2 Μαρ 2023

Ένας βαθύτερος, αυθόρμητος και βασανιστικός, ίσως παρεξηγήσιμος, προβληματισμός μας.

Ένας βαθύτερος, αυθόρμητος και βασανιστικός, ίσως παρεξηγήσιμος, προβληματισμός μας.

Δημήτριος Ι. Κάτσουρας, Θεολόγος 

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι λίγοι θα μας καταλάβουν. Νοιώθουμε, όμως, την ανάγκη να το εκφράσουμε. Μη μας παρεξηγήσουν οι φίλοι που δεν πιστεύουν, αλλά αυτό αφορά ή αγγίζει περισσότερο όσους πιστεύουμε. Και αυτό δεν είναι διάκριση σε βάρος κανενός. Εμείς, λοιπόν, που δεχόμαστε ανεπιφύλακτα τον λόγο του Θεού, είναι σαφές ότι δεν πιστεύουμε ούτε σε "τύχη", ούτε σε "μοίρα".

Αποδεχόμαστε πως ό, τι συμβαίνει γίνεται/είναι κατά παραχώρηση ή οικονομία Θεού. Από την άλλη, γνωρίζουμε ότι ο Θεός επιτρέπει να γίνονται πράγματα που μόνον Εκείνος (και όσοι γνωρίζουν το θέλημά Του, όπως οι Άγιοι) γνωρίζει την ακριβή τους έννοια, το σκοπό και τη σημασία. Αν, όπως αναφέρει το Ευαγγέλιο, και οι τρίχες του κεφαλιού μας είναι γνωστές και μετρημένες από τον Θεό και ούτε ένα σπουργίτι δεν πέφτει νεκρό στη γη χωρίς το θέλημά Του (πρβλ. Ματθ. 10, 29-30), δηλαδή τίποτε δεν συμβαίνει αν δεν το επιτρέψει ή παραχωρήσει ο Θεός, τότε είναι προφανές ότι και το "Μάτι" και τα "Τέμπη" έχουν το δικό τους νόημα, τη δική τους έννοια, τη δική τους σημασία. Για ποιόν ή για ποιούς; Μα, για όλους! Και, συγχωρέστε με να πω και να εκφράσω την ταπεινή μου γνώμη και αίσθηση, πείτε την, αν θέλετε, μεταφυσική - αν και δεν πιστεύουμε στην....μεταφυσική - περισσότερο έχουν νόημα και σημασία, ίσως και μήνυμα για την κοινωνία, τον λαό και την Πατρίδα μας.

 Εννοείται δε και για τους εκάστοτε ηγέτες μας. Εξάλλου, ας μην εγκλωβισθεί ο αναγνώστης αυτής της εξομολογητικής εκφράσεώς μας και εκτρέψει ερμηνευτικά τον προβληματισμό μας με ή σε αναφορές στον άδικο, όπως λέμε, θάνατο των αθώων θυμάτων. Διότι και περί του επιγείου τέλους του καθενός μας, πάντα κατά την πίστη μας, πάλι δεν τίθεται θέμα τύχης, ή μοίρας, αλλά περί γεγονότος που συμβαίνει κατά τα ανεξιχνίαστα κρίματα του Θεού. Και βεβαίως δεν έχουμε στην Παράδοσή μας διδάγματα περί εκδικητικού ή τιμωρού, υπό την έννοια του εμπαθούς, Θεού. Ο Θεός είναι αγαθός, απαθής και το σπουδαιότερο  "πάντας ἀνθρώπους θέλει σωθῆναι καὶ εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν" (Πρός Τιμόθεον Α', β', 4).

Επανέρχομαι όμως και ολοκληρώνω σημειώνοντας ότι προβληματίζομαι και μάλλον πιστεύω ότι οι ανείπωτες τραγωδίες στο "Μάτι" και τα "Τέμπη" έχουν και μεταφέρουν ή κρύβουν κάποιο μήνυμα. Πάντως, όχι καλό! Και, κυρίως, προς τους ηγέτες μας και τον λαό, προς τον λαό και τους ηγέτες. Ίσως ένα μήνυμα για το πού πάμε και πώς βαδίζουμε. Μήπως πρέπει να το αναζητήσουμε και να προβληματισθούμε επ' αυτού;

Υ. Γ.  Σπουδάζοντας (και) την Πολιτική Επιστήμη μάθαμε ότι αυτό που αποκαλούμε "τυχαίο" γράφει κι αυτό, μαζί με τις επιδιώξεις των "καλών" και των "κακών" ανθρώπων, την ανθρώπινη ιστορία.

2 σχόλια:

  1. Ας αφουγκρασθούμε τα μηνύματα του Ουρανού και ας παρακαλέσουμε με πολλή θέρμη ψυχής τον Κύριο να ανάψει μέσα μας τον πόθο της μετανοίας.
    Όπως λέει και μία προσευχή του αγίου Γενναδίου του Σχολαρίου " δυνατός ει Κύριε και την προαίρεσιν ανάψαι και την σάρκα ενδυναμώσαι".
    Τίποτε στη ζωή αυτή, είτε ευχάριστο είτε δυσάρεστο δεν είναι τυχαίο.
    Τα όσα δυσάρεστα συμβαίνουν γύρω μας είναι καμπανάκια ή μάλλον καμπάνες, αφυπνιστικές προς αναστοχασμό , συναίσθηση της κραυγαλέας αποστασίας μας από την πηγή της ζωής και εν μετανοία και συντριβή καρδίας επιστροφής στον πατρικό οίκο.
    Ας ευχηθούμε ο Κύριος να αναπαύσει τις ψυχές των κεκοιμημένων αδελφών μας, να παρηγορήσει τους οικείους τους και να μας οδηγήσει όλους στην εκζήτηση του ελέους και της πολυυμνήτου μακροθυμίας Του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η κυβέρνηση κήρυξε εθνικό πένθος με αφορμή το πρόσφατο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα.
    Η Εκκλησία της Ελλάδος θα έπρεπε εδώ και πολλά χρόνια να κηρύξει πένθιμο συναγερμό συλλογικής μετανοίας και αυτομεμψίας για την αποστασία του Έθνους μας από την Πηγή της ζωής.
    Για τις αμβλώσεις, για τη νομιμοποίηση ανώμαλων και διαστροφικών καταστάσεων, για τον αποχριστιανισμό και αφελληνισμό της πάλαι ποτέ Εθνικής μας παιδείας, για τις βδελυκτές στα όμματα του Τρισαγίου Θεού, πορνικές προγαμιαίες σχέσεις, για τις μοιχείες και τις συζυγικές απιστίες, για τα αντίχριστα θεατρικά και κινηματογραφικά "έργα"-βοθρολύματα, για τα δαιμονικά καρναβάλια και κάποια ασυλλήπτου αισχρότητος τοπικά έθιμα (βλέπε Τύρναβος), για τη χαρτοπαιξία, τη βλασφημία , τη μαγεία και αστρολογία, την προσχώρηση πολλών συνανθρώπων μας σε παραθρησκευτικές σέχτες , την περί την Ορθόδοξη Πίστη ψυχρότητα και αδιαφορία ποιμένων και ποιμενομένων.
    Ασυγκρίτως χειρότερος από το βιολογικό και σωματικό θάνατο είναι ο θάνατος της αθανάτου ψυχής, τουτέστιν ο χωρισμός από το Θεό λόγω της αμετανοησίας μας και της εμμονής μας στην αμαρτία. Δεν φθάνει που αμαρτάνουμε αδεώς και αφόβως, φθάσαμε στο ανήκουστο σημείο να μην συναισθανόμαστε ότι αμαρτάνουμε...
    Λυκούργος Νάνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή