Τρεις αγιορείτες λειτούργησαν με τους σχισματικούς, ο ένας από την
Μονή Βατοπαιδίου ο άλλος από την Κουτλουμουσίου. Ο Ηγούμενος Αλέξιος (ως μέλος
της αντιπροσωπείας του Πατριαρχείου!) κάλεσε τον ουνίτη Ποροσένκο στην Ι.Μ.
Ξενοφώντος, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο και για τον Επιφάνιο.
σ.σ. Το δίδαγμα σε όλη αυτήν την ιστορία τελικά είναι ότι σε τούτη τη
ζωή κάποια στιγμή θα πρέπει να επιλέξουμε: ή θα πάμε με τον νοικοκύρη ή με τον
κλέφτη, διότι και με τους δυο μαζί δεν γίνεται. Ιδού η Ρόδος ιδού και το
πήδημα… ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.
***
Όπως
ανέφερε το OrthoChristian ο Πατριάρχης
Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος επέλεξε δύο Αγιορείτες Ηγούμενους για να
εκπροσωπήσουν το Πατριαρχείο στην ενθρόνιση του Ουκρανού σχισματικού ηγέτη,
«Μητροπολίτη» Επιφάνιου Ντουμένκο, που έλαβε χώρα στο Κίεβο την Κυριακή.
Ο Ηγούμενος Αλέξιος της Ξενοφώντος ήταν
παρών στην ενθρόνιση, αλλά ο Ηγούμενος Εφραίμ της Βατοπαιδίου,
ο οποίος απειλήθηκε με
παύση των ιερατικών του καθηκόντων αν δεν παρευρεθεί,
υπέστη καρδιακή προσβολή αμέσως μετά την άφιξή του στο Κίεβο και δεν παρέστη.
Ο
Επιφάνιος επισκέφθηκε τον Ηγούμενο Εφραίμ στην
κλινική στο Κίεβο, αν και υπάρχουν αντικρουόμενες αναφορές για την συνομιλία τους. Ο
Ουκρανικός ιστότοπος lb.ua αναφέρει
ότι ο Γέρων Εφραίμ έδωσε συγχαρητήρια στον Επιφάνιο για την εκλογή και
ενθρόνισή του, ενώ πηγές στο Κίεβο δήλωσαν στην Ρωσική ιστοσελίδα Tsargrad ότι
αυτές οι πληροφορίες είναι ψευδείς. Ο π. Εφραίμ μίλησε αργότερα τηλεφωνικώς σε
ιεράρχες της κανονικής Ουκρανικής Εκκλησίας και τους ζήτησε να μεταφέρουν την
αγάπη του στον Μακαριότατο Μητροπολίτη Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας Ονούφριο και
σε όλους τους ιεράρχες της Εκκλησίας.
Ωστόσο, παρά την απουσία του
π. Εφραίμ, ένας άλλος μοναχός του Βατοπαιδίου, ο
ιερομόναχος Μάξιμος, ήταν παρών, όπως και ο ιερομόναχος
Χρυσόστομος της Κουτλουμουσιανής Σκήτης του Αγίου Παντελεήμονα.
Και οι τρεις Αγιορείτες ιερομόναχοι που παρευρέθηκαν λειτούργησαν
και κοινώνησαν. Φαίνονται στο βίντεο της ενθρόνισης από
το Radio Liberty και
τα ονόματά τους δίνονται στην αναφορά για την τελετή που έκανε η Ελληνική
ιστοσελίδα Ρομφαία.
Γέρων Μωυσής Αγιορείτης (αριστερά), π. Χρυσόστομος (δεξιά)
Ο π. Χρυσόστομος ήταν συνοδός και συν-αγωνιστής με
τον γνωστό συγγραφέα Γέροντα
Μωυσή Αθωνίτη. Μετά την εκδημία του Γέροντα Μωυσή, την 1η Ιουνίου 2014, ο π. Χρυσόστομος
έγινε πιο γνωστός εκπροσωπώντας την Κωνσταντινούπολη, αν και
ίδιος όπως και ο Γέροντάς του ήταν ήδη συχνοί επισκέπτες του Φαναρίου κατά την
διάρκεια της ζωής του Γέροντα.
Επιπλέον, όσοι βρίσκονται κοντά στο Βατοπαίδι λένε ότι το Μοναστήρι
έχει πλησιάσει περισσότερο το Πατριαρχείο, ειδικά μετά την
κοίμηση του Γέροντα Ιωσήφ του Βατοπαιδινού το 2009, αν και δεν έχουν την ίδια
άποψη όλοι οι μοναχοί. Όσον αφορά την τρέχουσα κατάσταση στην Ουκρανία σύμφωνα με μια
πηγή κοντά στο Άγιον Όρος, λένε στους μοναχούς ότι η Ρωσική
Εκκλησία αρπάζει το πρωτείο της Κωνσταντινούπολης και ότι η Κωνσταντινούπολη
είναι υπό διωγμό και γι’ αυτό τα γεγονότα στην Ουκρανία είναι αναγκαία. Και όσον αφορά την
παρουσία του Βατοπαιδίου στην ενθρόνιση του Επιφανίου, τους λένε να έχουν εμπιστοσύνη
και να είναι υπάκουοι.
Το Μοναστήρι επίσης φιλοξενεί συχνά επισκέπτες από
τις Η.Π.Α. και άλλες κυβερνήσεις, εκπαιδευτικά ιδρύματα και
άλλες κοσμικές
προσωπικότητες.
Τον Μάρτιο του περασμένου έτους,
η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους διακήρυξε την στάση Της ενάντια στην μεγάλης
κλίμακας πρακτική των τελευταίων ετών να δημιουργούνται ακριβή
αντίγραφα των πολλών υπέροχων εικόνων που
κοσμούνται στην ημιαυτόνομη μοναστική κοινότητα, τα οποία στη συνέχεια «ενθρονίζονται» σε
διάφορες μητροπόλεις και ενορίες. Η πρακτική αυτή
έλαβε δριμεία κριτική με κύριο στόχο τον Ηγούμενο Εφραίμ, ο οποίος συνόδευε συχνά
τις εικόνες σε ταξίδια στον κόσμο.
Ο
μακαριστός Γέροντας Γρηγόριος ασκούσε δριμεία κριτική στην εκκοσμίκευση του
Αγίου Όρους και στα σούρτα-φέρτα του Ηγούμενου Εφραίμ.
Ο π. Εφραίμ αντάλλαξε σκληρή
αλληλογραφία με τον Αρχιμανδρίτη Γρηγόριο,
τότε Ηγούμενο της Μονής Δοχειαρίου (κοιμήθηκε στις 22 Οκτωβρίου), ο οποίος καταδίκασε την
πρακτική του π. Εφραίμ να ταξιδεύει στην χώρα με αντίγραφα εικόνων. Ο π. Γρηγόριος ήταν
επικριτικός γενικά με το Βατοπαίδι όσον αφορά τις στενές σχέσεις που έχει με
τον κόσμο.
Ο Αρχιμανδρίτης Εφραίμ υποδέχθηκε τον Τζέφρυ Πάιατ -ο οποίος
σήμερα είναι πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα και υπηρέτησε ως πρέσβης στην Ουκρανία
από τις 30 Ιουλίου του 2013 έως τις 18 Αυγούστου του 2016- τον Απρίλιο, λίγες μόλις ημέρες πριν ο Πρόεδρος της
Ουκρανίας Πέτρο Ποροσένκο και το Βερχόβνα Ράντα [σ.σ. έτσι
λέγεται το κοινοβούλιο της Ουκρανίας] απευθυνθούν επισήμως στην
Κωνσταντινούπολη για αυτοκεφαλία. Ο Πάιατ υποστηρίζει
ανοιχτά την δημιουργία μιας νέας «εκκλησίας» από την Κωνσταντινούπολη στην
Ουκρανία.
Έχει δημοσιεύσει στο τουίτερ δηλώσεις από το Υπουργείο
Εξωτερικών για την αυτοκεφαλία και την Κυριακή αναδημοσίευσε άλλα μηνύματα σχετικά με την
ενθρόνιση των Επιφάνιου:
Η πρεσβεία των ΗΠΑ στο Κίεβο εξέδωσε επίσημο συγχαρητήριο μήνυμα μετά το «ενωτικό
συμβούλιο» της 15ης Δεκεμβρίου που δημιούργησε τη νέα
οργάνωση. Το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ έχει επίσης
δημοσιεύσει πολλά μηνύματα υποστήριξης και πολλά
συγχαρητήρια μηνύματα για τη νέα οργάνωση.
Ο π. Εφραίμ επισκέφθηκε
επίσης τον Λευκό Οίκο κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού
στην Αμερική τον Οκτώβριο, όπου συμμετείχε σε συζητήσεις για θέματα θρησκευτικής ελευθερίας.
Επίσης μίλησε εκτενώς «για τα θέματα του Οικουμενικού
Πατριαρχείου», αναφέρει η National Herald.
Ο Ηγούμενος στην συνέχεια συναντήθηκε με τον αξιωματούχο του Υπουργείου Εξωτερικών Ευγένιο
Φίσελ (Eugene Fishel), με την διευθύντρια της Επιτροπής για τις Διεθνείς
Θρησκευτικές Ελευθερίες των ΗΠΑ -διεθνές δίκαιο και
πολιτική- Ελίζαμπεθ Κάσσιντυ (Elizabeth Cassidy), και με τον πρέσβη Θρησκευτικών
Ελευθεριών Σαμ Μπράυνμπακ (Sam Brownback). Ένα μήνα πριν, ο Μπράυνμπακ είχε
συναντηθεί με τον Ποροσένκο στο Κίεβο δεσμεύοντας την
υπόσχεση της Αμερικής για συνεχιζόμενη υποστήριξη στον
αγώνα για μια αυτοκέφαλη Εκκλησία στην Ουκρανία.
Συνάντηση του Ηγούμενου Εφράιμ με την την διευθύντρια της
Επιτροπής για τις Διεθνείς Θρησκευτικές Ελευθερίες των ΗΠΑ Ελίζαμπεθ Κάσσιντυ
και τους συνεργάτες της, στο Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ.
Την
ημέρα μετά την ενθρόνιση του Επιφάνιου, η αντιπροσωπεία της Κωνσταντινούπολης μαζί με τους τρεις
Αγιορείτες και υπό την ηγεσία του Μητροπολίτη Γαλλίας
Εμμανουήλ συναντήθηκε με τον Πρόεδρο Ποροσένκο, όπως
αναφέρει η επίσημη ιστοσελίδα του.
Ο Εμμανουήλ τόνισε στον Πρόεδρο ότι ο Ηγούμενος Αλέξιος της Ξενοφώντος ήταν μέλος της
αντιπροσωπείας και ότι στο Μοναστήρι του
γράφτηκε το κείμενο του τόμου αυτοκεφαλίας, και ο Ηγούμενος εξέφρασε την
ελπίδα ότι ο Ποροσένκο θα μπορέσει να επισκεφθεί την Μονή.
Η αποστολή της Κωνσταντινούπολης μαζί με τους Αγιορείτες στην
συνάντηση με τον Ποροσένκο.
Προκαλεί λύπη η συμμετοχή Αγιορειτών στην αποστολή του Πατριαρχείου στην Ουκρανία.Ζούμε προδρομιακές καταστάσεις του αντιχρίστου πνεύματος,όπου χαρακτηριστικό της γνώρισμα, είναι η αδυναμία κατανόησης του φορέα της αγιοπνευματικής Χάριτος και επομένως και η αδυναμία κατανόησης της δαιμονιώδους επίρρειας.Δεν μπορεί να γίνει υπακοή όταν γίνεται απόκλιση και παρέκκλιση από τα δόγματα και τους ιερούς κανόνες που σχετίζονται με τα της Πίστεως.Οί άγιοι ομολογούσαν την αλήθεια,και δεν έντυναν με ιερότητα την κάθε πλάνη.Δεν συγκάλυπταν,δεν αποσιωπούσανε, αλλά πολεμούσανε τον άρχοντα του σκότους σε κάθε μετασχηματισμό του σε άγγελο φωτός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι αιρέσεις,οι πλάνες εντός της εκκλησίας αναφύονται και ας μην απορεί κανείς,πως είναι δυνατόν αφιερωμένοι αδελφοί να πράττουν κατά αυτόν τον τρόπο.Δεν ήσαν πατριάρχες,αρχιμανδρίτες,μητροπολίτες οι νεστόριοι,μακεδόνιοι,άρειοι και καλέκες; μήπως δεν ήσαν αφιερωμένος ο Βαρλαάμ,μήπως δεν είχε θεολογικές γνώσεις ο Ωριγένης,ο Λούθηρος και Θωμάς ο Ακινάτης;Για αυτό αδελφοί,οι Άγιοι οριοθέτησαν με το φωτισμό του Παναγίου Πνεύματος,στις οικουμενικές συνόδους,τα όρια όπου η Χάρις καθαίρει, φωτίζει,θεώνει και το όριο όπου η πλάνη,η δαιμονική επίρρεια, οδηγεί τον νού,την επιθυμία, και την θέληση,σε έναν ουμανισμό όπου δεν προσελκύονται οι άκτιστες ενέργειες του Παναγίου Πνεύματος.Είθε η Χάρις της Παναγίας μας να μας επισκιάζει και να περιφρουρεί το χώρο της καρδίας μας Αμήν.
Ἕνα εἶναι βέβαιο ὅτι ἡ πολυπραγμοσύνη σέ συνδυασμό μέ τήν ἔλλειψη ἀκραιφνοῦς ὀρθοδόξου φρονήματος ὁδηγεῖ σέ σύγχυση καί τελικῶς σέ πλῆρες ἀδιέξοδο. Μήπως οἱ σεβαστοί Πατέρες ξεχνοῦν ὅτι εἴμαστε περαστικοί ἀπ' αὐτόν τόν κόσμο καί ὅτι ὅπου εὑρῶ σέ καί κρινῶ σε; Στό φοβερό βῆμα τοῦ Κυρίου, ἡ ἀπολογία μας δέν θά γίνει μέ δικαιολογίες ἤ συνηγόρους. Εἶναι θλιβερό ἕνας Ἁγιορείτης Ἡγούμενος νά μήν στοιχεῖ στήν Παράδοση τῆς Ὀρθοδοξίας καί τήν εὐθεῖα ὁδό τῶν Ἁγίων Πατέρων. Ὁ Βαρθολομαῖος δέν ἔχει τήν ἐκτίμηση κανενός ἀληθῶς πνευματικοῦ ἀνθρώπου. Ἔχει ἀπό καιρό ἀρχίσει ἡ ἀντίστροφη μέτρηση γιά τήν ἀνάγκη μετανοίας του ἤ τῆς παραιτήσεώς του γιά τό καλό τοῦ ἰδίου καί τῆς Ὀρθοδοξίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΡΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ.ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΠΩΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΔΕΧΘΟΥΝ ΑΡΑΓΕ;
ΑπάντησηΔιαγραφή