Ἀπάντηση Ἐπισκόπου Ἰερεμίου
Ἐπειδή
με ρωτάτε , σᾶς ἀπαντῶ:
1. Ἀπό τόν ἴδιο τόν Πατριάρχη ἄκουσα, τέσσερις
ἤ πέντε φορές ὅτι οἱ λαβόντες τήν αὐτοκεφαλία ἀπεκόπησαν ἀπό τό σχίσμα καί ἀνήκουν
πλέον στήν ἁγίαν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν.
2. Τό ὅτι κατά τήν δικτατορία συνέβησαν
παραβάσεις τῶν Ἱερῶν Κανόνων μέ τήν δημιουργία Ἀριστίνδην Συνόδου, αὐτό μοῦ τό
εἶπε ὁ πολυσέβαστος καί ἅγιος πατήρ Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος. Μοῦ εἶπε ἐπί
λέξει: «Τσουβαλιάστηκαν οἱ Κανόνες γιά τήν ἐκλογήν τοῦ Ἱερωνύμου (τοῦ Α´).
Ποῦ ᾽σαι Καντιώτη νά φανατίσεις τά παιδιά γιά νά φωνάξουν ἀνάξιος. Ὄχι μόνον αὐτό
δέν ἔγινε, ἀλλά...». Ἤθελε νά πεῖ ὅτι ὄχι μόνο ὁ πατήρ Αὐγουστῖνος δέν
διαμαρτυρήθηκε, ἀλλά ἀπό τό «τσουβάλιασμα» αὐτό τῶν Ἱερῶν Κανόνων ἐξελέξη Ἐπίσκοπος.
Ὁ πατήρ Ἐπιφάνιος ὁμιλεῖ! Ἑπομένως, ὅσοι ἔχουν ἀντίθετο γνώμη καί νομίζουν ὅτι
τά σχετικά μέ τήν ἐκλογή τοῦ Ἱερωνύμου Α´ καί τήν σύνθεση Ἀριστίνδην Συνόδου εἶναι
σύμφωνα μέ τούς Κανόνες, ἐναντιοῦνται πρός τόν μεγάλον Κανονολόγο τῆς Ἐκκλησίας
μας, τόν ἀρχιμ. π. Ἐπιφάνιον Θεοδωρόπουλο.
3. Στό ἐρώτημα ποιός τότε, κατά τήν
δικτατορία, κατά τίς παραβάσεις τῶν Ἱερῶν Κανόνων διαμαρτυρήθηκε, ἔχω νά πῶ ὅτι
βεβαίως τότε, ἄν καί δικτατορία, διαμαρτυρήθηκαν Καθηγηταί Πανεπιστημίου, καί
πρῶτος καί καλύτερος ὁ μακαριστός Γεράσιμος Κονιδάρης καί εἶναι γραμμένα τά
κείμενα τῆς διαμαρτυρίας του. Ἀλλά ὁ πατήρ Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος, κατά τόν
παραπάνω λόγο του, θά περίμενε νά διαμαρτυρηθεῖ κατά πρῶτον ὁ μεγάλος-μεγάλος ἀγωνιστής,
ὁ θρυλικός πατήρ Αὐγουστῖνος Καντιώτης. Καί ὄχι μόνον νά διαμαρτηρηθεῖ, ἀλλά
καί νά φανατίσει παιδιά, γιά νά φωνάξουν «ἀνάξιος» στίς χειροτονίες, ὅπως τό ἔκανε
λίγο παλαιότερα σέ πολύ-πολύ μικρότερες παραβάσεις ἀπ᾽ αὐτές πού συνέβησαν κατά
τήν δικτατορία («τσουβάλιασμα Ἱερῶν Κανόνων»). Γι᾽ αὐτό καί εἶπε ὁ π. Ἐπιφάνιος:
«Ποῦ᾽σαι Καντιώτη νά φανατίσεις παιδιά νά φωνάξουν “ἀνάξιος”».
4. Ἀσφαλῶς, οἱ ἐκλεγέντες τότε ὑπό τῆς Ἀριστίνδην
Συνόδου ἦταν κανονικοί καί νόμιμοι Μητροπολίτες, διότι ἀναγνωρίστηκαν ὑπό τῆς Ἐκκλησίας
μέ τά συνεχῆ συλλείτουργα (βλ. ἀρχιμ. Ἐπιφ. Θεοδωροπούλου, Ἄρθρα-Μελέται-Ἐπιστολαί,
τόμ. Α´, σ. 383 ἑξ.). Ἐάν δέν εἶναι κανονικοί, δέν εἶμαι καί ἐγώ κανονικός,
διότι εἶμαι κουρά εἰς μοναχόν καί χειροτονία εἰς διάκονον τοῦ μακαριστοῦ πολυσεβάστου
Γέροντος π. Αὐγουστίνου. Τιμωρήθηκαν ὅμως τότε διά τίς γενόμενες παραβάσεις τά
μέλη τῆς Ἀριστίνδην Συνόδου μέ πενταετῆ – νομίζω – ἀποχή ἀπό τήν Ἱεραρχία. Ὅλοι
ὅμως τό λέγουν ὅτι οἱ ἐκλεγέντες ὑπό τῆς Ἀριστίνδην τότε Ἱεράρχες ἦταν ὅλοι ἄριστοι
καί περισσότερο ἀπό ἄριστοι. Ὅτι ἔγιναν ὅμως παραβάσεις τῶν Ἱερῶν Κανόνων («τσουβάλιασμα»,
κατά τόν πατέρα Ἐπιφάνιο), ἔγιναν.
Τιμούμε και ευλαβούμεθα τους σύγχρονους γέροντες αλλά σε σοβαρά ζητήματα πίστεως και κανονικότητος ανατρέχουμε στους Αγίους Πατέρες. Τα υπόλοιπα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ἀπό τόν ἴδιο τόν Πατριάρχη ἄκουσα, τέσσερις ἤ πέντε φορές ὅτι οἱ λαβόντες τήν αὐτοκεφαλία ἀπεκόπησαν ἀπό τό σχίσμα καί ἀνήκουν πλέον στήν ἁγίαν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν".
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο αξιόπιστη και αληθινή είναι η προηγούμενη φράση που προέρχεται από τον σημερινό Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, ο οποίος έχει σκανδαλίσει έντονα και πάρα πολλές φορές την Οικουμενική Ορθόδοξη Εκκλησία με τις ανεπίτρεπτες δημόσιες πράξεις του και τα λόγια του;
Προφανώς ο αναφερόμενος Πατριάρχης εννοεί ότι ο ΙΔΙΟΣ και από ΜΟΝΟΣ του (μαζί με την Σύνοδο της Κωνσταντινουπόλεως), σαν ο "Πάπας της Ανατολής", έλυσε το σχίσμα των σχισματικών.
ΝΑ ΑΦΗΣΕΙ ΤΑ ΚΟΛΠΑ Ο ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΟΣ Κ.ΙΕΡΕΜΙΑΣ ΠΟΥ ΚΑΙΓΕΤΑΙ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ.ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΕΓΙΝΑΝ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΙΕΡΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΙΝΔΗΝ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΙΑΚΟΠΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΩΝ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ ΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ.ΟΠΩΣ ΒΛΕΠΕΤΕ ΔΕ ΖΗΤΗΣΕ ΚΑΠΟΙΟΣ(ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ,ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΙΣΤΙΝΔΗΝ)ΤΙΜΩΡΙΑ.ΣΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΔΟΓΜΑΤΙΚΟ ΚΑΘΑΡΑ.ΑΙΡΕΣΗ ΠΡΩΤΕΙΟΥ ,ΑΛΑΘΗΤΟΥ(ΑΠΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ),ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΕΝΟΥΣ(ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΔΙΑ ΡΟΠΑΛΟΥ!!!!)ΚΙ ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΕΚΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΟΥΚΡΑΝΟΥΣ.Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ Κ.ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ ΗΤΑΝ ΚΛΗΡΙΚΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ.ΕΞΑΠΑΤΑΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΕ ΓΟΡΤΥΝΟΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι προς τιμή του μητροπολίτη Γόρτυνος Ιερεμία ότι απαντάει σε ερωτήσεις λαϊκών και μάλιστα μη ειδικών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσοι το κάνουν και μάλιστα τόσο ευγενικά όπως ο μητροπολίτης Ιερεμίας;
Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ " Ο ΠΑΠΑΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ" ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ "ΑΛΑΘΗΤΟΣ"
ΑπάντησηΔιαγραφήε οχι και ο ιερεμιας. ποιος θα μεινει εξω απο τη σχισματικη εκκλησια που γιναμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΠονηρα αλωπηξ
ΑπάντησηΔιαγραφήλυπαμαι για το ιστολογιο σας που δεν αισχυνεται να αναρτησει την πονηρη και απευθυνομενη σε βλακες απαντηση του αναξιου μητροπολιτου... Αρκετα μας μολυναν, μας μαυρισαν την ψυχη, φτανει, ας πανε να κλαψουν αντι να επιβαρυνουν την ερημη ψυχη τους κι αλλο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤί σχέση έχουν μιά αριστίνδην σύνοδος μέ τό εξάμβλωμα τής Ουκρανίας? Απολύτως καμμία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤό ένα αμιγές διοικητικό, τό άλλο καταστρατήγηση όλων των Ι Κανόνων..
Μπορεί τα βαθύτερα αίτια του πρόβληματος σήμερα να άπτονται των δογμάτων (π.χ. πρωτείο Κων/πόλεως ή θεωρία Ρώσων περί 3ης Ρώμης - εθνοφυλετισμός), αλλά το Ουκρανικό αυτό καθεαυτό, όπως παρουσιάζεται σήμερα, είναι διοικητικό θέμα. Αν όλοι έκαναν ένα βηματάκι πίσω, το θέμα θα λυνόταν πολύ εύκολα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως, πολλοί σχολιαστές εδώ, ενώ δεν έχουν κάν ανοίξει ένα βιβλίο περί Ιερών Κανόνων, παριστάνουν τους πολύξερους και τους επιτιμητές των πάντων και αυτό δεν είναι σωστό. Τά θέματα του Κανονικού Δικαίου έχουν πολλές παγίδες και δεν είναι τόσο εύκολα και σαφή όσο νομίζουν. Γιά παράδειγμα υπάρχει η λεγόμενη «ακρίβεια» και η λεγόμενη «οικονομία» στόν τρόπο επίλυσης των θεμάτων στην Ορθοδοξια. Πόσοι από τους σχολιαστές εδώ το γνωρίζουν αυτό; Είναι καλό να έχουμε ζήλο για τα θεία, αλλά πρέπει κιόλας να γνωρίζει ο καθένας και μέχρι πού φθάνουν οι γνώσεις του και να μην λαμβάνει για τον εαυτό του το «αλάθητο» (σύνηθες... ελάττωμα). Νομίζω ότι την ώρα αυτή πρέπει να υπάρχει μία αυτοσυγκράτηση από όλους και ιδίως από τούς μή γνωρίζοντες, και κυρίως να λείπουν οι χαρακτηρισμοί. Είναι αμαρτία χωρίς να γνωρίζουμε τον άλλο να αρχίζουμε να τον «στολίζουμε» με διάφορα «κοσμητικά» επίθετα, μόνο και μόνο επειδή πήρε διαφορετική θέση από μας. Και επαναλαμβάνω δεν πρόκειται για δογματικό θέμα.
Πολύ σωστό το σχόλιο 7:36 μ.μ.!
ΔιαγραφήΜερικοί ξερόλες ανώνυμοι και άλλοι άσχετοι και ολιγογράμματοι το παρακάνουν με τους χαρακτηρισμούς απέναντι σε καλούς μητροπολίτες.
"Ανώνυμος είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι προς τιμή του μητροπολίτη Γόρτυνος Ιερεμία ότι απαντάει σε ερωτήσεις λαϊκών και μάλιστα μη ειδικών.
Πόσοι το κάνουν και μάλιστα τόσο ευγενικά όπως ο μητροπολίτης Ιερεμίας;
27 Οκτωβρίου 2019 - 5:55 μ.μ. "
Διατί ἀγαπητέ εἶναι πρός τιμή του νά ἀπαντήσῃ
καί δέν εἶναι ΥΠΟΧΡΕΩΣΙΣ τοῦ Ἐπισκόπου νά ἀπαντήσῃ στόν Ἃγιον Λαόν τοῦ Θεοῦ;
Ευγενικά; Άγιον Λαόν; Εμείς κάτι για "λαϊκούς παιδαρέλια" που υπογράψανε επιστολή διαμαρτυρίας ακούσαμε όταν ρωτήθηκε από μια κυρία για τον Μητροπολίτη Κιέβου Ονούφριο, στα ΔΗΜΗΤΡΙΑ ! Και απάντηση δεν έδωσε!
ΔιαγραφήΝαι! Ευγενική είναι η απάντηση του Βασίλη Παπασπυρόπουλε.
ΔιαγραφήΔεν βρίζει, δεν στολίζει με "κοσμητικά επίθετα" στην επιστολή.
Συμπλήρωση στο 5:32 μ.μ.
ΔιαγραφήΟπως μερικοί οικουμενιστές δεσποτάδες τους Αντιοικουμενιστές.
Βασίλη Παπασπυρόπουλε μιλάμε για την γραπτή απάντηση της εδώ ανάρτησης και όχι για άλλα προφορικά.
ΔιαγραφήΌχι αγαπητέ 7:41 μ.μ. δεν είναι υποχρέωση του να απαντάει ξεχωριστά στον καθένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορούσε να βγάλει μια γενική ανακοίνωση ναι. Αλλά να απαντάει ξεχωριστά στον καθένα προσωπικά δεν είναι υποχρέωση του.
ΑΝΩΝΥΜΕ 27-10 7.36ΜΜ "ΣΤΟΛΙΖΕΤΕ"ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΕΔΩ ΠΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΙΝΕΣΤΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΟΤΙ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΘΕΜΑ!ΕΣΕΙΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ;ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΣΑΣ ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΟΧΙ.ΑΦΗΣΤΕ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΑΙ ΜΗΝ ΤΟ ΠΑΙΖΕΤΕ ΞΕΡΟΛΑΣ!!!ΠΕΣΤΕ ΣΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΝΑ ΣΑΣ ΠΟΥΝ ΤΙ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ.ΕΛΕΟΣ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκριβώς επειδή το ουκρανικό είναι κυρίως Ιεροκανονικό και όχι απλώς και μόνο διοικητικό θέμα, και επειδή η οικονομία κατά την εφαρμογή των Ιερών Κανόνων ποτέ δεν πρέπει να ξεφεύγει από τα δογματικά όρια, και από τη στιγμή που στο εν λόγω ζήτημα η οικονομία ξέφυγε από τα δογματικά όρια για τους λόγους που έχουν από πολλούς ειδικούς αναλυθεί, η χορήγηση του ουκρανικού αυτοκεφάλου δεν μπορεί να καταστεί αποδεκτή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς, ο μητροπολίτης Γόρτυνος προσπάθησε να συσχετίσει το ουκρανικό με τα γεγονότα της Αριστίνδην Συνόδου. Η διαφορά τους είναι μεγάλη διότι, αν και είναι αντικανονικές και οι δύο περιπτώσεις, ωστόσο, στην Αριστίνδην δεν είχαμε να κάνουμε με αφορισμένους και αμετανόητους κληρικούς όπως στο ουκρανικό στο οποίο πραγματοποιήθηκε σωρεία παραβάσεων Ιερών Κανόνων (και δογματικών αποκλίσεων σε τελική ανάλυση).
Αυτό που μου προξενεί, πάντως, ιδιαίτερη εντύπωση είναι η φυσικότητα και η κυνικότητα με την οποία ο μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας παραδέχεται ότι το ουκρανικό είναι πράγματι ένα ζήτημα κατά το οποίο συνέβησαν παραβάσεις Ιερών Κανόνων από την μεριά του Οικουμενικού Πατριαρχείου τις οποίες, όμως, έτσι απλά πρέπει να αποδεχτούμε σαν καλά βόδια (και όχι λογικά πρόβατα) που είμαστε!
Όσο δε για το ότι άκουσε τον πατριάρχη να λέει ότι οι αφορισμένοι Ουκρανοί ψευδοκληρικοί μετανόησαν, αυτό το επιχείρημα είναι για γέλια και για κλάματα! Από πότε αποτελεί απόδειξη γεγονότος η προφορική διαβεβαίωση ενός τρίτου προσώπου για ένα άλλο;
ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΕ,ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ( 1833)ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΟΥΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΘΕΙ ΠΕΡΙΠΟΥ 11 ΑΡΙΣΤΙΝΔΗΝ ΣΥΝΟΔΟΙ. ΜΟΝΟΝ Η ΑΡΙΣΤΙΝΔΗΝ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΤΗΣ 21/4/67 ΗΤΟ ΠΑΡΑΒΑΣΙΣ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ;ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΟΝ "Η" ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΝ ΚΩΛΥΜΑ ΠΡΟΣ ΣΥΓΚΛΗΣΙΝ ΑΡΙΣΤΙΝΔΗΝ ΣΥΝΟΔΟΥ; Υ.Γ. ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗΝ ΣΑΣ ΓΡΑΦΕΤΕ "ΤΟ ΟΤΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΣΥΝΕΒΗΣΑΝ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΙΕΡΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΝ ΑΡΙΣΤΙΝΔΗΝ ΣΥΝΟΔΟΥ"
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος 27 10, 7:36
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπάντηση στόν 9:56: Επειδή τυγχάνει να έχω πτυχίο θεολογίας και μάλιστα όχι με πενταράκι... σάς λέω και πάλι ότι τα Κανονικά θέματα έχουν πολλές προεκτάσεις και δεν είναι πάντοτε μιά στυγνή εφαρμογή κανόνων, δίκην μαθηματικών πράξεων. Αυτή άλλωστε είναι και η έννοια της «οικονομίας». Ο κανόνας κατ᾽ ακρίβειαν λέει μία θέση, αλλά αυτή πιθανώς σέ μία περίπτωση δεν θεραπεύει την κατάσταση. Οπότε η Εκκλησία μπορεί κάτι το οποίο δεν είναι σύμφωνο με το γράμμα του νόμου να το κάνει αποδεκτό, εφ᾽ όσον μπορεί αλλιώς να θεραπευθεί το πρόβλημα. Γι᾽ αυτό ο Σεβ. Γόρτυνος ανέφερε το παράδειγμα της Αριστίνδην Συνόδου. Η εκλογή τότε των Μητροπολιτών δεν ήταν σύμφωνη με τους Ιερούς Κανόνες, αλλά η Εκκλησία συνεκτίμησε τήν όλη κατάσταση καί έκανε δεκτή την εκλογή τους. Ασφαλώς, στο θέμα της Ουκρανίας δεν έχουμε ακριβώς την ίδια περίπτωση. Αυτό όμως μπορεί να λειτουργήσει ως ερμηνευτικό κλειδί για να δούμε περαιτέρω τό πρόβλημα.
Κι ούτε πάλι (απαντώντας και στον επόμενο συνομιλητή) εγώ προσωπικώς τάσσομαι με την πλευρά του Πατριαρχείου με αυτά που λέω. Απλώς λέω το αυτονόητο, ότι δηλαδή αν ήταν τόσο απλό το θέμα θα είχε λυθεί. Γιατί μέσα εμπλέκονται και τα πολιτικά και τα εθνοτικά ζητήματα. Και τώρα όμως λύνεται, αν όλες οι πλευρές κάνουν ένα βήμα πίσω, ασχέτως με το ποιός έχει το περισσότερο δίκιο. Δηλαδή να δείξουν όλοι μία καλή διάθεση και να ξανακουβεντιάσουν το θέμα χωρίς εγωισμούς.
Άλλωστε, είναι και πολλά θέματα σχετικώς με την κήρυξη αυτοκεφαλίας ή με τις δικαιοδοσίες των Πατριαρχείων, τα οποία είχαν μεν καθοριστεί από τις Οικουμενικές Συνόδους (πρίν από... 1400 περίπου χρόνια και βάλε!), αλλά, όπως καταλαβαίνετε, ο κόσμος έχει αλλάξει πολύ από τότε (π.χ. σήμερα δεν έχουμε ένα ενιαίο ρωμαϊκό κράτος με χριστιανό αυτοκράτορα). Πολλά σήμερα λύνονται με βάση το πώς εθιμικά αντιμετωπίζονταν κατά καιρούς τα θέματα, αλλά προφανώς θα πρέπει μία μελλοντική Οικουμενική Σύνοδος να λύσει αυτά τα σοβαρά προβλήματα, κάνοντας ένα καλό update, σύμφωνο με το πνεύμα των Πατέρων της Εκκλησίας μας βεβαίως!
Και πάντως εγώ δεν «στόλισα» κανέναν. Είδατε να γράφω κάποιον χαρακτηρισμό; Με ενοχλεί όμως αυτή η έννοια των «στρατοπέδων» που έχουν ορισμένοι μέσα στα εκκλησιαστικά περιβάλλοντα. Καλουπώνουμε κάποιες ιδέες και όποιος δεν συμφωνεί μαζί μας 100% σε όλα (ποιός ορίζει τελικώς ποιό είναι τό σωστό μέσα στο «στρατόπεδο»; Ο κάθε διαχειριστής ιστολογίου ή ο κάθε αρθρογράφος;) τον κηρύσσουμε «αποσυνάγωγο» και αρχίζουμε τις... βολές!
Κι αν πάλι κάποιος κάνει λάθος σε μία θέση του – ανθρώπινο κι αυτό – είναι σωστό να τον στέλνουμε αμέσως στο «απόσπασμα»;...
Κατά τον μητροπολίτη κ. Ιερεμία, ο Πατριάρχης δεν είπε ότι οι σχισματικοί μετενόησαν, αλλά ότι «απεκόπησαν από το σχίσμα και ανήκουν πλέον στην αγίαν Ορθόδοξον Εκκλησίαν». Προφανώς γιατί ο ίδιος ο Πατριάρχης Κων/πόλεως με τη 12 μελή σύνοδό του θέλησαν να τους αποκαταστήσουν, για τους λόγους που αυτοί γνωρίζουν, χωρίς τη σύμφωνο γνώμη του Πατριαρχείου Μόσχας που τους αφόρισε και των άλλων Πατριαρχείων και Αυτοκεφάλων εκκλησιών της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Εάν είχαν πράγματι μετανοήσει θα επέστρεφαν στην Εκκλησία άνευ όρων και θα υποτάσσονταν στους κανονικούς μητροπολίτες και επισκόπους της Ουκρανίας. Δεν θα δήλωνε ο Φιλάρετος Ντενισένκο στις 11 Οκτωβρίου 2018 ότι «Ήμουν, είμαι και θα είμαι ο Πατριάρχης Κιέβου» -δεν είναι αυτά λόγια μετανοίας- ούτε θά συνέδεαν τό θέμα της επιστροφής τους στην Εκκλησία με το θέμα της χορήγησης αυτοκεφαλίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ δεν πρόκειται για παράβαση κανόνων από μέρους των σχισματικών ή του Πατριαρχείου Κων/πόλεως που μπορεί να οικονομηθεί με τον α ή β τρόπο, αλλά για προσπάθεια να επιβληθεί στό σύνολο της Ορθοδόξου Εκκλησίας ένα είδος πρωτείου εξουσίας, που δεν μπορεί βέβαια να γίνει αποδεκτό, γιατί σύμφωνα με το σύμβολο της Πίστεως η Εκκλησία είναι Αγία και Αποστολική και όχι ένα ανθρώπινο κατασκεύασμα όπως ο Παπισμός. Ο Πατριάρχης είπε και κάτι άλλο τώρα που ήρθε στο Άγιον Όρος. Είπε ότι η Μεγάλη Εκκλησία (δηλ. τό Πατριαρχείο Κων/πόλεως) δεν έχει ευθύνη για όσα δεινά ακολούθησαν στην Ουκρανία εξαιτίας της παρεμβάσεώς του, γιατί η Μεγάλη Εκκλησία «εις ενότητα πάντας εκάλεσεν». Αλλά μήπως και ο Πάπας δεν κάνει το ίδιο; Δεν καλεί «εις ενότητα πάντας» υπό την κραταιάν του εξουσία; Ας μην ξεγελιόμαστε λοιπόν κάνοντας λόγο για αριστίνδην συνόδους.
Αγιορείτης μοναχός
Μόνο οι αιθεροβάμονες, θα περιμένουν κάτι πραγματικά καλό - με την ακραιφνώς Ορθόδοξη Χριστιανική έννοια - από τους πολλούς - υπάρχουν και καλές και άξιες εξαιρέσεις - ιεράρχες της κρατικής Εκκλησίας της Ελλάδος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή η απογοήτευση που προκύπτει στο συνειδητό πλήρωμα της Εκκλησίας, έχει και ένα μεγάλο καλό: μαθαίνουν οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί να στηρίζουν όλες τις ελπίδες τους στον ζώντα και αληθινό Θεό της Εκκλησίας.
Αυτοί που παριστάνουν πως τα ξέρουν όλα εκνευρίζουν εμάς που τα ξέρουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜεγααάλε! Τι είπες τώρα;!!!! Σε παρακαλώ, μπορώ να χρησιμοποιήσω τη ατάκα σου, για να προκαλώ γέλια στους θλιμμένους;;;;
ΔιαγραφήΚαλά τα είπε Βασίλη Παπασπυρόπουλε.
ΔιαγραφήΚαθόλου δεν είναι για γέλια.
Αφησε τις ειρωνείες.
Για μερικούς έχει δίκιο ο 1:04μ.μ.
Τί θα πει ο όρος "κρατική Εκκλησία της Ελλάδας";;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Εκκλησία της Ελλάδας ακόμα και αν είναι συνδεδεμένη με το κράτος δεν είναι κρατική. Είναι του Χριστού.
Ποιός σχισματικός παλαιοημερολογίτης το έγραψε το σχόλιο 11:53 π.μ.;
"Φριξον ηλιε!"... Το οτιοι λαβοντες "αυτοκεφαλια" αποκαθισταντσι αυτοματως απο την κατασταση σχισματος σε εκεινην της κανονικης εκκλησιας ειναι μια απαραδεκτη, αθεολογητη, προκλητικα αντικειμενη στους Ιερους Κανονες, επιεικως δε εξωφρενικη θεση, την οποιαν μονον ο θρασυς παραβατης των Ιερων Κανονων και περιφρονητης του πολιτευματος της Εκκλησιας, αυτοχρημα εκπτωτος λογω προσχωρησης στην Παναιρεση του Οικουμενισμου/ Συγκρητισμου/ Πανθρησκειας και πειθηνιος υπηρετης ξενων εξωεκκλησιαστικων νεοταξικων κεντρων Βαρθολομαιος μπορουσε να εκστομισει χωρις να ερυθρια! Που το ειδε αυτο γραμμενο ο ανατροπεας της εκκλησιαστικης ταξεως και συνειδητος υπονομευτης της ενοτητας της Εκκλησιας; Ποια Συνοδος περιελαβε κατι τετοιο σε Ορο της, ποιος η ποιοι Πατερες ειπαν η υπενοησαν ποτε κατι τετοιο; Αφου πρωτα, διαπραττων το βαρυ εκκλησιαστικο αδικημα της εισπηδησεως σε ξενη δικαιοδοσια,χωρις να εχει κανενα δικσιωμα - τα πρεσβεια τιμης δεν συνεπαγοντσι γενικη διοικητικη αρμοδιοτητα του Κωνσταντινουπολεως εφ' ολης της Ορθοδοξου Εκκλησιας,δεν θα ανεχθουμε "παπα" στην Ορθοδοξια επειδη ετσι θελει ο Βαρθολομαιος και εκεινοι που τον κατευθυνουν για τις δικες τους σκοπιμοτητες και γεωπολιτικες στοχευσεις! - ερχετσι τωρα να δικσιολογησει το χσος και την κστασταση νεου σχισματος την οποια ο ιδιος προεκαλεσε με πρωτακουστες θεσεις και δικαιολογιες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρωτα πρωτα οι - οποιοι- σχισματικοι δεν μπορουν να λαβουν αυτοκεφαλια διοτι απλουστατα ειναι εκτος σωματος Εκκλησιας. Πως μπορουν να λαβουν αυτοκεφαλια καποιοι που ευρισκονται εκτος Εκκλησιας; Τι ειναι αυτα τα πρωτοφανη, αθεολογητα και αντικανονικα που μας κανοναρχει ο Κωνσταντινουπολεως, εν πληρει συγχυσει τελων; Η αυτοκεφαλια προυποθετει και απονεμεται σε δομη υπαρχουσα και λειτουργουσα εντος της Εκκλησιας. Θεραπεια δε του σχισματος και αποκατασταση της ενοτητος υπαρχει μονον με μετανοια των σχισματικων και επιστροφη τους στην Εκκλησια και δικαιοδοσια στην οποια κανονικως ανηκουν, εν προκειμενω στο Πατριαρχειο της Μοσχας, δια της τοπικης Μητροπολεως Κιεβου υπο τον κανονικο Μητροπολιτη Ονουφριο. Μονον η Μοσχα μπορει να αρει τον αφορισμο/ ακοινωνησια και να επαναφερει του σχισματικους και αποκεκομμενους στην κανονικη κατασταση . Αλλως , Πανορθοδοξη Συνοδος(κανονικα και συμφωνα με τους Ιερους Κανονες και το συνοδικο πολιτευμα της Εκκλησιας συγκροτημενη και οχι ληστρικη τυπου Κολυμπαριου) και ετερος ουδεις!
Το πραξικοπημα Βαρθολομαιου εχει φερει ολη την Εκκλησια σε κατασταση σχισματος . Συγχυση, ταραχη και σντιπαραθεσεις επικρατουν. Περαν δε του γενικοτερου , θα υπαρξει και εσωτερικο, ενδοελλαδικο, σχισμα διοτι θα αντιστουν στις μεθοδευσρις του Οικουμενιστικου Πατριαρχειου ελλαδικοι Αρχιερεις με ορθοδοξο φρονημα και σεβασμο στους Ιερους Κανονες, ομολογητες κληρικοι και μοναχοι και πιστος Λαος. Μη πειθομενοι σε ανυπαρκτα "προνομια" ανυπαρκτων "προκαθημενων".
Για τον Ιερεμια δεν χρειαζεται να πουμε τιποτε ουτε να πολυασχολουμεθα. Οσπι τον παρακολουθουν καιρο θα εχουν διαπιστωσει τις αντιφασεις και παλινωδιες του. Ο ανθρωπος κατι παει να πει μερικες φορες, αλλα... καποιο στην Αθηνα του τραβανε δισκριτικα το αυτι και...πειθεται. Ποιος ξερει;
Ο άγιος Γόρτυνος κατέχει τόνους θεολογίας και κανονικού δικαίου. Είναι τουλάχιστον αστείο να του "τραβούν το αυτί" κάποιοι για κανονικούς δήθεν λόγους. Προς γνώσιν τους ας υπενθυμίσουμε το εξής. Δεν υπάρχει ούτε ένας ορθόδοξος που να μην παραβιάζει έναν τουλάχιστον Ιερό Κανονα από τους 770 συνολικά. Ακόμα και αυτοί που φωνασκούν παραβιάζουν αυτόν τον Κανόνα: τον 101 της Πενθέκτης. Είναι ο κανόνας που ορίζει ότι το Σώμα μεταλαμβάνεται χωριστά, με τα χέρια, και όχι μέσα από σκεύος. Υπάρχει κάποιος που τον τηρεί εδώ και χίλια χρόνια;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος 7:50-28/10: αστείος είναι ο ισχυρισμός σου. Και πιο αστείοι οι ισχυρισμοί του Γόρτυνος περί "μετανοίας" των σχισματικών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή "κατέχει τόνους θεολογίας και κανονικού δικαίου" απαγορεύεται η κριτική σε βάρος του τη στιγμή που υποστηρίζει εξώφθαλμα αντικανονικές θέσεις στο ουκρανικό;
Κάθε άλλο παρά απαγορεύεται η κριτική. Οι χαρακτηρισμοί είναι αυτοί που δεν έχουν θέση στην κριτική -και μάλιστα οι προσωπικοί. Αλλά η σπουδή με την οποία κάνουμε κριτική καλό είναι να συμβαδίζει και με την αυτοκριτική μας, ώστε να μην παριστάνουμε τους άμωμους παντογνώστες και να αναγνωρίζουμε εκείνους που κατέχουν περισσότερα από εμάς. Πόσοι ξέρουν ότι όλοι παραβιάζουμε διαρκώς Ιερούς Κανόνες -και είναι διατεθειμένοι να χαμηλώσουν τους επικριτικούς για συγκεκριμένες περιπτώσεις τόνους; Πόσοι μπορούν να δεχτούν ότι είναι αδύνατον να μη συνεχίσουμε να παραβιάζουμε Ιερούς Κανόνες -για λόγους που δεν γίνεται να παρατεθούν εδώ; Ας το έχουμε αυτό υπόψιν μας πριν ξιφουλκήσουμε κατά του ενός ή του άλλου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣεβασμιώτατε Ιερεμία, Θα μπορουσε ο Παναγιώτατος να πάρει το μαγικό του ραβδί και να αρχίζει να σώζει στην αγία εκκλησία τους απανταχού ουνίτες, παπικούς και ιουδαίους μόνο και μόνο επειδη του ζήτησαν να τους αγκαλιάσει;Δεν ακούτε τον Κύριο που λέει μη δίνετε τα άγια τοις κυσί και τους μαργαρίτας στους χοιρους γιατί θα ρίξουν κι εσάς μαζί;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπάντηση στον 10:25: Προφανώς ο Σεβ. Γόρτυνος δεν είπε κάτι τέτοιο. Η γενίκευση πού κάνετε πάει αλλού το θέμα. Εδώ έχουμε ανθρώπους πού θέλουν να είναι μέσα στην Εκκλησία και όχι απ᾽ έξω και μέχρι στιγμής τουλάχιστον δεν έχουν εκδηλώσει ρητώς αιρετικά φρονήματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήἩ ἀπάντηση στίς ἐπικρίσεις ἐναντίον του εἶναι πιό θλιβερή ἀπό τήν πρώτη τοποθέτησή του και τήν ἐν γένει ἀπαράδεκτη στάση του. Αὐτά πού λέει εἶναι ἄσχετα ἐντελῶς!
ΑπάντησηΔιαγραφήἈποδεικνύεται βεβαίως ἔτσι καί ἐπιβεβαιώνεται ἡ τραγική ἔλλειψη ἐπιχειρημάτων ἐκ μέρους του καί καταδεικνύεται τό δειλόν τοῦ ἀνδρός.
Ἡ Ἀριστίνδην Σύνοδος στήν ὁποία ἐπικεντρώνεται εἶναι ἀντικανονική, ἀλλά δέν θίγει τά μυστήρια καί τήν ἐκκλησιολογία τῆς Ἐκκλησίας. Οἱ τότε ἐκλεγέντες χειροτονήθηκαν, ἔγιναν Ἀρχιερεῖς. Κάποιοι, ἀρκετοί μάλιστα, ἀπό τούς λεγομένους Ἱεράρχες τῆς νέας Αὐτοκεφάλου Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας πού ἵδρυσε ὁ κ. Βαρθολομαῖος ἄλλοι δέν ἔχουν κἄν χειροτονία (!), ἄλλοι ἔχουν χειροτονία ἀπό αὐτοχειροτονήτους καί ἄλλοι ἔχουν ὁριστικῶς καταδικασθεῖ σέ Καθαίρεση και Ἀφορισμό ἀπό Πατριαρχική Σύνοδο και δέν μποροῦν νά ἀποκατασταθοῦν, ἐπιπλέον διότι δέν εἶναι ἱκανοί πλέον γιά νά ἐνεργοῦν τά τῆς Ἱερωσύνης.
Τί λέει, λοιπόν, ὁ Γόρτυνος Ἱερεμίας; Ἔτσι διασκεδάζει τήν πτώση του; Κρίμα καί ντροπή!
"Πόσοι ξέρουν ότι όλοι παραβιάζουμε διαρκώς Ιερούς Κανόνες" έγραψε παραπάνω κάποιος αδελφός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ αδελφέ, ωστόσο, οι όποιες δικές μας Ιεροκανονικές παραβάσεις, πέρα από την δική μας προσωπική πτώση, ούτε σχίσματα εντός Εκκλησίας δημιουργούν, ούτε αναταραχές, ούτε έχουν την ίδια βαρύτητα με τις παραβάσεις στο Ουκρανικό, ούτε σηματοδοτούν γαιοπολιτικές αναταράξεις!