ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙ ΤΙΜΩΡΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ
Απεφάνθη
ο άγιος Δημητριάδος ότι "δεν υπάρχει τιμωρός Θεός αλλά Θεός αγάπης"
και έσπευσε να ζητήση συγγνώμη «αν σκανδαλίσαμε κάποιους, παρουσιάζοντας
έναν Θεό τιμωρό, που φοβόμαστε να προσεγγίσουμε. Πολλές φορές εμείς γινόμαστε η
αιτία της απομάκρυνσης από τον Θεό, γιατί Τον παρουσιάζουμε ως κριτή μόνο, ενώ
ήρθε για να σώσει τον κόσμο".
Κανείς,
μα κανείς, δεν παρουσίασε το Θεό μονάχα ως κριτή και τιμωρό. Τονίζουν πολλοί,
όμως, το γεγονός ότι ο Θεός δεν είναι μονάχα αγάπη αλλά και δικαιοσύνη.
Συνήθως, μένουμε μονάχα στο πρώτο και το δεύτερο το ξεχνάμε. Γράφει ο άγιος
Νεκτάριος στο μνημειώδες σύγγραμμα ΠΕΡΙ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΨΥΧΗΣ για τη Θεία
Δικαιοσύνη: Ή ίκανοποίησις τής θείας δικαιοσύνης, τής προσβληθείσης δια τής
δημιουργίας τής άμαρτίας ύπό του άμαρτήσαντος, εΐναι καί άπαίτησις του δικαίου
πρός θεραπείαν καί ένδόμυχος διάθεσις του άμαρτήσαντος πρός έξιλέωσιν του Θεού.
Ή
άπαίτηοις του δικαίου καί ή διάθεσις της καρδίας πηγάζουσιν έκ της αύτής πηγής,
έκ τής άϊδιότητος του θείου νόμου- τό δίκαιον άπαιτεΐ τήν ΐκανοποίησιν δια τήν
άϊδιότητα του θείου νόμου, όν έπεβουλεύθη ή άμαρτία- έπίοης καί ή καρδία ζητεί
έξ ένδιαθέτου όρμής να ΐκανοποιήοη τήν θείαν δικαιοσύνην, διότι ένδομύχως
έπιποθεΐ καί επιζητεί τήν έπικράτηοιν του θείου νόμου καί σπεύδει να ένεργήση
ύπέρ τής άϊδιότητος αύτού- ό ένδόμυχος ούτος πόθος προέρχεται έκ τής
συνταυτίσεως τού θελήματος τού έσω άνθρώπου μετά τού νόμου τού Θεού».
Πληθωρικός
ο λόγος περί αγάπης του Θεού στις μέρες μας και μονοδιάστατος. Πενιχρός ή/και
ανύπαρκτος ο λόγος περί δικαιοσύνης και περί μελλούσης κρίσεως και ανταποδόσεως
και αιωνίου κολάσεως. Πού ο αφυπνιστικός και εγερτικός προς μετάνοια λόγος, πού
η απειλή των αιωνίων βασάνων που διατρέχει όλα τα συγγράμματα των πατέρων και
των αγίων; Εν ονόματι ποίας λογικής τονίζουμε μονάχα την αγάπη του Θεού και
αποσιωπούμε τη δικαιοσύνη Του; Εν ονόματι ποίας αγιογραφικής και αγιοπατερικής
βάσεως αποφαινόμαστε ότι ο Θεός δεν τιμωρεί; Μήπως επειδή κάτι τέτοιο δεν
τυγχάνει politically correct;
Δεν
αιρετίζουμε έτσι; Δεν αναπαύουμε τον άνθρωπο στην αμαρτωλότητά του; Αφού δεν
τιμωρεί ο Θεός μπορώ να κάνω ό,τι θέλω. Δεν πρόκειται να λογοδοτήσω. Τι
διαλαμβάνει, όμως, εν προκειμένω η πατερική γραμματεία; Ο άγιος Ιωάννης της
Κλίμακος, ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης και πολλοί άλλοι;
Το
καλύτερο που έχουν να κάνουν οι αγαπολόγοι κληρικοί είναι να ζητήσουν συγγνώμη
επειδή σκανδαλωδώς παρουσιάζουν το Θεό μονάχα σαν αγάπη και όχι και σαν
δικαιοσύνη. Αιρετίζουν, σκανδαλίζουν τους πιστούς και κάθε άλλο παρά τους ωθούν
προς τη σωτηριώδη μετάνοια.
Επίσης
κάποιος μητροπολίτης οφείλει όχι μία αλλά πολλές φορές να ζητήση συγγνώμη για
την υπογραφή του στο επαίσχυντο και προδοτικό κείμενο του Porto Alegre, για τη
λειτουργία της αντι-πατερικής και πατρομάχου "Ακαδημίας θεολογικών
σπουδών" Βόλου, για τις δηλώσεις του-εισήγηση στην παπική ημερίδα για τη
Β' Βατικάνεια Σύνοδο καθώς και για πολλά άλλα...
…………………………………………………………………….
Σε
βαρύ κλίμα πόνου και οδύνης, λόγω της ανείπωτης εθνικής τραγωδίας, που
εξελίσσεται στην Αττική, τελέστηκε απόψε ο Μέγας Εσπερινός της εορτής της Αγίας
Μεγαλομάρτυρος Παρασκευής, στον ομώνυμο Ιερό Ναό του Βόλου. Στην
Ακολουθία χοροστάτησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, παρουσία
μεγάλου πλήθους πιστών.
Στην
ομιλία του ο Σεβασμιώτατος επεσήμανε ότι «τον φετινό εορτασμό σκιάζει η
μεγάλη τραγωδία της πατρίδος μας, μια τραγωδία που αφορά χιλιάδες συμπολίτες
μας, που έζησαν την λαίλαπα της φωτιάς».Κάλεσε τους πιστούς ν’ αναλογιστούν το
μαρτύριο των θυμάτων της καταστροφής, που οδήγησε στον θάνατο ολόκληρες
οικογένειες και τόνισε ότι «η μόνη ίσως παρηγοριά, τούτες τις στιγμές,
είναι η πίστη της Εκκλησίας μας πως ένας τέτοιος μαρτυρικός θάνατος εξιλεώνει
και σώζει τις ψυχές. Ό,τι συνέβη, δύσκολα μπορεί να προσεγγίσει κανείς με την
λογική, μπορεί, όμως, να συμπονέσει με την καρδιά…». Ο κ. Ιγνάτιος εξήρε
την αλληλεγγύη του λαού μας, που αναπτύσσεται αυτές τις δύσκολες ώρες και
τόνισε: «Παρ’ όλες τις αδυναμίες, παρ’ όλα τα σφάλματά μας, είναι
συγκινητικό ότι βιώνουμε την αλληλεγγύη, με ένα ισχυρό συναίσθημα αδελφοσύνης
και ενότητας».
Ο
Σεβ. τόνισε εμφαντικά, ότι «δεν
υπάρχει Θεός τιμωρός, αλλά Θεός αγάπης και συμπόνιας, Αυτός στον Οποίο
καταφεύγουμε για να μας γλιτώσει από τέτοιες συμφορές. Μπορεί οι προσευχές μας
να μην είναι τόσο ισχυρές, όσο θα έπρεπε, αλλά Εκείνος υπομένει και δεν τιμωρεί
αθώες ψυχές. Αντιθέτως, σέβεται την ελευθερία μας, δεν εκβιάζει την σωτηρία
μας, δεν παρεμβαίνει με μαγικό τρόπο στη ζωή μας, αλλά παραμένει πάντοτε ο Θεός
της αγάπης, που γαληνεύει τον πόνο και παρηγορεί τους ανθρώπους. Είναι δίκαιος
κριτής, όχι, όμως τιμωρός. Τούτη την ώρα καλούμαστε σε πιο έντονη προσευχή. Ας
αναλογιστούμε ο καθένας, πώς στεκόμαστε απέναντι στον Θεό της αγάπης, πόσο
μετανοήσαμε για τις αμαρτίες μας, πώς αντιμετωπίζουμε εκείνους που αρνούνται
τον Θεό. Τους καλούμε να Τον γνωρίσουν…».
Ο
Σεβασμιώτατος ζήτησε συγγνώμη από τον
λαό μας, «αν σκανδαλίσαμε κάποιους, παρουσιάζοντας έναν Θεό τιμωρό, που
φοβόμαστε να προσεγγίσουμε. Πολλές φορές εμείς γινόμαστε η αιτία της
απομάκρυνσης από τον Θεό, γιατί Τον παρουσιάζουμε ως κριτή μόνο, ενώ ήρθε για
να σώσει τον κόσμο. Κανείς δεν μας έδωσε το δικαίωμα να πάρουμε την θέση του
Θεού – Κριτού, όταν ο Ίδιος δέχθηκε να θυσιαστεί, για να μας σώσει, με πρώτο
τον ληστή…».
Τελειώνοντας,
ο κ. Ιγνάτιος ζήτησε από τον λαό μας να επιδοθεί σε θερμή προσευχή, για να μην
επιτρέψει και πάλι ο Θεός μια τέτοια τραγική εμπειρία στην πατρίδα μας. Ζήτησε
δε από τους πιστούς να επιδείξουν την απαραίτητη αλληλεγγύη σε εκείνους που
έχουν ανάγκη, για να ξανασταθούν στα πόδια τους, μετά την τραγωδία.
Στο
τέλος του Εσπερινού, ο Σεβασμιώτατος τέλεσε Τρισάγιο στην μνήμη των ανθρώπων
που χάθηκαν στην καταστροφική πυρκαγιά της Αττικής.
Οντως πολυ αγαπολογία,πολυ απλούστευση,και πολύς λαικισμός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυο ερωτήσεις προς τον επίσκοπο Δημητριάδος:
ΑπάντησηΔιαγραφή1) Οι διάφορες σωματικές ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ, π.χ. ο καρκίνος, στη ζωή των ανθρώπων, εντάσσονται ή όχι μέσα στην ΑΓΑΠΗ του Θεού;
2) Ο σωματικός ΘΑΝΑΤΟΣ, στον οποίο αναπόφευκτα θα φτάσει ο κάθε άνθρωπος, εντάσσεται ή όχι μέσα στην ΑΓΑΠΗ του Θεού;
Επειδή δεν περιμένω καμία απάντηση από τον επίσκοπο, απαντώ εγώ, όπως έχουν ήδη απαντήσει σαφώς οι Άγιοι της Εκκλησίας.
ΟΛΕΣ οι σωματικές ασθένειες των ανθρώπων, και ο σωματικός θάνατος των ανθρώπων, πηγάζουν σαφέστατα από την ΑΓΑΠΗ του Θεού προς τους ανθρώπους.
Και μέσα στο γενικό χαμό μας προέκυψαν και οι "διακριτικοί" ποιμένες, όπως ο Ναυπάκτου, που αποδοκιμάζουν τόσο την "τρομολαγνεία" όσο και την "αγαπολαγνεία". Θεωρεί ότι όσοι κάνουν λόγο για οργή του Θεού τρομάζουν τον κόσμο...Αυτοί οι "διακριτικοί"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ η στάση του μητροπολίτη Ναυπάκτου που πήρε ίσες αποστάσεις από τους "αγαπούληδες" και εκείνους που δεν ντρέπονται να διακηρύξουν την αλήθεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι το χειρότερο είναι ότι χαρακτήρισε ως τρομολάγνους όσους κάνουν λόγο για οργή του Θεού και για τιμωρία.
Οι μητροπολίτες Καλαβρύτων και Γόρτυνος διέσωσαν την αξιοπρέπεια της Εκκλησίας στην περίσταση αυτή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή οι πατέρες και οι άγιοι που κάνουν λόγο για την οργή του Θεού "τρομάζουν τον κόσμο"; Θα μας τρελλάνει ο άγιος Ναυπάκτου;
ΑπάντησηΔιαγραφήχαχχαααααα Τί εννοούν αγάπη τού Θεού αραγε;;;;Ακόμη και ενας γήινος πατέρας οταν βλεπει οτι το παιδί του κινδυνεύει να πέσει στο γκρεμό δέν θα το τιμωρήσει;;Η τιμωρία ως παιδαγωγία υπαρχει διαρκώς στους πατέρες της εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠως το παίζουν καποιοι αγαπολόγοι;;πολύ προοδευτικοί;πολύ μές στά πράγματα;πολύ τής μοδός; τί θέλουν να μας πούν οι ποιητές;;
ΑπάντησηΔιαγραφή