ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ
ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Σίγησαν οι καμπάνες. Δεν περνά αυτό απαρατήρητο, ούτε και από
τον πλέον άθεο των πολιτών. Σύντομα μάλιστα, θα περάσει το κατώφλι του ΣτΕ η κατά
το «δίκαιον της ανάγκης» επιβληθείσα αναστολή του δικαιώματος στη θρησκευτική
λατρεία. Στις 5 Μαΐου αναμένεται να εκδικαστεί η αίτηση ακυρώσεως και αναστολής
κατά της υπ’ αριθμόν 2876/Υ1/2020 ΚΥΑ.
Οι ενάγοντες την προσέβαλλαν ως προδήλως
αντισυνταγματική και παράνομη, καθώς έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τα άρθρα 3,
13 και 25 του Συντάγματος. Ξεχωρίζει ιδίως η αντίθεση της ΚΥΑ στην κατ’ άρθρον
25 Σ διέπουσα την Ελληνική έννομη τάξη αρχή της αναλογικότητας, καθώς πρόκειται
για κατάσταση που επιδεχόταν μεν διαβαθμίσεις ως προς τον περιορισμό, όπως
εφάνη και στην απόφαση της Ιεράς Συνόδου της 16ης Μαρτίου, αντεμετωπίσθη δε ως
ζήτημα της κατηγορίας «όλα ή τίποτα» από την Κυβέρνηση.
Η ισχύς της ΚΥΑ έχει ορισθεί έως την 30η Μαρτίου, δηλαδή
σήμερα. Από την πλευρά της Εκκλησίας, ήδη έχουν γίνει κινήσεις διαπραγματεύσεως
για την εύρεση μίας λύσης αν όχι μέσης, τουλάχιστον συγγενέστερης προς το
θρησκευτικό αίσθημα του λαού, για τον οποίο και προσφέρεται η Θεία Λατρεία. Η
Ιερά Σύνοδος αιτήθηκε την αναστολή της καθολικής απαγόρευσης της Θείας
Λατρείας, ώστε ο κάθε ιερεύς να μπορεί να λειτουργεί στον ενοριακό ναό, έστω
και κεκλεισμένων των θυρών, προς υποστήριξη των πιστών που κλονίζονται, και
δικαίως, όταν ο ναός της ενορίας τους παραμένει κλειδαμπαρωμένος επ’ αόριστον
εν είδει αποθήκης. Άλλες προτάσεις έχουν υποστηριχθεί ανεπίσημα περί εισαγωγής
νέας δυνατότητας μετακίνησης για ατομική προσευχή ή νομοθετήσεως της
δυνατότητας μεταλήψεως των Αχράντων Μυστηρίων άνευ παρουσίας στην Θεία
Λειτουργία. Προτάσεις οι οποίες είμαστε βέβαιοι ότι θα γίνονταν (και ευχόμαστε
ότι θα γίνουν) αιτήματα της Ιεράς Συνόδου, εάν εξέλιπε η καταφανώς αρνητική και
απαξιωτική στάση της Κυβερνήσεως.
Πράγματι, μιλάμε για αρνητική στάση της Κυβερνήσεως! Ουδείς
εκ των Κρατικών στελεχών, και δη η Πρόεδρος η οποία υπέχει θέσιν συμβόλου του
Έθνους, συνεκινήθη που περάσαμε για πρώτη φορά στην Ιστορία του Ελληνισμού την εορτή
του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, άνευ θρησκευτικής λατρείας. Εάν οι ίδιοι δεν
συνεκινήθησαν, που το έχουν αυτό το δικαίωμα, τουλάχιστον να πέταγαν και κατά
μέρος του κοσμάκη δύο-τρεις λεξούλες για το γεγονός, στα διαγγέλματα και
μηνύματα της Εθνικής Εορτής που απηύθυναν. Κατανοούμε τον πόνο σας. Είμαστε στο
πλευρό σας. Η Παναγία μαζί μας! Όχι;
Τελούμε υπό το κράτος του φόβου, το δέχομαι. Πεθαίνουν
άνθρωποι από τον κορωνοϊό, το καταλαβαίνω. Υπάρχουν συμπολίτες μας που
ταράσσονται εάν υπάρχει θρησκευτική λατρεία, το κατανοώ. Αυτήν όμως την
αδιαφορία αρνούμαι να την καταλάβω. Αδιαφορία που αγγίζει τα όρια της περιφρόνησης.
Ωσάν να λένε στον λαό, το θρησκευτικό σου αίσθημα είναι αθέμιτο, είναι
κοινωνικά απρόσφορο, ουδόλως το υπολογίζω και καλείσαι μάλιστα να το αποβάλλεις
σιγά-σιγά! Βρισκόμαστε ενώπιον μίας αθεμίτου επεμβάσεως στη θρησκευτική
συνείδηση του λαού. Όπως παρετήρει ο καθηγητής Τρωϊάνος, όταν ένα παιδί
μεγαλώνει με έλλειψη θρησκευτικής αγωγής, δεν μεγαλώνει «εν αμεροληψία» αλλά
μάλλον παίρνει αγωγή για να ζήσει ως μη θρησκευόμενος άνθρωπος. Κατ’
αντιστοιχίαν, ένας λαός που περνά μεγάλες θρησκευτικές εορτές ελλείψει θείας λατρείας,
αρχίζει να μετακυλίεται από θρησκευόμενος λαός σε μη θρησκευόμενος λαός. Συνέβη
με την εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, και στην αδικαιολόγητη στάση της
Κυβερνήσεως διαβλέπουμε ότι δεν της κοστίζει πολύ να συμβεί το αυτό και την
Μεγάλη Εβδομάδα εάν οι συνθήκες το απαιτούν. Ο Έλληνας, που πέρασε τις
τελευταίες χιλιετίες του επί της υφηλίου άρρηκτα συνδεδεμένος με την Ιερά
Παράδοση της Εκκλησίας, που έζησε ως κυοφορούμενος εν τη Θεία Λατρεία στα
δύσκολα χρόνια της Τουρκοκρατίας, θα αντιμετωπίσει ξαφνικά την πεμπτουσία της
μυστηριακής ζωής, την Μεγάλη Εβδομάδα, ως ένα τυπικό γεγονός για να απέχει από
αυτό; Είναι ποτέ δυνατόν; Βρίσκει έρεισμα στην αρχή της αναλογικότητας μία
τέτοια μονόπλευρη προσέγγιση; Προσέγγιση
η οποία, στο κάτω-κάτω, ανταποκρίνεται στο αίσθημα της μερίδας των πολιτών που
ψήφισαν την Αξιωματική Αντιπολίτευση, και όχι εκείνων που στήριξαν την
Κυβέρνηση ως Κυβέρνηση Ορθοδόξων.
Απαγόρευση λατρείας και παγερή αδιαφορία, το δώρο του Πάσχα
για τη φετινή χρονιά! Οι Χαιρετισμοί της Παναγίας, οι Ακολουθίες των Αχράντων
Παθών, ο Επιτάφιος, ακόμη και η «απλή» μετάληψη της Θείας Κοινωνίας, δεν είναι
τετριμμένα και τυπικά πράγματα. Είναι στιγμές που προσμένει ο κάθε πιστός όλο
τον χρόνο, μέσα στην κούραση και τη ρουτίνα της καθημερινότητας, μέσα στον φόβο
μπροστά στο αβέβαιο αύριο. Εκεί στεριώνει την ελπίδα του. Από αυτά εξαρτάται η
ζωή του η πνευματική, η υγεία του η ψυχική. Αξίζουν τον σεβασμό αντί της
περιφρονήσεως, την αναγνώριση αντί της καταστολής. Κι αν φιμωθούν, η Ιστορία
απέδειξε ότι πιότερο βρυχώνται.
Φωτογραφία
του Χρήστου Μπόνη απο την Ευρωκίνηση
Είναι ό,τι χειρότερο η αποχή από το Άγιο Ποτήριο. Μας θέλουν μακριά από πού; Από το στέρεο μετερίζι μας, τη πρώτη και τελευταία ελπίδα μας! Να απέχουμε από την Εκκλησία οι πιστοί τί νόημα έχει; Αν στη κορυφαία γιορτή της ορθοδοξίας ο ναός είναι άδειος, αν ιερουργεί ο ιερέας κι απέχει το εκκλησίασμα αυτό δεν είναι ύβρις; Λέμε είμαστε μέλη του ενιαίου σώματος, αν απέχει ο λαιμός,απεργεί, το κεφάλι πώς θα δώσει εντολή στο χέρι ή στο πόδι; Απλή κατάθεση σκέψης κάνω..πείτε μου αν κάνω λάθος..
ΑπάντησηΔιαγραφήΠασχαλινό αρνί θα μπορούσε να θυσιαστεί για πρώτη φορά στην αυλή του Τεμένους τού Ομάρ, στο σημείο που ηταν το θυσιαστήριο του Ναού Του Σολομώντα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε αυτό το σημείο ακριβώς ο Βασιλιάς Δαυίδ έχτισε θυσιαστήριο και σταμάτησε λοιμός. Και Άγγελος Κυρίου κατέβηκε και έσφαξε τους εχθρούς.
O Αρχιραβινος είπε πως θα διαβάσουν ευχή για την παύση του κοροναϊού όπως ο Βασιλέας Δαυίδ έπαυσε τον κοροναϊό. Και θα είναι η μεγάλη πλάνη να παύση ο κοροναϊός, και ίσως για να πιστέψει ο κόσμος για την μέλλουσα θρησκεία.
κορονα'ι'ός, επηρέασε τις αντιστάσεις των Μουσουλμάνων, και επιτρέπεται στην αυλή τού Τεμένους του Ομάρ να στηθεί το θυσιαστήριο τών Εβραίων. Όμως το Ιράν παραμένει φανατικό, και οι προφητείες μπορούν να εκπληρωθούν ως προς τον Παγκόσμιο Πόλεμο, με έρεισμα τη θυσία των Εβραίων, που όμως σε συνδυασμό με την ανωτέρω περίοδο των ανθρωποθυσιών, την σιωπή του Αγίου Θυσιαστηρίου στη Γη, (κατά κανόνα), να έχουμε την συντριπτική παγκόσμια θεομηνία σύμφωνα με τις Προφητείες.
Για πρώτη φορά μετά από 2000 χρόνια επαναλειτουργεί το θυσιαστηριο των Εβραίων, σε συνδυασμό με την για πρώτη φορά απαγόρευση του Αγίου Θυσιαστηρίου.
Κατόπιν όλων των παραπάνω, και εάν δεν αλλάξουν από Θεού τά προγραμματισμένα, κατά τήν άποψή μου κρίνεται καθολική η επικράτηση τού αντιχρίστου επι της Γης, για πρώτη φορά μετά από 2000 χρόνια, οπότε να αναμένουμε και τα ανάλογα δεινά.
Αυτή θα είναι η αρχή τής ενθρόνισης τού Αντιχρίστου, και είναι αυτονόητο πως κάθε Βασιλιάς θα θέλει να ξεχωρίσει τους υπηκόους του που θα τον νυπηρετήσουν. Το σφράγισμα, -εάν δεν πάνε πίσω τα ζητήματα,- δεν είναι μακριά.
Σε συνέχεια στό δημοσίευμα:
Σύμφωνα με τη συμφωνία Τραμπ του αιώνα, ο Sanhedrin υπέβαλε αίτηση στην ισραηλινή κυβέρνηση για να λάβει αδειοδοτήσεις που θα επέτρεπαν στους ιερείς να εκτελέσουν το τελετουργικό του πάσχα, και να θυσιάσουν στον προσωρινό βωμό, που θα μεταφερθεί στο ναό, και θα αφαιρεθεί αμέσως μετά την τελετή . Αν η κυβέρνηση χορηγήσει τις άδειες, όπως θα πρέπει βάσει του ισραηλινού και του διεθνούς δικαίου, αυτή θα είναι για πρώτη φορά, μετά την καταστροφή του Δεύτερου Ναού ότι ένας βωμός στηθηκε στην κατάλληλη θέση του στον ιερό τόπο του Ιουδαϊσμού: ο τόπος αυτός αγοράστηκε από τον Βασιλέα Δαβίδ.