ΜΗΝΥΜΑ
ἐπὶ τῷ Νέῳ Ἐκκλησιαστικῷ Ἔτει (1 Σεπτ 2016)
ἐπὶ τῷ Νέῳ Ἐκκλησιαστικῷ Ἔτει (1 Σεπτ 2016)
«Ὁ πιστεύων εἰς ἐμὲ
ποταμοὶ ἐκ τῆς κοιλίας αὐτοῦ ρεύσουσιν ὕδατος ζῶντος» (Ἰω. ζ΄ 38)
Ἀγαπητοί
μου ἀδελφοί,
Α. Ὅλοι πλέον ἀντιλαμβανόμαστε ὅτι ἡ Ἐκκλησία
μας πορεύεται σὲ μία θάλασσα πρωτοφανοῦς ἀσεβείας, συντονισμένης ὕβρεως, ἰσχυρῶν
ἀμφισβητήσεων, ἀθεϊστικῆς μανίας, συστηματικῆς προσπάθειας ἀπόρριψης κάθε ἔννοιας
μυστηρίου καὶ ἱερότητος, ὕπουλου διωγμοῦ κατὰ τῆς χριστιανικῆς πίστεως ἀποκαλυπτικοῦ
διαμετρήματος, μάλιστα ἀπὸ τὰ ἴδια τὰ χριστιανικὰ συστήματα.
Ἐκτιμᾶται
ὅτι σὲ λίγα χρόνια, σὲ κάποιες μεγάλες Εὐρωπαϊκὲς πόλεις, οἱ μουσουλμάνοι θὰ εἶναι
περισσότεροι ἀπὸ τοὺς χριστιανούς. Τὸ πραγματικὸ ὅμως πρόβλημα δὲν εἶναι ὅτι οἱ
χριστιανοὶ θὰ εἶναι λιγότεροι, ἀλλὰ ὅτι ἤδη εἶναι λιγότερο χριστιανοὶ καὶ ἀκόμη
περισσότερο ὅτι οἱ μεγαλύτεροι ἐχθροὶ τοῦ χριστιανισμοῦ εἶναι οἱ ἴδιοι οἱ
χριστιανοί.
Β. Ἐναντίον τῆς πίστεως ἔχει ἐπιστρατευθεῖ ἡ
ἐπιστήμη, ἡ τεχνολογικὴ παντοδυναμία, τὰ μέσα πληροφόρησης, οἱ μηχανισμοὶ
ψηφιακοῦ ἐλέγχου τῶν λεπτομερειῶν τῆς ζωῆς μας, ἡ πολιτική, ἡ κατευθυνόμενη
παιδεία, ὁ ὑλιστικὸς τρόπος ζωῆς κ.λπ.
Γ. Ὁ φιλοσοφικὸς ὀρθολογισμὸς καὶ οἱ ἱστορικὲς
καὶ ἀνθρωπολογικὲς ἐπιστῆμες ἐπιστρατεύονται στὸ νὰ γκρεμίσουν τὴν πίστη στὸν
Θεὸ καὶ νὰ κατασυκοφαντήσουν τὴν πορεία καὶ τὸν ρόλο τῆς Ἐκκλησίας καὶ
γενικότερα τοῦ χριστιανισμοῦ στὸ παρελθὸν καὶ σήμερα.
Δ. Οἱ θεωρίες περὶ τυχαιότητος στὴ γένεση
τοῦ ὑλικοῦ κόσμου ἐπιδιώκουν νὰ ἐξαφανίσουν κάθε ἰδέα δημιουργικῆς ἐπεμβάσεως
στὴν ἀρχὴ τοῦ σύμπαντος, ἄρα νὰ μηδενίσουν τὴν θεΐκὴ παρουσία καὶ ἀνάγκη. Τύχη
εἶναι τὸ ὄνομα τοῦ Θεοῦ στὴ διάλεκτο τῆς ἀθεΐας!
Ε. Ἡ ἔμφαση στὴν αὐθαίρετη μονομερῆ ἑρμηνεία
τῆς θεωρίας τῆς ἐξελίξεως, σὲ συνδυασμὸ μὲ τὴν ἀνάπτυξη τῆς γενετικῆς
τεχνολογίας, ὑπερτονίζει τὴ βιολογικότητα καὶ ζωικότητα τοῦ ἀνθρώπου,
προκειμένου νὰ μηδενισθεῖ κάθε στοιχεῖο ἱερότητός του.
ΣΤ. Οἱ βιαστικὲς ἐξαγγελίες περὶ
κατασκευῆς συνθετικοῦ γονιδιώματος καὶ τεχνητῆς ζωῆς ἢ κλωνοποίησης τοῦ ἀνθρώπου
ἢ βιοτεχνολογικῶν θαυμάτων (DNA editing) ἢ στὴν Φυσικὴ περὶ τῆς δῆθεν «θεωρίας
τῶν πάντων» ἀποσκοποῦν στὸ νὰ ἀντικαταστήσουν τὸν Θεὸ μὲ τὸν ἄνθρωπο καὶ ἔτσι νὰ
κλείσουν τὸν δρόμο καὶ τὴν προοπτικὴ τῆς θεώσεως τοῦ ἀνθρώπου καὶ τῆς κοινωνίας
του μὲ τὸν Θεό. Ἡ τύχη ὡς ἑρμηνευτικὸ ἐπινόημα καὶ ὁ ἄνθρωπος ὡς ἡ κεντρικὴ
παρουσία στὸν κόσμο ἐξαφανίζουν τὸν Θεὸ καὶ ὡς πρόσωπο καὶ ὡς ἔννοια.
Ζ. Τὸ ἴδιο καὶ οἱ τεχνολογίες τῆς γενετικῆς
καὶ ἐγκεφαλικῆς ἐνδυνάμωσης (Gene enhancement καὶ Brain enhancing (pills and
boosters), τὰ ἐγκεφαλικὰ ἐμφυτεύματα, ἡ μεταμόσχευση προσώπου, οἱ τολμηρὲς
τεχνολογικὲς παρεμβάσεις στὸ νευρικὸ καὶ γενετικὸ κύτταρο, ἡ προσπάθεια
νευροβιολογικῆς ἑρμηνείας τῶν ψυχικῶν φαινομένων κ.λπ. ἐπιδιώκουν τὴν
τεχνολογικὴ αὐθυπέρβαση τοῦ ἀνθρώπου (transhumanism), ἀγνοῶντας καὶ ἀπορρίπτοντας
ταυτοχρόνως τὴν αὐτεξούσια κίνησή του πρὸς τὸν Θεό καὶ τὴν κατὰ χάριν εἴσοδό
του στὴν ὑπὲρ φύσιν κατάσταση (θέωσις).
Η. Ἡ ἀλλαγὴ τοῦ φύλου, ὄχι ὡς διόρθωση ὑφιστάμενης
ἀνατομικῆς καὶ φυσιολογικῆς δυσαρμονίας, ἀλλὰ ὡς ἐπιλογὴ ἀφύσικης ἀπαίτησης καὶ
νοσηροῦ θελήματος, ἡ ἀντικατάσταση τῆς ἀνατομικῆς καὶ φυσιολογικῆς ταυτότητος
τοῦ φύλου μὲ τὸν λεγόμενο σεξουαλικὸ προσανατολισμὸ ὡς ἐπιλογή, καὶ ἡ μὲ κάθε
τρόπο δικαιολόγησή της, μάλιστα στὴ βάση τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων καὶ τῆς ἀντιρατσιστικῆς
ἀντίληψης, συντρίβοντας τὴν ἱερότητα τῆς ψυχοσωματικῆς ὑποστάσεως τοῦ ἀνθρώπου,
τὸν ἀπομακρύνουν βάναυσα ἀπὸ τὴν κληρονομιὰ τῆς «κατ’ εἰκόνα καὶ ὁμοίωσιν Θεοῦ»
παρακαταθήκης του.
Θ. Ὁ ἐκφυλισμὸς τῆς Ἐκκλησίας σὲ σύστημα
κοινωνικῆς πρόνοιας ἢ πολιτιστικῆς κληρονομιᾶς, παράλληλα μὲ τὴν ἀντικατάσταση
τῆς φιλανθρωπίας στὸ ὄνομα τοῦ Θεοῦ ἀπὸ ἕναν ἀποστεωμένο χωρὶς Θεὸ ἀνθρωπισμὸ
καὶ ἔννοιες ὅπως ἀλληλεγγύη, ἀλληλοβοήθεια, φιλία, εἰρηνικὴ συνύπαρξη κ.λπ., στὴν
οὐσία καταργεῖ τὸν μυστηριακὸ χαρακτήρα τῆς Ἐκκλησίας ὡς πνευματικῆς κοινωνίας
τῶν πιστῶν καὶ τὴν μεταμορφώνει σὲ μηχανισμὸ ἐπίλυσης κοινωνικῶν προβλημάτων ἐντελῶς
ἐπίγειας προοπτικῆς.
Ι. Ἡ μεθοδευμένη ἐπιδίωξη εἴτε νὰ ἀμφισβητηθεῖ
ἡ ἱστορικότητα τοῦ Χριστοῦ ἀπὸ τοὺς αὐτοαποκαλούμενους μυθικιστὲς εἴτε νὰ
συκοφαντηθεῖ ἡ ἀκεραιότητα τῆς ζωῆς Του καὶ ἡ αὐθεντικότητα τῶν ἱερῶν κειμένων,
καὶ ἡ παράλληλη προσπάθεια ἀποχριστιανοποίησης τῶν κοινωνιῶν μας μὲ τὴν
κατάργηση τῶν συμβόλων καὶ τὸν ἀποχριστιανισμὸ τῆς κοινωνικῆς ζωῆς καὶ τῆς
παιδείας, τελικὰ ἐπισφραγίζουν τὴν προσπάθεια ἀποδόμησης τῆς πίστεως. Ἡ
παγκόσμια ἀνασφάλεια, ἡ μαζικὴ καταστροφὴ ἀρχαιότατων πολιτισμῶν καὶ ἡ βίαιη
μετακίνηση ἀπὸ τὶς ἱστορικὲς ρίζες τους καὶ ἀνακάτωμα ὁλόκληρων λαῶν
συμπληρώνουν τὸ ὅλο σκηνικό. Ἕνας κόσμος δίχως Θεό! «Οἱ ἄνθρωποι λησμόνησαν τὸν
Θεό∙ ἀπὸ ἐκεῖ ἔρχονται ὅλα τὰ κακά» (Ἀλεξάντερ Σολζενίτσιν, 1983).
ΙΑ. Ὁ ὑπερτονισμὸς τῶν λεγομένων ἀνθρωπίνων
δικαιωμάτων, ὅσο καὶ ἂν φαίνεται ἑλκυστικὸς καὶ θεμελιωτικὸς μιᾶς νέας ἠθικῆς
περὶ τοῦ ἀνθρώπου, καταργεῖ τὰ «δικαιώματα» τοῦ Θεοῦ καὶ περιθωριοποιεῖ τὴν
χάρι Του. Ὁ ἀντιρατσισμὸς καὶ ἡ ἀνεκτικότητα, ἡ πολυπολιτισμικότητα καὶ ἡ
πολυθρησκευτικότητα, ἐνῶ στὴν οὐσία τους περιέχουν κάτι τὸ βαθὺ χριστιανικό, ὅπως
παρουσιάζονται καὶ ὅπως ὑποστηρίζονται, καίρια προσβάλλουν τὴν ἱερότητα τοῦ ἀνθρώπου
καὶ οὐσιαστικὰ ἀλλοιώνουν τὸ πρόσωπο τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ. Ἡ πολυθρησκευτικότητα
μεταμορφώνει τὴν πίστη στὸν Θεὸ σὲ κοινωνικὸ φαινόμενο.
ΙΒ. Ὅλα αὐτὰ ὁδηγοῦν σὲ μιὰ πρωτοφανῆ
σύγχυση, σὲ ἀλλεπάλληλα ἀδιέξοδα, πλάνες, αἱρέσες, παγκόσμια ἠθικὴ καὶ
πνευματικὴ κατάρρευση, ἀνατροπὴ διαχρονικῶν ἠθικῶν σταθερῶν, πολυμέτωπη προσβολὴ
τῆς ἀνθρώπινης ὀντολογίας. Ἐπὶ πλέον, ἀποδυναμώνουν τὴν πίστη, ὑποβαθμίζουν τὴν
Ἐκκλησία, ἀποχριστιανοποιοῦν τὸν κόσμο, ἐξαφανίζουν τὸν Θεό καὶ κάνουν τὸν λόγο
καὶ τὸ ὄνομά Του ἀρχικὰ μὲν μὴ ἀναγκαῖα, στὴ συνέχεια περιφρονητέα, ὕστερα μὴ ἐπιθυμητὰ
καὶ τέλος μισητὰ καὶ ἀποδιοπομπαῖα. Ἔτσι θεμελιώνεται ὁ σύγχρονος ἀθεϊσμός καὶ ὀργανώνεται
ὁ σύγχρονος διωγμὸς τῆς πίστεως καὶ τοῦ χριστιανισμοῦ.
ΙΓ. Τελικά, ὁ ἄνθρωπος καταντάει μιὰ ἐπίπεδη,
μονοδιάστατη ὀντότητα, μιὰ βιολογικὴ μηχανὴ ποὺ ἡ ζωή της ἐκτυλίσσεται ἀπρόβλεπτα
μέσα σὲ μία πολὺ στενὴ ζώνη χρόνου, ὁ δὲ θάνατος προσδιορίζει τὴν ὁριστικὴ ἐπιστροφὴ
στὴν ἄβυσσο τῆς ἀνυπαρξίας. Χειρότερη ἀπὸ τὴν ἐφημερότητα εἶναι ἡ
συνειδητοποίησή της ὡς περιορισμένης παροδικότητος. Τότε ἡ λογικὴ καὶ ἡ σκέψη ἀποτελοῦν
τιμωρία καὶ ὄχι δῶρο. Καὶ ἡ ἐλευθερία τραγικὴ παρακαταθήκη∙ ἀνάμεσα στὸν αἰώνιο
καὶ θεωμένο ἄνθρωπο νὰ ἐπιλέγεις τὸν ζωικό καὶ μηδενιστικό.
ΙΔ. Ἡ Ὀρθόδοξη μαρτυρία τῆς κοινωνίας
τοῦ Θεοῦ, διατυπωμένη καὶ ἐμπειρικὰ τεκμηριωμένη μέσα στοὺς ναούς μας καὶ τὰ
μοναστήρια μας, στὰ μυστήρια καὶ τὴ ζωή μας πρέπει νὰ κατατεθεῖ ὡς στεντόρεια
πανορθόδοξη κραυγή στὴν ἐποχή μας. Ἡ Ὀρθόδοξη θεολογία καὶ ἐμπειρία εἶναι ἡ
μόνη ποὺ μπορεῖ νὰ φωτίσει τὴ σύγχρονη πραγματικότητα καὶ γι’αὐτὸ ὀφείλει νὰ
καταθέσει τὸν λόγο της καὶ πρὸς ἐπιστηριγμὸν τῶν πιστῶν καὶ ὡς μαρτυρία στὸν ὑπόλοιπο
χριστιανικὸ κόσμο.
Γιὰ
ὅλους τοὺς προαναφερθέντες λόγους, σᾶς καλῶ ὅλους μαζὶ ὡς τοπικὴ Ἐκκλησία, νὰ
ξεκινήσουμε τὸ Νέο Ἐκκλησιαστικὸ Ἔτος ἐπαναλαμβάνοντας μὲ τὴ ζωὴ καὶ τὸν λόγο
μας τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως, ὅπως αὐτὸ ἔχει ἐγκριθεῖ ἀπὸ τὴν Α΄ καὶ τὴν Β΄ Οἰκουμενικὴ
Σύνοδο καὶ ὅπως ὁμολογεῖται ἔκτοτε καὶ γιὰ δεκαεπτά αἰῶνες ἀπὸ τὸ σῶμα τῶν Ὀρθοδόξων
ἀπαράλλακτο. Ἀνάγκη νὰ τὸ ἐπαναλαμβάνουμε καθημερινὰ μέσα στὸ σύγχρονο πλαίσιο
προβλημάτων, τάσεων, νοοτροπιῶν, καὶ ὡς ἔνδειξη τῆς διαχρονικότητος τῆς Ἐκκλησίας.
Αὐτὴ ἡ ὁμολογία ἀποτελεῖ καὶ ἀπάντηση στὸν σύγχρονο κόσμο.
Εὐχαριστοῦμε ταπεινὰ γιὰ τὸν ἐμπνευσμένο σας λόγο καὶ τὴν Ὀρθόδοξή σας μαρτυρία, Σεβασμιώτατε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν ο άνθρωπος δεν έχει μνήμη του Θεού συνεχώς να μη τον ξεχνάει ποτέ για να μη τον ''ξεχάσει'' κι αυτόν ο Θεός,αλλά και μνήμη του θανάτου ώστε να έχει σε σταθερή θέα του τη μηδαμινότητα και το πέρας του σε αυτή τη ζωή,γίνεται ένα θηρίο ανήμερο και κτήνος,τα κτήνη ως κτήνη δεν κληρονομούν την αιωνία ζωή πεθαίνουν,περνάνε στην ανυπαρξία. Αντίθετα ο άνθρωπος που όπως λέει ο ψαλμωδός,ομοιώθη με κτήνος,επειδή είναι ψυχή ζώσα και φέρει νου,λόγο και πνεύμα καθ΄ομοίωση προς τον Δημιουργό,δε πεθαίνει,αλλά τιμωρείται φρικτά και μετά το φυσιολογικό θάνατο.Αυτά μας λένε οι πατέρες της Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Νικολαος καποτε θα καταλαβει οτι οσο και να ζαλιζει τους ανθρωπους, δεν μπορει να κοροιδευει τον Θεο. Τοτε ομως ισως να ειναι αργα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέτοιου είδους κακίας καλό θα ήταν να τα κρατάς για τον εαυτό σου ανώνυμε 8:49μμ.
ΔιαγραφήΠολύ σπουδαία λόγια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε σεβασμιώτατε.
Απλά περίμενα ακόμη μια παράγραφο.
Να καταδικάζεται ο Οικουμενισμός σαν η η μεγαλύτερη αίρεση όλων των εποχών.
Ίσως κάνω λάθος και συγχίζω τα πράγματα.
Όλα όσα αναφέρει ο Σεβασμιώτατος είναι φαντάζομαι από όλους αποδεχτά ως λόγια ωφέλιμα για όλους.
Το αν θα έπρεπε σε αυτή την εγκύκλιο και με την ευκαιρία όλων όσων διαδραματήστηκαν στην Κρήτη, ο Σεβασμιώτατος να πάρει ξεκάθαρη θέση για την παναίρεση του οικουμενισμού ίσως να είναι άλλου παπά ευαγγέλιον.
Ο λαός του Θεού κινδυνεύει από πολλά.
Δεν κινδυνεύει από τον οικουμενισμό και ότι αυτός μεθοδεύει?
Δεν θα κάνω εγώ τώρα τον έξυπνο της παρέας.Ο Σεβασμιώτατος Μεσογαίας είναι πολύ μορφωμένος άνθρωπος.
Και πολύ σπουδαίος θεολόγος.
Κάτι θα ξέρει περισσότερο που δεν αναφέρθηκε και σε αυτά.
Καλή ημέρα σε όλους.
Σεβασμιότατε επιτρέψτε μου με πολύ αγάπη και σεβασμό βλέπετε μόνο το γιαλό στραβό και ξέρετε υπάρχουν και άλλες αιτίες που το καράβι δεν πάει καλά όπως οι καπετάνιοι να είναι ανίκανοι αλλά με γυαλιστερά γαλόνια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο Βασίλη! Απ΄ότι φαίνεται υπάρχουν πολλοί Πάπες που τα ξέρουν όλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τον Ανώνυμο 3 Σεπτεμβρίου 2016 - 8:49 μ.μ.που έγραψε : Ο ....Νικολαος ... δεν μπορει να κοροιδευει τον Θεο.
ΑπάντησηΔιαγραφήO Νικόλαος είναι ο "Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής", δεν είναι ο κουμπάρος σου.
Μόνο εσύ κατάλαβες ότι κοροιδευει τον Θεό. Πές μας σε ποιόν Θεό πιστεύεις ;
O Σεβασμιότατος ορθοτομεί το λόγο της ΑΛΗΘΕΙΑΣ παντού και πάντοτε. Καύχημα για τους πιστούς.
Μακεδόνας
Μακεδόνα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ χρόνος θα δείξει ποιοι είναι οι γνήσιοι υπερασπιστές του Ευαγγελίου Του Χριστού.
Άκουσες τον Μητροπολίτη Νικόλαο να καταδικάζει τον Οικουμενισμό?
Τον άκουσες να μιλά για τη Σύνοδο της Κρήτης και να διαφωνεί με την δρομολογούμενη ένωση μετά των αιρετικών?
Αυτά που έχει πει, μας τα είπανε και άλλοι.
Γι αυτό που μας καίει σήμερα και είναι η ΑΙΡΕΣΗ του οικουμενισμού γιατί δεν μας λέει κάτι.
Καύχημα για την Εκκλησία είναι ο επίσκοπος Γόρτυνος Ιερεμίας.
Που μίλησε στο λαό του καθαρά.
Και τον καλεί να κωφεύει σε όσα του πλασάρουν ως ορθόδοξα, οι Επίσκοποι που υπέγραψαν στην Κρήτη ότι θα έπρεπε να καταδικάσουν.
Αυτός είναι καύχημα.
Δεν ζητά like στις εγκυκλίους του.
Γι αυτό και είναι απομονωμένος με ακόμα μερικούς επισκόπους της ιδίας γραμμής.
Επειδή δεν έχουν απλά το χάρισμα του λόγου.Έχουν το χάρισμα της ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ.
Κακώς ο ανώνυμος ονόμασε τον Σεβασμιώτατο Νικόλαο σκέτο Νικόλαο.
Όμως δεν είναι αυτό το πρόβλημα.
Και τον Οικουμενικό Πατριάρχη τον προσφωνούν Παναγιώτατο και μάλιστα ο πάπας τον αποκαλεί αδελφό.
Προς Μακεδόνα
ΑπάντησηΔιαγραφή4 Σεπτεμβρίου 2016 - 4:09 μ.μ.
Πολύ σωστά, κάποιοι έχουν αποθρασυνθεί.
Ότι μπορέσει καθένας μέχρι να κατεδαφίσουμε ότι απέμεινε.
Άλλοι εξ αριστερών και άλλοι εκ δεξιών ως σούπερ Ορθόδοξοι .
Κρίμα..
από τον Μακεδόνα (αντί απαντήσεως)
ΑπάντησηΔιαγραφή...Ἡ Ὀρθόδοξη θεολογία καὶ ἐμπειρία εἶναι ἡ μόνη ποὺ μπορεῖ νὰ φωτίσει τὴ σύγχρονη πραγματικότητα καὶ γι’αὐτὸ ὀφείλει νὰ καταθέσει τὸν λόγο της καὶ πρὸς ἐπιστηριγμὸν τῶν πιστῶν καὶ ὡς μαρτυρία στὸν ὑπόλοιπο χριστιανικὸ κόσμο.
.. νὰ ξεκινήσουμε τὸ Νέο Ἐκκλησιαστικὸ Ἔτος ἐπαναλαμβάνοντας μὲ τὴ ζωὴ καὶ τὸν λόγο μας τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως, ὅπως αὐτὸ ἔχει ἐγκριθεῖ ἀπὸ τὴν Α΄ καὶ τὴν Β΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο καὶ ὅπως ὁμολογεῖται ἔκτοτε καὶ γιὰ δεκαεπτά αἰῶνες ἀπὸ τὸ σῶμα τῶν Ὀρθοδόξων ἀπαράλλακτο.
Σεβασμ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
αν αυτό δεν είναι καταδίκη του οικουμενισμού, τότε τί είναι ;