Εκπομπή
που μεταδίδεται από τα κανάλια Atlas TV και Αχελώος TV-1-4-2018
«Μη σκιάζεστε στα σκότη! Η λευθεριά σαν της αυγής το φεγγοβόλο αστέρι της νύχτας το ξημέρωμα θα φέρει». Ι. Πολέμης
31 Μαρ 2018
Σύλλογοι Λάρισας: «Η απόφαση του ΣτΕ δικαιώνει τους αγώνες μας»
ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ
ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
«Η απόφαση του ΣτΕ δικαιώνει τους αγώνες μας»
Με
ικανοποίηση χαιρετίζουν την πρόσφατη απόφαση του Ανωτάτου Ακυρωτικού
Δικαστηρίου της χώρας μας (Συμβουλίου της Επικρατείας) με την οποία ακυρώνεται
το «απαράδεκτο νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το Μάθημα των Θρησκευτικών των
ορθόδοξων παιδιών μας στο Δημοτικό και Γυμνάσιο», ο Σύλλογος Πολυτέκνων Λαρίσης, το τοπικό Παράρτημα της Ένωσης Θεολόγων
και τα συνεργαζόμενα Ορθόδοξα
Χριστιανικά Σωματεία της πόλης μας.
ΕΛ.ΑΣ : Επιτρέπει «μαντήλες» στις αστυνομικές ταυτότητες
ΕΛ.ΑΣ : Επιτρέπει «μαντήλες» στις αστυνομικές ταυτότητες
«Τροποποίηση διατάξεων για
δικαιολογητικά για έκδοση ταυτοτήτων»
Λάμπρος Σκόντζος, Φθάσαντες πιστοί το σωτήριον Πάθος Χριστού του Θεού
«ΦΘΑΣΑΝΤΕΣ ΠΙΣΤΟΙ ΤΟ ΣΩΤΗΡΙΟΝ ΠΑΘΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ»
(Εισαγωγικό
σχόλιο στην Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα)
Για μια ακόμα φορά, με τη χάρη του
Θεού, οδεύουμε στην Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, στην ιερότερη εορτολογική περίοδο
του έτους. Για μια ακόμη φορά θα ακολουθήσουμε τα ίχνη του Νυμφίου της
Εκκλησίας μας Χριστού και θα γίνουμε συνοδοιπόροι του Θείου Πάθους Του. Σύμφωνα
με τον ιερό υμνογράφο, καλούμαστε όπως «συμπορευθώμεναυτώ και συσταυρωθώμεν και
νεκρωθώμενδι΄αυτόν ταις του βίου ηδοναίς΄ ίνα και συζήσωμεναυτώ». Με αυτή την
προϋπόθεση θα γίνουμε πραγματικοί κοινωνοί της Αναστάσεώς Του. Μόνο έτσι θα
νοιώσουμε πραγματικά τη χαρά της Θείας Εγέρσεως.
Η ομιλία του Ηρακλή Ρεράκη, Προέδρου της ΠΕΘ, στο συλλαλητήριο "ΟΧΙ στα νέα Θρησκευτικά", 4/3/2018
Ομιλία του Ηρακλή Ρεράκη, Καθηγητή Παιδαγωγικής –
Χριστιανικής Παιδαγωγικής στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ και Προέδρου της
Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων στο Συλλαλητήριο των Ορθοδόξων Σωματείων για τα
Νέα Θρησκευτικά στα Προπύλαια (4 Μαρτίου 2018) με θέμα: «Η Χριστομαχία στα
νέα Θρησκευτικά και οι συνέπειές της στην αγωγή των νέων μας»
Σεβασμιώτατοι, σεβαστοί
πατέρες, κύριοι εκπρόσωποι των αρχών του τόπου, αγαπητοί συνάδελφοι όλων των
βαθμίδων Εκπαίδευσης, αγαπητοί μαθητές και φοιτητές, αγαπητοί φίλοι.
Ας αγνοήσουμε «τις Σειρήνες της Οδύσσειας εποχής μας»
Ας αγνοήσουμε «τις Σειρήνες της Οδύσσειας εποχής μας»
Σάββας Ηλιάδης,δάσκαλος-Κιλκίς
Αδελφοί Χριστιανοί, αδελφοί Νεοέλληνες,
απόγονοι των αγίων, των ηρώων και «απάντων των υπέρ της πίστεως και πατρίδος
ευκλεώς αγωνισαμένων και ηρωικώς πεσόντων», ανοίξτε τα μάτια σας και δείτε το προσφερόμενο ψυχοβλαβές και ψυχοκτόνο δώρο,
το οποίο σας προσφέρεται από τον «εν τω πονηρώ κείμενον» κόσμο, στον πλέον κατάλληλο καιρό. Στα πρόθυρα της Αγίας και Μεγάλης
Εβδομάδας. Ένα δώρο από τα πολλά
προσφερόμενα στην εποχή μας, το οποίο, δεν
είναι μόνο ξένο προς την πατρική μας Πίστη και Παράδοση, αλλά και υβριστικό στο
περιεχόμενό του.
Παιδεία και Θρησκεία
ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
Ο
χριστιανισμός έχει συνδεθεί αναπόσπαστα με την Ελλάδα
Από
τον Βασίλη Δ. Παπαγιαννίδη, Δικηγόρος
Προσηλυτισμός.
Αυτό είναι το επιχείρημα. Δηλαδή, αν το παιδί μαθαίνει για τη θρησκεία του στο
σχολείο είναι προσηλυτισμός, γιατί «δεν του δίνεται η δυνατότητα να επιλέξει».
Ομως, ας πούμε πως στέκει ως άποψη. Η γλώσσα; Οι γονείς μας και οι δάσκαλοι
γιατί δεν μας δίνουν τη δυνατότητα να επιλέξουμε γλώσσα και μας μιλούν και
διδάσκουν μια συγκεκριμένη; Η κοινωνική τάξη; Γιατί να μην την επιλέγουμε; Το
σπίτι στο οποίο θα μεγαλώσουμε; Η χώρα; Κ.λπ. κ.λπ. κ.λπ.
Κυριακή των Βαΐων – Η θριαμβευτική είσοδος
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ Ἰωάν. ιβ΄ 1-18
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Φιλιπ. δ΄ 4-9
1. ΚΛΑΔΟΙ ΒΑΪΩΝ
Ὁ Κύριος πορεύεται πρὸς τὴν Ἱερουσαλήμ, πρὸς τὸ ἑκούσιο πάθος
του. Καὶ ἕξι ἡμέρες πρὶν ἀπὸ τὸ Πάσχα φθάνει στὴ Βηθανία. Ἐκεῖ οἱ ἀδελφὲς τοῦ
Λαζάρου ἀπὸ εὐγνωμοσύνη πρὸς τὸν Κύριο γιὰ τὴν ἀνάστασι τοῦ ἀδελφοῦ τους Τοῦ
παραθέτουν δεῖπνο, ὅπου ἡ ἀδελφὴ τοῦ Λαζάρου Μαρία ἄλειψε μὲ μύρο τὰ πόδια τοῦ
Κυρίου.
Χαρμόσυνη ἡ Μεγάλη Ἑβδομάδα
Χαρμόσυνη
ἡ Μεγάλη Ἑβδομάδα
Εὐκαιρία τονώσεως τῆς πίστεως καί τῆς
ἐλπίδας εἶναι ὅλη ἡ Μεγ. Ἑβδομάδα.
Ἡ Ἐκκλησία πολύ σοφά καθιέρωσε ὅλα τά γεγονότα, πού φωτίζουν κάθε
Μεγαλοβδομαδιάτικη ἡμέρα. Καί εἶναι ἀκόμα συγκινητική ἡ προσέλευσις πιστῶν στίς
ἀκολουθίες αὐτές, σέ βαθμό πολύ μεγαλύτερο ἄλλων ἑορτῶν καί Κυριακῶν τοῦ ἔτους.
Ἀκριβῶς γιά τό λόγο αὐτό, πρέπει νά οὐσιοποιηθῆ ἡ κάθε κίνησις καί προσκύνησις
τῶν ἁγίων Παθῶν καί τῆς ἐνδόξου Ἀναστάσεως.
30 Μαρ 2018
Ας αλλάξουν τον τίτλο του Υπουργείου. Ας το ονομάσουν Υπουργείο Απαιδείας. Θα είναι ο πιο κατάλληλος τίτλος.
Υπουργείο Απαιδείας
Βασίλειος
Χ. Στεργιούλης
Το
Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει ανένδοτο την πολεμική του κατά της ορθοδόξου
αγωγής. Δεν ανέμενε την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την
παρανομία που διέπραξε με την επιβολή των αντισυνταγματικών, αντιπαιδαγωγικών
και καταστροφικών γενικά νέων πολυθρησκειακών προγραμμάτων σπουδών στα
θρησκευτικά αλλά προχώρησε ακόμη περισσότερο.
Δυναμικὴ παρέμβαση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης γιὰ τὰ νέα Θρησκευτικὰ
Ἀπὸ
τὸ κρητικὸ τηλεοπτικὸ κανάλι «Κρήτη TV» μεταδόθηκε τὴν Κυριακὴ
11 Μαρτίου 2018 – μία ἑβδομάδα μετὰ τὸ συλλαλητήριο στὴν Ἀθήνα ἐνάντια στὰ νέα Θρησκευτικά
– ἐκπομπὴ μὲ θέμα τὸν χαρακτήρα τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν, ὅπως αὐτὸς διαμορφώνεται
μὲ τὰ νέα προγράμματα σπουδῶν καὶ τοὺς «Φακέλους Μαθήματος» ποὺ ἔχουν διανεμηθεῖ
στοὺς μαθητὲς τῆς Πρωτοβάθμιας καὶ Δευτεροβάθμιας ἐκπαίδευσης.
Τό ΣτΕ γιά τά Θρησκευτικά
Τό ΣτΕ γιά τά Θρησκευτικά
Ἡ ὁλομέλεια τοῦ
Συμβουλίου τῆς Ἑπικρατείας, μέ τήν ὑπ’ ἀριθμ. 660/2018 ἀπόφασί της στίς 19
Μαρτίου, ἀκύρωσε οὐσιαστικά τήν ἀπόφασι τοῦ ὑπουργοῦ Παιδείας (Φίλη), πού ἀλλοιώνει
τον ὁμολογιακό χαρακτῆρα τῶν Θρησκευτικῶν καί τά μετατρέπει
σέ θρησκειολογία.
Ο Πνευματισμός
Ο Πνευματισμός
Του
Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου, δασκάλου – συγγραφέα
ΓΕΝΙΚΑ:
Πνευματισμός ονομάζεται το σύνολο πρακτικών και μέσων
που χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία με το λεγόμενο “πνευματικό βασίλειο” ή
με τις ψυχές των νεκρών, μέσω ενδιάμεσου (μέντιουμ). Ο πνευματισμός σχετίζεται
με τον ανιμισμό, ενώ θεωρείται ένα μονοθεϊστικό σύστημα πίστης με κύριο
χαρακτηριστικό την πίστη στο ότι τα πνεύματα των νεκρών μπορούν να επικοινωνούν
με τους ζωντανούς. Οποιοσδήποτε μπορεί να λάβει “μηνύματα” από πνεύματα, μα η
"επίσημη" συνάντηση γίνεται μέσω "μέντιουμ", που πιστεύεται
πως παρέχουν και πληροφορίες για την μεταθανάτια ζωή. Ο Πνευματισμός είναι
«αποκάλυψη» και θρησκεία, αναγόμενη στα αρχαία μαντεία, συγγενής της μαγείας
και της νεκυομαντείας (νεκρομαντείας).
ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ: Μητέρα της μαγείας και των “πνευματιστικών αναζητήσεων” στην αρχαιότητα θεωρείται η Μήδεια. Αυτή και άλλοι “μάντεις” κατέβαιναν στον κάτω κόσμο και επικοινωνούσαν, υποτίθεται, με πνεύματα νεκρών. [Δες Οδύσσεια ραψ. Ν, Νεκυομαντείο Αχέροντα, κ.ά.] Μια από τις γνωστότερες μάγισσες της αρχαιότητας ήταν η Θεσσαλή Εριχθώ. Στo επικό ποίημα του, ο Μάρκος Λουκάνος, που αναφέρεται στον εμφύλιο πόλεμο Πομπηίου και Ιουλίου Καίσαρα, έναν πόλεμο που η κρισιμότερη φάση του διεξήχθη στην πεδιάδα της Φαρσάλου, γράφει πως ο γιος του Πομπήιου, την παραμονή της κρίσιμης μάχης (48 π.Χ.) συμβουλεύτηκε την Εριχθώ. Η Εριχθώ, αντίθετα με άλλους μάντεις, που οδηγούσαν τους ενδιαφερόμενους στον κάτω Κόσμο για να πληροφορηθούν ό,τι ζητούσαν, φέρνει στον πάνω κόσμο, ανάμεσα στους ζωντανούς, ένα πτώμα που μέσω της νεκρομαντείας το … εμψυχώνει και εκείνο με τη σειρά του προφητεύει για το αποτέλεσμα της μάχης.
ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ: Μητέρα της μαγείας και των “πνευματιστικών αναζητήσεων” στην αρχαιότητα θεωρείται η Μήδεια. Αυτή και άλλοι “μάντεις” κατέβαιναν στον κάτω κόσμο και επικοινωνούσαν, υποτίθεται, με πνεύματα νεκρών. [Δες Οδύσσεια ραψ. Ν, Νεκυομαντείο Αχέροντα, κ.ά.] Μια από τις γνωστότερες μάγισσες της αρχαιότητας ήταν η Θεσσαλή Εριχθώ. Στo επικό ποίημα του, ο Μάρκος Λουκάνος, που αναφέρεται στον εμφύλιο πόλεμο Πομπηίου και Ιουλίου Καίσαρα, έναν πόλεμο που η κρισιμότερη φάση του διεξήχθη στην πεδιάδα της Φαρσάλου, γράφει πως ο γιος του Πομπήιου, την παραμονή της κρίσιμης μάχης (48 π.Χ.) συμβουλεύτηκε την Εριχθώ. Η Εριχθώ, αντίθετα με άλλους μάντεις, που οδηγούσαν τους ενδιαφερόμενους στον κάτω Κόσμο για να πληροφορηθούν ό,τι ζητούσαν, φέρνει στον πάνω κόσμο, ανάμεσα στους ζωντανούς, ένα πτώμα που μέσω της νεκρομαντείας το … εμψυχώνει και εκείνο με τη σειρά του προφητεύει για το αποτέλεσμα της μάχης.
Κυκλοφορεῖ τὸ φύλλον 30.3.18 τοῦ «Ὀρθοδόξου Τύπου»
Μερικά
ἀπό τά περιεχόμενά του:
➢ ΑΡΧ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ:
ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΗ Η ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΠΡΑΞΙΣ ΤΟΥ 1928. Ἑνοποίησις ὅλων τῶν Ἱερῶν
Μητροπόλεων τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους. Τοῦ κ. Γεωργίου Κ. Τραμπούλη, θεολόγου.
➢ «Ἀνοίξανε τὰ
στόματά τους καὶ ξερνοῦν δηλητήριο».Τοῦ κ. Παναγιώτου Κατραμάδου.
➢ Ἑνότης, ἀδελφοί.
Τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης Εἰρηναίου.
Ηρακλής Ρεράκης, Το Συμβούλιο της Επικρατείας ακυρώνει την επιβολή της πολυθρησκείας στα ελληνικά σχολεία
Ηρακλής
Ρεράκης, Καθηγητής Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής στη Θεολογική Σχολή
του ΑΠΘ
Η
πρόσφατη, υπ΄αρθμ. 660/2018 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ)για τα
Θρησκευτικά, δημιούργησε αντιδράσεις, επειδή ακυρώνει τα σχέδια ορισμένων που συνδέονται
με την υλοποίηση του πολυθρησκειακού ή πολυθεϊστικού μοντέλου θρησκευτικής
αγωγής.Τα σχέδια αυτά, τα οποία έχουμε εκθέσει πολλάκις από αυτήν τη στήλη,
έχουν ως κεντρικό άξονά τους την αποορθοδοξοποίησητων νέων μαςκαι τη μεταστροφή
της μονοθρησκευτικής ορθόδοξης χριστιανικής τους συνείδησης σε πολυθρησκειακή-
διαθρησκειακή- πολυθεϊστική –πανθρησκειακή, δηλαδή, στην ουσία, αθεϊστική.
Η απόφαση ΣτΕ 660/2018, η Υ.Α. Φίλη και η Υ.Α. Γαβρόγλου για τα Θρησκευτικά – Συγκριτική μελέτη
Η δημοσίευση της απόφασης ΣΤΕ 660/2018 για τα Θρησκευτικά προκάλεσε την άμεση αντίδραση
του Υπουργείου Παιδείας το οποίο από την πρώτη στιγμή επαναλαμβάνει ότι με την
απόφαση αυτή ακυρώνεται η Υ.Α. Φίλη για τα Θρησκευτικά (ΦΕΚ Β΄2920/13-09-2018)
που όμως έχει ήδη αντικατασταθεί από νεότερη με υπογραφή του Γαβρόγλου (ΦΕΚ Β΄
2104/19-06-2017). Επομένως, συμπεραίνει ο Υπουργός Παιδείας, ουδεμία άμεση
επίπτωση στο μάθημα των Θρησκευτικών θα υπάρξει από την απόφαση της Ολομέλειας
του ΣτΕ.
Μελετώντας όμως το πλήρες κείμενο της απόφασης ΣτΕ 660/2018
διακρίνουμε στηνπαράγραφο 17 του σκεπτικού της Ολομέλειας ότι παρατίθεται
μακροσκελές απόσπασμα της προσβαλλόμενης Υ.Α. Φίλη, η οποία ακολούθως και με
βάση τα νομικά στοιχεία των παραγράφων 18, 19 και 20 ακυρώνεται ως πλήρως
αντισυνταγματική.
Στην παρούσα μικρή μελέτη παραθέτουμε ολόκληρο το κείμενο της
παραγράφου 17 της απόφασης του ΣτΕ σημειώνοντας τις ομοιότητες μεταξύ του
παρατιθέμενου αποσπάσματος της Υ.Α. Φίλη με την ισχύουσα σήμερα Υ.Α. Γαβρόγλου.
Για να γίνει αντιληπτή η σχεδόν πλήρης ταύτιση των δύο Υ.Α. θα πρέπει να
ληφθούν υπόψη τα εξής «τεχνικά» στοιχεία:
Ιωάννης της Κλίμακος (30 Μαρτίου)
Ο ΟΣΙΟΣ ΚΑΙ ΘΕΟΦΟΡΟΣ ΠΑΤΗΡ ΗΜΩΝ ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΚΟΣ (30
ΜΑΡΤΙΟΥ)
π. Γεώργιος Δορμπαράκης
Σήμερα
ἑορτάζεται η μνήμη τοῦ ὁσίου Πατρός ἡμῶν ᾽Ιωάννου τῆς Κλίμακος, πέρα ἀπό τήν Δ´
Κυριακή τῶν Νηστειῶν, ὅπου ἐπίσης εἶναι ἡμέρα ἀφιερωμένη σέ αὐτόν. Ἑορτάζουμε
δηλαδή ἕναν ἀσκητικό συγγραφέα, πού θά μποροῦσε νά χαρακτηριστεῖ ὡς ὁ
ἅγιος τῆς Σαρακοστῆς, ἀφοῦ τό βιβλίο του ῾Κλίμαξ᾽ ἀποτελεῖ τό βασικό ἀνάγνωσμα
τῆς περιόδου αὐτῆς στά μοναστήρια μας, ἀλλά καί σε πολλούς Χριστιανούς μέσα
στόν κόσμο.
29 Μαρ 2018
Ναυπάκτου Ιερόθεος : ''Το Συμβούλιο της Επικρατείας και το μάθημα των Θρησκευτικών''
Τό Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας καί τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν
Μητροπολίτου
Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱεροθέου
Ἐξεδόθη
ἡ ὑπ’ ἀριθμ. 660/2018 ἀπόφαση τοῦ Σ.τ.Ε. γιά τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν
καί γίνεται μεγάλη συζήτηση στόν ἔντυπο καί ἠλεκτρονικό τύπο γιά τό θέμα αὐτό, ὅπως
ἔγιναν καί δηλώσεις ὑπευθύνων ἀπό πλευρᾶς Ἐκκλησίας καί Πολιτείας. Πάνω στό
θέμα αὐτό θά ἐκθέσω μερικές ἀπόψεις μου, πρῶτα ὡς πρός τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν
καί ἔπειτα ὡς πρός τίς ἀποφάσεις τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας καί ὡς πρός τό
τί δέον γενέσθαι.
1.
Τά δύο Προγράμματα τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν
Γιά νά κατανοήση κανείς τί ἀκριβῶς συμβαίνει μέ τό
μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, πρέπει νά ἐξετάση τήν διαφορά πού ὑφίσταται μεταξύ δύο
Προγραμμάτων.
Πρίν τόν Σεπτέμβριο 2016, ὡς πρός τό μάθημα τῶν
Θρησκευτικῶν στήν Πρωτοβάθμια καί Δευτεροβάθμια Ἐκπαίδευση, ἴσχυε τό Ἀναλυτικό Πρόγραμμα βάσει
τοῦ ὁποίου ἐγράφησαν τά βιβλία τῶν Θρησκευτικῶν. Ἡ ἀναλυτική μέθοδος ἴσχυε
πολλά χρόνια στήν ἐκπαίδευση, ἀφοῦ στηρίζεται στήν ἀρχή ὅτι ἀπό τά ἁπλά στοιχεῖα
γίνεται ἡ μετάβαση τά συνθετότερα, στά δέ θρησκευτικά –ὅπως καί σέ ἄλλα
μαθήματα– γίνονταν τρεῖς κυκλικές ἐπαναλήψεις τῆς ὕλης ἀπό ἁπλούστερες σέ
συνθετότερες μορφές κατά τό Δημοτικό, Γυμνάσιο καί Λύκειο. Αὐτονόητα τά
ζητήματα ἐτίθεντο μέ χρονολογική σειρά καί λογική συγκρότηση ἀπό τά ἁπλά στά
σύνθετα.
Δελτίο Τύπου Ορθοδόξων Χριστιανικών Σωματείων Θεσσαλονίκης για την απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά
Δελτίο Τύπου Ορθοδόξων Χριστιανικών
Σωματείων Θεσσαλονίκης για την απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά
Κυριακή των Βαΐων. Προδρομική του Πάσχα (Μητροπολίτου Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμία)
IEΡΑ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
ΚΗΡΥΓΜΑ
ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Ἡ
σημερινή Κυριακή, ἀδελφοί χριστιανοί, λέγεται «Κυριακή τῶν Βαΐων». Σάν θεῖο
κήρυγμα γιά τήν Κυριακή αὐτή θά σᾶς πῶ ὀλίγα ἀπό μία ὡραία ὁμιλία τοῦ ἁγίου Ἰωάννου
τοῦ Χρυσοστόμου στήν βαϊοφόρο σημερινή ἡμέρα.*
1.
Ἡ σημερινή Κυριακή, ἀδελφοί, προκηρύσσει τήν ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ, πού θά ἑορτάσουμε
τήν ἄλλη Κυριακή, τήν Κυριακή τοῦ Πάσχα. (α) Ἡ Κυριακή τοῦ Πάσχα διαλαλεῖ τήν
θεότητα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ μέ τήν ἀνάστασή Του. Ἀλλά καί στήν σημερινή Κυριακή τῶν
Βαΐων ἀκοῦμε τόν ἁπλό λαό νά φωνάζει στόν Ἰησοῦ Χριστό, «Ὡσαννά ἐν τοῖς ὑψίστοις,
εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου». Ὁ ὕμνος αὐτός λέγεται σέ Θεό καί ὄχι
σέ ἄνθρωπο.
Ψήφισμα της Εταιρείας Ορθοδόξων Σπουδών 28.03.2018 για το μάθημα των θρησκευτικών
Ἀρ.
Πρωτ. 277 Ἐν Θεσσαλονίκῃ τῇ 29ῃ Μαρτίου 2018
Ψήφισμα
Γενικῆς
Συνελεύσεως, 28.03.2018
Ἡ «Ἑταιρεία Ὀρθοδόξων
Σπουδῶν», ὡς ὀρθόδοξο χριστιανικὸ σωματεῖο, πρωταγωνιστεῖ τὶς τελευταῖες
δεκαετίες στοὺς ἀγῶνες ὑπὲρ τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως βάσει τοῦ Καταστατικοῦ της, τὸ
ὁποῖο στὸ ἄρθρο 2 μὲ τίτλο «Σκοποὶ καὶ στόχοι», διαλαμβάνει τὰ ἑξῆς:
Πρόεδρος Ακαδημίας Αντώνης Κουνάδης: «Η ελληνορθόδοξη παιδεία, εθνικό θεμέλιο»
Στην τεράστια σημασία που
διαδραματίζει η ελληνορθόδοξη παιδεία ώστε να υπάρξει συνέχεια και προοπτική
στο ελληνικό έθνος αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο νέος πρόεδρος της Ακαδημίας
Αθηνών Αντώνης Κουνάδης...
Σχόλιο για την «αποκάλυψη» της δήθεν «απάτης» της αφής του Αγίου Φωτός από αιρετικό «Επίσκοπο». (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)
ΙΕΡΑ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ
ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 29η
Μαρτίου 2018.
Έχει
γίνει πλέον «καθεστώς» η τακτική των χριστιανομάχων να επιτίθενται κατά του
Θεανδρικού πρόσωπου του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, παραμονές μεγάλων εορτών, με
παιδαριώδη και γελοία δημοσιεύματα. Αλλά δεν είναι μόνο οι άθεοι και οι λογίς
χριστιανομάχοι οι οποίοι επιχειρούν να προσβάλουν την πίστη μας. Είναι και οι
αιρετικοί, οι οποίοι, απ’ ότι φαίνεται από τα πεπραγμένα τους, μισούν εξ’ ίσου θανάσιμα
την Ορθοδοξία μας. Σχεδόν κάθε χρόνο παρακολουθούμε στα ΜΜΕ δημοσιεύσεις και
ρεπορτάζ για θλιβερά περιστατικά,για ασχήμιες και ταραχές, που δημιουργούν
Κόπτες και Αρμένιοι, (μονοφυσίτες), ή γιαανιστόρητα δημοσιεύματα εκπροσώπων
τους με αφορμή την τελετή της αφής του Αγίου Φωτός στον Πανάγιο Τάφο του Κυρίου
μας στην Ιερουσαλήμ.
Ολόκληρη η απόφαση του ΣτΕ 660/2018 για τα Θρησκευτικά
Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την
απόφαση του ΣτΕ 660/2018 για τα Θρησκευτικά
28 Μαρ 2018
Ὁ ἥρωας Κατσαντώνης, τό ἦθος, ὁ χαρακτήρας καί ἡ χριστιανική του πίστη
Ὁ ἥρωας Κατσαντώνης, τό ἦθος, ὁ χαρακτήρας καί ἡ χριστιανική του
πίστη
Ἰωάννη Θ. Κουτσοκώστα,
Γεωπόνου-τ. Ὑδ/ντῆ ΑΤΕ & τ. Γ. Γραμμ. Π.Ο.Σ.Σ.
Ὁ
Σαρακατσάνος Πρωτοκλέφτης τῶν Ἀγράφων καὶ τῶν Τζουμέρκων
Κατσαντώνης στὶς ἀρχὲς τοῦ 18ου αἰῶνα στάθηκε ὑπόδειγμα κλέφτη, μὲ ἠθικὸ
ἀνάστημα λαμπρό, ποὺ ἐπέδρασε εὐεργετικὰ στὴν ὑστεροφημία του καὶ τὴ
σύνδεσή του μὲ τὸν γενικότερο λαϊκὸ θαυμασμό. Σεβόταν τὴν γυναῖκα καὶ
τὴν οἰκογενειακὴ τιμὴ καὶ πολλὲς φορὲς ἦταν μεγαλόψυχος ἀκόμα καὶ στοὺς ἐχθρούς
του.
Ὑπάρχουν
πλῆθος παραδόσεις καὶ γραπτὲς ἀναφορὲς στὸν ἐξαίρετο καὶ γεμάτο ἀνωτερότητα
χαρακτῆρα του. Ὁ βιογράφος τοῦ Ἐπαμ. Φραγκίστας, ἀναφέρει πὼς στὴν
μάχη τῶν Κατσαντωναίων μὲ τοὺς Τουρκαλβανοὺς τοῦ Ἀλῆ-Πασᾶ στὸ
Μαλατέϊκο λημέρι τὸν Αὔγουστο τοῦ 1806 πιάστηκε αἰχμάλωτος ἕνας
μπουλούκμπασης (σωματάρχης) ὀνόματι «Ντούμηκας», ὁ ὁποῖος ἐλαφρὰ
τραυματισμένος στὸ μηρό, παρουσιάστηκε καὶ γονατιστὸς παρακάλεσε τὸν
Κατσαντώνη κλαίγοντας νὰ μὴν τὸν σκοτώσει, γιατί ἔχει καὶ δύο (2) ἀνύπαντρες
ἀδερφές, ποὺ θὰ πρέπει νὰ τὶς ἀποκαταστήσει. Τότε ὁ ἥρωας συγκινήθηκε
στὸ ἄκουσμα αὐτό, καὶ διέταξε νὰ τοῦ χαρίσουν τὴν ζωὴ δίνοντάς του καὶ
ἕνα χρυσὸ νόμισμα!
Ναυπάκτου Ἱερόθεος: Τό πραγματικό ἱστορικό ὑπόβαθρο τῆς Ἐπανάστασης τοῦ 1821.
Ἀφιέρωμα
στὴν ἑορτὴ τῆς 25ης Μαρτίου. Ἐπίλογος στήν ἑορτή τῆς
Χορωδίας Παραδοσιακῆς Μουσικῆς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου καί Ἁγίου
Βλασίου γιά τήν 25η Μαρτίου. Πνευματικὸ κέντρο Ἱερᾶς Μητροπόλεως. Ναύπακτος. 25 Μαρτίου 2018. (https://www.youtube.com/watch?v=vn7MoY8qnfk&feature=youtu.be)
Στον άγιο Ληστή … (Μια άλλη ματιά)
ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΛΗΣΤΗ… (Μια
άλλη ματιά)
π. Γεώργιος Δορμπαράκης
Δέν ἔφευγε ἀπό τόν νοῦ καί τήν
καρδιά του αὐτό πού εἶχε ἀκούσει, στήν πραγματικότητα κρυφακούσει, καθισμένος
σέ μιά γωνιά τοῦ δωματίου, μικρό παιδί σάν ἤτανε, ἀπό ἕναν Γέροντα
σοφό πού εἶχε καταλύσει ἕνα βράδυ στό σπίτι τῶν γονιῶν του. «Ὑπάρχει ἕνα
μυστικό βασίλειο, ἀδέλφια μου,», εἶχε πεῖ ὁ Γέροντας, «τό μεγαλύτερο
στόν κόσμο, πού ἔχει μέσα ὅλα τά καλά τοῦ Θεοῦ. Καί δέν μιλᾶμε γιά τά μικρά, τά
ὑλικά καί τά ἐπίγεια, ἀλλά γιά ὅλες τίς σοφίες καί τούς πνευματικούς θησαυρούς
πού μπορεῖ κανείς νά ποθήσει καί νά ὀνειρευτεῖ… Δέν θά ὑπάρχει μάλιστα
μακαριότερος ἄνθρωπος, ἀπ’ ὅσους ἔχουν γεννηθεῖ μέχρι τώρα, ἀλλά καί ἀπ’ ὅσους
πρόκειται νά ἔλθουν, ἀπό ἐκεῖνον πού θά μπορέσει νά ἀνακαλύψει τό βασίλειο αὐτό,
νά τό βρεῖ καί νά περάσει τήν κλεισμένη θύρα του... Γιατί ἔχει μία τεράστια
θύρα, βαριά κι ἀσήκωτη, πού ὅσο καί νά ἐπιχειρήσει κανείς νά τήν ἀνοίξει, δέν
πρόκειται ποτέ νά καταφέρει τίποτε. Τό μόνο πού τήν ἀνοίγει καί σέ πηγαίνει σέ ὅλους
τούς θησαυρούς εἶναι ἕνα κλειδί. Ἕνα κλειδί πού ὅποιος τό βρεῖ γίνεται θά
λέγαμε ὁ κατακτητής τοῦ βασιλείου αὐτοῦ. Ναί, μακάριος ὁ ἄνθρωπος πού θά
πατήσει τό ποδάρι του στόν εὐλογημένο αὐτόν τόπο…». Εἶχε κουνήσει τό
κεφάλι του ὁ Γέροντας στοχαστικά, λέγοντας τά τελευταῖα λόγια του, ἐνῶ τά μάτια
του, ἀστραπόμορφα, χάνονταν στό βάθος ἑνός ὁρίζοντα πού μόνον ἐκεῖνος ἔβλεπε…
Γαλλία και Ισλάμ
«Μπούμερανγκ» ο νόμος του 1905, που
διαχώριζε την Εκκλησία από το Κράτος
Από
τη Δρ. Ελένη Παπαδοπούλου, *Διδάκτωρ
Διδακτικής Γλωσσών και Πολιτισμών του Πανεπιστημίου Paris III - Sorbonne
Nouvelle
Η
Γαλλία είναι μια ευρωπαϊκή χώρα με 8% μουσουλμανικό πληθυσμό (περίπου
5.500.000) και με πρώτη θρησκεία σε πιστούς τη μουσουλμανική, παρά το γεγονός
ότι παραμένει μια χριστιανική χώρα. Σε μια έρευνα του 2016, το 28% των
μουσουλμάνων δήλωσε ότι θα υιοθετούσε ένα σύστημα αξιών αντίθετων με αυτές της
δημοκρατίας, ποσοστό που άγγιζε το 50% σε νέους 15-25 ετών. Μέσα σε δέκα
χρόνια, ο αριθμός των τζαμιών και των αιθουσών προσευχής αυξήθηκε από 1.600 σε
2.500.
27 Μαρ 2018
Τὸ Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας γιὰ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν
Ἡ
ὁλομέλεια τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας ὑπὸ τὸν πρόεδρό του κ. Νικόλαο
Σακελλαρίου ἔκανε δεκτὴ στὶς 20-3-2018 τὴν προσφυγὴ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Πειραιῶς, τοῦ Μητροπολίτου Πειραιῶς κ. Σεραφείμ, τῆς «Ἑστίας Πατερικῶν Μελετῶν»,
ἀλλὰ καὶ γονέων οἱ ὁποῖοι διατύπωναν σφοδρὲς ἀντιδράσεις γιὰ τὶς ἀλλαγὲς στὴ
διδασκαλία τῶν Θρησκευτικῶν ποὺ εἶχαν γίνει ἐπὶ ὑπουργίας κ. Νίκου Φίλη στὶς
7-9-2016.
Την αποφυλάκιση των δύο στρατιωτικών μας ζητούν με κοινή επιστολή στον Ερντογάν οι Μητροπολίτες Διδυμοτείχου και Καστοριάς
Την
αποφυλάκιση των δύο στρατιωτικών Μητρετώδη Αγγέλου και Κούκλατζη
Δημητρίου, ζητούν με κοινή επιστολή τους στον Πρόεδρο της Τουρκικής
Δημοκρατίας Ταγίπ Ερντογάν, οι Μητροπολίτες Καστοριάς Σεραφείμ και Διδυμοτείχου
Δαμασκηνός.
Κύριε Τσίπρα ξέρετε που βρίσκεται η άνω Μακεδονία που χαρίζετε στα Σκόπια;
Πρωθυπουργικές ανοησίες περί Άνω Μακεδονίας.
Γράφει ο Ανδρέας Σταλίδης.
Η
στρατηγική – ο Θεός να την κάνει – της Ελλάδας έναντι των Σκοπίων είναι η εξής.
Η Ελλάς έχει την θέση Α και τα Σκόπια την θέση Ω. Κάποια στιγμή εμείς
προτείνουμε την θέση Μ, στo εικαζόμενο ρεαλιστικό μέσον των δύο θέσεων. Η
απέναντι πλευρά την απορρίπτει και λέγει «εσείς στο Μ, εμείς στο Ω, άρα δεν τα
βρίσκουμε». Σε επόμενο χρόνο, προτείνουμε την θέση Σ, η οποία ομοίως
απορρίπτεται λόγω απόστασης Σ-Ω. Κατόπιν, πάμε στο Φ κοκ.
Ποια ήταν και είναι η Άνω Μακεδονία
ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΩ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Γεωργίας Καραμήτρου-Μεντεσίδη,
δρ. αρχαιολόγου
Οι
Σκοπιανοί και οι φίλα προσκείμενοί τους γνωρίζουν την ιστορία και διεκδικούν.
Οι
δικοί μας γνωρίζουν; Αν ναι, το κρύβουν, αν όχι τότε «η εσχάτη πλάνη χείρων της
πρώτης».
Γιώργος Παπαθανασόπουλος, Οι πιθηκίζοντες κραυγάζουν πάντα
Οι πιθηκίζοντες κραυγάζουν πάντα
Οι
πιθηκίζοντες κάθε τι το παρακμιακό προϊόν
της Δύσης υπάρχει, κηρύσσουν σε κάθε ευκαιρία τις μηδενιστικές και
υλιστικές αντιλήψεις τους. Η ευκαιρία τους δόθηκε πάλι με την εθνική – θρησκευτική
επέτειο της 25ης Μαρτίου.
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ για τoν Ερντογάν και τους κρατούμενους Έλληνες αξιωματικούς
Α
Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
Οἱ σκέψεις καί ἡ καρδιά τῶν
Πανελλήνων στούς ἀπαχθέντας ἀξιωματικούς πού βρίσκονται ἐγκάθειρκτοι στίς
φυλακές ὑψίστης ἀσφαλείας τῆς Ἀνδριανούπολης.
Ὅπως
ἔχουμε ἐπισημειώσει παλαιότερα ἡ Τουρκία τοῦ Προέδρου Ἐρντογάν φαινομενικά καί
γιά προφανεῖς λόγους οἰκονομικῆς στήριξης καί ἐπειδή ἡ Εὐρώπη εἶναι μέγιστος ἐπενδυτής
στήν Τουρκία καί ταυτόχρονα ἄριστος καταναλωτής τουρκικῶν προϊόντων, συντηρεῖ
τήν δῆθεν Εὐρωπαϊκή της προοπτική, ἐνῶ σταθερά ἀρνεῖται τήν ἀποδοχή τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ
κεκτημένου.
Μπορεῖ
μέν κατά καιρούς νά γίνονται σχετικές δηλώσεις, πού συντηροῦν τό κλίμα
χρηματοδότησης τῆς Τουρκικῆς οἰκονομίας ἀπό τό Εὐρωπαϊκό Ταμεῖο μέ τό
δικαιολογητικό τῆς προσαρμογῆς καί τῆς περιθάλψεως τῶν προσφύγων, ἀλλά τό οὐσιῶδες
περίγραμμα τῆς Τουρκίας τοῦ Ἐρντογάν καθορίζεται ἀπό τήν γνωστή ἰδεοληψία τοῦ
νεοθωμανισμοῦ, τοῦ ὁποίου θεωρητικός ὑπῆρξε ὁ ἀποπεμφθείς Πρωθυπουργός Καθ.
Νταβούτογλου.
Μεγάλη Τεσσαρακοστή (Ἀρσένιος μοναχὸς, Σκήτη Κουτλουμουσίου- Ἅγιον Ὄρος)
ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή.
Αλήθεια πόσα και πόσα έχουν γραφεί για αυτήν την Αγία Περίοδο; Ποιος μπόρεσε
τέλεια να μας ερμηνεύσει τι σημαίνει αυτή η Αγία Τεσσαρακοστή;
Κάποτε πήγαν τέσσερις ασκητές στον
Μέγα Αντώνιο για ψυχική ωφέλεια. Ο Άγιος αφού τους υποδέχθηκε, θέλησε να
δοκιμάσει την πνευματική κατάσταση του καθενός. Έτσι, αφού πρώτα πήρανε το
ασκητικό τους κέρασμα, ο Άγιος τους έβαλε να ερμηνεύσουν ένα αγιογραφικό χωρίο.
Οι τρεις πρώτοι απάντησαν και ερμηνεύσανε το χωρίο ανάλογα με την πνευματική
κατάσταση του καθενός. Ύστερα, είπε ο Άγιος και στον τέταρτο ασκητή να του πει
την ερμηνεία του. Ο δε τέταρτος ασκητής είπε στον Άγιο: «Δεν ξέρω τι
σημαίνει.». Τότε ο Άγιος είπε: «Αλήθεια σας λέω πως αυτός ο αδελφός βρήκε την
αληθινή απάντηση, επειδή είπε δεν ξέρω.». Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με την
ερμηνεία της Αγίας Τεσσαρακοστής. Πολλοί σοφοί, λόγιοι, θεολόγοι και λοιποίεπιστήμονες,
αναλώθηκαν σε μακρόσυρτες ερμηνείες για να μας εξηγήσουν, τι σημαίνει και ποιο
είναι το βαθύ νόημα αυτής της Αγίας Περιόδου. Φυσικά, όσοι από αυτούς
προσεγγίσουν με ευλάβεια και ταπεινοφροσύνη αυτό το Άγιο θέμα, μπορούμε να
πούμε πως καταφέρνουν πολλά, όχι όμως το τέλειο.
Δημήτρης Νατσιός: «Οι νέοι φάκελοι θρησκευτικών του Δημοτικού Σχολείου»
Με
επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 26 Μαρτίου 2018, 7η απογευματινή, η Διάλεξη
με θέμα: «Οι νέοι φάκελοι θρησκευτικών
του Δημοτικού Σχολείου» που διοργάνωσε η Ιερά Μητρόπολη Ελευθερουπόλεως,
στο πλαίσιο της Ποιμαντικής – Επιμορφωτικής μέριμνας του χριστεπώνυμου
πληρώματος της Παγγαιωριτικής Εκκλησίας.
Η
διάλεξη έλαβε χώρα στο Συνεδριακό Κέντρο της Μητροπόλεως «Άγιος Ιωάννης ο
Χρυσόστομος» και το παρόν έδωσαν ο Ιερός Κλήρος της Μητροπόλεως, οι τοπικές
Πολιτικές και Στρατιωτικές Αρχές του τόπου με επι κεφαλής τον Δήμαρχο Παγγαίου
κ. Φίλιππον Αναστασιάδη, τους Αντιδημάρχους και Δημοτικούς Συμβούλους του Δήμου
Παγγαίου, τον Ανχην Παναγιώτην Καβούρη της 193 ΜΠΕΠ, εκπρόσωπο του Διοικητή της
Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Παγγαίου, τους πρ. Βουλευτές του Νομού Καβάλας κ.
Γεώργιο Καλαϊτζή και κ. Ιωάννη Πασχαλίδη, καθώς και δεκάδες πιστοί της τοπικής
Εκκλησίας, διακρινόμενοι για το ζωηρό ενδιαφέρον τους στα θέματα τις πίστεώς
μας. Η αίθουσα είχε υπερπληρωθεί.
ΓΕΝΕΣΗ (γ). Ἡ πτώση καί τά ἑπακόλουθά της (κ. 3-4) (Μητροπολίτου Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμία)
IEΡΑ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
ΓΕΝΕΣΗ (γ)
Ἡ πτώση καί τά ἑπακόλουθά της (κ. 3-4)
ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ
1. Στό προηγούμενο
κήρυγμά μας, ἀγαπητοί χριστιανοί, μιλούσαμε γιά τήν ἁμαρτία τῶν πρωτοπλάστων,
πού τήν λέμε «πτώση». Γιατί τήν λέμε ἔτσι; Γιατί αὐτό ἔγινε. Ὁ Θεός ἔκανε τόν ἄνθρωπο
σάν ἕνα ὡραῖο ἄγαλμα καί ἡ ἁμαρτία τό γκρέμισε!...Ὅλα τά κακά στήν γῆ προέρχονται
ἀπό αὐτήν τήν πτώση τοῦ Ἀδάμ καί τῆς Εὔας.
Ὁ ὄφις πού δελέασε
τήν Εὔα εἶναι ὁ διάβολος (βλ. Β´ Κορ. 11,3. Ἀποκ. 12,9). Αὐτός ἀρνήθηκε στήν Εὔα
αὐτό πού τούς εἶπε ὁ Θεός ὅτι, ἄν φάγουν ἀπό τό δένδρο, πού τούς εἶπε νά μή
φάγουν, θά ἔχουν ὡς κατάληξη τήν φθορά καί τόν θάνατο (2,16.17). Ἀκόμη ὁ διάβολος
εἴπαμε ὅτι ἐπείρασε τήν Εὔα μέ τήν ὑπόσχεση «ἔσεσθε ὡς θεοί» (3,5), ὅτι
δηλαδή θά γίνουν σάν τόν Θεό ἄν φᾶνε ἀπό τό ἀπηγορευμένο δένδρο.
Αρχιμ. Κύριλλος Κωστόπουλος, Το βλάσφημο έργο
ΤΟ ΒΛΑΣΦΗΜΟ ΕΡΓΟ
Με
την έναρξη του ιερού Τριωδίου «ανέβηκε» ως θεατρική παράσταση σε θέατρο των Αθηνών
το βλάσφημο και ανιστόρητο μιούζικαλ «Jesus Christ superstar» («Ιησούς Χριστός
Σούπερ Σταρ»). Σε ολόκληρο το έργο διακρίνεις την αγωνιώδη προσπάθεια του
σκηνοθέτη να απογυμνώσει το Θεανδρικό Πρόσωπο του Ιησού Χριστού από την Θεότητά
Του και να Τον παρουσιάσει ως έναν νέο με ανθρώπινες κακότητες και αδυναμίες.
Η
σημερινή, κυρίως, κατάσταση στον Ελλαδικό χώρο ως προς τους θεσμούς και εν
προκειμένω ως προς την τέχνη είναι απαράδεκτη, εγκυμονεί εθνικούς κινδύνους και
διαστρέφει τον άνθρωπο. Η Τέχνη πλέον υπάρχει για την τέχνη και όχι για τον ίδιο
τον άνθρωπο. Δυστυχώς, κατήντησε προαγωγός στην ανηθικότητα, υπό την στενή και
ευρύτερη έννοια της λέξεως και έπαψε να είναι γέφυρα σωτηρίας.
26 Μαρ 2018
Στην Ελλάδα αντί να λαμβάνουμε μέτρα, αποδυναμώνουμε την αμυντική, θρησκευτική και εθνική συνείδηση των μαθητών μας
«Η απόφαση του Σ.τ.Ε. για τα θρησκευτικά»
Δώρο
Θεού για τους Έλληνες αποτέλεσε η απόφαση του Σ.Τ.Ε. κατά της υπουργικής
απόφασης Φίλη για τα θρησκευτικά, κρίνοντας την αντίθετη με το άρθρο 16 του
Συντάγματος, που ορίζει ότι η θρησκευτική παιδεία είναι βασική υποχρέωση του
κράτους για την ανάπτυξη της εθνικής θρησκευτικής συνείδησης.
Βασίλειος Π. Κερμενιώτης:"Σχόλιο στην ανακοίνωση της μητροπόλεως Φλωρίνης για την παύση ιεροπραξιών τριών αρχιμανδριτών της".
Σχόλιο
στην ανακοίνωση της μητροπόλεως Φλωρίνης για την παύση ιεροπραξιών τριών
αρχιμανδριτών της.
Από
τη μητρόπολη Φλωρίνης, δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, αφ’ ενός, η εγκύκλιός της
με την οποία ενημερώνει τον πιστό λαό ότι απαγόρευσε την τέλεση κάθε
ιεροπραξίας στους τρεις αρχιμανδρίτες της που προχώρησαν, πέρυσι, στην διακοπή
της μνημονεύσεως του μητροπολίτη Θεόκλητου, και, αφετέρου, η αλληλογραφία της
με τα Γραφεία της Ιεράς Συνόδου1.
Κατ'
αρχάς, ας μου επιτραπεί να επισημάνω ότι η
ανακοίνωση της μητροπόλεως είναι τελείως παραπλανητική. Ο μητροπολίτης
απηύθυνε ένα γενικό και αόριστο ερώτημα στην Ιερά Σύνοδο, του τύπου: «Τι μου συνιστάτε να
πράξω; Κάποιοι ιερείς έπαυσαν τη μνημόνευσή μου». Όπως ήταν
αναμενόμενο, το Γραφείο της Συνόδου τού απάντησε ότι, βάσει των Ιερών Κανόνων,
η αδικαιολόγητη παύση της μνημονεύσεως του επισκόπου είναι «σοβαρό Κανονικό
παράπτωμα». Για την «ταμπακιέρα», όμως, ούτε λέξη! Ούτε ο π.
Θεόκλητος, ούτε το Συνοδικό Γραφείο! Όμως, οι τρείς ιερείς δεν διέκοψαν «στα
καλά καθούμενα» το μνημόσυνο του επισκόπου τους. Προέβησαν, με πόνο ψυχής, σ’
αυτήν την ενέργεια στηριζόμενοι στους
Ιερούς Κανόνες που δίνουν αυτή την δυνατότητα σε κληρικούς,υπό συγκεκριμένες
προϋποθέσεις, οι οποίες, εν προκειμένω, πληρούνται.
π. Γεώργιος Μεταλληνός: Απάντηση στα ψέματα για το 1821
Απάντηση στα ψέματα για το 1821
Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός γράφει για
τον πανεθνικό αγώνα υπέρ της ελευθερίας
• «Δυστυχώς,
υπάρχουν ορισμένοι δέσμιοι της ιδεολογίας τους, που αρνούνται
τον χαρακτήρα της Ελληνικής Επανάστασης»
Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης: Ο Παπισμός κατά τον άγιο Γρηγόριο Παλαμά .Σοφώτεροι τῶν Πατέρων οἱ Οἰκουμενιστές
Πρωτοπρεσβύτερος
Θεόδωρος Ζήσης
Ὁμότιμος
Καθηγητὴς Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.
Σοφώτεροι τῶν Πατέρων οἱ Οἰκουμενιστές
1. Ὑποκρισία καὶ ἀντίφαση τῶν
μεταπατερικῶν
Ἔχουμε
ἐπισημάνει πολλὲς φορὲς ὅτι ἡ Ἐκκλησία, ποὺ ταυτίζεται μὲ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία,
χαρακτηριζόμενη στὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως ὡς «Ἀποστολική», θὰ μποροῦσε κάλλιστα νὰ
χαρακτηρισθεῖ καὶ ὡς «Πατερική», ἂν ἐπιτρεπόταν προσθῆκες στὸ κείμενο αὐτό, τό «βραχὺ
ρήματι καὶ πολὺ συνέσει», τὸ ὁποῖο οἱ Πατέρες «θεοπνεύστως ἀπεφθέγξαντο»[1].Ἡ ἴδια
ἀπαγόρευση ἐμπόδισε τοὺς Ἁγίους Πατέρες νὰ προσθέσουν καὶ τὴν λέξη «Θεοτόκος», διδασκαλία
ποὺ ἀποτελεῖ ἀστασίαστο πλέον δόγμα τῆς Μιᾶς, ῾Αγίας, Καθολικῆς, Ἀποστολικῆς καὶ
Πατερικῆς Ἐκκλησίας. Μόνον ἡ σατανικὴ ἔπαρση τοῦ Παπισμοῦ ἀγνόησε τὴν ἐκκλησιαστικὴ
ἀπαγόρευση καὶ πρόσθεσε τὸ αἱρετικὸ «Filioque» στὸ Σύμβολο, τὴν ἐκπόρευση δηλαδὴ
τοῦ Ἁγίου Πνεύματος «καὶ ἐκ τοῦ Υἱοῦ», μὲ συνέπεια νὰ προκαλέσει τραύματα καὶ
πληγὲς στὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, νὰ ὁδηγήσει στὴν αἵρεση καὶ στὸ σχίσμα ὁλόκληρη
τὴ Δύση, καὶ νὰ ἐπιμένει μέχρι σήμερα ἑωσφορικὰ καὶ ἐγωϊστικὰ στὴν μεγάλη αὐτὴ
δογματικὴ πλάνη.
«Στα όπλα» οι θεολόγοι. Φουντώνει η διαμάχη με το υπουργείο Παιδείας μετά την πρώτη «νίκη» στο ΣτΕ για το μάθημα των Θρησκευτικών
«Στα όπλα» οι θεολόγοι
Φουντώνει η διαμάχη με το υπουργείο Παιδείας μετά την πρώτη
«νίκη» στο ΣτΕ για το μάθημα των Θρησκευτικών
Από τον Αντώνη
Τριανταφύλλου
Αναζωπύρωση της
αντιπαράθεσης ανάμεσα στο υπουργείο Παιδείας και στην Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων
αναμένεται να προκαλέσει η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την
ακύρωση της περιβόητης υπουργικής απόφασης του Νίκου Φίλη σχετικά με τη
διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Δημήτρης Νατσιός: Από την Άλωση της Πόλης στο 1821 - Ομοιότητες της περιόδου της Άλωσης με το σήμερα
Ἡ
ὁμιλία έγινε στο σχολείο δεύτερης ευκαιρίας, στις εγκαταστάσεις του 4ου Λυκείου
Κατερίνης, την Πέμπτη 22 Μαρτίου 2018.
Η νηστεία της Εκκλησίας και η «νηστεία» του Παπισμού (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)
ΙΕΡΑ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ
ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 26η
Μαρτίου 2018.
Ο
δυτικός Χριστιανισμός αφότου αποκόπηκε από την Μία, Αγία, Καθολική και
Αποστολική Εκκλησία του Χριστού, τον 11ο αιώνα, απώλεσε την θεία Χάρη
και ως εκ τούτου η κατοπινή του πορεία,μέχρι σήμερα, είναι μια εξελισσόμενη
έκπτωση από την αυθεντικότητα. Δεν είναι καθόλου υπερβολή,αν πούμε,ότι σχεδόν
τίποτε δεν άφησε αναλλοίωτο από την εκκλησιαστική Παράδοση της πρώτης
χιλιετίας. Αρχίζοντας από την παραχάραξη του τριαδολογικού δόγματος, στη
συνέχεια του χριστολογικού, του σωτηριολογικού, του εκκλησιολογικού, έφτασε στο
τέλος να παραχαράξει και αυτές τις συνήθειες και πρακτικές, που καθόρισε η
Εκκλησία, δια των Αγίων Συνόδων, των ιερών Κανόνων και των αγίων Πατέρων, για
την πνευματική ζωή και προκοπή των πιστών.
Καλαβρύτων Αμβρόσιος : Έγιναν καταστροφές! Ποιοι άραγε οι δράστες;
ΕΓΙΝΑΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ! ΠΟΙΟΙ ΑΡΑΓΕ ΟΙ ΔΡΑΣΤΕΣ; - ΜΕΡΟΣ 4ο
ΑΠΟΡΙΕΣ
ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΟΙ ΠΡΟΞΕΝΗΣΑΝΤΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΤΙ ΑΡΑΓΕ NA ΕΙΝΑΙ; ΣΥΡΙΖΑΙΟΙ;
ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΙ; Ή ΑΝΑΡΧΙΚΟΙ;
Εθνεγερσία
ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΑ
Οι
αποδομητές της ιστορικής αλήθειας, που επιχειρούν να καλύψουν με πέπλο λήθης τη
μακρόχρονη ιστορική διαδρομή του Έλληνα, μεταξύ άλλων ισχυρίζονται ότι οι
δούλοι υπό τον ζυγό των Τούρκων πρόγονοί μας δεν είχαν εθνική παρά μόνο
θρησκευτική συνείδηση. Το πράττουν αυτό με κύριο σκοπό να επιβάλουν δια της
βίας της Πολιτείας, της υποταγμένης στη φραγκική Δύση, ένα τύπο Νεοέλληνα, ο
οποίος εφ’ όσον απέκτησε εθνική πλέον συνείδηση, μετά την παλιγγενεσία, δεν
δεσμεύεται από την παράδοση των χρόνων της «άγνοιάς» του. Συνεπώς η πίστη του
στην Εκκλησία του Χριστού είναι στοιχείο που οφείλει να εξοβελίσει, προκειμένου
να συμπορευθεί με τους «προοδευμένους» λαούς της Δύσης. Η αντίληψη αυτή βρίσκει
υπέρμαχους σ’ όλο το πολιτικό φάσμα και όχι μόνο στην «αριστερά», η οποία
μεθυσμένη από την εξουσία που της χάρισαν, δεν συνειδητοποιεί το του Αγάθωνος
«ουκ αεί άρχει».
Η επανάσταση οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στο σωτηριώδες έργο της Εκκλησίας. Εάν οι υπόδουλοι πρόγονοί μας στο σύνολό τους υπέκυπταν στο δέλεαρ του εξισλαμισμού, δεν θα υπήρχε λόγος να ξεσηκωθούν. Και ασφαλώς δεν ξεσηκώθηκαν για λόγους κοινωνικούς, πολύ περισσότερο ταξικούς. Ο βάρδος της ελευθερίας, Ρήγας Βελεστινλής, στον θούριό του προτρέπει στον ακόλουθο όρκο:
Η επανάσταση οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στο σωτηριώδες έργο της Εκκλησίας. Εάν οι υπόδουλοι πρόγονοί μας στο σύνολό τους υπέκυπταν στο δέλεαρ του εξισλαμισμού, δεν θα υπήρχε λόγος να ξεσηκωθούν. Και ασφαλώς δεν ξεσηκώθηκαν για λόγους κοινωνικούς, πολύ περισσότερο ταξικούς. Ο βάρδος της ελευθερίας, Ρήγας Βελεστινλής, στον θούριό του προτρέπει στον ακόλουθο όρκο: