15 Σεπ 2022

Αντιεκκλησιαστική η αδιαφορία δια την ενότητα της Εκκλησίας

Αποτέλεσμα εικόνας για ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΟΥΚΡΑΝΙΑ

Αντιεκκλησιαστική η αδιαφορία δια την ενότητα της Εκκλησίας

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Το Ουκρανικό Εκκλησιαστικό ζήτημα παραμένει άλυτο, έστω κι αν με άλλους τρόπους γίνεται προσπάθεια να δειχθεί ως πρόβλημα το οποίο έχει επιλυθεί.  Η εκκλησιαστική ενότητα παραμένει κλονισμένη.  Ο πιστός λαός παραμένει σκανδαλισμένος με την απροσπάθεια για επίλυση του τόσο σοβαρού αυτού ζητήματος. 

 Όσο παρατείνεται η λυπηρή αυτή κατάσταση γίνεται αντιληπτό, ότι η σημαντικότητα της διαφύλαξης της ενότητας της Εκκλησίας είναι πρωτεύον ζήτημα και δεν επιτρέπει τις περί έθους γνωματεύσεις στην περίπτωση του Αυτοκεφάλου.  Εξάλλου ποιο έθος κατά την άποψή τους, μπορεί να γίνεται αίτιο κλονισμού της Εκκλησιαστικής ενότητας; 

 Με Πανορθόδοξη Σύνοδο θα επιλυθεί το πολύπλοκο αυτό πρόβλημα και θα τεθεί τέλος στον κλονισμό της Εκκλησιαστικής ενότητας.  Οι όποιες προσπάθειες μεγαλύτερης αποδοχής της μεγάλης ανατροπής στην Ουκρανία δεν αποτελούν τρόπο απάβλυνσης του κλονισμού της Εκκλησιαστικής ενότητας. ‘’Ομόθυμος σύνοδος ή ομόθυμος συμφωνία πάντων των πατριαρχικών θρόνων αποτελούν το κανονικόν όργανον ανακηρύξεως του αυτοκεφάλου ή του αυτονόμου εκκλησίας τινός, πάσα δε άλλη διαδικασία είναι αντικανονική και όχι μόνο δεν εξυπηρετεί την ενότητα, αλλά τουναντίον δια της καταπατήσεως της κανονικής παραδόσεως διαβιβρώσκει και διασπά την εν τη ορθή πίστει και αγάπη ενότητα της Εκκλησίας’’, αναφέρει ο καθηγητής Β. Φειδάς στη εξαιρετική μελέτη του  που τιτλοφορείται «Το ‘’αυτοκέφαλον’’ και το ‘’αυτόνομον’’ εν τη Ορθοδόξω Εκκλησία». Προς τούτο ο εκκλησιαστικός αυτός λόγος του κ. Β. Φειδά δεν αποτελεί απλά γνωμάτευση ενός πανεπιστημιακού, αλλά προικώο δώρημα στην Εκκλησία. 

 Που έχομε φθάσει;  Και μόνο στο άκουσμα της λέξης ‘’Σύνοδος’’ για το ‘’Ουκρανικό’’, τάραχος να προκαλείται.  Που έχομε φθάσει, ζητήματα για τα οποία κατ’ ουσία αρμόδια είναι η Οικουμενική Σύνοδος, να προκαλείται μεγάλη ταραχή στο άκουσμα της συνοδικής επίλυσής τους. 

‘’Μία απόφασις συναντώσα την αντίδρασιν της συντριπτικής πλειοψηφίας των Επισκόπων, και αν ακόμα δεν  είνε εξ αυτής άκυρος, ποίον κύρος δύναται να έχει δια την Εκκλησίαν;  Ουδέν!  Καταργείται de facto’’*, σημειώνει ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος.  Το σημαντικό και αξιοπρόσεκτο, είναι το γεγονός ότι ο Γέροντας Επιφάνιος δεν ομιλεί μόνο για αντικανονική πράξη, αλλά για πράξη που κι αν ακόμα ‘’ δεν  είνε εξ αυτής άκυρος’’.

 Οι Ιεροί Κανόνες προς όφελος της Εκκλησίας έχουν θεσπισθεί.  Μόνο  ‘’δικανικές’’ γνωματεύσεις μπορούν να παραβλέπουν ‘’την αντίδρασιν της συντριπτικής πλειοψηφίας των Επισκόπων’’, για μια πράξη η οποία ήταν εκ των προτέρων γνωστό ότι θα οδηγούσε στη διάσπαση της Εκκλησιαστικής ενότητας. Με Πανορθόδοξη Σύνοδο θα επιλυθεί το πολύπλοκο αυτό πρόβλημα και θα τεθεί τέλος στον κλονισμό της Εκκλησιαστικής ενότητας. 

 *‘’Τα δύο άκρα’’ ,  Αρχιμανδρίτου Επιφανίου Ι. Θεοδωροπούλου, Έκδοσις Ιερού Ησυχαστηρίου Κεχαριτωμένης Θεοτόκου Τροιζήνος


1 σχόλιο:

  1. Πιστεύεται ότι θα υπάρξει Πανορθόδοξη Σύνοδο, Α) που θα επιλύσει το πολύπλοκο πρόβλημα του Ουκρανικού σχίσματος και Β) των αιρετικών αποφάσεων της ληστρικής συνόδου του Κολυμπαρίου, όπου ονόμασαν τις αιρετικές οργανώσεις - ιδεολογίες, ως εκκλησίες και έτσι θα τεθεί τέλος στον κλονισμό της Εκκλησιαστικής ενότητας ???

    ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ,ΛΌΓΩ Ο ΑΓΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ Η ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΤΑΔΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΚΡΑΤΙΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ Η ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ - ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΗΓΕΤΗ ΟΝΟΜΑΖΟΜΕΝΟΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ,ΟΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΚΑΛΕΣΘΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΕΟΤΗΤΑ ΤΟΥ.
    ΑΤΗ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΡΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ο ΜΥΤΗΛΙΝΑΙΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή