Άμεση υλοποίηση του Νόμου με την σεξουαλική
διαπαιδαγώγηση
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,
μετά τη δημοσίευση του νόμου 4692/2020 στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, προχώρησε
άμεσα στην έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων για τις αλλαγές σε νηπιαγωγεία, δημοτικά
και γυμνάσια. Υπενθυμίζεται ότι τα εισερχόμενα, πιλοτικά Εργαστήρια
Δεξιοτήτων θα οργανώνονται σε 4 θεματικούς κύκλους. Ο κάθε θεματικός
κύκλος περιλαμβάνει διάφορες επιμέρους θεματικές (ανά ηλικία), όπως π.χ.
σεξουαλική διαπαιδαγώγηση κ.α.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων:
Κατά το Υπουργείο Παιδείας, σκοπός της πιλοτικής
εισαγωγής των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα
νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων, από το επόμενο σχολικό έτος (2020-21),
είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και
δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στη διδακτική και παιδαγωγική μεθοδολογία
και σε συνάφεια με το συνολικό πρόγραμμα σπουδών. Το δείγμα των πιλοτικών
σχολικών μονάδων θα πληροί τα κάτωθι κριτήρια:
– γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων, ώστε να
αντιπροσωπεύεται όλη η
επικράτεια,
επικράτεια,
– αντιπροσώπευση σχολείων με διαφορετική δυναμικότητα
ως προς τον αριθμό των
μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών,
μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών,
– Πρότυπα Σχολεία και Πειραματικά σχολεία, στο σύνολο
των οποίων θα εισαχθούν
πιλοτικά τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.
πιλοτικά τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.
Το δείγμα των σχολικών μονάδων που θα αποτελέσει το
πεδίο της πιλοτικής εφαρμογής ορίζεται σε συνολικά 217 σχολικές μονάδες.
Τα εργαστήρια οργανώνονται σε 4 θεματικούς κύκλους:
Α)
Ευ Ζην – ζω καλύτερα
Β) Περιβάλλον – φροντίζω το περιβάλλον
Γ) Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη – ενδιαφέρομαι και ενεργώ
Δ) Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία – δημιουργώ και καινοτομώ
και καλλιεργούν 4 κύκλους δεξιοτήτων:
Β) Περιβάλλον – φροντίζω το περιβάλλον
Γ) Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη – ενδιαφέρομαι και ενεργώ
Δ) Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία – δημιουργώ και καινοτομώ
και καλλιεργούν 4 κύκλους δεξιοτήτων:
Α)
Δεξιότητες μάθησης
Β) Δεξιότητες ζωής
Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης
Δ) Δεξιότητες του νου.
Β) Δεξιότητες ζωής
Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης
Δ) Δεξιότητες του νου.
Ο κάθε θεματικός κύκλος περιλαμβάνει διάφορες
επιμέρους θεματικές (ανά ηλικία), όπως π.χ. εθελοντισμός, σεξουαλική
διαπαιδαγώγηση, οικολογική συνείδηση, πρόληψη από εξαρτήσεις,
επιχειρηματικότητα, πρόληψη και προστασία από φυσικές καταστροφές,
αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα, ρομποτική, νέες τεχνολογίες κ.ά.
Το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό θα αντλείται από την
ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα του ΙΕΠ, με τίτλο «Πλατφόρμα 21+», που θα
περιλαμβάνει εκπαιδευτικό υλικό ή/και οδηγό εκπαιδευτικού, οπτικοακουστικό
εκπαιδευτικό υλικό ή/και φύλλα εργασίας, προτεινόμενες σχολικές δράσεις για την
εργαστηριακή και βιωματική προσέγγιση του θέματος, φύλλα αξιολόγησης και
αυτο-αξιολόγησης και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ενημερωτικό υλικό προς τους
γονείς, κατάλληλα διαβαθμισμένο ανά τάξη.
Δραστηριότητες στα αγγλικά στα νηπιαγωγεία:
Κατά το Υπουργείο Παιδείας, η πιλοτική
εισαγωγή δημιουργικών δραστηριοτήτων στα νηπιαγωγεία στην αγγλική γλώσσα δύο
ώρες εβδομαδιαίως στοχεύει στον εμπλουτισμό του προγράμματος του
Νηπιαγωγείου, τόσο μεθοδολογικά όσο και θεματικά, για τη διεύρυνση της
γλωσσικής αντίληψης των νηπίων, καθώς και τη διαμόρφωσή τους ως ενεργών πολιτών
της παγκόσμιας κοινότητας.
Οι δραστηριότητες στα αγγλικά θα εφαρμοστούν σε δείγμα
58 Νηπιαγωγείων, τα οποία θα ανακοινωθούν σύντομα με νέα Υπουργική Απόφαση. Τα
Νηπιαγωγεία επελέγησαν με κριτήρια την αντιπροσώπευση όλων των τύπων περιοχών,
αστικών, ημιαστικών και αγροτικών, καθώς και τη γεωγραφική κατανομή τους ώστε
να αντιπροσωπεύεται όλη η Επικράτεια, μετά από εισήγηση των Διευθυντών
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Για την υλοποίηση της πιλοτικής εφαρμογής είναι
απαραίτητη η αλληλεπίδραση και η συνεργασία του/της Νηπιαγωγού με τον/ την
εκπαιδευτικό της Αγγλικής γλώσσας, η οποία θα έχει ως αφετηρία την οργάνωση και
τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου στο Νηπιαγωγείο, με έμφαση στην
αξιοποίηση των αναγκών, των κλίσεων και των ιδιαίτερων ενδιαφερόντων των
νηπίων.
Για την επίτευξη των στόχων της πιλοτικής εφαρμογής
προβλέπεται εξ αποστάσεως επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Αγγλικής γλώσσας
και των Νηπιαγωγών σε δύο φάσεις: η πρώτη, θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο
2020. Στη συνέχεια, και κατά τη διάρκεια της πιλοτικής εφαρμογής θα
πραγματοποιηθούν επιμορφωτικές δράσεις, ανάλογα με τις ανάγκες και με σκοπό την
υποστήριξη των εκπαιδευτικών σχετικά με την εξέλιξη του προγράμματος.
Ειδικοί εμπειρογνώμονες θα παρακολουθούν και θα
υποστηρίζουν τα πιλοτικά προγράμματα των Αγγλικών και των Εργαστηρίων καθ’
όλη τη διάρκειά τους, ενώ, με την ολοκλήρωσή τους, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής
Πολιτικής θα συντάξει έκθεση, βάσει αξιολόγησης, προκειμένου να γνωμοδοτήσει προς
το Υπουργείο για τη διεύρυνση εφαρμογής των προγραμμάτων αυτών στην Επικράτεια.
Πρότυπα Σχολεία και Πειραματικά Σχολεία:
Από την επόμενη ημέρα ψήφισης του νόμου, εκδόθηκαν
Κοινή Υπουργική Απόφαση με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και
Υπουργική Απόφαση για τη διαδικασία εισαγωγής μαθητών και μαθητριών στα Πρότυπα
Σχολεία και τα Πειραματικά Σχολεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι υποβλήθηκε
εξαιρετικά υψηλός αριθμός αιτήσεων (6.461 αιτήσεις για τα Πρότυπα και
5.534 για τα Πειραματικά Σχολεία). Η κλήρωση για την εισαγωγή μαθητών στα
Πειραματικά Σχολεία διενεργήθηκε ηλεκτρονικά, με απόλυτη διαφάνεια και σε
ζωντανή μετάδοση χθες, Πέμπτη 25/6, ενώ οι εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα
Σχολεία θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα 29/6.
Επίσης, εκδόθηκε απόφαση σύμφωνα με την οποία
καθορίζονται τα αυξημένα προσόντα για την επιλογή των εκπαιδευτικών που
θα διδάξουν στα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία κατά το σχολικό
έτος 2020-2021, όπως προβλέπει ο νόμος 4692/2020 «Αναβάθμιση του Σχολείου και
άλλες διατάξεις»:
– το καινοτόμο εκπαιδευτικό έργο, η συμμετοχή σε
εκπαιδευτικά προγράμματα (Erasmus+, MUN κτλ.) και η συμβολή στην ανάπτυξη του
σχολείου,
– η επιστημονική-παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση,
– η επιστημονική-παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση,
– το επιστημονικό-συγγραφικό έργο,
– η κατ’ ελάχιστον πενταετής διδακτική υπηρεσία σε
σχολική μονάδα,
– η υπηρεσιακή κατάσταση, η διδακτική εμπειρία και το
καθοδηγητικό έργο,
– η γενική συγκρότηση και προσωπικότητα του υποψηφίου,
η οποία
αξιολογείται από την οικεία Περιφερειακή Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων της κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
αξιολογείται από την οικεία Περιφερειακή Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων της κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
Δείτε και-Σχόλια στη δημόσια
διαβούλευση για την προώθηση της Σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από το
Νηπιαγωγείο!
Μέχρι τώρα μιλούσαμε και γράφαμε για υπουργείο α-παιδείας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα θα κάνουμε λόγο επιπροσθέτως και για
υπουργείο διαφθοράς και εκφυλισμού της ελληνικής νεολαίας.
Και η επίσημη Εκκλησία καθεύδει σκανδαλωδώς.
Και ο μητροπολίτης Θηβών εκθειάζει τη σιωπή του αρχιεπισκόπου.
Αυτά τα "ωραία" έχει η σύγχρονη εκκλησιαστική μας ζωή...
Λ. Ν.
ΑΙΣΧΟΣ! ΑΙΣΧΟΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΙΣΧΟΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΦΟΡΕΣ!
ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ
Το ότι οι συγκεκριμένες διαταξεις δέχθηκαν τα περισσότερα σχόλια αρνητικά βεβαίως από οποιαδήποτε άλλη περίπτωση δημόσιας διαβούλευσης απαξίωσε να το λαβει υπόψη το υπουργείο Παιδείας. Όπως αυταρχική στάση έδειξε στο θέμα των εκκλησιών ομοίως αυταρχική κ αλαζονική η στάση απέναντι στο τι επιθυμεί η κοινότητα των γονέων κ των εκπαιδευτικών.Πρωτοφανης αυταρχισμός και πολλή βιασύνη να ικανοποιηθούν τα ξένα κελεύσματα για αποδόμηση κοινωνική,αξιακη,θρησκευτική, εκπαιδευτική.
ΑπάντησηΔιαγραφή