20 Νοε 2022

Το άτοπον της διακρίσεως εις Κύπρον εις Ιεράρχας Πατριαρχικούς και μη

 

Το άτοπον της διακρίσεως εις Κύπρον εις Ιεράρχας Πατριαρχικούς και μη

Του Β. Χαραλάμπους,  θεολόγου

Με λύπη παρατηρούμε ιστολόγια, να διαχωρίζουν τους Ιεράρχες της Εκκλησίας της Κύπρου σε Πατριαρχικούς και μη, ή για την ακρίβεια σε ‘’Πατριαρχικούς’’ και ‘’φιλορώσους’’. 

 Ο εξωεκκλησιαστικός αυτός διαχωρισμός με βάση το λεγόμενο Ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα, είναι εντελώς λανθασμένος. Το να μη παρακάμπτεις τη συνοδική επίλυσή του πολύπλοκου αυτού ζητήματος, καθώς τον κλονισμό της εκκλησιαστικής ενότητας που επέφερε η μονομερής εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία, δεν αποτελεί ιδιοτελή ‘’φιλορωσισμό’’. 

 Πέραν από αυτό διερωτάται κανείς, πώς όλοι αυτοί που προβαίνουν με τόση ‘’σαφήνεια’’ σε τέτοιες διακρίσεις, προσπερνώντας με εξωεκκλησιαστική αδιαφορία και το πλήθος των πρωτειακών στρεβλώσεων, μηδέ των δογματικών παρερμηνειών εξαιρουμένων, οι οποίες συνόδευσαν υποστηρικτικά, σε θλιβερά κείμενα, τη μονομερή εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία.

Έτσι λοιπόν χαρακτηρίζονται ως ‘’πατριαρχικοί’’, Ιεράρχες της Εκκλησίας της Κύπρου, με βάση το κριτήριο αυτό του Ουκρανικού ζητήματος και όχι με βάση την πρέπουσα αγάπη προς τον θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αγάπη την οποία δεν μπορεί κανείς να διαμφισβητήσει σε κανένα Ιεράρχη μας.  Ο χαρακτηρισμός ‘’πατριαρχικός’’, όπως φυσικά τον αποδίδουν, ενέχει τη χροιά της ιδιοτελούς στήριξης.  

 Παραθέτουμε την απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου, αναφορικά με τη ‘’μνημόνευση του Επιφανίου ως Προκαθημένου της Εκκλησίας της Κύπρου’’ (όπως έγραφε η απόφαση μετά τις συνεδρίες της 23ης και 25ης Νοεμβρίου 2020), η οποία τόνιζε μεταξύ άλλων ότι η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου, ‘’απεφάσισε όπως, μη εναντιωθεί στην ως άνω απόφαση του Μακαριωτάτου’’.  Δεν διαφαίνεται από το λεκτικό της ανακοίνωσης και ιδιαίτερα από την φράση ‘’ όπως μη εναντιωθεί’’, ότι συνηγορεί στην προαναφερθείσα διάκριση και στον χαρακτηρισμό ‘’πατριαρχικοί’’.  Η ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου είναι ξεκάθαρη και δεν χρειάζεται καμιά επεξήγηση.

 Με ποια συλλογιστική προχώρησαν και στον  ανυπόστατο χαρακτηρισμό ‘’ρωσόφιλοι’’, για όσους Ιεράρχες πιστεύουν ότι Συνοδικώς έπρεπε να επιλυθεί το λεγόμενο ‘’Ουκρανικό ζήτημα’’;  Ο χαρακτηρισμός ‘’ρωσόφιλοι’’, τον οποίο  τόσο εύκολα και με εξωεκκλησιαστικό τρόπο  τους αποδίδουν, και μάλιστα σε σχέση με τη διάκριση ‘’πατριαρχικοί’’, είναι εντελώς ανυπόστατος. Πέραν αυτού δημιουργείται στο πλήρωμα της Εκκλησίας της Κύπρου η εντύπωση μια ανυπόστατης διχόνοιας. Προς τι λοιπόν τέτοιες ανυπόστατες διακρίσεις;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου