Οφειλόμενη απάντηση στο Γραφείο επί των Αιρέσεων και των παραθρησκειών της Μητρόπολης Πειραιώς για την αγιοκατάταξη της Γερόντισσας Γαβριηλίας.
Πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου (χημικού)
Δημοσιεύτηκε στο ιστολόγιο ΑΚΤΙΝΕΣ την 22α Απριλίου 2024 κείμενο με τίτλο «ΑΓΩΝΙΩΔΕΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΔΙΚΑΙΩΣΕΩΣ ΜΙΑ ΑΤΥΧΟΥΣ ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΕΩΣ» (Σχόλιο σε δημοσίευμα κληρικού αναφερόμενο σε πρόσφατη αγιοκατάταξη) από το Γραφείο επι των αιρέσεων και των παραθρησκειών της Ι.Μ.Πειραιώς.
Το δημοσίευμα είναι εκτενής σχολιασμός σε κείμενο του γράφοντα, που δημοσιεύτηκε στο ίδιο ιστολόγιο στις 11 Απριλίου 2024,(Κείμενο -3) με τίτλο «Απαντώντας σε ενστάσεις για την Αγιοκατάταξη της Γερόντισας Γαβριηλίας».
(Το κείμενο αυτό ήταν απάντηση σε σχετικό κείμενο δρ. θεολογίας και όχι της Μητρόπολης Πειραιώς, που δημοσιεύτηκε στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση. https://aktines.blogspot.com/2024/04/blog-post_54.html)
Ως οφειλόμενη απάντηση στο γραφείο αιρέσεων και παραθρησκειών της Ι.Μ.Πειραιώς στο παραπάνω δημοσίευμα σημειώνω τα παρακάτω:
Α. Δεν είχα εμπλακεί, ούτε θα εμπλακώ σε αγιολογικές συζητήσεις με το γραφείο αιρέσεων της Μητρόπολης Πειραιώς. Απορίας άξιο είναι γιατί εμπλέκεται. Για την Οσία Γερόντισσα ο,τι είχα να το πω το έγραψα. Υπενθυμίζω όμως στους αναγνώστες ότι η εκκλησιαστική ιστορία μας δείχνει, ότι τα δεινά στην εκκλησία προήλθαν από μεγαλοσχήμονες κληρικούς και σήμερα περνάνε από πανεπιστημιακά έδρανα και από πρόσωπα με βαρύγδουπους τίτλους σπουδών.
Β. Το Γραφείο δεν κατάλαβε ότι το κείμενο αυτό είναι το τρίτο σε σειρά για το ίδιο θέμα, αποτέλεσμα εκτενούς έρευνας του γράφοντος, που ήταν από τους αμφισβητίες της οσιότητας της γερόντισσας. Είναι απάντηση στα αγιομαχικά γραφόμενα από την ίδια δρ. Θεολογίας, που το γραφείο υπερασπίζεται και συγχαίρει. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι οι συντάκτες του κειμένου σχολιάζουν μόνο τα του συγκεκριμένου κειμένου της 11ης Απριλίου (κείμενο-3) και όχι τα άλλα. Υπενθυμίζω στους συντάκτες του κειμένου του γραφείου αιρέσεων ότι τα άλλα δύο κείμενα του γράφοντος είναι:
-Γερόντισσα Γαβριηλία. Η νεοφανής Οσία ως «πρόσωπον αντιλεγόμενον». (13 Οκτωβρίου 2023)(Κείμενο-1)
-Λόγος αντιρρητικός (δημοσίευση 6 Δεκ 2023) (κείμενο-2)
(Οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις των δημοσιεύσεων βρίσκονται στο άρθρο).
Γ. Η δημοσίευση του κειμένου μου στις 11 Απριλίου 2024 (κείμενο-3) είχε ως σκοπό να σταματήσει τον σκανδαλισμό των πιστών μέσα στη Μεγάλη Τεσσαρακοστή από τα γραφόμενα της δρ.Θεολογίας. Η συγκεκριμένη κυρία ξεπερνώντας τα όρια βάλθηκε μέσα στην κατανυκτικότερη περίοδο της Εκκλησίας, στην περίοδο της σιωπής, της περισυλλογής και της κατανύξεως, να σκανδαλίσει τους καλοπροαίρετους πιστούς ακολουθώντας την ίδια τακτική, που ακολούθησε στην περίοδο της σαρακοστής των Χριστουγέννων 2023. (https://aktines.blogspot.com/2023/12/blog-post_4.html)
Και ερωτώ τυχαίο;;;;
Γ. Δυστυχώς και το Γραφείο Αιρέσεων της Μητρόπολης Πειραιώς ακολουθώντας την ίδια τακτική πάλι μέσα στην ησυχαστική περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, αντί να σιωπήσει και να μην εμπλακεί στην αντιπαράθεση, πυροδοτεί με το συγκεκριμένο κείμενο την ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ ΜΙΑΣ ΕΠΙΣΗΜΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΗΣ ΑΓΙΑΣ. Και ερωτώ.
Αδιαφορεί η Μητρόπολη για τον πνευματικό σκανδαλισμό των πιστών;;;
Τι είναι αυτό που κάνει το γραφείο αιρέσεων της Μητρόπολης Πειραιώς να εμπλέκεται και να αναδεικνύεται συνήγορος μιας λαϊκής θεολόγου που αναδεικνύεται ιεροκήρυκας του πληκτρολογίου και σκανδαλίζει τους πιστούς;;
Από πότε οι γυναίκες αναλαμβάνουν επίσημα και ρόλο αγιολογικού ιεροκήρυκα στην Μητρόπολη Πειραιώς;;;
Δ. Το γραφείο αιρέσεων και η Μητρόπολη Πειραιώς ως προϊσταμένη εκκλησιαστική αρχή φαίνεται από το κείμενο ότι ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΤΗΝ ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑΣ ΓΑΒΡΙΗΛΙΑΣ. Επειδή την αγιοκατάταξη δεν την κάνει ο γράφων, αλλά η Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, μπορεί να μας ενημερώσει το γραφείο αιρέσεων και η Ι.Μ.Πειραιώς:
-Ποια στοιχεία προσκόμισε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο για την αμφισβήτηση της αγιότητας της Γερόντισσας, την περίοδο που ήταν γνωστό «τοις πάσι» η κινητικότητα για την αγιοκατάταξη της ;
-Ποιες ενέργειες έχει κάνει μετά την αγιοκατάταξη της γερόντισσας προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο για την επανεξέταση του θέματος δια της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος;;
Τέλος, υπενθυμίζω στους συντάκτες του κειμένου του γραφείου αιρέσεων ότι υπάρχει και ξενόγλωσση βιβλιογραφία για τη βιογραφία της οσίας, (που δεν είναι ξενόγλωσση μετάφραση του βιβλίου ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ) και να φροντίσουν να τη μελετήσουν, για να καταλάβουν ποια ήταν η αμφισβητούμενη γι΄αυτούς Αγία.
Σε ένα από τα ξενόγλωσσα βιβλία γράφονται και τα εξής:
«Η αγία έμεινε 2 χρόνια στην Οικοκυρική σχολή, λιγότερο από δέκα χρόνια στην Ινδία και μετά έγινε μοναχή για 30 ολόκληρα χρόνια!
«Όταν έφτασε στο Μοναστήρι (της Βηθανίας) ζήτησε από τον πατέρα Θεοδόσιο να της δώσει έναν κανόνα προσευχής. Ο π. Θεοδόσιος ξαφνιάστηκε όταν είδε ότι μπορούσε να διαβάζει την αρχαία βυζαντινή γραφή (άραγε πώς το είχε μάθει;). Της είπε: «Οι μεγάλοι γέροντες για τους οποίους ακούμε δεν υπάρχουν πλέον. Σίγουρα εγώ δεν είμαι ένας από αυτούς. Εδώ είναι ο άγιος Ιωάννης (εννοεί τον Ιωάννη της Κλίμακας), αυτός θα είναι ο γέροντάς σου. Έτσι τον πρώτο χρόνο στο μοναστήρι της είπε να διαβάζει μόνον τα Ευαγγέλια και την Κλίμακα (αξίζει να σημειωθεί ότι την εποχή εκείνη η Κλίμακα δεν είχε εκδοθεί στην σύγχρονη Ελλάδα)».
Συνεπώς η γερόντισσα γνώρισε πολύ καλά τον ασκητικό τρόπο της ορθοδοξίας.
ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ
It was not until 1959 that she went to the Monastery of Mary and Martha in Bethany, Palestine, to become a nun. When she arrived she asked Fr. Theodosius the chaplain for a rule of prayer. Fr. Theodosius was somewhat surprised to find that she could read even ancient Byzantine Greek. Fr. Theodosius said, "The great elders that we hear about no longer exist. I certainly am not one. You came here to save your soul. If I start giving you rules, you will lose you soul and I will as well. But here is Fr. John. He will be your elder." So for her first year in the monastery he set her to reading only the Gospels and St. John Climacus. (It should be noted that at that time the Ladder had not been published in modern Greek.) |
Τέλος στο ερώτημα «ποιος πρέπει να συνειδητοποιήσει την ευθύνη έναντι της αλήθειας και του Θεού;» η απάντηση είναι μία. ΟΙ ΑΓΙΟΜΑΧΟΙ.
Καλή μετάνοια…
………………………………………….
Δείτε σχετικά και:
-ΑΓΩΝΙΩΔΕΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΔΙΚΑΙΩΣΕΩΣ ΜΙΑ ΑΤΥΧΟΥΣ ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΕΩΣ
-Ασκητική της αγάπης» ή άσκηση θρησκευτικού συγκρητισμού; (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)
-Κρίσεις καί Σχόλια στό βιβλίο: “Ἀσκητική τῆς Ἁγάπης” Γαβριηλίας μοναχῆς.
-Ορισμένα ακόμη στοιχεία γύρω από την ταυτότητα των αγίων και τις αγιοκατατάξεις
-Η Ορθόδοξη και η κακόδοξη αντίληψη περί της αγιότητος
-Απαντώντας σε ενστάσεις για την Αγιοκατάταξη της Γερόντισας Γαβριηλίας
Δεν έχετε καταλάβει κ.Αθανασιου, οι πιστοί είναι προβληματισμένοι(οι πραγματικά πιστοί δεν σκανδαλίζονται) για την κίνηση αυτή του Πατριαρχείου να προχωρήσει σε μια τέτοια αγιοκατάταξη και όχι για αυτούς που διαμαρτύρονται για αυτήν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜ αρεσει που ο πατήρ Δημήτριος μιλάει ενάντιον των τίτλων σπουδών και υπογράφει ως χημικός!, Τρικυμία εν κρανίω. Επίσης δεν αναφέρει πουθενά σε ποια Μητρόπολη υπηρετεί. Άλλη αντίφαση που δείχνει αφασία το γεγονός ότι σκανδαλίζεται επειδή η κα Παπανικολάου και η Μητρόπολη Πειραιώς αμφισβητούν την αγιοκατάταξη της γερόντισσας Γαβριηλίας αλλά ο ίδιος ούτε λόγο για σιωπή. Φρονεί αφρόνως οτι οικοδομεί!! Τον ενοχλεί δε και το φύλο της γραφουσης και οι ακαδημαϊκοί της τίτλοι λες και ο ίδιος μίλησε αγιοπνευματικά ή με θαυμα όπως ο αγιος Σπυρίδων. Αφού τόσο πιστεύει στην αγια τι σκάει; Τι έχει να χάσει η αγία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγνωμην πάτερ για τις απορίες μου.. Δηλαδή εσείς απαγορεύετε σε μια γυναίκα που είναι και διδάκτωρ Θεολογίας να μιλήσει; Ο Απόστολος Παύλος απαγορεύει στις γυναίκες να μιλούν και να κάνουν κήρυγμα μόνο μέσα στην εκκλησία. Είστε ανώτερος από τον Απόστολο Παύλο και κάνεις επεκτάσεις στις απαγορεύσεις; Και αυτό που γράφετε για τη Σαρακοστή, τι είναι πάλι; Τη Σαρακοστή δεν επιτρέπεται κάποιος να υπερασπίζεται την πίστη του; Το Γραφείο Αιρέσεων πρέπει να σωπαίνει κάθε Σαρακοστή;Με σεβασμό Πολυξένη Ρέρρα
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκόμη ένα άρθρο του τίποτα από τον Δημητρίου Αθανασίο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακολουθώντας τις σχετικές με την αμφισβήτηση της αγιοκατάταξης της Γερόντισσας Γαβριηλίας αναρτήσεις, μου δημιουργήθηκαν αρκετοί προβληματισμοί και απορίες τις οποίες καταθέτω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ποια Μητρόπολη ανήκει η κυρία Παπανικολάου και ποια η άποψη του οικείου επισκόπου για τα γραφόμενά της; Είναι ενήμερος; Έχει την ευλογία του;
Ο τρόπος , τον οποίο επέλεξε να δημοσιοποιήσει τις απόψεις της (απλές αναρτήσεις σε ιστολόγια), δεν είναι εκκλησιαστικά ενδεδειγμένος, γι’ αυτό και δεν πείθει.
Γιατί η κυρία δεν επέλεξε την εκκλησιαστική οδό: δια της Μητροπόλεως στη Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος και δια της Συνόδου στο Πατριαρχείο να καταθέσει τον φάκελο με τα απαραίτητα αποδεικτικά στοιχεία της αμφισβήτησης; Θα απέφευγε έτσι την πνευματική ζημία που προκάλεσε όλος αυτός ο θόρυβος που δημιουργήθηκε με τις αναρτήσεις και επιπλέον και με την εμπλοκή της Μητροπόλεως Πειραιώς.
Αυτές οι προσωπικές πρωτοβουλίες και ο ανοίκειος εκκλησιαστικά τρόπος για ένα τόσο σοβαρό θέμα επισείουν αυστηρή τιμωρία από τη Σύνοδο και το Πατριαρχείο. Είναι γνωστή η περίπτωση του Κύπριου θεολόγου Ανδρέα Πιτσιλλίδη τον οποίο η Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου αφόρισε για θέματα πίστεως.
Αφού η αγία, σύμφωνα με την κυρία Παπανικολάου, θεωρείται ουκουμενίστρια, ουκουμενιστές είναι και όσοι την αγιοκατάταξαν και όσοι την αναγνωρίζουν, δηλαδή η Εκκλησία της Ελλάδος και το Πατριαρχείο. Αλήθεια, η κυρία σε ποια Εκκλησία ανήκει; Ποιον μνημονεύει;
Το θέμα της αμφισβήτησης της αγιοκατάταξης της συγκεκριμένης αγίας είναι μήπως και το θέμα της διδακτορικής διατριβής της κυρίας Παπανικολάου; Αν ναι, ποιος είναι ο επιβλέπων καθηγητής και ποια τα μέλη της επιτροπής που αξιολόγησαν την εργασία; Ποια η σχέση τους με τη Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος και ποια με το Πατριαρχείο;
Η Μητρόπολη Καλύμνου τοποθετήθηκε στο θέμα αυτό; Επικοινώνησε με τον Μητροπολίτη τον οποίο μνημονεύει η κυρία Παπανικολάου;
"Από πότε οι γυναίκες αναλαμβάνουν επίσημα και ρόλο αγιολογικού ιεροκήρυκα στην Μητρόπολη Πειραιώς;;;"
ΑπάντησηΔιαγραφή"᾿Ασπάσασθε ᾿Ανδρόνικον καὶ Ιουνίαν τοὺς συγγενεῖς μου καὶ συναιχμαλώτους μοῦ,οἵτυνές εἰσιν ἐπίσημοι ἐν τοῖς ἀποστόλοις(= ἱεραποστολικῶν προσώπων)" Ρωμαίους 16:7
"᾿Ιουδαῖος δέ τις ᾿Απολλὼς ὀνόματ [...]᾿Ακούσαντες δὲ αὐτοῦ ᾿Ακύλας καὶ Πρίσκιλλα προσελάβοντο αὐτὸν καὶ ἀκριβέστερον αὐτῷ ἐξέθεντο τὴν ὁδὸν τοῦ Θεοῦ." Πράξεις 18:24-26
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπάντηση στον filos orthodoxisierapostolis
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον τελείτε σε σύγχυση. Λέτε : "Αφού η αγία, σύμφωνα με την κυρία Παπανικολάου, θεωρείται ουκουμενίστρια, ουκουμενιστές είναι και όσοι την αγιοκατάταξαν και όσοι την αναγνωρίζουν, δηλαδή η Εκκλησία της Ελλάδος και το Πατριαρχείο".
Καλά ακόμα δεν γνωρίζετε ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος είναι Οικουμενιστής ;; Δεν γνωρίζετε ότι, σύμφωνα με τον Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς, ο Οικουμενισμός είναι ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ;; Φυσικά, δεν είναι όλοι οι κληρικοί και λαϊκοί που υπάγονται στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και στην Εκκλησία της Ελλάδος Οικουμενιστές ! Ούτε όλοι αυτοί αποφάσισαν ή συναίνεσαν στην αγιοκατάταξη της Γερόντισσας Γαβριλίας ! Άραγε, "έχουν ανάγκη" οι πραγματικοί Άγιοι και ο Κύριος μας τις αγιοκατατάξεις που πραγματοποιεί ο πλανεμένος Πατριάρχης Βαρθολομαίος και οι συνοδοιπόροι του ;;; Ο ίδιος δεν τολμάει να αγιοκατάταξει τον όσιο Πατέρα Φιλόθεα Ζερβάκο, επειδή ο τελευταίος έλεγξε με δριμύτητα τους οικουμενιστές προκατόχους του Πατριάρχες !
Απάντηση στον Blogger Ο/Η Χρήστος
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταλαβαίνετε ότι δεν είναι ευγενικό να προσβάλλουμε ανθρώπους που δεν γνωρίζουμε ή να κάνουμε επίδειξη γνώσεων. Προσωπικά βρίσκομαι εν πλήρει ηρεμία και εν πλήρει γνώσει της καταστάσεως της παγκοσμίου Ορθοδοξίας. Όσο για το ότι ο Οικουμενισμός είναι ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ το γνωρίζουν πια και τα έμβρυα. Εσείς όμως ίσως αγνοείτε κάτι πολύ σημαντικό, ότι σύμφωνα με τον άγιο Θεόδωρο Στουδίτη "ο κοινωνών ακοινωνήτω, ακοινώνητος έσται". Οπότε όσοι μνημονεύουν τους επισκόπους, που μνημονεύουν τον "πλανεμένο Πατριάρχη", είναι και οι ίδιοι πλανεμένοι. Δηλαδή όσοι κληρικοί ή λαϊκοί υπάγονται στο Πατριαρχείο, όπως αναφέρετε, και λογικά μνημονεύουν τον Πατριάρχη, εμπίπτουν σε ό,τι τονίζει ξεκάθαρα ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης. Πολύ χαρακτηριστικά το αναφέρει και ο πατήρ Θ.Ζήσης αυτό με το παράδειγμα των συγκοινωνούντων δοχείων. Η ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ έχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ.
Καλή μετάνοια και καλή Ανάσταση.
(συνέχεια)
ΑπάντησηΔιαγραφήΜή προσπαθεῖς, λοιπόν, νά ἐμβάλεις διχόνοια μεταξύ ἀποτειχισμένων καί μή ἀποτειχισμένων μαχομένων ὑπέρ τῆς Ὀρθοδοξίας, διαστρεβλώνοντας τίς θέσεις τοῦ π. Θεοδώρου. Οἱ Ἅγιοι Πατέρες καί ὁ 15ος Κανών τῆς Πρωτοδευτέρας εἶναι σαφεῖς: ὅσοι διέκοψαν τήν μνημόνευση πρό συνοδικῆς καταδίκης, ἐπαινοῦνται, διότι μερίμνησαν νά σώσουν τήν Ἐκκλησία (ἔτσι λέγει ἐπί λέξει ὁ Κανών, ἔργο τῆς γραφίδος τοῦ Μ. Φωτίου). Ὅσοι δέν τό ἔκαναν, δέν τιμωροῦνται πουθενά, σέ κανέναν Κανόνα, ὅπως ἀντιθέτως τιμωροῦνται οἱ κοινωνοῦντες μέ καταδικασμένους αἱρετικούς. Μακάρι μέν ὅλοι νά ἀποτειχίζονταν, ὥστε νά ὁδηγηθεῖ ταχἐως ἡ ἐπίσημη Ἐκκλησία σέ καταδίκες αἱρετιζόντων ἀπό Ἐπισκοπικές Συνόδους, ἀλλά αὐτό εἶναι ἄλλο θέμα ...
Ὡς πρός τό πρῶτο σχόλιό σου, εἶναι νά ἀπορεῖ κανείς: ἀνήκεις μήπως στόν Παπισμό; Δέν γνωρίζεις ὅτι ὁ ἀγώνας τῶν Ὀρθοδόξων κατά τῶν αἱρέσεων ἦταν πάντοτε ἐναντίον ἀνθρώπων θεσμικά Ὀρθοδόξων, ἀλλά οὐσιαστικά αἱρετικῶν; Λησμονεῖς, ὅτι ἀκόμη καί ἡ ἀναγνώριση μιᾶς Οἰκουμενικῆς Συνόδου γίνεται ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ, καθώς ὁμολογοῦν καί οἱ ἴδιοι οἱ Οἱκουμενιστές; Καί ἄν ἡ ἀναγνώριση μιᾶς Συνόδου ὡς Οἰκουμενικῆς γίνεται ἐκ τῶν ὑστέρων ἔπειτα ἀπό θεολογικές ζυμώσεις (δηλαδή μεταξύ ὑποστηρικτῶν καί ἀντιθέτων), ἀπαγορεύεις ἐσύ στήν κα. Παπανικολάου καί ἀκόμη καί στό Γραφεῖο τῆς Ἱ. Μ. Πειραιῶς μέ τούς ἐξαιρέτους θεολόγους του, νά ἔχουν γνώμη γιά μία ἀπό τίς "σειριακές" ἁγιοκατατάξεις τοῦ ἀρχι-φιλομασόνου (ναί, τό ἐπαναλαμβάνω, εἶναι ἀποδεδειγμένο, ἀρχι-φιλομασόνου) Πατριάρχου Βαρθολομαίου Ἀρχοντώνη; Ἔχεις διαβάσει πῶς ἔγινε ἄμεσα καί δημοσίως (καί ὄχι ἱεραρχικῶς διά τῶν Γραφείων ...) ἡ ἀντίδραση τῶν πιστῶν τῆς ΚΠόλεως κατά τοῦ αἱρετικοῦ Ἀρχιεπισκόπου ΚΠόλεως (Πατριάρχου) Νεστορίου πρίν τό 431 ;
Ἀγαπητέ φαινομενικέ troll, θά βάλλω καλό λογισμό καί θά θεωρήσω, ὅτι ἁπλῶς χωλαίνεις στό θέμα τῆς ὀρθοδόξου κατανοήσεως τῆς ὑπακοῆς· βρές, σέ παρακαλῶ, καί διάβασε στό διαδίκτυο τίς μελέτες "μαθητεία στό ἐκκλησιαστικό παρελθόν" (βλ. λίγα παρακάτω) καί θά
δεῖς ποῦ σφάλλεις. Τήν Ἄνωθεν ἰσχύν στά Ἅγια τοῦ Κυρίου Πάθη καί Καλήν Ἀνάστασιν σέ ὅλους !
http://aktines.blogspot.com/2024/04/blog-post_26.html
http://aktines.blogspot.com/2016/03/blog-post_907.html
https://www.impantokratoros.gr/769A2154.el.aspx
Monk Seraphim, αφού πρώτα ξεκαθαρίσουμε ότι όλα αυτά τα σχόλια είναι ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ (αγιοκατάταξη Γαβριηλίας), απορώ, γιατί βλέπετε παντού εφιάλτες; Αλήθεια, θεωρείτε ότι διαστρέβλωσα τα λόγια του π.Θ.Ζήση τη στιγμή που κυκλοφορούν ευρέως στο διαδίκτυο; https://orthodox-voice.blogspot.com/2021/04/blog-post_84.html
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://orthodox-voice.blogspot.com/2022/04/blog-post_298.html
Την εμβολή της διχόνοιας ανάμεσα σε αποτειχισμένους και μη αποτεχισμένους καθώς και την αποτυχία της αποτείχισης, μετά το 2016, πρέπει να τη ψάξετε αλλού βλ. Ωραιόκαστρο και δυνητικότητα του κανόνα, και όχι σε μένα. Εγώ εξάλλου (έτσι για την κουβέντα…) είμαι στην αποτείχιση πολύ πριν το 2016, γιατί για μένα: αν ο κάθε κανόνας (Φυσικής, Μαθηματικών, Γραμματικής, Συντακτικού κ.λ.π.) εμπεριέχει την έννοια της υποχρεωτικότητας, οι κανόνες που αφορούν σε θέματα ΠΙΣΤΕΩΣ είναι δυνατόν να εμπεριέχουν τη δυνητικότητα;!;! (τα καταθέτω απλά για να είναι κατανοητά σε κάθε αναγνώστη).
Το θέμα των δικών μου σχολίων είναι το: γιατί δεν ακολουθήθηκε η εκκλησιαστική οδός (δια της μητροπόλεως στη Σύνοδο και δια της Συνόδου στο Πατριαρχείο) για την κατάθεση των στοιχείων της αμφισβήτησης της αγιακατάταξης της Γερόντισσας Γαβριηλίας, είτε πριν την αγιοκατάταξη, που ήταν και το καλύτερο, είτε έστω και εκ των υστέρων. Έθεσα επίσης και μια σειρά σοβαρών και σχετικών με το θέμα ερωτημάτων, τα οποία δεν έχουν απαντηθεί και εννοείται ότι δεν περιμένω να απαντηθούν, αλλά και τελικά δεν επιθυμώ και να απαντηθούν, αφού κατάλαβα «τι παίζει»….
Κανένα άλλο σχόλιο.
Καλή μετάνοια και καλή Ανάσταση σε όλους μας.
Χρήστος
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπάντηση στον filos orthodoxisierapostolis
Σας ζητώ ειλικρινά συγνώμη εάν θεωρείτε ότι σας πρόσβαλλα με το αρχικό μου σχόλιο. Δεν είχα αυτή την πρόθεση.
Καλή και ευλογημένη Ανάσταση να έχουμε !