30 Δεκ 2020

Αρχιμανδρίτης Παύλος Ντανάς: Καλή μετάνοια πάτερ….

Αγρίνιο 30-12-2020

Προς τον αγαπητό Αρχιμανδρίτη Φίλιππο Χαμαργιά, Πρωτοσύγκελο Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας.

ΚΑΛΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΠΑΤΕΡ…

Αγαπητέ μου πάτερ Φίλιππε,

Πολύ λυπάμαι για την αντιεκκλησιαστική, ανευλαβή και θυμώδη συμπεριφορά σας κατά την ιερότατη στιγμή της Θείας Ευχαριστίας στον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Φλαρίου Καλαμάτας, αλλά και για την έλλειψη πατρικής αγάπης προς τους Χριστιανούς και μάλιστα επικαλούμενος την επέμβαση της αστυνομίας, εάν δεν αποχωρούσαν από τον Ναό οι Χριστιανοί που δεν φορούσαν μάσκα. Αργότερα ζητήσατε συγγνώμη από τους εκκλησιαζομένους εκείνους που φορούσαν μάσκα, αλλά όχι και από τους ανθρώπους που ελέγξατε, επιπλήξατε και απειλήσατε με κάλεσμα της αστυνομίας, επειδή δεν φορούσαν μάσκα και δεν υπέκυπταν στην διαταγή και στην απειλή σας. Κατ’ επέκταση οφείλατε να ζητήσετε δημοσίως συγγνώμη και από όλους εκείνους τους πιστούς Χριστιανούς που αρνούνται να φορέσουν μάσκα στους ιερούς ναούς, τους οποίους λυπήσατε και κατασκανδαλίσατε, πληγώνοντας το Σώμα της Εκκλησίας. 

Λάβετε υπόψη πάτερ ότι η χρήση μάσκας εντός των ιερών ναών αλλά και κατά την διάρκεια όλων των ιερών ακολουθιών συνιστά άρνηση της χάριτος και της πρόνοιας του Θεού, βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος και αμφισβήτηση της παντοδυναμίας του Θεού. Σας καταθέτω μαρτυρίες δύο παιδιών, που πραγματικά θα πρέπει να συγκλονίσουν όλους μας.

            Ο Σωτήρης 9 ετών γράφει τα εξής: Εμείς τα παιδιά είμαστε γεννημένα να είμαστε ελεύθερα, να τρέχουμε, να παίζουμε και όχι να είμαστε κλεισμένα, στενοχωρημένα, φοβισμένα, με αγωνία για το αύριο μόνο και μόνο από μία γρίπη. Κύριε Μητσοτάκη, εσείς παιδιά δεν έχετε; Θα σας άρεσε να ζείτε στη φυλακή; Δώστε μας τη ζωή μας πίσω.

Η Δέσποινα 7 ετών γράφει τα εξής: Εγώ είμαι ένα παιδάκι επτά χρονών. Μέχρι τώρα η ζωή μου ήταν λαμπερή σαν τον ήλιο και ξαφνικά ήρθε ένα μαύρο σύννεφο που το λένε κορωνοϊό και μας πλάκωσε και μας έκλεισε στα σπίτια, και πάψαμε να γελάμε, να παίζουμε, να ονειρευόμαστε, να ΖΟΥΜΕ. Πότε θα τελειώσει επιτέλους αυτό το μαρτύριο; Πότε θα ακουστούν ξανά οι παιδικές φωνές; Πότε θα ακουστούν ξανά οι καμπάνες να κτυπούν; Είμαστε Ελληνόπουλα, είμαστε Χριστιανόπουλα!

Νομίζω, τα λόγια των αθώων και αγνών παιδιών θα πρέπει να συγκλονίσουν όχι μόνο την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία δυστυχώς δεν έχει αντιδράσει δυναμικά, μιμούμενη τους Άγιους αγωνιστές και ομολογητές Ιεράρχες της Εκκλησίας μας, αλλά έχει συμβιβαστεί και ενδώσει στον καισαροπαπισμό των κυβερνώντων, αλλά να συγκλονίσουν και κάθε κληρικό και κάθε Έλληνα και Ορθόδοξο Χριστιανό.

Ο αγνός ήρωας του 1821 Ιωάννης Μακρυγιάννης λέει τα εξής:

«Τέτοιοι όπου είμαστε εμείς, λευτεριάν δεν θέλομεν, την ‘διοτέλειαν μας θέλομεν, και δούλοι των ξένων και της τυραγνίας επιθυμούμεν να είμαστε πάντοτες».

«Οι ξένοι είχαν ολέθριους σκοπούς δια την πατρίδα μας και θρησκεία μας˙ και είχαν και όλα τα μέσα στείλει για να γένει αυτό…» Για το σκοπό αυτό εργαζόμασταν νύχτα και ημέρα «με δολερή επιμέλεια οι πρέσβες και οι οπαδοί τους και οι δικοί μας οι πουλημένοι».

Εμείς «οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί… έχομεν τζιβαϊρικόν πολύτιμον και δεν το γνωρίζομεν οι ταλαίπωροι». Το κόσμημα αυτό είναι ο θησαυρός της πίστεώς μας, μιας γνήσιας πίστης, που παραλάβαμε από το Χριστό και τους Αποστόλους και το κρατήσαμε ανόθευτο. Αλλά, συνεχίζει ο Μακρυγιάννης, πολλούς Έλληνες «μας τυφλώνει η κακία μας και η παραλυσία μας και η ιδιοτέλειά μας… και εργαζόμαστε (τα) έργα του διαβόλου!». Και συνεχίζει αλλού: «Αυτείνη η θρησκεία μας ξαναλευτέρωσε και βγήκαμε εις την κοινωνίαν του κόσμου, όπου είμαστε χαμένοι και σβησμένοι από τον κατάλογο όλου του κόσμου τόσους αιώνες».

Σας εύχομαι ειλικρινώς καλή μετάνοια πάτερ Φίλιππε και σας παρακαλώ να ζητήσετε συγγνώμη από όλους τους Χριστιανούς που σας εμπιστεύτηκε ο Κύριός μας, ο αρχηγός της Εκκλησίας μας.

Με τιμή,

Αρχιμανδρίτης Παύλος Ντανάς

Ιεροκήρυκας

Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας & Ακαρνανίας

24 σχόλια:

  1. Περί μασκών: "καλύτερα να πλανιέσαι με την Εκκλησία παρά να ορθοτομείς έξω από αυτήν" λένε οι πατέρες. και δίκο να έχετε, αυτό που προέχει τώρα είναι η ενότητα. Ας βρήσκαν οι πιστοι άλλον ναό χωρίς μάσκες-υπάρχουν και ας μην εκαναν φασαρία.
    Τα δε δύο παιδάκια, συγνώμη, είναι παιδαριώδης επίκληση στο συναίσθημα και ουδεμία σχέση με το γεγονός έχουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τον λόγον της αληθείας ορθοτομεί μόνον η Εκκλησία του Χριστού, δεν γίνεται να ορθοτομείς εκτός αυτής! Είναι οξύμωρο! Το ζήτημα είναι, ποιοι αποτελούν πλέον πλήρωμα της Εκκλησίας του Χριστού και άρα ορθοτομούν τον λόγον της αληθείας! Αν όσοι πλησίασαν στον ναό ήταν λεπροί ή φορείς του AIDS, είχε δικαίωμα ο εκάστοτε πατέρας, να τους εκβάλλει με απειλές και ύβρεις, διατρανώνοντας ότι «εδώ κουμάντο κάνω εγώ»; Εύγε, στον πατήρ Παύλο Ντανά! Πάντα μάχημος!

      Διαγραφή
  2. Εύγε στον αγωνιστή ιεροκήρυκα. Τυχερό το ποίμνιό του που έχει την ευλογία να έχει τέτοιον ποιμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προς τον Χάρη
    Αγαπητέ μου που το διαβάσατε αυτό ("καλύτερα να πλανιέσαι με την Εκκλησία παρά να ορθοτομείς έξω από αυτήν"); Πείτε μας σας παρακαλώ ποιος πατέρας της Εκκλησίας το είπε αυτό; αναφέρετε μας, σας παρακαλώ πολύ τις πηγές σας;
    Αν πιστεύετε ότι βασίζεστε στα λόγια του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου κάνετε δυστυχώς λάθος
    Κείμενο Χρυσοστόμου:
    Εἰ γάρ καί ἐσφάλλετο ἡ Ἐκκλησία, οὐ τοσοῦτον κατόρθωμα ἀπό τῆς τῶν χρόνων ἀκριβείας ἦν, ὅσον ἔγκλημα ἀπό τῆς διαιρέσεως καί τοῦ σχίσματος τούτου[18].
    Μετάφραση της ΕΠΕ:
    Γιατί, κι ἄν ἀκόμη ἡ Ἐκκλησία διέπραττε σφάλμα, δέν θά ἦταν τό κατόρθωμα ἀπό τήν ἀκριβῆ τήρηση τῶν χρόνων τόσο μεγάλο, ὅσο εἶναι τό ἔγκλημα πού προέρχεται ἀπό τή διαίρεση καί τό σχίσμα[19].

    [18]. Κατά Ἰουδαίων Λόγος Γ´, Εἰς τούς τά πρῶτα Πάσχα νηστεύοντας 5, PG 48, 870-871.
    [19]. ΕΠΕ, Ἰωάννου Χρυσοστόμου, Ἅπαντα τά ἔργα, τόμ. 34, σελ. 188.

    Διαβάστε παρακαλώ το άρθρο (μελέτη) του π. Θεοδώρου Ζήση, ομότιμου καθηγητή της πατρολογίας σχετικά με αυτό τον λόγο του Αγίου Ιωάννη που δυστυχώς έχει παρερμηνευθεί. http://aktines.blogspot.com/2020/12/blog-post_21.html
    Να είστε καλά και με το καλό το νέο έτος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χάρη, πού είδες ότι οι πιστοί έκαναν φασαρία;

    Τα παιδάκια δεν είναι άξια περιφρόνησης.
    Θυμήσου τί είπε ο Θεάνθρωπος για τα παιδιά.

    Ορθόδοξος Ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δηλαδή ο Πατριαρχης,ο Αρχιεπίσκοπος, άλλοι μητροπολίτες, αρνούνται τη θεία Χάρη,την θεία Πρόνοια, βλασφημουν το Άγιο Πνεύμα, αρνούνται την παντοδυναμία του Θεού; Προφανώς αστειευομαστε.....εγώ πάντως φορώ μάσκα και δεν αρνούμαι ούτε τη θεία Χάρη ούτε την πανσθενουργο Δύναμη του Θεού ούτε βλασφημω το Άγιο Πνεύμα.Οσο για τα γράμματα των παιδιων σας λέω αυτό: αδύνατον παιδιά τέτοιας ηλικίας να γράψουν μόνα τους αυτά τα πράγματα διότι κατ'αρχήν δεν γνωρίζουν το περιεχόμενο των όρων. Ας έχουμε όλοι τη διάκριση να δούμε τα μηνύματα που στέλνει ο Θεός. Και η επιστήμη θέλημα Θεού είναι. Ανατρέξτε λίγο σε όσα εγράφησαν πρόσφατα από τους Γόρτυνος Ιερεμία, Αργολίδος Νεκταρίο, π. Βασίλειο Θερμό, κ. Μποζοβιτη, κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ""Καλύτερα νὰ πλανιέσαι μὲ τὴν Ἐκκλησία παρὰ νὰ ὀρθοτομεῖς ἔξω ἀπὸ αὐτήν" λένε οἱ πατέρες"

    Ἐρωτήσεις δύο:

    1) Ποιοί εἶναι οἱ πατέρες αὐτοὶ ποὺ τὸ λένε αὐτό; Εἶναι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μὲ τὴ θεολογικὴ σημασία τοῦ ὄρου ἢ ἁπλῶς κάποιοι σύγχρονοι κληρικοί; Ἀναφέρατε τουλάχιστον ἕναν.
    2) Τί ἐννοοῦμε μὲ τὸν ὄρο Ἐκκλησία; (ὥστε νὰ μποροῦμε νὰ προσδιορίσουμε ποιός εἶναι "ἐντὸς" καὶ ποιός "ἐκτός").

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό αν ειπωθηκε, αφορά προσωπικά τον χριστιανοί, δεν εννοεί καλύτερα να είσαι αιρετικος εντος πάρα ορθόδοξος εκτός, γιατί απλά αυτό είναι ατοπο, αν είσαι ορθόδοξος είσαι στην εκκλησία.

      Διαγραφή
  7. θρασυτατος ασεβεστατος και αγενεστατοσ
    την ευταξιαν την επιμελουνται οι εκλησιαστικοι συμβουλοι και οχι ο λειτουργος ιερευς
    πατερ απο που τους διωχνεις απο το σπιτι σου η απο το καταστημα σου και τους απειλης οτι θα καλεσης την αστυνομιαν
    ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΣΑΙ ΤΟΝ ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΜΟΝ ΜΑΣ
    ΕΤΣΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΣ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΝΕΥΡΙΚΟΤΗΤΑ
    ΣΟΥ ΣΥΝΙΣΤΩ ΝΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΘΗΣ

    Π ΝΙΚΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "2 εν υποκρίσει ψευδολόγων, κεκαυστηριασμένων τὴν ιδίαν συνείδησιν," (Α' Τιμ., δ')
      Τώρα τη θυμήθηκαν την αγάπη;
      Τόσο πολύ την ευτελίζουν;
      Αν είχαν αγάπη και όχι υποκρισία και γλοιώδη υστεροβουλία, δεν θα συσχηματίζονταν τα τελευταία δέκα χρόνια με τους πολιτικούς πρωταγωνιστές του εγκλήματος των μνημονίων και συνάμα ατιμώρητους υπαιτίους της δυστυχίας του ποιμνίου τους. Ούτε θα σιωπούσαν επί δεκαετία για τη μη διεκδίκηση των γερμανικών αποζημιώσεων και του εκκαθαρισμένου κατοχικού δανείου,ικανές να αποτρέψουν τη λεηλασία μίας Ορθοδόξου χώρας από το ΔΝΤ και τους δανειστές της.
      ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ
      ΠΟΛΛΕΣ ΜΕΤΑΛΛΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΙΟΥ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ!

      Διαγραφή
  8. ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ 5:38."...ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ,Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΛΛΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ...." ΠΟΛΛΟΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΣ,ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΥΠΗΡΞΑΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ. ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΡΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι οποίες ως προς τη χρήση μάσκας είναι ποιες; Με δεδομένο ότι δεν υπήρξε στα χρόνια εκείνα η μάσκα και η χρήση της ως προφυλακτικό μέσο σε πανδημίες. Κύριοι βρισκεστε τουλαχιστον σε πλάνη....

      Διαγραφή
    2. Τι να σου πω ρε παιδάκι μου....
      Μόνο και μόνο το ότι εκθειάζεις τους Αργολίδος Νεκταρίο, π. Βασίλειο Θερμό, με έκανες και γέλασα με το "κύριοι βρίσκεστε τουλάχιστον σε πλάνη...."

      Διαγραφή
  9. Απο τότε που ξεκίνησε όλη αυτή η παράνοια με τον κορονοιο πραγματικά εχω κουραστεί απο τους κριτές των πάντων που κρύβονται πίσω απο την ανωνυμία των πληκτρολογίων. Όλοι περιμένουν να πει η να γράψει κάποιος κατι για να βγάλουν πάνω τους το άχτι τους και τα κόμπλεξ τους. Ας προσευχόμαστε να μας έχει ο θεός καλα και να φύγουμε γρήγορα και υγειής απο όλο αυτό και αν θελουμε να κάνουμε κριτική ας κάνουμε καλύτερα στον εαυτό μας. Χαίρομαι που βρίσκομαι στο ποιμνίο του πάτερ Παύλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εφάμαρτος είναι και μόνον ο λογισμός-πόσο μάλλον η μασκοφορία- ότι είναι δυνατόν κανείς να μολυνθεί ή να μεταδώσει μολυσμό εντός του Ιερού Ναού ο οποίος ως κατοικία Θεού και του τιμωμένου Αγίου είναι Λιμήν χειμαζομένων-Ιατρείον παθών-ΚΑΤΑΦΥΓΗ ΑΣΘΕΝΩΝ-δαιμόνων φυγαδευτήριον(ακολουθία εγκαινίων)ιδιότητες που επί δύο χιλιάδες χρόνια συνεχώς επαληθεύονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Για να είμαι ειλικρινής, δεν ήξερα την ερμηνεία του χωρίου του Ι. Χρυσοστόμου από τον π. Θ. Ζήση, παρά, την είχα δει σε πληθώρα κειμένων που πιθανόν την παρερμήνευαν.
    Για να είμαι επίσης ειλικρινής, το «έγκλημα που προέρχεται από το σχίσιμο και την αίρεση» παραμένει ακόμα και με την σωστή ερμηνεία ΤΡΙΣΧΕΙΡΟΤΕΡΟ κακό ακόμα και από το (θεωρητικά ανύπαρκτο) σφάλμα.
    Η μάσκα, είναι θέμα θεολογούμενο.-
    Χώροι αξιόπιστοι και παραδοσιακοί (βλ. π.χ. αδελφότης ο «ΣΩΤΗΡ») ΔΕΝ έχουν σαφή γραμμή επί του ζητήματος, αφήνοντας του πιστούς τους κατά συνείδηση.
    Στην Εκκλησία μπαίνουν δαιμόνια (εξορκισμοί, έμπροσθεν του ιερού βήματος) και έχουμε και λιποθυμίες.
    Εσείς, την επομένη φορά που κάποιος αδερφός λιποθυμήσει και ζητηθεί γιατρός ή άνοιγμα πορτών κλπ. πείτε τους: «Στην εκκλησία δεν υπάρχει περίπτωση ασθενείας! Υποκρίνεται ο άνθρωπος!»
    Χαίρετε.-
    (παρακαλώ, αν κριθεί κόσμιο, να δημοσιευθεί ευχαριστώ και συγνώμη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Η πρέπουσα απάντηση στον Αρχιμανδρίτη π. Φίλιππο από τον ίδιο τον Κύριο:: «...τὸν ἐρχόμενον πρός με οὐ μὴ ἐκβάλω ἔξω· ὅτι καταβέβηκα ἐκ τοῦ οὐρανοῦ οὐχ ἵνα ποιῶ τὸ θέλημα τὸ ἐμόν, ἀλλὰ τὸ θέλημα τοῦ πέμψαντός με.»( Κατά Ιωάννη , Κεφ ΣΤ'(6) 34-39). Ο ίδιος ο π. Φίλιππος, τίνος το "θέλημα" ποιεί ...;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ουδείς εχέφρων ισχυρίζεται ότι ο Ιερός Ναός ως κτίσμα δεν υπόκειται στους φυσικούς νόμους ή σε έκτακτα φαινόμενα πχ κρύο,ζέστη,πλημμύρες,σεισμούς,φθορά του χρόνου ή σε κακόβουλες ανθρώπινες ενέργειες πχ διαρρήξεις,βομβιστικές επιθέσεις κλπ(κάποτε και με θύματα) τις οποίες ο Θεός είτε επιτρέπει είτε παραχωρεί κατά τις ανεξιχνίαστες βουλές Του και με γνώμονα πάντα το πνευματικό μας συμφέρον.Ουδέποτε όμως μέχρι σήμερα-στον χώρο πάντα της Ορθόδοξης Εκκλησίας-διετυπώθη η γνώμη ότι εξ΄αιτίας των ως άνω φαινομένων ο Ιερός Ναός είναι τρεπτός και μεταβλητός και ότι είναι δυνατόν να αλλάξει οντολογικά,να αλλάξει δηλαδή στην φύση του και να γίνει κάτι άλλο από αυτό που ειναι δηλαδή Οίκος του Θεού όπου ο άνθρωπος εξαγιάζεται.Γιατί αυτό μας λένε σήμερα.Δηλαδή ο Οίκος του Θεού και των Αγίων Του όπου τελεσιουργούνται τα ιερά Μυστήρια και το κατ΄εξοχήν Μυστήριο της Ζωής (Θεία Κοινωνία)μεταβάλλεται σε εκκολαπτήριο του θανάτου και σε εστία πολλαπλασιασμού και μεταδόσεως ιών και μικροβίων με κατ΄εξοχήν μάλιστα αναμεταδότες όσων τυγχάνουν του προσκυνηματικού ασπασμού μας ως εμποτισμένα της πανσθενουργού χάριτος του Αγίου Πνεύματος(ιερές εικόνες,τίμιος σταυρός,άγια λείψανα)Όχι, χίλιες φορές όχι,σε αυτήν την βλασφημία δεν θα προσχωρήσουμε Ο,ΤΙ ΚΑΙ ΑΝ ΜΑΣ ΚΟΣΤΙΣΕΙ. Ευλογημένο το 2021.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευλογημένο το 2021 με την χάρη του μεγάλου Βασιλείου.
      Για οντολογία και για φυση νάου ομολογώ πως δεν είχα ξανακουσει...

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ κ Χάρη χρόνια πολλά. Ίσως δεν έχετε καταλάβει ακόμα ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια αίρεση και ένα δυνάμει σχίσμα. Δυστυχως..και δεν υπάρχει προοπτική μετάνοιας. Ολοι όσοι ασπάζονται και διαδίδουν τις σχετικές θέσεις στην πραγματικότητα έχουν ξεφύγει από την ορθόδοξη γραμμή. Μη συνεχίζετε λοιπόν.....δεν υπάρχει ελπίδα. Αφήστε τους στην άρνηση και στην αυταρεσκεια τους.

      Διαγραφή
  14. Παρεπιπτώντως δηλωτικά σχίσματος και αιρέσεως είναι η εισαγωγή στην Αγία μας Εκκλησία καινοφανών στοιχείων και πρακτικών αγνώστων στην δισχιλιετή εν τω κόσμω παρουσία της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το τελευταίο μου σχόλιο εις ώτα ακουοντων και ου συνιοντων: σας παραπέμπω στον β' πειρασμό του Κυρίου μας και στην θεραπεία της συγκυπτουσας. Επίσης σας πληροφορω ότι στη δισχιλιετη ιστορια που αναφέρατε οι ασθενείς μεταδοτικών νόσων όχι μόνο δεν επιτρεπόταν να εισέλθουν σε ναό, αλλά ούτε και να διαμείνουν εντός οικισμών επιτρεπόταν. Και εκπληττομαι οταν βλεπω αυτή την αναλγησία πιστων -κατά δήλωση τους αδελφων- απέναντι σε ευπαθείς αδελφούς τους που τους εκθετουν σε θανάσιμο κίνδυνο είτε δια λόγων είτε δια πράξεων είτε δια παραλείψεων. Καινοφανεις θεωρίες είναι τα περί ... οντολογίας των ναών, περί ιεράς σκόνης των ναών, περί βλασφημίας του Αγίου Πνεύματος με τη χρήση μάσκας και χίλια δυο άλλα... Αυτά έχω να πω και έκτοτε .....όχι άλλα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αν δεν κάνω λάθος η συγκύπτουσα εθεραπεύθη εντός του τόπου λατρείας του αληθινού Θεού.Εκπλήττομαι για τον χαρακτηρισμό ''καινοφανή θεωρία'' την εκ μέρους μου υπόμνηση της ταυτότητος,της φύσεως (αν βρίσκετε πολύ βαρύγδουπο τον όρο ''οντολογία)του Ιερού Ναού ως κατοικία του Τριαδικού Θεού με ο,τι αυτό συνεπάγεται και μοναδικά αποτυπώνεται στην όντως αγιοπνευματικης εμπνεύσεως Ακολουθία των εγκαινίων,την οποία παρακαλώ να αναγνώσετε.Ενδεχομένως τότε να απαντηθούν κάποιες απορίες σας και διαλυθούν τυχόν παρανοήσεις,εάν βεβαίως πιστεύετε ότι η αξιοπιστία του περιεχομένου υπερβαίνει''κατά τι έστω'' εκείνη των δυστυχών αλιβάνιστων ΄΄ειδικών''.Για την ακαταγώνιστη θεραπευτική δύναμη της ΟΡΘΟΔΌΞΟΥ πίστεως και Εκκλησίας δεν θα σας παραπέμψω στις άπειρες περιπτώσεις της δισχιλιετούς εκκλησιαστικής ιστορίας αλλά μόνον στο συγκλονιστικό θαύμα της Παναγίας της Προυσιώτισσας όταν με την λιτάνευσή της κατέπαυσε το τρομερό θανατικό που είχε προκαλέσει στην Αιτωλία στις αρχές της δεκαετίας του 1910 η ισπανική γρίππη.Με την ελπίδα ότι παρά την κατακλυσμιαία αντίχριστη προπαγάνδα εξακολουθούμε αμφότεροι να εννοούμε και να αναφερόμαστε στην ίδια και ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΗ Ορθόδοξη πίστη και Εκκλησία εύχομαι για όλους μας Καλή Φώτιση και ευλογημένο το 2021.

    ΑπάντησηΔιαγραφή