30 Ιουν 2024

Η ιδεολογία της ακύρωσης

Η ιδεολογία της ακύρωσης 

«Ολα είναι τώρα» αποφαίνεται μια διαφήμιση που προσπαθεί να πουλήσει προϊόν μαζί με τρόπο ζωής, ο οποίος οδηγεί στην κατάρρευση του πολιτισμού και στην οριστική υποδούλωση του ανθρώπου σε άγνωστη εστία δυνάμεως. Η θεοποίηση του παρόντος προϋποθέτει τη διακοπή σχέσεων με το παρελθόν και την αδιαφορία για το μέλλον. Οι ρίζες πρέπει να ξεραθούν. Ανήκουν στο παρελθόν. Τα κλαδιά, που απλώνονται στο μέλλον, να κοπούν. Από το δέντρο να μείνει μόνο ένα κούτσουρο. Ανήμπορο να τραφεί, να μεταβολίσει το φως, να υπάρξει. Με την εφαρμογή του «Ολα είναι τώρα», τα πάντα συμπυκνώνονται στο κυνήγι της μέγιστης απόλαυσης στον παρόντα χρόνο. Στ’ αλήθεια, δεν υπάρχει μεγαλύτερη και πιο θανάσιμη παγίδα για το ανθρώπινο είδος.

Νέος Πατριάρχης Βουλγαρίας εξελέγη ο Μητροπολίτης Βιδινίου Δανιήλ

Νέος Πατριάρχης Βουλγαρίας εξελέγη ο Μητροπολίτης Βιδινίου Δανιήλ 

Σε νέα σελίδα μπαίνει από σήμερα το Πατριαρχείο Βουλγαρίας, καθώς ο Μητροπολίτης Βιδινίου κ. Δανιήλ εξελέγη ως ο 29ος Πατριάρχης Βουλγαρίας.

Αρχιμ. Ειρηναίος Βαϊόπουλος: Γιατί χρωστάμε ευγνωμοσύνη στους Αγίους Αποστόλους;

 

Λίγα λόγια του  Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής  Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Πυργετού Λαρίσης, Αρχιμανδρίτου Ειρηναίου Βαϊοπούλου στο τέλος της Ιεράς Αγρυπνίας προς τιμήν των Αγίων Ενδόξων, Πανευφήμων και Πρωτοκορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου (29/6/24).

Ουκρανία: Ζητούν απαγόρευση Θρησκευτικών Ηγετών χωρίς άδεια από τις αρχές

tixon oykania 

Σύμφωνα με δημοσιεύματα ουκρανικών μέσων ενημέρωσης, η Κρατική Υπηρεσία της Ουκρανίας "Εθνοπολιτικής και Ελευθερίας Συνείδησης της Ουκρανίας (DESS" πρότεινε τη θέσπιση νομοθετικής απαγόρευσης για την άφιξη κληρικών και θρησκευτικών ηγετών στην Ουκρανία χωρίς επίσημη άδεια από τις κυβερνητικές αρχές.

Στη Σόφια για την ενθρόνιση του νέου Πατριάρχη Βουλγαρίας το λείψανο του Αγίου Ευθυμίου Αρχιεπισκόπου Τυρνόβου

Στη Σόφια για την ενθρόνιση του νέου Πατριάρχη Βουλγαρίας το λείψανο του Αγίου Ευθυμίου Αρχιεπισκόπου Τυρνόβου 

Σε λίγες ώρες το όνομα του νέου Πατριάρχη Βουλγαρίας θα έχει γίνει γνωστό καθώς την Κυριακή, 30 Ιουνίου, θα πραγματοποιηθεί στη Σόφια η ψηφοφορία για την ανάδειξη διαδόχου του μακαριστού Πατριάρχη κυρού Νεοφύτου. 

Πῶς νὰ συναντήσης τὸν Θεὸν «πρόσωπον πρὸς πρόσωπον»

 

ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

Πῶς νὰ συναντήσης τὸν Θεὸν «πρόσωπον πρὸς πρόσωπον»

  «Τίς ἡµᾶς χωρίσει ἀπὸ τῆς ἀγάπης τοῦ Χριστοῦ; Θλῖψις ἢ στενοχωρία ἢ διωγµὸς ἢ λιµὸς ἢ γυµνότης ἢ κίνδυνος ἢ µάχαιρα; καθὼς γέγραπται ὅτι ἕνεκά σου θανατούµεθα ὅλην τὴν ἡµέραν· ἐλογίσθηµεν ὡς πρόβατα σφαγῆς» (Ρωμ. η΄, 35, 36).

Λόβετς Γαβριήλ: «Δεν έχουμε επίγειο επικεφαλής όλων των Εκκλησιών»

lobets gabrihl1 

Ο τρίτος ὑποψήφιος από το τριπρόσωπο για τις επικείμενες εκλογές του Πατριάρχη Βουλγαρίας, ο Μητροπολίτης Λόβετς κ. Γαβριήλ, σε συνέντευξή του στη Βουλγαρική Εθνική Ραδιοφωνία (BNR), τόνισε ιδιαίτερα την ισότητα όλων των Τοπικών Εκκλησιών και όλων των Επισκόπων στην Ορθόδοξη Εκκλησία.

Ακόμη και εις Ιεροκανονικά θέματα αναμειγνύονται οι του καθεστώτος Ζελένσκι;

Ο Ζελένσκι προσευχήθηκε μαζί με τον Οικουμενικό Πατριάρχη: «Ευγνώμων» για  την συμπαράσταση στον ουκρανικό λαό [video] | Hellasjournal.com 

Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Photo screenshot via glomex, Mega TV

Ακόμη και εις Ιεροκανονικά θέματα αναμειγνύονται οι του καθεστώτος Ζελένσκι;

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Σε άρθρο το οποίο δημοσιεύτηκε στη Romfea.gr στις    19/6/2024, με τίτλο ‘’ Πέντε χρόνια φυλάκιση και δήμευση περιουσίας στον Μητροπολίτη Τούλτσιν Ιωνάθαν’’, σημειώνοντο μεταξύ άλλων τα εξής : «Στις 18 Ιουνίου 2024, το Εφετείο της Βίνιτσα επικύρωσε την ετυμηγορία του πρωτοβάθμιου δικαστηρίου κατά του Μητροπολίτη Τούλτσιν και Μπράτσλαφ Ιωνάθαν της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.  Ένας από τους παλαιότερους ιεράρχες της Εκκλησίας της Ουκρανίας, διάσημος συνθέτης λειτουργικών ψαλμών και ποιητής, καταδικάστηκε σε 5 χρόνια φυλάκιση με δήμευση περιουσίας και η ποινή θα τεθεί σε ισχύ στις 21 Ιουνίου.    Αφορμή για την κατηγορία ήταν ένα θεολογικό και ιστορικό άρθρο που επικρίνει τις ενέργειες του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ουκρανία και την αναγνώριση του ουκρανικού σχίσματος».

29 Ιουν 2024

Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, Κυριακή των Αγίων Πάντων

Το Μήνυμα της Κυριακής Των Αγίων Πάντων από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων και Αντικυθήρων κ. Σεραφείμ 30.6.2024

O Πάπας Φραγκίσκος εξέφρασε την επιθυμία του να επισκεφθεί την περιοχή της Νίκαιας το 2025

Pope Francis with the Delegation of the Ecumenical Patriarchate 

Ο Πάπας Φραγκίσκος εξέφρασε την επιθυμία του να επισκεφθεί την περιοχή της Νίκαιας το 2025 με την ευκαιρία της 1.700ης επετείου της πρώτης Οικουμενικής Συνόδου.

Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου Εγκώμιο στους Άγιους Πάντες

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΝΤΕΣ 

Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου

ΕΓΚΩΜΙΟ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ

     Δεν πέρασαν ακόμη επτά μέρες, από τότε που γιορτάσαμε την ιερή πανήγυρη της Πεντηκοστής, και πάλι μας πρόφθασε χορός μαρτύρων ή καλύτερα στρατιά μαρτύρων και παράταξη, που δεν είναι καθόλου κατώτερη από την στρατιά των αγγέλων, την οποία είδε ο πατριάρχης Ιακώβ, αλλά είναι ίδιας αξίας και τάξης με αυτή· γιατί μάρτυρες και άγγελοι διαφέρουν μόνο στα ονόματα, στα έργα τους όμως ταυτίζονται.

Τό ἐμβόλιο εἶναι θέμα Πίστεως καί Βιοηθικῆς

Άδεια κυκλοφορίας υπό όρους για εμβόλια κατά της COVID-19 στην ΕΕ:  Ερωτήσεις και απαντήσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή | Νομικά Νέα | Lawspot 

Τό ἐμβόλιο εἶναι θέμα Πίστεως καί Βιοηθικῆς

Ἀρχιμανδρίτης Παῦλος Ντανᾶς, Ἱεροκῆρυξ

Ὁ Δρ. Στάνλεϊ Πλότκιν δίνει ἠχηρή ἀπάντηση στόν Μητροπολίτη Μεσογαίας  κ. Νικόλαο, τόν Καθηγητή Λοιμωξιολογίας κ. Σωτήρη Τσιόδρα καί τόν Καθηγητή Γενετικῆς κ. Κων/νο Τριανταφυλλίδη, γιά τά ἐμβόλια.

Ουνίτης «Επίσκοπος« στους λατρευτικούς εορτασμούς (2024) του Αποστόλου Παύλου στην Κόρινθο.

Ο Πάτερ Αγαθάγγελος , προήχθη σε Τιτουλάριο Μητροπολίτη - STEREA NEWS 

«ΟΥΝΙΤΗΣ» ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΤΟΥΣ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΟΥΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥΣ (2024) ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ

Του Δημ. Κ. Αναγνώστου, Θεολόγου

  Πώς θα αποκαλούσατε έναν εγκολπιοφόρο ρασοφόρο ο οποίος σε αντίθεση με την Ορθόδοξη Πίστη θα αναγνώριζε τον αμετανόητο αιρετικό (και όχι μόνο) Πάπα Ρώμης Φραγκίσκο ως κανονικό Επίσκοπο Ρώμης με Αποστολική Διαδοχή, Μυστήρια και χάρη Θεού; Νομίζω δεν θα διαφωνήσετε αν τον αποκαλέσουμε ουνίτη, δηλαδή ενωτικό. Δεν είναι δα και προσβολή για έναν τέτοιο ρασοφόρο να αποκληθεί έτσι, αφού πιστεύει στην ένωση με τον Παπισμό χωρίς τη μετάνοιά του και επιστροφή στην άπαξ παραδοθείσα τοις Αγίοις Πίστει, την Ορθοδοξία.

Άγιοι Πάντες

 ΑΓΙΟΙ ΠΑΝΤΕΣ: «ΤΟΣΟΥΤΟΝ ΕΧΟΝΤΕΣ ΠΕΡΙΚΕΙΜΕΝΟΝ ΗΜΙΝ ΝΕΦΟΣ» – e-maistros.gr

ΑΓΙΟΙ ΠΑΝΤΕΣ

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

Οἱ Ἅγιοι Πάντες, ὡς καρπός τῆς Ἁγίας Πεντηκοστῆς, εἶναι οἱ προστάτες πάντων τῶν πιστῶν πού πίστεψαν καί πιστεύουν στό Φῶς τῆς Ἀναστάσεως πού φωτίζει πάντα ἄνθρωπον.

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Τα λείψανα των αγίων (Κυριακή των Αγίων Πάντων)

 ÃŽâ€˜Ãâ‚¬ÃŽÂ¿Ãâ€žÃŽÂ­ÃŽÂ»ÃŽÂµÃÆ’μα εικόνας για Ï€.Αθανάσιος Μυτιληναίος

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ[: Ματθ.10.32-33, 37-38 και Ματθ.19,27-30]

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

«ΤΑ ΛΕΙΨΑΝΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 22-6-1997] [Β357] Έκδοσις Β΄                                

   Σήμερα, αγαπητοί μου, η Εκκλησία μας τιμά πάντας τους αγίους, τους γνησίους φίλους του Θεού και ευεργέτας αληθινούς των πιστών. Είναι εκείνοι που όσο ζούσαν, επίστευσαν εις τον Θεόν και επολιτεύθησαν κατά Θεόν. Γι' αυτό είναι οι πρωτότοκοι του Θεού· που είναι απογεγραμμένοι εις τον ουρανόν. Και είναι πρωτότοκοι, γιατί θα τύχουν όλοι της μεγάλης και μοναδικής κληρονομίας, που είναι η Βασιλεία του Θεού. Όσοι θα είναι εις την Βασιλείαν του Θεού, λέγονται «πρωτότοκοι».

Ο Τσερκάσι Θεοδόσιος για την υπεράσπιση της Εκκλησίας από τον Απ. Παύλο μέχρι σήμερα

tserkasi theodosios 

Ο Μητροπολίτης Τσερκάσι και Κάνεφ κ. Θεοδόσιος σε συνέντευξή του στην "Ορθόδοξη Ζωή" για την υπεράσπιση της Εκκλησίας, από τον Απόστολο Παύλο μέχρι σήμερα. Η συνέντευξη διεξήχθη από τον διάκονο Sergiy. Geruk

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Πως ομολογώ τον Χριστό; (Κυριακή των Αγίων Πάντων)

 

ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[: Ματθ.10.32-33, 37-38 και Ματθ.19,27-30]]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

«ΠΩΣ ΟΜΟΛΟΓΩ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ;»

   [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 26-6-1994]  (Β300)                                     

    Ο Χριστός, αγαπητοί μου, είπε εις τους μαθητάς Του και δι’ αυτών προς όλους τους πιστούς όλων των αιώνων και εποχών, έναν βαρυσήμαντο λόγο. Τους είπε: «Πᾶς ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς· ὅστις δ᾿ ἂν ἀρνήσηταί με ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ἀρνήσομαι αὐτὸν κἀγὼ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς»· που σημαίνει ότι ο Χριστός ζητά την ομολογία μας υπέρ του προσώπου Του ενώπιον των ανθρώπων.

    Πώς όμως αυτή η ομολογία του Χριστού μπορεί να εκφραστεί; Με τρεις τρόπους. Ο πρώτος τρόπος, με την ορθόδοξη πίστη. Ο δεύτερος τρόπος, με την ορθόδοξη ευαγγελική ζωή, με το ευαγγελικό ήθος. Και ο τρίτος τρόπος, ως ιεραποστολή. Με αυτούς τους τρόπους μπορούμε να ομολογήσουμε τον Χριστό. Όχι με ένα μόνο, ερήμην των άλλων δύο. Αλλά και με τους τρεις τρόπους.

     Ας προσπαθήσουμε μία προσέγγιση εις αυτούς τους τρόπους ομολογίας του θεανθρωπίνου προσώπου του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Αλλά πριν κάτι πούμε, θα πρέπει να σημειώσουμε τα κίνητρα εκείνα τα οποία μας ωθούν εις την ομολογίαν της Ορθοδοξίας. Είναι πρώτιστα η αγάπη του Χριστού. Αν δεν αγαπάς τον Χριστό, είναι αδύνατον, αδύνατον να τον ομολογήσεις. Η αγάπη υπερνικά ακόμη και αυτόν τον θάνατον· εξ ου και το μαρτύριον. Η αγάπη θα δώσει το θάρρος, αλλά και το άοκνον, το ατεμπέλιαστο, το άοκνον της ομολογίας του Χριστού ισοβίως.

Πρωτοφανές: Συνελήφθη 34χρονος που μίλησε στο ραδιόφωνο κατά του Europride

Παρακράτος Pride! 

(Η συνέντευξη ΕΔΩ)

Aίσθηση προκαλεί η σύλληψη ενός 34χρονου άνδρα στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος θα παραμείνει κρατούμενος όπως έγινε γνωστό, μέχρι και τη Δευτέρα επειδή μίλησε στον ραδιοφωνικο σταθμό Focus Fm κατά του Europride.

Η Κυριακή των Αγίων Πάντων

Η Κυριακή των Αγίων Πάντων
ΓΕΝΙΚΑ: Η Κυριακή των Αγίων Πάντων είναι η τελευταία Κυριακή του «Πεντηκοσταρίου». Με αυτήν τελειώνει ο κινητός κύκλος των εορτών που άρχισε από την Α΄Κυριακή του Τριωδίου (Τελώνου και Φαρισαίου). Η Κυριακή των Αγίων Πάντων είναι η σφραγίδα της εορταστικής αυτής περιόδου, που μας παρουσιάζει τους καρπούς του Αγίου Πνεύματος, τους Αγίους Πάντες. Είναι απόδειξη του έργου της Εκκλησίας και παρουσιάζει όσους αγαθά αγίασε το Πνεύμα το Άγιο στον κόσμο.
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ: Η Εορτή των Αγίων Πάντων τους πρώτους αιώνες ήταν εορτή μόνο των Μαρτύρων. Το Τυπικό της Αγίας Σοφίας της Κωνσταντινουπόλεως κατά τον Ι' αιώνα, προβλέπει σύναξη και παννυχίδα στη Μεγάλη Εκκλησία, και στο ναό των Αγίων Μαρτύρων. Η εορτή ονομάζεται “των Αγίων Πάντων” και το συναξάρι επισημαίνει ότι κατ' αυτήν επιτελείται η μνήμη «των αγίων και καλλινίκων μαρτύρων των εν πάση τη οικουμένη κατά διαφόρους καιρούς μαρτυρησάντων υπέρ του ονόματος του Μεγάλου Θεού και Σωτήρος Ημών Ιησού Χριστού». Η Εορτή των Αγίων Πάντων θεσπίσθηκε επί Λέοντος του Σοφού.
Μετά το θάνατο της ευλαβούς συζύγου του Θεοφανούς, έκτισε ναό με σκοπό να τον τιμήσει στο όνομά της. Όταν ανακοίνωσε στην Εκκλησία το σκοπό του, του υποδείχθηκε ότι πρέπει να περάσει χρόνος για να αποκτήσει αυτή το «τίμιον και σεβάσμιον». Ο Βασιλεύς υποτάχθηκε και αφιέρωσε το ναό στη μνήμη και τιμή πάντων των Αγίων των απανταχού της γης.

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Οι Άγιοι Πάντες (Κυριακή των Αγίων Πάντων)

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ[:Εβρ. 11, 33-12,2]   

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

«ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΝΤΕΣ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 9-6-1996] (Β338)  [ Β΄έκδοσις ]                

   Η Εκκλησία μας, αγαπητοί μου, την περασμένη Κυριακή, εόρτασε την Αγίαν Πεντηκοστήν. Δηλαδή την κάθοδον του Αγίου Πνεύματος και την παραμονή Του εις την Εκκλησίαν. Την σημερινή Κυριακή, η Εκκλησία μας γιορτάζει την μνήμη πάντων των αγίων. Αυτό σημαίνει την φανέρωση της Πεντηκοστής μέσα εις τον κόσμον δια των αγίων. Οι άγιοι είναι η απόδειξις της Πεντηκοστής· διότι με τον τρόπον αυτόν, δεχθέντες το Πνεύμα το Άγιον, γίνονται άγιοι. Οι άγιοι, λοιπόν, είναι ο καρπός του Αγίου Πνεύματος μέσα εις την Ιστορίαν. Η παρουσία του αγίου ανθρώπου είναι το πιο καινούριο πράγμα που γνωρίζει ο παλαιωμένος μας κόσμος. Όταν ο Πλάτων κάνει χρήση του όρου «ἅγιος», θα ενθυμείσθε, εκεί που αναφέρεται εις τα «ὅσια καί προσφιλῆ» και πάει για να συγκρίνει εκεί την αξία της πατρίδος- απ’ το σχολείο το ξέρομε αυτό- δεν έχει ο όρος «ἅγιος» στον Πλάτωνα, δεν έχει καμία σχέση με ό,τι εννοεί η Αγία Γραφή.

    Ο άγιος είναι ο καινός άνθρωπος -το «και-» με αι-, ο καινούριος άνθρωπος, είναι η καινή κτίσις. Που γίνεται καινούρια από τη δημιουργική πνοή του Αγίου Πνεύματος. Ο άγιος έχει μέσα στην ύπαρξή του το στοιχείον της αφθαρσίας και της αθανασίας. Επειδή η ύπαρξις, ολόκληρη η ύπαρξίς του, ψυχή και σώμα, διεποτίσθη από το Άγιον Πνεύμα. Υπογραμμίζω, ψυχή και σώμα. Όχι μόνον ψυχή.

Οι πνευματικοί φωστήρες και ιδρυτές της Εκκλησίας

Πέτρος και Παύλος: απόστολοι και μάρτυρες της Ευρώπης – Ι. Ν. Αναλήψεως του  Κυρίου 

Οι πνευματικοί φωστήρες και ιδρυτές της Εκκλησίας

"Τοὺς Μαθητᾶς τοῦ Χριστοῦ

καὶ θεμελίους της Ἐκκλησίας,

τοὺς κορυφαίους Πέτρον καὶ Παῦλον,

ἅπας ὁ κόσμος εὐφημήσωμεν".

(εκ της λιτής της εορτής)

Πρωτοπρ. Ιωάννου Γκιάφη, Πολιτικού Επιστήμονος-Θεολόγου-Προϊσταμένου Ι. Ν. Αγίου Χριστοφόρου Αγρινίου

Από αρχαιοτάτων χρόνων η προαγωγή του δημοκρατικού πνεύματος γίνονταν μέσω της "Εκκλησίας του Δήμου". Πρόκειται για την δημοκρατική συνέλευση της αρχαίας Αθήνας στην οποία συμμετείχαν οι άρρενες πολίτες άνω των 18 ετών. Σε αυτή συζητούνταν γενικά θέματα που αφορούσαν την πόλη, αλλά δίνονταν βαρύτητα και σε άλλα θέματα όπως: την στρατιωτική ασφάλεια της πόλης, την κήρυξη τυχόν πολέμου κ.ά. Εμπνευστής και δημιουργός  αυτής της δημοκρατικής συνέλευσης υπήρξε ο αρχαίος νομοθέτης Σόλωνας. Αντίστοιχη βεβαίως συνέλευση εντοπίζεται ιστορικά και στην αρχαία Σπάρτη με την ονομασία "Απέλλα". Επίσης ο όρος  "Εκκλησία"  στην αρχαιότητα συνδέονταν και με τη συνάθροιση του συνόλου του στρατού με σκοπό κάποια ανακοίνωση ή κάποια σύσκεψη. Επομένως με τον όρο "Εκκλησία" κατά την αρχαϊκή εποχή περιγράφεται το σύνολο κάποιων ανθρώπων, οι οποίοι διαχειρίζονταν σημαντικά θέματα.

Ερμηνεία Ευαγγελικής περικοπής της εορτής των αγίων Αποστόλων από τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ  ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
  ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ [:Ματθ.9,36 και Ματθ.10,1-10]
    Και δεν αρκούνταν ο Κύριος μόνο στη θεραπεία των ασθενειών του λαού, αλλά επιδείκνυε και άλλου είδους πρόνοια· διότι λέει ο ευαγγελιστής: «Ἰδὼν δὲ τοὺς ὄχλους ἐσπλαγχνίσθη περὶ αὐτῶν, ὅτι ἦσαν ἐκλελυμένοι καὶ ἐῤῥιμμένοι ὡς πρόβατα μὴ ἔχοντα ποιμένα(:και όταν είδε τα πλήθη του λαού, αισθάνθηκε συμπάθεια και πόνο γι’ αυτούς, διότι ήταν αποκαμωμένοι πνευματικώς και παραμελημένοι, σαν πρόβατα που δεν έχουν ποιμένα  να τα προφυλάξει και να τα  οδηγήσει στα βοσκοτόπια)»[Ματθ.9,36].

Ερμηνεία Αποστολικής περικοπής της εορτής των αγίων Αποστόλων από τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ[:Α΄ Κορ. 4,9-16]
    Είδες πώς φανερώνει συγχρόνως και τη σοβαρότητα και την πατρική φροντίδα του και τον φιλόσοφο νου του; Είδες πώς αφαιρεί την αλαζονεία; «Δοκῶ γάρ ὅτι ὁ Θεὸς ἡμᾶς τοὺς ἀποστόλους ἐσχάτους ἀπέδειξεν, ὡς ἐπιθανατίους, ὅτι θέατρον ἐγενήθημεν τῷ κόσμῳ, καὶ ἀγγέλοις καὶ ἀνθρώποις 

Ἡ φωνὴ τοῦ Παύλου πρὸς τὴν σύγχρονη Ἑλλάδα (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

Τῶν ἀποστόλων Πέτρου καὶ Παύλου
Ἡ φωνὴ τοῦ Παύλου πρὸς τὴν σύγχρονη Ἑλλάδα
Ἑορτάζει, ἀγαπητοί μου, ὁ μεγάλος ἀπόστολος τῶν ἐθνῶν, ὁ ἱδρυτὴς τῶν πρώτων ἐκκλησιῶν τῆς Ἑλλάδος, ὁ ἀπόστολος Παῦλος. Καὶ πρὸς αὐτόν, τὸν «πρῶτο με τὰ τὸν Ἕνα», τὴν κολοσσιαία αὐτὴ φυσιογνωμία τοῦ Χριστιανισμοῦ ποὺ ἀκτινοβολεῖ λαμπρὰ τὸ φῶς τοῦ Λυτρωτοῦ καὶ φωτίζει τοὺς αἰῶνες, στρέφονται σήμερα μὲ εὐγνωμοσύνη οἱ καρδιὲς τῶν Χριστιανῶν Ἑλλήνων.
Ἄρρηκτοι δεσμοὶ συνδέουν Παῦλο μὲ τὴν χριστιανικὴ Ἑλλάδα. Εἶνε ὁ πρῶτος ἀπόστολος τοῦ Χριστοῦ ποὺ ἐπισκέφθηκε τὴν πατρίδα μας. Περι ώδευσε τὶς πόλεις της, πότισε τὰ ἐδάφη της μὲ τοὺς ἱδρῶτες τῶν ἀποστολικῶν του κόπων. Καὶ ἀξιώθηκε, μέσα σ᾽ αὐτὸ τὸ κέντρο τοῦ ἀρχαίου εἰδωλολατρικοῦ κόσμου, τὴν Ἀθήνα, νὰ δώσῃ τὴ μεγάλη, τὴν ἱστορικὴ ἰδεολογικὴ μάχη κα τὰ τῆς συνασπισμένης φιλοσοφίας, νὰ νικήσῃ καὶ νὰ στήσῃ ἐκεῖ τὴ σημαία τοῦ Ἐσταυρωμένου.

28 Ιουν 2024

Ο Απόστολος Πέτρος: Ο κορυφαίος μαθητής του Χριστού

Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ: Ο ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ, Θεολόγου – Καθηγητού
       Ο Απόστολος Πέτρος, ήταν Ιουδαίος και ονομαζόταν Σίμων. Γεννήθηκε στην άσημη κώμη Βηθσαϊδά. Ο Πατέρας του ονομαζόταν Ιωνάς. Έζησε με φτώχεια και στερήσεις, αλλά σε περιβάλλον ευσέβειας. Οι γονείς του ανήκαν στους λιγοστούς πιστούς ευσεβείς Ιουδαίους της εποχής τους, οι οποίοι περίμεναν εναγώνια τον Μεσσία. Γράμματα έμαθε ελάχιστα, προφανώς γνώριζε μόνο γραφή και ανάγνωση. Αδελφός του υπήρξε ο πρωτόκλητος Ανδρέας.
      Ο Πέτρος νυμφεύτηκε την κόρη του Αριστοβούλου, ανεψιά του Αποστόλου Βαρνάβα. Έκαμε δύο παιδιά, ένα γιο και μια κόρη, των οποίων αγνοούμε τα ονόματα. Αγνοούμε επίσης και το όνομα της συζύγου του. Εγκαταστάθηκε στο σπίτι του πεθερού του στην Καπερναούμ και ασκούσε μαζί με τον αδελφό του τον Ανδρέα, το επάγγελμα του ψαρά στη λίμνη της Γενισαρέτ.
     Μετά την σύλληψη του Ιωάννου του Βαπτιστού, ο Κύριος πήγε στα μέρη της Γαλιλαίας, για να κηρύξει το ευαγγέλιο της σωτηρίας. Εκεί συνάντησε τους περισσότερους από τους μαθητές του, ψαράδες το επάγγελμα, τους οποίους κάλεσε να γίνουν στο εξής «αλιείς ανθρώπων» ( Ματθ.4,20), συνεργοί Του στο έργο της σωτηρίας του κόσμου.
     Ο ευσεβής και ενθουσιώδης Πέτρος πέταξε τα δίχτυα, από τους πρώτους, και Τον ακολούθησε πιστά. Λόγω του δυναμικού χαρακτήρα του και της ιδιαίτερης αφοσίωσής του στον Κύριο αξιώθηκε να έχει το προβάδισμα έναντι των άλλων αποστόλων και να ομιλεί συχνά εκ μέρους αυτών. Ομολόγησε πρώτος ότι ο Χριστός είναι «ο Υιός του Θεού του ζώντος» (Ματθ.16,17). Ο Κύριος ξετίμησε αυτή την ομολογία, και τον διαβεβαίωσε πως πάνω σε αυτή την ομολογία πίστεως «οικοδομήσω μου την Εκκλησίαν» (Ματθ.16,18).

Παύλος: Ο Μέγας Απόστολος των Εθνών

  ΑΚΤΙΝΕΣ: Παύλος: Ο Μέγας Απόστολος των Εθνών

ΠΑΥΛΟΣ: Ο ΜΕΓΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ
ΛΑΜΠΡΟΥ ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού
      Ο μέγας Απόστολος των Εθνών Παύλος δεν ανήκε στη χορεία των δώδεκα Αποστόλων. Δε γνώρισε τον Κύριο όσο ζούσε στη γη, αλλά αποκαλύφτηκε κατόπιν σε αυτόν και κλήθηκε να γίνει απόστολός Του, όντας αυτός πολέμιος της Εκκλησίας.
      Γεννήθηκε γύρω στο 15 μ. Χ. στην Ταρσό της Κιλικίας από Ιουδαίους γονείς. Ονομαζόταν Σαούλ, έχοντας και το ρωμαϊκό όνομα Παύλος. Οι εύποροι γονείς του έδωσαν υψηλή παιδεία. Επίσης το αξιόλογο ελληνιστικό πνευματικό κλίμα της Ταρσού επέδρασαν θετικά στην διαμόρφωση της προσωπικότητάς του. Ανήκε δε στην αίρεση των Φαρισαίων.
Γύρω στο 34 μ. Χ. βρέθηκε στην Ιερουσαλήμ να σπουδάζει κοντά στον ονομαστό νομοδιδάσκαλο Γαμαλιήλ. Ο νεαρός φαρισαίος Παύλος έδειξε ιδιαίτερο ζήλο για τη διάσωση της θρησκείας του. Τον συναντούμε συμμέτοχο στον λιθοβολισμό του Πρωτομάρτυρα Στεφάνου και λίγο αργότερα φανατισμένο διώκτη των Χριστιανών. Παρασυρμένος από τον υπέρμετρο ζήλου του και το μίσος του κατά των πιστών του Ιησού, ζήτησε από τον αρχιερέα να τεθεί επικεφαλής αποσπάσματος, που θα βάδιζε προς τη Δαμασκό, για να συλλάβει  τους εκεί Ιουδαίους που είχαν γίνει Χριστιανοί και να τους σύρει δεμένους στην Ιερουσαλήμ.

Απόστολος Παύλος και Ευρώπη

S25C 7i24061207450 

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ

- Τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Μάνης κ. Χρυσοστόμου Γ'

Ὁ Ἀπ. Παῦλος εἶναι ὁ πνευματικός ἐκπολιτιστής τῆς Ἑλλάδος, τῆς Εὐρώπης, τῆς ἀνθρωπότητος. Ἐμπνευσμένος ἀπό τό Ἅγ. Πνεῦμα, κατέστη διδάσκαλος τῆς οἰκουμένης. Ἔλαμψε ὡς «φῶς ἐθνῶν». Ὁ ἴδιος ὁ Κύριος, τοῦ εἶπε, ἐκεῖ, τήν μεγάλη ἡμέρα τῆς πνευματικῆς του μεταστροφῆς, ἔξω ἀπό τήν Δαμασκό: «Τέθεικά σε εἰς φῶς ἐθνῶν, τοῦ εἶναι σε εἰς σωτηρίαν ἕως ἐσχάτου τῆς γῆς» (Πράξ. 13,47). Δικαίως, ὁ ὑμνογράφος τῆς Ἐκκλησίας, ὀνομάζει τόν Παῦλον «θεσπέσιον, τῶν ἁγίων Ἐκκλησιῶν ρήτορα καί φωστῆρα, κήρυκα τῆς πίστεως καί διδάσκαλον τῆς οἰκουμένης».

Ράσο: Ἡ σημαία τῆς Ἐκκλησίας

 

Ράσον: Ἡ σημαία τῆς Ἐκκλησίας

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

  Ἡ ἐμφάνιση τοῦ κληρικοῦ στὴν κοινωνία προσελκύει τὴν προσοχὴ τῶν ἀνθρώπων, λόγῳ τῆς ἐνδυμασίας του. Ὑπάρχουν πάντα σχόλια, κρίσεις καὶ ἔπαινοι, ἐκφράσεις εὐγένειας καὶ σεβασμοῦ, ἀλλὰ καὶ μορφασμοὶ καὶ ἀπαράδεκτες χειρονομίες. Συνήθως οἱ μὴ ἐκκλησιαζόμενοι δὲν τὸν γνωρίζουν ἀπὸ κοντά, δὲν γνωρίζουν τὸ χαρακτήρα του καὶ φυσικὰ οὔτε καὶ τὸ ἔργο ποὺ ἐπιτελεῖ στὴν Ἐκκλησία. Μεταξύ τους ἀρέσκονται σὲ ἐπικριτικὰ σχόλια καὶ σὲ περιγραφὲς σκανδαλωδῶν συμπεριφορῶν ἀναξίων κληρικῶν, ποὺ κάποτε εἶχαν γνωρίσει, οἱ ὁποῖες γενικεύονται καὶ βγάζουν συμπεράσματα, γιὰ νὰ δικαιολογήσουν τὴν ἀρνητικὴ στάση ποὺ τηροῦν οἱ ἴδιοι ἀπέναντι στὴ θρησκεία καὶ τοὺς λειτουργούς της. Ὅλοι οἱ ἄσχετοι ἔχουν κάτι ἀρνητικὸ νὰ διηγηθοῦν γιὰ τοὺς κληρικοὺς καὶ τοὺς θεωροῦν ἐπαγγελματίες, ποὺ μὲ λίγη δουλειὰ ἐξασφαλίζουν τὸ μισθό τους, ὁ ὁποῖος ἐνισχύεται καὶ ἀπὸ τὰ τυχερά!

Ποιόν ἐμπαίζει ὁ κύριος Ἐρντογάν;

Ιστορική αποκάλυψη του Προέδρου Ερντογάν για τα Σεπτεμβριανά 

Εὐάγγελος Στ. Πονηρός Δρ Θ., Μ.Φ.

Ποιόν ἐμπαίζει ὁ κύριος Ἐρντογάν;

            Γνωρίζοντας τήν τουρκική ἱστορία ἀπό τήν πρώτη ἐμφάνιση τουρκικῶν κρατικῶν μορφωμάτων ἕως σήμερα, δηλαδή ἐδῶ καί ὀκτώ ὁλόκληρους αἰῶνες, δέν μᾶς ἐκπλήσσει πλέον τό παραμικρό ὅταν ἀντιμετωπίζουμε ἀνιστόρητες, ψευδεῖς καί παράλογες δηλώσεις Τούρκου ἡγέτη.

Διαμαρτυρία Χριστιανικών Σωματείων Θεσσαλονίκης για το Europride 2024

Ο λόγος που ο Άγιος Δημήτριος θεωρείται ο προστάτης της Θεσσαλονίκης - MAG24 

ΔΙΑΝΑΡΤΥΡΙΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ EUROPRIDE 2024

Τα μέλη των υπογραφόμενων Χριστιανικών Σωματείων της Θεσσαλονίκης,  με αφορμή την διανυόμενη ήδη  εβδομάδα «εορτασμού» του Europride  στην πόλη του Αγίου Δημητρίου, δηλώνουμε τον αποτροπιασμό μας για την βεβήλωση  της Αγιοτόκου Θεσσαλονίκης από τις «εκδηλώσεις υπερηφάνειας», με τις οποίες δυστυχώς, συνάνθρωποί μας- εικόνες του Θεού,  αντί να αισθάνονται ντροπή,   επαίρονται  για την  καταπάτηση του Ευαγγελικού Νόμου και της φυσικής τάξεως. 

Υπομνηματισμός του Ύμνου της Αγάπης από τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο

Ο Ύμνος της Αγάπης – Α Κορινθ., ιγ' 1-13 – Απόστολος Παύλος ...
ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΥΜΝΟΥ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
                ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
                    [:Α΄προς Κορινθίους, 13,1-8]
     Και πρόσεξε από πού αρχίζει· πρώτα από αυτό που θεωρούνταν από αυτούς θαυμαστό και μέγα, το χάρισμα των γλωσσών. Και αφού παρουσίασε το χάρισμα, δεν δείχνει τόσο όσο είχαν αυτοί, αλλά πολύ περισσότερο. 

Ο Ιερός Χρυσόστομος για τον Απόστολο Παύλο

ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ, ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΠΑΥΛΟΝ

                              ΟΜΙΛΙΑ Α΄

      Δεν θα έσφαλλε κανένας αν ονόμαζε την ψυχή του αποστόλου Παύλου λιβάδι αρετών και κήπο πνευματικό. Τόσο πολύ ακτινοβολούσε από χάρη και έδειχνε την πίστη της ψυχής του αντάξια αυτής της χάρης. Επειδή λοιπόν έγινε σκεύος εκλογής και καθάρισε καλά τον εαυτό του, εκεί εκχυθεί σε αυτόν πλούσια η δωρεά του αγίου Πνεύματος. Γι’ αυτό μας χάρισε και τους θαυμαστούς ποταμούς, όχι μόνο τέσσερις κατά την πηγή του παραδείσου[:οι τέσσερις ποταμοί που πότιζαν τον παράδεισο ήταν οι Φισών, Γηών, Τίγρης και Ευφράτης· Γέν.2,10-14], αλλά πολύ περισσότερους που ρέουν καθημερινά και δεν ποτίζουν τη γη αλλά τις ψυχές των ανθρώπων που τις διεγείρουν στην καρποφορία της αρετής.

     Ποιος λοιπόν λόγος είναι ικανός να εξυμνήσει τα κατορθώματά του; Και ποια γλώσσα θα μπορέσει να πλησιάσει τα εγκώμιά του; Γιατί όταν όλα τα ανθρώπινα αγαθά τα έχει συγκεντρωμένα μια ψυχή, και όλα σε υπερβολικό βαθμό και όχι μόνο τα καλά των ανθρώπων, αλλά και των αγγέλων, πώς θα ξεπεράσουμε το μέγεθος των εγκωμίων; Δεν θα σιωπήσουμε βέβαια γι’ αυτό, αλλά γι’ αυτό, γι’ αυτό ακριβώς θα μιλήσουμε. Γιατί και αυτό είναι το καλύτερο είδος εγκωμίου, το να ξεπερνά δηλαδή των μέγεθος των κατορθωμάτων κατά πολύ την ευχέρεια του λόγου, και η ήττα είναι για εμάς λαμπρότερη από άπειρες νίκες.

     Από πού λοιπόν θα ήταν κατάλληλο να αρχίσουμε τους επαίνους; Από πού αλλού, παρά από αυτό πρώτα, να αποδείξουμε ότι έχει όλα τα καλά; Γιατί είτε οι προφήτες έδειξαν κάτι σημαντικό είτε οι πατριάρχες, είτε οι δίκαιοι είτε οι απόστολοι είτε οι μάρτυρες, όλα αυτά μαζί τα έχει συγκεντρωμένα ο Παύλος σε τόσο υπερβολικό βαθμό, που κανένας από αυτούς δεν είχε και όποιο καλό είχε από αυτούς ο καθένας ξεχωριστά, το είχε αυτός.

Βιδινίου: «Η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας έχει θέματα Αποστολικής διαδοχής»

bidiniou 

Ένας από τους υποψηφίους του τριπροσώπου για την επικείμενη εκλογή Πατριάρχη Βουλγαρίας, o Μητροπολίτης Βιδινίου κ. Δανιήλ, σε συνέντευξή του στη Βουλγαρική Εθνική Ραδιοφωνία (BNR), υπενθύμισε ότι σήμερα στην Ουκρανία πραγματοποιούνται θρησκευτικοί διωγμοί παρόμοιοι με τους διωγμούς εναντίον της Εκκλησίας στην ΕΣΣΔ:

27 Ιουν 2024

Έτοιμοι! Πυρ!

 

    Συχνά σκέφτομαι πόσο βοηθητικό θα ήταν για την κατά Χριστόν ζωή, και τη δική μου και των άλλων, να είχαμε πάντοτε έναν πίνακα που να απεικονίζει έναν αθλητή ταχύτητας, κατά προτίμηση των εκατό μέτρων, την ώρα που είναι έτοιμος στο σημείο εκκίνησης για την εκτίναξή του σα βολίδα προς κάλυψη της κούρσας του, αλλά και τον συγκεκριμένο υπεύθυνο που θα δώσει το σήμα εκκίνησης. Και λέω κατά προτίμηση των εκατό μέτρων, γιατί αυτό συμβολίζει καλύτερα, νομίζω, τη μικρή χρονικά έκταση της ζωής μας στον κόσμο τούτο.

Οι ισλαμοφασίστες σκοτώνουν χριστιανούς στη Γερμανία ! – Θρησκευτικό έγκλημα η δολοφονία του Φίλιππου Τσάνη στο Μίντεν – «Τον σκότωσαν γιατί φορούσε σταυρό»!

Οι ισλαμοφασίστες σκοτώνουν χριστιανούς στη Γερμανία ! – Θρησκευτικό έγκλημα η δολοφονία του Φίλιππου Τσάνη στο Μίντεν – «Τον σκότωσαν γιατί φορούσε σταυρό»! 

Οι ισλαμοφασίστες σκοτώνουν χριστιανούς στη Γερμανία ! – Θρησκευτικό έγκλημα η δολοφονία του Φίλιππου Τσάνη στο Μίντεν – «Τον σκότωσαν γιατί φορούσε σταυρό»!

Ένας Σύρος μετανάστης είναι βασικός ύποπτος για την κτηνώδη δολοφονία - Συγγενής του Φίλιππου αποκάλυψε ότι γίνονται επιθέσεις σε άτομα που φορούν σταυρό!

Συντάκτης: Παντελής Λαμψιώτης

ΗΜΕΡΙΔΑ - KYΡΙΑΚΗ 30 ΙΟΥΝΙΟΥ 2024, ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ: Ἐκκλησία καί Πολιτεία στήν ἐποχή τῆς Μεγάλης Ἐπανεκκίνησης

 Estia Great Reset Programa

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ἀθρησκοποίηση τοῦ Κράτους, Κυριακὴ 30 Ἰουνίου, στὸ ἀμφιθέατρο τοῦ OTEAcademy

Τὶς τελευταῖες δεκαετίες, παρὰ τὶς σαφεῖς συνταγματικὲς προβλέψεις, ἡ Ἐκκλησία περιφρονεῖται καὶ περιθωριοποιεῖται ἀπὸ τὴν Πολιτεία. Μὲ μικρὰ καὶ σταθερὰ βήματα, ἡ Πολιτεία ὑλοποιεῖ σταδιακά τήν ἀθρησκοποίηση τοῦ Κράτους, ἡ ὁποία ἔχει προχωρήσει σὲ μεγάλο βαθμό.

Ψαρά 1824-2024: Γι’ αυτά πολεμήσαμε

 

Ψαρά 1824-2024: Γι’ αυτά πολεμήσαμε

Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων – Αρθρογράφος 

200 χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την Καταστροφή των Ψαρών. Από τις 21 έως τις 26 Ιουνίου 1824 ο τουρκικός στόλος υπό τον ναύαρχο Χοσρέφ αποβίβασε 14000 στρατιώτες στο ηρωικό νησί του Αιγαίου, το οποίο συμμετείχε στην Ελληνική Επανάσταση με ισχυρό στόλο.

Ο πλήρης εξευτελισμός και η έσχατη κατάντια του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης

Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης συμμετέχει με δράσεις στο EuroPride  2024 - Thessaloniki Pride 

Υπάρχει Υπουργείο Παιδείας; Υπάρχει Ελληνική Κυβέρνηση; Υπάρχει τέλος πάντων κάποιος Ακαδημαϊκός ή Καθηγητής πού σέβεται τον εαυτό του και την ιδιότητά του ώστε να ορθώσει ανάστημα σε αυτόν τον εξευτελισμό;

Ο πλήρης εξευτελισμός και η έσχατη κατάντια του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης

του Δημ. Κ. Αναγνώστου

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Μνήμη Αποστόλων Πέτρου και Παύλου.

 ÃŽâ€˜Ãâ‚¬ÃŽÂ¿Ãâ€žÃŽÂ­ÃŽÂ»ÃŽÂµÃÆ’μα εικόνας για Ï€.Αθανάσιος Μυτιληναίος

ΜΝΗΜΗ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΕΤΡΟΥ ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΥ

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

    [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 29-6-2001]

   Εάν, αγαπητοί μου, ο μέγας Απόστολος Παύλος ωνομάσθη «Απόστολος των Εθνών», για μας τους Έλληνες είναι ο Απόστολος της Ελλάδος. Η Ελλάς πολλά του οφείλει. Είναι ο Απόστολος που αγάπησε τους Έλληνες, γιατί και οι Έλληνες τον αγάπησαν. Εκοπίασε για μας υπερβαλλόντως. Εκείνα που ακούσαμε στην σημερινή αποστολική περικοπή, που αναφέρεται εις τους κόπους του, μέρος έχουμε και εμείς, εμείς οι Έλληνες, μέρος των κόπων του μεγάλου Παύλου. Ό,τι μας είπε όταν ήρθε εδώ, συμπυκνούται στον λόγο του στον Άρειο Πάγο στην Αθήνα. Είναι ένας λόγος που καθρεπτίζει την πνευματική κατάσταση της Ελλάδος, αλλά και την προσφορά του Παύλου. Γι΄αυτό πρέπει συχνά να μελετούμε τον λόγον αυτόν του Παύλου στον Άρειο Πάγο.

Ἐπέκεινα τοῦ παραδείγματος τοῦ π. Β. Θερμοῦ

 

Ἐπέκεινα τοῦ παραδείγματος τοῦ π. Β. Θερμοῦ

Τοῦ κ. Εὐλαλίου Θωμαΐδη, Θεολόγου

  Μία ἀπὸ τὶς ἐπικρατέστερες κοινοτοπίες ποὺ παρουσιάζεται στὴ σύγχρονη ἀκαδημαϊκὴ θεολογικὴ διανόηση εἶναι ἡ ἐσφαλμένη ἄποψη ποὺ ὑποστηρίζει ὅτι ὁ ἄνθρωπος κοινωνεῖ – μετέχει τῶν ὑποστάσεων ἢ προσώπων τῆς ἀκτίστου θεότητας, δηλονότι τοῦ Πατρός, τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγ. Πνεύματος[1]. Κάτι τέτοιο, ὅμως, δὲν ὑποστηρίζεται σὲ καμία περίπτωση ἀπὸ τὴν πατερικὴ θεολογία στὸ σύνολό της, ὅσο καὶ ἐὰν τὸ νομίζουν οἱ διάφοροι μελετητές της, τόσο οἱ νεορθόδοξοι ὅσο καὶ οἱ ρωμαιοκαθολικοὶ ἢ προτεστάντες[2].

26 Ιουν 2024

Προκοπή και φιλότιμο

 

«Ο προκομμένος άνθρωπος, σε όποια ζωή κι αν βρεθεί, είτε Μοναχός είτε λαϊκός, θα κάνει προκοπή πνευματική, γιατί θα εργασθεί φιλότιμα. Ενώ ο άνθρωπος που δεν καλλιεργεί το φιλότιμο που του χάρισε ο Θεός, ανεπρόκοπος θα είναι και στη μια ζωή και στην άλλη» (Π. Μ. Σωτήρχος, Γέρων Παΐσιος, Βίος, Διδαχές…, εκδ. Παπαδημητρίου, 2009).

Αγχώνονται πολλοί χριστιανοί νέοι άνθρωποι, και όχι μόνο, για την επιλογή που θα κάνουν στη ζωή τους: να γίνουν έγγαμοι ή να καλογερέψουν. Και δικαίως: η επιλογή αυτή αποτελεί ίσως την πιο καίρια απόφαση που πρέπει να λάβουν – καθορίζεται η περαιτέρω πορεία τους. Πολλοί μάλιστα αναλίσκονται στην αναζήτηση εκείνων των ανθρώπων, πνευματικών, μοναχών, Γεροντάδων, που θα τους δώσουν μία απάντηση που θα τους πείσει ότι είναι η πιο ενδεδειγμένη γι’ αυτούς. Δεν είναι λίγοι εκείνοι μάλιστα που εύχονται να συναντήσουν έναν διορατικό και προορατικό Γέροντα, ώστε αυτό που θα τους πει να έχει τη «σφραγίδα» του Θεού – δεν θα λαθέψουν μ’ αυτό που θα ακολουθήσουν! Κι εννοείται ότι οι άγιοι Γέροντες της εποχής μας, Πορφύριος, Παΐσιος, Ιάκωβος κ.ά., δέχονταν πολύ συχνά τέτοιους επισκέπτες που τους πίεζαν να αποφασίσουν αυτοί για εκείνους.

Η απάντηση βεβαίως που έδιναν οι σοφοί αυτοί άνθρωποι, σοφοί όχι μόνον από φωτισμό Θεού αλλά και από τη μακρά εμπειρία που είχαν από τις σχέσεις τους με τους ανθρώπους, ήταν ίσως απρόσμενη και όχι η πλήρως «επιθυμητή» από τους επισκέπτες τους: τους έστρεφαν στον εαυτό τους, ώστε αυτοί μόνοι τους να αποφασίσουν για τη ζωή τους. Η απάντηση για παράδειγμα που έδωσε ο άγιος Πορφύριος σε έναν τέτοιο νεαρό που τον ρώτησε τι θα ήθελε ο Θεός γι’ αυτόν είναι ό,τι ρεαλιστικότερο και λογικό και υποδειγματικό: «ο Θεός θέλει για σένα ό,τι εσύ θέλεις βαθιά μέσα σου». Κι αυτό βεβαίως σημαίνει ότι τελικώς όλοι μέσα μας, αν αφουγκραστούμε την καρδιά μας, ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε – η καρδιά μας είναι ο καλύτερος σύμβουλός μας. Πρόκειται νομίζουμε για το ίδιο που επεσήμαινε και ο άγιος Παΐσιος σε παρόμοιους προβληματισμούς: «Αν έχεις εννιά λογισμούς από τους δέκα να γίνεις καλόγερος και έναν λογισμό να παντρευτείς, τότε να παντρευτείς. Γιατί ο ένας αυτός θα σε ταλαιπωρεί ολόκληρη τη ζωή σου».

Η καταξίωση του «μακεδονισμού»

Η καταξίωση του «μακεδονισμού» 

Η καταξίωση του «μακεδονισμού»

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα, μέσω του Εργαστηρίου «Ηφαιστος» του ΔΠΘ, όπως αναφέρει σε επιστολή του ο κ. Χάλαρης, θα υλοποιηθεί σε πέντε διαφορετικές γλώσσες, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνει και τα «μακεδονικά»!

Γιάννης Χ. Κουριαννίδης

Στην Θεσσαλονίκη για τον Χριστό.

 

Στην Θεσσαλονίκη για τον Χριστό. Κάντε ό,τι θέλετε. Εμείς θα είμαστε εκεί.

Ο ένας εκ των διοργανωτών της συγκέντρωσης κατά της καταστροφής της οικογένειας στην Θεσσαλονίκη, Νεκτάριος Μικκιός, δίνει σημαντικές λεπτομέρειες στον Στέφανο Δαμιανίδη για το πως έγιναν οι συνεννοήσεις με την Ελληνική Αστυνομία για την διεξαγωγή της πορείας, και τί μέλλει γενέσθαι μετά την απαγόρευση αυτής της συγκέντρωσης. [βίντεο ΕΔΩ από το 43:55 ].

Για ποιόν στήνει θρόνους ο Περιστερίου

 gia-poion-stinei-thronous-o-peristeriou

Για ποιόν στήνει θρόνους ο Περιστερίου

Γράφει ο Βασίλειος Ξεσφίγγης

Αυτό που γίνεται στην Μητρόπολη Περιστερίου εδώ και δυο περίπου χρόνια δεν έχει προηγούμενο στην παγκόσμια Εκκλησιαστική ιστορία.

ΙΕΡΑΡΧΗΣ-ΔΙΑΚΟΝΟΣ ΤΗΣ "ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΡΘΟΤΗΤΑΣ"

Οι άμβωνες των Ναών - σάλπιγγες πρωτοβουλιών για την κλιματική κρίση 

ΙΕΡΑΡΧΗΣ-ΔΙΑΚΟΝΟΣ ΤΗΣ "ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΡΘΟΤΗΤΑΣ"

Λυκούργος Νάνης, ιατρός

Ο τόπος και η πλανήτης γενικότερα σείονται από την κραυγαλέα αποστασία από το Θεό και την κυριαρχία της παντοίας διαστροφής και ο νεοταξίτης μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως, που για τις πολλές και φρικτές αμαρτίες κλήρου και λαού «ποιμαίνει» την ιστορική αυτή μητρόπολη που κλέισε με την ευκλεή ποιμαντορία του ένας Κωνστάντιος Χρόνης, αλληθωρίζει στην «κλιματική κρίση», στα πλαίσια της «αντιμετώπισης» της οποίας επιθυμεί να εντάξει και τους ιερούς άμβωνες των ορθοδόξων ναών.

Ἐκκλησιαστικὰ βαρίδια καὶ ὁ ἑπόμενος Ἀρχιεπίσκοπος

 

Ἐκκλησιαστικὰ βαρίδια καὶ ὁ ἑπόμενος Ἀρχιεπίσκοπος

Τοῦ κ. Δημητρίου Λαμπροπούλου, θεολόγου

  Προσφάτως ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν ἑώρτασε τὰ ὀνομαστήριά του μὲ τὸν ἱεροκήρυκα τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς νὰ σημειώνη εἰς τὸν ἐγκωμιαστικόν του λόγον «Στὸ σεβάσμιο πρόσωπό σας ψηλαφᾶ κάθε καλοπροαίρετος πιστὸς τὴν παρηγορία τῆς Ἐκκλησίας καὶ τί σημαίνει νὰ εἶναι κάποιος ἀληθινὸς Ἐπίσκοπος, διάκονος τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῶν ἀνθρώπων». Διερωτᾶται κανεὶς, ἂν τὰ ὀνομαστήρια προσφέρωνται δι’ ἐπαίνους ἢ διὰ περισυλλογὴν καὶ τί σημαίνει τελικῶς «ἀληθινὸς Ἐπίσκοπος» εἰς τὴν ἐποχήν, κατὰ τὴν ὁποίαν αἱ λέξεις ἔχουν ἀπολέσει τὸ περιεχόμενόν των;

Ἡ Ἱ. Μ. Παντοκράτορος παρέδωσεν ἀντικανονικῶς τὸ ἱ. κελλίον τῶν Ἀρχαγγέλων εἰς τοὺς Οὐκρανοὺς σχισματικοὺς

 

Ἡ Ἱ. Μ. Παντοκράτορος παρέδωσεν ἀντικανονικῶς τὸ ἱ. κελλίον τῶν Ἀρχαγγέλων εἰς τοὺς Οὐκρανοὺς σχισματικοὺς

Τοῦ κ. Περικλέους Ἠλ. Νταλιάνη, Θεολόγου

  Σημεῖα τῶν καιρῶν! Ἡ Ἱερὰ Μονὴ Παντοκράτορος, μαζὶ μὲ τὴν Ἱ. Μ. Ξενοφῶντος ἔχουν ἀναπτύξει μία ἀντικανονικὴ ἐκκλησιαστικὴ κοινωνία μὲ τοὺς σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας, ὅταν οἱ περισσότεροι ἀπὸ αὐτούς, οὔτε κἄν χειροτονία δὲν ἔχουν λάβει καὶ ὅταν μάλιστα οἱ σχισματικοὶ ἔχουν κοινωνία μὲ τοὺς Οὐνίτες τῆς Οὐκρανίας καὶ τῆς Πολωνίας. Μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος προωθεῖ τὴν ψευδοένωση μὲ τὸν αἱρετικὸ Παπισμὸ καὶ ταυτόχρονα τὴν διάσπαση τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τοῦ Ρωσικοῦ Πατριαρχείου.

ΥΠΑΚΟΗ; ΟΧΙ εἰς τὴν αἵρεσιν, ἀλλὰ οὔτε καὶ εἰς τοὺς ἀναξίους ἀρχηγούς

 

ΥΠΑΚΟΗ; ΟΧΙ εἰς τὴν αἵρεσιν, ἀλλὰ οὔτε καὶ εἰς τοὺς ἀναξίους ἀρχηγούς

Γράφει ὁ κ. Δ.Χ. Σταμάτης, Ph.D., Καθ. Παν/ου

  Ἡ ὑπακοὴ ἔχει δύο τύπους: Ὁ πρῶτος εἶναι ἡ ἀπόλυτη δέσμευση στὸν Θεό, ἀκούγοντας καὶ κάνοντας αὐτὸ ποὺ μᾶς ἔχει διατάξει νὰ κάνουμε. Τὸ δεύτερο εἶναι μία σχέση, ποὺ εἶναι ἡ ὑπακοὴ στὸν πνευματικό μας ἐξομολόγο, στοὺς πρεσβυτέρους καὶ σὲ ὅποιον ἔχει ἐξουσία. Ὑπακοῦμε τὴ δεύτερη προϋπόθεση μόνο καὶ μόνο ἐάν, ἡ σύστασή τους θὰ μᾶς ὁδηγήσει σὲ ταπείνωση τοῦ ἑαυτοῦ μας καὶ στὸ σχέδιο σωτηρίας τοῦ Θεοῦ. Μία προειδοποίηση εἶναι κατάλληλη ἐδῶ. Δὲν εἶναι πάντοτε σωστὴ κάθε ὑπακοὴ στὸν συνάνθρωπό μας ἀνεξαρτήτως θέσης ἢ τίτλου, διότι ὡς ἄνθρωποι καὶ αὐτοὶ κάνουν λάθος. Ὡστόσο, ἡ ὑπακοὴ στὸν Κύριο τὸν Θεό μας εἶναι ἀδιαμφισβήτητη, ἀπόλυτη, πλήρης καὶ ἐπιβεβλημένη.

  Ἔτσι, ἐνῷ ἡ τέλεια ὑπακοὴ δὲν εἶναι ἐφικτὴ λόγω τοῦ ἁμαρτωλοῦ «μακιγιάζ» μας, ἂς προσπαθήσουμε νὰ τὴ δοῦμε ὡς ἄτομο ποὺ ἀκολουθεῖ τὶς ἄμεσες ἐντολὲς μίας αὐθεντίας. Μποροῦμε νὰ παρατηρήσουμε, τουλάχιστον σὲ ὁρισμένες περιπτώσεις, ὅτι τὸ ἄτομο ὑπακούει ἀκόμα κι ἂν βρίσκει τὶς ἐντολὲς ἠθικὰ κατακριτέες. Αὐτὴ ἡ παρατήρηση μᾶς ὁδηγεῖ νὰ ἐντοπίσουμε δύο τύπους ὑπακοῆς: α) ἐποικοδομητικὴ ὑπακοὴ καὶ β) καταστροφικὴ ὑπακοή.

25 Ιουν 2024

Συνεχίζει τις σχισματικές ενέργειες η Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως

 Αποτέλεσμα εικόνας για Θεόδωρος Ζήσης

Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης

Ὁμότιμος Καθηγητής Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΙΣ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ  Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ

1. Χειρότερη ἀπό τήν πολιτική ἡ πνευματική αἰχμαλωσία στόν Οἰκουμενισμό.

Ὅσοι ἱστορικά καί θεολογικά γνωρίζουμε τό μεγαλεῖο καί τήν προσφορά τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως, τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, στήν διαμόρφωση ὅλων τῶν τομέων τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς, σέ ἔνδοξους ἀλλά καί ἄδοξους καιρούς, κυρίως δέ τόν καθοδηγητικό καί ἡγετικό της ρόλο στήν διαφύλαξη τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως, θλιβόμαστε καί πικραινόμαστε, ὅταν παρατηροῦμε τίς σύγχρονες παρεκκλίσεις της ἀπό τήν ὁδό τῶν Ἁγίων Πατέρων, μέ συνέπεια νά πληγώνεται τό σῶμα τῆς Ἐκκλησίας μέ αἱρέσεις, σχίσματα καί διαιρέσεις, νά ξεσχίζεται ὁ ἄρραφος χιτώνας τοῦ Χριστοῦ.

Μέ καλό λογισμό πολλοί δικαιολογοῦν ὡς διπλωματική συμπεριφορά τίς ἐκπτώσεις καί ἀποστάσεις ἀπό τά θέσμια τῆς Ὀρθοδοξίας, λόγῳ τῆς πολιτικῆς της αἰχμαλωσίας σέ ξένο κατακτητή. Στόν ἴδιο πάντως κατακτητή ὑπό σκληρότερες καί πιό ἄγριες συνθῆκες, μέ μαρτύρια καί σφαγές, ἀκόμη καί πατριαρχῶν, μέ πλῆθος νεομαρτύρων, σωματικά αἰχμάλωτη ἐπί τετρακόσια πενήντα χρόνια, μέχρι τό τέλος τοῦ 19ου αἰῶνος, δέν ἐπρόδωσε τήν Ὀρθοδοξία, ἔγινε παράδειγμα χριστιανικῆς ὑπομονῆς καί θυσιαστικῆς Ὁμολογίας. Ὡς «Ἐκκλησία τῶν τοῦ Χριστοῦ πενήτων» συγκράτησε ἀρχικά καί ἐξήρανε τελικά τό ποτάμι τῶν βίαιων ἤ ἐθελούσιων ἐξισλαμισμῶν καί κατόρθωσε μέσα στή νέα αὐτοκρατορία τῶν κατακτητῶν, ὡς ἐθναρχοῦσα Ἐκκλησία, νά ξανακτίσει τήν ρωμαίϊκη, τήν βυζαντινή αὐτοκρατορία, τό «Βυζάντιο μετά τό Βυζάντιο» κατά τόν γνωστό τίτλο βιβλίου Ρουμάνου ἱστορικοῦ[1]. Ἡ πολιτική αὐτή αἰχμαλωσία καί ἅλωση δέν ἐπέφερε καί τήν πνευματική ἅλωση τῶν ὑποδούλων, τήν ἀληθινή ἅλωση· τά ἔθνη χάνονται, ὄχι ὅταν χάσουν τήν κρατική τους ὑπόσταση, ἀλλά ὅταν χάσουν τήν πνευματική τους ὑπόσταση, τόν πολιτισμό τους, τήν ψυχή τους.