16 Οκτ 2023

Κύπριος θεολόγος αμφισβητεί διδασκαλίαν του Απ. Παύλου

 

Κύπριος θεολόγος αμφισβητεί διδασκαλίαν του Απ. Παύλου

Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

     Εδώ και καιρό ο Κύπριος θεολόγος Θεόδωρος Κυριακού επικρίνει την ποιμαντική στάση της Εκκλησίας απέναντι στους ομοφυλοφίλους.  Προς τούτο απαξίωσε τη σχετική  διδασκαλία του Αποστόλου Παύλου για το εν λόγω θέμα.

      Χαρακτηριστικό ήταν σχετικό βίντεο  το οποίο αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα  sigmalive.com (24/5/2023) με τίτλο ‘’Κυριακού : H ομοφυλοφιλία, οι θεραπείες μεταστροφής και η συγκεκριμένη περιοχή’’, από φιλοξενία του Θ. Κυριακού στην τηλεοπτική εκπομπή ‘’Πρωτοσέλιδο’’.  Ο Θ. Κυριακού ζητεί από την Εκκλησία να αλλάξει την ποιμαντική της απέναντι στους ομοφυλόφιλους.

     Στο εν λόγο βίντεο ο θεολόγος Θεόδωρος Κυριακού, αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής :  ‘’Αναφέρεται o Απόστολος Παύλος σε αρσενοκοίτες.  Λέει εκεί σε δυο – τρία χωρία ότι αυτοί δεν θα γνωρίσουν βασιλεία του Θεού και ούτω καθεξής.   Τες λεσβίες δεν τις αναφέρει καν.  Την εποχή που τα αναφέρει αυτά ο Παύλος και μας δεσμεύουν δυστυχώς μέχρι σήμερα, είναι γιατί εθεωρείτο η ομοφυλοφιλία ως επιλογή και ο άνθρωπος έφερε την ευθύνη’’.  

     Κατ’ αρχή όσοι άκουσαν τον θεολόγον αυτόν να ομιλεί με τόση βεβαιότητα, ότι ο Απόστολος Παύλος δεν ομίλησε για λεσβίες, προβληματίστηκαν τόσο για την μονομέρεια, όσο και για τον λόγο που ο Απόστολος Παύλος ‘’παρέλειψε’’, κατά την άποψή του να αναφερθεί σ’ αυτό.  

     Πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι  προβληματίστηκαν και φυσικά δεν εννοώ αυτούς που κρέμονται από την άποψή του, κάθε φορά που κάποιο εκκλησιαστικό ζήτημα απασχολεί την κοινή γνώμη στην Κύπρο. 

     Πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι διερωτήθηκαν, γιατί ο Απόστολος Παύλος δεν ομίλησε για τον ομοφυλοφιλικό έρωτα μεταξύ γυναικών, σύμφωνα με τον ισχυρισμό του Θ. Κυριακού. 

    ‘’Τες λεσβίες λέει δεν τες αναφέρει καν’’, τόνισε με βεβαιότητα, προκαλώντας σε πολλούς απορία.  Ας   δούμε όμως τί αναφέρει ο Απόστολος Παύλος στην Προς Ρωμαίους Επιστολή του, για το ζήτημα τούτο.

      ‘’Δια τούτο παρέδωκεν αυτούς ο Θεός εις πάθη ατιμίας. αι τε γαρ θήλειαι αυτών μετήλλαξαν την φυσικήν χρήσιν εις την παρά φύσιν’’ (Ρωμ. 1,26), αναφέρει ο Απόστολος Παύλος.   Ομιλεί ξεκάθαρα λοιπόν ο Απόστολος Παύλος για τον ομοφυλοφιλικό έρωτα μεταξύ γυναικών και συνεπώς δεν έχει καθόλου δίκαιο ο εν λόγω θεολόγος για τη ‘’διαπίστωσή’’ του. 

     Και προσθέτει ο Θεόδωρος Κυριακού τα εξής : ‘’Είναι αλήθεια όμως ότι έρευνες έχουν καταλήξει και μιλάω για συγκεκριμένες έρευνες στην Αμερική που έκαναν συντηρητικές Ευαγγελικές εκκλησίες, κατέληξαν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ομοφυλοφίλων, πάνω από 70% δεν μπορεί να αλλάξει.  Άρα αυτό το πράγμα, αυτές οι έρευνες, αυτή η στάση, οφείλει η Εκκλησία να αλλάξει την ποιμαντική της απέναντι στους ομοφυλοφίλους’’. 

      Αποτελεί επιχείρημα το ότι πάνω από 70% δεν αλλάζουν, σύμφωνα με την έρευνα φυσικά των Προστεσταντών;  Αυτό από μόνο του αποτελεί επιχείρημα;    Είναι γνωστό ότι οι παιδεραστές δεν αλλάζουν στάση σε ποσοστό που αγγίζει το 100%.  Πόσοι παιδεραστές έχουν αλλάξει στάση ζωής;  Αυτό που προβάλλει ο Θ. Κυριακού, από μόνο του,   αποτελεί επιχείρημα; 

      Η Εκκλησία μας πιστεύει ότι οι  ομοφυλοφιλικές σχέσεις, δεν συνάδουν με την εν Χριστώ ζωή και ως εκ τούτου αποτελούν εμπόδιο για τη σωτηρία του ανθρώπου.  Ο θεολόγος αυτός πιστεύει ότι συνάδουν οι ομοφυλοφιλικές σχέσεις με την εν Χριστώ ζωή;  Συνάδουν τέτοιες πράξεις με την πνευματική ζωή ενός χριστιανού; 

     Γνωρίζει ο Θ. Κυριακού, ότι οι σαρκικές σχέσεις εκτός γάμου, μεταξύ ανδρός και γυναικός, δεν συνάδουν με την εν Χριστώ ζωή και ως εκ τούτου αποτελούν εμπόδιο για τη σωτηρία του ανθρώπου.

      Δηλαδή σύμφωνα με το σκεπτικό του, ειδικά οι σαρκικές ομοφυλοφιλικές   σχέσεις, συνάδουν με την εν Χριστώ ζωή και ως εκ τούτου δεν αποτελούν εμπόδιο για τη σωτηρία του ανθρώπου;  Ή μήπως παρεπόμενα θα εισηγηθεί ο εν λόγω θεολόγος τον ‘’θρησκευτικό’’ γάμο ομοφυλοφίλων;  

      Ποια είναι η έννοια της αμαρτίας στην εν Χριστώ ζωή;  Έχει την ‘’νομική’’ έννοια ‘’επιτρέπεται’’ και ‘’απαγορεύεται’’;   Μήπως συνέχει τη ζωή της Εκκλησίας κάποιος  ‘’αστικός κώδικας’’.  Φυσικά και δεν συνέχει την εν Χριστώ ζωή κάποια μορφή ‘’αστικού κώδικα’’.  

      Πως μπορεί ο θεολόγος αυτός  ανεμποδίστως να απαξιώνει τη διδασκαλία του Αποστόλου Παύλου, προσθέτοντας μάλιστα τον επιθετικό προσδιορισμό ‘’δυστυχώς’’, για το ότι έφθασε η διδασκαλία του μέχρι τις μέρες μας; 

      Στην ζωή της Εκκλησίας δεν συμβαίνει αυτό που παρατηρείται στο πλήθος των Προτεστάντικων παραφυάδων, όπου ο καθένας ερμηνεύει όπως θέλει την Αγία Γραφή.  Η Εκκλησία δια των Αγίων της ερμήνευσε τις Επιστολές του Αποστόλου Παύλου. Υπάρχουν Πατερικά κείμενα για το εν λόγω θέμα, τα οποία ερμηνεύουν τις Επιστολές του Αποστόλου Παύλου, αλλά θα ήταν άτοπο να δεχθούμε ότι συμφωνεί με αυτά ο εν λόγω θεολόγος με τη διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας μας, για το θέμα τούτο.  Θα πρέπει λοιπόν επακόλουθα η Εκκλησία, σύμφωνα με τον Θ. Κυριακού, να αναθεωρήσει και τη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων  για το εν λόγω θέμα; 

3 σχόλια:

  1. H Εκκλησία της Κύπρου στο παρελθόν επέβαλε την κανονική ποινή του αφορισμού σε θεολόγο που διατύπωσε αιρετικές διδασκαλίες.
    Και στην προκειμένη περίπτωση οφείλει να καλέσει σε απολογία τον περί ου διαλαμβάνει η παρούσα ανάρτηση θεολόγο και επί επιμονής του στις στρεβλές του θέσεις να πράξει τα δέοντα.
    Γεμίσαμε όψιμους αναθεωρητές….
    Υ.Γ.Και ας μην ξεχνούμε και τους ημετέρους, εγχώριους όψιμους αναθεωρητές, με πρώτους και «καλύτερους» , τους Νέας Ιωνίας και π.Βασίλειο Θερμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πέραν των άλλων δημιουργεί ερωτηματικά και η βεβαιότητα ότι δήθεν ο Απόστολος Παύλος δεν αναφέρει καν τις λεσβίες.
    Αυτός είναι ο ειδικός;
    Ε. Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όσο για τις γυναίκες, εκτός ότι τις αναφέρει ρητώς, δεν χρειαζόταν να το εξειδικεύσει αφού στον άνδρα εμπεριέχεται η γυναίκα. Το αντίστροφο θα ήταν πρόβλημα.
    «Πίστει Μωϋσῆς γεννηθεὶς ἐκρύβη τρίμηνον ὑπὸ τῶν πατέρων (=οι γονείς)αὐτοῦ Εβραίους» 11:23
    «εἶτα τοὺς μὲν τῆς σαρκὸς ἡμῶν πατέρας(=γονείς) εἴχομεν παιδευτὰς» Εβραίους 12:9
    «ἀνὴρ [...] εἰκὼν καὶ δόξα(=ομοίωμα) Θεοῦ ὑπάρχων· ἡ γυνὴ δὲ δόξα (=ομοίωμα)ἀνδρός ἐστιν» Α΄ Κορινθίους 11:7

    ΑπάντησηΔιαγραφή