10 Δεκ 2023

Ζουν σε έναν δικό τους κόσμο!

Ζουν σε έναν δικό τους κόσμο!

Βλέποντας τις χρυσές μίτρες και τα βαριά άμφια κανένας νέος δεν επέστρεψε στην Εκκλησία.

Οι νέοι έχουν φύγει από την Εκκλησία, είναι στο TikTok, στα social. Η Ιεραρχία δεν μπορεί να τους εμπνεύσει να επιστρέψουν

Ομολογώ πως είχε καιρό να με εντυπωσιάσει λόγος του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου. Στην τελετή ενθρόνισης του νέου Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης τα είπε εξαιρετικά. Θα σταθώ σε μία αποστροφή του λόγου του, που έχει μεγάλο ενδιαφέρον.

 «Να λειτουργήσεις ως εικόνα Κυρίου της Εκκλησίας, και όχι ως εκπρόσωπος ή αντιπρόσωπός Του» είπε στον Φιλόθεο, τον νέο Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης. Δεν ξέρω πόσοι από τους νέους, ακόμη και από τους παλαιούς Μητροπολίτες, βρίσκονται στο ίδιο πνεύμα με όσα λέει ο Αρχιεπίσκοπος. Πολλοί δεν έχουν ουδεμία σχέση.

Δείτε, για παράδειγμα, τις ονομαστικές εορτές των «αδελφών» αρχιερέων. Μια ματιά να ρίξει κάποιος σε τι αναρτάται στο εκκλησιαστικό διαδίκτυο και θα … τυφλωθεί από τα λαμπυρίσματα. Ψεύτικα θα πουν, είναι. Όσο ψεύτικα και να είναι -που πολλά δεν είναι-, έχουν μια περιουσία. Είναι δώρα, θα αντιτάξουν. Ας συστήσουν σε αυτούς που κάνουν τα δώρα να ενισχύσουν το φιλόπτωχο της μητρόπολης καλύτερα.

«Πρέπει να τιμήσουμε λειτουργικά τον Θεό, όχι τον εαυτό μας» υποστηρίζουν. Υπάρχουν καλύτεροι τρόποι να τιμήσεις τον Θεό. Με τη στάση σου, τον τρόπο, την ταπεινότητα, τη σεμνότητά σου. Παραταγμένοι στη σειρά συρρέουν κατά δεκάδες οι Μητροπολίτες, ο ένας στη γιορτή του άλλου. Φωτογραφίες, ο κακός χαμός. Μέσα από το ιερό, έξω από το ιερό.

Την ώρα του μοναδικού μυστηρίου επιδίδονται σε αγκαλιές, χαμόγελα ή σκηνοθετημένα βλοσυρά βλέμματα και σπουδή. Ο εορτάζων περισπούδαστα ποζάρει που κατάφερε «να μαζέψει τόσους». Γιατί, αν μάζεψε δέκα στη γιορτή του, έναν φίλο – ιεράρχη να έχει ο καθένας, να πώς μαζεύτηκαν είκοσι ψήφοι. Έτσι, για πλάκα.

Το κακό είναι πως δεν αντιλαμβάνονται οι περισσότεροι πως, πλάκα στην πλάκα, ο κόσμος έφυγε από τους ναούς. Από τις δεκάδες φωτογραφίες που στέλνουν οι μητροπόλεις όταν γιορτάζει ο «Δεσπότης», ζήτημα είναι να είναι και μία από το εκκλησίασμα. Γιατί, αν είναι άδειος ο ναός από κάτω, θα χαλάσει η «μαγιά». Δεν είναι ωραία η εικόνα. Γι’ αυτό στέλνουν πάντοτε μόνο το… Χόλιγουντ, το Βυζάντιο. Οχι την αποστροφή του κόσμου. Πόσοι νέοι είναι από κάτω στη γιορτή του ιεράρχη; Ελάχιστοι. Πόσοι μητροπολίτες μιλούν για τον Αγιο της ημέρας, και όχι τον φίλο Μητροπολίτη; Ελάχιστοι.

Τα πράγματα είναι δύσκολα. Οι νέοι έχουν φύγει από την Εκκλησία. Είναι στο TikTok, στα social. Η Ιεραρχία δεν μπορεί να τους εμπνεύσει να επιστρέψουν. Είναι δικό τους χρέος, όχι των γονιών τους. Να τους δώσουν αυτό που έχουν ανάγκη. Να «ακουμπήσουν» πνευματικά κάπου.

Δεν χρειάζεται να κάνει ο μητροπολίτης τον… τράπερ για να τραβήξει τους νέους στους ναούς. Χρειάζεται να αποτελέσει πρότυπο. Με τη σεμνότητα, τη διακριτικότητα και το μήνυμα ελπίδας που θα δώσει σε έναν νέο που είναι γεμάτος αδιέξοδα και κενά. Βλέποντας τις χρυσές μίτρες και τα βαριά άμφια κανένας νέος δεν επέστρεψε στην Εκκλησία.

Από την εφημερίδα Ορθόδοξη ΑΛΗΘΕΙΑ

newsbreak.gr

1 σχόλιο:

  1. Τα άμφια, όπως και το ράσο, έχουν την ιερότητά τους και τον ρόλο τους μέσα στην λατρευτική ζωή της Εκκλησίας. Δεν φταίει η "πολυτέλεια" των αμφίων, αλλά το τί πρεσβεύει αυτός που τα φοράει και ο τρόπος που προβάλλει αυτό που πρεσβεύει. Υπάρχουν τόσες τοποθετήσει των Πατέρων της Εκκλησίας για τον πλούτο, ότι δεν είναι κακό η κατοχή του ,αλλά ο τρόπος της διαχείρισής του. Επομένως, το ότι οι νέοι μας δεν εκκλησιάζονται δεν ευθύνεται ο πλούτος των αμφίων ή των Μητρών, αλλά ότι είναι ακατήχητοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή