28 Δεκ 2018

Δελτίο τύπου – Ενημέρωση για την ημερίδα «Παιδεία: παρόν και μέλλον»

PaideiaParonMellon2018.jpg
Το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2018 στις 11:00 π.μ. πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας στον Ιερό Ναό Αγίου Αντωνίου πολιούχου Βεροίας η ημερίδα «Παιδεία: παρόν και μέλλον», την οποία συνδιοργάνωσαν η Ένωση Θεολόγων Νομού Ημαθίας, το Σωματείο «Ενωμένη Ρωμηοσύνη» και η Κίνηση Γονέων και Κηδεμόνων Ημαθίας.

 Στην αρχή χαιρετισμό απηύθυναν ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων, ο πρόεδρος της Ένωσης Θεολόγων Νομού Ημαθίας κ. Ευθύμιος Χωματάς και ο εκπρόσωπος της «Ενωμένης Ρωμηοσύνης κ. Ιωάννης Κοτσάμπασης. Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων, καλωσόρισε όλους τους παρευρισκόμενους, έδωσε συγχαρητήρια και ευχαρίστησε τους διοργανωτές για την πρωτοβουλία τους. Πρωτοβουλία που, όπως είπε, αποδεικνύει ότι υπάρχει ακόμη ελπίδα. Τόνισε ότι η παιδεία είναι το παρόν και το μέλλον κάθε έθνους και πολύ περισσότερο της πατρίδας μας και του έθνους μας, καθώς η έννοια και τα ιδεώδη της παιδείας γεννήθηκαν σ’ αυτόν τον τόπο και ήταν αυτά που στήριξαν το έθνος μας και το κράτησαν όρθιο για τόσους αιώνες μέσα από τόσες δυσκολίες και περιπέτειες. Σ΄ αυτήν την χώρα όμως, είπε, η παιδεία βρίσκεται σε κρίση και η αιτία είναι τα νέα προγράμματα σπουδών που επιχειρούν να αλλοιώσουν τη συνείδηση και τα πιστεύω των παιδιών μας. Τα ερωτήματα για μια τέτοια παιδεία είναι πολλά και η αγωνία μεγάλη και δικαιολογημένη και οφείλουμε να δράσουμε και να αντιδράσουμε όλοι.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Θεολόγων Νομού Ημαθίας κ. Ευθύμιος Χωματάς στον χαιρετισμό του καλωσόρισε και ευχαρίστησε τους τρεις ομιλητές της ημερίδας και του προεδρείου για την αποδοχή της πρόσκλησης, καθώς και τον Μητροπολίτη Βεροίας για την πολύπλευρη βοήθειά του. Τόνισε την, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, πραγματοποίηση ημερίδας στη Βέροια για το μάθημα των θρησκευτικών και είπε ότι στη φετινή ημερίδα θα μας απασχολήσουν και άλλα δύο μαθήματα που ταλαιπωρούνται και αυτά, τη Γλώσσα και την Ιστορία. Αναφέρθηκε στον Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεο και ευχήθηκε να μπει μπροστά στον αγώνα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Τόνισε ότι έφτασε ο καιρός να δράσουν όλοι δυναμικά και να αφήσουν στην άκρη τις φοβίες και τη βόλεψή τους. Ο αγώνας είναι για τα παιδιά μας. Για τους αυριανούς Έλληνες πολίτες και χριστιανούς. Κάλεσε όλους τους γονείς να προσφύγουν στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια για να δικαιωθούν, όπως έγινε με τη Νορβηγία το 2007. Αναφέρθηκε στις θυσίες του Παπαφλέσσα και του βορειοηπειρώτη εθνομάρτυρα Κωνσταντίνου Κατσίφα που ο θάνατός του ταρακούνησε και κινητοποίησε πολλούς. Είπε ακόμη ότι τα νέα προγράμματα σπουδών και οι «φάκελοι μαθήματος» που τα συνοδεύουν βγάζουν τον Χριστό από τα σχολεία και κατ’ επέκταση από την ζωή πολλών παιδιών. Τόνισε ότι η πίστη είναι ο πολυτιμότερος θησαυρός του Ορθόδοξου Έλληνα που πονάει πολύ περισσότερο από ότι πόνεσε για τα οικονομικά μέτρα που λύγισαν πολλές οικογένειες. Τελείωσε με την διαπίστωση ότι η παρούσα παιδεία με τα νέα προγράμματα σπουδών ανησυχεί πολλούς και ότι η μέλλουσα παιδεία, αν δεν αντιδράσουμε, θα είναι καταστροφική για τις μελλοντικές οικογένειες και κοινωνίες.
Ο εκπρόσωπος της «Ενωμένης Ρωμηοσύνης κ. Ιωάννης Κοτσάμπασης απηύθυνε χαιρετισμό στους εισηγητές της ημερίδας και στον αξιότιμο κ. πρόεδρο. Έκανε μια σύντομη αναφορά στους σκοπούς και τους στόχους της Ενωμένης Ρωμηοσύνης. Ο στόχος της Ε.ΡΩ. είναι να ενώσει του Έλληνες και να αναδείξει τις αξίες του γένους μας. Τα τελευταία χρόνια τα πολιτικά κόμματα έκαναν κομμάτια την Ελλάδα και είναι καιρός να γίνουμε ένα και να αγωνιστούμε για τις αξίες του γένους μας, οι οποίες είναι η Ορθοδοξία και η πατρίδα. Η Ορθοδοξία, η παιδεία και η ιστορία βάλλονται παντοιοτρόπως και με μανία από τους ανθρώπους της άθεης κυβέρνησης. Έχουμε ευθύνη και ήρθε η ώρα να αντιδράσουμε, να σταματήσουμε τη διάλυση της παιδείας, να βάλουμε φραγή στην παραχάραξη της ιστορίας και να διαφυλάξουμε την Ορθοδοξία όπως μας την παρέδωσαν οι πατέρες μας. Έκλεισε τον χαιρετισμό ευχόμενος καλή επιτυχία στην ημερίδα, καλά αποτελέσματα και καλόν αγώνα.
Στην συνέχεια ακολούθησαν οι εισηγήσεις κατά τις οποίες προέδρευσε ο Καθηγητής Παιδαγωγικής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Ιωάννης Φύκαρης. Στην ημερίδα μίλησαν πρώτα ο Εκπαιδευτικός κ. Δημήτριος Νατσιός, κατόπιν ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος και τέλος ο Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. κ. Ηρακλής Ρεράκης.
Συγκεκριμένα, ο Εκπαιδευτικός κ. Δημήτριος Νατσιός ανέφερε: «Έχουμε την εντύπωση ότι η έσχατη μάχη για το μέλλον της πατρίδας διεξάγεται μέσα στο Κοινοβούλιο ή στα έγκατα του Μαξίμου και των Βρυξελλών. Λάθος! Στα σχολεία, στις αίθουσες διδασκαλίας κρίνεται η τύχη του Γένους. Αν επικρατήσει η ελληνοκτόνος παιδαγωγία και εκλείψει διά παντός η ελληνορθόδοξη παιδεία, «η ροδόχρους ελπίδα του Έθνους» -του Καποδίστρια είναι η φράση- τότε ας τοιχοκολλήσουμε το αγγελτήριο θανάτου, πλησιάζει η ιστορική ευθανασία. Αν δεν απομείνει η ιστορική μαγιά του Μακρυγιάννη, τότε «κάλλιο να μην υπάρχει Έλλην στον κόσμον παρά να ατιμάζει το κατ’ εικόνα Θεού και ομοίωσιν υπάρχον ανδράποδον του αναίσθητου Τούρκου, ενώ πλάστηκε από τον Θεό ελεύθερος», όπως θεσπίζουν στις 5 Μαΐου του 1827 στην Τροιζήνα οι ελευθερωτές πατέρες μας. Και σίγουρα στη θέση του αναισθήτου Τούρκου μπορεί να μπουν και άλλα αναίσθητα και άπιστα θηρία, φανερά και νοητά, που μας εξανδραποδίζουν. Και το κακό γίνεται από τους ύπουλους, τους προβατόσχημους λύκους, που ζεσταίνουμε στο κόρφο μας και αγαρίζουν παιδεία και παιδιά. Το 1984 το ησύχιο και ταπεινό περιβόλι της Παναγίας μας, το σπουδαιότερο πνευματικό κέντρο της ανθρωπότητας, το Άγιον Όρος, επισημαίνει την ολέθρια πορεία της παιδείας, εν ονόματι κάποιου νεφελώδους προοδευτισμού, ψευδοπροοδευτισμού και αβασάνιστου εξευρωπαϊσμού, και ομιλεί απερίφραστα και ευθαρσώς για την αδίστακτη καταστροφή των εθνικών μας ριζών και για τον επελαύνοντα αντιχριστιανισμό και αφελληνισμό. Αντιγράφω το απόσπασμα: «Από πολλά χρόνια, τώρα, γίνεται συστηματική προσπάθεια, διαρκώς αυξανομένη, να πολεμηθεί η πίστις, να βγει από τα ελληνικά σχολεία ο Χριστός, να διαστρεβλωθεί η ιστορία μας, να ευτελιστεί η μεγάλη σημασία των εορτών των Χριστουγέννων και του Πάσχα που τόσο ζει ο λαός μας. Να παύσει η ορθόδοξη εκκλησία να είναι η ψυχή του Γένους μας, να καταντήσουν τα παιδιά μας εύκολη λεία κάθε νοητού ή φανερού θηρίου». Δυστυχώς επαληθεύτηκαν οι Αγιορείτες πατέρες».
Ο κ. Δημήτριος Νατσιός με πλείστα όσα παραδείγματα από τα μαθήματα των Θρησκευτικών, της Γλώσσας και της Ιστορίας, όχι μόνο του Δημοτικού αλλά και του Γυμνασίου, τεκμηρίωσε και επιβεβαίωσε τον εκτροχιασμό και την κατακρεούργηση της σύγχρονης παιδείας από τους υπεύθυνους του Υπουργείου Παιδείας και τόνισε ότι σήμερα το ζητούμενο ή μάλλον το ποθούμενο είναι πώς θα φτιάξουμε νέο σχολείο, όχι βέβαια σαν αυτό που βιώνουμε, των άθεων γραμμάτων, «που υφαίνουν το σάβανο του Γένους μας», αλλά ρωμαίικο σχολείο, δηλαδή σχολείο λευτεριάς, γιατί ρωμαίικο σημαίνει ελευθερία.
Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος ανέπτυξε το θέμα «Ὁ συγκρητισμός στό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν». Συγκεκριμένα ανέφερεότι στήν ἐποχή μας ἐπικρατοῦν τρία θρησκειολογικά καί θεολογικά ρεύματα. Τό πρῶτον εἶναι ἡ «ἀποκλειστικότητα», ὅτι ἡ ἀποκάλυψη τοῦ Θεανθρώπου εἶναι μοναδική, δόθηκε στούς Ἀποστόλους καί διαφυλάσσεται στήν Ἐκκλησία, τό δεύτερο ἡ «ἐμπεριεκτικότητα», ὅτι ὁ Χριστός εἶναι μοναδικός, ἀλλά ἡ σωτηριώδης ἐνέργειά Του εἶναι καί ἐκτός τῆς Ἐκκλησίας, καί τό τρίτο ὁ «πλουραλισμός», ὅτι ὑπάρχει δυνατότητα πολλῶν ἀποκαλύψεων τοῦ Θεοῦ, σέ ὅλες τίς θρησκεῖες.
Ὁ συνδυασμός μεταξύ τῆς «ἐμπεριεκτικότητας» καί τοῦ «πλουραλισμοῦ» ἐκφράζεται ἀπό τόν συγκρητισμό, πού εἶναι ἡ συνένωση πολλῶν ἀκόμη καί ἀντιθέτων ἰδεολογικῶν, φιλοσοφικῶν καί θρησκευτικῶν δοξασιῶν. Αὐτό μπορεῖ νά ἀποδοθῆ μέ τόν ὅρο σχετικισμός, ὅτι ὅλα εἶναι σχετικά, καί μέ τόν σκεπτικισμό πού ξεκινᾶ ἀπό τήν ἄποψη ὅτι ἡ ἀλήθεια εἶναι ἀνέφικτη καί ἡ γνώση εἶναι ἀδύνατη, γι' αὐτό ὁ ἄνθρωπος πάνοτε διακατέχεται ἀπό τήν ἀμφιβολία. Ἔτσι ἀμφισβητεῖται ὅτι κάποιος ἔχει τήν ἀλήθεια, καί ὑποστηρίζεται ὅτι ψήγματα τῆς ἀλήθειας ὑπάρχουν παντοῦ.
Ἕνα χαρακτηριστικό παράδειγμα τοῦ θεολογικοῦ συγκρητισμοῦ παρατηρεῖται στίς ἀπόψεις τοῦ Ὀλιβιέρ Κλεμάν, ὁ ὁποῖος ἐπηρέασε πολλούς συγχρόνους θεολόγους. Ὁ Κλεμάν ὑποστήριζε ὅτι ὅποιος δέχεται ὅτι κατέχει τήν ἀλήθεια, εἶναι φανατικός, καί ὅτι σήμερα πρέπει νά εἴμαστε ἀνοικτοί σέ ὅλα καί μάλιστα μποροῦν νά βρεθοῦν κοινά σημεῖα μεταξύ τῶν ὀρθοδόξων καί ἄλλων Χριστιανῶν, καί μεταξύ Χριστιανισμοῦ καί ἄλλων Θρησκειῶν, ὅπως τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ, τοῦ Ἰσλαμισμοῦ καί τοῦ Ἰνδουϊσμοῦ-Βουδισμοῦ.
Τό Νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν στά θρησκευτικά γιά τά Σχολεῖα διαποτίζεται ἀπό αὐτές τίς ἀπόψεις. Καί τά ἀποσπάσματα πού χρησιμοποιοῦνται προέρχονται ἀπό συγχρόνους θεολόγους πού ἐκφράζουν αὐτό τό «σύγχρονο» πνεῦμα μέ τούς λεγομένους ἀνοικτούς ὁρίζοντες σκέψεως, τήν «ἐμπεριεκτικότητα» καί τόν «πλουραλισμό», καί κατηγοροῦν τήν παράδοση καί τήν «ἀποκλειστικότητα». Στό σημεῖο αὐτό βρίσκεται ἡ οὐσία τοῦ προβλήματος τοῦ Νέου Προγράμματος Σπουδῶν στά Θρησκευτικά.
O Καθηγητής του ΑΠΘ και Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων κ. Ηρακλής Ρεράκης τόνισε στην εισήγησή του ότι με τα νέα πολυθρησκειακά Θρησκευτικά καταργείται η θρησκευτική ελευθερία των ορθοδόξων μαθητών και το δικαίωμα που έχουν διεθνώς οι γονείς να μορφώνονται τα παιδιά τους σύμφωνα με τις δικές τους θρησκευτικές πεποιθήσεις. Η πολιτεία, για λόγους ισονομίας, είναι υποχρεωμένη να αναπτύσσει τη θρησκευτική συνείδηση των ορθόδοξων μαθητών, με βάση τα δόγματα, τις ηθικές αξίες και της παραδόσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας, όπως ακριβώς πράττει ήδη και με τους μαθητές των θρησκευτικών κοινοτήτων που βρίσκονται στην Ελλάδα, οι οποίοι ακωλύτως διδάσκονται τη δική τους πίστη. Διαφορετικά, δεν υπηρετείται ο συνταγματικός σκοπός που αφορά στη θρησκευτική ανάπτυξη των παιδιών, αλλά επιχειρείται ο κλονισμός, η αλλοίωση και η μεταβολή τους. Οποιαδήποτε άλλη διδασκαλία προσφέρεται στα ορθόδοξα παιδιά συνιστά μορφή ομαδικού προσηλυτισμού, σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου Επικρατείας του 2018.
Υπογράμμισε ακόμη ότι η σημερινή ηγεσία του κράτους σχεδιάζει αναθεώρηση του Συντάγματος, κυρίως για να αλλάξει το άρθρο (3) και να επιβάλει θρησκευτική ουδετερότητα στην Ελλάδα, εκτοπίζοντας έτσι την Ορθόδοξη Εκκλησία και το μάθημα των Θρησκευτικών από το δημόσιο βίο και την Εκπαίδευση.
Καταλήγοντας τόνισε ότι δεν μπορεί να γίνει αναθεώρηση του άρθρου (3) και χωρισμός Πολιτείας – Εκκλησίας, αφενός, διότι αυτό δεν το επιτρέπει το ίδιο το Σύνταγμα, και, αφετέρου για λόγους ιστορικής αλήθειας, όπως υποστήριξε πρόσφατα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Εάν το κράτος ουδετεροποιηθεί χριστιανικά, τότε δεν μπορεί να στηρίζεται πλέον συνταγματικά, η ανάπτυξη της χριστιανικής θρησκευτικής συνειδήσεως των Ελλήνων, αλλά μόνον η ανάπτυξη μιας ουδέτερης ή «άθεης» θρησκευτικότητας.
Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με παραγωγική συζήτηση. Στην Ημερίδα συμμετείχαν πολλοί κληρικοί, θεολόγοι, γονείς και απλοί πολίτες οι οποίοι αφενός εξέφρασαν τον φόβο και την αγωνία τους για το μέλλον της παιδείας και αφετέρου θέλησαν να πληροφορηθούν σχετικά με το φλέγον ζήτημα των αλλαγών στο μάθημα των θρησκευτικών.
Δείτε και

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου