15 Ιουν 2022

Ιερά Σύνοδος: “Τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος και οι ψευδοπροφήτες”

 

Μία ἑβδομάδα μετά τήν Ἑορτή τῆς Πεντηκοστῆς, κατά τήν ὁποία φανερώθηκε ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ στὸν κόσμο, τιμοῦμε τά γεννήματα αὐτῆς τῆς «καινῆς κτίσεως» τῆς Χάριτος, τῆς Ἐκκλησίας δηλαδή, πού εἶναι ὅλοι οἱ Ἅγιοι τοῦ Θεοῦ, οἱ ἀληθινά Πνευματοφόροι ἄνθρωποι.

Τό Πανάγιο Πνεῦμα εἶναι ἡ πηγή τῆς Ἁγιότητος καί ὅλων τῶν χαρισμάτων. Χαρίζει τήν θεοποιό Χάρη ἀνάλογα μέ τήν πνευματική κατάσταση τοῦ ἀνθρώπου «καθώς βούλεται». Κατά τούς θεοφόρους Πατέρες ἡ ἐργασία τῶν ἐντολῶν καί ἡ προσευχή εἶναι αἰτίες χορηγήσεως τῆς ἐνεργείας τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. «Κατ’ ἀναλογίαν τῆς ἐργασίας τῶν ἐντολῶν», γράφει ὁ Ἅγιος Μᾶρκος ὁ Ἀσκητής, ὄχι οἱ ἀκροατές, ἀλλά οἱ ποιητές τοῦ νόμου θά γίνουν κατοικητήρια τοῦ Παναγίου Πνεύματος. Κατά τήν διδασκαλία τῶν Ἁγίων, αὐτό στό ὁποῖο μποροῦμε νά μετάσχουμε δέν εἶναι ἡ οὐσία τοῦ Θεοῦ, ἀλλά ἡ ἐνέργεια. Αὐτή ἡ ἐνέργεια ὀνομάζεται θεοποιός Χάρη, Φῶς καί Πνεῦμα Θεοῦ καί ὁδηγεῖ τόν ἄνθρωπο στήν θέωση. Οἱ ταπεινοί γίνονται ἀποδέκτες τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ. Μόνον αὐτοί μποροῦν νά ἀποφανθοῦν μετά βεβαιότητος γιά τά παρόντα καί τά μέλλοντα, νά διακρίνουν ποῦ ὑπάρχει ἀλήθεια καί ποῦ τό ψεῦδος. Οἱ Ἅγιοι καί θεόπτες τῶν χαρισμάτων δέν κομπάζουν, ἀλλά ταπεινώνονται ἀκόμη περισσότερο μετά τήν θεία Ἐπίσκεψη. Ἀντίθετα, οἱ στερούμενοι τῆς Χάριτος εἶναι ψευδοπροφῆτες, πλανῶντες καί πλανώμενοι, λύκοι βαρεῖς μή φειδόμενοι τῶν λογικῶν προβάτων τῆς Ἐκκλησίας καί διακατέχονται ἀπό πνεῦμα ὑπερηφανείας καί κενοδοξίας. Τό φαινόμενο αὐτό τῶν ψευδοαγίων ὑπάρχει σέ κάθε ἐποχή.

Στήν Παλαιά Διαθήκη ὁ Θεός ἔδωσε πολλούς καί μεγάλους προφῆτες. Ὅπως παρατηρεῖ ὁ σοφός Σολομώντας, ἡ Σοφία τοῦ Θεοῦ κατά καιρούς μεταβαίνοντας σέ ὅσιες ψυχές κατασκευάζει φίλους Θεοῦ καί προφῆτες. Ὅμως ταυτόχρονα παρουσιάσθηκαν καί πολλοί ψευδοπροφῆτες στόν λαό τοῦ Ἰσραήλ. Ἤδη ἀπό τήν ἀρχή ὁ Κύριος προειδοποίησε τόν λαό Του γι’ αὐτούς καί ἔδωσε ὡς χαρακτηριστικό σημάδι ἀναγνωρίσεώς τους τήν παρέκκλιση ἀπό τήν ἀληθινή πίστη. Οἱ ψευδοπροφῆτες δέν μιλοῦσαν «ἀπό στόματος Κυρίου», ἀλλά «ἀπό καρδίας αὐτῶν». Δέν τούς ἀπέστελλε ὁ Θεός καί αὐτοί ἔσπευδαν νά προφητεύουν, δέν λαλοῦσε πρός αὐτούς ὁ Θεός καί αὐτοί προφήτευαν. Γιά νά ἀρέσουν καί νά γίνουν ἀποδεκτοί χρησιμοποιοῦσαν τήν κολακεία. Ἐνῶ ἔβλεπαν ὅτι ὁ λαός εἶχε ἀπωθήσει τόν λόγο τοῦ Κυρίου, τοῦ προφήτευαν ὅτι θά ἀπολαμβάνει πραγματική εἰρήνη. Ἀποτέλεσμα ἦταν νά ἐξαπατοῦν τόν λαό μέ τίς ψευδεῖς προφητεῖες τους καί νά τόν ὁδηγοῦν στήν καταστροφή. Γι’ αὐτό στό τέλος καταντροπιάζονταν, γίνονταν καταγέλαστοι καί ἔπεφταν σέ τέλεια καταφρόνηση καί ἀνυποληψία ἀπό τόν λαό. Ἐμφανίζονταν «ὡς ἀλώπεκες ἐν ταῖς ἐρήμοις». Δηλαδή ὅπως οἱ ἀλεποῦδες ἀγαποῦν νά κυκλοφοροῦν σέ ἔρημα μέρη, ἔτσι καί οἱ ψευδοπροφῆτες ἐμφανίζονταν κατ’ ἐξοχήν σέ ἐποχές κατά τίς ὁποῖες ὁ λαός λόγῳ τῆς ἀσέβειας καί τῆς ἁμαρτίας εἶχε ἐρημωθεῖ ἀπό τήν θεία Χάρη καί προστασία.

Στήν Καινή Διαθήκη ὁμοίως «πολλοί ψευδοπροφῆται ἐξεληλύθασιν εἰς τόν κόσμον». Ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός ἤδη ἀπό τήν ἀρχή τοῦ κηρύγματός Του, στήν ἐπί τοῦ Ὄρους Ὁμιλία, ἐφιστᾶ τήν προσοχή τῶν πιστῶν ἀναφορικά μέ τούς ψευδοπροφῆτες, οἱ ὁποῖοι ἔρχονται πρός αὐτούς μέ ἐνδύματα προβάτων, ἀλλά ἀπό μέσα εἶναι ἅρπαγες λύκοι. Τά ἁμαρτωλά ἔργα τους ἀποτελοῦν τρανές ἀποδείξεις ὅτι δέν εἶναι δοχεῖα τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ. Μάλιστα ὁ Χριστός ἔχει προφητεύσει ὅτι ὅσο θά περνοῦν τά χρόνια καί θά πληθαίνει ἡ ἀνομία, θά αὐξάνονται οἱ ψευδοπροφῆτες καί πολλούς θά παρασύρουν στίς πλάνες τους. Χαρακτηριστικό τους γνώρισμα εἶναι νά δημιουργοῦν στήν Ἐκκλησία διχοστασίες καί σκάνδαλα, νά ἐνεργοῦν ἀντίθετα πρός τήν διδαχή τῆς παραδόσεως τῆς Ἐκκλησίας, νά μήν ὑπηρετοῦν τόν Κύριο, ἀλλά τά προσωπικά τους συμφέροντα καί νά χρησιμοποιοῦν τά κολακευτικά καί εὐγενικά λόγια γιά νά ἐξαπατήσουν τίς καρδιές τῶν ἀγαθῶν ἀνθρώπων. Μέ ἕνα λόγο οἱ ψευδοπροφῆτες καί ὅλοι γενικά οἱ πλανεμένοι ἄνθρωποι εἶναι τά ζιζάνια πού φύτευσε ὁ διάβολος στόν ἀγρό τοῦ Κυρίου γιά νά μήν τελεσφορήσει τό ἔργο τῆς θείας Οἰκονομίας γιά τήν σωτηρία τῶν ἀνθρώπων.

Στήν σημερινή ἐποχή πλήθυναν οἱ ἐντός τῆς Ἐκκλησίας ψευδοπροφῆτες, οἱ ὁποῖοι ἔχουν παρασύρει ἕναν ἀριθμό πιστῶν καί κινδυνεύουν νά καταλήξουν σέ σχίσμα ἤ αἵρεση. Ἄλλοι ἀπό αὐτούς ἔχουν αὐτοδιορισθεῖ διδάσκαλοι καί μελλοντολόγοι καί ταράσσουν τούς πιστούς μέ διάφορες κινδυνολογίες. Ἄλλοι παρερμηνεύουν λόγια συγχρόνων ἤ καί παλαιοτέρων Ἁγίων καί τά παρουσιάζουν σύμφωνα μέ τόν δικό τους τρόπο σκέψης. Ἄλλοι ἀναφέρονται σέ ἀνώνυμους γέροντες ἤ γερόντισσες πού βρίσκονται ἐν ζωῇ, οἱ ὁποῖοι προφητεύουν ἐπικείμενες καταστροφές καί πολέμους καί ἀρκετές φορές μάλιστα θέτουν καί συγκεκριμένες ἡμερομηνίες, καί ὅταν δέν πραγματοποιηθοῦν, ἀντί νά σιωπήσουν ἀπό ντροπή, δέν χάνουν τήν διάθεσή τους, ἀλλά θέτουν ἐκ νέου ἄλλες ἡμερομηνίες. Ἄλλοι ἐπίσης ἐμφανίζουν ἱερά ἀντικείμενα πού δακρύζουν, αἱμορροοῦν καί παρουσιάζουν διάφορα ἄλλα ἔκτακτα καί θαυμαστά φαινόμενα. Ἀσφαλῶς ἡ Ἐκκλησία ἀναμφισβήτητα ἀποδέχεται καί τά ἅγια ἀντικείμενα καί τίς ἅγιες Εἰκόνες καί τήν ἐκδήλωση ποικίλων φαινομένων τῆς θείας Χάριτος διά μέσου αὐτῶν, ὅμως χρειάζεται ἐπίσης πολλή προσοχή καί διάκριση, ἰδίως στήν ἐποχή μας, στήν ὁποία, μέ τήν κυριαρχία τοῦ διαδικτύου, τέτοιες καταστάσεις προβάλλονται ταχύτατα καί γίνονται ἀμέσως γνωστές. Ὁ μεγάλος Ἅγιος καί προφήτης τῶν ἡμερῶν μας, ὁ γέροντας Πορφύριος, παρατηροῦσε ὅτι «αὐτά τά σημεῖα… δέν εἶναι ὅλα θεϊκά. Μερικά ἀπ’ αὐτά τά προκαλεῖ ὁ διάβολος μέσῳ τῶν ἀνθρώπων. Χρειάζεται προσοχή». Γι’ αὐτό εἶναι ἀνάγκη νά εἴμαστε πολύ προσεκτικοί σέ ἀνάλογες περιπτώσεις, μήπως πίσω ἀπό αὐτές δέν βρίσκεται τό χέρι τοῦ Θεοῦ, ἀλλά ὁ πονηρός καί ἄνθρωποι πού διακατέχονται ἀπό πνεῦμα πλάνης καί διάθεση αὐτοπροβολῆς, αὐτόκλητοι σωτῆρες, πού δέν ὑπηρετοῦν τό θεῖο θέλημα, ἀλλά τό ἴδιον συμφέρον.

Ἔχοντας αὐτά ὑπ’ ὄψιν ἐφιστοῦμε τήν προσοχή τῶν πιστῶν τῆς Ἐκκλησίας μας· νά μήν παρασύρονται ἀπό τούς διαφόρων εἰδῶν πλάνους καί ἀγύρτες καί ψευδοπροφῆτες, οἱ ὁποῖοι τούς ἀποσποῦν ἀπό τόν κύριο σκοπό τους, τήν πρόοδο στήν ὀρθόδοξη πίστη καί τήν πνευματική ζωή, καί στρέφουν τήν προσοχή τους σέ ἀρρωστημένες καταστάσεις καί σέ δραστηριότητες καί ἐνασχολήσεις πού δέν ὠφελοῦν σέ τίποτε, ἀλλά μᾶλλον προξενοῦν θόρυβο καί ταραχή καί σκανδαλισμό καί σχίσιμο τοῦ ἀρράφου χιτῶνος τῆς Ἐκκλησίας, δηλαδή τοῦ Χριστοῦ.

Ἄς μένουμε πιστοί στήν παράδοση πού ἔχουμε παραλάβει μέσα στήν Ἐκκλησία μας, ἄς ἀποφεύγουμε ὅσους αὐτοαπομονώνονται καί ἄς τιμοῦμε καί ὑπακοῦμε στούς Ποιμένες καί Ἐπισκόπους τῆς Ἐκκλησίας μας, οἱ ὁποῖοι ἀγρυπνοῦν ὑπέρ ἡμῶν, καί ἄς ἐπιδιώκουμε πρό πάντων «τά τῆς εἰρήνης καί τά τῆς οἰκοδομῆς τῆς εἰς ἀλλήλους», γιά νά ἀναπαύεται μέσα μας ἡ Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος· τοῦ Πνεύματος τῆς Ἀληθείας, τῆς Εἰρήνης καί τῆς Ἑνότητος. Ἀμήν.

Μέ πατρικές εὐχές καί ἀγάπη

† Ὁ Ἀθηνῶν Ι Ε Ρ Ω Ν Υ Μ Ο Σ, Πρόεδρος
† Ὁ Σάμου καί Ἰκαρίας Εὐσέβιος
† Ὁ Φλωρίνης, Πρεσπῶν καί Ἐορδαίας Θεόκλητος
† Ὁ Κασσανδρείας Νικόδημος
† Ὁ Σερρῶν καί Νιγρίτης Θεολόγος
† Ὁ Σιδηροκάστρου Μακάριος
† Ὁ Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας Ἰωήλ
† Ὁ Ἀργολίδος Νεκτάριος
† Ὁ Θεσσαλιώτιδος καί Φαναριοφερσάλων Τιμόθεος
† Ὁ Μεγάρων καί Σαλαμῖνος Κωνσταντῖνος
† Ὁ Κεφαλληνίας Δημήτριος
† Ὁ Τρίκκης καί Σταγῶν Χρυσόστομος
† Ὁ Καρπενησίου Γεώργιος
Ὁ Ἀρχιγραμματεύς
† Ὁ Ὠρεῶν Φιλόθεος

Ἀκριβές Ἀντίγραφον
Ὁ Ἀρχιγραμματεύς

† Ὁ Ὠρεῶν Φιλόθεος

1
2
3
4
5

7 σχόλια:

  1. ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑ:ΑΓΡΥΠΝΟΥΝ ΟΝΤΩΣ ΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ;ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΨΕΥΔΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΕΝΗ,ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ ΨΕΥΔΟΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΚΙ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΑΓΡΥΠΝΟΥΝ;ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΜΑΣ ΕΝΩΣΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΨΕΥΔΟΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΑΓΡΥΠΝΟΥΝ;ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΤΙΣ ΒΛΑΣΦΗΜΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΓΙΑ ΜΕΤΡΑ ΚΟΒΙΤ ΣΤΟ ΝΑΟ,ΓΙΑ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΝΑΩΝ ΣΤΟ ΛΑΟ ΚΛΠ. ΚΑΙ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΑΓΡΥΠΝΟΥΝ;ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ,ΕΜΕΙΣ ΑΓΡΥΠΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΑΝΩΝΥΜΕ, ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΑΦΟΥ ΟΛΕΣ Η ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΩΣ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΥΡΩΤΑΤΑ.ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κύριέ μου, ὅ,τι κι ἄν μοῦ στοιχίσει…»



    Κανένας ἀπό τούς μάρτυρες, ὅταν πήγαιναν νά μαρτυρήσουν, δέν ἔβαζε ὅρους καί ὅρια. Κανένας. Ἦταν ὁ καθένας τελείως παραδομένος στόν Θεό, νά ἐπιτρέψει ὁ Θεός, νά ἀφήσει ὁ Θεός νά πάθει ὁ καθένας ὅσο ἤθελε ὁ Θεός. Δέν ἦταν παραδομένοι στόν Θεό μέ ὅρους: Δέχομαι τό μαρτύριο, ἀλλά νά γίνει τοῦτο καί νά μή γίνει ἐκεῖνο, νά συμβεῖ αὐτό καί νά μή συμβεῖ τό ἄλλο. Τελείως ἀνύπαρκτοι ἦταν οἱ ὅροι. Οὔτε τό πρόβατο δέν παραδίδεται στόν σφαγέα, ὅπως παραδίδονταν οἱ μάρτυρες.

    Ἐμεῖς, καί ὅταν πᾶμε νά μετανοήσουμε, θέτουμε ὅρους καί βάζουμε τή μετάνοια μέσα στή δική μας σκέψη, στό δικό μας καλούπι, στό δικό μας πρόγραμμα καί σχέδιο· δέν ἀφήνουμε τόν Θεό νά βοηθήσει λίγο νά ἔλθει ἡ ἀληθινή μετάνοια μέσα μας, δέν ἀφήνουμε τόν Θεό νά μᾶς δώσει ἀληθινή μετάνοια, ὥστε νά γίνει μέσα μας τέλεια ἰσοπέδωση, τέλεια καταστροφή τῆς ἁμαρτίας, καί νά μή ζήσει τίποτε, νά μή μείνει τίποτε ὄρθιο ἀπό τόν παλαιό ἄνθρωπο. Ποιός θέλει, ποιός ζητάει τέτοια μετάνοια; Ποιός εἶναι ἀποφασισμένος νά σηκώσει, νά δεχθεῖ τέτοια μετάνοια;

    Δέν εἶναι δύσκολο νά πᾶς στήν ἐκκλησία· δέν στοιχίζει. Ἅμα λίγο τό παραδεχθεῖς, δέν εἶναι δύσκολο νά κάνεις μιά ψευτονηστεία καί νά πᾶς νά κοινωνήσεις. Τό δύσκολο εἶναι νά μετανοήσεις· ἀληθινά νά μετανοήσεις. Μή φέρεις ὡς δικαιολογία: «Θέλω νά μετανοήσω, ἀλλά δέν μπορῶ». Πές το στόν Χριστό: «Ὅ,τι κι ἄν μοῦ στοιχίσει, Κύριέ μου, ὅ,τι κι ἄν χρειάζεται νά πάθω, ὅ,τι κι ἄν χρειάζεται νά συμβεῖ, ὅ,τι κι ἄν χρειαστεῖ νά γίνει μέσα μου, μόνο δῶσε μου ἀληθινή μετάνοια, αὐτήν πού θά μέ κάνει νά μαρτυρήσω μαζί σου, νά σταυρωθῶ, νά πεθάνω μαζί σου, ὥστε νά ἑνωθῶ μαζί σου καί νά ἀναστηθῶ καί νά ζήσω γιά τόν οὐρανό».

    Πόσο λίγοι εἴμαστε αὐτή τή στιγμή ἐδῶ ἐν σχέσει μέ τό σύνολο τῶν ἀνθρώπων, ἀλλά πόσο καλό θά γινόταν, ἐάν αὐτή τήν ὥρα ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ ὁ καθένας μας θά λέγαμε: «Ἦλθε ἡ ὥρα. Τέλειωσαν ὅλα. Ἰδού νῦν καιρός εὐπρόσδεκτος, ἰδού νῦν ἡμέρα σωτηρίας». Καί ὄχι ἁπλῶς νά ποθήσουμε τή μετάνοια, ἀλλά νά παρακαλέσουμε τόν Κύριο νά μᾶς δώσει μετάνοια ὅ,τι κι ἄν στοιχίσει –ἕτοιμοι αὐτή τήν ὥρα, ἄν χρειαστεῖ, ἐδῶ μέσα νά πεθάνουμε– καί νά μᾶς κάνει κοινωνούς του, νά μᾶς ἑνώσει μαζί του, νά ἑνωθεῖ μαζί μας· νά σταυρωθοῦμε μαζί του καί νά ἀναστηθοῦμε μαζί του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το κείμενο βεβαίως είναι σωστό ως προς την ουσία του. Από κει και πέρα, αν ήθελε κανείς να εξειδικεύσει και να συγκεκριμενοποιήσει, ποιος είναι ο ψευδοπροφήτης (και ο ψευδοδιδάσκαλος), ποιος είναι ο ταπεινός και ποιος όχι, ποιου τα λόγια παρακινούν προς την εν Χριστώ προκοπή και ποιος περί άλλα τιρβάζει... κι ακόμα ποιος αγρυπνεί και ποιος κοιμάται "με τα τσαρούχια" - και είναι άραγε κατ' ανάγκην πάντα καλό το αγρυπνείν; Ο Ιούδας "ου καθεύδει", ακούσαμε τη Μεγάλη Εβδομάδα (λαθραίοι μέσα στην εκκλησία χωρίς πιστοποιητικό). Λοιπόν, όλα αυτά θα ξεκινούσαν μια τεράστια συζήτηση, που δε θα την ξεκινήσω εδώ και δε θα την ξεκινήσω εγώ.

    Ότι η προελαύνουσα μετανεωτερικότητα δεν οδηγεί σε κατά Χριστόν κοινωνία και πολιτισμό. Ότι όσοι συντάσσονται με αυτήν, καλό είναι να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί τι μας λένε. Ότι είτε θα γκρεμιστεί, όπως γκρεμιστεί (που ομαλά δε θα γκρεμιστεί), είτε πάμε για ακραία δυστοπία, ίσως και την Εσχάτη δυστοπία. Και ας το έχουμε υπόψη μας ότι ίσως χρειαστεί να διαχωριστούμε και τοπικώς, εκτός από τροπικώς. Αυτά δε χρειάζεται να είναι κανείς προφήτης ούτε να έχει κανένα ιδιαίτερο χάρισμα του Αγίου Πνεύματος για να τα δει. Στοιχειωδώς καθαρό μυαλό και στοιχειώδη κατάρτιση να έχει, αρκούν αυτά. Και φυσικά, το δεσπότη που θα μου πει τα αντίθετα δεν πρόκειται να τον ακούσω, γιατί στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν έχει ακριβώς αυτή τη στοιχειώδη κατάρτιση για να τα καταλάβει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΜΑΛΛΟΝ ΕΧΕΤΕ ΜΠΕΡΔΕΥΤΕΙ. ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΜΟΝΟ ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΣΕΡΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗς ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩς ΕΧΟΥΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΕΠΙ ΠΟΛΛΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΗΤΑΝ ΣΕ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ.ΤΩΡΑ ΟΝΤΩς ΕΧΕΙ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΥΤΗΣ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΕΡΒΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ. ΕΤΣΙ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΟΣΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΤΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΥΣ ΘΕΩΡΕΙ ΣΧΙΣΜΑ ΚΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ, ΠΛΑΝΗ ΚΑΙ ΠΛΑΝΕΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΣΗ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ. ΤΟ ΟΤΙ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΑ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΧΡΕΟΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΟΥΝ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΜΕ ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ. ΕΚΕΙ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΣΦΑΛΛΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΟΤΙ ΚΑΛΟΥΝ ΤΟΝ ΛΑΟ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΙΟΤΙ ΑΠΕΔΕΙΞΑΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΣ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΟΤΙ ΚΑΙ ΠΛΑΝΕΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ. ΑΣ ΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΟΡΘΑ, ΑΣ ΑΠΟΚΗΡΥΞΟΥΝ ΤΙΣ ΠΛΑΝΕΣ ΤΟΥΣ (Π.Χ. ΟΤΙ ΤΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΑΓΑΘΟ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΓΕΙΑ ΖΩΗ ΚΑΙ Η ΥΓΕΙΑ) ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙ ΜΕΤΑΔΟΣΕΩΣ ΜΟΛΥΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΣΠΑΣΜΟ ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ, ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ, ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΙΣΩΣ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΛΑΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΑΝΩΝΥΜΕ 16 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022 12.09ΜΜ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ!ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΨΕΥΔΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΚΙ ΟΥΤΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΘΕΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΑ!ΟΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΟΙ ΨΕΥΤΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΝ ΕΜΠΡΑΚΤΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΗ,ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥΣ!ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΘΕΙ Η ΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ,ΕΝΩ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΙ!ΜΙΛΑΜΕ ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΘΝΙΚΗ!ΑΧΡΙΔΟΣ Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ,ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο ΣΕΡΒΙΑΣ!ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΑΡΕΣΤΑ!ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΕΥΧΟΜΑΙ ΑΥΤΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή