30 Ιουν 2016

Διαίρει και βασίλευε!



Διαίρει και βασίλευε!
Του κ. Παύλου Τρακάδα
Η φράσις «διαίρει και βασίλευε» είναι ένα αξίωμα, το οποίον εφαρμόζεται από αρχαιοτάτων χρόνων από εξωτερικούς η εσωτερικούς εχθρούς ενός λαού προκειμένου να προκαλούν διχόνοια, ώστε να είναι ευκολώτερον δι᾽ αυτούς να διασπούν η να εξουσιάζουν το κράτος εις το οποίον ζη ο λαός αυτός. Το πλεονέκτημα του «δόγματος» αυτού είναι ότι ευρίσκει εφαρμογήν εις πολλά επίπεδα: πολιτικόν, οικονομικόν, θρησκευτικόν κ.λπ.

Μπορεί να υπάρξει εκκλησιαστική οικονομία, στο θέμα της ονομασίας ‘’εκκλησίες’’ για τις αιρετικές κοινότητες;

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ‘’ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ’’ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ;
Μπορούμε να μιλούμε για εκκλησιαστική οικονομία σε θέματα αληθειών της Πίστης μας;  Μπορεί να υπάρξει συγκατάβαση σε θέματα εκκλησιαστικής ορολογίας;  Μπορεί να υπάρξει τέτοια επιείκεια, που να αντιβαίνει στην αυτοσυνειδησία της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ότι αυτή αποτελεί τη Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία;  Μπορούμε να θεωρήσομε ως οικονομία με διάκριση, την επιμονή χρήσης της ονομασίας ‘’εκκλησίες’’ για τις διάφορες αιρετικές κοινότητες και ομάδες;  Δεν είναι επιτρεπτό να «προσλαμβάνωμεν το αλλότριο, φθείροντες το ημέτερον, ό κακών όντως εστίν οικονομών», λέγει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος (PG 35, 1124).

Γιώργος Παπαθανασόπουλος, Αναφορές και επισημάνσεις για τη Σύνοδο στην Κρήτη (Γ΄ Μέρος)



Αναφορές και επισημάνσεις για τη Σύνοδο στην Κρήτη
Γ΄ Μέρος
Το τελικό κείμενο της Συνόδου της Κρήτης για το θέμα «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο»  εγκρίθηκε – άγνωστο αν ομοφώνως, όπως φαίνεται από τις υπογραφές ή κατά πλειονοψηφία, όπως κυκλοφόρησε η πληροφορία μεταξύ των ψηφισάντων Ιεραρχών – με τροποποιήσεις σε σχέση με εκείνο που ενέκριναν οι Προκαθήμενοι στο Σαμπεζί τον Ιανουάριο του 2016. Το κείμενο ήταν το σημαντικότερο της Συνόδου, διότι αφορά στην εκκλησιαστική αυτοσυνειδησία της ποιμαίνουσας Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Η Ιερά Σύνοδος της Σερβικής Ορθοδόξου Εκκλησίας σε επιστολή της προς τον Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, με ημερομηνία 24 Ιουλίου 2015, είχε τονίσει, μεταξύ των άλλων: « Αδιαμφισβητήτως το κεντρικόν δογματικόν ζήτημα από του Μεγάλου Σχίσματος (1054 μ.Χ) και εντεύθεν, μετά την εμφάνισιν της Διαμαρτυρήσεως (από του 16ου αιώνος) έως και της σήμερον είναι το εκκλησιολογικό ζήτημα, το περί Εκκλησίας ερώτημα». (Σημ. γρ. η υπογράμμιση στο πρωτότυπο).

Σύναξις Ορθοδόξων Κληρικών και Μοναχών: Η «Σύνοδος» του Κολυμπαρίου Κρήτης και η σύμπλευσή της με τον Οικουμενισμό

ΣΥΝΑΞΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ
ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΩΝ
Οἱ ἀνησυχίες καὶ ἀγωνία τοῦ ὑγιοῦς πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας γιὰ τὴν ἔκβαση τῶν ἐργασιῶν τῆς λεγόμενης Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐπαληθεύθηκαν. Ἡ σύναξη αὐτὴ δὲν εἶναι οὔτε σύνοδος οὔτε ἁγία οὔτε μεγάλη.

Η «αλαζονεία» της Ορθοδοξίας. Κριτική σε κείμενο του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Αβύδου κ. Κυρίλλου



Μόνο θλίψη, βαθύτατη θλίψη προξενεῖ τὸ ἐκτενὲς κείμενο τοῦ Θεοφιλεστάτου Ἐπισκόπου Ἀβύδου κ. Κυρίλλου μὲ τὸν τίτλο «Σχέσεις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας πρὸς τὸν λοιπὸν Χριστιανικὸν κόσμον» ποὺ ἀναφέρεται στὸ ἀντίστοιχο κείμενο τῆς Μεγάλης Συνόδου καὶ δημοσιεύθηκε στὰ τέλη τοῦ περασμένου Μαΐου.
   Ἂν καὶ τώρα ποὺ δημοσιεύεται τὸ παρὸν σχόλιο, οἱ ἐργασίες τῆς Μεγάλης Συνόδου ἔχουν ἤδη τελειώσει, ἐντούτοις κρίνουμε ἀπαραίτητο νὰ κάνουμε ἔστω συντομότατη ἀναφορὰ στὸ θέμα λόγῳ τῆς σοβαρότητάς του.
   Ἡ ἐπιχειρηματολογία τοῦ Θεοφιλεστάτου ἀποσκοπεῖ στὸ νὰ στηρίξει τὸ πολλαπλῶς ἐπικριθὲν προσυνοδικὸ σχετικὸ κείμενο. Τὴν ἐπικεντρώνει κυρίως στὴν ἀναγνώριση τῶν Μυστηρίων τῶν Παπικῶν καὶ Προτεσταντῶν καὶ κατὰ συνέπεια στὴν παραδοχὴ ὅτι εἶναι ἀληθινὲς Ἐκκλησίες. Γράφει: «Μὲ βάση αὐτὰ τὰ δεδομένα ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μπορεῖ νὰ ὁδηγηθεῖ στὴν ἀναγνώριση τοῦ ὑποστατοῦ τοῦ Μυστηρίου τοῦ Βαπτίσματος ἑτεροδόξων, ὅταν πρωτίστως ἀποστῆ ἀπὸ τὴν ἀλαζονεία τῆς ἀποκλειστικότητας. Ἡ ἀποκλειστικότητα δὲν ἀ­ποτελεῖ δογματικὴ διδασκαλία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας».

Η Εξόδιος Ακολουθία του γέροντος Ευγενίου Θεοδοσιάδη

Η ΕΞΟΔΙΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΕΥΓΕΝΙΟΥ ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΗ
Σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης και ψάλλοντας το «Χριστός Ανέστη» τελέστηκε η Εξόδιος Ακολουθία του μακαριστού γέροντος Ευγενίου Θεοδοσιάδη το μεσημέρι της Πέμπτης στα Τρίκαλα.

Νορβηγικοί ύμνοι για το Άγιον Oρος

Αφιέρωμα νορβηγικής εφημερίδας
Νορβηγικοί ύμνοι για το Άγιον Oρος
Παναγιώτης Σαββίδης 30/06/2016
«Το Άγιον Όρος είναι το πνευματικό κέντρο της Ορθοδοξίας. Η μοναστική πολιτεία και χερσόνησος της Μακεδονίας είναι ένας βαθύτατα πνευματικός τόπος, πλήρης σημείων και θαυμαστών γεγονότων», αναφέρει η εφημερίδα «Dagen»

Η πτώση του Εωσφόρου και του ανθρώπου (Μητροπολίτου Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμία)


 

         ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
   ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ-ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΙΣ
Δημητσάνα - Μεγαλόπολη, Κυριακή 3 Ἰουλίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
1. Λέγαμε στό προηγούμενο κήρυγμά μας, ἀδελφοί χριστιανοί, ὅτι ὁ ἄνθρωπος εἶναι πλασμένος κατά τήν εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ. Ἑπομένως γιά νά ἔχει νόημα ἡ ζωή του καί νά εἶναι πραγματικά ἄνθρωπος πρέπει ἡ καρδιά του νά εἶναι στραμμένη στόν Χριστό καί νά μιμεῖται τήν ζωή του Χριστοῦ. Γιατί ὁ Χριστός σαρκώθηκε καί ἔζησε ἀνάμεσά μας καί μέ τήν ζωή του μᾶς χάραξε πορεία πού πρέπει καί ᾽μεῖς νά ἀκολουθοῦμε. Ὅπως λέγει ὁ ἀπόστολος Πέτρος, ὁ Χριστός μᾶς ἄφησε «ὑπογραμμόν, ἵνα ἐπακολουθήσωμεν τοῖς ἴχνεσιν αὐτοῦ» (Α´ Πέτρ. 2,21). Οἱ ἅγιοι ἔγιναν μιμητές τοῦ Χριστοῦ. Γι᾽ αὐτό καί ὁ ἀπόστολος Παῦλος ἔλεγε στούς χριστιανούς τῆς Κορίνθου: «Μιμηταί μου γίνεσθε, καθώς κἀγώ Χριστοῦ» (Α´ Κορ. 11,1).

+ Αρχιμανδρίτης Ευγένιος Θεοδοσιάδης

+ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΗΣ
Γεννήθηκε στα Τρίκαλα στις 8 Απριλίου του 1938, δεύτερο κατά σειρά τέκνο του Γεωργίου Θεοδοσιάδη, πρόσφυγα από το Νεοχωράκι Νικομηδείας της Μικράς Ασίας, και της Σοφίας Πεχλιβανίδου, επίσης προσφυγοπούλας από χωριό του Πόντου. Κατά τη βάπτισή του στον Ιερό Ναό της Αγίας Παρασκευής Τρικάλων έλαβε το όνομα Ευστράτιος. 

29 Ιουν 2016

Χρήστος Σαλταούρας,Οι μεσιτείες των αγίων

ΟΙ ΜΕΣΙΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ
            Η Αιρετική Διαμαρτύρηση (Προτεσταντισμός) αρνείται την μεσιτεία των Αγίων (Αγγέλων και Ανθρώπων). Οι Προτεστάντες ισχυρίζονται ότι υπάρχει μόνο ένας Μεσίτης ανάμεσα στους ανθρώπους και τον Θεό, ο Ιησούς Χριστός. Συνεπώς σύμφωνα με την Προτεσταντική αντίληψη δεν πρέπει να επικαλούμεθα στις προσευχές μας τους Αγίους ! Τα Προτεσταντικά επιχειρήματα είναι τα εξής :

Η Σύνοδος της Κρήτης κατήργησε την Πενταρχίαν;

Митрополит Порфирије: Пети радни дан Сабора
“Μαλέαν δέ κάμψας ἐπιλαθοῦ τῶν οἰκάδε”... τῆς ἑνότητος καί τῆς ὁμοψυχίας τῶν Ὀρθοδόξων
Η ΣΥΝΟ∆ΟΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΚΑΤΗΡΓΗΣΕ ΤΗΝ ΠΕΝΤΑΡΧΙΑΝ;
Μή δυνάμενον τό Φανάρι νά ἰσχυροποιήση τήν κανονικότητα ἐπιχειρεῖ νά κανονικοποιήση τήν ἰσχύν! Ἀδιαφορεῖ διά τό παλαίφατον Πατριαρχεῖον τῆς Ἀντιοχείας, τῆς μητρός τῶν Χριστιανῶν, καί τό τῆς Ρωσίας, πέμπτον τῆς Πενταρχίας, ἐνῶ χειραγωγεῖ τὰς ὑπολοίπους αὐτοκεφάλους Ἐκκλησίας μέ τό ἐπιχείρημα τοῦ “πρωτείου”.

Η εν αληθεία καλή θέληση, εναπόκειται σε μας τους Ορθοδόξους, για την ουνιτική μάστιγα στη Σλοβακία



Η ΕΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΛΗ ΘΕΛΗΣΗ, ΕΝΑΠΟΚΕΙΤΑΙ ΣΕ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΥΝΙΤΙΚΗ ΜΑΣΤΙΓΑ ΣΤΗ ΣΛΟΒΑΚΙΑ
Το πρόβλημα της Ουνίας στη Σλοβακία, είναι ένα από τα πολλά προβλήματα που η δολιότητα των Παπικών ‘’κατάφερε’’ να υπάρχει ως μόνιμη αιτία, για αποκοπή Ορθοδόξων από τη Μία Αγία Εκκλησία.  Πολλά δεινά έχουν υποστεί οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί από τους ουνίτες στη Σλοβακία.  Η ονομασία της αιρετικής αυτής κοινότητας στη Σλοβακία που είναι ‘’Βυζαντινή Καθολική Εκκλησία στη Σλοβακία’’, αρκεί για αντιληφθεί κανείς την επικινδυνότητα της ουνιτικής δολιότητας στη χώρα αυτή.

Συμβολή στη συζήτηση και διαβούλευση για το ΜτΘ στο ΙΕΠ



Συμβολή στη συζήτηση και διαβούλευση για το ΜτΘ στο ΙΕΠ
Του Τριαντάφυλλου Απ. Σιούλη, Σχολικού Συμβούλου Θεολόγων
Ύστερα από πρόσκληση (με ηλεκτρονικό μήνυμα του Προέδρου του ΙΕΠ κ. Κουζέλη με ημερομηνία 16-5-2016) σε συζήτηση και διαβούλευση για τα νέα ΠΣ και το ζήτημα της αναβάθμισης του μαθήματος των Θρησκευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την Τρίτη 24-5-2016 και ώρα 12:00 12:30 μμ., καταθέσαμε γραπτώς τις απόψεις μας.
Υπηρετώ στη θέση του Σχολικού Συμβούλου Θεολόγων Ηπείρου, Κέρκυρας και Λευκάδας από τον Μάρτιο του 2003.
Κατά τη διάρκεια της θητείας μου στη θέση αυτή, η ενασχόλησή μου με τα Προγράμματα Σπουδών ήταν συνεχής, αδιάκοπη και πάντα σε συνεργασία με τους συναδέλφους της τάξης.
Τα υφιστάμενα ΔΕΠΠΣ – ΑΠΣ του 2003, που εντάχθηκαν στην σχολική πραγματικότητα το 2005-2007, είναι σύγχρονα, προοδευτικά, διαθεματικά, ανοίγουν προοπτικές στην εκπαίδευση και περιλαμβάνουν, ήδη, σχεδόν το σύνολο των στόχων που θέτει το κείμενο του «Νέου Σχολείου». Ακόμη είχε προταθεί και προβλεφθεί από το τότε Παιδαγωγικό Ινστιτούτο να γίνει αξιολόγηση των Προγραμμάτων αυτών ώστε να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις και αναπροσαρμογές, όπου αυτό κρίνονταν απαραίτητο, πράγμα που δεν έγινε ποτέ. Παρά τις παρατηρήσεις μας και τις προτάσεις μας για αλλαγές σε επιμέρους ενότητες, η ομάδα έργου τότε, θεώρησε πως όλα έβαιναν καλώς και πως δεν χρειάζονταν παρεμβάσεις. Ξαφνικά το 2009 χωρίς αξιολόγηση των προηγουμένων Προγραμμάτων και αιτιολόγηση παρουσιάστηκε η ανάγκη για εκπόνηση νέων ΠΣ.

Γιώργος Παπαθανασόπουλος, Αναφορές και επισημάνσεις για τη Σύνοδο στην Κρήτη (Μέρος Β΄ )



Αναφορές και επισημάνσεις για τη Σύνοδο στην Κρήτη (Μέρος Β΄ )
            Η παρουσία της Πολιτείας στην επίσημη έναρξη της Συνόδου στην Κρήτη ήταν κάτι το απαραίτητο. Η σημερινή ελληνική κυβέρνηση αποτελείται από πολλά άθρησκα μέλη, που επιδιώκουν να περιθωριοποιήσουν την Ορθόδοξη Εκκλησία. Όμως αντελήφθησαν ότι για σοβαρούς λόγους εθνικούς και θρησκευτικής γεωστρατηγικής ήταν απαραίτητη η παρουσία εκπροσώπων της Κυβέρνησης στην Κρήτη. Κάτι που έγινε. Επί πλέον ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Πρ. Παυλόπουλος άριστα συμπεριφέρθηκε ως  οικοδεσπότης, που ήταν, και παρέθεσε γεύμα στους φιλοξενούμενους του πρωθιεράρχες. Επίσης ορθώς παρέστη στην Θεία Λειτουργία της Πεντηκοστής και στον Εσπερινό της Γονυκλισίας, κατά τον οποίο ακολούθησε την τάξη της Εκκλησίας και γονάτισε όπως όλοι οι πιστοί. Μπορεί να υπήρξε δυσανασχέτηση  από ορισμένους του κυβερνώντος Κόμματος και όχι μόνο, αλλά ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έδειξε παρρησία Χριστιανού πιστού και στη Σύνοδο της Κρήτης εξέφρασε το Σύνταγμα, το οποίο γνωρίζει καλύτερα από κάθε άλλον.   

Συναυλία προς τιμήν του Μίκη Θεοδωράκη με την Μαρία Φαραντούρη στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο

Χανιά | Συναυλία προς τιμήν του Μίκη Θεοδωράκη με την Μαρία Φαραντούρη στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο | Photos
Χανιά | Συναυλία προς τιμήν του Μίκη Θεοδωράκη με την Μαρία Φαραντούρη στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο

Αρχιμ. Γεώργιος Καψάνης, Η ψευτοκαθολική Εκκλησία

Η ΨΕΥΤΟ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ . Π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΨΑΝΗΣ
Τούς Παπικούς τούς αποκόψαμε τό 1054 , λόγω τής προσθήκης τού " φιλιόκβε " στό Άγιο Σύμβολο τής Πίστεως . Από τότε , έχουν υιοθετήσει πολλές νέες , πολύ σοβαρές αιρέσεις . Μερικές από αυτές είναι :

Ο Μητροπολίτης Βοστώνης Μεθόδιος στο Βατικανό για την εορτή του Αποστόλου Πέτρου (Βίντεο)

Ο Πάπας συναντιέται με αντιπροσωπεία του Πατριάρχη Βαρθολομαίου από την Πανορθόδοξη Συμβουλίου
Αντιπροσωπεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου στη Ρώμη για να  συμμετάσχει στις εορταστικές εκδηλώσεις των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου.

Παρουσίαση της νέας «Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της ΠΕΘ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
                Καλούνται οι συνάδελφοι Θεολόγοι να προσέλθουν την Παρασκευή 1/7/2016 και ώρα 18:30 στα γραφεία της ΠΕΘ, Χαλκοκονδύλη 37, στην παρουσίαση με θέμα: «Το νέο ψηφιακό υλικό της ΠΕΘ», όπου θα γίνει ενημέρωση για την νέα «ψηφιακή βιβλιοθήκη» της Ενώσεως (130.000 βιβλία) δωρεάς συναδέλφων.
                Λόγω του μεγάλου όγκου του υλικού θα ξεκινήσει εγγραφή των ενδιαφερομένων στον κατάλογο  παραλαβής του νέου ψηφιακού υλικού. 

Από τη Γραμματεία της ΠΕΘ

Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος: Γιατί δεν υπέγραψα το τελικό κείμενο "Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον



Μητροπολίτη Μόρφου Νεοφύτου: Εκκλησία και ετερόδοξοι
Ὁ Πανιερώτατος Μητροπολίτης Μόρφου κ. Νεόφυτος, ἔχοντας ἐπιστρέψει ἀπὸ τὴν Κρήτη, ὅπου συμμετέσχε στὴν ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδο τῆς Ὀρθοδοξίας, ἀντιλαμβάνεται ὅτι ἔχει τὴν ἐπιτακτικὴ ὑποχρέωση ἐνώπιον τοῦ κλήρου καὶ τοῦ λαοῦ τῆς θεοσώστου Μητροπόλεώς του, τοὺς ὁποίους καὶ ἐξεπροσώπησε στὴν ἐν λόγῳ Σύνοδο, καὶ πρὸς γνῶσιν καὶ ἐπίγνωσιν πάντων, νὰ κοινοποιήσει, μέσῳ δημοσίευσης στὴν ἐπίσημη αὐτὴ ἱστοσελίδα τῆς Μητροπόλεώς του, τὸ Ὑπόμνημα, τὸ ὁποῖο συνέταξε καὶ κατέθεσε στὴν Σύνοδο, ἀναφορικῶς πρὸς τὸ θέμα "Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον"
Συμπληρωματικὰ καὶ πρὸς ἐνημέρωση ὅσων ἐνδιαφέρονται γιὰ τὰ ἐκκλησιαστικὰ πεπραγμένα, ἀλλὰ καὶ χάριν τῆς ἱστορικῆς ἀλήθειας, δηλώνει καὶ τὰ ἑξῆς:
Τό μόνο κείμενο, τὸ ὁποῖο δὲν ὑπέγραψε κατὰ τὶς ἐργασίες τῆς ἐν λόγῳ Μεγάλης Συνόδου, εἶναι τὸ τελευταῖο συζητηθὲν καὶ ὑπὸ τῶν πλειόνων ἀρχιερέων-μελῶν τῆς Συνόδου συμφωνηθέν, ἀναφορικῶς πρὸς τὶς «Σχέσεις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας πρὸς τὸν λοιπὸν χριστιανικὸν κόσμον». Ἡ ἀνάγνωση τοῦ κατωτέρω δημοσιευομένου Ὑπομνήματος τοῦ Πανιερωτάτου Μόρφου δίδει εὔγλωττες ἀπαντήσεις, γιατὶ αὐτὸς δὲν ὑπέγραψε τὸ ὡς ἄνω συμφωνηθὲν κείμενο.

28 Ιουν 2016

Εκοιμήθη εν Κυρίω ο Αρχιμανδρίτης Ευγένιος Θεοδοσιάδης, Ιεροκήρυκας της Ι.Μ. Σταγών & Μετεώρων.

Εκοιμήθη εν Κυρίω το απόγευμα της Τρίτης, σε ηλικία 78 ετών, ο πολυσέβαστος και αγαπητός μας «γέροντας», ο Αρχιμανδρίτης Ευγένιος Θεοδοσιάδης, Ιεροκήρυκας της Ι.Μ. Σταγών & Μετεώρων.

Δημήτριος Νατσιός, Εσυνηθίσαμε, ως θα έλεγε ο γερο – Κολοκοτρώνης, να μας καταφρονούν οι ξένοι.

Εσυνηθίσαμε, ως θα έλεγε ο γερο – Κολοκοτρώνης, να μας καταφρονούν οι ξένοι.
"Ουδέν καινόν, όλα κενά" Μ. Χάκκας
Διάχυτη η απόγνωση στον κόσμο. Λες κι ένας ολόκληρος λαός παρέδωσε τα όπλα, ηττημένος, ετοιμόρροπος. Όπου και αν στραφείς σκοντάφτεις στην απόγνωση.
Παρόμοια αισθήματα βίωναν και οι δυστυχείς Ρωμηοί, λίγο προ της αλώσεως της Βασιλεύουσας. Το Γένος ανέβαινε στον αιμάτινο δρόμο του Γολγοθά του, στην μακραίωνη σκλαβιά στους αντίχριστους Αγαρηνούς εξαιτίας κυρίως της ηθικής κρίσης. Το διαπιστώνουμε σε κείμενα της εποχής: «Οι άρχοντες συμμετέχουν στις παρανομίες, οι διαχειριζόμενοι τα κοινά είναι κλέφτες, οι δικαστές δωρολήπτες με αποτέλεσμα να επικρατούν οι εγωιστές, οι αλαζόνες, οι αχάριστοι, οι συκοφάντες…

Στην εορτή των Πρωτοκορυφαίων Αποστόλων, δεν “χωρούν” οι εξουσιαστικές παρερμηνείες των Παπικών

ΣΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΚΟΡΥΦΑΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ, ΔΕΝ ‘’ΧΩΡΟΥΝ’’ ΟΙ ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΠΙΚΩΝ
Ευκαίρως ακαίρως οι Παπικοί ‘’πρωτομιλούν’’ για το παπικό εξουσιαστικό πρωτείο.  Ιδιαιτέρως οι Ουνίτες το προβάλλουν, θύματα του οποίου αποτελούν.  Ακόμα και οι Παλαιοκαθολικοί ουσιαστικά το δέχονται, που έδωσαν  την εντύπωση ότι το αμφισβητούν, καθότι τον 19ον αιώνα μετά την Α΄ Βατικανή Σύνοδο (1870-1871) προχώρησαν στη δημιουργία της Παλαιοκαθολικής ‘’εκκλησίας’’, λόγω ‘’διαφωνίας’’ των με την θέσπιση των δογμάτων του Πρωτείου και του αλάθητου του Πάπα. Δυστυχώς δέχονται το πρωτείο του Πάπα ως πρωτείο εξουσίας, όπως και οι υπόλοιποι Παπικοί.  

Δημήτριος Τσελεγγίδης, Σχολιασμός μετά τη Σύνοδο

Σχολιασμός μετά τη Σύνοδο - Καθηγητής Δογματικής Δημήτριος Τσελεγγίδης. Ομιλία στις 27-06-2016 στην Θεσσαλονίκη.
Ο Καθηγητής δίνει θεολογικές απαντήσεις όσον αφορά την ονομασία, τον ορισμό του ''ιδιόρυθμου'' αυτού συνεδρίου, που εφόσον δεν πληρεί τις Ορθόδοξες Συνοδικές προυποθέσεις, δεν μπορεί να λέγεται Σύνοδος...

Μητροπολίτης Κωνσταντίας και Αμμοχώστου Βασίλειος: Διαψεύδω όσους ισχυρίζονται ότι δεν υπέγραψα


Αποτέλεσμα εικόνας για Κωνσταντίας και Αμμοχώστου Βασίλειος

Την βαθύτατη ενόχληση αλλά και έντονη αντίδραση του Μητροπολίτη Κωνσταντίας και Αμμοχώστου Βασιλείου προκάλεσαν πληροφορίες που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο και τον εμφανίζουν ότι αρνήθηκε να υπογράψει τα κείμενα των αποφάσεων της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου. Ο Μητροπολίτης Βασίλειος διαψεύδει κατηγορηματικά με δήλωσή του στο Amen.gr όλες τις σχετικές πληροφορίες τονίζοντας ότι υπέγραψε όλα τα κείμενα όπως του επιβάλλει η Αρχιερατική συνείδησή του.

Μια... Ορθόδοξη παρέμβαση από το Αμερικανικό Υπουργείο Εξωτερικών



Με παρέμβαση του αμερικανικού ΥΠΕΞ «πείσθηκαν» και έστειλαν εκπροσώπους τους στην Πανορθόδοξη Σύνοδο και δύο από τα Πατριαρχεία της Αν. Ευρώπης.
Μπορεί το θέμα να αφορά σε μια ιστορία που πλέον έχει ολοκληρωθεί, ωστόσο δεν χάνει το ενδιαφέρον του, γιατί εξηγεί πράγματα και γεγονότα τα οποία με μια πρώτη ματιά φαντάζουν δυσεξήγητα.
Ο λόγος, εν προκειμένω, έχει να κάνει με την Πανορθόδοξη Σύνοδο των Εκκλησιών, που ως γνωστόν, πραγματοποιήθηκε-μετά από 55 χρόνια προετοιμασίας-στο Κολυμπάρι των Χανίων.

Ἀπό τήν προσευχή παίρνουμε κουράγιο κ. Φίλη ! [ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ]

sxoleia proseyxh 01
Ὁ Ὑπουργός Παιδείας κ. Φίλης, πού συνεχῶς «βάλλει κατά ριπάς», κυρίως σέ θέματα Ὀρθόδοξης πίστης καί ζωῆς, μᾶς «διαφώτισε» ὅτι: «δέν εἶναι» -δά- «καί ἁμαρτία μιά μέρα νά μήν ξεκινήσει μέ προσευχή στό Σχολεῖο» ! Και «ἄς μήν ἔχουμε καί τόση ὁμοιομορφία», «δέν θέλουμε φετφάδες». ( ΥΟUTUBE…..)

Γιώργος Παπαθανασόπουλος, Αναφορές και επισημάνσεις για τη Σύνοδο στην Κρήτη



Αναφορές και επισημάνσεις για τη Σύνοδο στην Κρήτη
            Η Σύνοδος στην Κρήτη των Προκαθημένων και των Μητροπολιτών – εκπροσώπων δέκα εκ των δεκατεσσάρων Πατριαρχείων και Αυτοκεφάλων Εκκλησιών απέτυχε να επιτελέσει το σκοπό της. Χρειάστηκαν 55 χρόνια για να παρουσιαστεί η εικόνα μιας διαιρεμένης Ορθόδοξης ποιμαίνουσας Εκκλησίας.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος δικαίως ήταν δύσθυμος κατά τη λήξη της Συνόδου. «Από την κούραση», μας είπε Μητροπολίτης, που είναι αλήθεια. «Από τη συναίσθηση της ιστορικής του ευθύνης» μας είπε κάποιος άλλος. Πράγματι η ιστορική του ευθύνη  είναι μεγάλη. Ως πρόεδρος Της απέτυχε να δείξει στην οικουμένη ενωμένη την Ορθόδοξη Εκκλησία. Είναι όντως επαχθές για την υστεροφημία του το ότι δεν εκπροσωπήθηκαν στη Σύνοδο τα περίπου δύο τρίτα των Ορθοδόξων Χριστιανών. Η μεγάλη προπαγανδιστική προσπάθεια, που έγινε να προβληθεί πως στη Σύνοδο της Κρήτης ενισχύθηκε η ενότητα των Ορθοδόξων, έπεσε στο κενό. Η πραγματικότητα πίσω από τα στημένα σκηνικά είναι αδυσώπητη. 

«Ἥμαρτες; ἡσύχασον»



Γνωστὴ ἡ ἱστορία ἀπὸ τὴν Παλαιὰ Διαθήκη. Αὐτὴ μὲ τὰ δύο ἀδέλφια: τὸν Κάϊν καὶ τὸν Ἄβελ. Τὰ πρῶτα ἀδέλφια ἐπάνω στὴ γῆ· ὅταν ὅλος ὁ πληθυσμὸς τῆς γῆς ἦταν τέσσερα ἄτομα: ὁ Ἀδὰμ καὶ ἡ Εὔα, καὶ τὰ παιδιά τους Κάιν καὶ Ἄβελ.
   Καὶ λοιπόν, περιγράφει τὸ πρῶτο βιβλίο τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ἡ «Γένεσις», τὴ θυσία πρὸς τὸν Θεὸ ποὺ ἀποφάσισαν νὰ προσφέρουν τὰ δύο ἀδέλφια (βλ. Γεν. δ΄ 3-7). Ὁ Κάιν ἦταν γεωργός, ὁ Ἄβελ βοσκός.
   Πῆραν καὶ οἱ δύο ἀπὸ τὰ γεννήματά τους νὰ προσφέρουν θυσία στὸ Θεό. Ἀλλὰ ἐνῶ ὁ Ἄβελ διάλεξε ἀπὸ τὰ πρόβατά του ὅ,τι καλύτερο διέθετε, τὰ ἄριστα τῶν ἀρίστων στὴν ποιότητα, ὁ Κάιν ἀπὸ τοὺς καρποὺς ποὺ τοῦ ἀπέδιδε ἡ γῆ πῆρε πρόχειρα, ὅ,τι νά ’ταν, χωρὶς νὰ διαλέξει τὸ καλύτερο γιὰ τὸν Θεό. Φυσικὸ λοιπὸν ἦταν ὁ Θεὸς νὰ εὐαρεστηθεῖ μὲ τὴ θυσία τοῦ Ἄβελ, ἐνῶ ἀντιθέτως νὰ ἀπορρίψει ἐκείνη τοῦ Κάιν. «Καὶ ἐπεῖδεν ὁ Θεὸς ἐπὶ Ἄβελ καὶ ἐπὶ τοῖς δώροις αὐτοῦ, ἐπὶ δὲ Κάϊν καὶ ἐπὶ ταῖς θυσίαις αὐτοῦ οὐ προσέσχε» (στίχ. 4-5).

Το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης



ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
            Οι πολίτες της Μεγάλης Βρετανίας ανέτρεψαν τα προγνωστικά και πλειοψήφησαν υπέρ της εξόδου της χώρας τους από την ΕΕ. Οπαδοί του ολοκληρωτισμού αλλά και ευρωσκεπτικιστές έσπευσαν να πανηγυρίσουν ως νίκη ενός λαού το αποτέλεσμα. Βέβαια οι τυφλοί υπηρέτες των μεγάλων συμφερόντων έσπευσαν να «θρηνήσουν» για το αποτέλεσμα, το οποίο διέσπασε την ανύπαρκτη ενότητα των ηγετών (για τους λαούς ποιος νοιάζεται;). Αναλυτές, οι οποίοι ως τώρα έπλεκαν χωρίς τον παραμικρό ενδοιασμό το εγκώμιο της ΕΕ και των επιτευγμάτων αυτής, σχολιάζοντες το αποτέλεσμα τόλμησαν επί τέλους να κάνουν λόγο για την συγκαλυμμένη δικτατορία του διευθυντηρίου των Βρυξελλών και να εκφράσουν φόβους ότι θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες το παράδειγμα του Ηνωμένου Βασιλείου, που δεν φαίνεται να είναι πολύ ενωμένο. Ας καταθέσουμε κάποιες σκέψεις διαφορετικές από τις συνήθεις.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Θα ήθελα μια αναμόρφωση του μαθήματος των Θρησκευτικών

«Θα ήθελα μια αναμόρφωση του μαθήματος των Θρησκευτικών», ανέφερε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης,  μιλώντας στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου "στον ενικό".

27 Ιουν 2016

Οι “προοπτικές” στο ολοένα αυξανόμενο το πρόβλημα της Ουνίας



ΟΙ ‘’ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ’’ ΣΤΟ ΟΛΟΕΝΑ ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΟΥΝΙΑΣ
Δυστυχώς το πρόβλημα της Ουνίας, ολοένα αυξάνεται και  οξύνεται.  Οι Παπικοί Ουνίτες, εκμεταλλεύτηκαν και εκμεταλλεύονται τα πολιτειακά προβλήματα που ανακύπτουν κυρίως μετά τη πτώση των αντιθέων κομμουνιστικών καθεστώτων, και μεταχειρίζονται διάφορους τρόπους για να οδηγήσουν στη αίρεση του Παπισμού ανυποψίαστους Ορθόδοξους Χριστιανούς. 

Λυκούργος Νάνης, Η "σύνοδος" του Κολυμπαρίου άνετα μπορεί να συγκαταριθμηθεί με τις ληστρικές ψευδοσυνόδους του παρελθόντος.



Η "σύνοδος" του Κολυμπαρίου άνετα μπορεί να συγκαταριθμηθεί με τις ληστρικές ψευδοσυνόδους του παρελθόντος.
Σπαταλήθηκαν τόσα χρήματα για μία "σύνοδο" βλαπτική του καλώς εννοούμενου συμφέροντος της Οικουμενικής Ορθοδοξίας. Για μία "μάζωξη" σκοπιμότητας, διπλωματίας και παρασκηνίου με έκδηλη την καταθλιπτική παρουσία ενστόλων.
Η ψευδοσύνοδος του Κολυμπαρίου πρόδωσε την Ορθοδοξία (διά του τελικού της κειμένου αναφορικά με τη σχέση Ορθοδοξίας και αιρέσεων, παρά την έκδηλη φαναριώτικη διπλωματία των σχετικών διατυπώσεων) και δίχασε τον Ορθόδοξο κόσμο, ευτέλισε κάθε έννοια κανονικότητας και συνοδικότητας, συνετέλεσε στην έτι περαιτέρω εκκοσμίκευση της Εκκλησίας, θεωρητικά (π.χ. διά των περί γάμου τελικών κειμένων) αλλά και πρακτικά (διά της συμμετοχής γυναικών σε αυτή, διά της υπερβολικής οικονομικης δαπάνης καθώς και άλλων εκδηλώσεων και παραμέτρων).

Κατασκευασμένη η δήθεν ομοφωνία της Μεγάλης Συνόδου. Μητροπολίτες πού συμμετείχαν δεν υπέγραψαν το τελικό κείμενο "Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον".

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες αρνήθηκαν να υπογράψουν το τελικό κείμενο «ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΝ ΚΟΣΜΟΝ» τουλάχιστον οκτώ Μητροπολίτες.

Πρώτες θλιβερές διαπιστώσεις από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 27η Ιουνίου 2016.
   Με πολύ θλίψη και οδύνη ψυχής παρακολουθήσαμε από τα ΜΜΕ την έναρξη της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου αρχής γενομένης από την Θεία Λειτουργία της Κυριακής της Πεντηκοστής και καταθέτουμε με πολλή συντομία στις γραμμές που ακολουθούν στον πιστό λαό του Θεού τις πρώτες διαπιστώσεις μας.  

«Φουντώνει» το Ισλαμικό Κράτος στην Αλβανία με λεφτά από Τουρκία και Σ. Αραβία

«Φουντώνει» το Ισλαμικό Κράτος στην Αλβανία με λεφτά από Τουρκία και Σ. Αραβία
Σε αποκαλυπτικό άρθρο της η Washington Post αναδεικνύει το πρόβλημα που υπάρχει στη γειτονική μας Αλβανία με το εξτρεμιστικό Ισλάμ και την τρομοκρατική οργάνωση Ισλαμικό Κράτος.
Στα βόρεια σύνορα της Ελλάδας υπάρχουν σφηκοφωλιές τζιχαντιστών. Αυτή η διαπίστωση για όσους θεωρούν ότι το Ισλαμικό Κράτος είναι «μακριά» και δεν μας αφορά.

Υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης : Βρίσκεται σε ισχύ η εγκύκλιος για την πρωινή προσευχή στα σχολεία.

Α. Οι Μητροπολίτες στο πλαίσιο άσκησης του ποιμαντικού  και κοινωνικού έργου τους δύνανται να επισκέπτονται τα σχολεία της περιοχής τους.
Β. Η είσοδος των κληρικών στα σχολεία πραγματοποιείται πάντοτε σε συνεργασία και συνεννόηση  με τις αρμόδιες υπηρεσίες  του υπουργείου παιδείας, της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων , “χωρίς όμως να παραβλάπτεται η ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων και η όλη λειτουργία των σχολείων.

26 Ιουν 2016

Πρωτοπρ. Άγγελος Αγγελακόπουλος, Μίμησις ομολογίας των αγίων Πάντων



Ἐν Πειραιεῖ 26-6-2016
Ὁ Ἀπ. Παῦλος γράφει στήν Α΄ πρός Κορινθίους ἐπιστολή : «Μιμημαί μου γίνεσθε, καθώς καγώ Χριστοῦ». Το ἴδιο φωνάζει σήμερα καί καθένας ἀπό τούς ἁγίους Πάντες σ’ἐμᾶς. Ἄν εἶστε Χριστιανοί, μιμηθῆτε μας! Διότι, ὅπως λέγει ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, «ἑορτή ἁγίου, μίμησις ἁγίου». Ἄν ἑορτάζουμε τούς ἁγίους, πρέπει νά τούς μιμηθοῦμε. Σέ τί ὅμως νά τούς μιμηθοῦμε; Στά μαρτύρια; Στήν ἀσκητικότητα; Στά θαύματα; Εἴμαστε ἁμαρτωλοί, σκουλήκια βρωμερά καί δέν μποροῦμε νά τούς φτάσουμε. Σέ τί, ὅμως, μποροῦμε νά τούς μοιάζουμε; Στήν ὁμολογία τῆς πίστεως. Ἄν δέν ἔχεις ὁμολογία πίστεως, Χριστιανός δέν εἶσαι, μᾶς εἶπε ὁ Κυριος στό σημερινό εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα. «Πᾶς οὖν ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοί ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω καγώ ἐν αὐτῶ ἔμπροσθεν τοῦ Πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς. Ὅστις δ’ἄν ἀρνήσηταί με ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ἀρνήσομαι αὐτόν καγώ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς». Τί θά πεῖ ὁμολογία πίστεως; Αὐτό, πού πιστεύεις, νά μήν τό κρατᾶς κρυφό μές τήν καρδιά σου, ἀλλά νά ἔχεις τό θάρρος νά τό λες, νά τό ἐκφράζεις μέ τή γλῶσσα σου. Ἔτσι ἔκαναν οἱ ἅγιοι Πάντες.

Νίκος Φίλης, Η μείωση των Θρησκευτικών κατά μία ώρα στις Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού γίνεται αποδεκτή ως μεταβατική επιλογή

Με Αναφορά προς τον Υπουργό Παιδείας ο βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος διαβιβάζει έγγραφο της ΠΕΘ με το οποίο "αιτείται την επαναφορά των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών που αφαιρέθηκαν από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, καθώς και τον διορισμό Θεολόγων καθηγητών για να διδάσκουν το μάθημα στα Δημοτικά Σχολεία".
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Ν.ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ

Οι νεκροί εγκέφαλοι δεν μπορούν να νεκρώσουν την Ελληνική γλώσσα

Οι νεκροί εγκέφαλοι δεν μπορούν να νεκρώσουν την Ελληνική γλώσσα
Γράφει ο Γεωργίου Μιχαήλ 
Πολύς θόρυβος έχει γίνει, εσχάτως, σχετικά με την λειτουργικότητα της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. Διανοητές της πρώτης φοράς αριστερής κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα, του Νίκου Φίλη και άλλων προσωπικοτήτων ιδεοληπτικών αγκυλώσεων, επιχειρούν να τοποθετήσουν την αρχαία ελληνική γλώσσα σε φέρετρο και να την περιφέρουν ως νεκρή…! 

Τα τελικά κείμενα της Μεγάλης Συνόδου

 ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ τῆς Ἁγίας και Μεγάλης Συνόδου τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ τῆς Ἁγίας και Μεγάλης Συνόδου τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας
Ὕμνον εὐχαριστίας ἀναπέμπομεν τῷ ἐν Τριάδι προσκυνουμένῳ Θεῷ, τῷ ἀξιώσαντι ἡμᾶς συνελθεῖν κατά τάς ἡμέρας τῆς Πεντηκοστῆς ἐπί τό αὐτό ἐν τῇ νήσῳ Κρήτῃ, τῇ ἁγιασθείσῃ ὑπό τοῦ Ἀποστόλου τῶν Ἐθνῶν Παύλου καί τοῦ μαθητοῦ αὐτοῦ Τίτου, τοῦ «γνησίου τέκνου κατά κοινήν πίστιν» (Τίτ. α’, 4), καί, Ἁγίου Πνεύματος ἐπινεύσει, περαιῶσαι τάς ἐργασίας τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου τῆς Ὀρθοδόξου ἡμῶν Ἐκκλησίας, συγκληθείσης ὑπό τῆς Α. Θ Παναγιότητος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου,...

Το τελικό κείμενο της Μεγάλης Συνόδου: "Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον"



ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΝ ΚΟΣΜΟΝ
1.  Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία, οὖσα ἡ Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία, ἐν τῇ βαθείᾳ ἐκκλησιαστικῇ αὐτοσυνειδησίᾳ αὐτῆς πιστεύει ἀκραδάντως ὅτι κατέχει κυρίαν θέσιν εἰς τήν ὑπόθεσιν τῆς προωθήσεως τῆς χριστιανικῆς ἑνότητος ἐντός τοῦ συγχρόνου κόσμου.
2. Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία θεμελιοῖ τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας ἐπί τοῦ γεγονότος τῆς ἱδρύσεως αὐτῆς ὑπό τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καί ἐπί τῆς κοινωνίας ἐν τῇ Ἁγίᾳ Τριάδι καί τοῖς μυστηρίοις. Ἡ ἑνότης αὕτη ἐκφράζεται διά τῆς ἀποστολικῆς διαδοχῆς καί τῆς πατερικῆς παραδόσεως καί βιοῦται μέχρι σήμερον ἐν αὐτῇ. Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἔχει τήν ἀποστολήν καί ὑποχρέωσιν ἵνα μεταδίδῃ καί κηρύττῃ πᾶσαν τήν ἐν τῇ Ἁγίᾳ Γραφῇ καί τῇ Ἱερᾷ Παραδόσει ἀλήθειαν, ἥτις καί προσδίδει τῇ Ἐκκλησίᾳ τόν καθολικόν αὐτῆς χαρακτῆρα.

Το Μήνυμα της Μεγάλης Συνόδου του Κολυμπαρίου Κρήτης

MESSAGE OF THE HOLY AND GREAT COUNCIL
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
Πρός τόν Ὀρθόδοξο λαό 
καί κάθε ἄνθρωπο καλῆς θελήσεως
Ὑμνοῦμε καί δοξολογοῦμε τόν Θεό τῶν «οἰκτιρμῶν καὶ πάσης παρακλήσεως», διότι μᾶς ἀξίωσε νά συνέλθουμε τήν ἑβδομάδα τῆς Πεντηκοστῆς (18-26 Ἰουνίου 2016) στήν Κρήτη, ὅπου ὁ Ἀπόστολος Παῦλος καί ὁ μαθητής του Τίτος κήρυξαν τό Εὐαγγέλιο στά πρῶτα χρόνια τῆς ζωῆς τῆς Ἐκκλησίας.