3 Μαΐ 2022

«τὸ δὲ ἀνίπτοις χερσὶ φαγεῖν οὐ κοινοῖ τὸν ἄνθρωπον» Ματθαίος 15:20.

«τὸ δὲ ἀνίπτοις χερσὶ φαγεῖν οὐ κοινοῖ τὸν ἄνθρωπον» Ματθαίος 15:20.

Χρήστος Σαλταούρας

«τὸ δὲ ἀνίπτοις χερσὶ φαγεῖν οὐ κοινοῖ τὸν ἄνθρωπον». Την φράση αυτή που είπε ο Ιησούς Χριστός παραθέτουν ορισμένοι Άθεοι ή αλλόθρησκοι και ερωτούν ειρωνικά : Δεν γνώριζε ο Ιησούς ως Θεός την ύπαρξη μικροβίων και λέγει ότι δεν μολύνεται ο άνθρωπος με το να τρώγει με άπλυτα χέρια ;;;

Την φράση αυτή την παραθέτουν αποκομμένη  από την συνάφεια της συζήτησης στην οποία ελέχθη για να σπιλώσουν το πρόσωπο του Ιησού. Να θίξουν την θεότητα αυτού ! Ο Ιησούς Χριστός ως Παντογνώστης Θεός γνωρίζει την ύπαρξη των μικροβίων αλλά το θέμα για το οποίο γίνεται λόγος είναι άλλο και όχι αυτό που θέλουν οι Άθεοι να παρουσιάσουν. Ας δούμε το περιστατικό όπως περιγράφεται στο Κατά Μάρκον Ευαγγέλιον :

 «ΚΑΙ συνάγονται πρὸς αὐτὸν οἱ Φαρισαῖοι καί τινες τῶν γραμματέων ἐλθόντες ἀπὸ ῾Ιεροσολύμων·   καὶ ἰδόντες τινὰς τῶν μαθητῶν αὐτοῦ κοιναῖς χερσί, τοῦτ᾿ ἔστιν ἀνίπτοις, ἐσθίοντας ἄρτους, ἐμέμψαντο·   οἱ γὰρ Φαρισαῖοι καὶ πάντες οἱ ᾿Ιουδαῖοι, ἐὰν μὴ πυγμῇ νίψωνται τὰς χεῖρας, οὐκ ἐσθίουσι, κρατοῦντες τὴν παράδοσιν τῶν πρεσβυτέρων·   καὶ ἀπὸ ἀγορᾶς, ἐὰν μὴ βαπτίσωνται, οὐκ ἐσθίουσι· καὶ ἄλλα πολλά ἐστιν ἃ παρέλαβον κρατεῖν, βαπτισμοὺς ποτηρίων καὶ ξεστῶν καὶ χαλκίων καὶ κλινῶν·   ἔπειτα ἐπερωτῶσιν αὐτὸν οἱ Φαρισαῖοι καὶ οἱ γραμματεῖς· διατί οὐ περιπατοῦσιν οἱ μαθηταί σου κατὰ τὴν παράδοσιν τῶν πρεσβυτέρων, ἀλλ᾿ ἀνίπτοις χερσὶν ἐσθίουσι τὸν ἄρτον;   ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν αὐτοῖς ὅτι καλῶς προεφήτευσεν ῾Ησαΐας περὶ ὑμῶν τῶν ὑποκριτῶν, ὡς γέγραπται· οὗτος ὁ λαὸς τοῖς χείλεσί με τιμᾷ, ἡ δὲ καρδία αὐτῶν πόρρω ἀπέχει ἀπ᾿ ἐμοῦ·  μάτην δὲ σέβονταί με, διδάσκοντες διδασκαλίας ἐντάλματα ἀνθρώπων.   ἀφέντες γὰρ τὴν ἐντολὴν τοῦ Θεοῦ κρατεῖτε τὴν παράδοσιν τῶν ἀνθρώπων, βαπτισμοὺς ξεστῶν καὶ ποτηρίων, καὶ ἄλλα παρόμοια τοιαῦτα πολλὰ ποιεῖτε.   καὶ ἔλεγεν αὐτοῖς· καλῶς ἀθετεῖτε τὴν ἐντολὴν τοῦ Θεοῦ ἵνα τὴν παράδοσιν ὑμῶν τηρήσητε.   Μωϋσῆς γὰρ εἶπε· τίμα τὸν πατέρα σου καὶ τὴν μητέρα σου· καί· ὁ κακολογῶν πατέρα ἢ μητέρα θανάτῳ τελευτάτω·   ὑμεῖς δὲ λέγετε· ἐὰν εἴπῃ ἄνθρωπος τῷ πατρὶ ἢ τῇ μητρί, κορβᾶν, ὅ ἐστι δῶρον, ὃ ἐὰν ἐξ ἐμοῦ ὠφεληθῇς,   καὶ οὐκέτι ἀφίετε αὐτὸν οὐδὲν ποιῆσαι τῷ πατρὶ αὐτοῦ ἢ τῇ μητρὶ αὐτοῦ,   ἀκυροῦντες τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ τῇ παραδόσει ὑμῶν ᾗ παρεδώκατε. καὶ παρόμοια τοιαῦτα πολλὰ ποιεῖτε.   Καὶ προσκαλεσάμενος πάντα τὸν ὄχλον ἔλεγεν αὐτοῖς· ἀκούετέ μου πάντες καὶ συνίετε.   οὐδέν ἐστιν ἔξωθεν τοῦ ἀνθρώπου εἰσπορευόμενον εἰς αὐτὸν ὃ δύναται αὐτὸν κοινῶσαι, ἀλλὰ τὰ ἐκπορευόμενά ἐστι τὰ κοινοῦντα τὸν ἄνθρωπον. [  εἴ τις ἔχει ὦτα ἀκούειν, ἀκουέτω].   Καὶ ὅτε εἰσῆλθεν εἰς οἶκον ἀπὸ τοῦ ὄχλου, ἐπηρώτων αὐτὸν οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ περὶ τῆς παραβολῆς.   καὶ λέγει αὐτοῖς· οὕτω καὶ ὑμεῖς ἀσύνετοί ἐστε; οὔπω νοεῖτε ὅτι πᾶν τὸ ἔξωθεν εἰσπορευόμενον εἰς τὸν ἄνθρωπον οὐ δύναται αὐτὸν κοινῶσαι;   ὅτι οὐκ εἰσπορεύεται αὐτοῦ εἰς τὴν καρδίαν, ἀλλὰ εἰς τὴν κοιλίαν, καὶ εἰς τὸν ἀφεδρῶνα ἐκπορεύεται, καθαρίζον πάντα τὰ βρώματα.   ἔλεγε δὲ ὅτι τὸ ἐκ τοῦ ἀνθρώπου ἐκπορευόμενον, ἐκεῖνο κοινοῖ τὸν ἄνθρωπον.   ἔσωθεν γὰρ ἐκ τῆς καρδίας τῶν ἀνθρώπων οἱ διαλογισμοὶ οἱ κακοὶ ἐκπορεύονται, μοιχεῖαι, πορνεῖαι, φόνοι,   κλοπαί, πλεονεξίαι, πονηρίαι, δόλος, ἀσέλγεια, ὀφθαλμὸς πονηρός, βλασφημία, ὑπερηφανία, ἀφροσύνη·   πάντα ταῦτα τὰ πονηρὰ ἔσωθεν ἐκπορεύεται καὶ κοινοῖ τὸν ἄνθρωπον» Μάρκος 7: 1- 23.

Η αιτίαση των αθέων είναι πλήρως αβάσιμη. Δεν κατανοούν ή δεν θέλουν να κατανοήσουν για ποίο θέμα ομιλεί ο Ιησούς. Χρησιμοποιούν σοφιστική μέθοδο για να παραπλανήσουν τους ακροατές ή τους αναγνώστες τους. Προσεκτική ανάγνωση της Ευαγγελικής περικοπής αποκαλύπτει το θέμα για το οποίο ομιλεί ο Ιησούς Χριστός. Δεν ομιλεί για σωματική υγιεινή  και για μικρόβια αλλά για ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΜΟΛΥΣΜΟ.

Ο Μωσαϊκός Νόμος περιελάμβανε την διάκριση καθαρών και μή καθαρών τροφών. Καθώς και ορισμένους καθαρμούς. Οι μή ακολουθούντες τις διατάξεις του Νόμου καθίσταντο τελετουργικά ακάθαρτοι - έχοντες πνευματικό μολυσμό. Οι Φαρισαίοι δημιούργησαν μία δική τους τελετουργική παράδοση που περιελάμβανε ορισμένους καθαρμούς και διατάξεις μη προβλεπόμενες από τον Νόμο του Μωϋσή και σε ορισμένες περιπτώσεις ερχόμενες σε αντίθεση με τον ίδιο τον Μωσαϊκό Νόμο ! Ο Ιησούς δίδει το παράδειγμα ότι ενώ ο Μωσαϊκός Νόμος λέγει « τίμα τὸν πατέρα σου καὶ τὴν μητέρα σου· καί· ὁ κακολογῶν πατέρα ἢ μητέρα θανάτῳ τελευτάτω» ,που σημαίνει ότι τα παιδιά πρέπει να φροντίζουν τους γονείς τους, η Παράδοση των Φαρισαίων προέβλεπε ότι ένα παιδί προκειμένου να μην βοηθήσει τους γονείς του θα μπορούσε χωρίς πρόβλημα, την βοήθεια προς τους γονείς (χρήματα ή αντικείμενο ή τροφή), να το ονομάσει ΚΟΡΒΑΝ δηλαδή αφιερωμένο στον Θεό δώρο και να αποφύγει την βοήθεια προς τους γονείς του !!!  Τέτοιου είδους παραδόσεις έχουν οι Ιουδαίοι μέχρι σήμερα και περιλαμβάνονται μέσα στο αντιχριστιανικό Ταλμούδ !

Ο Χριστός λέγει «οὔπω νοεῖτε ὅτι πᾶν τὸ ἔξωθεν εἰσπορευόμενον εἰς τὸν ἄνθρωπον οὐ δύναται αὐτὸν κοινῶσαι;   ὅτι οὐκ εἰσπορεύεται αὐτοῦ εἰς τὴν καρδίαν, ἀλλὰ εἰς τὴν κοιλίαν». Ο Ιησούς αναφέρεται στην ΚΑΡΔΙΑ με την Εβραϊκή έννοια του όρου. Το κέντρο το διανοητικό του ανθρώπου και την έδρα των συναισθημάτων. Δεν εννοεί δηλαδή τον μυ που πάλλεται και στέλνει το αίμα στο σώμα. Διότι από τον μυ δεν γίνεται να εξέρχονται " μοιχεῖαι, πορνεῖαι, φόνοι,  κλοπαί, πλεονεξίαι, πονηρίαι, δόλος, ἀσέλγεια, ὀφθαλμὸς πονηρός, βλασφημία, ὑπερηφανία, ἀφροσύνη". Το ΘΕΜΑ λοιπόν που πραγματεύεται ο Ιησούς είναι ο Πνευματικός Μολυσμός και όχι κανόνες υγιεινής ! Το να τρώει κανείς «ἀνίπτοις χερσὶν» δεν δύναται να τον μολύνει πνευματικά.

Οι μαθητές του Ιησού έχοντας γαλουχηθεί με τις διατάξεις του Νόμου περί διακρίσεως καθαρών και μή καθαρών τροφών δεν μπορούσαν να καταλάβουν τον λόγο του Ιησού «οὐδέν ἐστιν ἔξωθεν τοῦ ἀνθρώπου εἰσπορευόμενον εἰς αὐτὸν ὃ δύναται αὐτὸν κοινῶσαι». Σκέφτονταν δηλαδή, πως γίνεται να μην μπορεί να προκαλέσει πνευματικό μολυσμό οτιδήποτε εισέλθει στον άνθρωπο αφού ο Μωυσής έγραψε ότι οι τροφές χωρίζονται σε καθαρές και σε ακάθαρτες που επιφέρουν (οι ακάθαρτες) πνευματικό μολυσμό ;

Ο Ιησούς όμως επειδή είναι ο σαρκωμένος Γιαχβέ (ο Νομοθέτης της Παλαιάς Διαθήκης), έρχεται τώρα και καταργεί την διάκριση αυτή των τελετουργικά καθαρών και ακάθαρτων τροφών και λέγει ότι «οὐδέν ἐστιν ἔξωθεν τοῦ ἀνθρώπου εἰσπορευόμενον εἰς αὐτὸν ὃ δύναται αὐτὸν κοινῶσαι». Οι τροφές εισερχόμενες στο στομάχι διαχωρίζονται. Ο Οργανισμός κρατάει αυτά που χρειάζεται και τα υπόλοιπα τα αποβάλει. Κανένας πνευματικός μολυσμός δεν επέρχεται.

Συνοψίζοντας λοιπόν έχουμε τα εξής :

1) Το θέμα που συζητάμε το θέτουν οι Φαρισαίοι οι οποίοι δεν γνώριζαν τίποτα περί μικροβίων και τους ενδιέφερε ο πνευματικός μολυσμός.

2) Ο Ιησούς απαντά σε αυτό ακριβώς το θέμα που θίγεται δηλαδή στον πνευματικό μολυσμό.

3) Ο Ιησούς αναφέρεται στην Καρδιά με την Εβραϊκή σημασία του όρου.

4) Οι άθεοι και λοιποί αντιτιθέμενοι στον Χριστιανισμό  κακώς μετατοπίζουν το θέμα της συζήτησης από τον Πνευματικό μολυσμό στον Σωματικό μολυσμό και ομιλούν για ....μικρόβια !!!

Μερικοί «Χριστιανοί» επίσης παρερμηνεύουν την φράση του Χριστού «οὐδέν ἐστιν ἔξωθεν τοῦ ἀνθρώπου εἰσπορευόμενον εἰς αὐτὸν ὃ δύναται αὐτὸν κοινῶσαι» και την χρησιμοποιούν κατά της Νηστείας !!! Δεν θέλουν να νηστεύσουν και ψάχνουν δικαιολογίες για την ραθυμία τους , για την κοιλιοδουλεία τους !

Όμως ο Χριστός δεν είναι κατά της Νηστείας .

« Τότε προσέρχονται αὐτῷ οἱ μαθηταὶ ᾿Ιωάννου λέγοντες· διατί ἡμεῖς καὶ οἱ Φαρισαῖοι νηστεύομεν πολλά, οἱ δὲ μαθηταί σου οὐ νηστεύουσι;   καὶ εἶπεν αὐτοῖς ὁ ᾿Ιησοῦς· μὴ δύνανται οἱ υἱοὶ τοῦ νυμφῶνος πενθεῖν ἐφ᾿ ὅσον χρόνον μετ᾿ αὐτῶν ἐστιν ὁ νυμφίος; ἐλεύσονται δὲ ἡμέραι ὅταν ἀπαρθῇ ἀπ᾿ αὐτῶν ὁ νυμφίος, καὶ τότε νηστεύσουσιν» Ματθαίος 9: 14-15.

«Τότε ὁ ᾿Ιησοῦς ἀνήχθη εἰς τὴν ἔρημον ὑπὸ τοῦ Πνεύματος πειρασθῆναι ὑπὸ τοῦ διαβόλου,   καὶ νηστεύσας ἡμέρας τεσσαράκοντα καὶ νύκτας τεσσαράκοντα ὕστερον ἐπείνασε.   καὶ προσελθὼν αὐτῷ ὁ πειράζων εἶπεν· εἰ υἱὸς εἶ τοῦ Θεοῦ, εἰπὲ ἵνα οἱ λίθοι οὗτοι ἄρτοι γένωνται.   ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπε· γέγραπται, οὐκ ἐπ᾿ ἄρτῳ μόνῳ ζήσεται ἄνθρωπος, ἀλλ᾿ ἐπὶ παντὶ ρήματι ἐκπορευομένῳ διὰ στόματος Θεοῦ» Ματθαίος 4:1-4.

Οι Χριστιανοί δεν είναι κατά της Νηστείας, όταν δεν υπάρχουν λόγοι υγείας νηστεύουν.

« λειτουργούντων δὲ αὐτῶν τῷ Κυρίῳ καὶ νηστευόντων εἶπε τὸ Πνεῦμα τὸ ῞Αγιον· ἀφορίσατε δή μοι τὸν Βαρνάβαν καὶ τὸν Σαῦλον εἰς τὸ ἔργον ὃ προσκέκλημαι αὐτούς.   τότε νηστεύσαντες καὶ προσευξάμενοι καὶ ἐπιθέντες αὐτοῖς τὰς χεῖρας ἀπέλυσαν» Πράξεις 13:2-3.

ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ   ΧΡΗΣΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου