21 Φεβ 2016

Ερωτήσεις για την δημιουργία του Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στην Θεσσαλονίκη

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΙΣΛΑΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σεκέρογλου Αναστάσιος
Προς τους σεβαστούς καθηγητές της θεολογικής σχολής Θεσσαλονίκης, που υπερψήφισαν για την δημιουργία αυτού του τμήματος,
 Ἀμοιρίδου Εὐαγγελία, Ἀτματζίδη Χαράλαμπο, Βαλαῆ Διονύσιο, Γκουτζιούδη Μόσχο, Εὐαγγέλου Ἠλία, Ζιάκα Ἀγγελική, Ἰωαννίδης Φώτιος, Κόλτσιου-Νικήτα Ἄννα, Κούκουρα Δήμητρα, Κυριατζῆ Ἀντωνία, Κωνσταντίνου Μιλτιάδη, Μαρτζέλο Γεώργιο, Μητροπούλου-Μούρκα Βασιλική, Παπαγεωργίου Νίκη, Παχῆς Παναγιώτης, Πέτρου Ἰωάννης, Σκαλτσῆ Παναγιώτη, Σκιαδαρέση π. Ἰωάννη, Σταμούλη Χρυσόστομο, Στογιαννίδη Ἀθανάσιο, Τσομπανίδη Στυλιανό, Ὑφαντῆ Παναγιώτη, Χατζούλη Γλυκερία.

Αδελφοί εν Χριστώ κύριοι καθηγητές. Είμαι 70 ετών. Δεν είμαι θεολόγος, ούτε πολυγράμματος.  Γνώρισα σε μεγάλη ηλικία Τον Κύριο, και προσπαθώ να καλύψω τα πολλά κενά που έχω στα πνευματικά ζητήματα, σε όσα χρόνια μου χαρίσει ακόμα Ο Θεός να ζήσω.
Όλοι μας λίγο πολύ λόγο των γεγονότων στην Συρία, γνωρίσαμε τι σημαίνει τζιχατιστής. Ψάξαμε λοιπόν να μάθουμε για τα κίνητρα αυτών των ανθρώπων που τους οδηγούν σε τέτοιες αποτρόπαιες πράξεις, και μάθαμε ότι όλα αυτά, είναι γραμμένα στο κοράνι των σουνιτών που αποτελούν  το 80 έως 90% των ισλαμιστών.
Είναι φυσικό λοιπόν γι αυτούς, να θέλουν να εφαρμόσουν πιστά το κοράνι, γιατί μ αυτό γαλουχήθηκαν.
Μετά από όλα αυτά τα φρικτά γεγονότα που αναστάτωσαν τον πλανήτη μας, άκουσα ότι η πλειοψηφία των καθηγητών της θεολογικής σχολής Θεσσαλονίκης, ζήτησε από το υπουργείο παιδείας να γίνει τμήμα ισλαμικών σπουδών στην σχολή, και έμεινα έκπληκτος.   Δεν μπόρεσε να χωρέσει στο μυαλό μου.
Σκέφτηκα λοιπόν, ότι θα υπάρχει κάποιος λόγος, που εγώ λόγω των ελάχιστων γνώσεων μου στα θεολογικά ζητήματα, δεν μπορώ να κατανοήσω. Γι αυτό και τόλμησα να σας απευθύνω τα παρακάτω ερωτήματα, για να καταλάβω την χρησιμότητα αυτού του εγχειρήματος και να μην σκανδαλίζομαι.
Για ποιο λόγο  ζητήσατε από το ανάλογο υπουργείο να γίνει αυτό το τμήμα;  Σε τι θα ωφελήσει την σχολή, την πόλη, και την πατρίδα μας;
Εάν το κάνατε, για να μην φεύγουν οι μουσουλμάνοι της Θράκης να σπουδάσουν στις ισλαμικές χώρες, γιατί δεν το κάνατε στην Θράκη,  που είναι συγκεντρωμένοι  όλοι οι Έλληνες μουσουλμάνοι; Θα γλύτωναν τουλάχιστον έτσι τα τεράστια έξοδα που απαιτούνται για σπουδές 4 ετών σε άλλη πόλη;
Ποιος  συνειδητός σουνίτης μουσουλμάνος, θα στείλει το παιδί του να σπουδάσει το κοράνι στην θεολογική της Θεσσαλονίκης;  Είναι σαν να λέμε, ότι ένας πιστός ορθόδοξος χριστιανός, θα πάει να σπουδάσει ορθόδοξη θεολογία, στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας.
Θα διδάσκεται το κοράνι των σουνιτών, που περιέχει το τζιχάντ αλ-σάιφ (του ξίφους) η (ιερός πόλεμος), και αποτελεί ένα από τα κεντρικά δόγματα του Ισλάμ, (ο έκτος πυλώνας του) στην αγιωτόκο Θεσσαλονίκη του Αγίου Δημητρίου, του Αγ. Γρηγορίου Παλαμά, και τόσων άλλων Αγίων που αναπαύει στα σπλάχνα της;
Στην πρακτική εξάσκηση των φοιτητών θα διδάσκεται και το τζιχαντ του ξίφους; (πως να κόβουν πιο εύκολα τα κεφάλια των «απίστων» χριστιανών); Η μήπως πώς να χωρέσουν περισσότερα εκρηκτικά κάτω από τα ρούχα τους, για να σκοτώσουν περισσότερους ;
Θα βγάζουμε δηλαδή, δικούς μας μουτζαχεντίν στην θεολογική Θεσσαλονίκης;
Δεν σας αγγίζει καθόλου το γεγονός ότι στα 500 χρόνια σκλαβιάς, χιλιάδες γνωστοί και άγνωστοι νεομάρτυρες θάφθηκαν σ αυτή την πόλη, και σφάχτηκαν από το σπαθί των ισλαμιστών;
Εάν πάλι ισχυριστείτε, ότι δεν θα διδάσκεται το τζιχάντ, τότε για τους σουνίτες θα θεωρηθείτε αιρετικοί, και δεν θα έρθει κάνεις.  Γιατί λοιπόν πήρατε αυτή την απόφαση που σκανδάλισε τόσους αδελφούς και δεν θα προσφέρει τίποτε καλό στην ορθοδοξία, στην Θεσσαλονίκη, και στην πατρίδα μας;
Καταλαβαίνω τους άθεους του υπουργείου παιδείας, που δεχτήκαν αμέσως το αίτημα σας. Εσάς όμως αδυνατώ να σας καταλάβω και να κατανοήσω τα κίνητρα σας.  Νομίζω ότι με αυτή σας την ενέργεια, τους δώσατε τα όπλα να πολεμήσουν την Ορθοδοξία, και να εφαρμόσουν πιο εύκολα τα σχέδια της νέας τάξης.
Δεν σας ενοχλεί που όλα τα ΜΜΕ των άθεων παρατάξεων, σας προβάλουν σαν ανοιχτά μυαλά και σαν εκσυγχρονιστές χριστιανούς; 
Όταν περνάτε μπροστά από τους ναούς, όπου βρίσκονται τα ιερά λείψανα του Αγ. Δημητρίου και των άλλων Αγίων της Θεσσαλονίκης, δεν αισθάνεστε να σας ελέγχουν;
Είναι ντροπή στην πόλη των μαρτύρων να διδάσκεται το κοράνι και μάλιστα σε μια σχολή που γαλούχησε τόσους άξιους θεολόγους. 
Υπήρχε κανένας λόγος  να γίνει στην θεολογική ένα τμήμα, που θα διδάσκει αλλοιωμένα τα δόγμα μιας άλλης  θρησκείας;    Κάτι τέτοιο οι πιστοί του Ισλάμ θα το αποστρέφονταν και δεν θα πατούσε κανείς.
Γι αυτό σας ξαναρωτώ.  Θα διδάσκεται το τζιχάντ που υπάρχει στο σουνίτικο κοράνι, και αποτελεί ένα από τα κεντρικά δόγματα του Ισλάμ στο εν λόγω τμήμα;
 Ίσως όλα αυτά που σας λέω, να σας φάνηκαν υπερβολικά και εκτός πραγματικότητας, γι αυτό απευθύνομαι σε εσάς που είστε οι κατ εξοχήν γνώστες του αντικειμένου, και σας παρακαλώ να με διαφωτίσετε, για να καταλάβω και εγώ, και να μην σκανδαλίζομαι.
Σας παρακαλώ να με συγχωρέσετε για την απλοϊκότητα των ερωτήσεων και τοποθετήσεων μου, αλλά νομίζω ότι σαν κι εμένα ανησυχούν πολλοί ορθόδοξοι αδελφοί μας και θα ήθελαν τις απαντήσεις σας.
Σας ευχαριστώ προκαταβολικά και περιμένω απάντηση.

Σεκέρογλου Αναστάσιος από Σέρρες

4 σχόλια:

  1. "Σας παρακαλώ να με συγχωρέσετε για την απλοϊκότητα των ερωτήσεων και τοποθετήσεων μου, αλλά νομίζω ότι σαν κι εμένα ανησυχούν πολλοί ορθόδοξοι αδελφοί μας και θα ήθελαν τις απαντήσεις σας."

    κχ
    Αμφιβάλλω, αν η μεγάλης θεολογικής εμβέλειας καθηγητική ελίτ, του συναφούς Τμήματος του ΑΠΘ, θελήσει να απαντήσει. Δεν είναι κάτι απλό, όπως για παράδειγμα οι "ενδοτριαδικές σχέσεις", που απλουστεύθηκαν - στα δικά μας - με τη "θεολογία της σχέσης" (διάβαζε, σχεσιολογία) και κατ΄ επέκταση με τον "εκστατικό θείο έρωτα".

    Το Ισλάμ απαιτεί άλλου είδους νοοτροπία περί θεού, ενδεχομένως και περί "θείας ερωτικής έκστασης", την οποία βιώνει ο πιστός όταν κόβει τα κεφάλια των απίστων. Αυτό θα ήταν δυνατό να μας το επιβεβαιώσει, ή διαψεύσει, ένας ισλαμιστής. Και, αν δεν κάνω λάθος, αυτό μπορεί να σημαίνει μια διαφορετικού είδους περιτομή, όχι όμως όπως την εννοούσε ο Ωριγένης. Ο πιστός ισλαμιστής "περιτέμνει" του σώματος την κεφαλή του απίστου και τον στέλνει καθαρό ... στον αγύριστο και πάντως συγχωρεμένο.

    Αντί υπογραφής
    Αδελφοί εν Χριστώ κύριοι καθηγητές. Είμαι 70 ετών. Δεν είμαι θεολόγος, ούτε πολυγράμματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "γιατί δεν το κάνατε στην Θράκη, που είναι συγκεντρωμένοι όλοι οι Έλληνες μουσουλμάνοι"
    Επειδή αυτοί που το ζήτησαν ήταν καθηγητές στο ΑΠΘ, και το ΑΠΘ δεν βρίσκεται στη Θράκη. Ούτε υπάρχει θεολογική σχολή στη Θράκη.
    Η πιο κοντινή σχολή που έχει σχέση με Θεό είναι αυτή.
    Και διότι για δεκαετίες λειτουργεί τζαμί εντός σχολής με προσευχή κάθε Παρασκευή πρωί χωρίς να υπάρχει κάποιο πρόβλημα ή αντίδραση.
    Όπως ξέρετε και το Ισλάμ είναι βιβλική θρησκεία και οι καθηγητές της σχολής είναι οι πιο κοντινοί κρατικοί αρμόδιοι για τη διδασκαλία περί της βίβλου.

    Βασικά από αυτούς που αναφέρετε πρωτεργάτες είναι λίγοι και είναι οι πιο ευγενικοί, χαμογελαστοί και κοινωνικοί άνθρωποι της σχολής.
    Επίσης σχεδόν πάντα μέσα στα πανεπιστήμια οι αποφάσεις ποτέ δεν λαμβάνονται ανεξάρτητα αλλά σχεδόν πάντα σε σχέση με τις σχέσεις με τους άλλους πανεπιστημιακούς συναδέλφους.
    Οι περισσότεροι στη λίστα είναι πιστοί, καλοί άνθρωποι και αγαπητοί στους φοιτητές. Αν τους ξέρατε προσωπικά, θα το είχατε διαπιστώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΙΣΛΑΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
    10 Απρ 2014
    Β. Νικόπουλος (πρώην Πρόεδρος Ἀρείου Πάγου): "Ἡ ψῆφος τῶν 23 καθηγητῶν εἶναι ἀντεθνική, ἀντιχριστιανική, ἀντισυνταγματική, ἀντιθεολογικὴ καὶ ἀντικαθηγητικὴ"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το Ισλάμ, Ελένη, δεν είναι "βιβλική θρησκεία", αλλά αντι-βιβλική, ανατρεπτική και καταλυτική της Βίβλου και κεκρυμμένη αθεία.
    Όσο για τους "χαμογελαστούς και κοινωνικούς" καθηγητές-πρωτεργάτες της ίδρυσης "κατεύθυνσης ισλαμικών σπουδών", τι έχουν να πουν για τις φοβερές καταγγελίες των καθηγητών Τσελεγγίδη και Σιάσου; Πώς αντιδρούν; Μήπως με χαμόγελα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή