ του Ελληνισμού».

16 Νοε 2024

Πάνω από 2.400 αντιχριστιανικά εγκλήματα μίσους καταγράφηκαν σε όλη την Ευρώπη το 2023

                       2.444 αντιχριστιανικά εγκλήματα μίσους σε 35 ευρωπαϊκές χώρες

Πάνω από 2.400 αντιχριστιανικά εγκλήματα μίσους καταγράφηκαν σε όλη την Ευρώπη το 2023

Υπήρξαν 2.444 αντιχριστιανικά εγκλήματα μίσους σε 35 ευρωπαϊκές χώρες πέρυσι, με το Ηνωμένο Βασίλειο μεταξύ των υψηλότερων, σύμφωνα με νέα έκθεση.

Ποια είναι η έννοια τού: “Πορευθέντες μαθητεύσατε… βαπτίζοντες”; Ποια είναι η σχέση τού χωρίου αυτού με τον νηπιοβαπτισμό;

  Γεωργίου Τσιμπιρίδη

Ποια είναι η έννοια τού: “Πορευθέντες μαθητεύσατε… βαπτίζοντες”;

 Ποια είναι η σχέση τού χωρίου αυτού με τον νηπιοβαπτισμό;

    Η ελαχίστη εμπειρία που έχουμε αποκομίσει συζητώντας με ετεροδόξους από το 1990 μας έχει διδάξει ότι ο προβληματισμός τους είναι πιο έντονος ΟΧΙ όταν διατυπώνουμε τα Ορθόδοξα επιχειρήματα και δια τοιούτου τρόπου επιχειρούμε να καταρρίψουμε το σαθρό θρησκευτικόν των οικοδόμημα-πιστεύω, αλλά όταν αφομοιωνόμεθα, όταν γινόμεθα ΕΝΑ με το ιδικό τους πιστεύω και προσπαθούμε, όχι πλέον με Ορθόδοξα επιχειρήματα, αλλά σείοντας, γκρεμίζοντας το δικό τους πιστεύω, διατυπώνοντας επιχειρήματα βασιζόμενα εις την λογική τού δικού τους πιστεύω.